De Ligt over transfer: 'Genoeg om voor te strijden, wil daar deel van uitmaken'

    De Ligt over transfer: 'Genoeg om voor te strijden, wil daar deel van uitmaken'

    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:25

    De Catalaanse sportkranten buitelen over elkaar heen met primeurs over Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong. De negentienjarige aanvoerder van Ajax houdt zich niet bezig met de vermeende belangstelling van FC Barcelona.

    "Ik denk op dit moment niet aan Barcelona. Het heeft geen zin om te denken over volgend jaar, over het jaar daarop of over waar ik over tien jaar sta", zegt De Ligt tegen de NOS. "Ik lees die kranten niet. Ik heb wel wat foto's gezien", doelt hij op de vele voorpagina's van Sport en El Mundo Deportivo die hij siert met De Jong. "Het is niet normaal, lijkt mij. Als je in Nederland woont en je staat op de cover in Spanje is dat wel apart."

    Van slag raakt de verdediger niet. "Het gebeurt. Het is niet zo dat ik er heel blij van word of denk: wat is dit nou?" aldus De Ligt. "Ik zal er niet zomaar beter van worden. Meer zelfvertrouwen? Dat zou kunnen. Maar ik heb van mezelf veel zelfvertrouwen, ik heb de kranten daar niet voor nodig."

    Over een mogelijke transfer kan De Ligt niet veel kwijt. "Wat er gaat gebeuren hangt van veel dingen af. Je zult het goed moeten blijven doen bij Ajax, anders word je niet eens meer in één adem genoemd met Barcelona." Een vertrek in de winter lijkt uitgesloten. Ajax is nog op drie fronten actief. "Er zijn nog genoeg prijzen om voor te strijden. En dat is wel iets waar ik deel van uit wil maken."

    Poll

    Zijn De Ligt en De Jong klaar voor Barcelona?

    (5961 stemmen)

    Plaats een reactie

    COYG +6176
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:31
    Wacht maar tot dat je daar woont. Dan sta je hier en misschien wel overal op de cover, mits hij het niveau écht aankan natuurlijk, anders zal die cover niet met hem zijn.
    Vind ik leuk
    JustH +15476
    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:20
    Ik was even blij dat op 31 augustus het transfernieuws zou verstommen. Maar het wordt er zeker niet leuker op. het gaat nu het hele jaar door.
    Vind ik leuk
    COYG +6176
    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:22
    Het slaat ook totaal nergens op en de spelers worden er ook niet gelukkiger van. Stel, om wat voor reden dan ook, dat ze niet slagen. Wat zal er dan gebeuren met de pers?
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 13:07
    Dan zeggen ze dat het anders hadden verwacht en word hij verhuurd..duh..
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:13
    Ach joh, ik zou me er niet druk om maken. Ik geloof niet dat Ajax de Ligt en/of de Jong gaat verkopen in de winterstop. Aan het eind van het seizoen zullen de Ligt, de Jong, Ziyech en misschien ook wel Neres en/of Onana niet meer te houden zijn, maar dat is het lot van een Nederlandse topclub. Samen zullen die gasten echt wel een miljoen of 150-200 opbrenden, iets waar je best trots op mag zijn lijkt me!
    Vind ik leuk
    JustH +15476
    zaterdag 20 oktober 2018 om 12:59
    Klopt, en maar ieder jaar opnieuw opbouwen.
    Vind ik leuk
    Stranger +5114
    zaterdag 20 oktober 2018 om 15:24
    Dit is geen nieuws , dit is gewoon kranten vulling.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11600
    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:27
    Heeft wel uitzicht op vaste basisplaats in Amsterdam, denk ik :-)
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:34
    Ik denk het wel.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:36
    Gewoon het jaar met Ajax afmaken, de kwartfinales van de CL halen en daarna een toptransfer maken naar Barça allebei!
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1859
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:36
    Weet je wat er ook in El Mundo Deportivo staat? Dat het noodweer is in Spanje.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171478
    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:16
    vertel mij wat ...het regent hier zelfs...gloeiende gloeiende geen idee hoe lang dat al weer geleden is
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17817
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:36
    Blijft sowieso tot de zomer bij Ajax.
    Vind ik leuk
    Benniewies +938
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:43
    Is nog zomer!
    Vind ik leuk
    stratumseind +171478
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:37
    Zou Mathijs niet weten dat er van hem hier een dagelijks stripverhaal staat?
    Vind ik leuk
    El Cazador +6769
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:49
    in welke Spaanse pulp krant?
    Vind ik leuk
    stratumseind +171478
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:50
    Met “hier” bedoel ik vp
    Vind ik leuk
    El Cazador +6769
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:56
    Je bedoelt de dagelijkse items en topics over het duo, tja VP is m.i. een Ajax site
    Vind ik leuk
    stratumseind +171478
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:58
    Zou je denken....................
    Vind ik leuk
    El Cazador +6769
    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:00
    Je bent al vroeg scherp Stratum
    Vind ik leuk
    stratumseind +171478
    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:03
    Matchday .....het begint om een uur of 1 vanmiddag al weer , lekker man
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 10:13]
    Vind ik leuk
    Benniewies +938
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:42
    Zo'n nuchtere en verstandige jongen
    Vind ik leuk
    MG MG +240
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:52
    Dat bedacht ik mij ook toen ik dit las. Hij gaat in dat hypen zelf niet mee.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6769
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:50
    Marc Overmars laat niemand vertrekken in de winterstop!!
    Vind ik leuk
    Mari +9393
    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:07
    Geef Feijenoord de beker of het kampioenschap
    Geef PSV de beker of het kampioenschap
    Speel zelf de finale van de CL.
    Daarna kan Ajax gaan cashen
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:09
    Zou voor alle partijen beter zijn, Hopelijk kan een Barcelona een De Ligt en verwacht ook wel Frenkie ophalen spelers die met een kampioenschap, Beker en goed hebben gedaan in de cl zijn gemotiveerder dan spelers die halve wegen afkappen. Alleen voor bacelona kosten ze dan wel ff meer.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26557
    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:25
    Op de redactie bij VP buitelen ze ook over elkaar om zoveel mogelijk berichten over de Jong en de Ligt te plaatsen ;-)
    Vind ik leuk
    Counterattack +11600
    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:30
    Is inderdaad een gekleurde site. Zie de start-pagina:: voetbalprimeur en als enige aparte clubtopic Ajax. Een neutrale site opzetten zou wel leuk zijn, beter. (Niet tegen andere clubs).
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9607
    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:28
    De Ligt moet gewoon lekker door blijven dromen.
    Heeft al laten zien nooit de top te kunnen halen.
    Vind ik leuk
    Emnu +3638
    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:32
    Jij dacht, ik gooi de domste opmerking van de dag er lekker vroeg in?
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9607
    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:33
    Nee sorry, dat dacht ik niet.

    Ben eigenlijk de hele dag door scherp en oprecht.
    Vind ik leuk
    Emnu +3638
    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:35
    Dus beter dan dit wordt t niet...
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9607
    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:37
    Dit is zo realistisch, hoeft niet beter te worden.

    Zou anders een leugen worden.
    Vind ik leuk
    Emnu +3638
    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:45
    Je weet uitstekend aan je zelf opgelegde verwachtingspatroon te voldoen.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9607
    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:50
    Denk niet dat jij in staat ben om ook maar enigszins te denken wat ik mezelf opleg doordat jij mij niet kent.

    Je denkt mij te kennen maar dat is totale overschatting.

    Uit je opmerking kun je wel opmaken dat je eigenlijk een roepende in de woestijn bent.
    Vind ik leuk
    Emnu +3638
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:17
    Blijf jij nou maar lekker zien dat je n zielig trolletje bent met je domme praat over De Ligt i.p.v. n serieuze discussie aan te gaan.

    Past veel beter bij je.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9607
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:54
    Blijf jij maar geloven dat de Ligt een topvoetballer is.

    Als een ieder met gezond verstand maar beter weet.
    Vind ik leuk
    Emnu +3638
    zaterdag 20 oktober 2018 om 19:01
    Leg me geen woorden in de mond.

    Jij bent degene die zegt dat hij al heeft laten zien de top nooit te kunnen halen.

    Ja, daarom zit de halve Europese top achter hem aan.
    Die hebben ook al gezien, nee, die is net 19 geworden, dat wordt niks.

    Alleen maar omdat-ie niet bij de goede club speelt, hoe kinderachtig wil je t hebben?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 19:03]
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 13:26
    Zet ajax maar op de kaart dit seizoen

    Let's go
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 23:46
    De Ligt laat zich net als Frenkie niet gek maken.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 12:56
    Ik vind dat ze er wel klaar voor zijn
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws