Voormalig NAC-speler over derby tegen Willem II: 'NAC was jarenlang het sukkeltje'

    Voormalig NAC-speler over derby tegen Willem II: 'NAC was jarenlang het sukkeltje'

    zaterdag 20 oktober 2018 om 18:19

    Achttien jaar geleden stonden Frank Broers (oud-speler NAC Breda) en Jim van Fessem (ex-keeper van zowel NAC als Willem II) tegenover elkaar tijdens de derby van Brabant. Ze denken terug aan die wedstrijd, die komende zondag weer op het programma staat.

    Broers denkt terug aan de wedstrijd van achttien jaar geleden, toen hij de 2-0 achter Van Fessem schoot en daarmee de partij besliste. "Willem II kwam net uit de Champions League en onderschatte ons een beetje, NAC was jarenlang het sukkeltje", begint hij tegen BN DeStem. "Daarom herinnert iedereen mij tot aan de dag van vandaag nog aan die goal. Yes, eindelijk van Willem II gewonnen, dat gevoel. We zijn in 't Stammeneke beland en rolden om drie uur 's nachts zo zat als een toeter naar buiten."

    "Als je Breda komt binnenrijden, kom je NAC binnenrijden", aldus Van Fessem. "Ie-de-reen in Breda is voor NAC. Als je daaraan denkt, krijg je kippenvel. In Tilburg is niet iedereen voor Willem II, hoewel de harde kern groter en groter wordt. Tilburg is veel minder een voetbalstad dan Breda."

    'Niemand met een NAC-hart'
    Van Fessem vindt dat de huidige spelers van NAC niet goed bij de club passen. "Ik zie niemand met een NAC-hart op het veld", aldus Van Fessem. "Zoals Jelle (ten Rouwelaar, red.) zichzelf kwaad kon maken als aanvoerder over dingen die totaal niks met voetbal te maken hadden…, dat was een NAC-man. Deze jongens hebben niks te zoeken bij sponsoren en supporters; ze spreken de taal niet, ze kennen niemand. Na de training, gingen wij hele middagen kaarten. Lieten we pizza's komen en daarna de stad in. Met z'n allen."

    Poll

    Wat wordt NAC-Willem II?

    (877 stemmen)

    Plaats een reactie

    zaterdag 20 oktober 2018 om 18:33
    Mooi verhaal Paul van akte!
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +3494
    zaterdag 20 oktober 2018 om 18:39
    Hoe gaat het bij je clubje. Al wat meer bekend over die sponsor?
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 18:45
    Ik denk dat het hema word 😂
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +3494
    zaterdag 20 oktober 2018 om 18:56
    Zou geweldig zijn. Zeker nu met Boekhoorn als nieuwe eigenaar. Dat hij er maar veel geld in pompt kunnen we damen promoveren.😄
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 18:47
    En gefeliciteerd met de overwinning gisteren kerel.
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +3494
    zaterdag 20 oktober 2018 om 18:57
    Heerlijk was dat tegen die worsten.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 19:03
    Wad je er bij en was het weer knokken tegen die worstjes zeker 😂
    . Ja zou wel vet zijn moeten echt promoveren. Jullie maken ook een goede kans volgens mij wel een lekker team dat fc den Bosch.
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +3494
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:22
    Ja was er bij. Was verder niks gebeurt, een hoop sensatie om niks :).

    We hebben een goed elftal met een bijna gelijkwaardige bank. Begint steeds beter te draaien alhoewel het gisteren de tweede helft niet best was (eerste helft wel goed en hadden het toen al moeten afmaken). Als dit zo door gaat doen we zeker mee om de eerste 7 plaatsen.
    Als het goed is wordt volgende week weer door de KNVB vergaderd over de overnamen. Wordt deze dan goedgekeurd dan zullen er waarschijnlijk in de winterstop nog wat spelers bij komen. Komen er spelers bij en staan we in de winterstop bij de eerste 5 dan verwacht ik dat we mee kunnen gaan doen om promotie. Is het niet rechtstreeks dan wel via nacompetitie.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26684
    zaterdag 20 oktober 2018 om 19:11
    Gefeliciteerd met de zege in Oss gisteren! Winnen van en bij de buurman blijft heerlijk.
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +3494
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:15
    Bedankt kerel!!
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +3494
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:24
    Jullie trouwens ook succes vanavond tegen AZ!!
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26684
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:29
    Thnx! Tijd om eens wat wedstrijden op rij te winnen!
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +3494
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:30
    Ben je in het stadion?
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26684
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:37
    Nee, helaas niet dit keer. Andere verplichtingen.
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +3494
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:39
    Jammer mist een leuke pot denk ik. In ieder geval de 3 punten pakken en omhoog op die ranglijst.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26684
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:43
    Was er graag bijgeweest! Volgende keer weer.
    Vind ik leuk
    Fokker +66
    zaterdag 20 oktober 2018 om 18:44
    Tsja NAC is zijn ziel aardig verloren! Makkie voor willem II.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 18:49]
    Vind ik leuk
    Dafkuh +53