Wijnaldum en Van Dijk winnen en pakken de tweede plek met Liverpool

    Wijnaldum en Van Dijk winnen en pakken de tweede plek met Liverpool

    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:34

    Liverpool heeft de tweede plek in de Premier League heroverd. Op bezoek bij Huddersfield Town werd een zakelijke 0-1 overwinning geboekt. Door de zege hijgt Liverpool weer in de nek van koploper Manchester City.

    Liverpool, met Virgil van Dijk in de basis, had wat goed te maken nadat er twee keer op rij werd gelijkgespeeld. Mohamed Salah maakte het verschil voor The Reds. De Egyptenaar liep na twintig minuten spelen weg bij zijn directe tegenstanders en kon de bal achter doelman Jonas Lössl binnen schieten. De tegentreffer gaf Huddersfield extra vleugels. De club won dit seizoen nog geen thuisduel en knokt tegen degradatie.

    Na rust werd Georginio Wijnaldum binnen de lijnen gebracht. Liverpool wilde de klus snel klaren, maar stuitte steeds op de muur van Huddersfield. Daniel Sturridge was twee keer ongelukkig. Echt gevaarlijk worden kon Huddersfield niet.

    Liverpool trok de zege over de streep en kan zich voorbereiden op de Champions League-wedstrijd tegen Rode Ster Belgrado van komende woensdag. 

    Plaats een reactie

    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:39
    Huddersfield had wel een punt verdiend, maar het is typerend voor hun seizoensstart dat ze ook vandaag weer niets overhouden; vorig jaar begonnen ze juist sterk om alsnog in de problemen te komen, nu hebben ze die vanaf dag 1 en dat gaat waarsch. ook niet meer veranderen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 20:39]
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:39
    Een genot om naar te kijken dit Liverpool.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 20:39]
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1661
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:56
    De 6 gebroken ribben van Van Dijk waren geen probleem meer?
    Vind ik leuk
    JDW1988 +3059
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:58
    Jawel, al een poosje.
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1661
    zaterdag 20 oktober 2018 om 21:34
    Knap dan dat hij speelde.
    Vind ik leuk
    JDW1988 +3059
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:34
    Ja zoals ik al zei.. hij speelt al een tijdje met gebroken ribben.
    Sinds de Southampton wedstrijd als ik me niet vergis.
    Vind ik leuk
    LFCWARRIOR +183
    zaterdag 20 oktober 2018 om 21:07
    Ik vond het juist helemaal niet goed uitzien vandaag. Huddersfield had de beste kansen, er werd onterecht een doelpunt afgekeurd en een handsbal van Milner (binnen de 16) niet waargenomen. Ik vind dat Liverpool goed wegkomt met deze drie punten (waar ik uiteraard heel blij om ben). Echter maak ik me wel wat zorgen over de huidige vorm waarin Liverpool steekt. Grote countermogelijkheden worden zeer slecht uitgespeeld en de aanvallers zijn uit vorm. Salah scoort vandaag, maar voor de rest raakt hij nagenoeg alle ballen verkeerd. Je ziet hem ontevreden zijn over zijn spel (hoofd omlaag en schouders naar voren; daar spreekt weinig vertrouwen uit).
    Mané vandaag geblesseerd en Firmino vanaf de bank ook geen potten kunnen breken en goede schietkans hoog over.

    Positieve noot: dat dit soort wedstrijden nu wel gewonnen worden en voorheen zeker voor puntenverlies hadden gezorgd.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 21:09]
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3218
    zaterdag 20 oktober 2018 om 21:17
    Liverpool heeft dit seizoen ook ook vrijwel alleen maar slechte wedstrijden gespeeld. Alleen tegen West Ham was het echt denderend. Tegen Spurs en PSG ging het ook wel redelijk maar dat had ook met de tegenstanders te maken die erg matig waren. Vooral tegen Spurs ging het voorin helemaal fout. Liverpool had die wedstrijd gewoon met 0-4 over de streep moeten trekken.

    Zowel tegen City als Huddersfield is Liverpool erg goed weggekomen. Dat geluk raakt een keer op. Verdedigend staat het als een huis, maar voor de rest is het gewoon dramatisch.
    Vind ik leuk
    LFCWARRIOR +183
    zaterdag 20 oktober 2018 om 21:22
    Klopt wat je zegt. Als het geluk ophoudt, moet het maar weer op klasse gebeuren!
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 21:46
    Sinds Salah bij Liverpool speelt is hij beslissender dan bij AS Roma!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws