De Jong: Misschien is het voor hen lekker, maar wij hebben ook genoeg rustdagen

    De Jong: "Misschien is het voor hen lekker, maar wij hebben ook genoeg rustdagen"

    zaterdag 20 oktober 2018 om 23:50

    Frenkie de Jong vindt niet per se dat Benfica in het voordeel is omdat de Portugezen donderdag voor het laatst een wedstrijd gespeeld hebben. Daardoor heeft de ploeg vijf dagen de tijd om zich voor te bereiden op Ajax, daar waar de Amsterdammers er maar drie hebben.

    Bennett van Fessem,
    HEERENVEEN

    "Dan hebben ze genoeg tijd om zich voor te bereiden. Dat is mooi, maar wij zijn ook fit genoeg", verzekert De Jong voor de camera van VoetbalPrimeur. "Misschien is het voor hen lekker, maar wij hebben ook genoeg rustdagen en spelen in eigen land, dus we hoeven niet te reizen. Wij zijn dinsdag gewoon fit."

    De Jong durft ook niet te zeggen dat de Champions League-poule na het tweeluik met Benfica beslist is. "Dat weet je niet, maar in die twee wedstrijden kunnen we een grote stap zetten. Ik denk niet dat het alles beslist, maar het zal wel voor een groot deel van die twee wedstrijden afhangen."

    Check hieronder het volledige interview met De Jong

    Plaats een reactie

    zaterdag 20 oktober 2018 om 23:53
    Rusttaaagghhhh
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +8162
    zaterdag 20 oktober 2018 om 23:55
    2 x winnen en je bent door!
    Vind ik leuk
    Reinier86 +1513
    zaterdag 20 oktober 2018 om 23:57
    You don't say, HENK!

    Ik krijg nog steeds een donut van je trouwens, Saving Private HENK.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 23:59]
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +8162
    zaterdag 20 oktober 2018 om 23:59
    Waar heb jij het over?
    Vind ik leuk
    Reinier86 +1513
    zondag 21 oktober 2018 om 00:00
    Ja, precies. Dat zei je toen ook. Ik krijg ook nog geld van je HENK.
    [Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 00:00]
    Vind ik leuk
    Stack5 +3038
    zondag 21 oktober 2018 om 00:24
    Heeft iemand Henk gezien?
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 00:56
    Lopen hier zoveel Henken rond...
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 08:50
    Mastermovies?
    Vind ik leuk
    Niels92 +27102
    zaterdag 20 oktober 2018 om 23:55
    Dinsdag 3-1 voor Ajax :)

    De zondag erop 4-0 Ajax!
    Vind ik leuk
    alaaf +1254
    zondag 21 oktober 2018 om 08:54
    Of andersom
    Vind ik leuk
    whiskey33 +204
    zondag 21 oktober 2018 om 21:26
    1-0 voor Benfica zondag2-2
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 23:56
    Ajax is het aan de stand verplicht om simpelweg 2x de Portugezen kansloos te laten.
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5326
    zondag 21 oktober 2018 om 08:10
    Bentica is niet een of ander kutclupie hoor. Daarnaast doen "we" het over het algemeen niet goed tegen Portugese clubs, die als geen ander een wedstrijd compleet weten te verzieken.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171211
    zaterdag 20 oktober 2018 om 23:56
    Misschien moet de knvb ook eens beginnen met mee te denken qua competitie programma voor de europees spelende clubs
    Vind ik leuk
    Niels92 +27102
    zaterdag 20 oktober 2018 om 23:58
    Hoe bedoel je?
    Vind ik leuk
    stratumseind +171211
    zondag 21 oktober 2018 om 00:02
    te beginnen met de competitie in krimpen en geheel anders op zetten zodat er meer ruimte gaat komen.
    Denk je dat er ook maar 1 speler beter word van tegen emmen te spelen?

    In de moneymaking bussines is het voetbalspelletje al lang een ondergeschoven kindje geworden : kwantiteit ipv kwaliteit .

    Vind ik leuk
    Niels92 +27102
    zondag 21 oktober 2018 om 00:05
    In te krimpen tot 16 clubs? Nee dat zie ik niet graag gebeuren, dan liever uitbreiden naar 20 clubs :)
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21858
    zondag 21 oktober 2018 om 00:06
    Precies! Veel leuke clubs in Nederland dus waarom niet in de ED?
    Vind ik leuk
    stratumseind +171211
    zondag 21 oktober 2018 om 00:14
    wel ja joh nog meer bras in de eredivisie
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21858
    zondag 21 oktober 2018 om 00:05
    Inkrimpen? Wtf

    Geen enkele competitie wordt daar beter van. We moeten de kleinere clubs sterker krijgen, niet algemeen wegvagen
    Vind ik leuk
    stratumseind +171211
    zondag 21 oktober 2018 om 00:12
    weg ermee , 3 divisies maken en een aparte voor de jong elftallen.
    4 x per jaar tegen vitesse az ajax feijenoord en nog een paar meer is voor de kwaliteit van het nederlandse voetbal tig keer gunstiger dan al die laagvliegers.

    Een competitie van 10- 12 clubs is meer dan zat .
    Al dat kunstgras per direct opzouten , de var de kliko in en overal doellijn techno.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21858
    zondag 21 oktober 2018 om 00:13
    4x per jasr tegsn Ajax.... Dan is de schoonheid van de topper er vanaf. Klassiekers zo saai als wat. Vitesse wordt degradatiekandidaat dus de hele subtop gaat intens verzwakken en de backupclubs zijn allemaal dood.


    Goed plan
    ..
    Vind ik leuk
    stratumseind +171211
    zondag 21 oktober 2018 om 00:17
    de subtop gaat intens verzwakken ?
    En wat denk je wat er nu aan de hand is dan?


    Kijk eens naar az en vitesse en heerenveen bijvoorbeeld?
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21858
    zondag 21 oktober 2018 om 00:23
    Denk je echt dat het helpt.om ze degradatiekandidaten te maken?
    Vind ik leuk
    stratumseind +171211
    zondag 21 oktober 2018 om 00:26
    van de 10-12 1 degradant en die play offs ook de kliko in .
    Niet goed genoeg om bij de eerste 12 clubs van nederland te horen is niet goed genoeg klaar.

    En dat door de drie divisies heen doorvoeren.

    De Uefa komt ook met een soortgelijke actie of is je dat ontgaan?
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21858
    zondag 21 oktober 2018 om 00:27
    Gelukkig ben je oud.....
    Nu kan je nog n excuus verzinnen voor deze mentale afgang
    Vind ik leuk
    stratumseind +171211
    zondag 21 oktober 2018 om 00:31
    jij denkt dat bergwijn rosario dumpie malen enorme stappen maken door potjes tegen emmen en de graafschap?
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21858
    zondag 21 oktober 2018 om 00:33
    Het helpt met volwassenheid

    En denk jjj echt dat Emmen zo erg is dat het helpt om Vitesse en AZ te verzwakken tot Emmenniveau?
    Je creeert alleen maar emmens met de nieuwe opzet en stel er degradeert maar 1 dan is de helft van de competitie ongeinspireerd
    Vind ik leuk
    stratumseind +171211
    zondag 21 oktober 2018 om 00:35
    Het helpt met volwassenheid??

    Die mag je ff uit leggen
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21858
    zondag 21 oktober 2018 om 00:38
    Als je het niet op kan maken tegen de kleintjes heb je niks te zoeken tegen de groten
    Vind ik leuk
    stratumseind +171211
    zondag 21 oktober 2018 om 00:41
    Mentale hardheid, weerbaarheid ,handelingssnelheid ,voetbalgochme zaken die allemaal nodig zijn om nederlandse clubs weer op een acceptabel europees niveau te brengen word echt niet in potjes tegen emmen "gekweekt" hoor.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21858
    zondag 21 oktober 2018 om 00:43
    Dan is het gek dat je de hele subtop naar dat niveau wilt krijgen...
    Vind ik leuk
    stratumseind +171211
    zondag 21 oktober 2018 om 01:06
    Guus til leert ook veel meer van spelen tegen Ajax en psv dan tegen anco Jansen
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21858
    zondag 21 oktober 2018 om 01:16
    Guus Til leert niks van ons. Az speel5 geen voetbal tegen kns die worden ingemaakt
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 08:50
    Ik kan je heel goed volgen en Emmen is goed voor 1 ding en dat is training. Leuk voor jonge gasten die tegen de eerste aan zitten, maar nog geen minuten hebben gemaakt. Daarom lopen we als Nederland zover terug in Europa.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 00:59
    Zijn Romario en de échte Ronaldo ook groot mee geworden
    Geintje natuurlijk die hadden nog tegenstanders als Boerenbach en.Van Loen. Ook een geintje natuurlijk Emmen was dramatisch. Maar destijds ben ik nog wel eens bij een.potje geweest dat eindigde in 9 1. Tegen sparta als ik mij niet vergis. Ging vlak voor rust vast drinken halen en natuurlijk net een goal gist. Maar eerlijk gezegd weet ik niet of de weerstand destijds nu echt groter was.
    Vind ik leuk
    Benniewies +934
    zondag 21 oktober 2018 om 05:13
    Ze maken genoeg stappen in het veld toch?
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 02:38
    Onzinnige tekst, kijk naar de Belgische competitie.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21858
    zondag 21 oktober 2018 om 11:50
    Daar stelt de nr 8 ook al niks meer voor
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +14719
    zondag 21 oktober 2018 om 00:17
    Ohhh jij draait even alles om.
    Rondom de CL wedstrijden hebben jullie ver uit het makkelijkste programma. Ajax zal zijlen bij moeten zetten om zowel in de eredivisie als de CL resultaat te halen.

    Haal maar eens een keer een puntje in de CL voordat je begint met je excuses. Met zo'n topteam (zoals jullie pretenderen) met de 3e plaats (dus EL) toch haalbaar zijn.

    Knallen verdomme tegen Tottenham, dan maar wat minder in de eredivisie. Met schijtbakkenvoetbal en achteruitlopen ga je het in de CL niet redden.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171211
    zondag 21 oktober 2018 om 00:18
    dat 4 jaar droog staan zit je echt hoog he pietje?
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +14719
    zondag 21 oktober 2018 om 00:24
    Nee hoor, je vergeet dat wij financieel aanhaken bij de Europese subtop. En daar zijn momenteel Europees ook de resultaten na. Maar geef gewoon eens een keer antwoord en niet van die standaard dooddoeners "dat 4 jaar droog staan zit je echt hoog he"
    Vind ik leuk
    stratumseind +171211
    zondag 21 oktober 2018 om 00:27
    pietje je snapt mijn eerste reactie in dit topic totaal niet.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +14719
    zondag 21 oktober 2018 om 00:30
    4 X per seizoen tegen Feyenoord.
    2 x zonder supporters, tja dan begrijp ik je opzet.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171211
    zondag 21 oktober 2018 om 00:32
    daar hebben jullie het helemaal zelf naar gemaakt en dat heeft 0,0 met deze discussie van doen
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +14719
    zondag 21 oktober 2018 om 00:34
    I rest my case.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171211
    zondag 21 oktober 2018 om 00:35
    das inderdaad beter voor je
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 11:20
    Pietje2015,
    Pietje met een begroting van 90 miljoen haak je niet aan bij de subtop. Verre van dat.
    Vind ik leuk
    Hast57 +2012
    zondag 21 oktober 2018 om 00:27
    Wat denk je als die kut interlands eens gehalveerd worden dan ben je ook al een heel eind.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171211
    zondag 21 oktober 2018 om 00:29
    dat ook inderdaad , maar ook dat roep ik al maanden.
    Dat wk is ook een farce met al die kneutlanden erbij.

    Het wk voor landenteams met max 16 landen kan je in 2 weken afwerken. Klaar.
    Vind ik leuk
    Hast57 +2012
    zondag 21 oktober 2018 om 00:33
    Helemaal mee eens maar het is altijd de commercie die bepaalt. Het zal nog wel gekker worden ben ik bang.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13085
    zondag 21 oktober 2018 om 01:45
    Of gewoon stoppen met die idiote na-competitie, FC Emmen had een periodetitel maar werd dat seizoen gewoon 7e!
    Schandalig dat je als nummer 7 kan promoveren omdat je het 1 periode wat beter hebt gedaan.
    Stoppen met die periodekampioenen en gewoon kijken naar de eindstand, kampioen direct promoveren en de nummers 2 en 3 tegen de nummers 16 en 17 van de ED laten spelen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 01:52]
    Vind ik leuk
    whiskey33 +204
    zondag 21 oktober 2018 om 21:27
    meer wedstrijden ipv mindee werken voor je geld
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21858
    zondag 21 oktober 2018 om 00:04
    Ik denk dat hij bedoelt dat clubs makkelijkere tegenstanders moeten lkrijgen naast CL potten en de klassiekers en PSV-ajaxen in weekenden zonder europees worden gepland
    Vind ik leuk
    Niels92 +27102
    zondag 21 oktober 2018 om 00:06
    Ik heb daar geen problemen mee, wil je mee strijden op drie fronten, dan ook niet klagen dat je na een wedstrijd in de CL meteen tegen Feyenoord moet :)
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21858
    zondag 21 oktober 2018 om 00:07
    Ben ik het ook wel mee eens. Alleen na de winterstop zou ik er wel rekening mee houden, puur wegens het feit dat verlening tegen topclubs slopend kan zijn
    Vind ik leuk
    Niels92 +27102
    zondag 21 oktober 2018 om 00:11
    Daar worden ze ruimschoots voor betaald en dan moet je ook niet zeiken dat je een paar dagen later tegen Feyenoord moet spelen, wanneer je daar als speler moeite mee hebt, dan moet je een anders sport gaan beoefenen :)
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21858
    zondag 21 oktober 2018 om 00:12
    Kan wel
    Maar zeker de nrs 3 tot 5 lijken er baaf bij te hebben ze net even te matsen. Als het punten voor ons oplevert vooruit :)
    Vind ik leuk
    broedkip +1692
    zondag 21 oktober 2018 om 01:27
    Even voor de goede orde stratum:

    de wedstrijden die Ajax en Psv spelen voor de CL wedstrijden.

    Ajax - Benfica Ajax uit tegen Heerenveen Psv-Spurs Psv thuis tegen Emmen. Benfica-Ajax Ajax thuis tegen Willem II en Spurs-Psv speelt Psv thuis tegen Vitesse AEK-Ajax speelt Ajax uit tegen Nac Psv-Barca speelt Psv thuis tegen Heerenveen Ajax-Bayern Ajax speelt uit tegen PEC en Inter-Psv speelt Psv thuis tegen Excelsior. Dus de Knvb denkt nooit mee. Psv alles thuis en Ajax 1xthuis en dus 3xuit. Vreemd dat dit kan en wie durft er nu nog te zeggen Knjb het heet toch echt Knpsvb.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 07:36
    Helemaal gelijk!! Europees mag de KNVB best een beetje meedenken vaker hoe ze een club kunnen helpen!
    Vind ik leuk
    Sanders +3900
    zaterdag 20 oktober 2018 om 23:59
    Leuke sketch hoor op 40 seconden :,)
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 00:01
    Blijft toch een fijne gozer om te horen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 00:02]
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 00:13
    thuis winnen en we doen goeie zaken
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1421
    zondag 21 oktober 2018 om 00:17
    Het wordt tijd dat Feyenoord eens een klassieker gaat winnen.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +14719
    zondag 21 oktober 2018 om 00:26
    Het is tijd dat Ajax, Feyenoord vreselijk afdroogt in de Arena.
    Misschien gaan dan een paar ogen open in Rotterdam.
    Vind ik leuk
    Wouta80 +941
    zondag 21 oktober 2018 om 00:27
    Pak de PlayStation zou ik zeggen. Wordt gewoon pak ros in het echt
    Vind ik leuk
    Wouta80 +941
    zondag 21 oktober 2018 om 00:26
    Minimaal 4 punten halen en we zijn door. Kassa!
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 09:06
    2 overwinngen is genoeg? Denken ze dat Ajax tegen kleinduimgje speelt? Winnen in de CL is moeilijk genoeg. Dus even met beide beentjes op de grond blijven staan en hopen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws