Perez bezorgd over hekkensluiter: Ik zie echt helemaal niks in dat ploegje

    Perez bezorgd over hekkensluiter: "Ik zie echt helemaal niks in dat ploegje"

    zondag 21 oktober 2018 om 16:50

    Het is terecht dat FC Groningen na negen speelronden onderaan staat in de Eredivisie. Dat stelt Kenneth Perez, die weinig aanknopingspunten ziet voor trainer Danny Buijs.

    "Als je ziet hoe ze voetballen, dan is het terecht dat Groningen onderaan staat", zegt Perez bij FOX Sports. Heracles was zondag met 4-1 te sterk voor de staartclub. "Van clubs als Sparta en De Graafschap wordt vaak gezegd: dat is Eredivisie-waardig. Maar ook bij Groningen ben je net zo goed als je beleid, je spelers, je trainers en je team."

    Perez ziet het somber in voor Groningen. "Dit kan gewoon gebeuren als het niet goed gaat", vervolgt de analist. "Het is vroeg om te zeggen, maar ik zie het niet goedkomen. Ik zie echt helemaal niks in dat ploegje."

    Gertjan Verbeek, vorig seizoen enkele maanden trainer van degradant FC Twente, vindt de situatie in Groningen ook zorgelijk. "Het is triest, want Groningen is jarenlang een bolwerk geweest. Dat ze nu onderaan staan, is zuur voor het Nederlandse voetbal. Ik denk dat er iets goed mis is met het beleid van Groningen. Zo kun je dat wel stellen."

    Lees meer over:EredivisieFC Groningen

    Poll

    Is Groningen de gedoodverfde degradant?

    (1738 stemmen)

    Plaats een reactie

    zondag 21 oktober 2018 om 16:55
    Danny naar Huijs, is te dom voor zijn vak. Jmmr voor grunningen
    Vind ik leuk
    Metal +2638
    zondag 21 oktober 2018 om 17:03
    Hij is wel heel vroeg van zijn ideeën afgestapt. Gaar steeds laffer spelen en ziet niet in dat dat niet werkt.
    Waar zijn de jonge gastjes die het eind vorig jaar zo goed deden? Toen een prachtige eindsprint. Daar had buys op voort moeten borduren ipv alles om te gooien.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 17:17
    Gaat inderdaad steeds verdedigender spelen. Opstelling van vanmiddag stonden gewoon 7 verdedigers in de basis. De hele veldbezetting klopt dan ook gewoon niet meer. Je gaat dan gewoon heel moeilijk scoren en blijkbaar word het verdedigend ook verwarrend want ze krijgen weer 4 goals om de oren
    [Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 17:18]
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 18:34
    Het verschil met Heracles was schrijnend. Vooral in de veldbezetting zoals je zegt. Bij Heracles zie je een duidelijk idee achter het spel terwijl dat bij Groningen veel en veel minder was.
    Heb ze nu live zien spelen en twijfel aan Buijs. Al met al lopen er ook bij Groningen best leuke spelers.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 20:01
    Helemaal mee eens
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 20:29
    Ik vind dat deze nederlaag volledig op het conto van Padt komt. Wat keepte hij een dramatische wedstrijd ! Vond juist vandaag dat het wat beter stond.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18916
    zondag 21 oktober 2018 om 16:56
    Laten we hopen dat Groningen snel de slag te pakken krijgt want het zou toch heel jammer zijn als ze er uit gaan.

    Padt is ook helemaal de weg kwijt, wat een botervingers heeft hij op het moment zeg.
    [Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 16:57]
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22006
    zondag 21 oktober 2018 om 17:04
    Oneens :)
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18916
    zondag 21 oktober 2018 om 19:34
    Dat mag Timmio
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 16:56
    Technische staf van Groningen heeft heel matig werk geleverd. Zit weinig voetballend vermogen in deze selectie. Als ze dan niet vechten voor elkaar wordt het moeilijk.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9801
    zondag 21 oktober 2018 om 16:57
    Ja het is er goed mis in Groningen.

    Denk dat Jans hier toch ook enige invloed op heeft gehad. En dan niet alleen met het aanstellen van Danny.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 16:58
    Ik zeg Hans Nijland eruit en Ron Jans voor de groep.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 17:20
    Erwin Koeman met Joop Gall als assistent. Alles wat dan in staf overbodig is bedanken voor bewezen diensten. Ieder geval wat Groningse talenten opstellen zodat publiek ook weer binding met elftal krijgt. Slechter als nu kan toch niet gaan😉.
    Vind ik leuk
    denman21 +64
    zondag 21 oktober 2018 om 17:20
    Ach, ron jans is toch ook een pannekoek. Over het algemeen is de trainer zo goed als zijn spelersmateriaal. Zie nu bijv vd gaag bij nac. Hij was volgens vele een top trainer in wording. Kan hij er nu dan ineens ook niks meer van ?
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 18:16
    Je kunt veel van Jans zeggen maar waar hij trainer is geweest heeft hij het goed gedaan.
    Vind ik leuk
    Gearry +704
    zondag 21 oktober 2018 om 18:53
    Maar niet elke goede trainer is ook goed in een technische functie.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 09:08
    Vraag dat maar aan de supporters van standard Luik inderdaad
    Vind ik leuk
    Wazedde? +62
    zondag 21 oktober 2018 om 16:58
    Altijd sympathie gehad voor Groningen, zou zeer spijtig zijn zouden ze degraderen.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9634
    zondag 21 oktober 2018 om 16:59
    Hé, Gert Jan "beleid" Verbeek trapt weer een open deur in. Met z'n slecht gevoerde beleid. Misschien moet-ie beleidsmedewerker worden i.p.v. trainer.
    Vind ik leuk
    Farmer +12437
    zondag 21 oktober 2018 om 17:19
    Mag... maar aub niet bij Groningen :P

    Veldmate had nooit moeten weggaan naar Ajax. Die mis je nu, dát was de juiste man op de juiste plaats. Veldmate als de voetbalman, Nijland voor het zakelijke gedeelte, is meer dan 20 jaar, een uitstekende combinatie gebleken...

    Maar ja, in Amsterdam hoorde men ineens dat het Veldmate was die Suarez ontdekt had.. dús moesten ze die ook opkopen...
    Vind ik leuk
    HanV +4391
    zondag 21 oktober 2018 om 17:31
    Dat heeft dan wel lang geduurd voordat ze dat doorkregen in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    Farmer +12437
    zondag 21 oktober 2018 om 17:40
    Tja, vanuit die overtuging snap ik dus niet waarom Veldmate nú nog ging? (nog eventjes aanblijven bij de FC, en hij had een glorieuze plaats in de clubhistorie ingenomen, nu heeft hij altijd nog deze 'trap na' genoteerd staan.)


    Voor die paar jaartjes nog? Hij had zijn pensioen toch wel verdiend? Maar ja, de 'uitdaging he'.....(lees, het riante salaris, bovenop wat hij al had gespaard, tja.. Wie zegt nu nee tegen meer geld?)

    Verschil tussen toen en nu is; Als Veldmate tóen zei" Die speler moet je halen", Dan haálde FCG die speler, nu mag hij een preferentie-lijstje inleveren bij Overmars(Lees: de RvC en aandeelhouders, of ze niet te duur zijn bv, en wel snel genoeg weer wat opleveren)
    Vind ik leuk
    Futre +3107
    zondag 21 oktober 2018 om 19:36
    Volgens mij vond jij vond jij voor de start van dit seizoen dat de selectie goed was. Met je Doan...😉
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 16:59
    Nu ingrijpen en niet zolang wachten als bij Twente.
    Vind ik leuk
    Ebo +0
    zondag 21 oktober 2018 om 17:10
    wat onzin verhaal
    tuurlijk is nog niet goed
    maar zijn nog niet eens op de helft
    Tuurlijk is niet goed maar ik heb vandaag wel strijd gezien
    en als de spitsen weer helemaal fit zijn
    dan pakt groningen de punten echt wel

    Vind ik leuk
    denman21 +64
    zondag 21 oktober 2018 om 17:21
    Dat zij twente , sparta en roda ook
    Vind ik leuk
    1313 +294
    maandag 22 oktober 2018 om 00:54
    Ben je nu serieus ja? Ik zie namelijk ook echt helemaal geen team in Groningen. En die gaan hoe dan ook degradatie voetbal spelen dit seizoen. Ze gaan bij de laatste 3 eindigen hoe jammer dan ook voor zo'n mooie club maar ik geef ze weinig kans.

    En ja de beleidsbepalers hebben gewoon geen goede selectie neergezet dat mag je ze wel kwalijk nemen.
    Vind ik leuk
    Futre +3107
    zondag 21 oktober 2018 om 17:14
    Het geestige is dat de meeste supporters op dit forum voor de seizoenstart vonden dat Groningen een prima selectie had. Doan en de talenten zouden het wel even regelen want na Faber kon het alleen maar beter...

    Niet zo vreemd dus dat ook Nijland en Jans nu niet begrijpen wat er aan de hand is. Die dachten ook dat Van der Looi en Faber liepen te kloten met het “geweldige” spelersmateriaal. Feit is dat het gewoon een zeer slechte selectie is, zonder creativiteit en zonder lef.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9554
    zondag 21 oktober 2018 om 17:19
    En dan komt ook nog de trein langs volgende week
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 17:44
    Het rommelt al jaren bij Fc. Voor t eerst was t zichtbaar voor mij toen Faber kwam. Groningen had een goed en sterk team. Maduro was samen met Tibbling de stabiele factor. Maduro mocht niet meer opgesteld worden van Nijland, waardoor het evenwicht in de groep kwijt raakte. Tibbling speelde op een positie waar die niets kon en het hele team draaide voor geen meter. Vertrouwen was weg. Tibbling liep “gratis” de deur uit. Het gehele topsport project is totaal mislukt, doordat kemkers geen vrijheid kreeg en zelfs verantwoording moest afleggen bij Jans.
    Jans is op zijn beurt weer de loopjongen van Nijland. Gall mocht niet komen van Nijland/Jans (stel je voor, iemand did zijn mond opentrekt) en Buijs moest t doen met die gare Spijkerman. En Nijland maar roepen dat hij de grootste supporter is.

    Jammer dat Robben nog te jong is, maar zijn komst als TD zou super zijn met zijn grote netwerk en ervaring op top niveau.

    De grote schoonmaak komt nu te laat ben ik bang. Maar denk dat ze er wel mee moeten beginnen zo langzamerhand.

    Groningen gaat degraderen ben ik bang, maar met een gezond beleid komen we weer terug
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 23:58
    Henk jij noemt nu naam van Tibbling. Vind je niet raar dat zulke spelers voor appel en ei de deur uitgaan? Stenman, Granquist, Cherry idem dito. Spelers die eigenlijk te goed zijn voor Groningen. Het Orakel Nijland maar oreren hoe geweldig de FC met deze transfers geboert heeft. Het is eigenlijk supporters stroop in de bek smeren want gelijkwaardige vervangers zijn altijd duurder.
    Vind ik leuk
    Nbl +525
    zondag 21 oktober 2018 om 18:03
    De kkdivisie is dadelijk nog sterker als de eredivisie Groningen eruit nac eruit wordt er allemaal niet beter op . Twente sparta roda ongelofelijk .zie toch liever emmen en.fortuna of de graafschap degraderen.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 18:29
    Hzo? Ben het overigens wel mee eens dat Fortuna gaat degraderen, want wat een lul is die trainer van Fortuna! Gadverdamme! Gaat hij zeggen dat hij de wedstrijd tegen Emmen niet serieus neemt, omdat Emmen alles aan doet om erin te blijven en hun zogenaamd verder willen kijken... Walgelijke man!
    Vind ik leuk
    1313 +294
    maandag 22 oktober 2018 om 00:58
    Daar heb je dan ook zeker gelijk in. Maar moet eerlijk zeggen dat ik op dit moment liever Fortuna zie voetballen dan Groningen en Nac.

    Hoe doodzonde dat ook is, maar het voetbal ziet er wel beter uit.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 18:27
    Geloof mij komt helemaal goed met Groningen! Gaan gewoon nog bovenaan het rechterrijtje eindigen.
    Vind ik leuk
    Nbl +525
    maandag 22 oktober 2018 om 19:10
    Denk je ?
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 19:24
    Ja
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 19:08
    Zelf heb ik dit wat ik nu zeg al veel vaker gezegd en het gaat gebeuren ook als er niets veranderd degraderen ze want met een jeugdelftal kan niet in de eredivisie . WAT IS HET PROBLEEM? Evaring op iedere linie minimaal een speler van minimaal 28 jaar die de jeugd op sleeptouw neemt naar een hogere nivo als dat niet met de winterstop gebeurd dan zijn ze klaar voor degradatie
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9907
    zondag 21 oktober 2018 om 20:25
    Die Verbeek is wel leuk: "dat ze nu onderaan staan is zuur voor het Nederlands voetbal" ha ha.......Koeman en de KNVB hebben dan ook direct besloten een vergadering te beleggen m.b.t Groningen en het Nederlands voetbal !!!! Iedere voetbal liefhebber is uiterst bezorgd.
    De eenvoudige realiteit is dat provincie clubje Groningen volgend jaar de keuken in gaat voor een jaartje, kan ook leuk zijn, win je weer eens wat.....
    Bij Twente hebben ze een prima aantal seizoenkaarten verkocht, dus de mensen komen toch wel.
    [Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 20:26]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws