Excelsior-aankoop wordt Eredivisie-revelatie: 'Dit is niet mijn einddoel'

    Excelsior-aankoop wordt Eredivisie-revelatie: 'Dit is niet mijn einddoel'

    donderdag 1 november 2018 om 12:41

    Na tien speelrondes in de Eredivisie wordt Jerdy Schouten nú al betiteld als één van de revelaties van het seizoen. De 21-jarige middenvelder maakt grote indruk sinds zijn overstap van Telstar naar Excelsior. Schouten is zelf niet écht verrast over zijn prima eerste maanden. 

    "Ik had bij ADO Den Haag natuurlijk al mijn debuut gemaakt en wist daardoor al wat ik in de Eredivisie moest verwachten. Ik had toen al het idee dat ik bij ADO op mijn plek stond op het middenveld", vertelt het talent in gesprek met Haaglanden Voetbal.

    "Dat ik fysiek nog wel stappen moest maken wist ik wel. Die heb ik vorig seizoen bij Telstar gemaakt. Ik had er dus wel vertrouwen in, dat mijn stap naar de Eredivisie op het juiste moment kwam."

    Waar zijn plafond ligt? "Dat moet ik gaan bewijzen, dat weet ik zelf ook nog niet", aldus Schouten, die in ieder geval niet verwacht en hoopt dat Kralingen zijn eindstation is. "Ik denk ook niet dat Excelsior je doel moet zijn als 21-jarige speler."

    Plaats een reactie

    donderdag 1 november 2018 om 12:51
    Moet altijd Ajax zijn 😜
    [Reactie gewijzigd op donderdag 1 november 2018 om 12:52]
    Vind ik leuk
    donderdag 1 november 2018 om 12:59
    Nou Feyenoord dealtje met Excelsior
    en volgend jaar in de Kuip
    Vind ik leuk
    realist63 +186
    donderdag 1 november 2018 om 13:27
    En iedereen maar denken dat ze het zo goed doen bij ADO Den Haag. Als je pareltjes als Jerdy Schouten laat gaan en daarvoor spelers haalt als Goosens en Gorter klopt er iets niet. En Schouten is niet de enige.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 1 november 2018 om 13:28]
    Vind ik leuk
    Hesses +1048
    donderdag 1 november 2018 om 14:20
    Maar gelukkig hebben ze Immers nog.
    Vind ik leuk
    donderdag 1 november 2018 om 14:36
    Vind hem beter dan Frenkie!
    Vind ik leuk
    Ron777 +102
    donderdag 1 november 2018 om 15:30
    En zo'n speler ziet die lul van een erwin van der looi niet ook niet als reserve die man heeft geen kijk op voetbal een afgekeurde clubtrainer ja dan mag je de jeugd van Nederland gaan trainen
    Vind ik leuk
    Ron jans +357
    donderdag 1 november 2018 om 17:51
    Wat een frustratie, ga lekker een biertje drinken. Hij komt vanzelf in beeld bij jong oranje als hij zo door blijft gaan.
    Vind ik leuk
    Ron777 +102
    vrijdag 2 november 2018 om 00:39
    Nee hij neemt liever spelers die op de bank zitten bij hun clubs en als hij naar een subtopclub zou spelen staat hij er gelijk in