LIVE-discussie: Legertje afwezigen bij Fortuna, nieuw PEC-middenveld

    LIVE-discussie: Legertje afwezigen bij Fortuna, nieuw PEC-middenveld

    zondag 4 november 2018 om 13:40

    Met een behoorlijk gewijzigd middenveld gaat PEC Zwolle zondagmiddag op bezoek bij Fortuna Sittard. Trainer John van 't Schip doet het in Zuid-Limburg zonder zowel Clint Leemans als Rick Dekker. 

    De twee worden vervangen door Ouasim Bouy en Denis Genreau. Eerder deze week won PEC het KNVB Beker-duel bij De Graafschap met 5-2. Zian Flemming maakte in die wedstrijd vier doelpunten. Hij vormt een voorhoede met Younes Namli en Mike van Duinen. 

    Bij Fortuna is sprake van een legertje afwezigen. De belangrijkste speler die ontbreekt, is spits Andrija Novakovich. Finn Stokkers is zijn vervanger in de punt van de aanval. 

    PEC heeft na tien speelrondes elf punten en staat daarmee op de twaalfde plaats. Fortuna, nummer dertien, heeft 10 uit 10. 

    De opstellingen

    Fortuna: Koselev, Ciranni, Dammers, Heerings, Pinto, Diemers, Smeets, Hutten, Semedo, Stokkers en Lamprou

    PEC: Van der Hart, Ehizibue, Lachman, Lam, Paal, Genreau, Bouy, Hamer, Namli, Van Duinen en Flemming

    Poll

    Wat wordt de uitslag in Sittard?

    (206 stemmen)

    Plaats een reactie

    Devoetbalgek +1093
    zondag 4 november 2018 om 13:48
    Forza Sittard.
    Vind ik leuk
    kwartje50 +1031
    zondag 4 november 2018 om 14:06
    💪💪💪💪💪
    Vind ik leuk
    Luiehond +1984
    zondag 4 november 2018 om 14:07
    Het is fortuna sittard!
    Vind ik leuk
    Zwollenaar1 +1924
    zondag 4 november 2018 om 13:50
    Voor 3 punten gaan en niets minder. Goed beginnen aan de wedstrijd, en dan ben je al een heel eind
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15279
    zondag 4 november 2018 om 13:57
    Ben benieuwd of Flemming door gaat met scoren. drie puntjes zijn zeker weer welkom vandaag.
    Vind ik leuk
    kwartje50 +1031
    zondag 4 november 2018 om 14:10
    Forzaa Fortuna!!!
    Vind ik leuk
    El Cazador +6843
    zondag 4 november 2018 om 13:51
    Zal wel een Hotseknotsbegonia voetbal potje worden op het nepgras!!
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15279
    zondag 4 november 2018 om 13:54
    Welk nepgras? Fortuna speelt op hybride.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6843
    zondag 4 november 2018 om 13:58
    Tis niet terug te zien in het voetbal wat daar gespeeld word
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15279
    zondag 4 november 2018 om 13:59
    Dat zou ik niet weten, nog maar weinig potjes van Fortuna gezien.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 15:04
    Hij weet dat als spreekwoordelijk hol primeurvat uiteraard ook niet en bedient derhalve zich slechts van losse flodders 'daarmee een uitstekende primeur-assimilatie en volstrekte onbeduidendheid benadrukkend.

    Geen reet weten maar wél en masse als zelfbenoemde fanboys met puberale competitie- en pikordedrift in koor vanaf de morele laagvlakte a capella klagen over gebrek aan inhoud. Welk een armoede.
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 15:07]
    Vind ik leuk
    Peterfc +1771
    zondag 4 november 2018 om 14:59
    Dat is te makkelijk gezegd waarschijnlijk omdat ze uit de KKD komen. Ik vind dat Fortuna verschrikkelijk countervoetbal speelt, niet leuk om naar te kijken maar het is geen slécht voetbal.
    Vind ik leuk
    038power +137
    zondag 4 november 2018 om 14:00
    Fortuna speelt op gras slaperd...
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15279
    zondag 4 november 2018 om 15:45
    Het is zoals eerder gesteld wel volkomen onbespeelbaar. Alsof ze 3 dagen hebben gesproeid.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 17:37
    Dat doen ze opzettelijk voor de wedstrijd altijd. Fortuna heeft daar voordeel bij.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 13:54
    Dit gelul van van 't Schip kan je ook onder de noemer plaatsen van zich van te voren indekken voor een eventuele nederlaag vanmiddag.
    Vind ik leuk
    HanV +4395
    zondag 4 november 2018 om 15:28
    Geen idee waar je het over hebt, in heel het artikel zie ik geen uitspraak van vhSchip staan en er staat ook geen link in het bericht. Dat er bij PEC 2 ontbreken wordt hier toch allen maar genoemd, er staat zelfs dat er bij Fortuna een heel legertje ontbreken, dat zou dan eerder een excuus zijn, alleen het staat in het bericht, het wordt ook door Fortuna niet als excuus gebruikt. Mogelijk is het ontbreken van Leemans zelfs een bewuste keuze van vhSchip.
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 15:28]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15279
    zondag 4 november 2018 om 15:35
    Zag vanmiddag een foto van nijkamp en visser in qatar, moeten we het ergste vrezen?
    Vind ik leuk
    HanV +4395
    zondag 4 november 2018 om 15:53
    Die had ik nog niet bij Forca gezien, misschien dat ze toch bezig zijn met hun plan "wat goed is moet beter" en kijken naar een verkoop van 10%, of dat Qatar wat jeugd in Nederland wil laten meelopen, waarschijnlijk hebben ze net als in de atletiek een stel voetballers inwoner gemaakt, maar dan als mogelijk deelnemer aan het WK.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15279
    zondag 4 november 2018 om 15:57
    Ik vrees dat die qatarezen wel meer dan 10% willen. Ik heb liever dat we in de eerste divisie spelen dan dat er van die buitenlandse mensen die tot vandaag nog nooit van zwolle hebben gehoord aan de macht komen.
    Vind ik leuk
    HanV +4395
    zondag 4 november 2018 om 16:08
    Ik had eerst Qatarianen geschreven, maar dat klonk wel vreemd. Ik heb geen idee waarom ze daar zijn. Ik ben bang dat we vandaag een vrij kansloze nederlaag leiden, nauwelijks doelgevaar.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15279
    zondag 4 november 2018 om 16:10
    Vandaag gaan we niet winnen nee, vond de penalty wel erg makkelijk gegeven overigens.
    2e ook aangezien hamer eerst de bal speelt.
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 16:15]
    Vind ik leuk
    HanV +4395
    zondag 4 november 2018 om 16:22
    De laatste was na mijn reactie ;), maar gezien de reacties vinden de PEC-spelers het ook goedkoop. Toch jammer dat ze twee keer geel voor commentaar krijgen, nog nooit gezien dat een scheidsrechter daardoor van mening veranderd en zeker bij 2-0 achter in de 85e minuut is het stom. Maar in de eerste helft schijnt vhSchip ook al geel gekregen hebben van de onpartijdige. Maar het probleem is toch meer dat ze erg weinig creeren aan echte kansen.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 13:58
    Feyenoord miste er vorig jaar meestal 8. Dat hoefde nooit geen probleem te zijn, volgens de media.
    Vind ik leuk
    Devoetbalgek +1093
    zondag 4 november 2018 om 13:59
    Was het wel een probleem dan? Of ze er nou 8 of niemand missen, bij jullie merkt niemand het hoor.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 14:22
    Wel nee. Geen mediafiguur die het opvalt, dat weten ze niet eens.
    Vind ik leuk
    Gewoon Bas +1839
    zondag 4 november 2018 om 14:34
    Man man man nu al 1-0 achter zet dan ook Sepp erin ipv Lachwekkende Man....
    Vind ik leuk
    Tossa +2212
    zondag 4 november 2018 om 14:35
    Ongelooflijk hè? Slappe hap!
    Vind ik leuk
    Gewoon Bas +1839
    zondag 4 november 2018 om 14:43
    Zie ook al 5 man uitglijden, helpt ook niet mee
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15279
    zondag 4 november 2018 om 15:34
    Zo, lachman eruit. Kan alleen maar beter gaan.
    Vind ik leuk
    Gewoon Bas +1839
    zondag 4 november 2018 om 15:35
    Ik hoop het, ben allang blij dat het nog "maar" 1-0 staat
    Vind ik leuk
    HanV +4395
    zondag 4 november 2018 om 15:39
    Vooral mooi dat van Crooy weer terug is. Cijfers eerste helft, PEC de bal 56%, Fortuna meer schoten op goal 4 om 1. Dat kan beter andersom.
    Vind ik leuk
    Janste +166
    zondag 4 november 2018 om 14:40
    Wat is er met van crooy en leemans gebeurd?
    Vind ik leuk
    Gewoon Bas +1839
    zondag 4 november 2018 om 14:43
    Crooy komt net terug van een blessure, en Leemans is helemaal niks
    Vind ik leuk
    Janste +166
    zondag 4 november 2018 om 14:45
    Ahh OK. Tja van Leemans dat heb ik direct gezegt, dat wij in Venlo bij waren dat hij weg is. Van Crooy doet het redelijk toch? Al vind ik dat ook geen aanwinst voor jullie. Maar Dankje voor de info
    Vind ik leuk
    Gewoon Bas +1839
    zondag 4 november 2018 om 14:50
    Crooy is zeker een aanwist, hij leek wel de enige die kon scoren in de eerste 5 wedstrijden, heeft ook al veel belangrijke doelpunten gemaakt.

    Leemans heb je 100% gelijk over, zelfs onze Frans-Australische vriendelijke tiener is nog beter in mijn ogen
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 16:16
    Leemans en Van Crooy, zijn prachtvoetbsllers, slleen de rest van Pec begrijpt dat niet.
    Vind ik leuk
    Gewoon Bas +1839
    zondag 4 november 2018 om 16:17
    Van Crooy wel, Leemans is traag en niet creatief genoeg voor de rol die hij op het middenveld zou moeten vervullen
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 15:50
    Bax kan het niveau totaal niet aan. Wat een wazige acheids is dat zeg! PEC is wel heel droevig vandaag.
    Vind ik leuk
    Aihlre +219
    zondag 4 november 2018 om 16:14
    Gefeliciteerd Fortuna!
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 16:14
    Die Diemers is een pracht voetballer, goed gescout bij Fortuna.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws