Fortuna Sittard geeft PEC Zwolle pak slag: Diemers in voetsporen Van Bommel

    Fortuna Sittard geeft PEC Zwolle pak slag: Diemers in voetsporen Van Bommel

    zondag 4 november 2018 om 16:21

    Fortuna Sittard heeft zondag uitstekende zaken gedaan in het rechterrijtje van de Eredivisie. In eigen huis werd PEC Zwolle met duidelijke cijfers verslagen: 3-0.

    Fortuna Sittard was verrassend genoeg véél sterker dan PEC Zwolle, dat er in de eerste helft niets van bakte. Na amper twee minuten was het al raak. Finn Stokkers hielp Fortuna aan een droomstart met een schot van buiten het strafschopgebied: 1-0.

    PEC Zwolle zette daar bar weinig tegenover. Alleen Mike van Duinen en Thomas Lam deden voor rust van zich spreken, maar doelman Alexei Koselev greep twee keer goed in. In de rust greep trainer John van 't Schip, die een gele kaart kreeg vanwege aanmerkingen op de leiding, in: Sepp van den Berg en Vito van Crooij kwamen voor Darryl Lachman en Ouasim Bouy.

    In de tweede helft bleef Fortuna Sittard de bovenliggende partij. Lars Hutten raakte eerst nog de paal, maar zag even later hoe Mark Diemers wél trefzeker was. De middenvelder benutte een penalty na een overtreding van Lam op Stokkers. In de slotfase maakte Diemers er ook nog 3-0 van vanaf de stip.

    Diemers trad daarmee in de voetsporen van PSV-trainer Mark van Bommel. Hij is de eerste Fortuna-speler die twee penalty's benut in een Eredivisie-wedstrijd sinds Van Bommel in 1998. Door de zege passeert de nieuwe nummer tien Fortuna Sittard nummer dertien PEC Zwolle op de ranglijst.

    Plaats een reactie

    JaJaBijna +85
    zondag 4 november 2018 om 16:23
    Lekker potje van Fortuna verdiend gewonnen!!💛💚
    Vind ik leuk
    Herendivisie +1744
    zondag 4 november 2018 om 16:23
    Verdiende overwinning maar wat een flutscheids.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +14759
    zondag 4 november 2018 om 16:26
    En waardeloze var, wie zet daar in godsnaam een 24 jarig knulletje met 0 eredivisieervaring neer.
    Vind ik leuk
    Tossa +2194
    zondag 4 november 2018 om 16:29
    Dat maakt geen zak uit. Beslissingen waren terecht.

    Ik had vandaag goede hoop maar allemachtig wat was het slecht!! Lachman: ongelooflijk!
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 16:35
    2e pingel was geen pingel
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +14759
    zondag 4 november 2018 om 16:36
    Beslissingen waren in mijn ogen niet terecht, maar zoals ik al aangaf niet de reden dat we verloren.
    Vind ik leuk
    Jandehulk +19
    zondag 4 november 2018 om 17:05
    Lachman was bij Cambuur al niet bijzonder ...stond vaak wat te dromen of zo.
    Vind ik leuk
    zwollie +7907
    zondag 4 november 2018 om 16:55
    Bax floot tegen Vitesse ook al zo slecht, maar pec verdiend verloren.
    Vind ik leuk
    Koenbres +780
    zondag 4 november 2018 om 19:46
    Tegen Vitesse ook al? tijdens de Graafschap Willem II was zijn optreden ook belachelijk. Fortuna verdiend gewonnen hoor maar die Bax is (nog) niet eredivisiewaardig
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 19:46]
    Vind ik leuk
    appeltje +755
    zondag 4 november 2018 om 16:30
    Hoezo?
    Vind ik leuk
    Herendivisie +1744
    zondag 4 november 2018 om 16:34
    Afgekeurde goal zwolle onterecht. 2e penal is natuurlijk nooit en penalty, die jongen speelt de bal overduidelijk eerst. Daarnaast veel discutabele momenten waarvan je denkt waar is die vent mee bezig, lekker terug naar de amateurs waar die thuishoort. Deze man is simpelweg geen eredivisie niveau. Neemt natuurlijk niet weg dat er maar een ploeg was die recht had op de overwinning en dat is fortuna.
    Vind ik leuk
    Roger Otten +1000
    zondag 4 november 2018 om 16:35
    Mooie overwinning, wat is dat PEC slecht. Die hebben geluk dat er veel slechte ploegen zijn dit jaar.
    Vind ik leuk
    Zwollenaar1 +1924
    zondag 4 november 2018 om 16:24
    Ongelofelijke wanvertoning weer. Mickey enigste voldoende. De rest wil geen strijd leveren, daar heb je het dus al. Loon inhouden en naar huis laten lopen, stelletje zielige figuren. #SCHIPOUT
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +14759
    zondag 4 november 2018 om 16:25
    Erg slecht gespeeld door PEC, jammer dit.
    Penalty's beide wel heel makkelijk gegeven, maar dat is niet de reden dat we verloren hebben. Lachman zijn contract moet gewoon ontbonden worden, daar heb je niks aan.
    Vind ik leuk
    appeltje +755
    zondag 4 november 2018 om 16:30
    Dat je dat vindt van die eerste penalty kan ik begrijpen, maar die tweede was wel heel duidelijk.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +14759
    zondag 4 november 2018 om 16:34
    Bij de 2e zag ik Hamer eerst de bal raken, maar heb het nog niet teruggezien.
    Vind ik leuk
    appeltje +755
    zondag 4 november 2018 om 16:40
    Klopt, hij raakt eerst de bal (lichtjes), maar gleed daarna door op die Fortunees. Punt is, omdat Hamer de bal nauwelijks raakt, kon Fortunees nog bij de als Hamer hem er niet onderuit had geschoffeld.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +14759
    zondag 4 november 2018 om 16:43
    Of hij er daarna nog bij kon valt over te twisten natuurlijk. Het was niet messi die onderuit ging.
    Vind ik leuk
    appeltje +755
    zondag 4 november 2018 om 16:54
    Heb je de beelden ondertussen teruggezien? Ik denk namelijk wel dat hij er nog bij had gekund, makkelijk zelfs.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 16:34
    Sinds Kingsley die band heeft, speelt ie bagger. Maar er is vogens mij elke week een andere opstelling. Ben wel een beetje klaar met van t Schip. 1e penal was er 1, maar de 2e niet!
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1924
    zondag 4 november 2018 om 16:40
    Als we contracten moeten gaan ontbinden vandaag houden we er weinig over 😂
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 16:27
    De tijd dat velen Van 't Schip bij AJAX wilden (als opvolger) lijkt nu echt voorbij
    Overal start hij aardig maar verdwijnt het succes als sneeuw voor de zon
    Begin maar vast te zoeken naar een opvolger PEC
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 16:28
    Die semedo is echt een one season wonder netzoals elke andere topscorder van de eredivisie/keukenkampioendivisie
    Vind ik leuk
    appeltje +755
    zondag 4 november 2018 om 16:31
    Speelde prima vandaag.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 16:39
    Ja oké maar in het begin zei iedereen dat dit de nieuwe Ronaldo wordt(schandalig)
    Vind ik leuk
    appeltje +755
    zondag 4 november 2018 om 16:41
    Ach, houd op. Niet 'iedereen' zei dat dit 'de nieuwe Ronaldo' wordt. Anders was er wel een betere ploeg dan West Bromwich voor Semedo gekomen.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14635
    zondag 4 november 2018 om 16:28
    Man wat was dat PEC slecht, daar zat nou echt helemaal niks in. Ook prima gespeeld door Fortuna natuurlijk, die lieten PEC geen moment in hun spel komen. Maar als PEC op deze manier blijft spelen gaan ze nog serieus in de problemen komen, iets wat ik bij Fortuna op basis van tot nu toe dit seizoen niet zie gebeuren.
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +2052
    zondag 4 november 2018 om 17:21
    Als je na 11 duels gedeeld 5e staat qua aantal gescoorde goals ga je niet degraderen nee. Wel fijn dat het nu ook verdedigend eens goed stond. PEC werkte wel mee, oogde erg slap maar het gehavende Fortuna stond ook wel heel erg goed vandaag. Met stofzuiger Jorrit Smeets als 'opperkoempel'.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14635
    maandag 5 november 2018 om 00:04
    Zat ook in het stadion vandaag, maar vond de verdediging eerder stabiel ogen door de onkunde van PEC. Verdediging blijft toch echt de achilleshiel naar mijn mening. Aanval en met name middenveld is echt prima.
    Smeets moet ik voor geen meter, maar die heeft bij jullie wel een geweldige ontwikkeling doorgemaakt.
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 00:05]
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +2052
    maandag 5 november 2018 om 13:55
    Verdediging blijft zeker nog de archilleshiel, maar er is in ieder geval wat ontwikkeling zichtbaar. Middenveld gisteren verassend sterk, en Semedo begint (heel) langzaam maar zeker iets van zijn oude vorm terug te vinden.

    Het fijnst is het scorend vermogen door het elftal heen. 21 goals en de topscorer heeft er 4. Dat is geruststellend en een lust voor het oog. Al een aantal echte spektakelpotten gezien dit seizoen, dat heb ik toch liever dan het minimalisme uit Venlo. Niet om aan te gluren. Ben benieuwd komend weekend, win je onverhoopt ga je er nog overheen ook. Maar da's misschien iets te optimistisch gedacht. Iig present in het uitvak ;-)
    Vind ik leuk
    Peterfc +1577
    zondag 4 november 2018 om 20:49
    Sterker nog, dit was geen rechterrijtje wedstrijd voor Fortuna maar voor PEC
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31719
    zondag 4 november 2018 om 16:28
    Pec is wel toe aan een nieuwe doelman.
    Vind ik leuk
    Gewoon Bas +1839
    zondag 4 november 2018 om 16:31
    Jij hebt duidelijk niet gekeken naar deze wedstrijd,Mickey was de enige die een voldoende haalt, al een paar wedstrijden achter elkaar
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31719
    zondag 4 november 2018 om 16:34
    blijf het een matige doelman vinden
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 16:34]
    Vind ik leuk
    Oet +28
    zondag 4 november 2018 om 19:12
    Als jij het maar vind en gelukkig heb jij er ook geen verstand van
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31719
    zondag 4 november 2018 om 19:39
    Jij wel natuurlijk oetlul 😂
    Vind ik leuk
    Oet +28
    maandag 5 november 2018 om 02:10
    Dat blijkt wel. Iemand die niet tegen de waarheid kan probeert het dan maar met schelden.
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 02:13]
    Vind ik leuk
    Tossa +2194
    zondag 4 november 2018 om 16:35
    Ach toch... Denk je een beetje populair te kunnen brallen, val je volkomen door de mand omdat je blijkbaar de wedstrojden van Pec nooit ziet.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31719
    zondag 4 november 2018 om 16:38
    beetje populair te kunnen brallen haha.

    Heb hem vaak genoeg in actie gezien, gewoon een overschatte keeper.

    En dat kan ik mijn vrije tijd niet aan doen om PEC (en de rest te gaan kijken), vind Feyenoord genoeg in de eredivisie.

    Gister Arsenal-Liverpool zitten koekeloeren, dat is voetbal.
    Vind ik leuk
    Tossa +2194
    zondag 4 november 2018 om 16:41
    Je hebt 10 spelers om af te kunnen vallen en die zouden allemaal gerecht zijn. Maar net Mickey is nu weken achter elkaar de beste speler van Pec. Dat je gisteren Ars-Liv hebt gekeken, doet totaal niet ter zake.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +14759
    zondag 4 november 2018 om 16:42
    Je hebt dus werkelijk geen enkel idee waar je over praat, goed dat je dit zelf ook durft toe te geven.
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5355
    zondag 4 november 2018 om 18:21
    Als het aan één speler dit seizoen zeker niet ligt dan is het Mickey wel.
    Vind ik leuk
    Oet +28
    zondag 4 november 2018 om 19:10
    De beste man van het veld dit seizoen
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 19:15]
    Vind ik leuk
    stratumseind +171125
    zondag 4 november 2018 om 16:30
    Zo , deze had ik niet zien aankomen.
    Wel knap van fortuna , zwolle lijkt een zwaar seizoen tegemoet te gaan voor hun doen
    Vind ik leuk
    Peterfc +1577
    zondag 4 november 2018 om 20:51
    Ik zag deze wel aankomen. Zwolle hoort eerder bij jouw 5-6 niet eredivisiewaardige ploegen dan Fortuna
    Vind ik leuk
    stratumseind +171125
    zondag 4 november 2018 om 20:55
    we zullen zien ,vooralsnog moet ik je gelijk geven al was pec vandaag derde afdeling brabantsen bond
    Vind ik leuk
    Peterfc +1577
    zondag 4 november 2018 om 20:58
    En in de 3e afdeling BB zie je meer pit en passie.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171125
    zondag 4 november 2018 om 21:00
    hahaha dat denk ik ook ja
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    maandag 5 november 2018 om 19:33
    Hoezo niet dan? PEC speelt heel matig en Forutna speelt gewoon leuk voetbal.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 16:30
    Zo goed is vant schip dus niet
    Vind ik leuk
    Peterfc +1577
    zondag 4 november 2018 om 20:52
    Was al bekend hoor bij Twente ging het ook mis met Van t Schip.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 16:31
    Fortuna terechte winnaar, maar wat een droeftoeter van een scheids zeg!
    Vind ik leuk
    Zalkerboy +401
    zondag 4 november 2018 om 16:32
    Wordt zo nog een lang en spannend seizoen voor PEC. Fortuna gefelciteerd met de overwinning en hopen dat PEC weer snel aan het voetballen gaat.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 16:33
    Nou lekker weekend voor ons zo... 3de goal was natuurlijk nooit een pingel maar verder een dik verdiende overwinning voor Fortuna wat was PEC zwak vandaag zeg jezus.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 16:34
    SCHANDE VAN PEC.

    Ook was bax een bagger scheids. Zuivere goal pec werd onterecht afgekeurd. En de 2e strafschop was geen strafschop.

    Maar weer een slappe hap instelling van PEC. Schippie lijkt niet te kunnen motiveren. Weg met die vent

    #schipout
    Vind ik leuk
    Peterfc +1577
    zondag 4 november 2018 om 20:57
    Idd ik zag ook een zuivere goal maar geen protest van PEC.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1924
    zondag 4 november 2018 om 16:38
    Dikverdiende zege gefeliciteerd fortuna
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 16:42
    Weer eens de 0 voor Fortuna! Heerings brengt toch stuk meer rust dan Ninaj!
    Overigens zonder de 2 pingels had Pec weinig in te brengen... dan was het 1-0 geëindigd... met Fortuna de betere voetballende ploeg!
    Vind ik leuk
    Pec010 +2088
    zondag 4 november 2018 om 16:50
    Dit zag ik echt totaal niet aankomen, wat ongelofelijk slecht. De laatste weken leek juist de weg naar boven ingezet maar als je met 3-0 van Fortuna verliest ben ik bang dat we naar onderen moeten kijken.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1007
    zondag 4 november 2018 om 16:53
    Diemers in zelfde rijtje als van Bommel; als hij net zo groot wordt kunnen we onze lol op.
    Vind ik leuk
    rjc71 +1436
    zondag 4 november 2018 om 16:59
    Goed bezig in Sittard..
    Vind ik leuk
    Peany +444
    zondag 4 november 2018 om 18:00
    #vantschipout!
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5355
    zondag 4 november 2018 om 18:24
    Wederom een volslagen baggerwedstrijd met een instelling van een bak meelwormen. Schipper husselt maar weer een keer en moet in de rust opnieuw gaan repareren wat hem nu niet lukt. Ik ben er klaar mee, weg met Van ,t Schip. Als ik 11 maanden aanklooi op mijn werk dan is het ook exit. Het is genoeg, klaar.

    Alle complimenten aan Fortuna, jaloers op de passie en inzet die er op de mat gelegd werd. Terechte zege!
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1924
    zondag 4 november 2018 om 18:58
    # zinkend schip
    Vind ik leuk
    kees ee +596
    zondag 4 november 2018 om 20:15
    . . . die van 't schip; die komt er wel !!??
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws