Vraagtekens bij beslissing Van Bommel: We hebben dat afgekeken uit Engeland

Vraagtekens bij beslissing Van Bommel: "We hebben dat afgekeken uit Engeland"

Gepubliceerd: maandag 5 november 2018 om 10:25ma 05-11-2018 om 10:25

Pierre van Hooijdonk heeft begrip voor de spreekkoren van PSV-fans, na de bekerwedstrijd tegen RKC Waalwijk van vorige week woensdag. Het B-elftal van Mark van Bommel ging in eigen huis pijnlijk onderuit tegen de Keuken Kampioen Divisie-club.

Fans van PSV zongen 'schaam je kapot' na afloop. "De mensen betalen voor een kaartje om PSV 1 aan het werk te zien", zegt Van Hooijdonk bij Studio Voetbal. "Van Bommel heeft de zaak gewoon onderschat. Ik vind dat je je serieus moet afvragen of we in Nederland het bekertoernooi moeten willen gebruiken om andere spelers maar te laten voetballen, terwijl hun talenten in de Keuken Kampioen Divisie spelen. Die komen wel aan hun minuten."

John van den Brom begrijpt de boze supporters. Toch plaatst hij een kanttekening. "Op basis van wat ze gezien hebben, zeker. Of ze gelijk hebben weet ik niet. Als je al zoveel mooie wedstrijden hebt gezien van PSV 1 en ze staan dik aan kop..Als trainer heb je altijd de illusie dat je met een grote groep kunt rouleren in dit soort wedstrijden. Zeker gezien het aantal wedstrijden wat ze spelen. We vinden ook dat ze hier geschikt voor moeten zijn."

Van den Brom begrijpt dat Van Bommel de keuze gemaakt heeft. "Ja, zeker. Je denkt altijd: als ik die jongens erin zet, winnen we ook van RKC." Toch is hij van mening dat de PSV-trainer niet alle elf basisspelers had moeten wisselen. "Nee, dat klopt."

Van Hooijdonk plaatst vraagtekens bij de situatie. "Het is een soort modegril geworden. We hebben dat afgekeken uit Engeland, waarbij clubs de League Cup gebruiken om de reservespelers te laten spelen. Dat zijn wij ook ineens gaan doen. De tweede keeper mag ineens de bekerwedstrijden keepen."

Hij komt met een oplossing. "Misschien moet je als KNVB een grotere premie opbouwen bij het winnen van de beker. Waarom? We willen toch allemaal dat de beker serieus genomen wordt?"

Lees meer over:EredivisiePSV

Poll

Eens met Van Hooijdonk?

(1045 stemmen)

Plaats een reactie

guusje +1638
maandag 5 november 2018 om 10:31
PSV: Philips Schijtbakken Voetbal.
Vind ik leuk
La Foca +418
maandag 5 november 2018 om 10:33
Gelukkig voetbalt de rest geweldig in Nederland
Vind ik leuk
Strijp +14017
maandag 5 november 2018 om 10:35
En gewoon keurig 1e staan met 11/11
Vind ik leuk
FSCeara +9542
maandag 5 november 2018 om 13:50
het lijkt wel op carnaval met 11-11 of niet ?
Vind ik leuk
Strijp +14017
maandag 5 november 2018 om 19:11
PSV doet het traditioneel niet zo goed tijdens carnaval dus laten we hopen dat dit niet teveel voorbode is, snel naar de 12/12 :-)
Vind ik leuk
FSCeara +9542
maandag 5 november 2018 om 20:36
Niemand uit het zuiden doet het goed rond de Carnaval.
die week zouden ze sowieso geen wedstrijden moeten spelen.
Vind ik leuk
Bertus +7780
maandag 5 november 2018 om 12:38
Zozo, origineel. Lang over moeten nadenken?
Vind ik leuk
Sil95 +12025
maandag 5 november 2018 om 10:36
Even een kanttekening. Van Hooijdonk heeft het erover dat Engelse clubs de League Cup gebruiken om reservespelers de mogelijkheid te geven tot speeltijd. Dat is inderdaad zo. Echter vergeet Van Hooijdonk wel te zeggen dat er naast de League Cup nog een bekertoernooi in Engeland is. Die alle clubs wel serieus nemen. Dan hebben we het over de FA Cup. Aan dat bekertoernooi wordt in Engeland heel veel waarde gehecht.
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 11:29
Dan heb je niet helemaal goed geluisterd want hij geeft duidelijk aan dat er 2 bekertoernooien zijn en dat de 2e wordt gebruikt voor de B- elftallen.
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 11:38
Wordt ook steeds minder, vroeger had de FA Cup echt iets magisch en mensen die in die tijd zijn opgegroeid, hechten er vanuit dat sentiment ook over het algemeen nog altijd veel waarde aan, maar er zijn ook veel jongeren die dat al veel minder hebben. En voor met name veel buitenlandse spelers en managers is het tegenwoordig gewoon een bekertoernooi, dat zie je ook deels terug in de prioriteiten die gesteld worden, want ook in de FA Cup zijn er managers die bijv. de tweede keeper opstellen.
[Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 11:41]
Vind ik leuk
heur es +961
maandag 5 november 2018 om 10:41
Geld moet weer de drijfveer zijn, pffffff.
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 11:04
Rouleren prima maar alle spelers vervangen is dan weer het andere uiterste. Als je met een stuk of 5 belangrijke basisspelers was begonnen had je makkelijk gewonnen.
Vind ik leuk
Fritske01 +5306
maandag 5 november 2018 om 11:30
Prul beker, die laten we gewoon aan Feyenoord.
Je moet elkaar een beetje steunen toch.
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 11:34
Ik vind het naar de betalende supporter toe heel erg slecht. Ik vind zelfs dat het een belediging is naar je supporters toe. Hoe kan je, terwijl je weet dat mensen geld betalen om het team te komen steunen, ( in weer en wind) , willens en wetens een heel ander team opstellen. Dit is een schandalige en respectloze actie geweest en een bewijs van geen waardering naar de supporters toe van Van Bommel. Natuurlijk zullen er weer jankerds gaan reageren op dit bericht, dus.......ook als Ten Hag dit had gedaan bij Ajax, had ik hetzelfde gezegd. Maar die had nog het fatsoen naar de supporters toe om niet het hele team te vervangen. Maar ook daar had ik persoonlijk liever het volledige team gezien, maar beter iets dan niets.
Vind ik leuk
G.Kopf +5574
maandag 5 november 2018 om 11:54
Best irritant ja, betaal je geld, doe je moeite en besteed je tijd om naar dag stadion te gaan, krijg je dit.
Eigenlijk wat respectloos naar je supporters.
Vind ik leuk
Smithsonian +45000
maandag 5 november 2018 om 11:56
Beginnersfouten
Vind ik leuk
COYG +8524
maandag 5 november 2018 om 11:57
Ach PSV en Ajax voelen zich al jaren 'te groot' voor dit bekertoernooi. De rest van de teams nemen het wél serieus. Je hoeft niks te veranderen om die twee het naar de zin te maken.
Vind ik leuk
Tictac +148
maandag 5 november 2018 om 12:13
Ach, dat kaartje kostte in dit geval voor de bekerwedstrijd maar € 10. Daar mag je toch een stapje minder voor doen...
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 12:21
Vraag me af of een andere club het zou kunnen gooien op competitie vervalsing in een mogelijke zaak tegen PSV?
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 12:42
Ze zullen het nooit zeggen, maar stiekem zijn Bommel en zijn mannen blij met de uitschakeling. De beker kan ze geen hol schelen, het enige wat telt is de titel. Zeker na morgen, als Europese uitschakeling een feit is.
Vind ik leuk
Tictac +148
maandag 5 november 2018 om 13:18
Van de KNVB site: De finale vindt zondag 22 april plaats in Stadion Feijenoord in Rotterdam. De winnaar van de TOTO KNVB Beker plaatst zich voor de derde voorronde van de Europa League.
A. Je wil toch voor je plezier niet spelen in een Kuip zonder licht.
B. Waarom zou je je willen plaatsen voor de derde voorronde Europa League. Als PSV derde zou worden hebben ze dat al gehaald. De KNVB heeft in al zijn wijsheid besloten aan deze "prijs" geen prijs meer te hangen zoals bijvoorbeeld rechtstreekse plaatsing. Maar misschien is die rechtstreekse plaatsing ook al niet meer beschikbaar door de slechte Europese resultaten van de zogenaamde winnaars of verliezers die door de finale te halen Europa in mochten. Misschien iets meer zwaarte geven aan dit hele gebeuren zou het Nederlandse voetbal in zijn algemeen een boost kunnen geven.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws