Advocaat:  Wat mij betreft komt hij weer in beeld bij het Nederlands elftal'

Advocaat: Wat mij betreft komt hij weer in beeld bij het Nederlands elftal'

Gepubliceerd: maandag 5 november 2018 om 14:30ma 05-11-2018 om 14:30

Timo Letschert terug in het Nederlands elftal: het is volgens Dick Advocaat geen gekke gedachte. De verdediger maakt sinds zijn terugkeer een goede indruk op de trainer van FC Utrecht.

Letschert keerde in augustus terug naar Utrecht, nadat hij door chronisch blessureleed niet aan de bak kwam bij Sassuolo. In zijn eerste periode in De Galgenwaard schopte de verdediger het tot Oranje, maar een kruisbandoperatie wierp hem ver terug.

Letschert wil zichzelf niet in Oranje praten. "Ik lees soms uitspraken van spelers over het Nederlands elftal en denk dan: hou je klep dicht en ga eerst voetballen. Dat doe ik dus zelf ook", zegt hij in de Volkskrant.

Advocaat, vorig jaar nog bondscoach, ziet het desondanks wel zitten. "Kijk met hoeveel flair hij verdedigt. Wat mij betreft komt Timo weer in beeld bij het Nederlands elftal. Maar hij is soms licht ontvlambaar en moet nog constanter worden."

Poll

Als Letschert zo doorgaat, verdient hij dan een Oranje-oproep?

(1043 stemmen)

Plaats een reactie

El Cazador +9345
maandag 5 november 2018 om 14:32
Wat mij betreft zien de oude ogen van Advocaat het verkeerd, lekker in Utrecht blijven.
Vind ik leuk
Hyena +30601
maandag 5 november 2018 om 14:42
Godzijdank is Dick geen bondscoach meer.
Vind ik leuk
robertus +2487
maandag 5 november 2018 om 14:52
Dan had ie er waarschijnlijke ook heel anders over gedacht.
Vind ik leuk
Fritske01 +5323
maandag 5 november 2018 om 15:19
Wat weer er weer slecht gespeeld gisteren door zowel Utrecht als Ado. 3 doelpunten en d Ed stand op de ranglijst verbloemt veel maar het spel is nog niet veel beter geworden.
Vind ik leuk
Youri99 +10832
maandag 5 november 2018 om 15:29
Echte he, Van Dijk, De Vrij, De Ligt, Ake en zelfs nog Blind zijn beter en dan roepen dat Letschert in Oranje moet....
Vind ik leuk
BS +1394
maandag 5 november 2018 om 16:45
Je kan te ver gaan met Blind, en dat doe je dan ook. Met de rest van de spelers ben ik het wel eens.
Vind ik leuk
abraksas +2712
maandag 5 november 2018 om 17:13
Letschert beter dan Blind? Bullshit
Vind ik leuk
Stack5 +3270
dinsdag 6 november 2018 om 12:39
Als CV .Zeker wel.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30193
maandag 5 november 2018 om 17:25
Blind? Blind is geen CV. Die hoort op het middenveld thuis. Letschert wel.
Vind ik leuk
Youri99 +10832
maandag 5 november 2018 om 19:22
Dat is niet de discussie, ik zeg alleen dat blind daar beter is, ookal is hij geen centrale verdediger.

En voordat je beweert dat letschert daar beter is, waarom speelt hij deze week geen champions league dan? Hij ging met alle respect naar sassuolo, ook mooi... maar dat zegt voldoende lijkt me.
[Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 19:23]
Vind ik leuk
Come on Utreg +30193
maandag 5 november 2018 om 19:32
De disccussie gaat hier niet over Ajacieden in dit topic. Verder vergelijk je appels en peren. Conclusie: jij blij met Blind bij Ajax en ik met Letschert bij Utrecht. Punt.
Vind ik leuk
dhrwobo +45778
maandag 5 november 2018 om 14:33
Wat mij betreft heeft Advocaat een Advocaatje teveel op.
Vind ik leuk
JanTa48 +9431
maandag 5 november 2018 om 14:42
Zeer scherp.
Vind ik leuk
peesjeevee +3223
maandag 5 november 2018 om 14:34
we hebben verdedigers genoeg dus die hoeft er van mij niet bij. We hebben dadelijk Ake op de bank zitten terwijl er transfergeruchten zijn dat hij naar united gaat. De vrij die altijd in de basis staat bij een Italiaanse top club. Daarbij hebben we de ligt die het heel goed doet. En van Dijk die ook altijd in de basis staat bij liverpool en word gezien als een van de beste verdedigers van de wereld.
[Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 14:37]
Vind ik leuk
TheRedMen +3781
maandag 5 november 2018 om 14:36
Ik denk dat het Nederlands elftal voor de linksback positie beter opties heeft. Ik zou Van Aanholt eigenlijk altijd in de basis zetten. Daarnaast heb je nog Ake die als het moet linksback kan spelen.
Vind ik leuk
Eimersweide +9631
maandag 5 november 2018 om 14:47
Wie heeft het over de linksbackpositie dan?
Vind ik leuk
Orphen89 +4035
maandag 5 november 2018 om 16:48
Waar wil je hem dan hebben dan? In het centrum?
daar heb je met de Ligt, van Dijk, de Vrij en ook Aké zat topkwaliteit.

Op rechtsback? Daar heb je nu Dumfries, en ik denk dat Tete ook een betere optie is. Of Karsdorp/Veltman wanneer ze weer fit zijn.
Vind ik leuk
Eimersweide +9631
maandag 5 november 2018 om 17:43
Hallo IK hoef hem niet in Oranje hoor, dat moet je aan Dickie vragen 😁
Vind ik leuk
Come on Utreg +30193
maandag 5 november 2018 om 17:26
Letschert is geen LB.
Vind ik leuk
TheRedMen +3781
maandag 5 november 2018 om 17:33
Hij kan toch overal in de verdediging spelen? In het verleden heeft hij volgens mij ook linksback gestaan, als ik het goed heb..
Dan zou ik hem de meeste kans geven op de linksback positie. Op centraal en rechts maakt hij natuurlijk al helemaal geen kans.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30193
maandag 5 november 2018 om 18:33
In een heel grijs verleden op LB. Ake gaat voor en als Oranje met 5 verdedigers speelt, kan je er Blind ook kwijt. Centraal en op RB heeft Letschert vooralsnog weinig te zoeken.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19254
maandag 5 november 2018 om 14:42
Haha, Dickie toch. Dan moet je zelf eerst maar weer bondscoach worden en dan zelf selecteren.
Vind ik leuk
COYG +8525
maandag 5 november 2018 om 14:46
Jammer dat we nu in een tijd leven dat zelfs verdedigers uit de Bundesliga en de Premier League niet geselecteerd worden.
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6762
maandag 5 november 2018 om 14:53
Leuk als de Ligt, de Vrij, van Dijk en Aké allemaal geblesseerd zouden zijn maar anders echt geen Oranje-materiaal.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19254
maandag 5 november 2018 om 15:00
Wat probeert Advocaat hier nou mee te bereiken? Hem onbetaalbaar maken voor Feyenoord??
Vind ik leuk
ppdf +1325
maandag 5 november 2018 om 17:22
Niet goed genoeg voor Feyenoord. Moet je niet willen. Dus misschien wel goed als hij niet te betalen is voor Feyenoord voordat van geel weer een te dure miskoop binnen haalt.
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 15:03
Kijk ook even naar de concurrenten dicky! Van dijk, de vrij, de ligt, ake als vier spelers die drie a vier klasses beter zijn. Dan kom je nog bij spelers als nuytink, hoedt en denswil die niet veel beter zijn maar het wél maken in het buitenland.
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 15:03
Neejoh Letschert... We hebben Van Dijk en De Ligt. Als vervangers voor het centrum; De Vrij en Hoedt. Prima. Mocht er iemand wegvallen dan kun je altijd aan zulke spelers denken, maar een Denswil of desnoods Blind vind ik dan nog beter.
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 15:08
waanzin die uitspraak
Vind ik leuk
Sander7 +3
maandag 5 november 2018 om 15:08
Meeste van jullie kijk geen FC Utrecht denk ik, deze man staat sinds zijn terugkomst elke week ijzersterk te verdedigen
Vind ik leuk
Broodje +199
maandag 5 november 2018 om 15:16
Letschert volgend seizoen naar Feyenoord... Staat hoog op het lijstje in Rotterdam-Zuid
Vind ik leuk
Come on Utreg +30193
maandag 5 november 2018 om 19:34
Kan Feyenoord niet betalen.
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 15:55
Momenteel is de concurrentie centraal achterin natuurlijk moordend. Met de ligt, van dijk, de vrij, ake en misschien blind, komt letschert gewoon te kort.
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 16:46
Om nou alles op zijn blessure te gooien,niveau eredivisie hoort geen niveau nederlands elftal te zijn,dat moet en kan ook beter.
Vind ik leuk
BS +1394
maandag 5 november 2018 om 16:50
Voor Utrecht een prima verdediger, maar we zitten bij Oranje opgezadeld met wel heel veel goede verdedigers, dus helaas Timo dat zit er niet in voor jouw. Moet wel zeggen dat ik je met de week beter vind voetballen.
Vind ik leuk
rinirat +4206
maandag 5 november 2018 om 17:02
Niet doorslaan ...
Vind ik leuk
PoepWagen +2272
maandag 5 november 2018 om 17:16
Ja, zou fijn zijn wat extra verdedigend talent, hebben we zwaar gebrek aan!
[Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 17:17]
Vind ik leuk
Come on Utreg +30193
maandag 5 november 2018 om 17:24
Kwestie van tijd. Timo speelt enorm sterk. Gisteren geen duel verloren tegen ADO. Voetballend maakt hij ook stappen. Hij wordt steeds rustiger aan de bal.
Vind ik leuk
ajaksiet +1351
maandag 5 november 2018 om 18:00
Wat mij betreft heb je er helemaal geen kijk op, daarom hebben we ook het WK niet gehaald. Moest 1 wedstrijd winnen (tegen Frankrijk) en die....verloren we (door verkeerde keuzes van Hh. Advocaat/Gullit). De rest hadden we sowieso wel gewonnen, zelfs zonder bondscoach.
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 18:42
Advocaat vind ik een geweldige man (vroeger niet hoor) maar gezien zijn verleden kan hij beter niets, maar dan ook helemaal niets zeggen wat met Oranje te maken heeft

Zijn dossier met Oranje is nou niet bepaald gelukkig, dus hou er dan je mond over

Utrecht is voor deze fitte bejaarde maximaal, hou over de rest je mond