'Ik ben niet minder dan de andere spitsen. Als ik de kans krijg, scoor ik steeds'

    'Ik ben niet minder dan de andere spitsen. Als ik de kans krijg, scoor ik steeds'

    maandag 5 november 2018 om 19:19

    Fortuna Sittard-spits Finn Stokkers heeft zondagmiddag gesolliciteerd naar een vaste basisplek. De spits mocht starten omdat concurrent Andrija Novakovich geblesseerd was en wist al na twee minuten het net te vinden tegen PEC Zwolle.

    De 22-jarige Barendrechter was in de Keuken Kampioen Divisie nog een vaste waarde, maar moet sinds deze zomer voorrang verlenen aan Novakovich. De Amerikaan was echter niet beschikbaar tijdens de bekerwedstrijd tegen NEC en de competitiewedstrijd tegen PEC; Stokkers scoorde prompt in allebei de wedstrijden. "Ik heb laten zien dat ik niet minder ben dan de andere spitsen. Tijdens de weinige kansen die ik krijg, scoor ik steeds", laat hij weten aan De Telegraaf.

    Stokkers hoopt dat hij nu ook in de Eredivisie zijn plekje heeft afgedwongen. "Gelukkig ben ik scherp gebleven, want het was erg moeilijk voor me toen de trainer (René Eijer, red.) besloot om een ander in de spits op te stellen. Ik hoop dat het nu voor de trainer een moeilijke situatie wordt."

    Plaats een reactie

    maandag 5 november 2018 om 19:24
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 19:25]
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 19:25
    AS Roma zal wel naar hem informeren
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +2052
    maandag 5 november 2018 om 19:25
    Prima hoe hij het ernaast komen te staan (én het verlies van zijn geliefde rugnr. 9) heeft opgepakt: niet lullen maar poetsen. Extra trainingen op eigen initiatief, alles doen om het de trainer moeilijk te maken. Prima spits, ben benieuwd hoe hij zich verder gaat ontwikkelen. In deze vorm (betrokken bij alle 3 goals tegen PEC) zeker een geduchte concurrent voor Novakovich.
    Zoals er bij Fortuna meer spelers tegen de basis aanzitten. Absolute luxepositie voor een promovendus.
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 19:26]
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1812
    maandag 5 november 2018 om 19:27
    We gaan hem volgen. Wie weet wordt het een aardige spits voor AZ.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 20:00
    Die hebben er op dit moment wel één nodig ja Zo zonde dat Boadu zo ernstig geblesseerd raakte. Kon echt van die jongen genieten
    Vind ik leuk
    Dezeun +5050
    maandag 5 november 2018 om 23:01
    Druijff
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 19:33
    "Gelukkig ben ik scherp gebleven, want het was erg moeilijk voor me toen de trainer (René Eijer, red.) besloot om een ander in de spits op te stellen."

    Wat een bal gehakt ben je dan zeg. Het was erg moeilijk voor me.... Een beetje sporter weet daar juist zijn motivatie uit te putten en bewijst het met daden. Maar dit soort dingen openlijk roepen voor de camera, zorgt voor onrust en leidt niet tot betere prestaties.
    Vind ik leuk
    kerel +2075
    maandag 5 november 2018 om 19:36
    Ben het oneens..
    Vind ik leuk
    Emnu +3495
    maandag 5 november 2018 om 20:00
    Verslaggever: had je t moeilijk toen je op de bank zat?
    Stokkers: Nee joh, pik uit de broek en eind vd maand lachend naar je bankrekening kijken.

    Veel beter voor de teamspirit en motivatie.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 20:06
    Verslaggever: "Had je het moeilijk op de bank?"
    Stokkers: "Nou ik heb me opgewerkt van bankspeler tot beslissende targetman. Mijn zaakwaarnemer is nu in onderhandeling voor een nieuw contract, en anders speel ik volgens jaar over de grens."
    Vind ik leuk
    Summit +573
    maandag 5 november 2018 om 22:10
    En geef hem eens ongelijk. Als je geen kans krijgt of je trainer ziet het niet in je zitten, kun je beter naar een team gaan waar je wel speelt. Het is logisch dat het moeilijk is. Als hij dat niet vond had ie beter kunnen stoppen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 22:10]
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1008
    maandag 5 november 2018 om 19:42
    Zolang hij maar niemand door de stokken speelt.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 19:42
    Gekkie.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8729
    maandag 5 november 2018 om 20:35
    Prima spits voor middenmoot. Ik had gedacht dat hij het niet zou doen in de eredivisie maar heeft mij het tegendeel bewezen. Prima speler en balvast.
    Daarnaast legt hij veel diepte met zijn loopvermogen in het spel bij ons.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws