Vertonghen: 'Kan me voorstellen dat hij met zo'n goede groep bij Ajax wil blijven'

    Vertonghen: 'Kan me voorstellen dat hij met zo'n goede groep bij Ajax wil blijven'

    woensdag 7 november 2018 om 07:59

    Jan Vertonghen prijst de ontwikkeling van Matthijs de Ligt. De Belgische verdediger speelde bij RKC Waalwijk toen hij negentien jaar was. De Ligt is met zijn negentien jaar al aanvoerder van Ajax.

    "Ongelooflijk. Hopelijk kan hij die lijn doortrekken, maar wat hij nu laat zien, is erg indrukwekkend", vertelt Vertonghen aan De Telegraaf. De Belg hoopt dat De Ligt een weloverwogen keuze maakt wat betreft zijn toekomst. "Ajax is op dit moment zo goed dat er weinig tussenstappen zijn."

    "Het is voor Matthijs belangrijk om nu een goed seizoen te maken en dan hopelijk een mooie stap te zetten. Na 2,5 seizoen is hij klaar voor het grote werk. Al kan ik me ook voorstellen dat hij bij Ajax wil blijven als je zo'n goede groep hebt."

    De Telegraaf wilde van Vertonghen weten of een terugkeer naar Ajax tot de mogelijkheden behoort. "We zien wel wat de toekomst brengt, maar Ajax zit in mijn hart en in mijn achterhoofd. Ik ben nu echter speler van Spurs, voel me heel erg goed en kan weinig zeggen over de toekomst."

    Plaats een reactie

    pico323 +6066
    woensdag 7 november 2018 om 08:02
    Kom maar naar Amsterdam. Prima club speelt daar
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 08:02
    Jantje kom maar naar huis!
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 08:02
    Als vervanger terughalen volgend jaar. Moet mogelijk zijn!
    Vind ik leuk
    Riszh +257
    woensdag 7 november 2018 om 08:03
    DE ideale vervanger voor De Ligt als hij vertrekt, Schuurs is nog niet klaar voor het grote werk.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 08:05
    Jantje echte Ajacied: Ajax is op dit moment zo goed dat er weinig tussenstappen zijn....
    Vind ik leuk
    Leozao +4303
    woensdag 7 november 2018 om 08:05
    "Ajax is op dit moment zo goed dat er weinig tussenstappen zijn." Het wordt alleen maar mooier en beter bij ons aller Ajax..Van mij mag Janus weer thuis/terug komen in Mokum.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 10:57]
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 08:08
    Volgende ronde Tottenham loten en verslaan. Zal Jantje vanzelf terug willen komen.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 08:15
    En jij denkt dat Ajax van Tottenham wint. Droom lekker verder...
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 08:31
    Ja toevallig is Ajax op dit moment minstens net zo sterk als de Spurs en had gisteravond WEL een goed resultaat gehaald. Ajax speelt in de CL gewoon veel beter dan PSV.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 08:34
    Onzin. Ajax had het nooit zolang volgehouden als PSV. PSV won niet voor niets met 3-0 van ajax.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 08:37
    Waaaaaaaaaaaahahahahahahahah. Jij gaat een wedstrijd in de CL vergelijken met een wedstrijd aan het begin van de competitie??? Geef nou gewoon eens toe dat Ajax gewoon veeeeeeeel beter speelt in de CL dan PSV. De Spurs was gisteravond onthutsend zwak en ze hadden nu wel kunnen winnen. Maar nee hoor het schijtbakken voetbal kwam de 2e helft weer tevoorschijn . Er was weer geen aansluiting. Het was wederom gewoon slecht.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 08:45]
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 09:36
    Zakdoekje nodig dat je weer niet kampioen wordt? En Spurs was niet zwak PSV had gewoon goed verdedigd helaas met pech toch 2 goals tegen gekregen.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 09:40
    Ach neeee man. Het was dat Zoet goed speelde anders was het 7-1 geworden. De Spurs waren niet best hoor? PSV mist gewoon voetballend vermogen/ vernuft om zich onder de druk uit te voetballen. Het was een meeeer dan terechte overwinning voor de Engelsen, Dat zakdoekje mag jezelf houden. Kun je nog ff na snikken van gisteravond,
    Vind ik leuk
    Youri99 +9437
    woensdag 7 november 2018 om 09:43
    Hahaha wat een zwaktebod, je kan beter je frustratie richten naar de PSV selectie en met name de trainer dat ze na de 1-0 zijn vergeten te voetballen. Helemaal toen Llorrente erin kwam was alle snelheid er bij Tottenham uit, dat je dan nog steeds niet durft te voetballen omdat je bang bent voor een counter is voor mij een heel duidelijk teken aan de wand.
    Ik snap niets van dat hele PSV heeft het goed gedaan, Zoet was nota bene man of the match.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 12:14
    Media, in de 2e helft liep PSV steeds verder achteruit, sporadisch nog een uitbraak maar Tottenham bleek fitter en sterker in de eindfase... Dood zonde natuurlijk dit! Minder punten voor NL en alleen Ajax na de winter nog Europees... Ik zie de bui al hangen. Finale plek CL zou het seizoen dan nog beetje flair kunnen geven lol.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 08:51
    “The_Reds_1892 +261 woensdag 7 november 2018 om 08:34Onzin. Ajax had het nooit zolang volgehouden als PSV. PSV won niet voor niets met 3-0 van ajax”

    Ik ben dit soort comments zo zat aan het worden. Getuigt echt van nul komma nul inzicht in het voetbal. Kijk de wedstrijd nog eens terug en dan alleen de eerste 10 minuten en de 2e helft.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 09:46
    Amen 🙏🏼🙏🏼
    Vind ik leuk
    Bizzy +21053
    woensdag 7 november 2018 om 08:37
    Bullshit. Spurs is voor iedere Ned club 5 maatjes te groot.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 08:39
    Haha op dit moment kan Ajax ze wel aan. Ajax speelt in de CL gewoon veel beter dan PSV. Geef dat toch een keer toe man!!!
    Vind ik leuk
    Bizzy +21053
    woensdag 7 november 2018 om 08:55
    Dat Ajax een ronde verder komt is ze gegund. Psv heeft ongunstig geloot. Ook Ajax zou het in die poule niet redden. Is ook geen schande.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 08:59
    PSV had echt wel van Inter en De Spurs thuis kunnen winnen. Benfica is op dit moment duidelijk sterker dan die beide teams. Spurs was gisteren echt zwak. Dat zag jij toch ook wel??? En toch weer geen punten.
    Vind ik leuk
    Bizzy +21053
    woensdag 7 november 2018 om 09:11
    Benfica verkeerd in crises. Plek 5 in de comp.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 09:38
    Benfica sterker dan Spurs en Inter? Jij bent echt niet goed bij je kop.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 09:44
    Nee jij kunt het niet hebben dat Ajax wel thuis heeft gewonnen van een club die op zijn minst gelijkwaardig is aan Spurs en Inter, daar komt bij dat Portugese clubs voor NLdse clubs een bijna onneembare vesting is. Daar wordt bijna nooit van gewonnen. Op Ajax na dan 😂😂😂
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 17:00]
    Vind ik leuk
    Toets +384
    woensdag 7 november 2018 om 11:04
    @Michel..Spurs speelde zwak gisteren?? Bizar dat dit je beeld is van de wedstrijd gisteren. Kan het zijn dat je wellicht een hoop sneeuw zag? Zo ja, dan wordt het tijd dat je die oude beeldbuis van je eens gaat vervangen voor een modern 4k schermpje.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 12:14
    Nee hoor, ik heb de wedstrijd gezien. Spurs speelde niet echt goed. PSV parkeerde de bus in de 2e helft en ging weer ouderwets schijtbakkenvoetbal spelen. Ik vraag mij af waarom want in de 1e helft speelde PSV gewoon goed.
    Vind ik leuk
    Benniewies +956
    woensdag 7 november 2018 om 09:29
    Ajax zat een paar jaar geleden ook in een zware poule. Iedereen riep dat ze het niet zouden redden. Ze gingen wel door in Europa.
    Vind ik leuk
    Bizzy +21053
    woensdag 7 november 2018 om 09:55
    Vast met Barca en Inter (de absolute wereldtop)
    Vind ik leuk
    Benniewies +956
    woensdag 7 november 2018 om 10:00
    Bor. Dortmund.
    Real Madrid
    Man. City
    Vind ik leuk
    Bizzy +21053
    woensdag 7 november 2018 om 10:06
    Ze werden toch derde in poule ?
    Vind ik leuk
    Benniewies +956
    woensdag 7 november 2018 om 10:08
    Zeg toch ook dat ze Europees door gingen?
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 10:13
    Dat was met real madrid city en dortmund..alledrie kampioenen toen van hun competitie..
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 12:34
    Inter wereldtop??? 🤭 Whahahaha
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 09:37
    Niet waar! Ajax heeft veel slechtere tegenstanders waartegen PSV ook beter was.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 09:42
    Ahhhhhhhhhh wat ben jij een zielig Calimero. 🐣 piep piep. Jullie hebben 1 punt en Ajax 7 punten. Echt zo zielig dat je niet eens kunt toegeven dat Ajax gewoon beter presteert in Europa. Dat is overigens al jaren zo.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 10:50
    Ik denk dat die poster 11 jaar is ofzo. Die snapt er helemaal niks van.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 12:20
    Ik wil je toch even corrigeren, want wat je zegt kan natuurlijk niet...
    Het verschil tussen PSV en Ajax is immens groot! PSV leunt achterover, probeert te counteren of het zijn lange ballen naar Luuk... Bij Ajax missen ze die kwaliteiten een beetje maar compenseren ze dat ruimschoots met goed voetbal! Maar dat alles wil niks zeggen over Tottenham wel of niet verslaan. Tuurlijk zou het mogelijk moeten zijn maar als Tottenham tegen Ajax speelt zullen ze vast iets anders voorbereiden dan tegen PSV dus komt er een andere tactiek? Noem het maar op. Je kunt er uiteraard geen voorspellingen op los laten wie zal winnen. Doe je dat wel en je verliest een hoop geld? Eigen schuld dikke bult haha. Hopen is wat anders en kun je vrijuit ventileren, want niemand kan tegen jouw hoop ingaan 😉
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 08:42
    Jij praat bullshit. Ajax is in Europa niet voor niets hot topic. Alleen wij zelf, wij Nederlanders kunnen alleen negatief doen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 08:43]
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 12:11
    Dat hoop je alleen maar.. Ajax ging keihard onderuit tegen PSV en PSV net aan tegen Tottenham, dan zou ik niet zo hard roepen dat wij het wel ff beter gedaan hadden!
    Elke wedstrijd is anders, geen voorspelling is te doen, alles is mogelijk in 90 minuten met ronde bal haha. Gewoon normaal doen en hopen dat we vanavond winnen, anders weer dat hoongelach op de Ajax topics na de wedstrijd...
    Vind ik leuk
    pico323 +6066
    woensdag 7 november 2018 om 08:31
    waarom niet dat Psv alleen voor het doel gaat liggen. Maar zie dat je voor psv bent. dus duidelijk jaloers.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1791
    woensdag 7 november 2018 om 10:13
    Vergeet niet dat engelse clubs Ajax altijd lekker liggen. Of we zouden winnen weet ik niet maar het zou wel een close call zijn
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 08:31
    Tuurlijk. 2x 3-0 want man oh man wat zijn we goed.
    Vind ik leuk
    Leozao +4303
    woensdag 7 november 2018 om 08:36
    Wes in ieder geval compleet: 2x 3-0 voor jullie, en 1x 3-0 voor ons. daarnaast hebben we de kans om alles "gewoon" recht te trekken: jullie zijn nog niet bij ons op bezoek geweest dit seizoen. Dus voorbarige en in complete praatjes. Wel kunnen we met zekerheid het aantal verliespunten in de CL tellen...
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 08:38
    Met die 2x 3-0 doelde ik op dat Ajax simpelweg 2x met 3-0 van de Spurs zal winnen. Bij nader inzien had ik beter 4-0 kunnen noemen want die 3-0 is als een mokerslag aangekomen. Dat de competitie nog lang niet gespeeld is ben ik met je eens. Dus niet meteen over 'praatjes' beginnen. Dat is typisch iets voor in Mokum.
    Vind ik leuk
    Leozao +4303
    woensdag 7 november 2018 om 08:39
    999 van de 1000 psv'ers hebben het over deze 2x 3-0 vandaar. Maar mijn welgemeende excuses bij deze.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 08:42
    Ik ook regelmatig maar in deze zowaar een keer niet.
    Vind ik leuk
    De Haan +333
    woensdag 7 november 2018 om 08:32
    Haha zou wel.mooi zijn he. En de ligt dan gewoon nog even een jaartje blijven hangen. Salarissen bij de spurs zijn laagste bij de PL dus als je slag ...*wishful thinking*
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 08:10
    Als Jantje ooit thuis komt he😍
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1858
    woensdag 7 november 2018 om 08:24
    Vertonghen die een landkampioenschap van Ajax door de neus boorden. Hij maakte de 2-2 voor RKC waardoor Ajax PSV voorbij moest laten en PSV uiteindelijk kampioen werd. Jaren later was er een club genaamd de Graafschap die op de laatste speeldag Ajax zijn titel afnam en PSV een kampioenenfeestje gaf.
    Vind ik leuk
    karnisse +184
    woensdag 7 november 2018 om 08:34
    Ach. Hij heeft ons toch geholpen met twee andere landstitles :)
    Vind ik leuk
    2cents +56803
    woensdag 7 november 2018 om 08:39
    Het was de 1-1 die hij maakt en dat was nog helemaal in het begin van de wedstrijd. Daarna kwam Ajax ook weer op voorsprong en die voorsprong had het ook over de streep kunnen en moeten trekken.

    Vertonghen viel in ieder geval niets te verwijten. Dat jaar liet Ajax het zelf liggen, net als tegen De Graafschap wat verder totaal irrelevant is bij dit stuk.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1858
    woensdag 7 november 2018 om 08:42
    Het ging mij om de verloren landstitels en ja hij scoorde de 1-1 en het werd uiteindelijk 2-2, bedankt.
    Vind ik leuk
    2cents +56803
    woensdag 7 november 2018 om 08:46
    Ah ok, dat zijn de enige 2 landstitels die Ajax verloor...
    Vind ik leuk
    Emnu +4032
    woensdag 7 november 2018 om 17:01
    Ach, zelfs Jopie bezorgde de rivaal n dubbel.

    Bij Ajax zijn we niet zo haatdragend.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 08:31
    Al die jongens met 'clubliefde'... Ze spelen uiteraard allemaal om hun eigen zakken te vullen en de toekomst veilig te stellen maar journalisten proberen dergelijke jongens toch nog steeds uitspraken over 'hun' club te laten doen om hun rioolablaadjes te vullen. Niveau lik my hairy ass
    Vind ik leuk
    Marco S +4789
    woensdag 7 november 2018 om 08:53
    Kom maar thuis jan
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9801
    woensdag 7 november 2018 om 09:13
    Alaves of Santander zou een goeie keus zijn de de Ligt.
    Vind ik leuk
    Emnu +4032
    woensdag 7 november 2018 om 17:02
    Mwah, ik denk dat-ie met z’n tekengeld wel wat anders doet dan n Spaans clubje kopen.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6836
    woensdag 7 november 2018 om 11:06
    Ben een beetje klaar met oud Ajax spelers die terug willen keren.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 15:36
    Altijd weer hetzelfde altijd zeggen jullie worden geen kampioen doe nou maar rustig jullie komen ook nog naar Amsterdam en dan is het nog maar 2punten en dan gaan jullie lampjes flikkeren en hup toen ware de lichten uit praatjesmakers gisteren ook nog 020 liedjes zingen triest hoor zo met ajax bezig?
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 17:18
    Van Bommel moet nog veel leren....tactisch speelde PSV in de 2e helft dramatisch door zich veel te ver terug te plooien. Lozano ging als een gek achter de bal aan terwijl dat onnodig was, Perreiro speelde als een krant en De Jong had na de 0-1 totaal geen toegevoegde waarde meer net als de vorige CL wedstrijden (alleen door de lucky goal thuis tegen de Spurs). Maar ook in die wedstrijd had hij allang gewisseld moeten worden. Van Bommel had in de 2e helft verder van hun goal moeten spelen in 2 blokken van 4 met voorin Lozano en Bergwijn. De Jong en Perreiro hadden er in de rust al uit gemoeten.en Malen en Gutteriez hadden de vervangers moeten zijn. Het wisselen door van Bommel is toch al een tijd slecht te noemen en als hij het doet onlogisch.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws