Tienjarige (!) PSV-fan Wembley uitgezet: 'Ging lomp, hij was erg onder de indruk'

    Tienjarige (!) PSV-fan Wembley uitgezet: 'Ging lomp, hij was erg onder de indruk'

    woensdag 7 november 2018 om 08:10

    Wat een mooie avond op Wembley had móeten worden, is dinsdag voor de tienjarige Guus Dansen uitgemond in een deceptie. De piepjonge PSV-fan mocht het stadion niet in, omdat hij onder zijn jas een shirt van zijn favoriete club droeg. 

    Voor Guus zou het nota bene zijn allereerste uitwedstrijd van PSV zijn geweest. Via de site van Spurs waren er kaartjes voor een thuisvak van Wembley besteld, aangezien de tickets voor het uitvak via loting al snel vergeven waren. Vlak voor Guus met zijn vader en twee anderen het stadion wilde betreden, hield een steward hem tegen. Onder de jas van het kind was een rood PSV-shirt te zien.

    "Een suppoost had onder zijn jas nog net een streepje rood gezien", vertelt moeder Kirsten van Duren in gesprek met het Eindhovens DagbladHaar zoon mocht niet naar binnen en werd tegengehouden. "Dat ging best wel lomp. Guus is maar een dun, smal mannetje. Hij was er heel erg van onder de indruk."

    "Mijn man probeerde nog: we kunnen het shirtje wel uitdoen, of hij kon zijn jas gewoon helemaal dichtdoen. Maar nee, ze mochten er niet door, hun kaartjes werden afgepakt. Ze werden buitengezet, bijna alsof ze een stelletje hooligans waren."

    Guus en zijn gezin hadden helemaal niet stilgestaan bij het feit dat een PSV-shirt verboden is in een vak van Tottenham, erkent Van Duren. "Dat hele stadion zat vol met PSV-supporters. Ze zaten gewoon met hun shirtje aan tussen het thuispubliek." 

    Lees meer over:Champions LeaguePSV

    Plaats een reactie

    Forever Ajax +1142
    woensdag 7 november 2018 om 08:12
    En terecht, zo een t-shirt is ook een schande :)
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 08:18
    Belachelijke reactie, het gaat hier om een 10 jarige, Jij bent bijna net zo triest als diegene die in Eindhoven een geestelijk gehandicapte sloeg vanwege zijn club voorkeur. Ajax is mijn club totaal niet, maar van mij mag jij gewoon dat shirt dragen hoor, ook in Eindhoven. Sneu figuur
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3140
    woensdag 7 november 2018 om 08:44
    Bij Psv - Fey werd een kind om dezlfde reden gevraagd z'n shirt om te draaien. Niet ten onrechte omdat later zelfs een minder begaafde op z'n gezicht geslagen werd.
    Deze vader heeft dat allemaal niet meegekregen, doet het nog een stapje erger, en wil doodleuk hetzelfde doen met een kind van 10. Meteen uit de ouderlijke macht ontzetten.

    Edit VP : Reactie aangepast.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 10:06]
    Vind ik leuk
    Bruurke +431
    woensdag 7 november 2018 om 08:59
    Dus als je iets niet mee krikgt ben je een debiel van een vader? Krijg jij wel alles mee dan?
    Vind ik leuk
    dhrwobo +26917
    woensdag 7 november 2018 om 09:04
    Of het nu bij PSV of bij Feyenoord of bij Ajax is, WTF kan zo'n kind nou kwaad, al zit je op de tribune bij de tegenstander. We moeten eens een voorbeeld nemen aan de Engelse PL, waar veelal supporters door elkaar zitten en gewoon samen genieten van het voetbal.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +4758
    woensdag 7 november 2018 om 09:59
    Die 10 jarigen zijn juist de ergste hooligans.
    Kunnen het hele stadion op z'n kop zetten, maar je kan niets terug doen.
    https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/kleine-jongetjes-worden-groot~a278476a/63130073/
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 12:53
    voorbeeld aan de engelse PL??

    Dit was in het stadion van een PL club.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1110
    donderdag 8 november 2018 om 21:13
    Ehm het kan aan mij liggen maar gebeurde dit nu niet juist in Engeland??? Daar kan het dus ook niet.
    Vind ik leuk
    Forever Ajax +1142
    woensdag 7 november 2018 om 10:38
    Excuses, door de :) achter de zin had ik niet verwacht dat je op je pik getrapt zou zijn. Het was namelijk maar een geintje...

    Maar dan dat sneu figuur erachter roepen, dat gaat toch helemaal nergens om?
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 10:58
    Je kan zeggen 10-jarig manneke, maar dan gaat die andere jongvolwassenen van het uit-team zeggen: ja, maar hij wel en ik niet.
    Je kan beter de grens neerleggen bij alles helemaal niet, ipv een grijs gebied hebben.
    Hoe lullig ik het ook vind, regels zijn regels, die liggen vooraf vast, dan is het jouw eigen (in dit geval van de ouders) verantwoordelijkheid om die regels te kennen en je eraan te houden.
    En in Engeland zijn ze niet slap en inconsequent zoals Nederland met regels rondom het voetbal, stadions, supporters, etc.
    Daarnaast werd hij echt zo ruw behandeld? Het slachtoffer (een slachtoffer van de regels) en de familie klagen altijd in dit soort situaties dat ze ruw behandeld werden. Daarnaast zijn er tegelijkertijd honderden, nee duizenden andere supporters die ze moeten controleren dat er niet mogelijk een messentrekker of terrorist tussen zit, dus is het begrijpelijk dat hij misschien wat ruw behandeld wordt...
    Vind ik leuk
    Clutchy +737
    woensdag 7 november 2018 om 11:26
    Als je goed nadenkt zijn de ouders verantwoordelijk en die zijn lijkt mij niet achterlijk daarnaast is het thuisvak niet voor uitsupporters!
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3140
    woensdag 7 november 2018 om 11:34
    Waar het bij fouilleren en visiteren altijd fout gaat is bij de vrouwen en kinderen.
    Die worden maar mondjesmaat of niet gecontroleerd en dragen het vuurwerk ed mee naar binnen.
    Zo onschuldig zijn die dus helemaal niet.
    Uitzonderingen moet je niet willen.
    Heb je daarnaast wel eens een 10-11 jarige zien schelden en uitdagen.
    Ik wel en je kunt daar niets tegen doen.
    Ze worden beschermd door justitie en media.
    Daar zit heel wat addergebroed tussen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 11:38]
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3140
    woensdag 7 november 2018 om 12:40
    Waar het bij fouilleren en visiteren altijd fout gaat is bij de vrouwen en kinderen.
    Die worden nu maar mondjesmaat of niet gecontroleerd en dragen het vuurwerk Ed mee naar binnen.
    Zo onschuldig zijn die helemaal niet.
    Heb je daarnaast wel eens een 10-11 jarige zien schelden en uitdagen.
    Ik wel en je k ik nu daar niets tegen doen.
    Ze worden beschermd door justitie en media.
    Daar zit heel wat addergebroed tussen.
    Vind ik leuk
    grunnfan +312
    woensdag 7 november 2018 om 13:25
    kijk uit hoor OLLeke Bolleke met een anti AJAX reactie je reactie wordt zo verwijdert door VP Ajax. Lachwekkend.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:53
    Was bedoeld als humor, Olleke en best wel grappig ook. Tuurlijk is het belachelijk om de kaartjes af te pakken dat snapt Forever Ajax ook heus wel.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:52
    Ben je echt zo laag van niveau, dat je niet begrijpt dat het een grap is? Het wordt steeds gekker hier...
    Vind ik leuk
    Pimman +5069
    woensdag 7 november 2018 om 08:19
    Je zet een 10 jarig jochie toch óók niet met een Ajax-shirtje tussen het Feyenoord-publiek of met een Feyenoord-shirtje tussen Ajax-publiek..dus ik begrijp dat wel ;)..trouwens is dat het jochie op die foto? ;)
    Vind ik leuk
    3Bier +9701
    woensdag 7 november 2018 om 08:25
    Op het moment dat we dit ook nog normaal gaan vinden dan is onze maatschappij toch erg diep gezonken. Natuurlijk zou een 10 jarig jochie in een shirt van een ander team op de thuis tribune moeten kunnen zitten.
    Ik weet dat het niet kan en ik wil hier ook niet de moraalridder uithangen maar al die haat vanwege een andere clubkeuze. Het is in en in triest.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 08:29
    Helemaal 100% met je eens.
    En toch vind ik het niet snugger om het aan te trekken als je tussen de Engelse gaat zitten. Ik mag aannemen dat iedereen ondertussen wel weet hoe triest het gesteld is.
    Vind ik leuk
    3Bier +9701
    woensdag 7 november 2018 om 08:33
    Ja klopt. Is ook niet slim. Erg naïef gedacht van die vader.
    Vind ik leuk
    Peter12345 +215
    woensdag 7 november 2018 om 09:19
    Wat een onzin joh. Ik zie ook in Nederland vaak genoeg bij uitwedstrijden van ajax, feyenoord of psv, supporers in de thuis vakken juichen als ze scoren.

    Bijvoorbeeld toen Dumfries paar weken geleden scoorden tegen Groningen stonden meerdere mensen te juichen in de thuisvakken. Dat zou je dan ook moeten verbieden.

    Dat het naief is, daar kan ik inkomen. Maar dat de oplossing (het shirtje uitdoen) niet voldoende is om hem toch binnen te laten, dat vind ik ook maar raar.
    Vind ik leuk
    Pimman +5069
    woensdag 7 november 2018 om 09:43
    3Bier is óók triest..ik zie het als een teken van zwakte. Simpele zielen!
    Vind ik leuk
    Mari +9392
    woensdag 7 november 2018 om 11:08
    Regels zijn regels
    Vind ik leuk
    Clutchy +737
    woensdag 7 november 2018 om 11:43
    Je moet maar gewoon wachten op de thuiswedstrijd in principe maar er je kan er prima zitten maar dan zonder shirt en je stil houden!
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1396
    woensdag 7 november 2018 om 08:52
    Weleens bij sportwedstrijden in het buitenland geweest? Bij honkbal zit alles door elkaar, bij Rugby, Aussie Rule Football, cricket, basketbal, icehockey....

    Geen probleem, behalve bij een paar idiote voetbalsupporters.
    Vind ik leuk
    HJR +7876
    woensdag 7 november 2018 om 09:07
    Vanavond in Benfica stadion kan je ook rustig een Ajax-shirt aantrekken, zolang je niet bij de fanatieke aanhang van Benfica zit. Zelfs met een Sporting shirt als ze tegen Sporting spelen. Je moet je alleen niet als een maloot gedragen.

    Maar zijn nu eenmaal de regels van een club. Zuur voor zo´n jongentje, maar ik had als vader het wel even gecheckt of het mag. Op zijn minst even navragen.

    Ik ga vanavond ook met mijn Ajax shirt, voor de zekerheid wel een trui of jas erover als je naar binnen wil. En altijd je ticket 2x uitprinten ;) voor geval je niet binnenkomt
    Vind ik leuk
    Jalapeno +919
    woensdag 7 november 2018 om 09:21
    Ticket twee keer uitprinten? Slim! Ik weet hoe het is, maar het blijft toch jammer dat niet iedereen bij elkaar kan zitten. Hier en daar een leuke scherpe opmerking naar de andere supporters, er eentje terugkrijgen enzovoort. Jammer jammer
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 09:51
    Ticket twee keer printen? Vrij nutteloos lijkt me.

    Als je ticket al een keer is gescand, dan gaat een tweede keer met dezelfde barcode echt niet lukken.
    En als ze je ticket niet scannen bij het wegsturen, dan kun je dat gewoon nog gebruiken.

    Verder: helemaal gelijk. Door elkaar zitten moet gewoon kunnen.
    Vind ik leuk
    Jalapeno +919
    woensdag 7 november 2018 om 10:40
    Tenzij ze hem niet scannen en innemen...
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 10:49
    Wat niet slim zou zijn, omdat je dan inderdaad met een tweede versie opnieuw zou kunnen proberen.

    Bovendien: printen? Go digital, dude :-)
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 12:57
    Tja go digital. Dan weet je zeker dat ze niet vrrgeten het ticket ongeldig te maken omdat ze niets in kunnen nemen. Bij een papiere versie kunnen ze nog denken die hebben we dus scannen kan later nog wel.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:03
    Tja, als je er om te beginnen al op uit bent om de boel te flessen/voor de gek te houden.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:09
    Ik niet. Reageer slechts in samenhang met wat die anderen roepen.
    Vind ik leuk
    Springbok +1242
    woensdag 7 november 2018 om 10:32
    Daarom is rugby ook zo'n zalige sport :-) Volgende week naar Schotland - Zuid-Afrika in Edinburgh.
    Vind ik leuk
    Bergwag +922
    donderdag 8 november 2018 om 13:20
    Zaterdag all blacks voor de Hillary cup. Na de afgelopen wedstrijd die ontzettend fijn gewonnen werd (😉) gaan we er weer voor!
    Vind ik leuk
    Springbok +1242
    donderdag 8 november 2018 om 14:01
    Die haka doet het hem :). Alleen al daarom zou ik graag nog eens een test match van de All Blacks bij willen wonen. Twickenham is wel een machtig stadion trouwens, paar jaar geleden de stadium tour gedaan daar.
    Vind ik leuk
    Bergwag +922
    donderdag 8 november 2018 om 14:05
    Ontzettend mooi idd. Tegen tongo is t helemaal tof, allebei de teams met een wardance. Nooit geweest, denk idd dat 't wel mooi is! Kijk je al een beetje uit naar Japan?
    Vind ik leuk
    Springbok +1242
    donderdag 8 november 2018 om 14:44
    Jazeker. Ik heb zelfs de plannen gehad om te gaan, maar is uiteindelijk toch op niets uitgedraaid. Ik was in Zuid-Afrika ten tijde van RWC2011 en in Wales een wedstrijd bijgewoond van RWC2015 en het was mooi om te zijn hoe RWC beleefd wordt in die landen. Ik ben in ieder gevall weer blij met de Autumn Internationals, alleen jammer dat de BBC en/of Ziggo niet alle grotere wedstrijden uitzenden. Kijk jij ook al uit naar volgend jaar?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 14:44]
    Vind ik leuk
    Bergwag +922
    donderdag 8 november 2018 om 14:57
    Oh wow, dat zou echt wel tof zijn geweest! Ik ben eigenlijk pas sinds 2013 into rugby. Zat toen een tijdje in nieuw Zeeland en ben toen helemaal om gegaan. In 2015 daar weer een poosje gewerkt dus kon niet richting de rwc. Maar wil echt nog een keer bijwonen. Wrs ga ik vanaf volgend jaar voorgoed die kant op dus dan komt dat zeker goed! All Blacks moeten wel iets beter gaan spelen want zo goed als in 2015 is t nu niet, tegen jullie was t ook met hangen en wurgen. En eerlijk gezegd onverdiend...

    Heb een stel nieuw Zeelandse vrienden in Nederland en kijken die wedstrijden altijd samen, pie erbij en de game kijken. Ik kijk ontzettend uit naar volgend jaar! Vond dat met de tattoos ook prachtig. Geen gezeik gewoon aanpassen aan de Japanse cultuur
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:55
    Nou tis wel iets Nederlands/Engels hoor. In Spanje gaan we gewoon met dezelfde metro naar t stadion, Valencia en Barcelona supporters in hetzelfde treinstel totaal geen probleem...
    Vind ik leuk
    Renelas +205
    woensdag 7 november 2018 om 10:15
    Dit was geen Ajax- Feyenoord, slechts een Europese -uit wedstrijd met geen onderlinge rivaliteit. Ze noemen deze vader debiel, maar er wordt niet stil bij gestaan dat het debiel is dat mensen aanwezig van een ander team met een 10 jarig jochie moeten vrezen voor geweld? Deze mensen zouden sowieso niks provoceren...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 10:15]
    Vind ik leuk
    johnaz +26
    woensdag 7 november 2018 om 10:25
    de steward handelde vlgs de uefa regelementen en die zijn streng en die stewards worden weer gade geslagen door camera bij de poortjes en neem van mij aan boete geven door uefa is heel duur .sneu voor de fam met dure kaartjes het had anders gekunt
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:00
    Het juichen van het jochie in de 2e minuut zou al genoeg aanleidding kunnen zijn voor 1 idioot tussen de vele tottenham aanhangers om de vader op zijnbek te slaan. Inderdaad jammer dat een club zulke regels moet stellen omdat er van zulke idioten rondlopen. Bij iedere club trouwens.
    Vind ik leuk
    grunnfan +312
    woensdag 7 november 2018 om 08:25
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 10:09]
    Vind ik leuk
    Babelagtig +564
    woensdag 7 november 2018 om 08:45
    Hij maakt een grapje. Er staat notabene een smiley bij....maak je niet zo druk.
    Vind ik leuk
    Bertus +5780
    woensdag 7 november 2018 om 09:14
    Maar wel een zogenaamd grapje om voor de zoveelste keer provocatie uit te lokken.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 09:20
    Oh, dus als ik zeg dat ieder Ajax shirt wat mij betreft ritueel mag worden verbrand, met de drager er nog in, dan mag ik dat gewoon posten als ik er maar een smiley bij zet ? Niet dus
    Vind ik leuk
    Babelagtig +564
    woensdag 7 november 2018 om 11:02
    Je hebt grapjes en je hebt doodverwensingen...nogal een verschil wat mij betreft...
    Vind ik leuk
    Bertus +5780
    woensdag 7 november 2018 om 09:13
    Jij bent een schande. Altijd maar weer uit op provocatie.
    Vind ik leuk
    Swout +727
    woensdag 7 november 2018 om 09:47
    Weer een vader die het allemaal niet op een rijtje heeft. Voortaan even nadenken als je met je zoon tussen het thuispubliek van de tegenstander wilt gaan zitten.
    Vind ik leuk
    companen +1360
    woensdag 7 november 2018 om 11:06
    Rot op man zielig voor woorden.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1859
    woensdag 7 november 2018 om 09:53
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 10:12]
    Vind ik leuk
    Forever Ajax +1142
    woensdag 7 november 2018 om 09:54
    😘
    Vind ik leuk
    companen +1360
    woensdag 7 november 2018 om 11:05
    Ajax kneusjes kunnen dit alleen verzinnen
    Vind ik leuk
    Iggy +3837
    woensdag 7 november 2018 om 11:46
    Ach jochie toch!
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:04
    Als niet Ajax supporter geef ik hier aan dat jou reactie het bewijs van goed handelen door tottenham is. Waarschijnlijk moeilijk om dit te begrijpen, maar denk er dan maar eens heel goed over na ipv je onderbuik gevoelens te plaatsen.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 12:44
    Sukkel
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:34
    Gedraag je gast..jij hebt zeker geen kinderen.. mensen hebben gewoon geld betaald om bij die wedstrijd te zijn en dan kom je niet binnen om je shirt!! Echt sneu voor die jongen..hoop dat iemand iets kan regelen om het goed te maken..voetbal is van ons allemaal.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 21:26
    Maak van dat Forever maar Never. Kansloze amsterdammer. 10 jaar..
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 08:13
    Ik kon die regel ook niet maar vind wel belachelijk dat zo een jochie dan geweigerd word.
    Vind ik leuk
    Roger Otten +1117
    woensdag 7 november 2018 om 08:15
    Ja wat een ziekelijke zielenpiet ben je dan als stewart. Kijk lekker de andere kant op, notabene onder een jas aan. Triest!
    Vind ik leuk
    markie +865
    woensdag 7 november 2018 om 08:21
    En dan zeuren als het niet goed zou gaan. Ze hadden wijzer moeten zijn en geen shirtje moeten aantrekken was er niks aan de hand
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 08:33
    Daar heb je een punt. Ik wist zelf niet dat het op die kaartjes staat want ik ben nog niet naar een PL team geweest om een wedstrijd te kijken. Als ouder moet je dan idd beter weten. Dan nog had die stewart het ook wel beetje anders aan kunnen pakken vind ik zelf maar ja.
    Vind ik leuk
    HJR +7876
    woensdag 7 november 2018 om 09:10
    Inderdaad, die vader had het beter moeten uitzoeken. En die steward had het anders op kunnen lossen. Maar die zal zich wel aan de opgedragen regels hebben gehouden.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:07
    En wat zeg je over die suppoost, die zijn eigen pappenheimers maar al te goed kent, als de vader in de 2e minuut total los geslagen wordt omdat het jochie staat te juichen in zijn enthousiasme om de goal van de Jong?
    Vind ik leuk
    markie +865
    woensdag 7 november 2018 om 08:22
    Staat gewoon op het ticket met GROOTE letters
    Vind ik leuk
    De Gekste +525
    woensdag 7 november 2018 om 08:26
    Ik denk eerder met GROTE letters..
    Vind ik leuk
    HJR +7876
    woensdag 7 november 2018 om 09:09
    met BIG letters denk ik
    Vind ik leuk
    markie +865
    woensdag 7 november 2018 om 13:14
    Als het echt groot is is het met dubbel o
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 08:15
    Jeetje wat een oen die steward zeg. Helaas voor Guus ook niet geheel slim van zijn ouders (jammer dat het zo moet, maar ze hadden het kunnen weten). Echter de steward had ook kunnen zeggen: "Nice shirt, but can you put in a closet bag?".
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 08:16
    Woordje vergeten. Het is “nice shirt, but can you put it in a bag?”
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 08:20]
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +886
    woensdag 7 november 2018 om 08:18
    Als je m verbetert, doe t dan wel goed. 'put it in bag' 😂
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 08:20
    Ja, zal het verbeteren...
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +886
    woensdag 7 november 2018 om 08:21
    Haha top, iedereen maakt wel eens een fout 👍
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +886
    woensdag 7 november 2018 om 08:19
    Een kasttas lijkt me alleen moeilijk om mee te nemen ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 08:28
    Nee, gewoon een tas.
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +886
    woensdag 7 november 2018 om 08:33
    Techno zei 'Closet bag' en dat betekent dus kasttas
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 08:59
    Dat bestaat niet eens...
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +886
    woensdag 7 november 2018 om 09:17
    Bestaat niet maar hij zegt t wel
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 18:08
    Jawel hoor, dat is zo'n tas/bescherming om een (maat)pak heen.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 08:43
    Ze zijn dan bang dat je het binnen gewoon weer aantrekt.
    Dus had dan de keuze geworden, shirt in de container of niet naar binnen.
    Verder ga je als ouders toch op z'n minst even controleren wat is toegestaan op dat gebied, je weet dat je in een thuisvak van spurs zit.
    Die steward doet gewoon zijn werk. Regels zijn regels en ze moeten een grens trekken. Die geld in dit geval dus ook voor kinderen. Een oogje dichtknijpen kan die kerel zijn baan kosten.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 09:18
    Dat klopt, het is hard. Maar wel reëel
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:59
    Hèhè eindelijk iemand die nuchter blijft. Beste commentaar vd thread...!
    Vind ik leuk
    Jajem +468
    woensdag 7 november 2018 om 08:15
    Dit kan je van te voren weten het is geen Nederland. Maarja het gaat om een kind dus moeten we het allemaal zielig vinden..
    Vind ik leuk
    Pazto +251
    woensdag 7 november 2018 om 08:15
    Aan de ene kant natuurlijk ontzettend lullig, maar regels zijn regels ongeacht de leeftijd. En als je Guus Dansen heet is het ook gewoon terecht trouwens.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 08:15
    Dit is toch geen voetbal, arme supporter...
    Vind ik leuk
    Sonneillon +565
    woensdag 7 november 2018 om 08:18
    ik zit alle uitwedstrijden tussen thuispubliek, ik hoef echt niet per sé een shirtje aan hoor, soms moet je gewoon slimmer zijn
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 12:46
    Same. En het is nooit een probleem zolang je je maar gedraagt.
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5048
    woensdag 7 november 2018 om 08:19
    pfffff gaan we dit nu met alles krijgen om maar gratis kaartjes en een vip behandeling te krijgen bij de volgende wedstrijd?
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 08:19
    Dat kan papa toch op z’n boerenklompen aan voelen?!

    Mijn zoontje ging op z’n 7e en 9e mee naar Man Utd en Man City uit. Natuurlijk zonder zichtbare Feyenoord prullaria. Het zou niet meer dan logisch geweest zijn, als hij daar geweigerd zou zijn. Staat ook overal in de (huis)regelementen.

    Ik heb kaartjes PSV vak voor PSV - Feyenoord. Zullen we een VP poule maken om te kijken hoever hij komt in Feyenoord shirt die dag? Of hoeveel lokale supporters ons volgen maar de parkeergarage na afloop? ;)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 08:19]
    Vind ik leuk
    markie +865
    woensdag 7 november 2018 om 08:19
    Op zo een kaartje staat ook HOME SUPPORT ONLY dus niet zeuren. Had een stuk slimmer geweest om geen shirtje aan te doen, was er niks aan de hand. En nu gaan zitten huilen omdat je niet binnenkomt?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 08:19]
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    woensdag 7 november 2018 om 08:22
    Hadden Aldweweireld of Eriksen niet nog een mooi Nederlands shirt voor dat jochie gehad, zodat hij niet in de problemen zou zijn gekomen? Het mooie shirt uit Amsterdam moet voor Spurs supporters vertrouwd en geliefd overkomen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 14:01]
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21512
    woensdag 7 november 2018 om 08:29
    Als ouder ben je natuurlijk ook niet heel snugger....

    Maar gewoon shirt uittrekken en klaar
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 08:30]
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1906
    woensdag 7 november 2018 om 08:34
    Ze hadden ook langs die jedi steward uit dat filmpje van een tijdje terug moeten gaan hè. Die kan dwars door mensen heen kijken en zonder aanraking fouilleren.
    Vind ik leuk
    thierryer +1672
    woensdag 7 november 2018 om 08:39
    Erg triest om te zien in wat voor een zieke samenleving we leven.
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +886
    woensdag 7 november 2018 om 08:47
    Inderdaad, wat ben je nou voor zieke geest als je als uitsupporter in een thuisvak gaat zitten.
    Vind ik leuk
    thierryer +1672
    woensdag 7 november 2018 om 08:53
    Dat is nou precies mijn punt. Zieke samenleving dat het niet eens mogelijk is om in het voetbal, met nadruk in het voetbal gemengde supporters te hebben.
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +886
    woensdag 7 november 2018 om 09:21
    Geen voorstander van, zal de sfeer in t stadion niet ten goede doen.
    Vind ik leuk
    thierryer +1672
    woensdag 7 november 2018 om 09:26
    Dat zegt toch iets over voetbal en zn supporters, vergelijking met Rugby wordt vaak gemaakt!
    Vooral in Engeland is dat verschil duidelijk te zien. Zowel voetbal als rugby is een volkssport waar de zelfde sociale klasses op afkomen. Ook de stadions en daarmee de aantallen supporters zijn gelijk. Toch zit bij rugby iedereen door elkaar terwijl bij voetbal iedereen mekaar meteen de hersens in lijkt te willen slaan.

    De onderstaande quote is erg van toepassing:

    "Football is a gentleman's game played by ruffians and rugby is a ruffian's game played by gentlemen".
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +886
    woensdag 7 november 2018 om 09:33
    Ik weet niet wat het is, misschien zijn de supporters minder fanatiek ofzo? Bij Ajax zitten dr op een hoek altijd een hele groep uitsupporters in t thuisvak bij Europese wedstrijden. Dit gaat wel gewoon altijd goed maar komt ook omdat ze op de hoofdtribune zitten. Ik vind het alleen een beetje provocerend om op de thuistribune te gaan zitten met een shirt van je eigen club. Natuurlijk het is zielig voor dat jochie, maar de steward heeft hier niks fout gedaan, zijn vader had beter moeten nadenken. Ga wel eens naar wedstrijden in Engeland en dr staat op de kaartjes 'Home Support Only', wat ben je dan ook voor een stomkop om je kind een psv shirt aan te laten trekken.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3140
    woensdag 7 november 2018 om 08:40
    Ja een beetje dom he. Van een vader zou je meer verstand vooraf verwachten en minder geklaag achteraf over de gevolgen van je stupiditeit.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 08:43
    Volkomen logisch toch?

    Oké stel je voor: steward laat jochie doorlopen. Jochie wordt in stadion door een doorsnee supporter (met het iq van een wattenstaafje) in elkaar getimmerd. Wat voor verhaal stond er dan vandaag op VP?

    Ik snap volledig dat die steward dit niet op zn geweten wil hebben.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 08:51]
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 08:46
    Mis context in dit verhaal aangezien ik overal PSv supporters zag in het stadion.
    Zelfs in Engeland weigeren ze echt niet zomaar een 10 jarig jochie.
    Vind ik leuk
    Jozef +38703
    woensdag 7 november 2018 om 08:47
    Belachelijke actie, maar komt me dit niet heel bekend voor?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 14:59]
    Vind ik leuk
    Maan88 +3898
    woensdag 7 november 2018 om 09:13
    Lekker hypocriet weer, toen het bij PSV-Feyenoord op een simpele manier werd opgelost door het shirtje om te draaien sprak men hier schande. Nu mag een PSV supportertje bij die Engelse neuzen club het stadion niet eens in, en dan is die vader een debiel en dan is het maar allemaal gewoon normaal! Achja, zal aan mij liggen
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 09:56
    Het ligt aan jou. Jij doet toch ook de deur op slot thuis? en zet je fiets of je auto op slot?

    En waarom doe je dit? omdat je weet dat de kans aanwezig is dat er iets gestolen wordt.
    Zo weet je ook dat de kans aanwezig is dat er problemen ontstaan als je met een shirtje van de andere partij in het thuis vak gaat zitten.
    Dus prima gedaan van de stewards. Voorkomen is beter dan genezen.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 18:10
    Leuk verhaal, maar dat is niet Maan88 zijn punt.. Het gaat om de hier heersende hypocrisie van een bepaalde supportersgroep.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 09:21
    toch te triest voor woorden dat je met je kind niet meer fatsoenlijk naar een voetbalwedstrijd kunt gaan kijken. begrijp zo'n steward wel. die krijgt ook zo zijn opdrachten.is het beleid van de club.maar kom op zeg. in wat voor een wereld leven we hier. van de andere kant mogen zijn ouders misschien wel blij zijn dat hun de toegang ontzegd is. anders hadden ze waarschijnlijk na minuut één ook al buiten gestaan. het is triest. maar het was ook voor hun eigen veiligheid, toch.
    Vind ik leuk
    ronnieb +538
    woensdag 7 november 2018 om 09:27
    Tja vriendjes van Ajax - wat verwacht je? Echt heel vervelend dit. Ik had helemaal gek geworden.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 09:32
    Komen nou allemaal reacties dat het belachelijk is enzo, maar is gewoon dom van die vader. We leven niet in een wereld waarin dat getolereerd wordt, dus dan moet je je daar ook aan aanpassen. Je gaat het namelijk niet veranderen.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1859
    woensdag 7 november 2018 om 09:56
    Wat lullig voor die jongen maar wat een achterlijk beleid daar op Wembley. Alsof een tien jarige zou gaan rellen.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 10:17
    Lekker kortzichtig. Tuurlijk gaat een 10-jarige niet rellen. Maar een doorgesnoven Engelsman die het verkeerde shirtje in zijn vak ziet zitten misschien wel?
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1859
    woensdag 7 november 2018 om 10:50
    Kortzichtig? Goed beleid voeren is het shirt in bewaring nemen en na de wedstrijd terug geven. Probleem opgelost en iedereen blij.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 10:50]
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 11:00
    Genoeg kans dat ze naast een debiel het stadion in kwamen en die debiel ze op de tribune herkent. Je moet het gewoon voorkomen. Het is jammer dat het zo moet, maar je moet je beseffen dat er echt achterlijke mensen in een voetbalstadion zitten. Er kan geen uitzondering doorgelaten worden vind ik. Geen shirtjes van verkeerde teams op de verkeerde tribunes. Of je nou 83 of 10 bent.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1859
    woensdag 7 november 2018 om 11:05
    Ik begrijp jou punt maar die steward had dat shirt in bewaring moeten nemen dan was er niets aan de hand geweest.
    Vind ik leuk
    meloen87 +787
    woensdag 7 november 2018 om 18:51
    Wat zal dat shirt nog waard zijn, als dat kind straks rake klappen had gekregen, of nog erger? Tuurlijk zal de organisatie het shirt NIET bewaren en het jochie GEEN toegangverlenen (met of zonder shirt), want ze willen gewoon niet aansprakelijk zijn als er wat gebeurd met hem, elk bedrijf hanteert deze wet. Dan kan de familie straks makkelijk roepen: "de steward heeft hem toegang gegeven, in ruil dat hij z'n shirtje zou bewaren; hij en Tottenham zijn verantwoordelijk dat m'n zoontje in het ziekenhuis ligt". Het is zijn f*cking veiligheid waar we het overhebben, hoe kan je toch zo simpel hierover nadenken? Kansloze analyse van jouw!
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1859
    woensdag 7 november 2018 om 23:29
    Denk aan je hart.
    Vind ik leuk
    Magro02 +8
    woensdag 7 november 2018 om 10:20
    het heft niet met het gedrag van die 10 jarige te maken, maar met preventive van provocaties vanuit andere supporters. Als er een aantal man boos wordt omdat het jochie staat te juichen bij de 0-1 heb je nog een heel lange avond te gaan...
    Vind ik leuk
    rexxo +1306
    woensdag 7 november 2018 om 09:57
    Geen slimme zet van die vader op zijn zachts gezegd, die suppoost zal wel opdracht hebben gekregen.
    Alhoewel sommige suppoosten hele vervelende mensen zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 10:16
    Wat een ei ben je als je je kind een PSV shirt aantrekt bij een uitwedstrijd. Even zonder grappen. Ik zie al die reacties hier en tuurlijk is het vreemd dat het niet kan. Maar je weet het toch? Je weet toch dat er debielen in voetbalstadions zitten. Je weet dat je met het verkeerde shirtje in het verkeerde vak gevaar loopt. En degene die dit joch het stadion niet in heeft gelaten, heeft helemaal gelijk en heeft dit jochie een hoop ellende bespaard. Dat het misschien niet subtiel is gegaan, is te betreuren, maar de ouders moeten zichzelf echt in de spiegel aankijken en niet zulke domme interviews gaan geven.
    Vind ik leuk
    meloen87 +787
    woensdag 7 november 2018 om 18:37
    Thank you! Echt serieus, de moeder overdrijft gewoon, volgens het artikel was ze er niet eens bij. De vader zal wel het hele verhaal opgeblazen hebben. Het is gewoon verboden, regels zijn regels. Zijn veiligheid gaat voorop, dus de steward en de organisatie hebben gewoon correct gehandeld. Ontzettend onverantwoordelijk van deze familie.
    Vind ik leuk
    Magro02 +8
    woensdag 7 november 2018 om 10:17
    Terechte beslissing. 10 jaar of niet, je weet als ouders ook dat het verboden is om het shirt te dragen. Het is sneu, maar terecht. Wat als hij had staan juichen in het vak van Tottenham en een aantal boosmeneertjes hadden even op zijn vader afgestapt?.....
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 10:20
    10 jaar en dan al verpest pfffff arm jong
    Vind ik leuk
    FCGrunn050 +273
    woensdag 7 november 2018 om 10:22
    In en in triest! In de Bundesliga is dat geen enkel probleem. Bij Groningen zie je as zondag ongetwijfeld heel veel Heerenveen uitingen in het thuisvak. Net zoals de wedstrijden tegen de traditionele top. En dat moet gewoon kunnen! En nee, ik ben niet naïef als ik zeg dat dat moet kunnen! Vind het eerder treurig dat leeghoofden zich daar aan storen. Die moeten aangepakt worden. Maar daar is de gemiddelde steward te laf voor.
    Vind ik leuk
    Tweey +2147
    woensdag 7 november 2018 om 11:10
    Je bent naief.
    Vind ik leuk
    FCGrunn050 +273
    woensdag 7 november 2018 om 11:21
    Dat zal dan wel! Blijft triest!
    Vind ik leuk
    Tweey +2147
    woensdag 7 november 2018 om 13:56
    Niks triest aan. Regels gelden ook voor 10-jarigen.
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3274
    woensdag 7 november 2018 om 10:33
    Lekker ingelezen. Dit is altijd niet met shirt van uitspelend trainingen thuisvak om problemen te voorkomen. Ook kinderen niet.
    Dus domme reactie van die ouders, zelf nog niet veel geweest zeker.
    Vind ik leuk
    remakil +5925
    woensdag 7 november 2018 om 11:05
    Tja... dan ben je als ouder ook niet echt slim hè...
    Vind ik leuk
    Mari +9392
    woensdag 7 november 2018 om 11:07
    Ongelooflijk dom van de ouders.
    Of helemaal niet dom, maar sneaky. Goed dat ze betrapt zijn.
    Regels zijn regels. Zorg dat je die kent en daar naar handelt.
    Zij hebben dit hun kind aangedaan
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 11:08
    Erg lullig voor dat jochie, toch had pa dit kunnen voorkomen door even na te denken. Je weet waar je bent en voor welke sport, dan kan je hier nooit verbaasd over zijn
    Vind ik leuk
    Tweey +2147
    woensdag 7 november 2018 om 11:09
    Die Engelsen begrijpen het tenminste. Keihard aanpakken bij de wortels. Dat is nog eens opvoeding.
    Vind ik leuk
    Budazonen +390
    woensdag 7 november 2018 om 11:57
    Terecht man. Stel dat een paar dronken supporters dat jochie gaat aanvallen. Dan zeuren we weer dat hun weer fout zaten
    Vind ik leuk
    Farmer +12350
    woensdag 7 november 2018 om 11:59
    Zielig en triest dat dit soort regels bestaan...

    Hoog tijd voor een herziening van dit soort zaken. Plaats gewoon camera's boven de vakken, en je lost het probleem vanzelf op.
    Op die manier kan iedereen gewoon door elkaar zitten, en mocht er een idioot tussen zitten die iets probeert, dan heb je dmv de camera's het al als bewijsmateriaal geregistreerd staan en kun je de dader dus altijd achterhalen. Andersom creër je een stukje veiligheid voor de reguliere supporters, en daarmee dus ook 10 jarige jochies die met een PSV-shirt, tussen de Tottenham-fans kunnen zitten.

    Regels zijn regels zullen de brave burgertjes wel roeptoeteren, maar dit slaat natuurlijk nergens op!

    10 jarig jochie wordt toegang tot stadion geweigerd omdat hij een shirt van de tegenpartij aanheeft...

    Eigenlijk is het pure discriminatie...
    Vind ik leuk
    meloen87 +787
    woensdag 7 november 2018 om 18:30
    Discriminatie tegen kinderen, das een "goeie"...vind jij het ook discriminerend dat je zoon/dochter de toegang wordt geweigerd voor de Python, omdat hij/zij een paar cm te kort komt? Serieus, zou jij je 10-jarige zoon/dochter willen meenemen naar een uitwedstrijd tegen een Engelse ploeg, en met hem/haar in het thuisvak zitten? Nooit de film "Green Street Hooligans" gezien? Tuurlijk, niet overal zitten er mensen die knettergek zijn. Maar dan zal je zo zien dat het die ene keer fout zal gaan, en dat je zoon/dochter gewond raakt, of misschien nog erger. Wat zal je dan denken? Denk je dan dat het nog steeds discriminatie is? Ga je dan de organisatie van Tottenham aanklagen, wegens hun slechte beveiliging? Je bent behoorlijk onverantwoordelijk, in ieder geval.
    Vind ik leuk
    Farmer +12350
    woensdag 7 november 2018 om 18:35
    Je draait het probleem om, en je dupeert de goede supporters op deze manier.

    Hang gewoon een dozijn of wat aan smartfoon-camera's boven de vakken, ben je dr (zga) vanaf.

    Héb je dan eens een mafketel die wel iets doms doet, of écht iemand op zn muil slaat in zo'n vak, heb je het op de tape staan, en daag je zo'n iemand voor de civiele rechter wegens poging tot doodslag bv.

    Zolang men met dit soort omgekeerde passieve regels komt, hou je altijd het idee bij de zgn hooligans dat ze getolereerd worden, en dat ze er dus mee wegkomen.

    De feiten op een rijtje zijn gewoon: Een 10 jarige PSV-fan kan niet in een mix-vak bij Tottenham op de tribune zitten, want die fans zijn veels te agressief en gewelddadig oid?

    En dat is de schuld van bv dat 10 jarige ventje met zijn PSV-shirt!

    Nee, jij bent lekker bezig! Drink dr nog 1!
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 12:24
    Dit is echt sneu
    Vind ik leuk
    Tweey +2147
    woensdag 7 november 2018 om 13:56
    Waarom?
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:58
    Een tienjarig jongetje wegsturen en hem heel verdrietig maken. Die malle gozer van een steward kan toch ook zeggen: doe je jas dicht.
    Vind ik leuk
    Tweey +2147
    woensdag 7 november 2018 om 13:59
    Regels gelden ook voor 10-jarigen.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 14:02
    Hij hoeft toch niet per se zo streng te doen. Iemand die een PSV-shirt aanheeft wegsturen
    Vind ik leuk
    Tweey +2147
    woensdag 7 november 2018 om 14:04
    Zijn de regels.
    Vind ik leuk
    Farmer +12350
    woensdag 7 november 2018 om 16:14
    Het is ook dóm berederen met 2 dikke oogkleppen op, en een enorme plaat voor je harsens...

    Deze régel is bv niet gesteld voor 10 jarige jongetjes.
    En er is geen enkele regel zó perfect dat deze in elke situatie even goed van toepassing is, dít is waar het menselijk vermogen er bij komt kijken in de vorm van: 'Hoe passen we deze regel toe'?

    Of beter begrepen als: "Waar díende deze regel ook maar weer voor"?
    Vooral dat laatste is men behoorlijk vergeten, en gaat men als een belachelijk stuk vreten, tekeer tegen de verkéérde mensen. In dit geval een 10 jarig jochie.
    Vind ik leuk
    F-Troop +59
    woensdag 7 november 2018 om 14:07
    Menen ze dit nou serieus?! Dit komt te vaak voor..dag verpest.
    Vind ik leuk
    wil +1114
    woensdag 7 november 2018 om 18:03
    Beetje dom van die vader. Moet je toch begrijpen dat dit helaas tegenwoordig niet meer kan.
    Vind ik leuk
    meloen87 +787
    woensdag 7 november 2018 om 18:10
    Ik heb geen medelijden met deze familie, volgens mij overdrijft deze moeder behoorlijk. Ik weet zeker dat de toegang voor hem werd geweigerd, wegens zijn veiligheid. Je weet het echt nooit, er zitten mensen tussen die echt knettergek zijn. En de PSV-fans die wel tussen de thuisfans zaten zullen waarschijnlijk hun shirt verstopt hebben, en het risico genomen hebben om tussen die fans te staan. Regels zijn regels, de organisatie wilt gewoon geen rellen, dat is toch logisch en begrijpbaar? Mensen kunnen gewond raken, eigendom schade, boetes, uitsluiting van Europees voetbal, etc.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 18:12
    Lossen we in Eindje toch beter op. Shirtje ff omdraaien en gewoon naar binnen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws