VP-voetbalkantine: 'Ajax verslaat Benfica en plaatst zich voor de achtste finale'

    VP-voetbalkantine: 'Ajax verslaat Benfica en plaatst zich voor de achtste finale'

    woensdag 7 november 2018 om 17:00

    De voetbalkantine is de ideale plek om na de wedstrijd met je vrienden nog even lekker bij te praten en wat te drinken. De VP-voetbalkantine is een offtopic rubriek waar elk onderwerp mag worden besproken.

    Stelling 1: 'PSV moet met deze selectie op zijn minst Europees overwinteren'  

    Stelling 2: 'Ajax moet zich niet aanpassen en met échte spits spelen'

    Stelling 3: 'Ajax verslaat Benfica en plaatst zich voor de achtste finale'

    Plaats een reactie

    Roeptoeter +4619
    woensdag 7 november 2018 om 11:00
    1. Nou blijkbaar niet..
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 11:02
    Lijkt me idd een hele duidelijke nee.

    Volgende stelling graag!
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 11:18
    Weer een waardeloze stelling van VP. Kwaliteitsverschil in deze poule is veel te groot dus tuurlijk horen ze niet te overwinteren.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +26919
    woensdag 7 november 2018 om 11:25
    Inderdaad wat een domme flut-stelling. Ten opzichte van de drie Europese topploegen in dezelfde poule behoort dit PSV te staan waar ze nu staan, plek 4 en uitschakeling in Europa. Jammer dat er geen ploegen bij zitten die gelijkwaardig zijn, dan had je nog voor de EL kunnen gaan, maar we wisten op voorhand al dat plek 4 realistisch zou zijn. T is niet anders, klote voor het Nederlands voetbal dat we niet meer punten kunnen genereren.
    Vind ik leuk
    SimonSays +6212
    woensdag 7 november 2018 om 11:47
    We wisten inderdaad op voorhand dat het in deze poule ontzettend moeilijk ging worden om ook maar in de Europa League te overwinteren. Stelling 1 is naar mijn mening dan ook puur bedoeld als stemmingmakerij.

    Desalniettemin had ik gehoopt op meer punten. Het zit er blijkbaar niet in, en hoewel het erg jammer is is het wat mij betreft geen schande dat we niet overwinteren. Wel ontzettend klote.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:03
    Ik hoorde anders net na de loting een heel aantal PSV supporters roepen dat Inter te pakken was en dat Spurs ook niet veel voorstelde. Dus 2e plek achter Barca was al bijna zeker....
    Vind ik leuk
    dhrwobo +26919
    woensdag 7 november 2018 om 13:12
    Ach, euforie heb je altijd, bij iedere club, moet jou niet onbekend zijn ;-). Maar realistisch had PSV op voorhand al weinig kans. Zeker omdat Inter het gewoon goed doet en z'n beste jaar in tijden kent. Spurs draaien niet denderend, maar hebben nog steeds megaveel kwaliteit in de ploeg. En Barcelona heeft Messi.
    Vind ik leuk
    Hvdp +1201
    woensdag 7 november 2018 om 14:25
    dat heb ik dus ook gehoord en gelezen
    nu zijn het plotseling top teams
    de spurs hebben 8 geblesseerde spelers
    de engelse kranten hebben het over een ongeinspireerd spurs
    als er toch ooit een kans was geweest om hier te winnen
    was het angst ?
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 14:37
    Angst, verkeerde tactiek, onkunde, teveel respect voor de tegenstander, gewoon niet goed genoeg. Je kan zoveel oorzaken opnoemen.

    Blijft evengoed jammer dat PSV geen resultaat kan halen in Europa.
    Vind ik leuk
    Hvdp +1201
    woensdag 7 november 2018 om 14:40
    daar baal ik ook van want psv zero points betekent ook nederland zero points
    Vind ik leuk
    younited +4021
    woensdag 7 november 2018 om 14:05
    Je leest niet... Europees overwinteren betekent niet alleen Champions League he ;)
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +4619
    woensdag 7 november 2018 om 14:37
    Welke plek staan ze, welke plek geeft recht op EL voetbal en van wie gaan ze winnen?
    Vind ik leuk
    Tsubamba +671
    woensdag 7 november 2018 om 11:03
    1. PSV had met deze selectie en een wat gunstigere loting moeten/kunnen overwinteren, maar in deze poule wist iedereen dat het een heel lastig verhaal zou worden.
    Vind ik leuk
    Benniewies +937
    woensdag 7 november 2018 om 11:08
    Dat roep men van Ajax ook met real, Dortmund en City en ze flikten het
    Vind ik leuk
    Tsubamba +671
    woensdag 7 november 2018 om 11:11
    Hahaha ja maar dat is Ajax hè! Het was ook niet onmogelijk geweest, maar ook zeker geen schande dat het niet gaat lukken.
    Vind ik leuk
    Benniewies +937
    woensdag 7 november 2018 om 11:12
    Nee... Ik had gehoopt op PSV thuis 3 punten tegen spurs en Inter.
    Vind ik leuk
    Tsubamba +671
    woensdag 7 november 2018 om 11:21
    Ik dacht ook dat er misschien nog wel kansen lagen tegen Inter zodat PSV ten koste van hun naar de EL zou kunnen gaan, maar toen won Inter gelijk hun eerste wedstrijd
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 11:03
    In de poule die ze zitten? Dan kan je het PSV echt niet kwalijk nemen om 4de te worden.
    Vind ik leuk
    Benniewies +937
    woensdag 7 november 2018 om 11:05
    Waarom niet?
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 11:19
    Waarom wel??
    Vind ik leuk
    Benniewies +937
    woensdag 7 november 2018 om 11:23
    PSV had gewoon meer eruit moeten en kunnen halen.
    Jullie praten nu alsof Bayern zo slecht is en spurs net zo goed is als Barcelona.

    Iets met recht praten wat krom is. Accepteer dat PSV gewoon slecht is in CL en dat is altijd al zo geweest
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 11:25
    Altijd al zo geweest? 3 jaar terug toch prima gedaan en uitgeschakeld in 1/8 finales tegen uiteindelijke 2e plaats
    Vind ik leuk
    Benniewies +937
    woensdag 7 november 2018 om 11:30
    En daarvoor? En er na?
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 11:34
    Ja kom op zeg zo kan je dat ook zeggen over de EL finale van Ajax.. Wat hadden ze het jaar ervoor? en wat het jaar erna? Juist Rosenborg en Molde.....
    Vind ik leuk
    Benniewies +937
    woensdag 7 november 2018 om 11:38
    Ik vind gewoon dat PSV er meer uit had moeten halen.
    Net als vorig jaar dat ze uitgeschakeld werden. Ook Ajax!
    En Feyenoord.... Uitgeschakeld door een club als MVV
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 11:40
    Zeg daarom niet dat het altijd zo is geweest.. Nederlandse clubs presteren nu eenmaal met momenten Europees en we moeten ervoor gaan zorgen met alle clubs dat dit nu ieder jaar weer constanter wordt..
    Vind ik leuk
    Benniewies +937
    woensdag 7 november 2018 om 11:47
    Ik zal in eerste gedeelte niet met jou in discussie gaan betreft bijvoorbeeld de jaren 90. Feit is dat er na 88 geen echte euforie meer is van PSV in Europa. Met een enkele uitzondering na.

    Ik ben voor AZ by the way

    Maar Ajax heeft toch
    De eufa cup gewonnen
    De CL
    Wereldbeker
    De finale weer gehaald
    De halve finale.
    Paar x overwintering in Europa.
    EL finale

    En tuurlijk moeten we zorgen dat we beter in Europa moeten presteren.
    Feyenoord AZ is een aanfluiting in Europa.
    Vind ik leuk
    De fries +866
    woensdag 7 november 2018 om 14:18
    Jij benniewies idd
    Vind ik leuk
    Tsubamba +671
    woensdag 7 november 2018 om 11:23
    Goeie discussie dit jongens!
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 11:03
    1: In een normale poule wel ja. In deze poule kan je ze weinig kwalijk nemen.
    Vind ik leuk
    Benniewies +937
    woensdag 7 november 2018 om 11:05
    Inter en spurs hadden ze meer punten moeten en kunnen pakken.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 11:17
    Onzin. Gister zwaar terecht verloren. Thuis tegen Spurs punt gestolen. Inter was ook gewoon sterker dan PSV.
    Vind ik leuk
    Benniewies +937
    woensdag 7 november 2018 om 11:19
    Ja nou dat bedoel ik!
    PSV was ondermaats. Al hadden ze tegen Inter wel pech met de scheidsrechter en Zoet
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 11:21
    Dat bedoel je? Je zegt net dat ze meer punten hadden moeten en kunnen pakken. In mijn optiek hadden ze alles behalve meer punten moeten pakken en met extreem veel mazzel hadden ze misschien 2 puntjes meer kunnen pakken.
    Vind ik leuk
    Benniewies +937
    woensdag 7 november 2018 om 11:27
    Inter? Die keeper had rood moeten hebben. Dan had PSV gewonnen.
    Met meer durf en lef tegen spurs hadden ze thuis gewonnen.
    En gisteren? 2e helft schijtbakkenvoetbal. Op de counter. Je staat met 1-0 voor.
    Je weet dat Kane altijd scoort
    Vind ik leuk
    pico323 +6049
    woensdag 7 november 2018 om 14:07
    had had had. van Bommel is toch een super coach, de nieuwe kroonprins?????
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:35
    Die mazzel die jij noemt hebben ze al gehad hoor, mazzel dat die goal van Spurs in de thuiswedstrijd onterrecht wordt afgekeurd, mazzel dat ze gisteren bij rust niet met 4-1 achter staan.
    Vind ik leuk
    Benniewies +937
    woensdag 7 november 2018 om 11:04
    1... Kan het nog? Zoja dan zitten we in de Efteling
    Vind ik leuk
    El Cazador +6677
    woensdag 7 november 2018 om 11:04
    Sorry fans van PSV maar dat gaat hem niet worden!!
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 11:07
    Gaan ze naar de Canarische eilanden dan?
    Vind ik leuk
    2cents +56639
    woensdag 7 november 2018 om 11:08
    Europees overwinteren in deze poule zou een topprestatie zijn en daarvoor moet het ook meer meezitten dan nu het geval was.

    Als Malen trouwens gewoon die bal binnenschiet was PSV goed op weg geweest naar Europese overwintering, dus zo dicht ligt het wel bij elkaar.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 12:01]
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1115
    woensdag 7 november 2018 om 11:12
    Je komt gewoon te kort heel simpel.
    En dan kan iedereen wel roepen schandalig etc etc.

    Maar je kijkt naar je materiaal
    En met deze selectie is 433 tegen topploegen zelfmoord

    Ik ben realistisch en zie dat je in deze poule kansloos bent. Punt klaar

    Beker heb je zelf verknald.

    Dus rest nog maar 1 ding ..landstitel.

    Ajacieden succes vanavond. Hopelijk komen er punte mee naar nederland.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23980
    woensdag 7 november 2018 om 11:09
    Stelling 1. PSV moet helemaal niets, daar is de ranglijst met zulke sterke clubs niet naar. Natuurlijk hoop je er wel op, vooral in het belang van het Nederlandse voetbal, maar dit afdwingen is iets totaal anders. Laten we niet denken dat er één Nederlandse club al goed genoeg is voor de Europese top, we zijn al erg blij met iets gemakkelijker tegenstanders, zoals de poule van Ajax bevat.
    Wat dat betreft zit PSV al direct in de gevarenzone, dat was al vóór de eerste Europese wedstrijd in de poule. Toch zien we beide teams wel op hun best en dat belooft niet veel goeds voor de Nederlandse competitie voor de overige ploegen.
    Vind ik leuk
    pos +8779
    woensdag 7 november 2018 om 11:20
    Wat een rare stelling. Ik denk dat vooral Spurs en Inter Europees moeten overwinteren met die nog betere en vooral duurdere selecties. PSV mag al blij zijn dat ze een punt hebben. Ze doen het prima verder.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5204
    woensdag 7 november 2018 om 11:35
    Normaal gesproken wel maar niet als je in de koningspoule staat.

    Dit is geen schande.

    Op iedere poule behalve die van psg na hadden ze overwinterd
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 15:40
    Hahahaha! Alleen in poule D hadden ze 50% kans.
    Vind ik leuk
    Jozef +38705
    woensdag 7 november 2018 om 15:40
    Komop Lucien...de koningspoule.

    Een koning is de hoogste in rang. In deze poule is Barcelona dat in eigen land en hoog in Europa. De rest, behalve PSV is al jaren geen kampioen meer geweest.

    Moeilijke poule, dat zeker, maar wel degelijk een leuke waar meer mogelijk was.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5204
    woensdag 7 november 2018 om 15:47
    Kom op Jozef, een koningspoule ja.

    Ajax is toch ook top hoor ik vele roepen. Nou die zijn nog geen kampioen meer geworden in een 2de rangs competitie.

    Barcelona bijna ieder jaar kampioen

    Inter dit jaar weer helemaal terug aan de top.

    Tottenham al jaren in de top 3/4 van engeland. Een competitie waar psv en ajax met zeker niet in de top 8 zouden spelen.

    Alle 3 in topcompetities en waarschijnlijk de sterkste competities van Europa.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1859
    woensdag 7 november 2018 om 11:35
    Stelling een kan in de kast.PSV is uitgeschakeld in Europa dus geen overwintering. Volgend seizoen misschien.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 11:39
    Zou knap zijn als het lukt, helaas niet echt realistisch...
    Vind ik leuk
    Andre As +1144
    woensdag 7 november 2018 om 11:41
    Nederlandse ploegen moeten gewoon hopen op een gunstige loting en een dosis mazzel.

    Zelfs met een "normale" loting is het een uitzonderlijke prestatie om na de winterstop door te mogen in de CL. Het grote geld is in Nederland niet bij te benen. De Nederlandse ploegen mogen tevreden zijn wanneer ze richting EL gaan na de winterstop. De prestatie van Ajax dit seizoen is heel knap. Spelen goed en hebben redelijk goed geloot. Overmars (Hier toch vaak wat lacherig over gedaan) heeft een hele sterke selectie neergezet. Afwachten hoe dit volgend jaar zal zijn.

    Soms zit het mee, soms zit het tegen.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 12:32
    Uhmmm...zou wel kunnen met deze selectie, maar dat gaat m dit jaar niet worden. Gister echt wel een goede/leuke wedstrijd gespeeld. Maar in deze poule is het al knap dat ze vierde worden:)
    Vind ik leuk
    Zultkop +5430
    woensdag 7 november 2018 om 12:36
    1) klopt, maar dan wel in een poule zoals ajax!
    Vind ik leuk
    Ron83 +306
    woensdag 7 november 2018 om 13:35
    1: Jep
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 14:06
    Stelling 2: ik zou lekker met Tadic in de spits spelen, Donny Blind en Frenkie op het middenveld.
    Vind ik leuk
    De fries +866
    woensdag 7 november 2018 om 14:22
    En Danny van de beek dan ?
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 14:24
    Ken ik nie
    Vind ik leuk
    De fries +866
    woensdag 7 november 2018 om 14:26
    Donny blind wel ?
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 14:27
    Donny, Blind en Frenkie. Nu wel tevreden? ben nie zo van de komma's
    Vind ik leuk
    thierryer +1674
    woensdag 7 november 2018 om 14:10
    Stelling 1 : nee selectie is niet zo bijzonder
    Stelling 2 Nee Ajax moet zich lekker aanpassen en gewoon punt binnenslepen.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 14:14
    S1. Poule was moeilijk maar iets meer lef had kunnen helpen maar moeten is zeker overdreven.

    S2. Je moet inspelen op de zwaktes van de tegenstander als dat nu betekend met veel beweging voorin dan moet Ajax niks.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171433
    woensdag 7 november 2018 om 14:14
    Stelling 1 Het zou een grotere schande zijn van spurs om met zulke begroting slechts door te moeten in de el dan dat psv in deze poule niet overleefd
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 18:58
    Klopt helemaal straat.
    Alleen is het zo frapant dat er voor de poulewedsttijden hier een hoop voorspellingen gedaan werden, waarbij zo ongeveer iedere psv'er er heilig van overtuigd was dat psv zeker de 2e plem moest kunnen halen.(zoek maar op😉) en als er iemand het in zijn hoofd haalde om te voorspellen dat psv waarschijnlijk 1 of 2 pu ten zou halen werd die met de grond gelijk gemaakt. Was het een troll en kraamde diegene jaloerse onzin uit. Nu de vooruitzixhten zo zijn dat psv idd ws 1 of 2 punten haalt, zij het p lotseling allemaal wereldploegen?! Nogal raar vind ik. Zelfde verhaal met Ajax, als er een ajacied voorspelde dat ajax zeker voor de 2e plak moest gaan was ie arrogant en had ajax totaal geen kans tegen bayern en benfica. Nu ajax op de drempel van overwintering staat zijn ploegen als bayern en benfica plots kleine ploegjes en stelt het allemaal niets voor. Ajax verrast dit seizoen europees, en psv is dat niet gelukt terwijl ik dus wél dacht dat psv kans had, en met meer lef ook zeker meer punten had gehaald.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 14:26
    Stelling1: Be serious ....
    Stelling2: Tadic in de spits om als aanspeelpunt onze counters vorm te geven.
    Stelling3: Ajax speelt 2-2 en is nagenoeg zeker van de achtste finales.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 17:29]
    Vind ik leuk
    remakil +5925
    woensdag 7 november 2018 om 14:31
    Stelling 2: Ajax moet spelen, zoals Ten Hag bedacht heeft. Klaar!

    Ten Hag is een trainer die vaak precies weet hoe een tegenstander speelt en daar zijn tactiek op kan aanpassen, terwijl zijn team doorgaans vast kan houden aan het eigen spel. Hij zal geen extra verdediger of middenvelder neerzetten en het systeem omgooien. Hij verzet wat poppetjes, omdat hij weet hoe hij een tegenstander pijn kan doen. Een statische spits, of een beweegelijke aanvaller op die plek kan veel veranderen..
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 15:11
    Psv durft gewoon niet te voetballen, alleen maar tegen houden.

    Ajax past wellicht poppetjes aan maar niet speelstijl
    Vind ik leuk
    Wong Ho +326
    woensdag 7 november 2018 om 16:06
    Ajax moet zo spelen dát ze winnen van Benfica en of dat nou met of óf zonder een ´échte´ spits spits is is van ondergeschikt belang ,maar dat is logisch
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 17:05
    S3 Laten we het hopen zijn zo 4 punten voor NL en geeft weer meer uitstraling na vorig jaar het Ramp jaar van Nederland in EU.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1110
    woensdag 7 november 2018 om 17:09
    1. Hahaha
    2. Mij om het even.
    3. Ja hè hè als wij supporters al wat anders gaan roepen; kunnen we beter thuisblijven.
    Tuurlijk wint Ajax en dan gaan we door i.d.d.
    Vind ik leuk
    HansVites +4964
    woensdag 7 november 2018 om 17:10
    Stelling 3: 'Ajax verslaat Benfica en plaatst zich voor de achtste finale'
    De wens is de vader van de gedachte.
    Voor het Nederlands voetbal hoop ik dat ze winnen, voor veel supporters hier niet dan kunnen we weer dagenlang dat arrogante gelul hier lezen.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 17:51
    Als je wint mag dat toch uitgesproken worden of niet? Kijk als je voor Psv bent valt er weinig te zeggen, das logisch!
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5565
    woensdag 7 november 2018 om 17:29
    Ik zit nu live op YouTube naar Benfica o19 - Ajax o19 te kijken en de Portugezen worden helemaal overklast.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 17:31]
    Vind ik leuk
    meloen87 +787
    woensdag 7 november 2018 om 17:44
    1. Ze waren op voorhand al kansloos om deze groep te overleven, hoe goed de selectie ook is. Gewoon puur ongeluk dat ze Barcelona, Tottenham en ook nog eens een herboren Inter loten. Ze hoeven zich echt niet te schamen hiervoor, ze hebben zelfs een paar keer laten zien dat ze echt goed kunnen voetballen, en dat ze beschikken over een hele goede keeper.
    2. Gewoon dezelfde vertrouwde namen opstellen, en dan komt het wel goed.
    3. Zeker weten, ik heb er veel vertrouwen in. Benfica heeft momenteel een vormdip, en daar moet Ajax zijn voordeel uithalen. Het enige wat me wel zorgen baart, is het feit dat Porto gister een klinkende overwinning boekte, en dat PSV verloor. Mentaal zal dat toch een effect hebben op beide ploegen. Maar Ajax is gewoon in staat om dit Benfica te verslaan.
    Vind ik leuk
    Mablo46 +193
    woensdag 7 november 2018 om 18:18
    Stelling 1: hadden ja, mits ze het niveau haalden wat ze tegen Ajax lieten zien

    Stelling 2: onjuist

    Stelling 3: onjuist, ik denk 2-2
    Vind ik leuk
    Emnu +3637
    woensdag 7 november 2018 om 18:18
    Sterling 3: Waarom zo bescheiden?

    Maak er gelijk van “Ajax slacht Benfica en laat zien waarom de internationale pers zo lyrisch over ze is”?

    Fwiw, ik teken voor n gelijkspel, hoop op n overwinning en ga er lekker voor zitten.

    Hup Ajax!
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 18:20
    Laten we nu niet naast de schoenen gaan lopen, maar juist heel zorgvuldig met deze prachtige kans om gaan !
    Vind ik leuk
    Joey_S +55
    woensdag 7 november 2018 om 18:47
    Nou nou, zoals alle boeren al heel het jaar roepen hoe geweldig ze wel niet spelen, en als er een ajacied iets zegt is het meteen 3-0 blabla en dan claimen dat ze een moeilijke poule hebben.. jullie horen minstens 2e te worden in deze poule.. en anders wil ik ook geen 3-0 onzin meer horen.. ajax had 100% zeker wel overwinterd deze poule.. mjnimaal plek 2!!!!
    Vind ik leuk
    Cookee +10887
    woensdag 7 november 2018 om 20:08
    Zou jammer zijn als PSV de EL niet haalt voor RTL.

    Ajax moet lef tonen en niet inzakken.

    Benfica is heel matig, de nr.5 v Prrrrtugal.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws