Advocaat boos over 'bevoordeeld' Ajax: Het is een belachelijk besluit

    Advocaat boos over 'bevoordeeld' Ajax: "Het is een belachelijk besluit"

    woensdag 7 november 2018 om 12:25

    Dick Advocaat is niet blij met de KNVB. De ervaren trainer van FC Utrecht vindt het onbegrijpelijk dat zijn elftal op donderdag 20 december in actie moet komen in de KNVB Beker. Feyenoord is op die avond de tegenstander in De Kuip. Drie dagen later volgt de beladen clash met Ajax. 

    "Het is een belachelijk besluit om onze wedstrijd op donderdag om 20.45 uur te zetten", zegt de Haagse oefenmeester in gesprek met RTV Utrecht"Nu komen we midden in de nacht terug, terwijl we zondag om kwart over 12 alweer tegen Ajax moeten spelen."

    Advocaat heeft het gevoel dat Ajax in het voordeel is. De Amsterdamse tegenstander speelt al op woensdagavond een bekerduel. Ajax treft dan Roda JC in Kerkrade.

    "Waarom spelen we niet ook op woensdag, net als Ajax? Dan heeft iedereen evenveel rust. Er wordt niet gekeken naar de belangen van de clubs."

    Reactie KNVB
    De voetbalbond laat in een reactie aan RTV Utrecht weten 'dat het zich aan de regels houdt'. "Tussen twee wedstrijden moet minimaal 48 uur zitten. FC Utrecht is donderdag om half 11 klaar, en de volgende wedstrijd is zondag om kwart over 12. Dat is voldoende."

    Poll

    Eens met Advocaat? Wordt Ajax bevoordeeld door de KNVB?

    (6881 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 7 november 2018 om 12:27
    Huilie huilie... en dan niet eens Europees spelen
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 12:28
    Niet klagen maar dragen Dicky ....
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 12:49
    En toch heeft ie een punt
    Vind ik leuk
    Op afstand +670
    woensdag 7 november 2018 om 12:55
    Zeurpunt
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 12:57
    Als jullie donderdags KNVB moesten spelen en dan zondags tegen ONS PSV. Dan hadden jullie ook gehuild
    Vind ik leuk
    Groen +1527
    woensdag 7 november 2018 om 13:02
    Bovendien: Ajax is sowieso kat in 't bakkie voor Utrecht? ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 14:35
    Je zuster ook
    Vind ik leuk
    Groen +1527
    woensdag 7 november 2018 om 17:27
    Wat heeft mijn zus met Utrecht te maken? Die zit gewoon in Amsterdam achter de ramen hoor!
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 17:55
    Als ze op jouw lijkt zal ze niet veel verdienen.
    Vind ik leuk
    Groen +1527
    woensdag 7 november 2018 om 18:13
    Ze lijkt meer op haar moeder eigenlijk, dus kan er niet veel voor vragen. Maar dat is ze wel gewend inmiddels.
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    woensdag 7 november 2018 om 19:03
    :-)

    Gewoon overuren maken dan.

    Er zijn meer mensen met weinig geld dan met veel geld toch?
    Vind ik leuk
    ReneAjax +4699
    woensdag 7 november 2018 om 16:51
    Roda JC is ook veel verder weg.... terecht dat we dan een dag meer rust hebben.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 17:57
    Daarom helpt de KNVB Ajax ook een beetje mee.

    Sjaak heeft ook al gebeld naar Zeist
    Vind ik leuk
    Op afstand +670
    woensdag 7 november 2018 om 13:04
    Korrektie: alleen in lampendorp wordt er gehuild, is jullie handelsmerk !
    Vind ik leuk
    Gordito +486
    woensdag 7 november 2018 om 15:50
    huilen is voor jullie te laat. Weer geen kampioen dit jaar.
    Vind ik leuk
    UpOne +41
    woensdag 7 november 2018 om 15:59
    Lampendorp?

    Sorry, die plaats zegt mij helemaal niets. Aan je autistische opmerking te zien ben je niet topografisch aangelegd.
    Vind ik leuk
    Op afstand +670
    woensdag 7 november 2018 om 19:23
    Upone geen woorden gebruiken waar je betekenis van weet, simpele.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 21:55
    Boehoe 😭 we staan weer 1e boehoe
    Vind ik leuk
    Op afstand +670
    donderdag 8 november 2018 om 00:06
    Weekend verlof, of enkelbandje ?
    Vind ik leuk
    Ginovanni +19752
    woensdag 7 november 2018 om 13:23
    1,5 jaar geleden speelde Ajax in de kwartfinale tegen Schalke 04 uit.
    Een intense, spannende wedstrijd inclusief verlenging. Wedstrijd was zo'n beetje 23.30 uur afgelopen.

    Zondagmiddag meteen uit naar PSV. Belangrijke wedstrijd om de titel met Feyenoord.

    Ondanks het slagveld en de vermoeienissen na Duitsland heb ik Ajax niet zien of horen huilen.

    Maw...... je praat bier, quasi prof!😜
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 13:24]
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 17:29
    Dat was toen. Dat is een ander verhaal
    Vind ik leuk
    Ginovanni +19752
    woensdag 7 november 2018 om 17:36
    Haha....
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:26
    Ons psv... is niet eens 1% van jouw
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:39
    Gast, praat niet zo dom. Dit is in het verleden vaak genoeg gebeurd.
    Vind ik leuk
    Talentscout +1122
    woensdag 7 november 2018 om 17:26
    Nee hoor, wij spelen gewoon met een B-team. Maar dan winnen we alsnog in de beker.
    Vind ik leuk
    benny-boys +1234
    woensdag 7 november 2018 om 13:30
    Als Ajax de beker wil winnen dan helpt de KNAB wel mee.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 17:39
    Ja met bijvoorbeeld 20 thuiswedstrijden achter elkaar...
    Pannenkoek.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 19:55
    KNAB? Die bank? Steken die er wat geld in dan?
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:29
    Hoezo moet Ajax vragen of ze op maandag willen spelen? Het ligt aan de doordeweekse wedstrijd die is te laat wat kan Ajax daar aan doen?
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:39
    Net zoals de Nederlandse competitie er van profiteert dat Ajax Europees speelt bedoel je? Dus alleen Ajax mag hier onder lijden?
    Vind ik leuk
    Pimman +4971
    woensdag 7 november 2018 om 13:15
    Nou he?! Dickie is zich nu al aan het indicken ehhh indekken omdat hij bang is een pak slaag van Ajax te krijgen. Ik hoorde toevallig gisteravond de verslaggever zeggen dat Spurs zijn 4e(!) wedstrijd in 9! dagen speelde. Kom op Dickie, als andersom was geweest had je denk ik wel je mondje gehouden?! Desondanks mag ik hem wel toffe vent..maar nu even niet ;)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 13:15]
    Vind ik leuk
    peesjeevee +232
    woensdag 7 november 2018 om 12:48
    ik zeg niet dat ajax bevoordeeld wordt maar het natuurlijk wel het eerlijkst als ze beide op woensdag voetballen dan hebben ze evenveel rust.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:29
    Denk even aan de tv rechten... feyenoord en utrecht spelen geen europees dus ja... huillie huillie
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:36
    En krijgen dus ook geen geld om daar de selectie op aan te passen. Dus ja...
    Vind ik leuk
    abraksas +1341
    woensdag 7 november 2018 om 14:09
    Moeten ze maar zorgen dat ze wel europees spelen, dus ja...
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 15:41
    Vicieuze cirkel
    Vind ik leuk
    peesjeevee +232
    woensdag 7 november 2018 om 14:08
    Europees heeft er niks mee te maken het gaat over die week. Het gaat ook niet over de tv rechten. Feyenoord speelt op zondag dus die hebben er ook niks mee te maken ik zeg alleen dat het niet EERLIJK is. En dat is het ook niet
    Vind ik leuk
    Berbr +2239
    woensdag 7 november 2018 om 13:22
    Wat een onzin. Ajax speelt vaak door de week europees. Dit seizoen op dinsdag en woensdag maar in een EL seizoen ok op donderdag.
    Vind ik leuk
    Spartan +6785
    woensdag 7 november 2018 om 15:37
    Ajax heeft zelf ook huilie huilie gedaan bij de KNVB over aanvangsttijden van competitiewedstrijden, omdat ze europees spelen!?!

    Overigens werd dat gehonoreerd en dusnkan je terecht stellen dat Ajax bevoordeeld wordt door de KNVB.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 16:30
    Die vragen werden gesteld door PSV en Ajax dus hoezo is Ajax dan alleen bevoordeeld?

    In het verleden is al veel vaker erom gevraagd om zoveel mogelijk goede prestaties te krijgen in EU.

    Dat is wel belangrijk voor meer clubs dan alleen Ajax en PSV.
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    woensdag 7 november 2018 om 19:09
    Bij Ajax wordt het huilie genoemd. Ajax speelde anderhalf jaar terug op donderdag laat een halve finale EL. Het werd inderdaad afgedaan als huilie en Ajax moest zondag gewoon aantreden tegen PSV en verloor... Maar: er werd dus niks gehonoreerd door de KNVB, dus praat geen onzin.
    Vind ik leuk
    Tsubamba +511
    woensdag 7 november 2018 om 12:27
    Ach maak je niet di(c)k!
    Vind ik leuk
    Op afstand +670
    woensdag 7 november 2018 om 12:58
    Als het Ajax betreft, is het altijd zeiken door iedereen, maar Utrecht speelt niet eens europees, kom op zeg twee wedstrijdjes in een week moet kunnen, de eerste is een oefenpotje, dus......
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 12:28
    Waarom "bevoordeeld" tussen haakjes zetten VP? Ze worden hier toch bevoordeeld?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 12:28]
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 12:29
    Nope want het past binnen de regelementen ...
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 12:34
    Helemaal mee eens, maar dan nog steeds is het een voordeel voor Ajax dat FCU slechts het minimale van de grens als rust heeft.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 12:41
    Je kunt niet elk dingetje gaan afwegen hé.

    Over het algemeen heeft ieder hier evenveel en even vaak last van.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5843
    woensdag 7 november 2018 om 13:24
    Ja maar zo ziet FC Utrecht het niet. Het gaat ze tijdens het seizoen maar om 1 ding, die wedstrijd tegen Ajax.

    Ik denk dat alleen Feyenoord in het voordeel is, Utrecht gaat spelers sparen ;0)
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    woensdag 7 november 2018 om 17:40
    blijf dat lekker roepen om jullie eigen onkunde te verdoezelen als je weer eens puntverlies lijd tegen dat provincieclubje met je zgn topclub
    Vind ik leuk
    abraksas +1341
    woensdag 7 november 2018 om 14:15
    "Het minimale". Nou doe je alsof Ajax aan het begin en Utrecht aan het einde van de week speelt. Schij toch uit man, de ene speelt op de ene dag, de andere op de andere dag. Zo verloopt dat nou eenmaal. Het programma is niet altijd leuk, daar heeft Ajax ook vaak genoeg last van maar zo is het nu eenmaal. Ajax wordt daardoor ook wel eens flink benadeeld, gaat de KNVB ook niks aan veranderen, toch? Dus ophouden met zeiken zou ik zeggen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23955
    woensdag 7 november 2018 om 12:41
    Het zou ook binnen de reglementen passen als FC Utrecht een dag extra heeft om te recupereren, zoals Ajax. Dus heeft Dick groot gelijk dat hij voor zijn club opkomt. Zowel de bekerwedstrijd tegen Feijenoord als de wedstrijd voor de competitie tegen Ajax zijn voor FC Utrecht belangrijk. Ook al valt het binnen de reglementen, dan mag ook de KNVB wel rekening houden met gelijke verhoudingen tussen Ajax en FC Utrecht. Dat kost de KNVB toch niet meer geld of iets dergelijks? Waarom FC Utrecht die extra dag niet gegund?
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 12:44
    Soms moeten wij ook naar een Europees duel spelen terwijl een ander vrij heeft. Gezeur om niks.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 12:45]
    Vind ik leuk
    mcmodd +23955
    woensdag 7 november 2018 om 12:48
    Het gaat hier om de mogelijkheid om gelijke kansen in de beker en in de competitie te hebben. Zodra je Europees mag spelen wordt het iets anders, daar heb je dan wellicht ook het totaal aantal spelers op aangepast. Maar als het mogelijk is past de KNVB dat ook aan, dat is vaak gebeurd.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:01
    Sorry, vindt 2,5 dag ruim voldoende. In Engeland lachen ze erom. Is toch lekker man. Eerst Feyenoord en dan meteen Ajax.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23955
    woensdag 7 november 2018 om 13:17
    Ja, voor ons als toeschouwers zeker, daar gaat het dan niet om. Maar zowel Ajax als FC Utrecht willen graag met zoveel mogelijk fitte spelers tegen elkaar spelen toch? Stel, Ajax speelt haar bekerwedstrijd dus op woensdag en één of twee spelers, sleutelspelers nog wel, raken dan zodanig geblesseerd dat een dag extra rust tegen FC Utrecht noodzakelijk is om ze te laten herstellen, dan wil je dat toch graag! Het gaat me niet om die 48 uur, dat moet te doen zijn, maar wel om spelers die soms in de kreukels van het veld afkomen. Die heb je de volgende wedstrijd ook nodig.
    Vind ik leuk
    Pimman +4971
    woensdag 7 november 2018 om 13:19
    Gisterenavond speelde Spurs zijn 4e wedstrijd in 9 dagen! ..volgens de verslaggever. Dus waar zeurt hij over ;)
    Vind ik leuk
    Hast57 +1998
    woensdag 7 november 2018 om 13:40
    Dick is alleen maar bezig om de boel op te poken in Utrecht. Voor Utrecht tellen maar twee wedstrijden en dat is tegen Ajax. Maakt niet uit of ze degraderen als ze van Ajax maar punten gepakt hebben. Dick weet dat ook en is handig genoeg om elke % extra haat en fanatisme er uit te halen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 13:44]
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 14:21
    Ook al winnen ze niet van Ajax. Als Ajax maar verliest van iemand anders. Das veel belangrijker dan zelf winst pakken.
    Vind ik leuk
    Hast57 +1998
    woensdag 7 november 2018 om 15:02
    Idd is echt zielig als dat je levensinstelling is.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 15:04
    Das Utrecht he, club van de afgunst naar Ajax toe.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    woensdag 7 november 2018 om 17:43
    ja gezien de reacties al in dit topic zou je zeggen dat de haat van amsterdam groter is en zeker bij jou jij trollt in ieder utrecht topic
    Vind ik leuk
    rinirat +2648
    woensdag 7 november 2018 om 12:44
    Krijgt Ajax ook extra rust..spelen gewoon 3 x PW en hebben er al meer dan 20 wedstrijden opzitten...rust? echt grote onzin.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23955
    woensdag 7 november 2018 om 12:50
    Europese wedstrijden zijn altijd extra en als het zo uitkomst wordt er dan ook rekening gehouden met de tijd voor de volgende wedstrijd.
    Vind ik leuk
    rinirat +2648
    woensdag 7 november 2018 om 12:52
    Ik begrijp het niet echt,je speelt maar een wedstrijdje in de week,nu een keer 2 keer...
    Moet er dan gelijk gezeurd worden..
    Vind ik leuk
    mcmodd +23955
    woensdag 7 november 2018 om 13:00
    Nee, dat hoeft voor mij helemaal niet. Maar jij noemt dit gezeur, moet dat dan gelijk maar gezeur worden genoemd? We spelen al langer in de Nederlandse competitie en meestal ook tegelijk in de beker competitie. Dat vinden we helemaal niet erg of zo, we vinden het juist leuk. Maar laten we eerlijk zijn, we willen allemaal toch graag winnen en liefst zoveel mogelijk?
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:05
    Hoe kom jij er bij dat ajax 3 x per week speelt??? overdrijven is ook een kunst
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 12:45
    Dat Dick voor zijn club opkomt dat is zijn goed recht.

    Ik weet niet wat de achterliggende gedachte is om Utrecht op donderdag te zetten. Wss hebben alle clubs de wens op zo vroeg mogelijk te spelen. Dat kunnen ze niet allemaal zijn.

    Ajax heeft zoiets vast ook wel eens gehad en daar bezwaar tegen gemaakt.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1797
    woensdag 7 november 2018 om 12:46
    Utrecht speelt geen europees, een keer in de week een wedstrijdje voor de comp, en af en toe een bekerwedstrijdje. Wat een huilie weer.
    Vind ik leuk
    JSV +959
    woensdag 7 november 2018 om 12:51
    TV.. je snapt toch wel dat ze Ajax en Feyenoord-Utrecht niet op 1 dag willen hebben, dan kijkt er niemand naar Feyenoord-Utrecht.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23955
    woensdag 7 november 2018 om 12:57
    Van mij hoeft ook ‘niemand’ naar deze wedstrijd te kijken, als ik hem maar zie. Je hoeft niet altijd rekening met je concurrent te houden, maar elkaar iets gunnen is dan ineens teveel gevraagd? Ik dacht dat we het hier over sport hadden en over sportief met elkaar omgaan.
    Vind ik leuk
    JSV +959
    woensdag 7 november 2018 om 13:18
    Sportief?! En dan na het eerste beste plaagstootje hiermee komen?
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    woensdag 7 november 2018 om 13:20
    Natuurlijk moeten daar regels voor komen.

    Iets dergelijks kostte Ajax het kampioenschap in 2017.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8734
    woensdag 7 november 2018 om 14:45
    Welnee die kneus van een Bosz had gewoon kunnen wisselen vaker in het seizoen. Een leuk jaar maar zijn wissels daar kon ik geen touw aan vast knopen!
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    woensdag 7 november 2018 om 14:53
    Feit blijft dat Ajax een zware halve finale speelde uit bij Lyon en dat het enkele dagen later gewoon moest aantreden tegen PSV. Op zondag was het geen schim van de ploeg drie dagen daarvoor. Nu heeft Ajax een bredere selectie met meer gelijkwaardige spelers, waardoor er inderdaad meer en beter gewisseld kan worden.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    woensdag 7 november 2018 om 17:56
    en toen klaagde ajax ook maar nu is het huilie huilie
    Vind ik leuk
    mcmodd +23955
    woensdag 7 november 2018 om 18:52
    Nee, het is nooit leuk, dat zo snel zulke zware wedstrijden in zeer korte tijd spelen. Als je in de eerste wedstrijd geblesseerd raakt, heb je grote kans dat zelfs lichtgeblesseerd nog niet inzetbaar zal zijn. Dat wil elke club toch graag anders zien?
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    woensdag 7 november 2018 om 17:41
    bij de knvb houden ze maar rekening met 3 clubs
    Vind ik leuk
    Tsubamba +511
    woensdag 7 november 2018 om 12:30
    Tja, soms kan het niet anders de ene keer valt het in het voordeel van de een de volgende keer voor de ander, echt sprake van bevoordelen is er dan niet
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    woensdag 7 november 2018 om 12:32
    Wat een gezeik. Ajax mocht anderhalf jaar terug ook niet zeuren van heel veel mensen, nadat het op donderdagavond halve finale EL moest spelen en op zondag naar PSV moest voor de misschien wel beslissende wedstrijd in de competitie. Nu ook niet zeuren dus.
    Vind ik leuk
    Cappie +7373
    woensdag 7 november 2018 om 12:41
    En toch werd er toen gezeken...
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    woensdag 7 november 2018 om 13:20
    Zeker wel en zeer terecht.

    Ik haal het alleen maar aan, omdat er nu blijkbaar de redelijkheid wél van ingezien wordt en toen moesten we niet zeuren...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 13:23]
    Vind ik leuk
    Cappie +7373
    woensdag 7 november 2018 om 13:41
    Door wie wordt de redelijkheid er wel van ingezien dan? Ik lees vooral mensen die Dick afzeiken nu.
    Dit werkt altijd lekker twee kanten op. En stiekem vind ik het heel simpel, niet zo zeiken. Ook als PSV het doet niet. Alleen is het natuurlijk een heerlijk excuus om te gebruiken, maar als je er dan niet vantevoren over zeikt gaan mensen weer roepen dat je er dan maar iets van gezegd moest hebben vantevoren.
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    woensdag 7 november 2018 om 13:45
    Ah zo.

    Niet zeiken, daar ben ik het op zich mee eens. Misschien zou je bij de planning van het jaarprogramma ruimte moeten laten om wijzigingen aan te brengen als het wel degelijk resultaten kan beïnvloeden...

    Eenmaal gepland moet je inderdaad niet meer zeuren.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    woensdag 7 november 2018 om 17:57
    dus toen was het terecht maar nu het utrecht is huilie huilie typisch de ajaxsupporters hier
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    woensdag 7 november 2018 om 18:09
    Beter lezen helpt.

    Utrecht ook terecht...
    Vind ik leuk
    mcmodd +23955
    woensdag 7 november 2018 om 12:45
    Dat was destijds ook voor Ajax een betere optie geweest en dat gunde ik destijds Ajax ook. Het is toch niet zo moeilijk voor de KNVB om, waar het kan, voor alle clubs zo voordelig mogelijke omstandigheden te genereren? Vooral als het voor Ajax gaat om presteren in Europa, maar eveneens in de competitie. Wij spelen er heus niet minder om als destijds Ajax ook een dag later die beslissende competitiewedstrijd had kunnen spelen.
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    woensdag 7 november 2018 om 13:22
    Advocaat heeft gewoon gelijk en natuurlijk ben ik het met je eens, maar toen mocht er van menigeen niet gezeurd worden en dat ervoer ik toen als een beetje jammer...
    Vind ik leuk
    mcmodd +23955
    woensdag 7 november 2018 om 14:13
    Dat ben ik met je eens en je zult merken: iedereen die dit ‘gezeur’ noemt, komt elders ook met denigrerende opmerkingen naar supporters van andere clubs dan hun eigen club. Het zal misschien nooit lukken om met een stel anderen leuk te chatten, om dan eens niet door een rare pief te worden vernederd of te worden gestoord door raar gescheld. Wat dat betreft zou een strengere moderator voor opluchting zorgen, maar... helaas.
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    woensdag 7 november 2018 om 14:17
    Ach ja, we weten nu wel beter wat er zoal leeft bij de harde kern van elke club. Dat zouden we na één enkele dag ook wel kunnen weten, maar we blijven prima op de hoogte zo...;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 14:25
    Mijn zegen heb je om een dag eerder te kunnen spelen tegen Feyenoord. Alleen de KNVB heeft de beslissende stem. Ik heb er als Ajacied zijnde niet zoveel moeite mee dat we weinig rust hebben.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23955
    woensdag 7 november 2018 om 14:38
    Maar het gaat me niet om de rust, het gaat om het herstel van geblesseerde spelers die een wedstrijd eerder hun blessure opliepen. Je moet elkaar toch een volledige ploeg gunnen?
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 14:39
    Ik heb er niet zo heel veel problemen mee. Ajax heeft al meer dan 20 wedstrijden gespeeld. Maar kunnen jullie 't verzetten vindt ik 't ook prima.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23955
    woensdag 7 november 2018 om 14:47
    Dankjewel Gestrekt, ik ben echter bang dat het de KNVB niet beweegt om daar rekening mee te houden;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 14:53
    Denk 't ook niet. Gewoon ballen dan maar.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29795
    woensdag 7 november 2018 om 12:46
    Omdat het klinkt alsof het de bedoeling is en het is gewoon een willekeurige planning.
    Vind ik leuk
    JSV +959
    woensdag 7 november 2018 om 12:49
    Omdat het in dit stuk slechts de mening is van Dicky Dik.
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2813
    woensdag 7 november 2018 om 12:29
    Advocaat van de red devilssssss
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 12:30
    Je kan overal wel om zeiken.. niet zo aanstellen en gewoon knallen
    Vind ik leuk
    mcmodd +23955
    woensdag 7 november 2018 om 12:54
    Laten we dan maar PSV de volgende ronde van de beker gunnen en alles op alles zetten om Ajax drie punten verder van PSV te brengen, zo goed dan?
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:06
    Moeten jullie zelf weten. Als dat jullie enige doel is. Ik voorspel dat FC Utrecht Ajax dit jaar geen pijn zal doen.

    Het is trouwens Feyenoord.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 13:09]
    Vind ik leuk
    mcmodd +23955
    woensdag 7 november 2018 om 13:21
    Sorry, die bedoelde ik natuurlijk. En dat FC Utrecht Ajax dit jaar geen pijn gaat doen zou zomaar kunnen. Maar weet wel, dat is vaker tegen FC Utrechters gezegd en vaak kwam Ajax juist dan van een koude kermis thuis. Ik wens je nu al die koude kermis van harte toe ;—/))
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8734
    woensdag 7 november 2018 om 14:49
    We hebben liever Feyenoord dan Utrecht als tegenstander en jullie gaan de beker al niet winnen dus das idd een win win situatie
    Vind ik leuk
    mcmodd +23955
    woensdag 7 november 2018 om 14:54
    Ach, we wonnen die beker al eerder en lieten soms daarna toch leuke dingen in Europa zien. Ik zie het als een extraatje en win liever die pot tegen Ajax. Maar het is niet mijn Beker die we zouden kunnen winnen, die zou voor de spelers en de club zijn.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8734
    woensdag 7 november 2018 om 15:44
    Liever Ajax winnen dan de beker? Jullie zijn echt dom in Domstad!
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    woensdag 7 november 2018 om 17:59
    jullie???? wij winnen de beker gewoon en ajax pakken we ook gewoon ff mee
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    woensdag 7 november 2018 om 17:59
    oh weten we dat ook weer kun je ook vertellen wie hem wel gaat winnen dan zet ik gelijk al mn geld erop
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    woensdag 7 november 2018 om 19:17
    Je gaf het antwoord zelf hierboven.

    Al je geld op Utrecht zou ik zeggen.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1052
    woensdag 7 november 2018 om 12:30
    Gaan we weer ..als een trainer zoiets roept is het geneuzel.

    Maar als ten hag smeekt of koeman op zijn jongetjes wil letten en niet teveel laat voetballen omdat ze een druk programma hebben.

    Zegt iedereen ..hij heeft gelijk.

    Vind ik leuk
    imho +998
    woensdag 7 november 2018 om 12:41
    Om vervolgens de spelers van psv rust te geven en of "geblesseerd" thuis te laten.
    Of wat Tottenham dan moeten roepen? 4 wedstrijden in 9 dagen, belachelijk.
    Zo valt het altijd wel uit te leggen. Ik zeg niet dat het eerlijk is, maar het valt binnen de regels, en Utrecht heeft enkel de Beker en de competitie.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1052
    woensdag 7 november 2018 om 12:43
    Als 2 clubs midweeks in de beker spelen en zondag ook.
    Zet ze dan op dezelfde dag.
    Heb je dezelfde rust..iedereeb uitgemopperd.
    Vind ik leuk
    imho +998
    woensdag 7 november 2018 om 12:55
    klopt, maar dan heb je nog de commerciële belangen. tv gelden. dus vandaar de spreiding. Is met EL en CL natuurlijk ook. Al hebben ze daar nu voor het eerst een beetje gehoor aan gegeven door de wedstrijden van Ajax en PSV te verschuiven
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1052
    woensdag 7 november 2018 om 13:23
    Ik snap het wel...ging mij ff om de supporters die dan met huillie huillie gaan reageren.
    Iedere trainer roept zoiets.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:30
    Precies dit dus.. fijn dat sommige het wel begrijpen!
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 12:31
    Zo is er altijd wel wat.

    Dan werd Vitesse ook benadeeld dit weekend.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9000
    woensdag 7 november 2018 om 12:31
    2.5 dag rust mag dan inderdaad volgens de regels zijn, ideaal is het niet natuurlijk.
    Vind ik leuk
    JohanDerksen +1763
    woensdag 7 november 2018 om 12:31
    Dat dickie komt omdat ajax jaarlijks punten verspeeld tegen utrecht! Iets wat de KNVB niet lekker zit dus proberen ze het zo! En anders wel met de VAR!
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    woensdag 7 november 2018 om 13:42
    Kom op man.

    Ajax kwam anderhalf jaar terug enkele keren in deze positie en toen werd er niks aan gedaan.

    En ja, de VAR heeft voordelen voor de betere ploegen: hét wapen, namelijk de botte bijl hanteren door mindere tegenstanders, wordt door de aanwezigheid van die VAR veel eerlijker beoordeeld. Daar kun je over zeuren, maar lomp en vals spel hoort niet in het voetbal en de VAR helpt daarbij.

    Gisteren konden we aan PSV zien dat je met enorme strijdlust en zonder vals te worden ook een heel end kunt komen. Zo hoort het.
    Vind ik leuk
    JohanDerksen +1763
    woensdag 7 november 2018 om 14:28
    Ajax kwam in die positie door de Uefa en KNVB. Nu plaatst alleen de KNVB utrecht in deze positie. Het kan zo makkelijk eerlijk verdeeld worden maar toch is het voor de KNVB een ramp!

    Wat de VAR betreft het is top dat die bottw bijl er op deze manier uitgaat! Maar Ajax heeft dit jaar toch echt meerdere keren goed mazzel gehad dat die VAR niet ingeep bij een situatie van hun( Dolberg, Elleboog Onana of de elleboog van Huntelaar).

    Fanatiek druk zetten met hard en fair de duels ingaan werkt zeker! En is soms net zo mooi als het geweldige postiespel dat Ajax laat zien!

    Veel succes vanavond Jozef, 3 punten binnenhalen gaat jullue vast lukken!
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    woensdag 7 november 2018 om 14:38
    Dank je. Ach, we zullen zien. Thuis viel het muntje de goede kant op en vanavond kan het zomaar anders gaan.

    PS. Ik meen dat Ajax via VAR ook een doelpunt wegens buitenspel dat in eerste instantie niemand zag afgekeurd kreeg. Verder een penalty die niet meer genomen moest worden en jullie Jensje kwam er tegen Ajax genadig vanaf na twee minuten. Het zal altijd plussen en minnen blijven en ja, ik denk wel dat de topclubs er meer voordeel van zullen hebben. Kwestie van meer balbezit, meer aanvallen en meer aangevallen worden...

    En van mij mag de KNVB het met die planning heel anders doen hoor, maar het lijkt me dat je dit soort dingen voorafgaand aan een seizoen met elkaar moet afspreken.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    woensdag 7 november 2018 om 18:34
    botte bijl????? die speler speelde de bal
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    woensdag 7 november 2018 om 18:57
    :-)

    Ja, die speler speelde de bal...

    Welke speler ook alweer?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 18:58]
    Vind ik leuk
    mcmodd +23955
    woensdag 7 november 2018 om 14:45
    Dit vind ik ook wel wat overdreven. Ik zou de KNVB niet van partijdigheid willen betichten, eerder van onnadenkendheid. En natuurlijk moeten we die wedstrijden zonder mopperen spelen, maar dan wel op basis van volledige gelijkheid. Als wedstrijden in de competitie zo worden gepland dat met clubs, die ook in de CL/EL spelen, rekening wordt gehouden vind ik dat volkomen terecht. Maar probeer dan ook voor anderen, die ook nog bekerwedstrijden moeten spelen, deze condities te scheppen. Dat is geen gezeur, dat heet gewoon gelijkheid.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 12:31
    Was bij Fortuna ook zo. Zwolle speelde op dinsdag een wedstrijd en Fortuna op donderdag een wedstrijd in de beker. Zondag moesten beiden weer aantreden tegen elkaar, waar Zwolle dus 2 dagen extra rust had gehad en Fortuna het moest doen met in totaal maar 2 dagen. De KNVB kijkt maar naar een selectief aantal clubjes waarvoor complete programma's omgegooid worden, de rest dient zich maar te schikken in het feit dat ze competitieopvulling zijn blijkbaar.

    En voor de roeptoeters die beginnen over "ja maar Europees", daar krijgen ze ook tientallen miljoenen voor en kunnen daardoor een heel wat bredere selectie samenstellen.
    Vind ik leuk
    1UEU +160
    woensdag 7 november 2018 om 13:28
    Je hebt hier 100% gelijk, helaas.
    Vind ik leuk
    Patje41 +766
    woensdag 7 november 2018 om 14:38
    Zielig hé kijk naar de spurs: 4 wedstrijden in 9 dagen en niet klagen
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    woensdag 7 november 2018 om 14:20
    Over roeptoeters gesproken: wanneer werd een compleet programma omgegooid voor een selectief aantal clubjes?

    Ben wel benieuwd eigenlijk.
    Vind ik leuk
    Patje41 +766
    woensdag 7 november 2018 om 14:42
    Tientallen miljoenen???? Welk sprookjesboek heb jij gelezen?
    Vind ik leuk
    Benniewies +896
    woensdag 7 november 2018 om 12:32
    Ho ho ho Dick.
    PSV zijn wedstrijd is een dag verschoven
    Wijs daar dan ook naar!
    Vind ik leuk
    Patje41 +766
    woensdag 7 november 2018 om 12:32
    2,5 dag rust staat in de regelementen en dat krijgen ze dus niet klagen. Als je EL speelt dan speel je altijd op donderdagavond en op zondag alleen in dat geval kan de donderdagavond ergens in rusland zijn....
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 12:33
    Ajax heeft KNVB omgekocht
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 12:36
    Wat een onzin zeg. Iedereen weet al dat de KNVB pro Ajax is. Hoeven ze echt niet nog extra voor te betalen.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 12:37
    Ik zit maar gewoon een excuus te bedenken
    Vind ik leuk
    rinirat +2648
    woensdag 7 november 2018 om 12:42
    Speelt Utrecht ook in de CL ...Voordeel ..Ajax heeft er al 25 wedstrijden opzitten..
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 12:44
    Dat doet Ajax zelf. Dit doet de KNVB, dus ligt volledig buiten de macht van FCU.
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    woensdag 7 november 2018 om 13:29
    De KNVB hield anderhalf jaar terug ook geen rekening met Ajax toen het de donderdagavond laat nog moest spelen in de halve finale EL en de zondag erna moest aantreden tegen PSV voor een wedstrijd die beslissend leek en bleek voor het kampioenschap... Hoezo pro Ajax dus? Ze hadden ook in alle redelijkheid in de situatie mee kunnen gaan en de redelijkheid van de argumenten aan Ajax-zijde kunnen erkennen door de wedstrijd een dag te verlaten. Gebeurde gewoon niet en er was geen discussie mogelijk. We hebben het gepikt en er is eigenlijk nooit meer over gezeurd.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 15:56
    Anderhalf jaar terug Jozef... We hebben het over NU. En of deze planning in het voordeel is van Ajax. Nou ik kan je zeggen dat hij in ieder geval niet in het voordeel van FCU is. Heeft niks met zeuren te maken maar met feiten.
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    woensdag 7 november 2018 om 19:00
    Mwah, ik noem het zeuren, omdat wij in een vergelijkbaar geval van mogelijke competitievervalsing kwamen. Dit werd toen ook afgedaan als gezeur. Ik zie het verschil niet, alhoewel ik Dickie voor een keer volledig gelijk geef...
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 12:47
    Pieeeeeeep piep piep
    Vind ik leuk
    Patje41 +766
    woensdag 7 november 2018 om 14:35
    De knvb is pro psv bedoel je... kijk naae de wedstrijden om de cl heen...
    Vind ik leuk
    Patje41 +766
    woensdag 7 november 2018 om 14:36
    Zielig haantje de voorste. Achteraan sluiten aub
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 12:34
    Niet zeiken Dicky. Gewoon de messen slijpen en krantenknipsels ophangen want je kunt op je klompen aanvoelen dat Ajaxieden vooraf uitspraken zouden kunnen gaan doen. Heeft voorafgaand aan PSV uit ook heel goed gewerkt.
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    woensdag 7 november 2018 om 14:25
    Ja hoor. Krantenknipsels... de nieuwe uitvinding uit de ouwe doos...

    Ajax trad aan zonder de Ligt en met een centraal duo dat menig supporter liever anders zag. Ook vooraf... met name daar lag de oorzaak en met name daar haalde PSV zijn voordeel. Niet erg, maar dat gelul over wat knipseltjes is meer voor de bühne.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 15:38
    Wij zijm Peppie en Kokkie eeuwig dankbaar dat ze Ten Hag hebben aangesteld inderdaad
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    woensdag 7 november 2018 om 15:45
    Hmm, niet zo'n sterke reactie.

    Ik blijf Ten Hag steunen, ook al maakt hij misstapjes. Het lijkt toch allemaal beter te worden bij Ajax. Met dank aan onder meer Overmars, vd Sar en Ten Hag....

    Kijken hoe het van Bommel vergaat als het PSV even tegenzit.
    Als ik over gisteren mag oordelen: oei, dat was zeer slecht wisselbeleid; hij had ze prima gemotiveerd en dat bleek, maar met een tactiek die men hanteerde in het ouwe Engelse voetbal. Lange halen en hopen maar... PSV kan veel beter dan dat.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 16:28
    Inzake van Bommel snap ik er niks van dat die zo opgehemeld wordt. Eerste 2 (flut) prijzen verloren. Zijn voorganger reeg de ene na de andere prijs aan elkaar. Wat die ten Hag voor centrum neerzette was net zo’n beginnersfout als wat van Bommel tegen RKC deed
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    woensdag 7 november 2018 om 19:20
    Alleen zagen we het allemaal wel van tevoren en moesten we ernaar kijken...
    Vind ik leuk
    Patje41 +766
    woensdag 7 november 2018 om 14:40
    Niet nodig, in utreg kunnen ze toch niet lezen
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 15:37
    Maar wel Ajax de puntjes afsnoepen
    Vind ik leuk
    imho +998
    woensdag 7 november 2018 om 12:34
    De KNVB mag er natuurlijk ook even bij vermelden dat ze naar de commerciele belangen (tv-inkomsten) hebben gekeken. iedere wedstrijddag de interessantste wedstrijd om 20:45, en die daaronder om 19:45u. En eerlijk is eerlijk het (afsluitende) toetje van deze loting is nu eenmaal Feyenoord - Utrecht
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 12:37]
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2285
    woensdag 7 november 2018 om 12:37
    Dickie heeft toch inEngeland gewerkt..? De Spurs hadden gisteren hun 4e !! wedstrijd in 8 !! dagen.. hoor ik niemand over.. zelfs op conditie werd PSV overlopen
    Vind ik leuk
    Cappie +7373
    woensdag 7 november 2018 om 12:43
    Nou, daar hoorde ik anders wel diverse mensen over. En jij nu ook.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2285
    woensdag 7 november 2018 om 12:47
    Dus is het gewoon een jankert
    Vind ik leuk
    Cappie +7373
    woensdag 7 november 2018 om 12:58
    Oke.
    Vind ik leuk
    Rodriquez +14
    woensdag 7 november 2018 om 14:30
    Hahahahaha helemaal waar @chuckie88
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 12:39
    Wat een jankerd
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1995
    woensdag 7 november 2018 om 12:41
    Ik zou een advocaat op de zaak zetten.
    Vind ik leuk
    rinirat +2648
    woensdag 7 november 2018 om 12:41
    Wat een lulkoek...heeft Utrecht er dit seizoen ook al 25 wedstrijden opzitten.
    Wat een Calimero gedrag weer dit...
    Vind ik leuk
    Retweet +508
    woensdag 7 november 2018 om 12:41
    Ach ..kan ie de spelers maximaal opladen tegen de Amsterdammers....
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 12:42
    Utrecht is zich vast al aan 't indekken. Toch lekker dat je dit als excuus kunt gebruiken als je verliest.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    woensdag 7 november 2018 om 18:40
    waarvoor indekken? wij hoeven niet hoor wij mogen dat is het verschil en waarom indekken zes vd tien laatste wedstrijden pakken we punten af daar
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 18:52]
    Vind ik leuk
    Ut Grunn +1147
    woensdag 7 november 2018 om 12:42
    Advocaat is zeikwijf, er moet minimaal 48 uur tussen wedstrijden zitten er zit 72 uur tussen dus een hoop gezeur om niks.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 12:42
    Worden we Di(c)k ingemaakt.....zonder die extra dag ook vast wel
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6221
    woensdag 7 november 2018 om 12:42
    Zit maar 1 ding op. Alle wedstrijden op zondasg 14.30. Bekerwedstrijden op woensdag 20.00. En Europees gewoon afschaffen. Dan word niemand bevoordeeld en niemand benadeeld
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 12:43
    Advocaat is zich nu al aan het indekken voor een nederlaag
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    woensdag 7 november 2018 om 18:50
    ga maar vast iets verzinnen waar het nu weer aan lag
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4465
    woensdag 7 november 2018 om 12:45
    Niet zo piepen Dick.
    Vind ik leuk
    wolfie +588
    woensdag 7 november 2018 om 12:45
    Er is maar 1 team met voordeel met de beker en dat is Feyenoord, altijd thuis en altijd op donderdag dus altijd met 4 dagen rust naar de bekerwedstrijd.
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1750
    woensdag 7 november 2018 om 12:46
    Wat een gezeik. Het is toch topsport verdomme!
    In Engeland spelen ze bijna elke 2 dagen een wedstrijd met 10x meer intensiteit dan hier.
    Vind ik leuk
    remakil +5920
    woensdag 7 november 2018 om 12:47
    Als de KNVB werkelijk die gedachte heeft, waarom verplaatsen ze dan competitiewedstrijden tbv de Europese duels van Ajax en PSV? Juist ja, om ze extra rust te geven en nu is het voor FC Utrecht ineens niet nodig?

    Straks zeikt de KNVB weer dat de competitie te slap is. Goh, hoe zou dat nou komen? Het blijft een misselijke bende in Zeist met doorgaans middelmatige personen die er beleid moeten maken, of het moeten uitvoeren...
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    woensdag 7 november 2018 om 14:44
    Nou nou, als je het allemaal beter weet en kan, dan staat niets je in de weg om voor een grote carrière bij de KNVB te gaan.

    Misschien doet de KNVB wel iets met wat Advocaat zegt, maar niet nu. Ze deden ook wat met de klachten van PSV en Ajax die door de week Europese verplichtingen hadden, maar niet toen die klachten neergelegd werden.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 12:47
    Man Man je moet 1 keer in een seizoen 2 wedstrijden in 4 dagen spelen.
    Niet zo huilen Dicky.,
    Vind ik leuk
    jari11 +734
    woensdag 7 november 2018 om 12:48
    hier kan ik wel echt een beetje nijdig van worden. Je hebt toch potver3 een topsport elftal, die kunnen toch wel in 3 dagen 2 potjes voetbal spelen. Wat een jankerds zeg, de topclubs spelen ook nog is europees een week ervoor. Dickie geeft ze zeker allemaal een biertje en kroketje na elke wedstrijd..
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5254
    woensdag 7 november 2018 om 12:49
    Dick heeft gelijk, maar Ajacieden zijn in de poll altijd in de meerderheid.
    Vind ik leuk
    Cavriana +35
    woensdag 7 november 2018 om 12:50
    Anti Ajax mannetje Dickie Dik is zich al in aan het dekken voor 2 nederlagen.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5563
    woensdag 7 november 2018 om 12:51
    Laat Roda maar doorgaan in de beker, lijkt me een passende straf
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1716
    woensdag 7 november 2018 om 12:52
    Niks nieuws onder de zon. Af en toe lijkt het wel of de knvb er alleen voor de topclubs is. Voor clubs als Utrecht is de knvb beker een reële kans om een keer een prijs te pakken. Dan moet de knvb ook naar het belang van die clubs kijken.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 12:53]
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 12:53

    Gewoon na de Bekerwedstrijd lekker blijven slapen in de Kuip,
    kunnen vast wel ergens `n paar bedden neergezet worden!
    Volgende morgen weer fris terug naar Utrecht.....
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:21
    Slapen ze tenminste in het donker.😂😂
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 14:31
    Hehe maar er zijn er een paar van Utrecht bang in 't donker.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 12:54
    Knvb moet naar het grotere geheel kijken en dat betekent clubs die Europees spelen daarin zoveel mogelijk ontlasten, mits dit binnen de regelgeving past (ongeacht welke clubs het betreft). Dit is in het belang van de gehele competitie en op lange termijn dus ook voor Utrecht.
    Vind ik leuk
    Martinnat +942
    woensdag 7 november 2018 om 12:55
    Dickie heeft altijd gelijk
    Vind ik leuk
    De Hout +1725
    woensdag 7 november 2018 om 12:57
    Advocaat heeft volkomen gelijk.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +3998
    woensdag 7 november 2018 om 12:57
    Wat een kinderachtig gejank zeg
    Vind ik leuk
    El Cazador +6563
    woensdag 7 november 2018 om 12:58
    The old boys network from the KNVB is busy again, zeg ik als ajacied.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 12:59
    Als je er een probleem mee hebt, dan moet je maar niet in de beker spelen. Dan heb je genoeg rust. En oh ja speel ook maar niet in de competitie, heb je nog meer rust.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:01
    Het heeft niks met de club Ajax te maken ansich maar dat is nu toevallig de tegenstander. Had het een andere tegenstander geweest die ook beker voetbal had op woensdag en Utrecht op donderdag had je hetzelfde item gehad. Het is wel krom van de KNVB iig.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 14:33
    Hadden ze op zondag tegen NAC gemoeten had je niemand gehoord
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 14:55
    Dit is natuurlijk onzin. Ga je nu ajax belangrijker maken dan dat ze zelf al denken te zijn. Beetje jammer al die aannames doen.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 14:57
    Als NAC op woensdag ook voor de beker had moeten spelen denk ik wel. Mijn mening is dat de KNVB daar best wel naar mag kijken en wijzigen indien nodig. Dat gezegd hebbende ze zijn profs en moeten gewoon voetballen. Ik had er niks over gehoord tot dit bericht.
    Vind ik leuk
    Ballotelli +3019
    woensdag 7 november 2018 om 13:01
    Hij heeft gewoon gelijk, hij geeft AJAX niet de schuld! Maar de KNVB!
    Vind ik leuk
    plein19 +2313
    woensdag 7 november 2018 om 13:16
    Hoort gewoon bij het uitzendschema. Daar is Utrecht ook mee akkoord gegaan
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    woensdag 7 november 2018 om 18:56
    onzin dat schema was nog niet bekend of ben jij helderziend wie er door gaan en wie niet.
    Vind ik leuk
    plein19 +2313
    woensdag 7 november 2018 om 19:45
    Ik bedoelde alleen de uutzenddagen van bekerduels. Ik neem aan dat die verspreidt zijn om zo meer geld te verdienen.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    woensdag 7 november 2018 om 21:36
    ik vraag me af ze ze er geld aan willen verdien dan had fox niet maar twee wedstrijden uitgezonden
    Vind ik leuk
    plein19 +2313
    woensdag 7 november 2018 om 23:52
    Dat is waar. Het is zeker een nadeel. Zeker als het donderdags verlengen wordt
    Vind ik leuk
    Wien1978 +359
    woensdag 7 november 2018 om 13:01
    EDIT VP: reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 22:17]
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    woensdag 7 november 2018 om 19:24
    Zoals het seponeren van de rode kaart van van Persie? Bedoel je zoiets?

    Noem eens drie fatsoenlijke voorbeelden om je gejank te onderbouwen.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    woensdag 7 november 2018 om 21:38
    ajax vvv 2x er naast met var
    de strafschop voor een schouderduw zelfs met var
    het niet geven van rode kaarten huntelaar onana
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    donderdag 8 november 2018 om 00:02
    Oké. Je hebt er drie die voor discussie vatbaar zijn. Het feit dat er discussie over is geeft aan dat je niet zomaar gelijk hebt... we kunnen ze dan ook wegstrepen tegen 3 VAR momenten tegen Ajax....
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:04
    Tjeezus.....anders nog iets te miepen? Als Utrecht zondag tegen PSV had gemoeten was het geen probleem geweest! Dat kost voor Utrecht wat minder inspanning.. ..
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4561
    woensdag 7 november 2018 om 13:20
    Je staat 5 punten achter en hebt 3-0 koekkie gehad van ze dus je opmerking slaat kant noch wal.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 14:54
    De liefhebber is nu eenmaal een calimero..
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 14:58
    Oh ja joh? Dus Utrecht doet tegen PSV altijd net zo goed zijn best als tegen Ajax?? Oké.....probleem is er voor PSV sowieso niet want die schijnen uit de beker te liggen? Zowel uit de grote als de kleine....
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 14:41
    Dan leggen ze de rode loper uit.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    woensdag 7 november 2018 om 21:39
    over miepen gesproken haha huilenbalk
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:04
    Ondanks dat het binnen de regels valt heeft dick hier natuurlijk gewoon gelijk.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 14:36
    Echt belachelijk dat een topsporter met een dik salaris na 2,5 dag moet spelen Das natuurlijk loodzwaar!
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 14:43
    Je kan alles met een grapje afdoen. Dick heeft gewoon gelijk in deze.

    Zullen we anders de wedstrijden omdraaien. Utrecht op woensdag en dan ajax op donderdag. Donderdag avond 20:45 uur roda jc- ajax dan.

    Dan kunnen de ajacieden niet zeuren over het feit dat ze te weinig rust hebben want die vinden het toch maar belachelijk dat gezeur over rust.

    Is die wedstrijd omruilen qua data en tijd zo moeilijk dan?? Kom op knvb
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 14:45
    Ik vindt 't prima. Wij hebben er toch al meer dan 20 wedstrijden opzitten. En dam willen de spelers uit de Eredivisie naar de Premier League. Laat me niet lachen man, stelletje wijven zijn t.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 14:53
    Regel het even bij de knvb dan. Alle excuses zijn dan weg en kan er niemand zeiken achter af.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 15:03
    Heb net gebeld ze gaan er niet mee akkoord. Heb er alles aan gedaan. Sorry.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 15:07
    Ik neem mijn petje voor je af. Dank dat je hard gemaakt hebt voor een eerlijke competitie. Jammer dat de knvb weer alleen aan tv rechten en ajax denkt. Maar daar kan jij niets aan doen.

    Nogmaals dank.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 15:12
    Nee zoveel macht heb ik niet. Ik heb wel een streepje voor bij de bond omdat ik Ajacied ben:)
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 15:14
    Ja dat laatste helpt zeker wel. Een kwestie van tijd en dan is dat is zelfs doorslaggevend.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 15:17
    Zeker we werken er hard aan, 't gaat de goede kant op.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 15:28
    Ja en zolang er geen prijzen gepakt worden zal de knvb ook in moeten zien dat er iets veranderd moet worden.

    Ze hadden rkc ook al opdracht gegeven om extra hun best te doen.

    Dus het gaat wel de goede kant op..

    Denk dat het eind dit seizoen rond is
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 15:35
    KNVB is dik tevreden over ons, wij zijn immers de vaandeldrager van NL in Europa. Nu nog ff Utrecht erop aanspreken dat ze geen gratis cadeaus doen aan PSV en 't gaat ook goedkomen nationaal.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 15:53
    De andere 15 clubs leggen jullie al jaren geen stro breed in de weg. Alleen PSV en Utrecht liggen nog een beetje dwars.

    Daarna is het plan van ajax en de knvb volbracht.

    Dat vaandeldrager in Europa heeft die oud voorzitter van jullie al geregeld door de loting dus ook dat hebben ze al goed geregeld.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 20:24
    Alleen nog de loting van de KNVB moeten we nog regelen, die heeft Feyenoord in handen. Vanaf volgend seizoen spelen we elke wedstrijd thuis.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    woensdag 7 november 2018 om 21:41
    hoe bedoel je de utrecht haat de haat is groter dan de liefde voor je eigen club
    Vind ik leuk
    Martinnat +942
    woensdag 7 november 2018 om 18:15
    Wat heeft dat salaris er nou mee te maken?
    Het gaat erom dat 2 clubs kort na een wedstrijd tegen mekaar spelen en dat dan 1 van die clubs 24 uur meer herstel tijd heeft , naar mijn mening heeft advocaat een punt
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 15:00
    Dus niet want het valt binnen de regels! Niet piepen dus...Utrecht zijn al net zulke Calimero's als PSV.....maar jij bent dikke vrienden met ze toch??
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 15:03
    Ik vind idd Utrecht een mooie volksclub.

    Maar dat heeft niets met die selectieve verontwaardiging vanuit de ajacieden over dit legitieme verhaal van Dick.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 15:08
    Alleen omdat er een aantal voor PSV zijn en ze tegen jullie altijd de poorten open zetten! Daarbij is het dus geen legitiem verhaal want het valt ruim binnen de regels!
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 15:13
    Dus jij bent van mening dat ajax recht heeft op 24 uur meer rust dan de tegenstander en dat is terecht.

    Dat het binnen de regels valt is een ander verhaal.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 17:27
    Ja, omdat Ajax voor Nederland nog wel hele belangrijke punten binnenhaalt!! En omdat het binnen de reglementen valt! Utrecht kan de beker gewoon laten lopen net als PSV....
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    woensdag 7 november 2018 om 21:46
    maar wat is het probleem dan het oh zo grote ajax heeft toch geen moeite met dat provincieclubje utrecht?
    je ben gewoon een stumper het is juist andersom ajax zet de deur open omdat ze willen aanvallen daar waar psv eerst aan verdedigen denkt en daarom ligt ajax ons meer.
    maar maak er hele verhalen van vol van utrecht haat wij vinden het prima je moet toch een excuus verzinnen als je weer eens punten verspeeld heb als zgn topclub.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 21:50]
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    woensdag 7 november 2018 om 21:51
    en dat zegt de grootste CALIMERO haha
    Vind ik leuk
    Koenbres +780
    woensdag 7 november 2018 om 13:06
    Vind dat hij wel een punt heeft eigenlijk. Nu krijg je als KNVB de kans om ze ongeveer evenveel rust te geven maar kies je ervoor om Ajax een dag meer te geven
    Vind ik leuk
    plein19 +2313
    woensdag 7 november 2018 om 13:13
    Ajax is zovaak in het nadeel. Her hoort er gewoon bij
    Vind ik leuk
    Koenbres +780
    woensdag 7 november 2018 om 13:42
    Dat valt toch best wel mee
    Vind ik leuk
    plein19 +2313
    woensdag 7 november 2018 om 13:55
    In de beker liggen we er snel uit dus weinig nadeel. Maar Europees heeft het 15 punten gekost toen we de finale haalden
    Vind ik leuk
    Koenbres +780
    woensdag 7 november 2018 om 14:00
    Jaa okee maar Europees valt er buiten vind ik, daar heeft de KNVB geen invloed op en hierin komen ze de clubs al tegemoet door ze in het weekend wat gunstiger te laten spelen
    Vind ik leuk
    plein19 +2313
    woensdag 7 november 2018 om 14:20
    Het is zeker een nadeel. EN de combinatie met Ajax als tegenstander maakt het nog vervelender. Maar ik neem aan dat iedere club akkoord is gegaan met het uitzendschema. En ik weet eerlijk gezegd niet hoe willekeurig deze planning gemaakt wordt. Ik vermoed de pech dat ze ook nog tegen Feyenoord spelen. En op papier de mooiste wedstrijd is.
    Vind ik leuk
    Leozao +4150
    woensdag 7 november 2018 om 13:09
    Aan het werk Dicky, niet peeuwen!
    Vind ik leuk
    plein19 +2313
    woensdag 7 november 2018 om 13:12
    Het is een groot nadeel. Maar zou niet terecht zijn Utrecht te ontzien. Het hoort er gewoon bij
    Vind ik leuk
    Mr bien +2701
    woensdag 7 november 2018 om 13:13
    Ook in Utrecht heerst het calimerocomplex
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:32
    Dick heeft gewoon gelijk... Alles doet de knvb eraan om samen met de var ajax aan een prijs te helpen..
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 14:48
    Ga lekker in België voetballen dan! Vlakbij ook. Kan je daar lekker de Calimero uithangen!
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 14:57
    Wat heeft voordeel geven aan ajax en daar iets van zeggen met calimero te maken.

    Beetje sneue opmerking he.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 15:00
    De KNVB doet er alles aan om Ajax aan een prijs te helpen vindt je lekker volwassen?
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 18:43
    Ja vind ik zeker volwassen. Maar moet je wel bekennen dat ik hem zelf niet verzonnen heb.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    woensdag 7 november 2018 om 21:53
    dat gingen jullie doen toch in die supercompetitie waar ze jullie niet serieus nemen
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:18
    Wij zitten al in de supercompetitie.bijna bij de laatste 16 van Europa.jullie mogen hier alleen maar van dromen. Het enige wat jullie kunnen is je eigen voor lul zetten tegen Luxembourgers. Ze liggen daar nog te rollen van het lachen al die bouwvakkers van Differdange
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    donderdag 8 november 2018 om 07:12
    met een beetje geluk kom je een heel eind en nee wij hebben andere dromen maar dat zul jij als gloryhunter toch niet snappen.
    gelukkig stond ajax niet voor lul tegen kopenhagen en steau en zelfs de graafschap.
    en bijna bij de laatste 16 maar van dat provincieclubje winnen uit utrecht is te veel gevraagd.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 07:17]
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1009
    woensdag 7 november 2018 om 18:41
    Ja de KNVB = Ajax he!
    Wij betalen er ook ruim voor en dan wordt je geholpen zouden ze in Eindhoven ook eens moeten proberen; de KNVB betalen.
    Vind ik leuk
    mars77 +22
    woensdag 7 november 2018 om 13:15
    Ze hadden niet door hoeven gaan in de beker gewoon je eerste wedstrijd verliezen en je bent klaar. Kan je daarna weer uitrusten van je veels te drukke onderbetaalde baan!!!
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:19
    Ach. Ze spelen ook een keer een wedstrijdje meer per week.
    Vind ik leuk
    Mablo46 +155
    woensdag 7 november 2018 om 13:19
    Minder tijd om z'n centjes te tellen, sorry Dikkie
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:32
    De KNVB doet alles voor de top 3.
    Feyenoord mag iedere bekerwedstrijd thuis spelen, Ajax krijgt meer rust en PSV heeft (volgens de Ajacieden) altijd de scheidsrechter mee.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:36
    Wedstrijden worden binnen de regels geplaatst, zo zullen er meer teams zijn die dat probleem hebben dus waarom is het voor Dick nu zo'n probleem.

    Sanchez speelde met de Spurs 2 wedstrijden binnen 48 uur en Dick klaagt over rust van 24 uur.

    Zeurt hij ook wanneer ze op vrijdag avond gespeelt hebben en de tegenstander van de week ervoor op zondag 16.45 moest spelen want dan heb je ook veel meer rust gehad.

    Ze zullen heus wel kijken om naar vervolg wedstrijden maar je laat niet alle grote wedstrijden op 1 dag plaats vinden want dan kijkt er bijna niemand naar de andere.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:39
    100% gelijk. Knvb benaald elke nederlandse club. Alleen Amsterdam wordt altijd in het zonnetje gezet. Wanneer rot de staf van de ANWB op. En raar op kijken dat 020 bij veel voetbalclubs gehaat worden. Wat een aanfluiting weer .
    Vind ik leuk
    AjaxBluf +665
    woensdag 7 november 2018 om 13:55
    Hahaha haat vanwege het programma haat is er vanwege afgunst en jaloezie
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    woensdag 7 november 2018 om 22:03
    oh dan snap ik het al die ajax supporters hier zijn jaloers op utrecht tja sorry maar zo een mooie club zullen jullie nooit worden zelfs niet met honderd van die schaaltjes
    Vind ik leuk
    AjaxBluf +665
    woensdag 7 november 2018 om 22:09
    😂😂😂😂
    Ja mooie club altijd maar met Ajax bezig zijn, lul niet zo onzinnig
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    woensdag 7 november 2018 om 22:17
    nou volgens mij zijn de ajax supporters anders een stuk drukker met dan die van utrecht ,ado en psv dan andersom hoor
    Vind ik leuk
    AjaxBluf +665
    woensdag 7 november 2018 om 22:31
    Nee wij zijn gewoon met Ajax bezig, ik heb in Utrecht gewoon fijne stad leuke mensen een goede club maar na 8jaar gewoond te hebben weet ik echt wel hoezeer supporters daar bijna altijd met Ajax bezig zijn.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    woensdag 7 november 2018 om 22:36
    tuurlijk jongen nou ik woon al 51 jaar in utrecht en je praat onzin.
    Vind ik leuk
    AjaxBluf +665
    woensdag 7 november 2018 om 22:42
    Nee ik praat geen onzin. Woonde bij het ledig erf, elke wedstrijd waar veel supporters daar kwamen ook na de wedstrijd voor een biertje, altijd leuzen gas geluiden enz en dit is maar één voorbeeld, ken veel supporters niet iedereen is het zelfde maar dat jij dat niet weer na 51jaar, tja apart...
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    donderdag 8 november 2018 om 07:19
    leuk voor je ik ben geboren in sterrenwijk en woon al twintig jaar in ondiep maar jij weet het uiteraard beter.
    overigens heb ik ook een tijdje in abcoude noord gewoond op de lauriergracht en geloof me in amsterdam hebben ze een tyfushekel aan fcutrecht.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 07:21]
    Vind ik leuk
    AjaxBluf +665
    donderdag 8 november 2018 om 09:34
    Een hekel is wat anders dan er altijd maar bezig mee zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 14:49
    ANWB die komt alleen je auto maken als je een Ajax sticker hebt.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:42
    ajax moest vorige jaar ook donderdag spelen europees en in het weekend eredivisie daar moet je mee om kunnen gaan
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 14:51
    Bij Utrecht zijn dan de gelakte teennageltjes nog niet hersteld
    Vind ik leuk
    Mari +9297
    woensdag 7 november 2018 om 13:46
    Advocaatje toch.
    Ga jij nu toch weer huilen. Ik dacht dat je dat niet meer deed. Zit toch in je bloed he.
    Hoor je Ajax janken dat ze zoveel wedstrijden nu moeten spelen.
    Hou op man ga voetballen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 13:46]
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:48
    Ten 1e AJAX HEEFT HET vaaaaak ALTIJD!!!!! Moeilijk in de domstad. Met respekt voor dikke,Mochten ze dus winnen van 020 zal hij niets zeggen.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:50
    Wat een gezeik word ook al dement
    Vind ik leuk
    appeltje +755
    woensdag 7 november 2018 om 13:50
    Utrecht wilt toch voor Europees voetbal spelen? Dan is een dagje minder rust misschien wel goed, als je eens in de zoveel weken 'n keer twee keer per week moet ballen. Als dat zo een groot probleem is, hoe ga je dan ooit Europees spelen?
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:52
    Calimero!
    Vind ik leuk
    Toets +360
    woensdag 7 november 2018 om 13:53
    Ik vind wel dat Advocaat een punt heeft, laat Utrecht op woensdag spelen of kan dat om een of andere reden niet?
    Vind ik leuk
    AjaxBluf +665
    woensdag 7 november 2018 om 13:53
    Ach wij spelen vaak 3 wedstrijden in één week. Niet zo zeuren over bevooroordeeld enz..
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 14:21
    Wat zo weinig? Er zijn doodzieke mensen die elke dag een wedstrijd hebben om te blijven leven. Dick is een zeurpiet die al 100 x gestopt is en 200x terugkomt voor het geld.
    Vind ik leuk
    Radaje +743
    woensdag 7 november 2018 om 13:54
    Is toch de belangrijkste wedstrijd van het jaar voor Utrecht. Dan is de rest van het seizoen geslaagd. Al worden ze 15e.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    woensdag 7 november 2018 om 22:00
    je snuift teveel
    Vind ik leuk
    stratumseind +171128
    woensdag 7 november 2018 om 13:58
    b selectie naar de kuip sturen dicky
    Vind ik leuk
    AjaxBluf +665
    woensdag 7 november 2018 om 14:23
    Zoals vBommel deed tegen RKC 😂
    Beter dat Dicky geen advies opvolgt van een Psver 😂
    Vind ik leuk
    stratumseind +171128
    woensdag 7 november 2018 om 15:13
    Blufke heb je weer aan de serieuze pudding gezeten?
    Vind ik leuk
    AjaxBluf +665
    woensdag 7 november 2018 om 15:32
    Zoals dat jij Ajax schandelijk arrogant vond vorig jaar dat het veel spelers rust gaf in de beker, schande dat we de beker niet serieus namen, arrogantie dat werd afgestraft enz enz, en jij zelf Bommel verdedigen met 11 nieuwe namen, opeens vond je de beker toch niet zo belangrijk dit was opeens niet arrogant enz enz, die pudding van hypocrisie bedoel je? Nee die eet alleen jij.....
    Vind ik leuk
    stratumseind +171128
    woensdag 7 november 2018 om 16:39
    dat je spoken ziet is ons allemaal al langer duidelijk
    Vind ik leuk
    AjaxBluf +665
    woensdag 7 november 2018 om 16:45
    Haha😂 ga je het nu weer ontkennen, jij kan ook nooit iets toegeven hè, en je neemt het allemaal niet serieus?
    Maar toegeven ho maar, jouw Ajax antipathie is voor jou heel serieus..

    En gaat De Ligt het nog steeds niet redden?
    Is Tagliafico nog steeds een miskoop?
    Neres nog steeds een Sulejmani 2.0? Enz enz enz... Maar je geeft nooit toe, altijd wijzen en Ajax afzaniken...

    Sneu.....🖕
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2285
    woensdag 7 november 2018 om 13:58
    had Dikkie dit ook zo nadrukkelijk gemeld als ze tegen De Graafschap hadden gemoeten? Of alleen voor de wedstrijd van het jaar voor ze... zeikwijf
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 14:22
    Nou... of tegen Groningen...
    Vind ik leuk
    berwi +453
    woensdag 7 november 2018 om 14:12
    de eikels in zeist beslissen dat wel even
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 14:19
    Klager! Hup... voetballen, niet zeuren Dick..met jouw dikbetaalde voetballers.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 14:20
    Advocaat zegt niet dat de KNVB regels overtreedt, hij zegt dat er ongelijkheid wordt toegepast. Luisteren is nooit het sterkste punt in Zeist.
    Vind ik leuk
    Andre As +1113
    woensdag 7 november 2018 om 14:27
    Wanneer je in die periode niet hersteld bent, dan heb je niets te zoeken in een topsport.

    Dick kijkt zeker geen Premier league
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 14:44
    Fc Utrecht de club die ajax ieder jaar ontvangt met een ongemaaide grasmat. Typisch
    Vind ik leuk
    Bas Bus +43
    woensdag 7 november 2018 om 14:56
    De reactie van de KNVB is veelzeggend en klinkt als:
    Met ajax houden we rekening en FC Utrecht interesseert ons helemaal niets....
    Vind ik leuk
    realist63 +186
    woensdag 7 november 2018 om 14:58
    Zouden al die trainers en spelers nu zelf niet doorhebben hoe belachelijk hun redenatie is. Een inspanning van 90 minuten kan bij hen niet 2 dagen achter elkaar.
    In een groot aantal sporten worden door sporters prestaties geleverd waarvan de voetballer alleen maar van kunnen dromen. Wielrenners voorop maar kijk eens naar ijshockey, basketbal en zo kan ik nog even doorgaan.
    Vind ik leuk
    deltiaan +1239
    woensdag 7 november 2018 om 15:06
    ajax word zo wie zo bevoordeeld door de KNVB en EEN bepaald scheidsrechter kliekje
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 15:06]
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 15:15
    Klopt, ik heb laatst de gehele KNVB top en scbeidrechtersgilde een Ajax dekbedje gegeven.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 15:12
    Jankverhaal
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 15:28
    Half 11 klaar??? Krijgen we geen verlenging en strafschoppen???
    Vind ik leuk
    Motley +98
    woensdag 7 november 2018 om 16:04
    Logisch dat die enigste topclub van Nederland wordt bevoordeeld .ze gaan toch zeker geen rekening houden met die kleine clubjes..ajax vertegenwoordigd het hele Nederlandse voetbal Europees gezien..psv komt totáál niet mee in de cl..en verspelen alleen maar hele dure punten op de lijst die wat bepaald welke landen rechtstreeks geplaatst worden voor de cl
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 00:09]
    Vind ik leuk
    hansje +0
    woensdag 7 november 2018 om 16:05
    Ach ja het is Ajax moet je maar denken Dik.
    Dat er ook nog rekening moet worden gehouden met verzorgings- en reistijden gaat er bij het grote logge apparaat dat K.N.V.B niet in.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 16:12
    Voor Dick

    Lekkuh duh, Dick
    Niet seikuh en zeuruh
    Maar voetballuh
    Dick, die jongens
    van Utreg
    Voetballuh duh..

    Voor de nul twintigers
    Pannenkoeken in Zeist,
    Jammie jammie
    Veel stroop smeren
    Maar seizoen 2018- 2019?
    Neuh... weer niets!, helaas


    Vind ik leuk
    Cookee +10847
    woensdag 7 november 2018 om 16:54
    Advocaatje Leef je Nog?

    Dick is weer boos op de KNVB
    die nam je bij Sparta al te pakken
    Toen je bij Oranje ermee uitschee
    voor het navullen van de zakken

    Maar toch houdt iedereen van Dick
    met zeventig vindt iedereen je lief
    ga vooral nog lang door, Pik
    zo'n omgekeerde Zeister liefdesbrief

    Als je moppert ben je extra leuk
    en humor dat zit daaronder nog
    in Zeist liggen ze in een deuk
    je voedt hun competitie-bedrog

    Mazzel dat je niet 'snachts hoeft
    of breng ik ze nu op een idee?
    Dan is Advocaat weer bedroefd
    neem naar de Kuip 'n zaklamp mee

    Ga je ook nog ADO eens doen
    die club ontbreekt op jouw lijst
    daarna in de wilgen je schoen
    dan komt er ook rust in Zeist
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 17:07]
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1009
    woensdag 7 november 2018 om 18:39
    nul twintigers agossie het zit diep hé
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 16:31
    Hopen dat de lichtmasten dan wel aan blijven :P
    Vind ik leuk
    Cookee +10847
    woensdag 7 november 2018 om 16:39
    KNVB neemt wraak dat Dick wegging dat is het.
    Dat koste ook Sparta de kop.
    Denkt Dick dat de KNVB dit nog omdraait?
    Vind ik leuk
    WRFM +228
    woensdag 7 november 2018 om 16:41
    Dickie heeft groot gelijk natuurlijk
    Her is weer belachelijk
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 16:56
    Dit slaat echt helemaal nergens op! Ajax heeft ook vaak genoeg dat het net niet lekker uitkomt met CL, maar daar moet je mee dealen. Net of de KNVB daar allemaal rekening mee moet gaan houden.
    Vind ik leuk
    zekers +129
    woensdag 7 november 2018 om 17:52
    Maar ajax heeft daar ook de selectie voor en de inkomsten naar.
    De knvb moet juist voor de andere clubs opkomen want de verschillen worden straks zo groot dat voor de competitie niet meer goed is
    Laten ze beginnen met de gelden wat eerlijker te verdelen.
    in engeland is dat beter geregeld daar krijgt een promovendus een startgeld om zich aan te passen
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 18:09
    Ik vind dat ze de tv-gelden idd ook gelijk moeten trekken, maar net of een wedstrijd inplaats van donderdag op woensdag te spelen maak je niet in een keer het gat van de top naar de de rest kleiner...
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 17:02
    Ik denk dat het niet om het FC Utrecht gaat maar over Dickie zelf, die kan geen 2 wedstrijden in 3 dagen aan zeker niet als hij om middernacht thuis is. Ja dat krijgt men als de 70 gepasseerd is.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    woensdag 7 november 2018 om 18:05
    iedereen heeft het altijd over de haat van utrecht na ajax toe terwijl dat andersom niet zo is natuurlijk nou lees de reacties de laatste dagen maar weer hier op vp allemaal haatreacties van ajaxsupporters maar utrecht haat ajax zo haha heerlijk hoor al die gefrustreerde ajaxsupporters vol van haat na utrecht omdat het provincieclubje ze jaarlijks pijn doen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 18:07]
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1009
    woensdag 7 november 2018 om 18:37
    Dickie last van Alzheimer light????
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1009
    woensdag 7 november 2018 om 18:43
    Dickie heeft het door Ajax betaalt de KNVB zodat ze geholpen worden.
    Misschien iets voor Utrecht? Worden ze misschien ook eens kampioen!
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 18:57
    Ajax wordt niet zozeer bevoorbeeld, maar het is wel belachelijk dat die wedstrijden zo snel achter elkaar moeten.
    Vind ik leuk
    Wim59 +104
    woensdag 7 november 2018 om 19:02
    Ach jeeee, Dickie is boos maar ja wanneer is hij dat niet? Ohja als er bitterballen door komen.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 19:51
    Vorig jaar precies hetzelfde, inhaal wedstrijd tegen Feyenoord een paar dagen voor de wedstrijd tegen drie keer raden... Ajax
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 20:07
    Fake news.. Dick dekt zich alvast in voor de wedstrijd. Utrecht speelt nu eens 1 keer een midweekse wedstrijd, waar Ajax en PSV er 8 of 10 extra spelen en daardoor ook een hogere belasting hebben. Als je als Utrecht wilt groeien naar de top, dan is dit een uitdaging en ene kans.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2410
    woensdag 7 november 2018 om 20:11
    Het antwoord van de KNVB is een ontwijkend antwoord, ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord op de vraag van Advocaat..
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 22:01
    EDIT VP: reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 22:17]
    Vind ik leuk
    fr1963 +3085
    woensdag 7 november 2018 om 23:16
    dat gebeurt al zolang als de knvb bestaat. Hoe komen ze anders aan 33 titels?
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 01:54
    Hebben jullie het nou echt niet door hij is punten aan het scoren bij de utrecht aanhang kunnen ze weer los gaan zijn ze goed in toch want meer zit er niet in tegen dit Ajax word 0-4
    Vind ik leuk
    Gerrykoos +39
    donderdag 8 november 2018 om 06:44
    wat een calimero die Advocaat, Ajax speelt soms 3 wedstrijden in een goeie week dus.... PIEEEEEEEP
    Vind ik leuk
    kees ee +596
    donderdag 8 november 2018 om 10:04
    heel eenvoudig ajax komt uit amsterdam, en da's genoeg reden voor extra bescherming van de knvb, de rest is bijzaak !?, dat kan dickie al lang weten, toch ?
    Vind ik leuk
    Motley +98
    donderdag 8 november 2018 om 12:44
    Dick moet niet zeuren. Tegen Feyenoord is niet eens een wedstrijd daar winnen ze van op halve kracht en tegen ajax worden ze gewoon weggespeeld.en wat dick zelf betrefd wat hij kan hebben we bij sparta gezien.overal gewerkt maar niet echt veel succes gehad..
    Vind ik leuk