Büttner (28) doet open sollicitatie bij Oranje: 'Ik laat het nu zien'

Büttner (28) doet open sollicitatie bij Oranje: 'Ik laat het nu zien'

Gepubliceerd: woensdag 7 november 2018 om 12:44wo 07-11-2018 om 12:44

Vitesse-back Alexander Büttner heeft een droom: hij wil het Nederlands elftal halen. De vleugelverdediger vertelt dat in gesprek met Voetbal International.

"Mijn droom is ooit in het Nederlands elftal te spelen. Ik ben van plan dat ook te gaan halen, dus waarom niet? Oranje is het mooiste wat er is. Ik kijk nu niet naar anderen, ik kijk naar mezelf en vind dat ik nu laat zien dat ik een aardig hoog niveau haal in de wedstrijden", zegt de voormalig speler van onder meer Manchester United en Anderlecht. 

Het contract van Büttner in Arnhem loopt komende zomer af. "Ik heb al met de club om de tafel gezeten en weet dat ze tevreden zijn. Ik ben ook tevreden. Als ik hier over tien jaar nog ben, is dat prima."

Lees ook: 'Ik ben nu echt blij dat ik een halfjaar geleden niet naar PSV ben gegaan'

Poll

Gaat Büttner het Nederlands elftal halen?

(1103 stemmen)

Plaats een reactie

Polska +1463
woensdag 7 november 2018 om 12:47
Lol.
Vind ik leuk
Hyena +30511
woensdag 7 november 2018 om 12:48
Hahaha.
Vind ik leuk
Thobar +4599
woensdag 7 november 2018 om 13:31
Gaat Ard van Peppen toch een waardige opvolger krijgen
Vind ik leuk
Tsubamba +2984
woensdag 7 november 2018 om 12:59
Hij gaat zijn deBüttner voor het grote Oranje nooit maken nee
Vind ik leuk
HJR +9004
woensdag 7 november 2018 om 13:43
pooee die komt van ver ;)
Vind ik leuk
Tsubamba +2984
woensdag 7 november 2018 om 13:48
hahahah ja ik kreeg hem nog net uit mn vingertoppen geperst
Vind ik leuk
Ditsu Roan +276
woensdag 7 november 2018 om 12:48
Droom lekker verder Alex.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
woensdag 7 november 2018 om 12:48
Doet het even leuk nu maar voor Nederland spelen is niet aan de orde. Zal ook nooit meer worden opgeroepen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 12:48]
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 12:49
Hopelijk voor hem een vlaag van verstandsverbijstering, wel lullig dat het nu in de media staat en hij zo uitgelachen wordt.
Vind ik leuk
Daaniet123 +406
woensdag 7 november 2018 om 14:33
Uitgelachen door wie? Door een paar anonieme sukkeltjes die hun dag vullen met het spuien van onbetekende meninkjes op een nietszeggende voetbalsite - omdat hun leven niets maar dan ook niets voorstelt. Laat ze lachen zou ik zeggen
Vind ik leuk
Il Gordo +18281
woensdag 7 november 2018 om 12:49
Ik vind dat Van Aanholt en Kongolo ook een hoog niveau halen.

In Engeland.
Vind ik leuk
Ditsu Roan +276
woensdag 7 november 2018 om 13:40
Mwa ben persoonlijk niet zo'n fan van Kongolo. Van Aanholt is een goede back, maar ook geen wereld klasse.
Vind ik leuk
Il Gordo +18281
woensdag 7 november 2018 om 14:08
Beiden nog altijd beter dan Büttner.
Vind ik leuk
Ditsu Roan +276
woensdag 7 november 2018 om 14:09
Dat klopt zeker
Vind ik leuk
RtdDub +13355
woensdag 7 november 2018 om 12:49
Die jongen lijdt aan de chronische ziekte genaamd Zelfoverschatting.

Toch eens kijken of ik dat clipje van afgelopen zaterdag nog ergens weet te vinden. net voor tijd was hij dat toch die alleen lucht raakte toen er een voorzet moest komen?
Vind ik leuk
Tsubamba +2984
woensdag 7 november 2018 om 12:50
Hij had beter ook voor Marokko kunnen kiezen
Vind ik leuk
zwollie +9388
woensdag 7 november 2018 om 12:50
Beetje zelfkennis zou beter zijn, wat je laat zien is niet goed genoeg.
Vind ik leuk
Eddy T67 +2331
woensdag 7 november 2018 om 12:50
Waarom zou hij dat niet kunnen? Als ik zie wie er allemaal de kans gekregen hebben is dat zo gek nog niet .
Vind ik leuk
RtdDub +13355
woensdag 7 november 2018 om 13:32
Ben jij vanaf 2012 ingevroren geweest?
Want rond die tijd is Buttner gestopt met goed voetballen en begonnen met zichzelf zwaar te overschatten.
Vind ik leuk
Jozef +44202
woensdag 7 november 2018 om 13:51
Alles goed en wel, hij mag de ambitie hebben natuurlijk.

Vind dat wel mooi aan sportmensen. Of het realistisch is, is natuurlijk maar de vraag, dat wel natuurlijk...
Vind ik leuk
Eddy T67 +2331
woensdag 7 november 2018 om 14:06
Ik kijk elke wedstrijd van Vitesse. En dit seizoen doet hij het over algemeen prima. Is fit. Bestrijkt te hele linkerkant. Heeft een goede trap en voorzet. Af en toe mag het allemaal wat makkelijker. Maar hij is bezig aan een behoorlijk seizoen.
Vind ik leuk
Vak-DD +12420
woensdag 7 november 2018 om 19:48
Hij speelt bij Vitesse, en Vitesse spelers worden nooit opgeroepen voor het Nederlands elftal. Ze kijken hier niet verder dan de top drie en het buitenland.
Vind ik leuk
jari11 +3328
woensdag 7 november 2018 om 12:50
Waarom zou hij klaar zijn voor Oranje? hij had dit weekend nog een lekkere blunder.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 12:51
Nee.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 12:52
Je bent zo goed als je laatste wedstrijd. In dat geval zou de G-tak van de KNVB nog niet eens naar Büttner kijken.
Vind ik leuk
Multatuli +151
woensdag 7 november 2018 om 19:02
Logisch want die kijken alleen naar G-sporters.....
Vind ik leuk
AllAdIn +24671
woensdag 7 november 2018 om 12:53
Hahaha, wat een waus!
Struikelde tegen PSV over zijn eigen benen toen hij een voorzet wilde geven..

#realitycheck
Vind ik leuk
chuckie88 +2459
woensdag 7 november 2018 om 12:53
Type speler die zichzelf overschat... en niet zo n klein beetje ook
Vind ik leuk
PSVBertus +52
woensdag 7 november 2018 om 12:53
Die vent is 29
Vind ik leuk
rinirat +3520
woensdag 7 november 2018 om 12:54
hahahaha heeft hij zijn hoofd gestoten... zag afgelopen zondag nog een prachtige actie van hem..
Nog niet goed genoeg voor het plaatselijke cafe elftal
slikt hij medicijnen?
Vind ik leuk
Markieee +1112
woensdag 7 november 2018 om 12:55
😂😂😂😂😂😂. Dit is die zelfde gozer die zaterdag in de laatste minuut de bal voor ze eigen voet wegtikte en toen een koprol maakte😂😂😂.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 12:56
Dream on.
Vind ik leuk
JD85 +663
woensdag 7 november 2018 om 12:56
Laat deze man eerst eens een fatsoenlijke wedstrijd bij Vitesse afleveren. Het is niet omdat je een bal 3x kan hooghouden dat je in het Nederlands Elftal komt te spelen.
Hij laat het wekelijks afweten bij Vitesse, valt echt uit de toon zelfs bij Vitesse... hoe maak ik mezelf belachelijk?
Vind ik leuk
Eddy T67 +2331
woensdag 7 november 2018 om 13:05
Hij draait anders een heel behoorlijk seizoen. Dus levert zat fatsoenlijke wedstrijden af bij Vitesse. Valt helemaal niet uit de toon bij Vitesse.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 12:59
Heeft eindelijk de draai wat te pakken (paar blunders). Maar heeft het nog nergens laten zien! Ik zie hem niet snel voor Oranje uitkomen. Gewoon de wedstrijden op tv kijken, denk niet dat hij dichter bij Oranje zal komen dan dat.
Vind ik leuk
HierDieTitel +4654
woensdag 7 november 2018 om 13:00
Nim dr nog jinne!
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 13:01
Hij heeft afgelopen weekend 30 seconden meegedaan en toen maaide hij langs de bal heen. Als dit het is dat hij laat zien kan hij beter alsnog voor Curacao gaan spelen ofzo.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 13:02
Volendam denk ik? Die spelen ook in Oranje. Sommige voetballers zijn echt van 't padje af
Vind ik leuk
Staaijman74 +1340
woensdag 7 november 2018 om 13:03
Onvoorstelbaar. Komt die buttner weer aan met zijn zoveelste sollicitatie naar oranje. Wanneer snapt die gozer zijn niveau eens.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 13:07
Hahahaha droom maar lekker verder buttnertje..
Vind ik leuk
Fons1 +27
woensdag 7 november 2018 om 13:09
Met zo'n achternaam zou ik het bij die Mannschaft proberen,die kunnen wel een goeie back gebruiken.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 13:17
Een goeie back ja.. met de naam alleen kom je er niet ;)
Vind ik leuk
NvC +8483
woensdag 7 november 2018 om 13:09
Hahahaha 😂
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 13:12
Hij heeft wel humor die Buttner. 😂😂😂😂 wat een grap
Vind ik leuk
0343 +439
woensdag 7 november 2018 om 13:15
Hou nou toch op man. Die gast heeft totaal geen idee van zijn eigen niveau.
Vind ik leuk
Bas Bus +154
woensdag 7 november 2018 om 13:16
Hij heeft wel heeeele rare opmerkingen de laatste tijd.
Hij is ws toch hard terechtgekomen na die technische schuinbeweging waar niemand intrapte behalve hij zelf in het Philpsstadion.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 13:19
Ik denk dan voor het nl g elftal
Vind ik leuk
Bas Quint +28
woensdag 7 november 2018 om 13:19
Zo veel mensen hier die enkel samenvattingen kijken... bekijk deze jongen eens wekelijks 90min dan zie je wat anders dan hier allemaal beschreven wordt. Bij man u speelde hij 40 wedstrijden in de een seizoen, dan ben je een pannenkoek? In Rusland heeft hij ruzie gekregen met bestuur omdat de club failliet dreeg te gaan en buttner geen salaris wou inleveren daardoor mocht hij zelfs niet meer op de training komen. Anderlecht was zeker niet slecht, gewoon een prima speler die zijn plafond nog niet heeft bereikt. Oranje? Als reserve zeker een kans, vaste basis twijfel
Vind ik leuk
Smithsonian +43146
woensdag 7 november 2018 om 13:21
Bij de oud internationals ben je welkom, bel pierre maar op.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 13:28
Hahahah..wat een gekkie..zie nog eerder Haps,Kongolo,Pieters etc eerder in Oranje dan deze sleutelhanger🤣
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 13:28
Sorry maar ik zie het hem niet halen, te wisselvallig en in mijn ogen gewoon niet goed genoeg!
Vind ik leuk
Ron83 +630
woensdag 7 november 2018 om 13:34
Nou Alex ga nog maar veel pindakaas eten...
Vind ik leuk
DuWijk +360
woensdag 7 november 2018 om 14:23
Vreselijke plaat voor je kop als je zoiets roept. Aan de andere kant staat nu vaak een spelers linksback die bij zijn club centraal achterin speelt (Blind of Ake).

Armoede dit eigenlijk haha.
Vind ik leuk
Drobtine +2613
woensdag 7 november 2018 om 14:24
Ja hij laat het zeker zien waarom hij niet wordt opgeroepen
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 17:01
Renpaard of niet!

We missen hem wel getuige dat matt clarke stukken minder is al ben ik niet gecharmeerd van buttner vanwege z'n attitude hij heeft wel de juiste wedstrijdinstelling...
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 17:03]
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 17:33
Misschien kan hij uitkomen voor de antillen
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 19:28
Humor kan hem niet ontzegt worden HAHAHA Maakt nog geen kans bij de Oranje dames, of bedoelt hij er Volendam mee?
Vind ik leuk
Mi amigo +187
woensdag 7 november 2018 om 20:45
Laatste actie van psv vitesse staat mooi op je cv
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 22:32
Wanneer leer je het nou een keer Büttnertje...
Vind ik leuk
Wouter018 +236
vrijdag 9 november 2018 om 19:50
Whahahaha!! Wat een mafketel die Bütnner. Vooral na die mislukte voorzet van vorige week😅 Laat ie lekker in de mosterdfabriek gaan werken volgend jaar.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws