El Hamdaoui pakt 'apathische' teamgenoot aan: 'Er zit geen idee achter'

    El Hamdaoui pakt 'apathische' teamgenoot aan: 'Er zit geen idee achter'

    woensdag 7 november 2018 om 13:06

    Op het spel van Excelsior-pingelaar Marcus Edwards valt nog het nodige aan te merken. Dat vindt ploeggenoot Mounir El Hamdaoui. Edwards wordt dit seizoen door Excelsior gehuurd van Tottenham Hotspur. 

    In Londen werd de buitenspeler door zijn manager Mauricio Pochettino ooit tot 'mini-Messi' gebombardeerd. Die bijnaam achtervolgt Edwards tot op de dag van vandaag. El Hamdaoui ziet vooral dat het rendement van de tiener véél hoger moet worden. "In de laatste fase verliest hij meestal het overzicht", citeert NRC Handelsblad hem.

    "Heel vaak is hij een beetje slaperig, wat apathisch. (...) Als hij de bal heeft gaat hij dribbelen en kijkt hij waar het strandt, er zit niet echt een idee achter. Hij moet wat volwassener worden. Af en toe moet je variëren, wat vaster aan de bal zijn, één keer raken en de diepte kiezen. Het begint bij hem pas als hij de bal heeft."

    Edwards kwam dit seizoen negen keer in actie namens Excelsior. Hij leverde één assist af. 

    Poll

    Gaat Edwards het redden bij Spurs?

    (531 stemmen)

    Plaats een reactie

    AllAdIn +17727
    woensdag 7 november 2018 om 13:11
    Mounir El Hamdaoui die wel even gaat vertellen hoe het wél moet, yeah right!
    Vind ik leuk
    fr0do +1371
    woensdag 7 november 2018 om 13:13
    Je kan zeggen wat je wil over Mounir maar bij AZ was het zeker een goede speler en ondanks zijn akkefietje met de Boer is het nooit een verkeerde gozer geweest.
    Vind ik leuk
    3-5-2 +1628
    woensdag 7 november 2018 om 13:18
    Jij kent hem persoonlijk ?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29795
    woensdag 7 november 2018 om 13:20
    In de krant uitleggen wat teamgenoten verkeerd doen is niet heel sympathiek. Of handig. Helemaal als je er zelf weinig van bakt.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17727
    woensdag 7 november 2018 om 13:20
    Ik zeg toch ook niet dat hij een verkeerde gozer is?
    Was een goede voetballer, maar dat hij anderen wel even advies gaat geven, nou nee.
    Of was zijn loopbaan super en heb ik wat gemist?
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:23
    Want je moet persé bij Real Madrid hebben gespeeld om adviezen te kunnen geven ofzo? Gewoon een heel prima voetballer geweest. Ik zou niet weten waarom hij zo'n jongen niets bij zou kunnen brengen.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17727
    woensdag 7 november 2018 om 13:26
    Dat zeg ik toch niet?
    Prima voetballer geweest, als hij al speelde, maar ik vind hem gewoon niet de persoon om iemand even te vertellen hoe het wel moet.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:28
    En waarom dan niet?
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17727
    woensdag 7 november 2018 om 13:30
    Omdat hij niks heeft gepresteerd?
    Vind ik leuk
    Pec010 +2088
    woensdag 7 november 2018 om 13:33
    En wat heb jij dan gepresteerd dat jij hem hier wel de les mag lezen?
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17727
    woensdag 7 november 2018 om 13:34
    Ik lees hem de les toch niet, ik geef gewoon mijn mening..
    Vind ik leuk
    Sytz +3228
    woensdag 7 november 2018 om 13:44
    Exact wat el Hamdaoui doet toch?
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17727
    woensdag 7 november 2018 om 13:51
    Het is goed joh..
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29795
    woensdag 7 november 2018 om 14:07
    Nee. El Hamdaoui geeft zijn mening over een teamgenoot in de krant. Dat is gewoon iets anders. En niet elke mening is even zinvol of kloppend.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29795
    woensdag 7 november 2018 om 14:06
    Hij presteert dat hij logisch redeneert. Daarnaast leest hij niemand de les.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:36
    Alleen topscorer van de competitie waarin hij nu advies geeft en bij clubs in 3 van de grootste competities ter wereld gevoetbald. Wat zijn jouw statistieken? Voorlopig kan die Edwards alleen maar dromen van wat el Hamdaoui heeft bereikt. :)
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17727
    woensdag 7 november 2018 om 13:53
    Mijn statistieken liggen op een ander niveau, en weet zeker dat Mounir die statistieken niet zou halen. Maar dat doet er verder niet toe, ik heb gewoon een andere mening.
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +198
    woensdag 7 november 2018 om 14:00
    Kampioen geworden, jij?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29795
    woensdag 7 november 2018 om 14:06
    Omdat hij door verkeerde keuzes steeds weer van club moest wisselen.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:35
    Als hij advies geeft, kan hij dat toch ook gewoon na de training tegen Marcusje zelf zeggen en dit hoeft niet in de media toch?
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:39
    Want jij denkt dat el Hamdaoui in volle sprint naar de eerste journalist is gerend die hij zag en heeft gezegd "zal ik jullie eens iets vertellen over die Edwards"? De journalist zal er eerst naar gevraagd hebben neem ik aan, en el Hamdaoui geeft daar antwoord op. Zo schijnt journalisme te werken.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:40
    Jij zal het weten. Jij hebt daar schijnbaar een glazen bol. En al klopt dat verhaal van jou. Dan zeg je toch lekker: Wat ik van Edwards vind, bespreek ik met Edwards. Niet met de pers.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 14:09
    Ik mag toch aannemen dat niemand hier een glazen bol voor nodig heeft? Komt nog eens bij dat je met een glazen bol meestal in de toekomst kijkt. Dat is hier niet echt meer van toepassing he?

    Dat had hij ook kunnen doen. Het gekke is dat het maar net van de speler af hangt of dit zijn reactie zou moeten zijn. We krijgen dagelijks van dit soort stukken te lezen op deze site. als hij Frenkie de Jong ofzo had geheten dan was iedereen het met hem eens geweest. Nu heet hij Mounir el Hamdaoui, en dan is het belachelijk dat hij zijn mening durft te geven. Hij noemt een paar puntjes op waar Edwards aan zou moeten werken naar zijn mening. De wereld vergaat mensen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 14:15]
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 14:15
    Oke, geef mij 1 voorbeeld waar Frenkie de Jong openlijk kritiek levert op een specifieke medespeler. Niet het team in het algemeen pakken nu.

    Kan je niet vinden he? Dit is gewoon achterbaks kutgedrag van El Hamdaoui. Als ik die Edwards was, was ik wel even op Mounir afgestapt en had ik hem even geconfronteerd met zijn mislukte carriere.

    Edwards heeft alleen al met een contract bij Spurs, het hoogtepunt van Mounir's carriere geëvenaard.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 14:18
    Hahaha hij eist meteen dat ik het beste voorbeeld van afgelopen weekend niet gebruik. Dat mag dus wel? :D komt overigens bij dat ik Frenkie nu even als voorbeeld nam. Ik had even goed Christiano Ronaldo of Zlatan kunnen zeggen.

    Het is helemaal niet achterbaks. Ga je mij nu serieus vertellen dat je na het niet weten hoe een glazen bol werkt echt de definitie van achterbaks niet kent? Want dat zou betekenen dat hij het nooit met Edwards besproken heeft, en dat heeft hij dus wel.

    Dat heeft Edwards dus niet, want el Hamdaoui heeft even goed een contract bij Tottenham gehad.

    Man wat ben jij van laag niveau zeg. Ongekend.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 14:32]
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 14:37
    'Dat heeft Edwards dus niet, want el Hamdaoui heeft even goed een contract bij Tottenham gehad. '

    Ga je mij van laag niveau betichten, terwijl ik toch echt het woord geëvenaard heb gebruikt. Weet je wat dat betekend? Inderdaad, dat hij het hoogtepunt van El Hamdoaui zijn carriere nu OOK bereikt heeft. Slimmerd.

    'Hahaha hij eist meteen dat ik het beste voorbeeld van afgelopen weekend niet gebruik.'

    Dat zeg ik omdat ik wist dat een dom iemand als jij met dat als voorbeeld ging komen. Maar dat is geen voorbeeld omdat Frenkie het over het hele team (inclusief hijzelf) heeft. Dat is niet specifiek 1 persoon pakken. Maar geef dan eens een voorbeeld van een speler die een specifieke ploeggenoot in de media bekritisseert. Want dat heb je nog steeds niet gedaan.

    Als we over laag niveau spreken..... Haal 020 aub uit je naam want je bent echt een schande voor de stad.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 14:48
    Hahaha verkeerd gelezen. De ene leest iets verkeerd, dde ander weet niet wat een glazen bol is.

    Ik haal 020 niet uit mijn naam. Ik kom namelijk uit 020. Wie ben jij om daar iets over te zeggen? ^^ Ga een local supporten. Dat jij een succes supporter bent was wel voorspelbaar met dat niveau van jou. :D
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 14:48]
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 15:23
    Haha ik kom ook uit Amsterdam, maar dat kon jij niet weten. Amersfoort heeft daarnaast geen local club en Fc Utrecht heeft mij uit de jeugd weggestuurd. Die zal ik nooit supporten.

    Ik weet niet of je het al wist hoor, maar in films wordt ook regelmatig in het verleden gekeken met glazen bollen. Niet alleen in de toekomst. Maar blijf vooral reageren. Je klinkt bij elke reactie dommer.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 15:27
    Hahaha. Nouja dommer als jou ga ik niet klinken in ieder geval. :D

    Zal wel niet alleen aan je voetbal kunsten gelegen hebben dat Utrecht je weg gestuurd heeft. :D
    Vind ik leuk
    Multatuli +115
    woensdag 7 november 2018 om 18:49
    @Alladin
    Kampioen en topscorer eredivisie.
    Wat heb jij bereikt?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9417
    woensdag 7 november 2018 om 13:29
    Tsja. Was een uitstekende speler. Topscorer, ervaring buitenland. Van Gaal die z'n systeem wijzigde om 'm tot z'n recht te laten komen. Niets mis mee. Ervaring zat.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17727
    woensdag 7 november 2018 om 13:35
    Gelukkig verschillen meningen..
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9417
    woensdag 7 november 2018 om 14:08
    Zeker :-)

    Uitstekende voetballer. Maar tikkeltje eigenwijs ;-)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 14:09]
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5540
    woensdag 7 november 2018 om 13:59
    Natuurlijk, waarom niet? Heeft ook gewoon gelijk. Het ziet er leuk uit bij Edwards, maar rendement is 0 en je hebt er dus niks aan.. ja balverlies.
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +287
    woensdag 7 november 2018 om 14:03
    El Hamdaoui heeft álles eruit gehaald wat er in zat.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:12
    Wow 100% zegt nee
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:14
    Zn verhalen over al zn buitenlandse avonturen en dan vooral buiten de lijnen zullen best vermakelijk zijn, maar voor de rest zou ik niet te veel naar hem luisteren.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:18
    Die snapt ook wel dat het de moeite niet waard is om jou iets bij te leren. En daarom zit jij nu hier, terwijl meneer el Hamdaoui het heeft geschopt tot Tottenham en Ajax en een goedgevulde bankrekening heeft. :)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29795
    woensdag 7 november 2018 om 13:21
    Ja, bij Spurs speelde hij nooit en bij Ajax vertrok hij met problemen.
    Hij had sowieso talent, maar dat maakt iemand geen goede adviseur.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:24
    Maakt het hem dan perse een slechte adviseur?

    Volgens mij speelde hij bij Tottenham in de eerste plaats nooit omdat hij er toen naar mijn weten lang uit heeft gelegen met een blessure.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 13:25]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29795
    woensdag 7 november 2018 om 13:26
    Nee, het zegt niks over zijn kwaliteiten als adviseur.
    Alleen als je naar zijn CV kijkt heeft hij niet heel veel goede beslissingen genomen. Dus ik zou eerder iemand anders vragen.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:30
    Als ik naar zijn cv kijk dan zie ik een prachtige carrière waar ik voor zou tekenen. Ik kan weinig 'foute beslissingen vinden. Je weet het toch nooit vooraf?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29795
    woensdag 7 november 2018 om 13:34
    Oke, nou neem hem dan als adviseur.
    Ik wel. En soms kun je dingen wel verwachten.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9417
    woensdag 7 november 2018 om 13:30
    Topscorer, landskampioen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29795
    woensdag 7 november 2018 om 13:33
    Wat bedoel je daarmee?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9417
    woensdag 7 november 2018 om 14:11
    Je legt de nadruk op Ajax (problemen) en Spurs (bankzitten). Maar je kan de nadruk ook leggen op het feit dat-ie topscorer was. Landskampioen werd. Van Gaal speciaal voor hem z'n systeem omgooide.

    Als één iemand bij Excelsior ervaring heeft, in negatieve en positieve zin, is hij het. En dan heeft-ie best recht van spreken. In de top gespeeld, voetbalculturen Engeland en Italië gezien.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29795
    woensdag 7 november 2018 om 14:14
    Ja, hij heeft bij 20 clubs gespeeld, dus er zijn positieve en negatieve verhalen.
    Topscorer en het systeem voor iemand omgooien zijn dingen die te maken hebben met hoeveel talent je hebt.
    Niet hoe goed je bent in beslissingen maken.

    Ja, leuk, maar hij heeft ook 15x bij de verkeerde club getekend. Dan zou ik gewoon luisteren naar iemand met iets minder ervaring en iets meer verstand.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9417
    woensdag 7 november 2018 om 14:52
    Ach, beslissingen maken in het veld ging 'm over het algemeen goed af. En daar heeft-ie het over richting Edwards.

    De enige stap die misschien niet logisch was, was die naar de Spurs.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29795
    woensdag 7 november 2018 om 15:02
    Daar heb je wel gelijk in.

    Daar ben ik het absoluut niet mee eens.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9417
    woensdag 7 november 2018 om 15:10
    :-)

    :-)

    Van het trainingsveld Ajax naar Fiorentina misschien ook niet handig. Maar verder?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29795
    woensdag 7 november 2018 om 15:20
    Van Excelsior naar Spurs, verhuur Malaga, terug naar AZ, naar de woestijn, Twente en nooit meer meedoen. Ik vind het matig hoor.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9417
    woensdag 7 november 2018 om 15:26
    Tsja, maar op het moment zelf bleken het op zich logische stappen (op Spurs na).
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29795
    woensdag 7 november 2018 om 15:35
    Voor hem was het ongetwijfeld logisch, inclusief Spurs.
    Mensen doen volgens mij altijd wat ze logisch vinden. Alleen schat niet iedereen dat even goed in.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5387
    woensdag 7 november 2018 om 16:24
    Was het wel logisch van de spurs om hem te contracteren, dat kan je je ook afvragen, mounir had de £ tekens wel in zijn ogen staan denk ik. Toch fantastisch als je bij excelsior speelt en dan opeens een contract in engeland kan tekenen?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9417
    woensdag 7 november 2018 om 19:49
    Dat is ook weer zo. En toen was Martin Jol trainer, die het er erg goed deed en erom bekend stond talent best de kans te geven. Maar toch was die stap erg groot.
    Vind ik leuk
    Multatuli +115
    woensdag 7 november 2018 om 18:57
    Zijn slechtste beslissing was om naar Ajax te gaan....
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:28
    Hij heeft 1 seizoen bij Ajax mee mogen doen, toen kwam zn kut mentaliteit of juist het gebrek aan mentaliteit weer boven drijven.
    Bij de Spurs heeft hij wel geteld 0 wedstrijden gespeeld. Alleen bij AZ was meneer het mannetje. De rest van zn waslijst aan clubs is ook het vermelden niet waard.

    Iemand die veel talent heeft en dan dit eruit haalt kan mij inderdaad niks bijleren.

    Je vind het nogal belangrijk hoeveel geld er op iemands rekening staat ipv wat diegene bereikt heeft of gedaan heeft met zijn talenten.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:15
    Scouts daar zitten ook wel eens mis blijkt....goede beslissing om deze jongen te verhuren/slijten
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2813
    woensdag 7 november 2018 om 13:20
    Wat El Ham zegt klopt als een bus. Deze jongen maakt acties heeft en leuke techniek, maar levert niet. Daarnaadt is hij constant het spel aan het vertragen, aan het vallen en de scheids verontwaardigd en zielig aankijken.

    Ga eens hard werken en proberen bij Tottenham je belofte in te lossen
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29795
    woensdag 7 november 2018 om 13:23
    De meeste jonge buitenspelers hebben geen tot weinig rendement. Dat is dus best normaal. Ik vind het vooral vreemd dat Hamdaoui denkt 'dit ga ik aan een journalist vertellen.'
    Vind ik leuk
    Cookee +10847
    woensdag 7 november 2018 om 16:37
    Er zijn al zoveel spelers die 'veilig' spelen,
    als Hamdaoui kok zou zijn dan kookte hij alleen aardappelen,
    "voedzaam en warm"... beetje jus mag toch best?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29795
    woensdag 7 november 2018 om 16:38
    Ik weet niet hoe goed Mounir is in oud-Hollandse gerechten :p
    Vind ik leuk
    Cookee +10847
    woensdag 7 november 2018 om 18:32
    Ik snap je gevoel... Echt belangrijke zaken over Mounir,
    weten we dan net weer niet. Daar zou VP meer mee moeten doen, kookgerechten.
    Als de Opstelling dan is; Spruitjes, Rijst en rookworst.
    Dan is Mounir de weakest link.
    Vind ik leuk
    Leozao +4150
    woensdag 7 november 2018 om 13:22
    Clubs als Tottenham Hotspur kopen jeugdspelers bij de vleet. Als ze later het net ophalen blijft er maar een zeer klein gedeelte over wat bruikbaar is voor de Spurs. De rest gaat voor de handel. Wet van de grote getallen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29795
    woensdag 7 november 2018 om 13:24
    Edwards speelt vanaf zijn 8e bij Spurs.
    Vind ik leuk
    Leozao +4150
    woensdag 7 november 2018 om 13:28
    Bedankt voor de info: maar als hij een absolute uitblinker geweest was, zou hij nooit bij Excelsior beland.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29795
    woensdag 7 november 2018 om 13:33
    Dat sowieso, maar hij is geen aankoop.
    Vind ik leuk
    Leozao +4150
    woensdag 7 november 2018 om 13:36
    Het totale scoutingapparaat tot en met ±17 jaar. OK? Dolberg is voor een grijpstuiver opgehaald.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29795
    woensdag 7 november 2018 om 13:56
    Het ging toch over Spurs?
    Vind ik leuk
    Leozao +4150
    woensdag 7 november 2018 om 13:59
    Halve selectie ex-Ajacieden
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 14:08
    Je bent waarsch. in de war met Chelsea en daarnaast is Edwards zo'n beetje het slechtste voorbeeld dat je kunt bedenken, aangezien het een jochie uit Noord-West Londen is die al op 8-jarige leeftijd in de academy van Spurs terecht kwam.
    Vind ik leuk
    Leozao +4150
    woensdag 7 november 2018 om 14:13
    Chelsea is het grootste voorbeeld ja, maar zal dat niet in (beperkte) mate gelden voor de Spurs...
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 14:23
    Het is i.i.g. verkeerd om de indruk te wekken dat ze jeugdspelers "bij de vleet" kopen, er spelen vooral ook heel veel jongens die er als kind al rondliepen. Harry Winks bijv., die gisteren uitstekend speelde tegen PSV, zit ook al vanaf zijn achtste in de academy, Harry Kane vanaf zijn elfde.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 14:26]
    Vind ik leuk
    Cookee +10847
    woensdag 7 november 2018 om 16:33
    Doorbreken in Engeland als jeugdspeler valt niet mee.
    Is er wel eens een jong gehaald buitenlands talent wat doorbreekt?
    Vind ik leuk
    Thobar +4352
    woensdag 7 november 2018 om 13:25
    Zo een assist, die bal sprong waarschijnlijk van zijn voet en kwam voor een keer niet bij een speler vd tegenpartij terecht.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:28
    Mooie speler voor NAC breda
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 15:12
    Bij Twente ook genoten van die gast.
    Vind ik leuk
    Cookee +10847
    woensdag 7 november 2018 om 16:30
    Hamdaoui mag dat zeggen.
    Maar ik mag zeggen... er zijn al zoveel spelers die zuinig spelen.
    We mogen als liefhebbers toch ook wel wat leuks zien?
    Kuwas, Khayatti en Edwards zetten mijn TV aan.
    En als ik mazzel heb doet Bergwijn iets leuks.
    Vind ik leuk
    meloen87 +784
    woensdag 7 november 2018 om 17:51
    Edwards was in potentie bijzonder goed in FIFA18, weet niet of dat ook zo is in FIFA19?
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 18:01
    El Hamdoadie geeft exact waar zijn probleem lig.
    Evenals de IJslander brengen zij te weinig.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 19:55
    Koning El Hamdaoui
    Vind ik leuk
    Ron777 +102