El Hamdaoui pakt 'apathische' teamgenoot aan: 'Er zit geen idee achter'

El Hamdaoui pakt 'apathische' teamgenoot aan: 'Er zit geen idee achter'

Gepubliceerd: woensdag 7 november 2018 om 13:06wo 07-11-2018 om 13:06

Op het spel van Excelsior-pingelaar Marcus Edwards valt nog het nodige aan te merken. Dat vindt ploeggenoot Mounir El Hamdaoui. Edwards wordt dit seizoen door Excelsior gehuurd van Tottenham Hotspur. 

In Londen werd de buitenspeler door zijn manager Mauricio Pochettino ooit tot 'mini-Messi' gebombardeerd. Die bijnaam achtervolgt Edwards tot op de dag van vandaag. El Hamdaoui ziet vooral dat het rendement van de tiener véél hoger moet worden. "In de laatste fase verliest hij meestal het overzicht", citeert NRC Handelsblad hem.

"Heel vaak is hij een beetje slaperig, wat apathisch. (...) Als hij de bal heeft gaat hij dribbelen en kijkt hij waar het strandt, er zit niet echt een idee achter. Hij moet wat volwassener worden. Af en toe moet je variëren, wat vaster aan de bal zijn, één keer raken en de diepte kiezen. Het begint bij hem pas als hij de bal heeft."

Edwards kwam dit seizoen negen keer in actie namens Excelsior. Hij leverde één assist af. 

Poll

Gaat Edwards het redden bij Spurs?

(533 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 7 november 2018 om 13:11
Mounir El Hamdaoui die wel even gaat vertellen hoe het wél moet, yeah right!
Vind ik leuk
fr0do +1552
woensdag 7 november 2018 om 13:13
Je kan zeggen wat je wil over Mounir maar bij AZ was het zeker een goede speler en ondanks zijn akkefietje met de Boer is het nooit een verkeerde gozer geweest.
Vind ik leuk
3-5-2 +1779
woensdag 7 november 2018 om 13:18
Jij kent hem persoonlijk ?
Vind ik leuk
#Keizerout +50426
woensdag 7 november 2018 om 13:20
In de krant uitleggen wat teamgenoten verkeerd doen is niet heel sympathiek. Of handig. Helemaal als je er zelf weinig van bakt.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 13:20
Ik zeg toch ook niet dat hij een verkeerde gozer is?
Was een goede voetballer, maar dat hij anderen wel even advies gaat geven, nou nee.
Of was zijn loopbaan super en heb ik wat gemist?
Vind ik leuk
Multatuli +162
woensdag 7 november 2018 om 18:49
@Alladin
Kampioen en topscorer eredivisie.
Wat heb jij bereikt?
Vind ik leuk
Il Gordo +21253
woensdag 7 november 2018 om 13:29
Tsja. Was een uitstekende speler. Topscorer, ervaring buitenland. Van Gaal die z'n systeem wijzigde om 'm tot z'n recht te laten komen. Niets mis mee. Ervaring zat.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 13:35
Gelukkig verschillen meningen..
Vind ik leuk
Il Gordo +21253
woensdag 7 november 2018 om 14:08
Zeker :-)

Uitstekende voetballer. Maar tikkeltje eigenwijs ;-)
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 14:09]
Vind ik leuk
schfan1920 +6391
woensdag 7 november 2018 om 13:59
Natuurlijk, waarom niet? Heeft ook gewoon gelijk. Het ziet er leuk uit bij Edwards, maar rendement is 0 en je hebt er dus niks aan.. ja balverlies.
Vind ik leuk
Ditsu Roan +276
woensdag 7 november 2018 om 14:03
El Hamdaoui heeft álles eruit gehaald wat er in zat.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 13:12
Wow 100% zegt nee
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 13:15
Scouts daar zitten ook wel eens mis blijkt....goede beslissing om deze jongen te verhuren/slijten
Vind ik leuk
Hoofdscout00 +4003
woensdag 7 november 2018 om 13:20
Wat El Ham zegt klopt als een bus. Deze jongen maakt acties heeft en leuke techniek, maar levert niet. Daarnaadt is hij constant het spel aan het vertragen, aan het vallen en de scheids verontwaardigd en zielig aankijken.

Ga eens hard werken en proberen bij Tottenham je belofte in te lossen
Vind ik leuk
#Keizerout +50426
woensdag 7 november 2018 om 13:23
De meeste jonge buitenspelers hebben geen tot weinig rendement. Dat is dus best normaal. Ik vind het vooral vreemd dat Hamdaoui denkt 'dit ga ik aan een journalist vertellen.'
Vind ik leuk
Cookee +13007
woensdag 7 november 2018 om 16:37
Er zijn al zoveel spelers die 'veilig' spelen,
als Hamdaoui kok zou zijn dan kookte hij alleen aardappelen,
"voedzaam en warm"... beetje jus mag toch best?
Vind ik leuk
#Keizerout +50426
woensdag 7 november 2018 om 16:38
Ik weet niet hoe goed Mounir is in oud-Hollandse gerechten :p
Vind ik leuk
Cookee +13007
woensdag 7 november 2018 om 18:32
Ik snap je gevoel... Echt belangrijke zaken over Mounir,
weten we dan net weer niet. Daar zou VP meer mee moeten doen, kookgerechten.
Als de Opstelling dan is; Spruitjes, Rijst en rookworst.
Dan is Mounir de weakest link.
Vind ik leuk
Thobar +4659
woensdag 7 november 2018 om 13:25
Zo een assist, die bal sprong waarschijnlijk van zijn voet en kwam voor een keer niet bij een speler vd tegenpartij terecht.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 13:28
Mooie speler voor NAC breda
Vind ik leuk
sundaymanara +1446
woensdag 7 november 2018 om 15:12
Bij Twente ook genoten van die gast.
Vind ik leuk
Cookee +13007
woensdag 7 november 2018 om 16:30
Hamdaoui mag dat zeggen.
Maar ik mag zeggen... er zijn al zoveel spelers die zuinig spelen.
We mogen als liefhebbers toch ook wel wat leuks zien?
Kuwas, Khayatti en Edwards zetten mijn TV aan.
En als ik mazzel heb doet Bergwijn iets leuks.
Vind ik leuk
meloen87 +846
woensdag 7 november 2018 om 17:51
Edwards was in potentie bijzonder goed in FIFA18, weet niet of dat ook zo is in FIFA19?
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 18:01
El Hamdoadie geeft exact waar zijn probleem lig.
Evenals de IJslander brengen zij te weinig.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 19:55
Koning El Hamdaoui
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws