Kritiek op wissel Van Bommel: 'Ik had eerder een middenvelder gebracht'

Kritiek op wissel Van Bommel: 'Ik had eerder een middenvelder gebracht'

Gepubliceerd: woensdag 7 november 2018 om 14:25wo 07-11-2018 om 14:25

Willy en Rene van de Kerkhof zagen ondanks de nederlaag (1-2) een defensief sterk PSV tegen Tottenham Hotspur. Toch zijn ze het niet eens met een van de wissels die trainer Mark van Bommel besloot door te voeren.

"PSV speelde met name achterin heel goed", begint Willy positief in het radioprogramma Wakker! van Omroep Brabant. "PSV had een gelijkspel verdiend. Er zat zeker een stuntje in, maar dat is helaas net niet gelukt."

Alleen de komst van Trent Sainsbury voor Luuk de Jong kan niet op goedkeuring rekenen. "Ik had eerder een middenvelder gebracht. Helaas, het avontuur in de Champions League is voorbij", aldus Willy. De Jong was namelijk een van de uitblinkers, vindt Rene. "Vooral Jeroen Zoet en De Jong waren de grote uitblinkers. Een compliment aan PSV, maar het is in de Champions League met drie topploegen een te zware opgave geweest."

Plaats een reactie

Wim59 +664
woensdag 7 november 2018 om 14:28
Psv had niets anders dan een nederlaag verdiend.
Vind ik leuk
Op afstand +1392
woensdag 7 november 2018 om 15:47
Ze eindigen dus gewoon in deze poule op het (van der) Kerkhof.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 14:28
""PSV had een gelijkspel verdiend"

Willy was al weer vroeg begonnen met een borreltje, verder wel vermakelijk hoor zulke clubmensen op leeftijd die geen enkele schaamte meer kennen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 14:29]
Vind ik leuk
Orphen89 +3943
woensdag 7 november 2018 om 14:41
Die uitspraak kan ik nog overheen stappen, maar dat "PSV speelde met name achterin heel goed." slaat echt nergens op.
Spurs heeft 30! schoten gelost waarvan 10! op goal waren. Hoewel niet de gehele achterhoede bagger was want de backs en Zoet deden het prima, maar centraal achterin? man man man...

Moet ook zeggen dat ik een extra man achterin wel snapte, alleen niet op dat moment. Want je had net je voorsprong uit handen gegeven. Doe het dan als je voor staat.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 14:50
Vooral dat laatste! Die goal zat er al echt even aan te komen. Valt ie eindelijk en dan ga je pas alles op verdedigen gooien. Daar snapte ik ook niets van
Vind ik leuk
3-5-2 +1779
woensdag 7 november 2018 om 14:28
"PSV had een gelijkspel verdiend. Er zat zeker een stuntje in, maar dat is helaas net niet gelukt."

Dit is natuurlijk wel gezien met een roze bril op...

Tottenham was duidelijk de betere partij... na de vroege 0-1 kwam PSV er niet meer aan te pas en hebben ze misschien nog 1 of 2 kansen gekregen...
Vind ik leuk
Niels92 +38634
woensdag 7 november 2018 om 14:29
Het is jammer voor PSV, verder niks aan te doen en niet over blijven treuren! Volgende keer beter en hopen op een iets makkelijkere loting :)
Vind ik leuk
Jalapeno +1141
woensdag 7 november 2018 om 14:58
Mee eens, enige lastige van deze loting is dat je erg weinig punten pakt om volgende keer weer in pot 3 te zitten. En dus misschien weer zo'n loting zult hebben.
Vind ik leuk
La Foca +422
woensdag 7 november 2018 om 14:31
Spurs begon te pompen met hoge ballen en llorente won veel kopduels. Extra verdediger was noodzakelijk. Je kunt wel een extra middenvelder brengen maar bracht echt niet de controle. Dus de juiste beslissing van van bommel, alleen had liever Isimat gezien.
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 15:04]
Vind ik leuk
Stom +724
woensdag 7 november 2018 om 15:00
4-4-2 spelen met Guti, Rosario, Hendix en Ramselaar op een lijn en Bergwijn en Lozano er voor kan toch ook? De voorzet er met middenvelders uit halen ipv nog verder achteruit met 5-4-1.

Malen, Bergwijn en Lozano was eigenlijk te veel aanval. De Jong werkte geweldig op het middenveld, maar miste de pass op maat naar de aanvallers. Da's iets waar echte middenvelders als Guti en Ramselaar beter in geoefend zijn.

Bergwijn moest zo ver ingezakt spelen dat hij eigenlijk ook middenvelder was ipv aanvaller. Dan is hij ook minder effectief. Malen stond op gegeven moment 10 minuten lang rechtsback naast Dumfries in een soort 6-3-1. Nou blijkt Dumfries een acceptabele centrale verdediger indien nodig, maar dan liever een verdedigende centrale middenvelder die terug zakt dan een pure aanvaller.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 14:34
Jammer maar helaas. Misschien heel misschien nog klein kansje voor plek 3. Hoop het toch voor het Nederlands voetbal
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 14:35
Misschien moet van Bommel zichzelf wisselen. De ranglijst geeft een vertekend beeld van deze dramatische trainer.
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 14:35]
Vind ik leuk
Mari +13213
woensdag 7 november 2018 om 14:36
Een goede kopper eruit halen. Dat is slim. Zeker als die Engelsen, bij deze achterstand kan je daarop rekenen, lange en hoge ballen gaan pompen.
En ja hoor: Hoge bal, bijna direct een goal. Hij had de Jong achterin moeten laten.Geen middenveld, daar heeft hij niet te zoeken. Alleen maar weg koppen.
Zo te lezen waren de heren Kerkhof ook heeeel blij geweest met een puntje.
Wat heb je daaraan??? Geen ene hol en dan toch blij zijn.
Net zoiets als je krijgt voor je verjaardag een garagedeur opener.
Je hebt geen garage, je hebt geen auto wel een fiets
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 14:38]
Vind ik leuk
Zultkop +6734
woensdag 7 november 2018 om 14:46
Dat zou echt een kutkado zijn. hahaha. Of iemand heeft een hekel aan je of ze hadden nog rotzooi op zolder liggen .
Vind ik leuk
HanV +5671
woensdag 7 november 2018 om 14:55
De Jong zal wel op zijn geweest, dat kan best na 81 minuten. Bovendien is Sainsbury ook een goede kopper en had de tegenstander net daarvoor gewisseld door de Llorente te brengen, er had direct een verdediger bij gemoeten na de komst van Llorente, niet pas nadat die binnen drie minuten de gelijkmaker forceerde.
Vind ik leuk
michelhx +4684
woensdag 7 november 2018 om 15:33
Een garagedeur opener zou hartstikke welkom zijn. Ik ben mijn afstandsbediening van de garagedeur al jaren kwijt, weet je hoe irritant dat is?
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 14:37
Kansloos van bommel en co
Vind ik leuk
Roeptoeter +18700
woensdag 7 november 2018 om 14:37
De verlosser blijkt toch een nieuwe Cocu te zijn..
Vind ik leuk
mars77 +131
woensdag 7 november 2018 om 14:38
Pas op met kritiek daar kunnen ze niet goed tegen in eindhoven..
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 14:40]
Vind ik leuk
wildlife +71
woensdag 7 november 2018 om 14:53
Op mars word kritiek ook niet altijd even goed ontvangen.
Vind ik leuk
mars77 +131
woensdag 7 november 2018 om 17:09
Hebben ze op Mars ook lange tenen??😉
Vind ik leuk
wildlife +71
woensdag 7 november 2018 om 18:52
Dat is jou terrein, maar zo te zien wle degelijk.
Vind ik leuk
soksa +1812
woensdag 7 november 2018 om 14:38
Een gelijkspel verdiend.... ongelofelijk. Dan heb je echt een hele grote mooie PSV bril op sterkte op hoor...
Vind ik leuk
Tsubamba +3467
woensdag 7 november 2018 om 14:39
Ik had ook nog een aanvaller erbij gegooid, want PSV was de hele tijd in de aanval dus verdedigers waren echt niet nodig he willy
Vind ik leuk
ficusje +3140
woensdag 7 november 2018 om 14:43
Zijn schoonvader was erbij,kon er ook niets van.
Vind ik leuk
heur es +962
woensdag 7 november 2018 om 14:42
Zolang jullie met Hendrix en Rosario blijven spelen maken jullie internationaal nooit faam!

Schwaab, niet mijn favoriet, deed het zeer goed gisteren. Voorin is het ook prima, met Talent Dalen achter de hand.

Aangezien Guti ook niet goed genoeg is moet je nieuwe middenvelders halen.

Van Bommel had weer een Cocu momentje ‘Guti moet wennen aan speelstijl’.
Bullshit, niet goed genoeg. Romario, Ronaldo, Kezman hoefden ook niet te wennen, dat was kwaliteit, Guti niet.
Vind ik leuk
Tsubamba +3467
woensdag 7 november 2018 om 14:45
Ik denk dat Guti wel goed genoeg gaat zijn, Neres heeft bij Ajax ook een half jaartje moeten wennen voordat ie er echt stond
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 14:43
Een defensief sterk PSV?

Je kan beter zeggen een defensief ingestelde gatenkaas.
Vind ik leuk
pietprecies +12429
woensdag 7 november 2018 om 15:03
Psv een gelijkspel verdiend? Ze kunnen beter van de Jenever afblijven die twee
Vind ik leuk
deltiaan +1465
woensdag 7 november 2018 om 15:08
de beste stuurlui staan aan wal
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 15:11
Mijn hoop is dat Ajax vanavond wint,dan word het toch nog spannend,
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 15:19
Verdedigend stond het helemaal niet zo sterk hoor! Dat het geen 5-1 is geworden komt vooral door Zoet, en de lage efficiëntie van Tottenham.
Vind ik leuk
Siemjo +349
woensdag 7 november 2018 om 15:41
Ed en Willem Bever komen ook weer achteraf zeuren.
Vind ik leuk
pico323 +7741
woensdag 7 november 2018 om 16:00
jaja de kenners aan het woord
Vind ik leuk
JanTa48 +9207
woensdag 7 november 2018 om 16:03
Als PSV wat meer vanuit eigen kracht had gespeeld i.p.v. dat verdedigende schijtbakkenvoetbal dan had ik ze een goede kans gegeven. De Spurs die ik gisteren zag was lang niet zo goed als 2 weken geleden in Eindhoven.
Vind ik leuk
HupHolland +4404
woensdag 7 november 2018 om 16:05
Dat was ook een gekke wissel. Als je op een bepaalde manier aan een wedstrijd begint en vervlgens staat het (weer) gelijk,dan ga je niet ineens van taktiek veranderen.
Vind ik leuk
Wong Ho +307
woensdag 7 november 2018 om 16:11
wat straalt die man een arrogantie uit,daar kunnen Jongens als Mourinho en Van Gaal nog een puntje aan zuigen, en mischien is Van Bommel in principe niet eens arrogant hij straalt het wel uit en zal bij weinig mensen,op psv´ers na, de gun factor hebben ,iets wat Philip wel had door zijn rustige én sympathieke uitstraling
Vind ik leuk
Cookee +12953
woensdag 7 november 2018 om 16:18
Er werden vaak zulke slechte keuzes gemaakt, ik kon het niet meer aanzien.
Zo gehaast als ze de bal hadden... simpel speel die bal, maar soms hard werken om die bal te pakken en dan binnen 7 seconden al weer kwijt, daar ergerde ik me aan.
En weer veel te veel respect voor T-hotspur. Daar heeft Ajax meestal minder last van.
Had Ajax nou maar het talent van PSV en PSV het lef van Ajax, maar ja, je ken niet alle hebbe.
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 16:19]
Vind ik leuk
Rectificatie +1179
woensdag 7 november 2018 om 16:35
Met alle respect maar zou alleen dumfries en bergwijn van psv bij ajax willen zien. Voor de rest niemand.
Vind ik leuk
ajaksiet +1310
woensdag 7 november 2018 om 17:07
Bergwijn niet, die Mexicaan is beter, maar wel zonder die vallende ziekte. De rest van PSV kan idd niet mee
Vind ik leuk
Rectificatie +1179
woensdag 7 november 2018 om 17:19
Ik vind die mexicaan dus helemaal niks en al was hij zo goed als messi. Ik heb helemaal niks met die aanstellerietus.
Vind ik leuk
ajaksiet +1310
woensdag 7 november 2018 om 19:47
Ik ook niet, maar Bergwijn heeft ook nog niets laten zien.
Vind ik leuk
Cookee +12953
woensdag 7 november 2018 om 18:18
Ze spelen heel anders, daarom past een Lozano niet bij Ajax en Bergwijn en Pereiro als midvelders zou Ajax ook niet doen.
Vind ik leuk
ajaksiet +1310
woensdag 7 november 2018 om 17:06
Talent van PSV?????? Welk talent heeft PSV wat ajax niet heeft??? Noem sowieso eens een speler op die beter is dan de beste 5 van ajax???
Vind ik leuk
Cookee +12953
woensdag 7 november 2018 om 18:35
Ik herroep het, ze spelen beide anders, kan niet vergelijken.
Als team sla ik PSV hoger aan, dat zie je in de competitie ook.
Maar het lef van Ajax zou PSV goed kunnen gebruiken.
Vind ik leuk
ajaksiet +1310
woensdag 7 november 2018 om 19:46
Vergelijk nu aub niets met de competitie, want die gaat helemaal nergens over. Als ajax 10x tegen PSV speelt winnen ze 7 keer. En als team lieten ze het gisteren flink afweten (en meerdere keren al in de CL).
Vind ik leuk
Dharmpie +1136
woensdag 7 november 2018 om 16:25
Ik ben fan van Bommel, ook al stonden ze zwaar onder druk, ik had niet gewisseld. De spelers die erin stonden waren al de hele tijd onder druk en waren zeer alert. Door het inbrengen vd wissels moesten die jongens die erin kwamen van 0 naar 100 km per uur in 3 seconden. Gezien de korte tijd dat er nog restte konden ze onvoldoende warm gedraaid zijn om het moordende tempo en gebeuk van Tottenham te overleven. Ik denk dat dit ook een “leerpunt” is voor van Bomnel. Wel jammer... 😌!!
Vind ik leuk
Cookee +12953
woensdag 7 november 2018 om 18:38
Moeilijke afweging hè? Als hij niet wisselt dan krijgt hij ook kritiek.

Ik schrok ervan hoe gehaast PSV was aan de bal, bijna elke keer waren ze na 7 sec de bal alweer kwijt. Dat ergerde me.
Los daarvan is Tottenham gewoon beter.
Maar had graag wat meer lef gezien bij PSV.
Vind ik leuk
Rectificatie +1179
woensdag 7 november 2018 om 16:34
Ze hebben gelijk over die wissel. Maar een puntje verdient is natuurlijk bullshit. We hoopte allemaal dat psv punten zou pakken maar eerlijk is eerlijk tottenham heeft terecht gewonnen
Vind ik leuk
ajaksiet +1310
woensdag 7 november 2018 om 17:04
psv heeft helemaal niks verdiend, ze speelde daar veel te schijterig voor.
Vind ik leuk
DeNeutrale +283
woensdag 7 november 2018 om 17:33
Wat bereik je met had kunnen? Tottenham had met 4 -
1 kunnen winnen (is niet gebeurd) Nederland had van Duitsland kunnen winnen in 1974 (is niet gebeurd). Nederland had van Spanje kunnen winnen in 2010 ( is niet gebeurd). Ik had miljonair kunnen worden, maar ik had geen staatslot gekocht. Ajax had van PSV kunnen winnen, maar de Ligt deed niet mee.
Vind ik leuk
Wim Horst +1186
donderdag 8 november 2018 om 00:09
ja die weten het wel🤣
Vind ik leuk
ritje +757