'Mendes heeft geen banden met Mbappé, maar krijgt 7,25 miljoen voor transfer'

    'Mendes heeft geen banden met Mbappé, maar krijgt 7,25 miljoen voor transfer'

    woensdag 7 november 2018 om 17:17

    De invloedrijke zaakwaarnemer Jorge Mendes heeft 7,25 miljoen euro gekregen voor de transfer van Kylian Mbappe naar Paris Saint-Germain. Dat meldt Der Spiegel op basis van nieuwe onthullingen van Football Leaks. Het nieuws: Mbappé zit niet in de stal van Mendes.

    Mendes is zaakwaarnemer van onder meer Cristiano Ronaldo (Juventus), James Rodriguez (Bayern München/Real Madrid) en Ederson (Manchester City), maar blijkt vorig jaar óók te hebben verdiend aan de transfer van Mbappé. Het heeft volgens Der Spiegel alles te maken met het feit dat Monaco, de verkopende partij, Mendes op de betaallijst heeft gezet.

    Die opmerkeljike actie heeft waarschijnlijk de transferprijs opgedreven. PSG huurde Mbappé het eerste jaar en betaalde vervolgens 180 miljoen euro voor het Franse wonderkind. AS Monaco ontkent de aantijgingen.

    Woensdagochtend werd al onthuld dat het kamp-Mbappé bizarre eisen stelde tijdens de onderhandelingen met PSG. Hij vroeg naar verluidt om 55 miljoen euro netto in vijf jaar, een x aantal privévluchten en de garantie dat hij de best betaalde speler zou worden bij het winnen van de Ballon D'Or.

    Plaats een reactie

    Kopstootje +9566
    woensdag 7 november 2018 om 17:19
    Dat is dan gauw verdiend.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 17:24
    Waar kan je de lootjes van die loterij kopen?
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 17:26
    Money money money voor lekker niets doen, man wat een leuk baantje is dat toch.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +4617
    woensdag 7 november 2018 om 17:43
    Die zaakwaarnemers. Daar moet een salaris plafond voor komen.
    Vind ik leuk
    Zico Ali +445
    woensdag 7 november 2018 om 17:54
    Ja...goedkoop scoren heet dat. Hij doet niks illegaal. Volwassen mensen tekenen met hun volle verstand allerlei contracten, niemand wordt gedwongen. Dat het misschien een tikkeltje overdreven of zelfs immoreel is, daar heb je gelijk in. Maar zullen we dan ook maar salarisplafonds instellen voor durfkapitalisten? CEO's van medicijnfabrikanten? Deze mensen richten daadwerkelijk schade aan, veel erger dan meneertje Mendez of een willekeurige voetbalmiljonair. Maar ik hoor werkelijk niemand daarover zeuren.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 18:19
    Komt mischien omdat dit een voetbalsite is dat je er niemand over hoort?
    Vind ik leuk
    Zico Ali +445
    woensdag 7 november 2018 om 18:32
    Ja daar heb je een punt(je). Het is misschien niet heel relevant, maar dat neemt niet weg dat het zo is. Een kwestie van vraag en aanbod. Of het nu voetbal gerelateerd is of niet doet niet eens ter zake.
    Vind ik leuk
    Farmer +12348
    woensdag 7 november 2018 om 18:47
    Dat, en een waslijst aan belastingregels, en eigenlijk een verbod op individuele zaakwaarnemers, laat de nationale bonden deze mensen aanstellen. Opdat de commissies die bedongen worden met vooral de díkke transfers, ook eerlijker verdeeld worden over de competitie, bv, ipv dat het in de broekzakken van Mino Raiola's eindigt, daar heeft niemand wat aan... Ook Mino niet, want die zit toch al op te veel geld om ooit op te maken in zijn hebberige pizzabakkers-leven..
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 18:47]
    Vind ik leuk
    Gerro +6714
    woensdag 7 november 2018 om 18:04
    Dit gaat dus nergens meer over.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1470
    woensdag 7 november 2018 om 18:32
    Het snelle geld.
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1573
    woensdag 7 november 2018 om 18:59
    Ik zal maar niet zeggen hoeveel ik gekregen heb!
    Vind ik leuk
    rexxo +1306
    woensdag 7 november 2018 om 19:39
    Lees ik hier gratis geld? Is er een hacker ''in tha house'' die ons op de betaallijst van een oliedollar club kan zetten?
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 19:52
    Ben ik nou de enigste die dan denkt "Dit zaakje stinkt"
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1110
    woensdag 7 november 2018 om 22:06
    Ga ik ook proberen als ze Frenkie verkopen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws