Ajax O19 geeft overwinning weg in Youth League, maar blijft koploper

    Ajax O19 geeft overwinning weg in Youth League, maar blijft koploper

    woensdag 7 november 2018 om 17:50

    Ajax O19 is woensdag ongeslagen gebleven in de groepsfase van de Youth League. In Lissabon speelden de Amsterdamse talenten met 3-3 gelijk tegen Benfica.

    Heel blij zal Ajax niet zijn met het punt, want een kwartier voor tijd leidde de ploeg van trainer John Heitinga nog met 1-3. Benfica kwam in eigen huis op voorsprong door een benutte penalty van Nuno Santos. Mitchel Bakker, vorige week nog basisspeler in de bekerwedstrijd van Ajax 1 tegen Go Ahead Eagles, maakte de overtreding.

    Na de Portugese openingstreffer nam Ajax het initiatief over. Ryan Gravenberch en Jurgen Ekkelenkamp misten goede kansen, maar Brian Brobbey sloeg kort voor rust wél toe. Hij tikte een voorzet van Noa Lang binnen. Drie minuten na rust werd het 1-2. Ekkelenkamp tekende voor de tweede Ajax-goal.

    Toen Nicolas Kühn er tien minuten later 1-3 van maakte uit een rebound, leek Ajax de drie punten binnen te hebben. De Amsterdammers kwamen echter bedrogen uit. Tiago Dantas scoorde vanaf de stip voor Benfica en tien minuten voor tijd werd het ook nog 3-3. Goncalo Ramos verschalkte doelman Issam El Maach met een kopbal.

    Na het gelijkspel leidt Ajax nog wel steeds in groep E van de Youth League. De ploeg van Heitinga heeft één punt meer dan Bayern München en Benfica. Hekkensluiter AEK Athene is nog puntloos.

    Plaats een reactie

    Niels92 +27267
    woensdag 7 november 2018 om 17:52
    Jammer een 1-3 voorsprong weggegeven :(
    Vind ik leuk
    Swout +727
    woensdag 7 november 2018 om 19:18
    Onze goden(klein)zonen.. Ze komen er wel.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 17:52
    Zonde, maar prima resultaat.
    Winnen bij Athene, en je bent door.
    Moet lukken.
    Vind ik leuk
    appeltje +833
    woensdag 7 november 2018 om 17:53
    Wat een leuke wedstrijd! Hadden zo maar nog wat meer goals kunnen vallen. Prima tweede helft van Ajax.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23980
    woensdag 7 november 2018 om 18:15
    Kansen gemist bedoel je?
    Vind ik leuk
    appeltje +833
    woensdag 7 november 2018 om 18:29
    Jep. Doelmannen van Benfica en Ajax zijn beide erg talentvol
    Vind ik leuk
    mcmodd +23980
    woensdag 7 november 2018 om 19:01
    Dat geeft de burger moed. Over het algemeen heeft Ajax altijd op tijd een goede keeper voor het eerste elftal. Daar kan ik wel eens jaloers op zijn.
    Vind ik leuk
    appeltje +833
    woensdag 7 november 2018 om 19:15
    Komt inderdaad met Kotarski en El Maach een paar veelbelovende jonge keepers aan. Alhoewel Kotarski de laatste weken wat rare fouten maakt. Maar beter dat hij nu van zijn fouten leert bij Jong Ajax. Onana was trouwens ook erg wisselvallig bij Jong Ajax, en als Kotarski het even goed doet als Onana in het eerste wrijf ik in m'n handen. Zijn allebei van Februari 2000, dus kunnen nog lang genoeg mee.
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +420
    woensdag 7 november 2018 om 19:20
    Die kotarski is veelste wild de laatste tijd hè. Doet gekke dingen, maar dat deed onana ook komt wel goed. Die il amaah wordt ook n goeie keeper verwacht ik.
    Vind ik leuk
    appeltje +833
    woensdag 7 november 2018 om 19:32
    Met keepers zit het in de toekomst wel snor bij Ajax.

    Probleem is wel een beetje wat te doen als Kotarski volgend seizoen niet klaar is om Onana op te volgen en Van Leer zo blijft spelen bij NAC. Want het is wel de bedoeling dat die twee gaan concurreren om plek één. En je wilt natuurlijk El Maach volgend jaar laten keepen bij Jong.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 19:36]
    Vind ik leuk
    aimdam +660
    woensdag 7 november 2018 om 20:19
    Utrecht heeft ook niks te klagen over wat doelmannen betreft.
    Genoeg hele goede keepers bij Utrecht vandaan!
    Vind ik leuk
    mcmodd +23980
    woensdag 7 november 2018 om 23:08
    Ja, dat is ook wel eens wat minder geweest en onze tweede doelman Marsman vind (althans) ik niet goed genoeg voor onze selectie.
    Vind ik leuk
    2cents +56639
    woensdag 7 november 2018 om 17:54
    Niet Bakker maar Lang maakt die “overtreding”, VP.

    Verder prima resultaat. Na een zeer moeizame eerste 30 minuten. Leider in de groep en met winst op AEK zeker van overwintering.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21512
    woensdag 7 november 2018 om 17:55
    3-3 is prima.
    Vind ik leuk
    Niels92 +27267
    woensdag 7 november 2018 om 17:56
    Natuurlijk, maar wel zonde wanneer je 1-3 voor hebt gestaan :(
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21512
    woensdag 7 november 2018 om 18:15
    Zeker, maar dit was gewoon een alle kanten op partij. Natuurlijk had winst leuker geweest.
    Vind ik leuk
    The Iceman +10492
    woensdag 7 november 2018 om 17:56
    Brobbey eruit halen, altijd -1.
    Vind ik leuk
    2cents +56639
    woensdag 7 november 2018 om 18:04
    Dat was inderdaad niet slim van Heitinga. Moest hij na de gelijkmaker in ene Gravenberch daar neerzetten als aanspeelpunt en opjager. Duur foutje.
    Vind ik leuk
    The Iceman +10492
    woensdag 7 november 2018 om 18:09
    En de lange ballen bleven maar komen. Volgens mij heeft Gravenberch geen één luchtduel gewonnen in de spits.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 18:10]
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1859
    woensdag 7 november 2018 om 18:03
    Ze zijn nog jong en moeten veel leren.
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2267
    woensdag 7 november 2018 om 18:23
    En nu al over het paardje getild de Briljantjes.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1471
    woensdag 7 november 2018 om 18:32
    Een voorbode?
    Vind ik leuk