Update: Al-Jazira wijst Nederlander aan als definitieve opvolger van Keizer

Update: Al-Jazira wijst Nederlander aan als definitieve opvolger van Keizer

Gepubliceerd: dinsdag 4 december 2018 om 00:15di 04-12-2018 om 00:15

Laatste update: dinsdag 4 december 2018 om 00:15di 04-12-2018 om 00:15

De aanstelling van Marcel Keizer bij Sporting Portugal is een kwestie van tijd. De Nederlandse trainer heeft woensdag zijn contract bij Al-Jazira laten ontbinden.

Dat melden A Bola en Record. Keizer beschikte in Abu Dhabi over een contract tot de zomer van 2020, maar dat is donderdag beëindigd. Hij is daardoor vrij om zijn handtekening te zetten bij Sporting. De Portugese topclub betaalt naar verluidt 530.000 euro voor zijn komst.

Keizer tekent in Lissabon voor twee seizoenen. Bevalt de samenwerking van beide kanten, dan heeft Sporting de optie om er nog twee jaar aan vast te plakken. De Telegraaf meldde deze week dat hij een jaarsalaris van bijna twee miljoen euro gaat opstrijken.

Keizer zal volgens Portugese media woensdagavond naar Lissabon vliegen om de laatste puntjes op de i te zetten. Vrijdag, een dag na de Europa League-wedstrijd van Sporting tegen Arsenal, wordt de 49-jarige Badhoevedorper voorgesteld aan pers en publiek.

Update 14.56: Al-Jazira geeft Marcel Keizer ruim baan richting Sporting Portugal. Het contract van de Nederlandse trainer is ontbonden, zo bevestigt de club uit Abu Dhabi donderdag. "We wensen hem alle geluk bij Sporting", reageert voorzitter Mohammed Saif Al Suwaidi, die Damien Hertog heeft benoemd tot interim-trainer.

Keizer, die pas een halfjaar werkzaam was bij Al-Jazira, vertrekt naar eigen zeggen met pijn in het hart. "Het was een eer om de trots van Abu Dhabi te dienen. Ik wens de club alle succes de komende jaren." Sporting heeft de komst van Keizer nog niet officieel bevestigd, maar dat is een kwestie van tijd.

Update 23.56: De Portugezen hebben de komst van Keizer inmiddels bevestigd. 'Sporting heeft een overeenkomst bereikt met Marcel Keizer over een contract van 12 november 2018 tot 30 juni 2021', zo laat de topclub weten via de eigen website.

Update 04-12, 00:12 uur: Damien Hertog is definitief de nieuwe trainer van Al-Jazira, zo bevestigt de club. Na het vertrek van Marcel Keizer naar Sporting Portugal werd Hertog al benoemd tot interim-trainer, inmiddels is bekend dat Hertog definitief is aangesteld als eindverantwoordelijke.

Lees ook: 'Keizer was echt één van de belangrijkste redenen voor mijn transfer'

Poll

Wordt Keizer een succes bij Sporting?

(3685 stemmen)

Plaats een reactie

Koalabeer +473
woensdag 7 november 2018 om 18:29
Leuk voor die man!
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 18:30
Een groot trainer, die Marcel Keizer!
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 00:05
Vlak voordat hij ontslagen werd ging het goed draaien bij Ajax. Thuis 3-0 gewonnen van PSV, maar ja, fittie met Bergkamp...
Vind ik leuk
AllAdIn +20741
woensdag 7 november 2018 om 18:30
Het is hem gegund!
Ben benieuwd..
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 18:36
Ik heb altijd gezegd dat het een grote trainer worden en dit is de eerste stap! Ik sta er niet van te kijken als Sporting binnen nu en 2 jaar kampioen word.

Eeuwig zonde dat Ajax hem heeft ontslagen. De zoveelste blunder van Overmars.
Vind ik leuk
Koekie1970 +3162
woensdag 7 november 2018 om 18:36
Huh sinds wanneer moet je een afkoopsom betalen als je een contact laat ontbinden. Dat is toch gewoon ontslag nemen????
Vind ik leuk
Roeptoeter +8969
woensdag 7 november 2018 om 18:40
Het wordt ontbonden omdat er betaald is. Ontslag nemen bij tijdelijke contracten kunnen ze heel moeilijk maken. (Misschien niet in Abu Dhabi)
Vind ik leuk
Het Brein +4531
woensdag 7 november 2018 om 18:36
Op Wat?? Is hij gehaald als trainer? Bizarre stap van Sporting...
Vind ik leuk
Tinus040 +154
woensdag 7 november 2018 om 18:37
Iemand enig idee hoe Sporting bij Keizer is uitgekomen?
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 18:41
Via VP............;-)
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 19:06
Idd toen ik nog #KeizerIn heten hebben ze mijn fantastische beagumentatie gelezen en daardoor zijn ze tot deze conclusie gekomen....
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 19:07
Mensen in de staff van Al Jazira zijn naar Sporting gegaan en hebben tegen Sporting gezegd dat Keizer een fantastische trainer is met een geweldige visie!
Vind ik leuk
El Cazador +8080
donderdag 8 november 2018 om 15:28
Drie Portugese spelers, dus klopt jou bewering!!!
Vind ik leuk
rexxo +5522
woensdag 7 november 2018 om 19:21
Die voorzitter van Sporting is niet goed. Keizer schijnt te zijn aanbevolen door een aantal Portugezen die in de medische staf zaten. Zij werken nu bij Sporting en vertelde die voorzitter onder de indruk te zijn van de visie van Keizer. Alsof die mensen verstand hebben van het technisch gedeelte?
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 18:37
Hoop dat het een mooi succesje gaat opleveren voor beide kanten.
Zou het een troef zijn om Dost langer te kunnen binden?
Vind ik leuk
ajax1973 +2357
woensdag 7 november 2018 om 18:37
hij is beter als wat wij als trainer hebben
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 18:38
Leuk voor hem !
Gun het hem zo na die vervelende start bij AJAX !!!

Of Sporting nu daarvoor de juiste club is 🤔
Vind ik leuk
Johan59 +833
woensdag 7 november 2018 om 18:43
Ik schaam mij voor de manier waarop je bij Ajax bent vertrokken dat verdiend niet echt de schoonhieds prijs, ik wens je het allerbeste en succes
Vind ik leuk
WilcoS64 +2266
woensdag 7 november 2018 om 18:50
Vreemd dat Sporting bij Keizer uitkomt, op basis waarvan? Die paar maanden bij Ajax lijkt me sterk.
Vind ik leuk
El Cazador +8080
donderdag 8 november 2018 om 15:29
Giga domme opmerking!!!
Vind ik leuk
WilcoS64 +2266
donderdag 8 november 2018 om 17:35
Bedankt, onderbouw jij die keuze dan eens? Heeft Keizer ervaring, een palmares etc etc?
Vind ik leuk
Mari +10673
woensdag 7 november 2018 om 18:59
Waarom wel Keizer en niet Bosz (of Frank de Boer of Cocu, waren ze in de markt?).
Geld? Eisen van Bosz?
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 15:24
Keizer is een betere trainer.
Vind ik leuk
Mari +10673
donderdag 8 november 2018 om 15:33
Heeft hij niet bewezen. Het enige dat hij heeft bewezen is dat hij zijn gevaarlijke spitsen (Neres en Kluivert) niet of te weinig opstelde.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 15:37
Wat lul jij het je nek? Neres heeft by far zijn beste periode gespeeld onder Keizer.

Heeft Frenkie en De Ligt heel veel beter gemaakt waar Ten Hag nu van profiteerd.
Vind ik leuk
Ditsu Roan +278
woensdag 7 november 2018 om 19:02
Ik gun het Keizer echt, ondanks dat hij raar weg gekomen is bij Ajax, heeft hij zich altijd goed opgesteld richting de media. Persoonlijk had ik keizer graag trainer van Groningen zien worden met Buijs als zijn assistent zo dat Buijs een paar jaar later het stokje over had kunnen nemen
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 19:03]
Vind ik leuk
Marco S +6551
woensdag 7 november 2018 om 19:05
Mooie club, ik gun het hem..
Vind ik leuk
Cookee +11786
woensdag 7 november 2018 om 19:38
Ik ga naar Lissabon en ik neem mee...
nou vast niet veel, daar is hij veel te slim voor.
Maar er zitten al een paar Nederlanders toch?
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 19:54
Na de teleurstelling bij Ajax is het fijn voor Keizer .
Hoop dat het een succes wordt en dat hij een lange neusssssss kan trekken waar ze hem hebben laten vallen .
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 20:04
Grappig dat hij zo gewilt is terwijl hij eigenlijk nog niets gepresteerd heeft. Dat half jaartje Ajax 1 levert hem nu een dik contract op. Waarschijnlijk veel meer dan Ten Hag nu bij Ajax heeft.
Vind ik leuk
Voetbal@com +1547
woensdag 7 november 2018 om 20:10
Vond het echt een geschikte trainer bij Ajax.

Sporting Portugal vind ik geen goede keuze, een Fenerbahçe gevoel heb ik erbij. Ik snap ook niet dat Dost daar nog voetbalt na die hooligan aanval.
Vind ik leuk
lemon9 +900
woensdag 7 november 2018 om 20:31
Gaat ie niet redden daar
Vind ik leuk
Come on Utreg +28371
woensdag 7 november 2018 om 20:55
Toch leuk voor Keizer.
Vind ik leuk
El Cazador +8080
donderdag 8 november 2018 om 00:17
Badhoeverdorper euh volgens mij komt hij uit Wilnis.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 15:08
Marcel Keizer is de onberispelijke bewaker en onbezoldigd woordvoerder van het Abdelhak Nouri gedachtengoed. De voorbeeldige Marcel Keizer was teveel heer voor de vijfde betonnen konkelcolonne.
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 15:09]
Vind ik leuk
PoepWagen +1980
donderdag 8 november 2018 om 15:09
Zo zie je maar, een onbeduidende keuken kampioen divisie trainer die nog nooit ergens wat heeft laten zien.... Ik hoop voor hem dat hij slaagt!
Vind ik leuk
Cookee +11786
donderdag 8 november 2018 om 16:36
Hij zat PSV op de hielen, maar mocht het niet afmaken.
Vind ik leuk
frankje +59
donderdag 8 november 2018 om 15:18
Mooi, een nederlandse trainer bij een buitenlandse topclub. Ik hoop dat hij succesvol is, dat gun ik hem wel.
Vind ik leuk
Vrolijkje +1566
donderdag 8 november 2018 om 15:52
Gun het deze man wel.
Is door Overmars en v/d sar op een schandalige wijze als kop van jut gebruikt.

Hoop dat hij daar slaagt.
Vind ik leuk
Mama +386
donderdag 8 november 2018 om 15:53
Deze voetbalkenner (?) had dit dus absoluut niet verwacht. Hij zelf waarschijnlijk ook niet.
Vind ik leuk
Smithsonian +37589
donderdag 8 november 2018 om 16:03
Mooie stap 😊
Vind ik leuk
Cookee +11786
donderdag 8 november 2018 om 16:34
Mooie stap Marcel... het is je gegund,
stuur je even wat talentjes deze kant op naar Cambuur?
Vind ik leuk
HupHolland +3242
vrijdag 9 november 2018 om 00:05
Keizer is goed genoeg en vedient een kans. Maar Sporting is een club die coaches niet echt de kans geeft. Ik verwacht hem binnen 8 maanden weer werkeloos.

Na de Boer en Cocu de volgende Nederlandse coach die in mijn ogen een verkeerde keuze maakt.
Vind ik leuk
Vinnie J +1932
vrijdag 9 november 2018 om 00:47
Zal ie de kerst halen? Wat een slechte trainer, niveau ten hag.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 01:22
Super! Maar die man moet tijd krijgen!
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 07:11
Het is hem gegund. Wat Ajax met hem gedaan heeft slaat echt helemaal nergens op.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 10:52
Ik gun 't hem van harte maar ik kan nog steeds niet begrijpen dat Sporting voor hem gekozen heeft. Ze hadden onder andere Jardim kunnen benaderen maar zelfs dat hebben ze niet gedaan. Er was genoeg keus als het gaat om trainers en toch moesten ze perse Keizer hebben. Hij gaat Sporting niet beter laten voetballen en zeker niet langs Benfica of Porto loodsen.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 00:32
Ander artikel : "Keizer wint ook derde wedstrijd met Sporting: Dost tekent voor knappe kopgoal
Gepubliceerd: Ma 03-12-2018 om 23:21

Hij werkt daar dan toch al een tijdje?
Vind ik leuk
FISH +444
dinsdag 4 december 2018 om 05:35
Update nieuwe trainert.........
Vind ik leuk
wattenstaafje +22593
dinsdag 4 december 2018 om 06:11
Wie?
Vind ik leuk
repeP +1506
dinsdag 4 december 2018 om 13:59
Los van Keizer is het toch best wel apart hoe de trainersloopbaan van Damien Hertog zich aan het ontvouwen is. In de luwte van de vaderlandse pers harkt hij echt wel zijn centjes bij elkaar op deze manier.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws