Ontstemde Advocaat herhaalt kritiek op KNVB: Alles voor de commercie...

Ontstemde Advocaat herhaalt kritiek op KNVB: "Alles voor de commercie..."

Gepubliceerd: woensdag 7 november 2018 om 20:52wo 07-11-2018 om 20:52

Dick Advocaat is ontstemd over het feit dat FC Utrecht een korte voorbereidingstijd heeft op de ontmoeting met Ajax. De trainer van FC Utrecht herhaalt dat woensdagavond bij Veronica.

Advocaat vindt het onbegrijpelijk dat zijn elftal op donderdag 20 december een bekerwedstrijd speelt tegen Feyenoord. Amper drie dagen later volgt de beladen clash met Ajax. "Nee, ik ben er niet blij mee", zegt de ervaren oefenmeester bij Veronica.

"Als je donderdag tegen Feyenoord speelt om 20.45 uur, dan ben je de volgende dag om 14.00 uur terug. Vervolgens spelen we zondag om 12.15 tegen Ajax. Ajax speelt in de beker een dag eerder dan wij", vervolgt Advocaat. "Voor ons zijn dit toch heel bepalende wedstrijden. Alles voor de commercie..."

De KNVB zit officieel niet fout met de planning, want tussen twee wedstrijden moet minimaal 48 uur zitten.

Lees ook: Advocaat boos over 'bevoordeeld' Ajax: "Het is een belachelijk besluit"

Lees meer over:EredivisieFC Utrecht

Plaats een reactie

Clutchy +1254
woensdag 7 november 2018 om 20:55
Echt zinloos topic dit weer...
Vind ik leuk
Roeptoeter +19254
woensdag 7 november 2018 om 20:55
Aldus de man die zijn eigen winstpercentage bij Oranje belangrijker vond dan het algemeen belang van het Nederlandse voetbal.
Vind ik leuk
Spiegel +11624
woensdag 7 november 2018 om 21:10
Hoezo zijn winstpercentage? Zijn winstpercentage is toch juist in het belang van het Nederlandse voetbal?

Hij heeft alleen bij Frankrijk verloren. Geen straf, de uiteindelijke wereldkampioen...
Vind ik leuk
John M. +5134
woensdag 7 november 2018 om 21:18
Die toeter roept maar wat zonder enig idee.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8075
donderdag 8 november 2018 om 07:53
Daarom heet hij ook roeptoeter ;)
Vind ik leuk
Il Gordo +21253
woensdag 7 november 2018 om 20:55
En als ze het in het buitenland doen, vinden we het wel normaal? Professioneel? "Daar zeuren ze ook niet?"
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 20:56
En toch heeft hij gelijk. Laat ajax anders donderdag avond spelen om 20:45 uur in Kerkrade. Dan is het probleem opgelost
Vind ik leuk
jollie18 +121
woensdag 7 november 2018 om 20:58
Maakt niet uit Dickie Utrecht heeft niet veel tijd nodig om zich op te laden voor de wedstrijd van het jaar
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 20:58]
Vind ik leuk
Lurton +2264
woensdag 7 november 2018 om 21:52
Daar heeft alle tijd voor in de Bus.

"Als je donderdag tegen Feyenoord speelt om 20.45 uur, dan ben je de volgende dag om 14.00 uur terug.

Lange rit van Rotterdam naar Utrecht. :)
Vind ik leuk
Lucky Kes +8075
donderdag 8 november 2018 om 07:54
Of hele lange verlenging met penalties
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 21:00
Als dik nou volle bak gaat tegen feyenoord mag hij later dit seizoen in de finale tegen ajax twee dagen extra rust
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 21:00]
Vind ik leuk
Kim Jung-On +6066
woensdag 7 november 2018 om 21:02
Dan reis je toch direct na de wedstrijd tegen Feijenoord naar huis?
Vind ik leuk
satesaus +1662
woensdag 7 november 2018 om 21:04
Hoe lang rijdt hij van Rotterdam naar Utrecht? Of krijgen we een serie van 645 penalties?
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 21:05]
Vind ik leuk
Almaniak +241
woensdag 7 november 2018 om 21:14
Utrecht speelt de zondag ervoor tegen heerenveen. Als je woensdagavond speelt zit je net zo dicht op die pot als dat er tussen donderdag en zondag zou zitten. Heerenveen uit lijkt me qua moeilijkheidsgraad bovendien belangrijker dan ajax. Daar haal je normaliter de punten niet
Vind ik leuk
Gyrosregime +2759
woensdag 7 november 2018 om 21:54
Advocaat heeft natuurlijk helemaal gelijk.. ik vind het sowieso al onbegrijpelijk dat clubs als PSV en Ajax vrijwel nooit op vrijdag moeten spelen.. het zou de KNVB sieren als niet roostermakers maar een loting de competitie bepaalt, maar dat zal nooit gebeuren.. aan het begin wordt de competitie al beïnvloed puur voor het geld..
Vind ik leuk
Koenbres +2135
woensdag 7 november 2018 om 23:25
Valt me inderdaad ook op dat die bijna of eigenlijk nooit op vrijdag hoeven
Vind ik leuk
Spudje81 +182
woensdag 7 november 2018 om 22:23
Klopt helemaal. Alles wordt er aan gedaan om het Ajax zo makkelijk mogelijk te maken. NAC - Ajax van 24 november is ook vervroegd van 20.45 naar 18.30 zodat de Amsterdammertjes weer vroeg op bed liggen omdat ze dinsdag champions league moeten spelen. 18.30, 12.15, 16.45, allemaal klotetijden als stadionbezoeker.
Vind ik leuk
Snapje? +9881
donderdag 8 november 2018 om 06:46
Om de puntjes weer binnen te halen voor nederland omdat de rest van het klootjes volk het weer niet voor elkaar krijgt om ook maar iets te presteren europees.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8075
donderdag 8 november 2018 om 07:58
Omdat Ajax het dit jaar goed doet?
Vorig jaar NUL punten
Snap je?
Vind ik leuk
wil +1371
woensdag 7 november 2018 om 23:41
De commercie brengt ook veel geld op.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 06:19
Hoi goeie morgen snap het die wedstrijd is rond 22:45. klaar blijven in Rotterdam overnachten.grtjs uit Almere
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 08:35
Zeg dan niks, Ik ben Utrecht supporter maar dit heeft totaal geen zin. Het is vervelend misschien maar ze krijgen genoeg betaald om zich een beetje in te spannen, dan maar een beetje minder rust. Moet geen excuus zijn. Als Utrecht Europees had gehaald dan had je dit ook gehad maar dan vaker. Niet lullen maar poetsen kom op zeg!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws