Spelersrapport: Onana valt op, een onvoldoende en twee zevens voor Ajax

    Spelersrapport: Onana valt op, een onvoldoende en twee zevens voor Ajax

    woensdag 7 november 2018 om 23:00

    Ajax heeft een punt overgehouden aan de uitwedstrijd tegen Benfica. André Onana leek de schlemiel te worden, maar vertolkte in de slotfase alsnog een heldenrol. Bekijk de cijfers na het 1-1 gelijkspel in Lissabon. 

    André Onana – 6: Twee fouten in een minuut bezorgden Benfica de openingstreffer. Regelmatig houdt de Kameroener zijn ploeg op de been, maar in Lissabon faalde Onana opzichtig. In de tweede helft was alles anders. In de slotminuut redde hij twee keer héél fraai. Het spoelt de nare nasmaak grotendeels weg voor Onana. 

    Nicolas Tagliafico - 5,5: Het was bepaald niet de avond van Tagliafico. De Argentijnse back pakte een onnodige gele kaart en kwam aanvallend niet uit de verf. Dit kan hij beter, zo weten we uit ervaring.

    Matthijs de Ligt - 7: Een nieuwe wedstrijd, een nieuwe avond Matthijs de Ligt-heerschappij. Het is al vaak gezegd, maar het gemak waarmee de negentienjarige Ajax-aanvoerder zich staande houdt op Champions League-niveau is opzienbarend.

    Daley Blind – 6,5: Een aantal keer was Blind slordig aan de bal, maar de centrale verdediger herstelde zich van een aantal mindere momentjes. Blind stond zijn mannetje.

    Noussair Mazraoui – 6,5: Mazraoui is af en toe belangrijk in vlotte aanvallen over de rechterkant, maar nog net iets te vaak maakt hij onbegrijpelijke keuzes die soms tot veel gevaar leiden. Tegen Benfica ging het, gelukkig voor hem en Ajax, vaak net wél goed. 

    Lasse Schöne - 6: De Deense controleur had bij vlagen moeite om aan te haken, maar stond zijn mannetje wel. Meer dan dat was het ook niet. Een krappe voldoende voor Schöne.

    Donny van de Beek - 6: Ook Van de Beek was niet in grootse vorm woensdagavond. Het Ajax-middenveld wist het verschil niet te maken. Kort voor rust had hij De Jong moeten voorzien van een assist voor de 1-1, maar hij ging ogenschijnlijk voor eigen succes. Zonde.

    Frenkie de Jong - 7: Frenkie de Jong wilde voor rust heel graag, maar had simpelweg te weinig opties om in balbezit het verschil te maken. Typerend daarvoor was zijn frustratie over de enorme kans die hij een minuut voor rust had móeten krijgen, maar niet kreeg van Van de Beek. Ook na rust was De Jong sterk aan de bal. Hij was de beste middenvelder van de Amsterdammers. Ging in de slotfase geblesseerd naar de kant. 

    Hakim Ziyech – 6,5: Een kwartier na rust kwam het Ziyech-moment waar je elke wedstrijd op wacht. Met een geweldige pass zette hij Tadic voor de Benfica-doelman, die knap afrondde. Zonder twijfel het hoogtepunt van de avond van Ziyech.

    Dusan Tadic – 6,5: Heel indrukwekkend was het niet, ook niet van Tadic' kant. Maar zoals vaker was de Serviër wel goud waard voor Ajax. Hij zette een fraaie pass van Ziyech op zeer knappe wijze om in de 1-1, waardoor Ajax nog altijd ongeslagen is in de poulefase.

    David Neres - 5: In de eerste helft was Neres praktisch onzichtbaar, maar dat veranderde in de tweede helft. De Braziliaan, die woensdag aan de linkerflank geposteerd werd door Ten Hag, was na rust dreigend. Tot een doelpunt leidde het echter niet.

    Invallers
    Kasper Dolberg - : Speelde te kort voor een beoordeling.

    Maximilian Wöber - : Speelde te kort voor een beoordeling.

    (Emile van de Sande / VoetbalPrimeur)

    Plaats een reactie

    Aal +22122
    woensdag 7 november 2018 om 23:01
    Trots op onze Amsterdamse broeders!
    Vind ik leuk
    Niels92 +27267
    woensdag 7 november 2018 om 23:02
    Zwaar bevochten 1-1 maar erg trots op Ajax, en wat een geweldige redding op het laatst van Onana, dat maakt zijn fout goed :)
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 23:10
    en terecht! gefeliciteerd ajacieden!! maakt mn kater van gisteren toch weet betet
    Vind ik leuk
    Niels92 +27267
    woensdag 7 november 2018 om 23:10
    Thnx gozer :)
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18890
    woensdag 7 november 2018 om 23:02
    Aal, een keer wat positiefs uit jou mond? Moet niet gekker worden😋
    Vind ik leuk
    AlecBlc +1024
    woensdag 7 november 2018 om 23:03
    Maar wat is deze beoordeling? Psv verliest kansloos van de Spurs en er valt 1 onvoldoende. Neres was helemaal niet zo slecht als Pereiro en krijgt hetzelfde punt.

    Hoe kan het zijn dan een team dat kansloos verliest zulke hoge punten krijgt, en een team dat goed speelt, ongeveer dezelfde punten krijgt....
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9004
    woensdag 7 november 2018 om 23:09
    Huh speelde Ajax goed dan?
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 23:21
    Nee, ik vind die beoordelingen ook altijd vaag. Volgens mij krijgen ze voldoendes als ze uit minimaal een punt behalen
    Vind ik leuk
    chicken +11372
    woensdag 7 november 2018 om 23:24
    Wij gingen iig voor de winst en kregen een gelijkspel. Goed was het niet, zal wel met de druk te maken hebben gehad.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 23:50
    En? Hoe voelt je 'shine-moment' ?
    Voedertijd weer gehad. Verdwijn je weer onder de keukenkastjes, kakkerlak?
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9004
    donderdag 8 november 2018 om 07:02
    Wat is dit voor een reactie joh? Leg eens uit wat je dwarszit...
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 23:10
    Je myopische 'analyse' is uiteraard even kansloos.
    Vind ik leuk
    pietprecies +6210
    donderdag 8 november 2018 om 00:26
    Heeee Laufpensum, weer terug?
    Vind ik leuk
    Jozef +38703
    donderdag 8 november 2018 om 00:46
    Nee, volgen mij is het Schlachtenbummler....😄
    Vind ik leuk
    M +111
    woensdag 7 november 2018 om 23:12
    Bij Ajax zijn we kritischer en niet snel tevreden. Dat zie je terug in de beoordeling 😉
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 23:19
    Door het niveau verschil van de tegenstander.
    Vind ik leuk
    volharding +712
    woensdag 7 november 2018 om 23:23
    Omdat jij te veel met je Ajax bril zit te kijken, en in Europa waarschijnlijk T.H.veel hoger aangeslagen is als Benfica.
    Vind ik leuk
    murmur27 +1605
    woensdag 7 november 2018 om 23:31
    Dat is zeker waar, Spurs heeft een hoger aanzien als Benfica.

    Maar wat zijn die Portugezen toch leep, denk dat spelen tegen zo'n club meer professionaliteit om de wedstrijd enig sinds over de lijn te trekken.

    Maar jongens wat ben ik blij, schorre stem kan er ook wel nog bij!
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 23:31
    Ik als Ajacied en Spurs-supporter moet bekennen dat PSV veel beter speelde en ook echt als team. Tuurlijk werden ze zoek gespeeld, maar we spelen ook op zijn tijd Engelse topclubs zoek, dus geen schande. Ajax daarentegen was dramatische slecht. Ziyech, Tadic en Blind hadden van mij ook wel veel lager mogen krijgen.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +920
    woensdag 7 november 2018 om 23:44
    Het punt was gewoon verdiend!
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 23:46
    Mwah.... Qua kansen miss wel, maar qua vechtlust absoluut niet.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +920
    woensdag 7 november 2018 om 23:55
    Ik vond het voetbal vandaag juist niet goed maar op basis van vechtlust hebben ze dit punt juist gepakt.
    Vind ik leuk
    pietprecies +6210
    donderdag 8 november 2018 om 00:29
    Wat ForzaVVV zegt, voetballend was het niet sprankelend al werd dat door Benfica ook hardhandig onmogelijk gemaakt..

    Op vechtlust met name 2e helft terechte uitslag en redelijk gedaan.

    Je merkte 2e helft dat Benfica met krachten had gesmeten want Ajax werd een periode met de minuut sterker dan zij.

    Dat had Ajax trouwens veel beter uit kunnen spelen een paar keer maar met een punt kan ik wel leven opzich.
    Vind ik leuk
    AlecBlc +1024
    donderdag 8 november 2018 om 08:05
    Jij hebt duidelijk niet naar psv gekeken. Bij Ajax liep het niet vlot, maar bij psv al helemaal niet. Psv stond met 10 man te verdedigen, en speelde totaal niet als een team. Elke bal die ze kregen ramde ze gewoon naar voren in de hoop dat Lozano kon counteren.

    Dat is niet echt hoe een goed team speelt.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:26
    Idd ze stonden met 10 man te verdedigen, maar als ze dat niet deden werden ze helemaal weggespeeld met 6-1. Ze gingen in iedergeval vol voor het punt en speelden als team. Bij Ajax speelden vooral Ziyech en Tadic alleen voor zichzelf.
    Vind ik leuk
    3Bier +9700
    donderdag 8 november 2018 om 09:59
    Ja man. PSV speelde heerlijk. Met z'n allen voor de pot liggen en dan nog zoveel schoten tegen krijgen. Netjes hoor.
    Zowel PSV als Ajax hebben geknokt voor wat ze waard zijn. Verschil is dat Ajax probeerde uit de druk te voetballen terwijl PSV de bal naar voren roste en achterin bleef hangen. Ajax speelde niet goed maar werd niet volledig weggespeeld. Dat er nog een punt is gehaald is juist omdat ze als een echt team speelden.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:43
    Ajax heeft meer kwaliteit dan Benfica daarom hebben we gewonnen. Spurs is een paar klasses beter dan PSV, dus niet zo gek.
    Vind ik leuk
    3Bier +9700
    donderdag 8 november 2018 om 10:53
    Hmm Benfica en Ajax lijken mij redelijk gelijkwaardig.
    Nederlands ploegen spelen over het algemeen wel aardig tegen Engelse ploegen. Maar dan moet je wel voetballen en slim druk zetten. Uiteraard is Spurs een paar klasses beter, maar echt zoveel verschil is het nou ook weer niet. Zeker het Spurs van dinsdag was ronduit matig. Dit keer waren ze te pakken.
    Ik denk dat jij een iets te hoge pet hebt van Spurs en een te lage dunk van Benfica. Beide clubs ontlopen elkaar minder dan jij denkt. Staan op de coëfficiënten ranglijst ook vlak bij elkaar.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 13:40
    Dat jij die coefficientenlijst serieus neemt zegt genoeg. Paar maanden terug stond Dominicaanse Republiek boven Nederland...
    Vind ik leuk
    3Bier +9700
    donderdag 8 november 2018 om 14:07
    UEFA coefficientenlijst geeft de resultaten aan van de clubs in de laatste 5 jaar. Is de basis van lotingen potindelingen etc. Uiteindelijk bepaald die lijst ook hoeveel Europese deelnemers per land mogen meedoen.

    Is heel wat anders dan de FIFA ranglijst waar je punten kunt halen met oefenwedstrijden etc.

    Benfica presteert de laatste 5 jaar gemiddeld iets beter in Europa dan Spurs. Dat zijn de feiten. Ik schat Spurs qua spelersmateriaal wel hoger in maar het verschil tussen die 2 clubs is niet zo groot als dat jij denkt.
    Vind ik leuk
    Vowtar +5241
    woensdag 7 november 2018 om 23:39
    Vrind. Tottenham heeft minder gecreëerd dan Benfica. PSV meer dan Ajax. Tottenham is ondertussen een paar klassen beter dan Benfica. Je kan een bril ophebben, maar het is logisch dat PSV minstens zulke cijfers krijgt als Ajax. Enige gekke is dat De Ligt en De Jong weer hoger krijgen dan de rest, maar dat is letterlijk altijd op VP. Je moet iets doen om de transfersom op te drijven.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +920
    woensdag 7 november 2018 om 23:46
    De jong speelde ook gewoon goed
    Vind ik leuk
    Vowtar +5241
    donderdag 8 november 2018 om 13:50
    Niet beter dan zijn teamgenoten
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +920
    donderdag 8 november 2018 om 14:14
    Ik vond hem gisteren echt wel beter dan schone en van de beek.
    Vind ik leuk
    Niels92 +27267
    woensdag 7 november 2018 om 23:51
    '' Je moet iets doen om de transfersom op te drijven.''

    De clubs en de scouts kijken natuurlijk na iedere wedstrijd van Ajax wat voor cijfers ze krijgen en gaan daar de transfersom aan aanpassen? :)
    Vind ik leuk
    dhrwobo +26917
    donderdag 8 november 2018 om 06:50
    Hahaha ik dacht exact hetzelfde haha
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:20
    Als je de Ligt geen hoge waardering waard van moet je morgen zo snel mogelijk naar de oogarts.
    Vind ik leuk
    Vowtar +5241
    donderdag 8 november 2018 om 13:52
    Gister wel, maar bijvoorbeeld in de thuiswedstrijd tegen Benfica werd hij regelmatig te kijk gezet door Seferovic. Toen had hij ook het hoogste cijfer van het team, ook gedeeld met De Jong. Kijk het er maar op na, die 2 hebben altijd de hoogste cijfers op VP, ookal speelt de rest van het elftal beter.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 14:07
    Hij moest ff omschakelen naar een hoger niveau verleden week. Heel soms zie je nog dat hij in de NLse competitie speelt. Maar gisteren was hij bij tijd en wijlen fenomenaal, 19 jaar en dan al spelen als Stam in de beste dagen.
    Vind ik leuk
    Vowtar +5241
    donderdag 8 november 2018 om 14:11
    Oh De Ligt is nu al een topper, met potentie om nog veel beter te worden. Dat staat wat mij betreft buiten kijf. Ik vind het alleen opmerkelijk dat hij van VP ook een hoog cijfer krijgt na een zeldzame zwakke pot.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 14:22
    Verleden week was hij wat onwennig maar zeker niet zwak. Hij weet toch als hij niet lekker in de wedstrijd zit, een voldoende te halen. Zeer knap op die leeftijd.
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1024
    donderdag 8 november 2018 om 00:30
    Tottenham had in ongeveer de 65ste minuut 25 schoten gelost ????? Die hebben veeeeeel meer gecreert hoor.
    Vind ik leuk
    pietprecies +6210
    donderdag 8 november 2018 om 00:31
    Hahahaha.

    Nee Tottenham? Daar had Benfica gehakt van gemaakt met hun instelling vandaag.

    Tottenham is maybe op papier beter maar ik hoef jou hopelijk niet uit te leggen dat wedstrijden doorgaans op gras worden gespeeld i.p.v. papier...
    Vind ik leuk
    Chucky +784
    donderdag 8 november 2018 om 00:58
    Lul niet zo dom...
    Vind ik leuk
    dhrwobo +26917
    donderdag 8 november 2018 om 06:51
    Leuke woorden pietmprecies. Maar je lult zoals gewoonlijk uit je nek.

    Dit Benfica gehakt gemaakt van spurs.. ga je mond spoelen grappenmakert
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 06:52]
    Vind ik leuk
    zoroman30 +81
    donderdag 8 november 2018 om 05:17
    Tottenham creëert minder dan benfica??? Tottenham heeft 29 X geschoten! En dat waren een hoop kansen van dichtbij. Psv heeft 7x geschoten, waarvan 3 geblokte schoten van lozano. Benfica heeft net als ajax 10 X geschoten. Ik weet niet wat voor wedstrijden hebt zitten kijken maar daar klopt niet veel van.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:28
    Haha! Benfica beter dan Spurs😂😂😂 Ik kom niet meer bij sorry. 🤣
    Vind ik leuk
    NunoGomes +15
    woensdag 7 november 2018 om 23:44
    Niveau van de tegenstander';)
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 06:54
    PSV speelt tegen wereldteams dat is het verschil
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 23:01
    5.5 voor Onana wat een grap dikke 8.5!
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2267
    woensdag 7 november 2018 om 23:03
    Dikke Vier meer niet.
    Vind ik leuk
    Niels92 +27267
    woensdag 7 november 2018 om 23:08
    Ah je Ajax frustratie speelt weer parten en daarom een dikke 4 voor Onana, heerlijk :)
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2267
    woensdag 7 november 2018 om 23:32
    Is de waarheid Zoet was vijf keer beter,maar Onana was zeer slecht.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 23:32]
    Vind ik leuk
    Niels92 +27267
    woensdag 7 november 2018 om 23:36
    Zoet was gisteren inderdaad beter aan het keepen, daar tegen was Zoet weer tegen Inter slechter aan het keepen, soms zit het mee en soms zit het tegen :)

    Maar om Onana een 4 te geven dat zegt toch echt meer over je Ajax frustratie!
    Vind ik leuk
    Jozef +38703
    donderdag 8 november 2018 om 00:50
    Dikke vier en dat maal vijf maakt het cijfer twintig. Bij mij is een tien maximaal...
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2267
    donderdag 8 november 2018 om 06:59
    Jozef je gaat me toch niet zeggen dat hij goed was? Een dikke vier punt .
    Vind ik leuk
    Jozef +38703
    donderdag 8 november 2018 om 08:06
    Hij was enkele minuten in dromenland en dat is verwijtbaar. Verder keepte hij wel.aardig dacht ik.


    Maar ik zat even naar je cjjfers te kijken en daar zat iets vreemds aan...😉
    Vind ik leuk
    pietprecies +6210
    donderdag 8 november 2018 om 00:32
    Voor je meurende zus wel ja
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2267
    donderdag 8 november 2018 om 07:00
    Een dikke vier hetzelfde als je vriend.
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12838
    woensdag 7 november 2018 om 23:05
    6,5 lijkt me meer redelijk.

    Lachen is de 6,5 voor Blind, afgelopen weekend de man of the match van Overmars, nu met afstand de slechtste op het veld.
    Hele wedstrijd vrijgelaten door Benfica en ja hoor kwam geen fatsoenlijke pass vandaan. Verdedigend alleen maar kopduels verloren en voor de rest opnieuw niet om aan te zien
    Vind ik leuk
    Twanno17 +90
    woensdag 7 november 2018 om 23:35
    Ik weet niet of je vandaag naar Schöne en Neres hebt zitten kijken, maar die waren ver ondermaats vond de rest wel prima dus ook Blind... Misschien wat teleurgesteld in Ziyech omdat je zoveel van hem verwacht, maar wel weer beslissend.
    Vind ik leuk
    pietprecies +6210
    donderdag 8 november 2018 om 00:33
    Vooral Neres en Schone vielen door de mand, Blind niet foutloos maar alle kopduels verloren is onzin.
    Vind ik leuk
    Jozef +38703
    donderdag 8 november 2018 om 08:41
    Blind was niet zo slecht als jij beweert.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 16:33
    Wöbertje is beter
    Vind ik leuk
    Darter 876 +708
    woensdag 7 november 2018 om 23:01
    Van schlemiel tot HELD!!!
    Onana he he ......
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 23:02
    Onana verdient een 10!

    Schudt de hele ploeg wakker en maakt nog de beslissende redding
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 23:02
    Als dit de slechtste wedstrijd van Ajax was en blijft. Gaan we nog mooie avonden krijgen. Proost iedereen.
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2267
    woensdag 7 november 2018 om 23:05
    Zo geweldig was het niet . Snap je niks van dat PSV maar een punt heeft en dit Ajax acht.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 23:08
    Ik schrijf toch niet dat het geweldig was. Maar we staan op 8 punten en daar gaat het om!! Mooi hè?
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 23:11
    van harte :)
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 23:13
    Dank je man!👍
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 23:35
    Och och


    .
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 23:38]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:23
    Het is ook niet eerlijk he in de wereld. Nog 2 wedstrijden en dan snap je nog steeds niet dat PSV 1 punt heeft. Wordt nog een mentaal dingetje hoor om van die ene punt af te komen. Dit worden nog 2 pijnlijke wedstrijden. Vraag me af of er nog PSV supporters zijn die zin hebben in die wedstrijden.
    Vind ik leuk
    Jozef +38703
    donderdag 8 november 2018 om 08:09
    Misschien had het geholpen dat je ook naar PSV had gekeken.


    Jullie maken altijd duidelijk dat een stand nooit liegt....
    Vind ik leuk
    hantayo +1070
    donderdag 8 november 2018 om 15:34
    Kijk naar de tegenstanders.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 23:03
    Zal wel een andere wedstrijd gezien hebben, maar zo sterk was de Ligt niet
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 23:05
    Hij had best veel goede onderscheppingen en won vgm alle 1v1 wedstrijden.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:25
    Jij moet geen scout worden, ben je niet geschikt voor.
    Vind ik leuk
    fr1963 +3116
    woensdag 7 november 2018 om 23:04
    Ajax krijgt weer teveel. Het zit ze echt niet tegen! Onana , wat een clown....
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 23:05
    Lucky ajax he.
    Vind ik leuk
    Niels92 +27267
    woensdag 7 november 2018 om 23:06
    Tja dat heb je wel eens, een keeper die een fout maakt, maar ook een paar prima reddingen, vooral 1 seconde voor tijd :)

    Zijn fout is hem vergeven!
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9004
    woensdag 7 november 2018 om 23:23
    Fraaie reflex idd
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2267
    woensdag 7 november 2018 om 23:06
    Nogal. 1963.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 23:07]
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 23:39
    Aaahhhh, boehoehoeeee.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:25
    Pieeeeeeep piep piep. Trencin Ole ole
    Vind ik leuk
    fr1963 +3116
    donderdag 8 november 2018 om 12:53
    Je hebt een druppeltje olie nodig....
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 23:05
    Op basis waarvan krijgt Donny vd Beek een 6? Was bij far de slechtste van het veld.

    Los daarvan, prima resultaat. plek 1 zit er niet in, dus wordt wel zwaar de volgende ronde, maar plek 2 mag en gaat niet meer weggegeven worden. TOP!
    Vind ik leuk
    thomp +26
    woensdag 7 november 2018 om 23:08
    Donny van de beek de slechtste?? Dan heb je niet naar blind gekeken. Slordig, onnodig balverlies en iedere keer te laat. Snap niet dat hij nog een basisplaats heeft. Kunnen beter wöber erin zetten
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 02:06
    Blind was nog gewoon nuttig achterin. Zetten de mensen op de juiste plek en was gewoon degelijk. Deed echt niet veel fout. Af en toe een foute pass, maar dat was meer omdat spelers zoals vd Beek verstoppertje speelde.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 23:05
    Wie geeft deze punten? Gisteren ook gevraagd. Onana maakt één fout en de 1-0 valt. Daarna heeft hij ALLES tegengehouden.
    Goed gevochten en een punt gewonnen.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 23:06
    ziyech en tadic.. allebei onzichtbaar.... op 1 moment na....
    schone en vd beek veel balverlies... en toch voldoende??
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +14747
    woensdag 7 november 2018 om 23:06
    Weer een nietszeggend rapport.
    Stop gewoon met deze onzin.
    Vind ik leuk
    Kuip +7905
    woensdag 7 november 2018 om 23:10
    Ajax moet in de winterstop nog wel de markt op want de selectie is veel te smal. Het middenveld is te matig. De Jong is fantastisch maar Schone en van de Beek komen echte klasse te kort. Ook achterin zou de komst van Magallan geen overbodige luxe zijn.
    De schorsing van Tagliafico levert eigenlijk al problemen op. Zowel Blind als Wober zijn dan verzwakkingen. Een linksback er bij zou ook niet verkeerd zijn.
    Vind ik leuk
    Talentscout +1172
    woensdag 7 november 2018 om 23:38
    Blind gewoon weer op het middenveld. TH heeft gefaald deze wedstrijd door vast te houden aan Schöne/van de Beek op het middenveld. Terwijl ze in de heenwedstrijd al door het ijs zakten.
    Vind ik leuk
    hantayo +1070
    donderdag 8 november 2018 om 15:46
    Niet om aan te zien zo slecht. De enige voldoende de Jong. Mazzel nog dat punt. Tegen Barcelona, Tottingham en Milaan hadden ze ook maar 1 puntje gehaald in 4 wedstrijden. Ziyeck zit weer op dat matige nivo van vorig jaar, 1 goede pass. Tadic loopt alleen maar verontwaardigd te zijn, Neres weet zich geen raad met zijn positie, van de Beek stoort nog wel aardig, Schöne doet het aardig totdat ie 2x te traag is en er bijna gescoord wordt, De Jong stond meer achterin als op het middenveld (omdat het nodig was!), Tagiotelli (of zoiets) liep als een ongeleid projectiel rond, Blind passte verkeerd of werd overlopen, de Ligt de tweede helft goed maar daarvoor oogt ie traag, Mazzouraie (of zoiets) niks te verwijten, en Onana , dat weet iedereen. Ten Hag kan toch Blind niet meer op die plek zetten! En Tadic heeft gescoord maar is geen spits. Beetje negatief deze reactie maar kom op, wordt wakker, zo kom je niet ver.
    Vind ik leuk
    De Haan +333
    donderdag 8 november 2018 om 00:26
    Zeker mee eens. Blind op de cvm met de punt naar achter. Nieuwe cv, maar dan wel een hoog segment klasse met oog op mogelijk vertrek de ligt. Volgend jaar zullen wober en schuurs om een plekkie ernaast moeten vechten.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:27
    We zijn ook geen City of Real. Niveau Benfica, Lyon wat prima is. En hebben we een goede dag kunnen we verrassen.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 23:12
    Haha Tadic, Ziyech en Blind een 6,5... Miss met ze drieën bij elkaar... Wat waren hun slecht zeg jemig!

    Verder wel eens met de cijfers.
    Vind ik leuk
    Talentscout +1172
    woensdag 7 november 2018 om 23:37
    Dat kan je evengoed zeggen van Schöne, Van de Beek en in mindere mate Neres (heeft al een 5). Was een hele slechte wedstrijd, enigen die redelijk speelden waren Frenkie en de Ligt.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 23:45
    Schöne kan het gewoon niet meer belopen die is op. Van de Beek had zijn dag niet, maar Donny wilde wel werken voor het team en meters maken. Tadic en Ziyech waren alleen maar aan het draaien en kappen. Ziyech schoot ook een paar ballen naar Marokko, terwijl hij ook hem had kunnen afleggen... Echt een drama die Ziyech en Tadic!
    Vind ik leuk
    Talentscout +1172
    woensdag 7 november 2018 om 23:47
    Ziyech was in de heenwedstrijd ook al dramatisch. Maar omdat hij nu ook weer een assist geeft zien velen dat niet.. Ik ben eigenlijk nog nooit fan van hem geweest, hij komt tekort voor dit niveau. Tadic kan het wel aan, als hij als een pure linksbuiten speelt die voorzetten geeft. Maar vandaag had hij een andere taak..
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 23:52
    Met jou kan ik praten! Ziyech denkt vooral zelf dat hij heel geweldig is.

    Tadic zoud miss eigenlijk gewoon in dienst van de spits moeten spelen. Maar Tadic wil zelf de bigstar spelen. Wil net als Ziyech alles zelf doen. Voorzetten geven kan hij idd wel heeft hij laten zien aan het begin.
    Vind ik leuk
    pitboss +245
    woensdag 7 november 2018 om 23:16
    Kan iemand Ziyech verbieden om op goal te schieten?
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5204
    woensdag 7 november 2018 om 23:18
    Hoe kan Onana ondanks een gigantische blunder een 6 krijgen. Dan maken 2 reddingen ook niks uit. Een keeper staat ervoor om ballen tegen te houden.

    Lachwekkend
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 23:33
    Tsja, zo kan je het ook zien.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:29
    Hij pakt gewoon die laatste bal en red ons daar mee. Die compenseren we weer met z'n fout.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:31
    Nee want die 2 reddingen zorgen niet dat het 1-1 blijft dat maakt inderdaad helemaal niks uit.

    Waarom maken keepers uberhaupt reddingen die maken toch niks uit blijkbaar.
    Vind ik leuk
    Oeb +111
    woensdag 7 november 2018 om 23:19
    de Ligt...pfff vond m vandaag echt heeeeel sterk spelen!!
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 23:32
    Frenkie te weinig opties in balbezit? Ja klopt. Alleen was hij daar ook deels schuldig aan.
    Vind ik leuk
    Talentscout +1172
    woensdag 7 november 2018 om 23:35
    Van de Beek, Schöne en Neres wegdoen in de winter om de volgende stap te zetten. Met Blind op het middenveld en 2 aankopen die er direct staan kan je ver komen in de CL. Nu is het moment!
    Vind ik leuk
    Iggy +3837
    woensdag 7 november 2018 om 23:46
    Van de Beek, Schöne en Neres wegdoen??? Wat een lulkoek.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 23:47
    Nerves was wat ongelukkig, maar rendeert het beste op rechts. Die gast wordt volgend jaar pas echt goed, wanneer Ziyech weg is.
    Ik vind 'm op 1 of andere manier wel een baas. Het lijkt vaak wat rommelig als hij dribbelt en soms wat toevallig, maar dat is het echt niet.
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1542
    donderdag 8 november 2018 om 00:13
    Onana heeft punt gepakt .. vond vooral blind vandaag minder
    Vind ik leuk
    De Haan +333
    donderdag 8 november 2018 om 00:19
    Word wel duidelijk dat als een ploeg op de juiste manier fysiek is en hoog druk zet, Ajax moeite heeft met voetballen. Tegen een sterkere tegenstander ga je het dan afleggen.

    Dessalniettemin blij met een puntje uit Benfica! Europa in de pocket, Cl overwintering binnen handbereik!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:31
    Denk ook dat 't vandaag te maken had met spanning. Dit was een hele belangrijke wedstrijd. Ajax kan beter, maar Benfica gaf goed druk, daar hadden we veel moeite mee.
    Vind ik leuk
    De Haan +333
    donderdag 8 november 2018 om 00:37
    Dat zeker. Goed te zien dat ze ondanks die spanning en druk toch dat ene puntje kunnen pakken.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:41
    Ja we zijn geen city of barca die door de poule heen dansen. We zijn van 't niveau Benfica, Lyon en Valencia.Elke wedstrijd knokken en rekenen. En dat hebben we goed gedaan.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 01:35
    Vind alleen dat Ziyech eerder een 7 zou moeten scoren dan Frenkie, die pass op Tadic was echt van wereldklasse wat ajax toch een punt heeft bezorgd.

    Ik vind Frenkie de jong een waanzinnige speler en ik ben blij dat we hem nog jaren kunnen bewonderen bij oranje. Ik vind wel dat de jong af en toe 'zijn spel' een beetje opdringt in de wedstrijden, het is vaak wegdraaien,overstapje en lopen met de bal wat niet altijd gunstig of nodig is. Ze zeggen dan wel hij legt risico in zijn spel, maar die bal op Neres tussen 4 man van de tegenpartij was echt waardeloos. Er is niks mis met de bal terug spelen om op te bouwen.

    Vind ik leuk
    Patje41 +776
    donderdag 8 november 2018 om 08:14
    En juist de jong viel in negatieve zin op door zijn vertragende spel
    Vind ik leuk
    Patje41 +776