Groep F: Manchester City haalt hard uit, Lyon moet alle zeilen bijzetten

    Groep F: Manchester City haalt hard uit, Lyon moet alle zeilen bijzetten

    woensdag 7 november 2018 om 23:01

    Manchester City is zo goed als zeker van de volgende ronde in Champions League. De Engelsen lieten niets heel van Shakthar Donetsk en wonnen in het Etihad Stadium met 6-0. Olympique Lyon gaf een 2-0 voorsprong op TSG Hoffenheim weg, maar staat nog steeds tweede.

    Manchester City - Shakthar Donetsk 6-0
    City wist dat het bij winst zeker was van de volgende ronde. De ploeg van Pep Guardiola kwam al snel in een gespreid bedje terecht na de vroege 1-0 van David Silva. Gabriel Jesus maakte er tien minuten later 2-0 van vanaf de stip, maar die had niet geteld mogen worden. Raheem Sterling kreeg op onbegrijpelijke wijze een strafschop door in de grond te trappen. De scheidsrechter dacht dat een verdediger van Shakthar een overtreding begin. 

    Shakhtar kwam er amper aan te pas in het Etihad Stadium en wist dat het na de 3-0 van Sterling gedaan was. City nam even wat gas terug, maar zette even later alsnog weer aan. Dat resulteerde in de 4-0 (Gabriel Jesus), de 5-0 (Riyad Mahrez) en de 6-0 (weer Gabriel Jesus).

    Olympique Lyon - TSG Hoffenheim 2-2
    Lyon was bij winst zo goed als zeker van de volgende ronde, maar verspeelde een riante voorsprong op Hoffenheim. Basisspeler Memphis Depay zag Nabil Fekir in de 19e minuut voor de 1-0 zorgen en Tanguy Ndombele de voorsprong tien minuten later verdubbelen. Hoffenheim hield vervolgens lang stand en deed twintig minuten na rust via Andrej Kramaric iets terug.

    De Duitsers begonnen te drukken, maar konden de trekker niet overhalen. Lyon leek er met de drie punten vandoor te gaan, maar in de 92e minuut maakte Pavel Kaderabek gelijk namens Hoffenheim. De Duitsers staan na vier wedstrijd op de derde plek met drie punten en kunnen zich nog plaatsen voor de volgende ronde, al mag de ploeg zich dan geen misstappen meer veroorloven. Ook Shakthar zou in theorie nog door kunnen.

    Plaats een reactie

    Gu3rilla +15833
    woensdag 7 november 2018 om 23:03
    City is beter dan vorig jaar :)
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 23:05
    Shaktar is slechter dan vorig jaar.
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15833
    woensdag 7 november 2018 om 23:09
    Hoe weet jij dat? Volg je de Oekraïnse competitie?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89608
    woensdag 7 november 2018 om 23:13
    Hij heeft wel gelijk, zijn een aantal belangrijke schakels verloren. In de competitie staan ze wel weer bovenaan na even een mindere periode te hebben gehad. Maar die staan iets van 7 punten los of zo.
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15833
    woensdag 7 november 2018 om 23:14
    Blessures voor Taison en Marlos zijn de voornaamste redenen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89608
    woensdag 7 november 2018 om 23:15
    Die worden ook gemist, Fred ook.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 23:22
    Eigenaar heeft de club verkocht, zijn veel goede spelers weg daar. Shakthar is niet meer zo goed als dat het was.

    City speelt vaak leuk tegen de kleintjes maar ze laten het tot nu toe in de CL op het einde altijd afweten. Tegen Monaco en Liverpool waren bizarre wedstrijden. Lijkt wel een soort vloek.

    Maar langs de andere kant zijn de Spaanse topclubs en Bayern ook minder geworden dus wie weet lukt het ze dit jaar wel.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89608
    woensdag 7 november 2018 om 23:11
    Die spelen een aardig potje zo nu en dan. Man man man, wat een team is dat. Scoren er ook aardig op los. Hoop wel dat LFC mee blijft doen in de PL.
    Vind ik leuk
    ay42 +844
    woensdag 7 november 2018 om 23:21
    City lijkt maar beter en beter te worden. Ik denk dat ze het goed gaan doen in de CL dit jaar, vooral nu de andere CL heavy weights als Bayern, Real, Juve etc het op dit moment moeilijk hebben
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 23:22
    City is nu echt een machine. Gaat heel lastig worden voor ons om kampioen te worden. Guardiola flikt het ook weer in Engeland om er een machine van te maken...
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2598
    woensdag 7 november 2018 om 23:49
    Gelukkig zit hij nooit bij een ploeg waar veel geld zit..
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 23:54
    Dat is waar, maar bijv Mourinho had ook heel veel te besteden alleen die heeft van United absoluut geen machine kunnen maken en heeft verkeerde aankopen gedaan.

    Guardiola kan wel een voetbalmachine er van maken en dat is wel knap!
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2598
    donderdag 8 november 2018 om 00:03
    Vanaf het seizoen 2016-2017
    Heeft United £388.89m en City £543.17m

    Ik ben geen United fan maar City heeft 160m pond meer uitgegeven dat is toch een aardig verschil.
    (Bron Manchester evening news)
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:40
    Denk ook dat City vrij royaal kampioen werd, een punt of 10-12 meer dan dan de nummer 2 (wie dat ook mag worden).
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 13:45
    Idd ik denk dat de overige 5 ploegen erg aan elkaar gewaagd zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:01
    City - Shakthar is doorgestoken kaart geweest. Het stinkt.

    Penalty?
    Verdediger due staat de kutten bij de middellijn als een reserve klasse amateur
    En er gebeurde nog iets.
    Klotemaffiw
    Vind ik leuk
    nacbreda1 +557
    donderdag 8 november 2018 om 05:39
    Hoe schandalig die penalty waar de 2-0 uit kwam voor City.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws