Frenkie de Jong was boos op Van de Beek: Het was vooral frustratie

    Frenkie de Jong was boos op Van de Beek: "Het was vooral frustratie"

    woensdag 7 november 2018 om 23:33

    Frenkie de Jong was in de eerste helft boos op Donny van de Beek. De Jong stond in de blessuretijd vogelvrij voor het doel van Benfica, maar Van de Beek besloot zelf op doel te schieten.

    "Hij had hem beter breed kunnen leggen, maar hij moest snel handelen", zegt De Jong tegen Veronica. "Het was vooral frustratie. Op het moment ben je even boos. Hij moest snel handelen en dacht waarschijnlijk: schieten en terugleggen. Hij wilde schieten, maar ging net voorbij me. Anders had ik hem zo binnen kunnen tikken."

    Ajax speelde met 1-1 gelijk in Lissabon. Met die uitslag kan De Jong leven. "We begonnen niet goed. We durfden niet te voetballen. We speelden de bal wel rond, maar niet echt om naar voren te spelen. Zij waren beter in de eerste helft. In de tweede helft hebben we verdiend gelijkgemaakt. 1-1 is geen slecht resultaat, want we hebben nu sowieso Europees voetbal na de winterstop. Winnen zou top zijn geweest, maar met een gelijkspel ben ik ook niet ontevreden."

    Ajax kwam op achterstand door een grote fout van André Onana. "Dat kan gebeuren. André heeft ons ook heel vaak gered. Dat neem ik hem zeker niet kwalijk. In de laatste minuut pakte hij de bal nog, dus redde hij een punt voor ons.

    Plaats een reactie

    Mr-MZ +127
    woensdag 7 november 2018 om 23:35
    Wat een uitlokkende titel zeg. Kijk het interview, dan zie je dat ie het met een glimlach zegt.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 23:36
    Dit idd.
    Vind ik leuk
    Roger Otten +1117
    donderdag 8 november 2018 om 05:13
    Helemaal niet kapot van die Donny. Mist overzicht en rust voor de goal, het is helaas geen Klaassen.
    Vind ik leuk
    kerel +2088
    donderdag 8 november 2018 om 07:07
    Dit zeg ik ook al tijden.. huis tuin en keuken voetballer.. ideale speler om er bij te hebben, maar als iedereen fit is geen basisspeler
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 23:35
    "We begonnen goed niet goed." ?
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 23:35
    Wat betekent ‘We begonnen goed niet goed’. Het is goed of het is niet goed.
    Vind ik leuk
    Joey2000 +353
    woensdag 7 november 2018 om 23:38
    Dat gaat goed fout!
    Vind ik leuk
    ReneAjax +4758
    woensdag 7 november 2018 om 23:52
    Het hele stukje klopt niet. Dit klopt ook niet:
    "Hij moest snel handelen en dacht waarschijnlijk: schieten en terugleggen. Hij wilde schieten, maar ging net voorbij me."
    Frenkie heeft dat niet gezegd en Donnie dacht dat helemaal niet, die dacht... Schieten, terwijl hij beter had kunnen terugleggen.
    Heeft VP weer een paar uitzendkrachten in dienst ?
    Vind ik leuk
    Joey2000 +353
    woensdag 7 november 2018 om 23:56
    Dat zal het geval wel weer zijn, veel goedkoper ook natuurlijk;)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 12:36]
    Vind ik leuk
    Zico Ali +445
    donderdag 8 november 2018 om 00:23
    Gezien hun voorkeur voor Ajax zijn ze waarschijnlijk te lam a van het zuipen om fatsoenlijke teksten te tikken lol
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:31
    Die keur ik goed 😎
    Vind ik leuk
    HupHolland +2635
    woensdag 7 november 2018 om 23:36
    Onana heeft best wel veel gered
    Vind ik leuk
    ReneAjax +4758
    woensdag 7 november 2018 om 23:54
    Onana heeft meer reddingen gemaakt dan Zoet.
    (Ook meer blunders, maar daar hebben we het nu niet over.)
    Terwijl de spelers van Tottenham de bal recht op Zoet af schoten, moest Onana alle hoeken in om de ballen eruit te plukken.
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1542
    donderdag 8 november 2018 om 00:18
    Hoezo kom jij met Zoet en consorten ?
    Vind ik leuk
    Zico Ali +445
    donderdag 8 november 2018 om 00:27
    Jeetje. Ben je VOOR Ajax of TEGEN PSV? Als PSV fan erger ik me vaak groen en blauw aan calimerogedrag van mijn medesupporters, maar dit is ook.zinloos, zeg. Zonder relevantie de prestatie van Onana vergelijken met die van Zoet.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 23:36
    Frenkie ik vind je een fantastische voetballer en een aardige jongen, maar wil je voortaan minder vaak bij de scheids gaan klagen?
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +22883
    woensdag 7 november 2018 om 23:38
    Wie is er nu aan t klagen?🤔
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 23:48
    Haha ik, maar ik ben een beetje geïrriteerd na deze westrijd ondanks een goed resultaat.
    Vind ik leuk
    Lamzia +105
    woensdag 7 november 2018 om 23:39
    Heeft hij een vp account dan?
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19619
    woensdag 7 november 2018 om 23:46
    Geef het een paar minuten... ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 23:47
    Iedereen toch? ;)
    Vind ik leuk
    Talentscout +1172
    woensdag 7 november 2018 om 23:44
    Van de Beek is gewoon een heel beperkte speler. Net als Schöne en Neres. Die spelers moet je vervangen in de winterstop, als je een kans wil maken in de knock-out fase.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19619
    woensdag 7 november 2018 om 23:46
    Wie moeten ze halen dan?
    Vind ik leuk
    Lamzia +105
    woensdag 7 november 2018 om 23:48
    Zlatan ibrahimovic
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19619
    woensdag 7 november 2018 om 23:50
    Voor een buitenspeler en een middenvelder een spits terug halen?
    Vind ik leuk
    Lamzia +105
    woensdag 7 november 2018 om 23:53
    Nee..

    2 posities vervangen voor zlatan
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 23:54]
    Vind ik leuk
    Talentscout +1172
    woensdag 7 november 2018 om 23:50
    Misschien lost het probleem zich vanzelf op als Bandé of Cerny zich in het elftal spelen voor die plek. Op het middenveld misschien met Eiting/Gravenberch. Qua aankopen: ik heet dan wel talentscout, maar ben van huis uit jurist, dus heb geen scoutingsrapporten klaarliggen..
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19619
    woensdag 7 november 2018 om 23:52
    Schöne kan inderdaad niet meer. Maar met Neres komt het wel goed. Cerny moet minuten maken. Die staat er misschien pas weer volgend jaar zomer...
    Vind ik leuk
    Talentscout +1172
    woensdag 7 november 2018 om 23:54
    Hij doet al regelmatig mee met Jong, en het is al binnenkort winterstop. Als we geluk hebben doet hij begin januari volledig mee met het eerste. Grootste probleem is alleen dat TH moeilijke keuzes moet gaan maken, en niet standaard aan routine blijven denken.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 23:55]
    Vind ik leuk
    Zico Ali +445
    donderdag 8 november 2018 om 00:36
    Jij hebt een bijzondere kijk op voetbal. Schone is ongelooflijk belangrijk in dit team, van de Beek heeft kwaliteiten van een moderne middenvelder en Neres is 1 van de beste aankopen van het afgelopen jaar. En dat terwijl ik Ajax liever zie verliezen dan winnen (los van de Europese wedstrijden dan)
    Vind ik leuk
    kerel +2088
    donderdag 8 november 2018 om 07:16
    Ja eens, behalve dat donny een basisspeler is.. hij heeft wel veel kwaliteiten, maar hij mist ook wat dingen. Met name overzicht. Dat zie je nu vaak omdat ziyech, tadic en frenkie dat wel hebben.. neres en schone zijn absoluut waardevol!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 01:27
    Grapjas
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3184
    donderdag 8 november 2018 om 10:11
    Neres beperkt ?nee man
    Vind ik leuk
    El Cazador +6677
    donderdag 8 november 2018 om 00:08
    Nu nog ff in Griekenland winnen en we lullen nergens meer over!!!
    Vind ik leuk
    Spunk +34
    donderdag 8 november 2018 om 00:27
    Ik ergeren ook kapot aan vd Beek. En dan kijk ik alleen hun CL wedstrijden. Moet je nagaan als je er elke dag mee op het veld staat.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 01:29
    Morgen weer afwassen?
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2267
    donderdag 8 november 2018 om 07:02
    Van Beek is niet de beste voetballer dat weet hij zelf ook wel,maar hij zal er wel komen.
    Vind ik leuk
    kerel +2088
    donderdag 8 november 2018 om 07:18
    Waar?
    Vind ik leuk
    Friend +129
    donderdag 8 november 2018 om 09:55
    Donny v d Beek heeft aangetoond nog lang niet klaar te zijn voor de echte top , en of dat ooit zo zal zijn is maar zeer de vraag .
    Hij had Frenkie de Jong gewoon niet gezien of had niet het vermogen wat in de top gevraagd word in een split second de situatie te overzien !
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws