Hoe Ten Hag ervoor zorgde dat Ajax tóch nog een punt pakte tegen Benfica

    Hoe Ten Hag ervoor zorgde dat Ajax tóch nog een punt pakte tegen Benfica

    donderdag 8 november 2018 om 10:30

    In de tweede helft tegen Benfica vond Ajax wél de oplossingen en veroverde het wél de bal hoog op het veld. Dat leidde uiteindelijk tot een verdiend punt in Portugal (1-1), waardoor de Amsterdammers er uitstekend voor staan in de Champions League.

    Door Koen Bloks

    Het spelbeeld van de eerste helft was vergelijkbaar met dat van de thuiswedstrijd tussen Ajax en Benfica, al waren er in Amsterdam grotere kansen te noteren. Bij Ajax was de progressie in de opbouw naar voren toe opnieuw onvoldoende: zelden werd een voorhoede aanvaller tussen de linies bereikt. Dit had te maken met Benfica, dat op sublieme wijze druk zette.

    De achterhoede van de Portugezen positioneerde zich - wanneer Ajax ging opbouwen - ter hoogte van de kop van de middencirkel op eigen helft. Daarin stonden vijf spelers, met Eduardo Salvio opnieuw als defensieve aanvaller op de rechterflank. Met twee spelers daarvoor en nog eens drie voorhoede spelers werd het centrum volledig dichtgezet.

    Ajax kon daardoor niet anders dan de bal zijwaarts en terug te schuiven, met een lange bal tot gevolg. Wanneer de bal naar de zijkant gespeeld werd, schoof Benfica op hoge intensiteit mee. Een situatie als deze ging vooraf aan het doelpunt. De Portugezen onderschepten bij Noussair Mazraoui de bal, Frenkie de Jong pikte de bal alsnog op en speelde terug naar André Onana. De doelman ging vervolgens twee keer binnen een minuut in de fout.




    De manier van druk zetten van Benfica in beeld: vanuit Schone en De Jong wordt Ajax onder druk gezet. De aanvaller die naast Donny van de Beek moet komen te staan - vaak is dat Tadic - wordt niet bereikt. Een pass naar de zijkant is aanleiding voor Benfica om op hoge intensiteit druk te zetten, zoals voorafgaand aan de 1-0.

    Het verschil voor Ajax met de wedstrijd tegen Bayern München was dat het na balverovering direct de oplossing vooruit kon kiezen. Ook speelde Ajax daar gedurfd horizontaal onder de druk uit. Om in de tweede helft de bal van achter naar voren te krijgen, kwamen de Amsterdammers met variaties in de opbouw. De eerste was een loopactie van DAley Blind om via de flank door te breken. Even later creëerde Ajax de eerste mogelijkheid door een loopactie van Mazraoui naar de binnenkant van het veld op maat te bedienen met een lange bal van Matthijs de Ligt.

    Driemaal was uiteindelijk scheepsrecht: Ajax verlegde het spel op een snelle manier, bracht de bal weer terug naar het centrum en speelde Hakim Ziyech tussen de linies in. Tadic herkende de aanvalsopzet, Ziyech draaide open en bediende de Serviër, waarna Ajax de gelijkmaker maakte. Het lukte deze keer wél door snelle kantwissel, Schöne die zich laat zakken (lees: ruimte voor Ziyech) en desorganisatie bij de Portugezen.




    Ten Hag herkent de problemen van de Amsterdammers in de eerste helft. Via een aantal variaties komt Ajax iets beter in de wedstrijd. Een variant leidt zelfs tot het inspelen van Ziyech, die met een fantastische pass Tadic vrij voor het doel zet.

    Ajax kwam beter in de wedstrijd door een aantal opmerkelijke keuzes bij Benfica. In de eerste helft kozen de Portugezen alleen voor een korte opbouw wanneer het spel snel verlegd kon worden. Ajax maakte het veld klein aan de zijlijn, waardoor de ruimte aan de andere kant lag. In de tweede helft deden de Benfica-verdedigers het anders: ze kozen er steeds vaker voor om kort op te bouwen, waar ze vóór rust in dezelfde situaties voor de lange bal kozen.

    De Ajacieden herkenden de momenten om druk op de bal te krijgen goed, waardoor de ploeg van Erik ten Hag een aantal keer de bal hoog kon veroveren. Ook werden de ruimtes groter waardoor de aanvallende Rafa Silva - als vervanger van Eduardo Salvio - de positie laag op het veld niet telkens kon belopen. Ook het herkennen van deze momenten ging Ajax steeds beter af: alleen bij een snelle voortzetting kon Tadic of David Neres op linksvoor in een één-tegen--één gebracht worden.



    In de tweede helft veroverde Ajax een aantal keer hoog de bal. Ook worden de ruimtes groter en speelt Ajax sneller naar voren. Daardoor komt Benfica niet altijd in de vertrouwde 5-1-3-1 te verdedigen. Dit leidt tot meer grip op de wedstrijd voor Ajax.

    Toch bleef het oppassen in de eindfase van de wedstrijd: de Portugezen kwamen namelijk nog dichtbij een voorsprong. Dankzij Onana werd een punt uit het vuur gesleept. Ten Hag hoopte Benfica pijn te doen met diepte in de zones van de aanvallende backs en door Mazraoui veelvuldig aan de binnenkant van het veld vrij te krijgen in de opbouw. Dit lukte te weinig. Toch mogen de complimenten richting de coach die zijn ploeg in de tweede helft aan het voetballen kreeg door meer variaties in de opbouw en effectieve pressing. Daardoor heeft Ajax uitstekende papieren om de achtste finales van de Champions League te bereiken.

    De @LaptoptrainerNL kijkt voor VoetbalPrimeur naar de belangrijkste wedstrijden in binnen- en buitenland en probeert op een begrijpelijke wijze de theoretische kant van het voetbal te belichten.

    Plaats een reactie

    De Haan +333
    donderdag 8 november 2018 om 10:40
    Prima analyse ! Zeker meer topteams zullen Ajax op deze manier proberen vast te zetten. Mooie leerschool voor de volgende wedstrijden
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:44
    De Freddy de jong en Martijn de ligt school
    Vind ik leuk
    HansKlok +279
    donderdag 8 november 2018 om 10:46
    De wat??
    Vind ik leuk
    dhrwobo +26918
    donderdag 8 november 2018 om 12:59
    Hahaha iets gemist merk ik ;-) gister werden Ajax-supporters geïnterviewd, en toen noemde één van hen Freddy de Jong.
    Vind ik leuk
    zwollie +7950
    donderdag 8 november 2018 om 11:41
    Wie is Freddy de Jong?
    Vind ik leuk
    RebelVox +7999
    donderdag 8 november 2018 om 12:38
    ff on topic, wanneer we deze analyse lezen, kunnen we daaruit opmaken dat we met ten Hag toch een hele slimme coach in huis hebben gehaald.

    Ik moet mijn mening over ten Hag telkens meer bijstellen.
    Vind ik leuk
    Leeuw +6069
    donderdag 8 november 2018 om 12:44
    Nieuwe namen voor de helden van de Arena.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23980
    donderdag 8 november 2018 om 12:36
    Wie is Martijn de Ligt?
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +323
    donderdag 8 november 2018 om 12:38
    Laat die gasten hieronder maar. De scherpe snappen je
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:46
    Daarom moeten we met een tactisch foefje komen om sterkere teams te verrassen. Misschien Ziyech weer op 10, Neres naar rechts.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 11:54
    Ik denk dat Ajax als team het tactische concept van Ten Hag niet goed genoeg uitvoerde. Te veel overeenkomsten met de wedstrijd tegen Benfica en de eerste tegen Bayern. Misschien een gevolg van alle nadruk op individuele kwaliteiten in de jeugdopleiding? Wat vind jij daarvan? Opvallende conclusie dat juist de backs als belangrijke schakel niet voldoende functioneerden. Tagliafico lekker felle speler maar mogelijk echt te onbesuisd voor een tactisch gedisciplineerde wedstrijd. Mazaroui heeft problemen met fysiek sterke tegenstanders die hem met z'n tweeën onder druk zetten. Ik weet niet of een andere opstelling in de aanval dáár soelaas voor biedt.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23980
    donderdag 8 november 2018 om 12:46
    Vrolijk, deels heb je gelijk. Ga er vanuit dat Benfica de vorige wedstrijd goed geanalyseerd heeft. Daardoor speelden ze de eerste helft effectiever tegen Mazraoui en Tagliafico. Doordat Mazraoui in de tweede helft wat meer nadruk legde op het aan de binnenkant opkomen, kon de kantwissel sneller plaatsvinden (de pass arriveert immers sneller). Benfica moest hierin mee, waardoor Taglicafico eindelijk hoog genoeg kwam te spelen om meer druk uit te oefenen. Hierdoor ging de druk van Tadic af en kon hij in de knappe passlijn komen die Ziyech koos voor zijn briljante pass. De afronding leek magnifiek door het effect, dit kwam eigenlijk alleen omdat Tadic de bal slechts zo kon raken zonder het effect te neutraliseren. Ik denk dat Tadic als enige verrast was dat de bal de doellijn nog passeerde.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 14:20
    Ziyech stond ook vast aan de lijn omdat Mazraoui teveel terug moest gister. Daarom kon hij niet in 't middenveld komen en werd hij eigenlijk onzichtbaar. Daarom zou ik misschien in de achtste finales weer Ziyech op 10 zetten, dan kan je 'm eerder in 't spel betrekken en kan hij met z'n passing eerder mensen wegsturen.Nadeel is wel z'n mogelijke vele balverlies op die positie. Je moet een tactisch foefje gaan verzinnen om grotere teams te kunnen verslaan. Grotere teams spelen beter op je zwaktes in. Benfica deed dit tactisch zeer goed maar had niet de individuele klasse om dit af te straffen. City, Atletico, Juve en noem ze maar op, hebben dit wel.Je ziet nu ook wanneer 't niveau omhoog, wie er wel kan aanhaken en wie niet. De beste 2 zijn voor mij de Jong en de Ligt, die haken moeitelaas aan.Tadic kan ook aardig mee. Misschien Ziyech nog in een goede dag. De rest moet toch op z'n tenen lopen. Maar dat geeft niet, het is alleen maar mooi om te zien waar nu de grens ligt bij dit elftal.
    Vind ik leuk
    thierryer +1673
    donderdag 8 november 2018 om 13:10
    Lijkt me sowieso verstandig!
    Vind ik leuk
    Hast57 +2066
    donderdag 8 november 2018 om 10:51
    Ik denk ook wel dat al die trainers in het vervolg dit HP geneuzel als leidraad aan gaan houden.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2299
    donderdag 8 november 2018 om 11:24
    Wat een onzinnige geneuzel he! Inhoudelijk wel oke, overeenkomstig met de werkelijkheid. Maar iemand wil zich heeeeel graag profileren als de Grote Analist met termen als 'horizontaal onder de druk uit spelen' kan ik niet serieus nemen. Zeker niet met de conclusie dat het Ten Hag was die een punt redde. Dat punt kwam flink in gevaar in de laatste seconde. En de opstelling met Tadic in de spits werkte niet. Dolberg was balvaster, meer aanspeelbaar en voor zijn medespelers herkenbaarder. Pas toen hij erin kwam werd het aanvalsspel verzorgder.
    Vind ik leuk
    Hast57 +2066
    donderdag 8 november 2018 om 12:04
    Jou analyse komt met veel minder mode woorden en clichés dichter bij de waarheid. Ofdat op het laatste moment ten Hag het punt redde! Volgens mij was dat Onana. Als hij die bal niet stopt kan heel die analyse in de prullenbak
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 12:07]
    Vind ik leuk
    mcmodd +23980
    donderdag 8 november 2018 om 13:58
    Met andere woorden: als hij in de laatste seconde die bal niet uit zijn doel had gehouden zou de analyse van de hele wedstrijd niet deugen? Het is net alsof je een winkeldiefstal pleegt en zodra het alarm bij de kassa afgaat leg je vlug het gestolene op de stoep voor de winkel en heb je daarmee bewezen dat diefstal niet heeft plaatsgevonden?
    Vind ik leuk
    Hast57 +2066
    donderdag 8 november 2018 om 15:37
    Lees het opschrift daar is het hele verhaal op gebaseerd. Hoe ten Hag er voor zorgde................
    Als Onana die bal niet stopt wat ik al zei gaat heel dit verhaal niet op. Ik durf het wel aan om te beweren dat door de opstelling van ten Hag het Ajax twee punten gekost heeft.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23980
    donderdag 8 november 2018 om 15:49
    Dus, je durft ook te impliceren dat alle spelers in goede doen waren qua vorm en instelling en dat het zuiver de opstelling van Ten Hag was waardoor ze niet wonnen?
    Vind ik leuk
    Hast57 +2066
    donderdag 8 november 2018 om 15:58
    Waar en wanneer heb ik dat gezegd???
    Vind ik leuk
    mcmodd +23980
    donderdag 8 november 2018 om 16:03
    Je moet de conclusie trekken van je eigen uitspraken. Als je zegt dat er twee punten verloren gingen door de opstelling van Ten Hag, dan is dat de conclusie. Daar hebben dus de spelers geen “schuld” aan, want die maken die opstelling niet. Snap je het nu een beetje?
    Vind ik leuk
    Hast57 +2066
    donderdag 8 november 2018 om 16:15
    Ik zou nog meer met m'n analyse apparaat gaan klote dan verlies je de realiteit. Als een trainer de verkeerde spelers op de verkeerde plaats zet is dat de verantwoordelijkheid van de trainer en dat spelers daardoor slechter gaan voetballen is ook een feit. Daar zijn niet alleen de spelers de schuld van. Heb jij ooit weleens op een voetbalveld gestaan.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23980
    donderdag 8 november 2018 om 16:34
    De spelers slepen een gelijk spel binnen tegen een tegenstander die tijdens de wedstrijd misschien dertig procent meer kwaliteit tentoon spreidden. Jij beweert dat de spelers slechter speelden door de opstelling van de trainer. Je hoeft niet op een. voetbalveld hebben gestaan (wat ik wel deed gedurende een aantal jaren in de top van de amateurs) om te zien dat je een heel rare bobbel in je nek hebt, daar komt dat rare geprietpraat vandaan. Dus we hebben het niet over de kwaliteit van de spelers, die kon beter maar was goed genoeg om tegen Benfica gelijk te spelen. Dat heten de ogen van sommigen onder de maat was heeft meer te maken met diezelfde ‘sommigen’ die tevoren al roepen dat Benfica wel even zal worden opgerold. Als het geneuzel achteraf niet blijkt te kloppen wordt het verhaal even aangepast: de trainer zette de spelers verkeerd neer. De beste stuurlui staan nog steeds aan wal blijkbaar, daar kan je moeilijk verzuipen.
    Vind ik leuk
    Hast57 +2066
    donderdag 8 november 2018 om 17:27
    Het mooiste is dat ik dit al voorspeld had. Ik heb er alleen niet zoveel woorden voor nodig dus wat die stuurlui betreft had je dit in dit geval wel achterwegen kunnen laten. En ik heb gelukkig van huis uit meegekregen om iedereen op een normale manier te benaderen. Ik zou het iedereen toewensen dan zou de wereld er een stuk aangenamer uitzien.
    Vind ik leuk
    Ut Grunn +1290
    donderdag 8 november 2018 om 13:31
    Ajax speelde niet best, als ze hun normale niveau hadden gehaald was het 0-3 geworden. Ajax was veel te slordig en wat Onana deed slaat helemaal nergens op. Ajax had gewoon moeten winnen!
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1115
    donderdag 8 november 2018 om 15:02
    Kan het ook zijn dat benfica zorgde dat ajax slecht was ?
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 22:45
    Fijn. Ajax slecht, maar wel een punt. Ik teken er voor!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 14:28
    Prima analyse tot de laatste zinnen. Ten Hag heeft vooraf tactisch een slecht plan gemaakt.

    Als je tactisch sterk bent en een goede tactiek meegeeft hoef je het niets zo om te gooien. Prima dat hij hersteld, maar wat heb je in hemelsnaam de afgelopen dagen voor de wedstrijd gedaan vraag ik me dan af!
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14433
    donderdag 8 november 2018 om 19:13
    Als je zag hoe geweldig Benfica dit uitvoerde dan behoort Benfica toch echt wel tot de top van Europa hoor.
    Vind ik leuk
    kwartje50 +1027
    donderdag 8 november 2018 om 10:40
    Applaus 👏!
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +323
    donderdag 8 november 2018 om 12:39
    Gelul in de ruimte als je t mij vraagt. Beide goals kwamen uit de lucht vallen. Blunder en geniale ingeving
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    donderdag 8 november 2018 om 10:42
    De 2 doelpunten kunnen absoluut niet door de laptoptrainer worden onderbouwd. Andre Onana maakte 2 fouten achter elkaar. Dit had weinig met Benfica te maken. De sublieme bal van Zyech (een van de zeer weinige gisteren) stelde Tadic "all of a sudden" in staat te scoren zonder dat er in eerste instantie gesproken kon worden over een kans. Heerlijk onvoorspelbaar dat voetbal!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 10:50
    Die fout van Onana valt tactisch ook niet uit te leggen.
    Alleen wel dat Benfica Ajax dwingt om de bal terug te spelen. Als je dat niet doet kan een keeper ook geen fout maken in die situatie.
    En dat de actie van Ziyech komt door meer variatie in de tweede helft legt hij toch gewoon uit?
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    donderdag 8 november 2018 om 10:55
    Zyech geeft zeer geregeld ballen met een hoog "surprise"-gehalte. De laatste dagen zit er een aanmerkelijk lager slagingspercentage bij.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 11:11]
    Vind ik leuk
    mcmodd +23980
    donderdag 8 november 2018 om 14:01
    Sommige mensen zeiden destijds dat er echt niemand op de maan was gestapt, want: “dat kan niet en zal nooit kunnen”.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 15:32
    Ze zouden zo op VP kunnen
    Vind ik leuk
    2cents +56639
    donderdag 8 november 2018 om 10:55
    De fout van Onana werd wel ingeleid door het drukzetten van Benfica en de manier waarop Ajax daar me omging: rondspelen en zelfs terugspelen achterin.

    Pas na de 1-1 kreeg Ajax echt vat op Benfica dmv het zelf hoog drukzetten.

    Gek genoeg zag je in de middag eenzelfde patroon. Benfica dat perfect druk zette op Ajax. Na de eerste Ajax-goal kantelde daar ook de wedstrijd totaal. Een hoog drukzettend Ajax liep daar vervolgens verdiend uit naar 1-3. Wissels draaide het vervolgens weer om. Brobbey eruit had daarbij de grootste negatieve impact.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1115
    donderdag 8 november 2018 om 11:11
    Als onana de bal ineens naar voren schiet in plaats van aannemen.?
    Dan kun je zo vaak druk zetten als je wil maar maakt de keeper zo'n fout niet.

    Wij willen te vaak voetballen.
    Soms moet je gewoon simpel ouderwets bal weg
    Vind ik leuk
    Jozef +38704
    donderdag 8 november 2018 om 11:13
    Zeker Onana. Het was niet de eerste keer hè.
    Vind ik leuk
    2cents +56639
    donderdag 8 november 2018 om 11:29
    Dat is ook een onderdeel van de Ajax tactiek, opbouwen ook als je onder druk staat. Het creëert namelijk vaak de overtal waar Ajax gevaarlijk uit wordt.

    Een calculated risk dus.

    Een speler, in dit geval Onana, die daarin altijd de juiste beslissing neemt moet nog geboren worden.

    Overigens heeft drukzetten wel degelijk zin als de lange ballen van Onana, zoals gisteren de eerste helft, steevast balverlies opleveren.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1115
    donderdag 8 november 2018 om 12:01
    Klopt...maar je ontloopt het risico om als keeper zulke fouten te maken.

    Vind ik hetzelfde als altijd maar voetballend opbouwen.

    Zag dinsdag zoet viergever een bal geven waar hij niets mee kon behalve over de zijlijn trappen.

    Daarin draven teveel trainers door.

    We zijn nederlands dus moeten we voetballend eronderuit komen.
    Vind ik leuk
    2cents +56639
    donderdag 8 november 2018 om 12:02
    Het maakt Ajax ook juist sterk. Is een essentieel onderdeel van het spel. Ajax is geen PSV dat de bal altijd kwijt kan aan De Jong die op zijn beurt snelle aanvallers in stelling brengt.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23980
    donderdag 8 november 2018 om 16:13
    Dat deed hij iets eerder ook, gewoon over de zijlijn. Maar dat was wel nadat hij daarvoor dacht een tegenstander te kunnen uitspelen. Je zag de paniek in zijn ogen en de ingooi die daardoor genomen mocht worden werd zijn Waterloo voor dat moment. Ik had gewoon medelijden, want deze echt goede keeper maakt dit soort fouten natuurlijk ook liever nooit.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1115
    donderdag 8 november 2018 om 16:31
    Onana is een prima keeper ..zoet ook.

    Veel hoger kunnen ze allebei niet .

    Maar doordat ten hag en v bommel vinden dat ze moeten opbouwen komen ze in de problemen.

    Zie je bij meer keepers overigens.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23980
    donderdag 8 november 2018 om 16:55
    Er is uiteraard wel een reden waarom trainers willen dat ze van achteruit opbouwen. Elke lange bal loopt voor 50 procent de kans dat je hem in no time weer uit de hoek van je doel moet ranselen. Balbezit is heilig, zeker in het Ajaxmodel.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1115
    donderdag 8 november 2018 om 17:00
    Dat weet ik...ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen als een ploeg 90 min lang druk geeft .
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 11:29
    Gelukkig wordt bij het eerste dan beter gewisseld
    Vind ik leuk
    2cents +56639
    donderdag 8 november 2018 om 11:33
    Absoluut. Zeker deze wedstrijd. Heitinga lijkt te vaak spelers te willen belonen via de YL. Komen dan veel spelers mee van Jong Ajax, omdat dat team dit jaar zo jong is, waardoor vaste o19 krachten “onterecht” buiten de boot vallen terwijl ze goed spelen. Zoals Dest en ook Van Gelderen. En gisteren zelfs Unuvar, wat helemaal onnodig was.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 11:40
    Ik zou ook verbaasd zijn als Heitinga een toptrainer wordt als ik heel eerlijk ben :p
    Vind ik leuk
    2cents +56639
    donderdag 8 november 2018 om 11:45
    Ook hij zit in een leerproces hè. Van Bommel wordt door velen als toekomstig topper gezien maar ook hij maakt verkeerde wissels. Ten Hag ook. Bekijk je het zo dan blijven er 0 toptrainers over. ;)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 11:55
    Natuurlijk. Alleen zou het me verbazen als dat proces bij hem zou leiden tot een toptrainer.
    Van Bommel lijkt me geen toekomstig topper. Ten Hag zou dat wel kunnen worden, maar is op dit moment nog geen jaar trainer bij Ajax.
    Vind ik leuk
    2cents +56639
    donderdag 8 november 2018 om 11:59
    Je bent wel erg fan van hem hè?

    Hij doet het goed en leert ook van zijn fouten. Zou dat alleen ook openlijk mogen toegeven. Dat maakt hem kwetsbaarder en doet hem minder koppig overkomen. Dat zal de opinie over hem ten goede komen en dat is óók belangrijk om de top te halen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 12:17
    Een beetje wel ja :p

    Ja, misschien wel. Hij is al wel opener dan in het begin, dus misschien komt dat nog. Ik kan me wel voorstellen dat je je niet direct helemaal openstelt. Ook als je de 'inhoudelijke'kritiek bekijkt.
    Vind ik leuk
    2cents +56639
    donderdag 8 november 2018 om 12:37
    De geslotenheid en koppigheid werkt tot nu een beetje tegen hem. En direct? We zijn bijna een jaar verder.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 13:17
    Je weet toch ook niet hoe openheid uit zou pakken?
    Ja klopt, en kijk naar al het onzinnige gezeik dat hij over zich heen heeft gekregen. Ik zou daar ook niet opener van worden.
    Vind ik leuk
    2cents +56639
    donderdag 8 november 2018 om 14:46
    Ik vind je bijna blinde adoratie van Ten Hag wel mooi om te zoen hoor. Ben benieuwd of dat ooit een knauw op gaat lopen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 15:31
    Blinde adoratie gaat me wat ver. Vooral het blinde bevalt me niet. Ik kan hem gewoon op weinig fouten betrappen.
    En bij dingen die niet lukken kan hij het altijd goed uitleggen. Dan heb ik er vertrouwen in dat je dat onder controle hebt. De meeste trainers houden een algemeen verhaal over aanknopingspunten en het moet meezitten. Dan vind ik dit een verademing.
    Adoratie ja beetje, maar niet blind dacht ik.
    Vind ik leuk
    2cents +56639
    donderdag 8 november 2018 om 15:58
    Het “blinde” zit hem in het niet zien of vergoelijken van zijn fouten. ;)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 16:03
    Ja, daarom zei ik ook 'dacht ik' gekken vinden zichzelf ook niet gek.
    Misschien ben ik in sommige gevallen wel te makkelijk. Heracles bijvoorbeeld. Dan redeneer ik dat de CL voorgaat in die fase, maar Ten hag heeft natuurlijk toen wel een team opgesteld waarvan hij dacht 'die gaan dit winnen'.
    Hij heeft denk ik met andere dingen mijn vertrouwen gewonnen. Ja, oké beetje blinde adoratie. Slechtziende adoratie, deal? :P
    Vind ik leuk
    2cents +56639
    donderdag 8 november 2018 om 16:12
    Slechtziende adoratie, mooi! ;)

    En ja, dat de CL voorgaat ben ik het mee eens, maar dat hij dacht dat hij evengoed zou winnen maakt het niet minder fout. Een volgens hem goede reden voor een keuze hoeft het niet de beste keuze te maken.

    Maar goed, ik vind ook dat hij fouten mag maken hoor. Hij verdient (steeds meer) krediet. Maar dat betekent niet dat hem eea niet aangerekend mag worden. Hij blijft verantwoordelijk voor de keuzes.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 16:18
    Je hebt gelijk hoor. Ik neig soms ook wel naar zwart-wit denken als het mensen betreft. Deels ook doordat ik tegen de onterechte kritiek in ga.
    En dan ga je dingen goedpraten zoals bij Heracles.
    En afwegen en iemand dan iets vergeven is iets anders dan het goedpraten.
    Dus dankjewel voor het voorhouden van de spiegel man :p
    Vind ik leuk
    2cents +56639
    donderdag 8 november 2018 om 16:20
    We kunnen tevreden zijn over zijn werk tot nu toe. Net als over het materiaal dat hem gegeven is door de club. We staan er goed voor. Maar ja, die 5 punten moeten nog wel weggepoetst worden.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 16:22
    Ja dat ben ik ook wel :p
    En de selectie is ook goed en breed.
    Ik denk wel dat het ook vervelend is dat PSV straks geen Europees speelt.
    Vind ik leuk
    2cents +56639
    donderdag 8 november 2018 om 16:40
    Dat is zeker een nadeel, maar des te groter de prestatie als je toch kampioen wordt. ;)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 16:44
    Dat sowieso. Dan moeten we dat maar doen.
    Vind ik leuk
    Secundo +61
    donderdag 8 november 2018 om 13:03
    Hier ben ik het echt mee eens. Waarom kan hij niet af en toe gewoon zeggen dat hij een fout heeft gemaakt. Verder vind ik dat hij het goed doet, maar dit stoort mij ook.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1115
    donderdag 8 november 2018 om 16:59
    Ik moet zeggen dat je v bommel wel snel afschrijft als toekomst top trainer.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 18:29
    Ik schrijf hem niet af hoor. Hij is wel iemand die er keihard voor zal werken en heeft met Van Marwijk veel kennis om van te leren.
    Alleen als ik kijk naar de oud-voetballers die zijn begonnen bij topclubs lijkt dat niet de beste leerschool om een goede trainer te worden.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1115
    donderdag 8 november 2018 om 19:34
    Zou best waar kunnen zijn.ik kijk vooral naar hoe de groep op de speelstijlen reageert..
    Lijkt bij v bommel goed te gaan.
    Nu heb ik zelf bij beide twijfels hoor.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 19:40
    Dat klopt. Volgens mij is het alleen een goede manier om je stap voor stap omhoog te werken. Dan leer je onderweg van je fouten en kom je volgens mij uiteindelijk op je top uit.
    Dan wissel je bijvoorbeeld niet meer elf spelers als je bij PSV werkt denk ik.
    Op die manier komen goede trainers vanzelf bovendrijven. Nu lijken De Boer en Cocu toch beperkte trainers te zijn.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1115
    donderdag 8 november 2018 om 19:43
    Ook een reden dat ik twijfel idd.
    11 spelers wisselen en onder uit gaan.
    Vind ik minachting van voor je publiek.
    Zelfde een beetje met ten hag.
    1ste competitie wedstrijd thuis tegen heracles .
    Moet je je sterkste 11 op stellen om voor het publiek het seizoen sterk te openen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 19:47
    Ja, dit was maar een voorbeeldje hoor. In ieder geval denk ik dat je als beginnend trainer sowieso fouten gaat maken. Stel dat hij was begonnen bij Oss of Helmond. Iets in de buurt. Dan kan hij daar foutjes maken, leren van fouten, leren hoe je speelt tegen ploegen die sterker zijn dan die van jou en als dat je goed afgaat dan komt een grotere club vanzelf. Leuk dat ze in de top hebben gevoetbald, maar trainer is gewoon een ander beroep.
    De meest succesvolle trainers van Nederland hebben samen nog geen 10 interlands gespeeld.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1115
    donderdag 8 november 2018 om 20:00
    Klopt...maar ik hoop ip uitzonderingen die de regel bevestigen..
    Gevalletje rijkaard ..begon prima bij oranje..jammer dat pingels lastig blijven .
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 20:05
    Dat zou leuk zijn. De bagage van topvoetballer zou moeten kunnen helpen. Ik vermoed alleen dat je op deze manier misschien niet de juiste ontwikkeling doormaakt. Daarnaast is trainer gewoon een heel ander beroep dan voetballer.
    Rijkaard was bij Oranje en Barcelona goed, Cruijff was ook geen slechte trainer, maar daar tegenover heb je Van Gaal, Beenhakker, Advocaat, Hiddink en Van Marwijk. Die hebben het allemaal gedaan zonder een grote naam als speler, maar door zich omhoog te werken door prestaties.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1115
    donderdag 8 november 2018 om 20:09
    Denk dat het ook heel persoonsgericht is .
    Ik heb een trainer gehad die in de jeugd bij psv gespeeld had.
    Kon het niet.. hij begreep niet waarom sommige jongens geen bal over 20 meter konden geven...etc etc.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 20:13
    Ja, absoluut. Je hebt er gewoon vrij veel kwaliteiten voor nodig en hele andere dan om te slagen als profvoetballer.
    Alleen schijnt iedereen tijdens hun carrière al over Cocu en De Boer gezegd te hebben dat dat later trainers zouden worden. Dus kennelijk denken ze op de goede manier.
    Dan hebben ze zich denk ik toch te weinig ontwikkeld bij Ajax en PSV, want heel succesvol was het tot nu toe niet over de grens.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1115
    donderdag 8 november 2018 om 20:15
    Miss te eigenwijs om aan hun eigen filosofie vast te houden?
    Ik denk dat je in het buitenland een beetje moet meeveren met de voetbalcultuur.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 21:17
    Ja, maar als Frank de Boer bij Almere City was begonnen had hij daar zijn filosofie al leren loslaten wanneer dat nodig is.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1115
    donderdag 8 november 2018 om 21:19
    Nu is de boer wel heeeeell eigenwijs.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 21:23
    Dat is zo, maar ik denk dat hij dat met minder interlands achter zijn naam al had afgeleerd. Of hij was niet geslaagd als trainer.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1115
    donderdag 8 november 2018 om 11:09
    En ook dat gelul over tactisch anders gaan staan...voetbal valt of staat bij fouten.

    Je kan tactisch prima staan ..en dan krijg je een crossball waardoor je uit positie bent.

    En je kan zeggen dan sta je verkeerd.

    Voetballers staan altijd naar de situatie toe.
    Bij een crossbal moet je ineens de andere kant op.
    Die paar seconden maken dan het verschil.
    Vind ik leuk
    jayc +18
    donderdag 8 november 2018 om 11:21
    die ballen over de achterste linie hadden veel vaker gekund of gemoeten. ziyech zit wel echter in een vormdipje en gaat dan helaas vaker voor eigen succes.. zonder succes..
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1115
    donderdag 8 november 2018 om 15:04
    Tadic's bal was voorlangs gegaan.
    Het is dat de speler van Benfica em met de hand aanraakt..daardoor ging ie erin.
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    donderdag 8 november 2018 om 15:05
    Gaap...
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1115
    donderdag 8 november 2018 om 15:07
    Tja...waarheid is miss hard.
    Maar tis zo.
    Doet trouwens niets af aan de fenomenale pass van ziyech.
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    donderdag 8 november 2018 om 15:14
    En als en als...1-1
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1115
    donderdag 8 november 2018 om 15:20
    Jep helemaal waar.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:44
    Had die de eerste helft dan ook maar goed gedaan
    Vind ik leuk
    Jozef +38704
    donderdag 8 november 2018 om 10:48
    Na de eerste 5 minuten had Ajax de boel op orde.

    Het is dat Onana weer eens flipte, want op dat moment was de wedstrijd al lang en breed onder controle.
    Vind ik leuk
    Dani82 +1955
    donderdag 8 november 2018 om 10:45
    Naar mijn mening heeft ten hag niet gezorgd voor die 1-1, dat was even een briljante ingeving van ziyech en tadic. Na die goal wisselde ten hag pas.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 10:51
    In de rust kun je toch instructies geven om meer variatie aan te brengen?
    Vind ik leuk
    Dani82 +1955
    donderdag 8 november 2018 om 10:53
    Dat zal ook ongetwijfeld gebeurt zijn, maar die wissel had eigenlijk iets eerder gemoeten. Het heeft prima uitgepakt, daar zeg ik niks over, maar de 1-1 was al gevallen toen hij voor die tactische wissel koos....
    Al met al toch blij met het resultaat
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 11:02
    Waarom had hij eerder moeten wisselen?
    In de rust geeft hij instructies die tot de 1-1 leiden. Waarom moet hij dan ook nog wisselen voor de 1-1? Die viel nu toch?
    De wissel was waarschijnlijk omdat door de 1-1 het wedstrijdbeeld ook weer veranderd. Door een wissel kun je daar weer op inspelen.
    Vind ik leuk
    Dani82 +1955
    donderdag 8 november 2018 om 11:16
    Nou volgens mij gaf ziyech gewoon een lange bal op tadic... lijkt me sterk dat hij dat in de rust gezegd heeft;)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 11:32
    De ruimte is er doordat Schöne inzakt. Instructies over vaker inzakken en weglopen om gaten te creëren worden wel vaker gegeven. Ik zeg niet dat hij exact de acties heeft uitgetekend. 'En Dusan, jij wipt hem dan via de hand van de verdediger erin, want die gaat een sliding maken.'
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    donderdag 8 november 2018 om 11:34
    OK, de laptoptrainer heeft dus ook een functie en fans. Sorry, ik had dat niet meteen door.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 11:44
    Ik ben wel fan ja. Zijn analyses zijn een stuk beter dan wat de voetbalprogramma's aanbieden. Perez, De Boer (zowel Frank als Ronald), Bruggink en Kwakman hebben allemaal aanmerkelijk minder te melden.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23980
    donderdag 8 november 2018 om 14:15
    Dani, naar mijn mening mag een ploeg hooguit 11 spelers in het veld hebben. Dus vertelt de trainer hoe de ploeg moet spelen in plaats van zichzelf op te stellen. Dus je hebt volkomen gelijk. Niet dat dit belangrijk is, maar toch: alle credits naar jou. Voorts kijken we dan even wie de opstelling maakt, gut, dat bepaalt Ten Hag ook. Dus de acties van de spelers worden bepaald door de trainer die ze binnen de lijnen brengt. En ja, de briljante ideeën komen van de speler, die ze tijdens de trainingen leert te voorzien van de technische uitvoering. De training wordt bepaald en gegeven door... Ten Hag. Erkennen dat Ten Hag een groot aandeel heeft in een wedstrijd is voor sommigen echt moeilijk. Maar toch wordt de trainer door nog betere clubs gehaald als hij zijn spelers tot de besten van hun land leert uitgroeien, of wordt hij ontslagen omdat de spelers de briljante ideeën niet kunnen voorzien van de technische uitvoering.
    Vind ik leuk
    Dani82 +1955
    donderdag 8 november 2018 om 18:03
    Okidoki, sorry dat ik ergens op je tenen stond.
    In tegenstelling tot sommige, vind ik Ten Hag echt een goede trainer! Alle credits die je mij geeft, geef ik liever aan Ten Hag. Voor mij is het dus niet zo moeilijk om te erkennen dat Ten Hag een groot aandeel heeft in alle wedstrijden, zo als je ziet.
    Ik vond alleen de titel van het nieuwsbericht vreemd. Die goal werd gemaakt uit een briljante ingeving van ziyech, met een lange bal...
    Vind ik leuk
    mcmodd +23980
    vrijdag 9 november 2018 om 04:50
    Natuurlijk, dat was een briljante ingeving en daaruit kwam die goal. Aan de andere kant moeten we ervoor waken het voetbal niet te zien van louter aan elkaar geknoopte incidenten die allen eigenlijk op zichzelf een betekenis hebben. Als gevolg van tactiek en afspraken lopen mensen in passlijnen en verdedigen ze in zones. Die tactiek en afspraken zorgen voor de mogelijkheden om vooraf te zien waar een aanvaller gaat lopen. Dat zien de passgever en de balontvanger. De techniek zorgt voor de juiste lengte en boog van de pass, hele goede passers als Ziyech hebben daarvoor een goed talent ontwikkeld, op basis van oog en hand/voet-coördinatie. Dit zou zo uit de boekjes van de opleiding tot trainer kunnen komen, welnu, zo is het ook. Hierop wordt getraind.
    Vind ik leuk
    Hast57 +2066
    donderdag 8 november 2018 om 10:47
    Is er een hacker in ons midden. Het moet toch niet zo moeilijk zijn om die laptop stil te krijgen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 10:51
    Waarom zou je dat willen? De analyses zijn goed. Tussen al het gewone voetbalnieuws vind ik dit eigenlijk een aanwinst. Ik lees dit liever dan dat ik 'analisten' op tv hoor.
    Vind ik leuk
    Hast57 +2066
    donderdag 8 november 2018 om 11:01
    Elke wedstrijd is op deze manier uit te melken met verschillende invalshoeken en analises. Wat is de zin? Het zijn allemaal moment opnames die in andere wedstrijden nooit meer terug komen ook niet tegen dezelfde tegenstander. Geef 20 mensen zo'n laptop en je krijgt 20 verschillende analyses. Zulke figuren moeten vooraf eens zo'n mooie prestatie houden kijken wat er dan van over schiet van die praatjes.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 11:04
    De zin van een goede analyse is dat je weet waarom dingen lukken of niet lukken.
    Leuk dat 20 mensen verschillende analyses geven. Dat maakt ze niet allemaal gelijkwaardig.
    Dit zijn toevallig allemaal vrij goede analyses en waarschijnlijk hebben ze hem daarom ook gevraagd.
    Vooraf analyseren is een heel gek idee.
    Vind ik leuk
    Hast57 +2066
    donderdag 8 november 2018 om 12:00
    Elke zich serieus nemende club heeft één of meer video anisten in dienst die aan de hand van vooraf gemaakte analyses de tactiek gaan bespreken. Als deze HP analyticus dan zo'n geweldige kijk op het spelletje heeft daag ik hem uit om eens op deze manier ons te verblijden met een tactische analyse vooraf. Achteraf kan iedereen die een beetje verstand van voetbal en een laptop heeft het ook.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 12:03
    Dat klopt, maar je kunt op basis daarvan heel moeilijk echt voorspellen hoe een wedstrijd verloopt.

    Dat iedereen met een laptop en een beetje verstand van voetbal dit zou kunnen is gewoon gelul. De analisten op tv komen lang niet zover.
    Vind ik leuk
    Hast57 +2066
    donderdag 8 november 2018 om 12:10
    Dat is jou conclusie dat ze niet zover zouden komen. Waarschijnlijk wordt hen dat voor de kijkcijfers verboden. Het is nu dikwijls al een oeverloos gelul om de tijd vol te krijgen, dan zou het alleen maar erger worden.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 15:54
    Leuke theorie, maar daar is niet echt een onderbouwing voor.

    Dat oeverloze geluk komt juist door het tekort aan inhoud.
    Vind ik leuk
    Hast57 +2066
    donderdag 8 november 2018 om 16:03
    Ja idd ik geloof ook wel dat iemand als Dick Advocaat absoluut geen inhoud heeft. Hij heeft ook niks bereikt als trainer, dat komt waarschijnlijk door dat gebrek aan inhoud.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 16:06
    Nou vind ik advocaat toevallig wel een toevoeging. Die heeft inhoudelijk ook veel meer te melden dan de boer bruggink Perez en kwakman.
    Inderdaad door zijn ervaringen als trainer.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23980
    donderdag 8 november 2018 om 16:01
    Ja, die vooraf gemaakte analyses zijn van voorgaande wedstrijden van tegenstanders om te zien hoe die spelen en, vooral, hoe ze op hun tegenstanders reageren. Heb je door waarover het gaat? Achteraf gemaakte analyses van voorgaande wedstrijden. Zo maken deze analisten voor hun eigen club analyses over de uitvoering van de wedstrijden, maar ook verzamelen ze data over de manier waarop spelers met technische opdrachten tijdens de trainingen omgaan.
    Ik heb zelf apparatuur thuis waarop ik exact hetzelfde kan doen en moet zeggen dat deze analyses beter zijn dan die van mij, doodgewoon omdat ze er uren insteken en ik alleen naar bepaalde situaties kijk om te zien wat scheidsrechters zien, of overtredingen echt overtredingen zijn en vooral om af en toe wat zicht- en looplijnen te bekijken, om te zien wat spelers zien voordat ze een actie maken. Het heel grote scherm gebruik ik soms ook om rechtstreeks wedstrijden van FC Utrecht te zien, maar dat scherm is eigenlijk te groot voor de kamer waarin de apparatuur staat.
    Vind ik leuk
    Hast57 +2066
    donderdag 8 november 2018 om 16:07
    Wat wil je nu eigenlijk zeggen met heel je verhaal, dat ik het verschil niet weet tussen achteraf en vooraf.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23980
    donderdag 8 november 2018 om 16:14
    Ja, vooraf is er nog niks gemaakt, heb je geen beelden en dan kan je niks analyseren.
    Vind ik leuk
    Cookee +10887
    donderdag 8 november 2018 om 17:57
    Is dat zo'n ding waar je in 3D kan draaien, dat vind ik altijd heel mooi om te zien.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23980
    vrijdag 9 november 2018 om 04:42
    Ja, zo’n ding kan dat ook.
    Vind ik leuk
    Cookee +10887
    vrijdag 9 november 2018 om 13:14
    Wil je ook kwijt hoe die software heet?
    Vind ik leuk
    mcmodd +23980
    zaterdag 10 november 2018 om 08:59
    Mijn zoon heeft hem nagebouwd, ik zou het echt niet weten. Als je origineel moet kopen ben je dik 30.000 euro kwijt, met zelfbouw ongeveer 4.000 aan materiaal.
    Vind ik leuk
    Cookee +10887
    zaterdag 10 november 2018 om 12:35
    Oef, das mij te gortig ik dacht dat het alleen software was, ben al blij dat ik kaas op brood heb. ;)
    Mooi man, het is je gegund als echte liefhebber.
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    donderdag 8 november 2018 om 11:44
    Ik kijk de wedstrijd (vaak ook zonder geluid), en de pause besteed ik aan andere zaken. Het commentaar van de spelers/trainers achteraf kan ik soms wel interessant vinden.
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    donderdag 8 november 2018 om 10:52
    Het kan nuttig zijn voor de gamers... Met echt voetbal heeft het minder connecties.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 11:30
    Het heeft met gamen niks te maken. Ik vind het best fijn om te lezen. Ik begrijp dingen beter.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:50
    Gisteren stonden Neres, Van de beek en Schöne niet echt opvallend op het veld, Schöne heeft moeite met het tempo.
    Vind ik leuk
    plein19 +2331
    donderdag 8 november 2018 om 10:51
    Prachtige analyse maar een lucky goal in Amsterdam heeft uiteindelijk het puntenverschil tussen Ajax en Benfica gebracht. Ik vond Benfica een erg goede tegenstander. Blij dat we er 4 punten aan over gehouden hebben.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:57
    Gefeliciteerd Ajacieden. Dat ene puntje gaat jullie minimaal een tweede plek leveren in de poul. Pak de punten maar in de CL want dat zou de top 3 weer goed gaan doen in Nederland. Misschien dat psv nog iets kan betekenen,maar ik denk dat ze genoegen moeten gaan nemen met Europa L, en meer niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 11:20
    EL gaat psv ook niet halen
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 11:25
    PSV kan niet meer krijgen dan plaatsing EL, ze zijn al uitgeschakeld voor de CL. Maar zou goed zijn als ze dat nog halen en ver komen.
    Vind ik leuk
    Hulsink +509
    donderdag 8 november 2018 om 10:58
    Zou Ten Hag nu eindelijk eens de verdiende erkenning krijgen die hij verdient? Nu wordt hij door velen de hemel in geprezen maar morgen branden ze hem tot de grond toe af en er worden zaken bij gehaald die er totaal niet toe doen (spraakgebrek, niet verstaanbaar etc.). Helaas ook sommige Ajax supporters deden dapper mee om die Tukker de grond in te boren. Het is toch duidelijk dat deze trainer mede verantwoordelijk is voor de behaalde resultaten van Ajax!

    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:59
    Ik vind deze analyses altijd wel boeiend. Ik mis alleen de belangrijkste zet van ten Hag: de jong van achteruit laten voetballen de 2de helft. Hij stond zelfs regelmatig op 1 lijn met de verdediging. Hierdoor kwam eindelijk wat meer rust in de opbouw waardoor er makkelijker doorgevoetbald kon worden. In de eerste helft was deze taak voor Schone maar die kan het niet meer bijbenen op dit niveau
    Vind ik leuk
    Mari +9393
    donderdag 8 november 2018 om 11:10
    Het was niet Ajax dat ineens de weg vond, maar Benfica die het niet meer kon opbrengen.
    Daar liggen ook kansen voor PSV. Barca is niet gewend 90 minuten vol te gaan. Vaak is het na een minuut of 60 over voor de tegenstander.
    Vind ik leuk
    appeltje +833
    donderdag 8 november 2018 om 11:15
    Ja leuk, maar ik zie PSV niet in staat zijn om Barcelona te dwingen vol te gaan. Barcelona speelde de eerste wedstrijd ook op 70% en wonnen makkelijk.
    Vind ik leuk
    Mari +9393
    donderdag 8 november 2018 om 11:16
    Da's waar.
    Maar wat heb je te verliezen. Barca zal echt niet gaan voor 5 - 0 of zo.
    Dus vol op de aanval
    Vind ik leuk
    appeltje +833
    donderdag 8 november 2018 om 11:34
    Klopt, maar PSV is helemaal niet zo goed in initiatief nemen en vol op de aanval spelen. Daar is het middenveld gewoon niet goed genoeg voor. Zelfs de B-keus van Barcelona zal waarschijnlijk beter zijn op het middenveld. Of Van Bommel moet echt zijn tactiek gaan veranderen voor deze wedstrijd, en Gutierrez erin zetten. En dan hopen dat die een fantastische wedstrijd speelt.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 11:36]
    Vind ik leuk
    Mari +9393
    donderdag 8 november 2018 om 13:35
    Daar zit het probleem. Bommel is eigenwijs.
    In de competitie is het voetbal niet meer schijtbakkenvoetbal, maar internationaal is hij te bang. Te veel respect.
    Ik snap wel dat PSV de kleine jongen is internationaal, maar Tottenham is niet in zijn goede doen en Inter is zo goed niet.
    Dan moet je minder respect tonen, minder angstig zijn.
    Dan kan je punten pakken.
    Vind ik leuk
    appeltje +833
    donderdag 8 november 2018 om 14:03
    Inderdaad. Maar het probleem zit hem niet alleen bij Van Bommel. De selectie van PSV is daar gewoon totaal niet op ingericht. In het middenveld zit gewoon veel te weinig voetbal. Daar heb je Hendrix, voetballend te beperkt, Rosario, voetballend beter dan Hendrix, maar kan het spel niet maken, en Pereiro, die hele wedstrijden onzichtbaar kan zijn. Gutierrez is de enige die iets van creativiteit in zich heeft.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 11:16
    Doordat onbesuisde schot van Ziyech in blessuretijd liep het bijna nog verkeerd af.
    Vind ik leuk
    Mari +9393
    donderdag 8 november 2018 om 14:45
    Hehe, eindelijk iemand die het ook heeft gezien.
    Nergens voor nodig. Rustig uitspelen, cornervlag opzoeken. Bovendien stonden er genoeg Ajax spelers in de buurt.
    Het is hem vergeven, omdat
    1. Onana hem redt
    2. Hij heel veel goed doet. Ook deze wedstrijd zag ik hem verdedigen
    Vind ik leuk
    Bill +778
    donderdag 8 november 2018 om 11:18
    Lulverhaal!
    Schöne had eraf gemoeten en Frenky had op zijn plek moeten staan. Tadic een linie terug en Dolberg in de spits. Nu werd frenky met de bal aan zijn rechtervoet naar links gedreven en opgesloten. Daar kon hij niets doen. Schöne had weer een wandelmiddag en leed veel balverlies en was weer te traag.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:10
    Ik vind Schreuder ondergewaardeerd t.o.v. Ten Hag, denk namelijk dat zonder Schreuder enkele goede keuzes niet waren uitgevoerd qua opstelling en wisselbeleid.

    Daar is een assistent ook hoor ik je zeggen...dat klopt maar Schreuder is wel een topassistent.
    Vind ik leuk
    Cookee +10887
    donderdag 8 november 2018 om 17:54
    Heb je ze beide meegemaakt dan?
    Want Hennie Spijkerman was ook jaren assistent maar ik heb geen idee of de man weet dat er water in een bal zit.
    Los daarvan ben je als staf een team, maar ik vind het wel leuk dat je ze afzonderlijk zet.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:26
    Je zie gewoon als ze steeds terug spelen, dat het fout gaat.ze moeten vrijlopen en dr bal naar voren spelen, niet naar achter ea nt dan krijg zon achterlijke fouten.je zag het gewoon gebeuren.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 15:13
    Ten Hag zit op de bank. Die doet niks. Puur geluk.
    Vind ik leuk
    Cookee +10887
    donderdag 8 november 2018 om 17:51
    Ik vond er niet zoveel aan of mag je dat niet zeggen?
    Het was vooral proberen maar er niet in slagen bij de goal te komen.
    Thuis was het leuker vond ik.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 17:55
    3 momenten in de wedstrijd kunnen belicht wordenl:
    1) blunder Onana wat resulteert in de 1- 0
    2) schitterende pass Ziyech net een zwakke inzet van Tadic, maar de bal gaat via hand en borst van de speler die ingelijst, het doek in
    3) laatste seconde van de wedstrijjd; bal wordt op de voet van Onana geschoten; dus bal naar voet, niet voet naar bal. Een redding met geluk dus.
    Vind ik leuk
    Smash +3327
    donderdag 8 november 2018 om 20:18
    Hoop tekst voor een matige pot!
    Vind ik leuk
    bra-m-s +246
    donderdag 8 november 2018 om 20:19
    Goed werk VP! Graag meer van zulke analyses
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws