Donderspeech bij Ajax: De trainer werd boos om iedereen te prikkelen

    Donderspeech bij Ajax: "De trainer werd boos om iedereen te prikkelen"

    donderdag 8 november 2018 om 00:35

    Ajax had de bibbers in de eerste helft van de Champions League-wedstrijd tegen Benfica. Dat vertelt Noussair Mazraoui aan VoetbalPrimeur. De rechtsback prijst zich uiteindelijk gelukkig met een punt in Lissabon.

    Bennett van Fessem
    LISSABON

    "We hadden een plan voor de eerste helft, maar dat mislukte helemaal", zegt Mazraoui na afloop tegen deze website. Bij winst was Ajax zeker van een ticket voor de achtste finales. "We waren gewoon heel nerveus. Er stond toch iets op het spel, iets heel groots. Niemand bewoog, niemand wilde de bal hebben."

    In de rust werden de Ajax-spelers getrakteerd op een donderspeech van trainer Erik ten Hag. Mazraoui: "Hij was niet tevreden. Ja, hij zei waar het op stond en vond dat we niet met moed en geloof speelden. Dat was ook zo. We waren gewoon heel slap in de eerste helft. De trainer werd boos om iedereen te prikkelen. In de tweede helft pakten we het veel beter op."

    Check hieronder het hele interview met Mazraoui, die ook in gaat om 'spits' Dusan Tadic en 'payback' krijgt van David Neres!

    Plaats een reactie

    Zico Ali +445
    donderdag 8 november 2018 om 00:38
    Ten Hag liet even z'n tanden zien en het werd prompt 1-1
    Vind ik leuk
    Polska +1520
    donderdag 8 november 2018 om 00:41
    Ja, maar Ajax wint weer dankzij Ziyech. Niemand anders. Je kon zien dat het weer van hem moest komen. 1 briljante pass.
    Voor de rest een zeer dooie wedstrijd.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 00:41]
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21909
    donderdag 8 november 2018 om 00:41
    1-1 is een gelijkspel 😉
    Vind ik leuk
    Polska +1520
    donderdag 8 november 2018 om 00:42
    Ik zie Het als winnen. Voelde als een 3 punter. Hiermee gaan ze door
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21909
    donderdag 8 november 2018 om 00:43
    Zeker waar! Gefeliciteerd nog.
    Mooi resultaat
    Vind ik leuk
    Polska +1520
    donderdag 8 november 2018 om 00:45
    Gdańsk speelt geen CL ouwe, dus felicitaties zijn niet nodig. Maar Ben wel blij voor Ajax. Dolberg viel ook sterk in.
    Vind ik leuk
    Zico Ali +445
    donderdag 8 november 2018 om 00:50
    Los van het feit dat ze gelijk speelden, heb je wel een punt natuurlijk. Maar Ajax heeft het spel zeer goed gespeeld tegen Benfica uit en thuis. Je wint als Nederlandse ploeg haast nooit tegen de Portugezen. En daar is Ten Hag toch ook.wel behoorlijk verantwoordelijk voor.
    Vind ik leuk
    Polska +1520
    donderdag 8 november 2018 om 01:09
    Nou Ik vond dit echt een hele slechte wedstrijd. Festival van foute passes en verkeerd staan. Voor mij de slechste wedstrijd van Het seizoen (na psv). Maar dat kwam ook deel door de scheids. Portugesen bleven maar schoppen, en de scheids fluit er dan wel voor, maar weigerde vaak gele kaarten te geven waardoor de Portugesen Het bleven doen.
    Hierdoor kwam Ajax er vaak niet uit en kwamen ze niet in Hun spel.

    Maar jezus, de hoeveelheid foute passes..
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 01:26]
    Vind ik leuk
    Zico Ali +445
    donderdag 8 november 2018 om 01:15
    Met "ze hebben het spel goed gespeeld" bedoelde ik niet ze goed hebben gevoetbald, maar dat ze heel uitgekookt die Portugezen hebben bespeeld. Een 1-1 uit tegen Benfica...dat is een prestatie die telt in Europa. Goed of slecht voetbal. Je zou kunnen zeggen dat Ajax over 2 wedstrijden de Portugezen met hun eigen wapens heeft bestreden. Ik vind dat een welkome aanvulling aan het repetoire dat Ajax toch al heeft
    Vind ik leuk
    Polska +1520
    donderdag 8 november 2018 om 01:22
    Ja, we zullen zien of ze Het opermachtige Lechia Gdańsk ook aan kunnen. Als Ajax dat wint, winnen ze de CL
    Vind ik leuk
    Zico Ali +445
    donderdag 8 november 2018 om 01:27
    Nee man ben je gek. Dat ze een resultaat halen tegen Bayern enzo wilt nog niet zeggen dat ze Gdansk ook kunnen hebben. Dat is natuurlijk different cookie
    Vind ik leuk
    PSV mexico +1010
    donderdag 8 november 2018 om 07:14
    Lees effe Eindelijk begint de media het toe te geven
    Dat is het lullige aan PSV", zegt Derksen bij Veronica Inside. "Ik zie Ajax vandaag winnen en dan krijg je weer het geleuter van: Ajax is veel verder dan PSV. Maar als je ziet waar Ajax tegen moet spelen... Nouja, dat zijn kleine clubjes vergeleken met de tegenstanders die PSV tegengekomen is."
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 07:48
    als ze dat schijt voetbal niet hadden gespeelt hadden ze waarschijnlijk meer punten maar daar moet je ook de spelers voor hebben.
    Vind ik leuk
    langeGek +845
    donderdag 8 november 2018 om 07:49
    Deels mee eens. Benfica is geen klein clubje, dat is een tegenstander van formaat. Zo ook Bayern Munchen. Maar goed, jullie zitten wel in de zwaarste poule, daar valt gewoon weinig eer aan te behalen.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:17
    Ja joh. De druiven zijn weer zuur in Eindje. Benfica en Bayern stelt geen ruk voor. 🤭 Psv had er op zeker geen punt van gehaald.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 11:07
    Klopt deels wel vind ik. Barcelona is natuurlijk wel echt een topploeg. Daarintegen is Bayern München normaliter ook 1 vd sterkste teams in de CL. ook tegen Portugese ploegen een resultaat halen lukt ons meestal niet. Daarnaast moeten we niet doen alsof Inter en Tottenham nou onverslaanbare topploegen zijn.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9397
    donderdag 8 november 2018 om 10:33
    Ajax heeft gelijk gespeeld. Los daarvan niet alleen door Ziyech, maar ook door De Ligt en Blind die ijzersterk speelden. En door Tadic want die maakt gewoon een heel knap doelpunt.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +4617
    donderdag 8 november 2018 om 00:38
    Een donderspeech van Ten Hag. Ik kan me er niets bij voorstellen. Maar hij werkte wel, 2de helft heb ik een ander Ajax gezien.
    Vind ik leuk
    Forever Ajax +1142
    donderdag 8 november 2018 om 06:48
    Het schijnt dat van Bommel ook een donderspeech heeft gegeven!

    Enkel tegen de 4e man...
    Vind ik leuk
    PSV mexico +1010
    donderdag 8 november 2018 om 07:22
    Alleen jullie zagen een ander Ajax ik zag geen ander Ajax alleen
    LUCKY AJAX
    Dat is het lullige aan PSV", zegt Derksen bij Veronica Inside. "Ik zie Ajax vandaag winnen en dan krijg je weer het geleuter van: Ajax is veel verder dan PSV. Maar als je ziet waar Ajax tegen moet spelen... Nouja, dat zijn kleine clubjes vergeleken met de tegenstanders die PSV tegengekomen is."
    Vind ik leuk
    Forever Ajax +1142
    donderdag 8 november 2018 om 07:55
    Calimero
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3184
    donderdag 8 november 2018 om 08:35
    Z'n plaat staat op repeat
    Vind ik leuk
    El Cazador +6675
    donderdag 8 november 2018 om 00:40
    Dat had ik weleens mee willen maken een boze tuinkabouter!!!
    Zal errug veul indruk hebben gemaakt, not
    Vind ik leuk
    Jozef +38700
    donderdag 8 november 2018 om 00:43
    Ajax is vooruit gegaan in een jaar en daar is hij een belangrijk onderdeel van.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6675
    donderdag 8 november 2018 om 00:47
    Deel je mening totaal niet, spelers waren al goed daar heeft hij niets aan toe gevoegd
    Vind ik leuk
    Jozef +38700
    donderdag 8 november 2018 om 00:56
    Misschien zijn visie gegeven over het Ajax totdat hij kwam, misschien aanbevelingen gedaan tav aankoop spelers, misschien Mazraoui zijn kans gegeven op een plek die de achilleshiel van Ajax leek, misschien heel kundig omgaan met het brengen van Dolberg en de vrede bij Huntelaar bewaren, misschien goed omgaan met de luxe van in principe 15 basisspelers, misschien het elftal laten spelen zoals we dat graag zien?

    Laat ik het anders zeggen. Hij maakte zijn fouten, maar Ajax is veel sterker dan een jaar terug. Dat is mede zijn verdienste. Niks meer en niks minder...
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 01:00
    Alles gedaan om Ziyech zich gewaardeerd te laten voelen, publiekswissels gegeven en daarmee de verhouding publiek-Ziyech hersteld en verbeterd.
    De Ligt benoemd als aanvoerder.
    Vind ik leuk
    Jozef +38700
    donderdag 8 november 2018 om 01:01
    Je hebt gelijk. Wou mijn stukje dat al te lang werd niet nog langer maken...😁
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 01:03
    Snap ik. Ik heb voor het gemak strijdlust, teamgeest enzo maar weggelaten. En dan nog even de fans gaan bedanken omdat je weet dat ze dat waarderen en je ze nog heel hard nodig gaat hebben. Maar ik zal de lijst ook niet te lang maken.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 11:20
    Het is zo jammer dat mensen blijven zeiken omdat ze hun ongelijk niet kunnen toe geven.
    Vind ik leuk
    PDJong +1244
    donderdag 8 november 2018 om 00:40
    Spanning of niet. Echt knap punt over de streep getrokken!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:43
    En sinds wanneer is nervositeit een excuus om een wedstrijd niet te winnen?
    Vind ik leuk
    Zico Ali +445
    donderdag 8 november 2018 om 00:47
    Sinds ze mensen zijn en dus nerveus kunnen zijn en dus niet op hun toppen kunnen presteren. Oh ja, het zijn ook.nog.voornamelijk jeugdige spelers die nog geen 2 jaar geleden op een bijveldje hun wedstrijden afwerkten
    Vind ik leuk
    Mr bien +2738
    donderdag 8 november 2018 om 00:44
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 09:02]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:53
    Gebroken schaaltje?😎
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 01:01
    Vanavond al. Eerste topic na de wedstrijd geloof ik.
    Vind ik leuk
    Mr bien +2738
    donderdag 8 november 2018 om 07:04
    Om 6.57 heeft hij weer gereageerd op een Ajax topic.
    En zoals gewoonlijk is het negatief.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 09:09
    Ach, als hij ons wil raken moet hij vroeger opstaan :p
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:45
    Een ding heeft ten Hag zeker voor elkaar gekregen. Hij heeft er een TEAM van gemaakt! Die gasten knokken voor elkaar! Dat zou wel eens de sleutel kunnen zijn naar een exceptionele prestatie dit seizoen!😎
    Vind ik leuk
    El Cazador +6675
    donderdag 8 november 2018 om 00:48
    Dit gaat weinig likes voor je opleveren vrees ik!!
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21909
    donderdag 8 november 2018 om 00:49
    Waar je je druk om kan maken...
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:52
    Want? Vertel?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 01:02
    Hij staat op 9, jij op 0. Je hebt denk ik evenveel verstand van likes als van voetbal.

    Edit: ik ben je zelfs al voorbij.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 01:04]
    Vind ik leuk
    appeltje +833
    donderdag 8 november 2018 om 01:11
    Je komt echt bijzonder gefrustreerd over. Ben je eigenlijk wel echt voor Ajax?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 01:20
    Hij heet El Cazador, heeft een plaatje van El Cazador, Tadic begon in de spits en toen viel Dolberg in.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 11:22
    Want hij zegt meer zinnige dingen als jij? zie trouwens dat hij er 39 heeft nu (incl. de mijne) en jij wel 1.

    Likes en duimpjes als daar je leven omdraaid gaat er volgens mij iets mis.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:55
    gefeliciteerd Ajax, terecht door.

    groet een PSV fan.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 01:17
    Dankjewel,

    Hier voor jou een zakdoek.

    Groet een Ajax fan.
    Vind ik leuk
    Darter 876 +708
    donderdag 8 november 2018 om 01:12
    Ik snap dat Ajax wil overwinteren in de CL!
    Maar Ajax kan beter naar de EL....
    Daar maak je nog kans om echt ver te komen.
    De andere ploegen zoals Juve, City, Barça
    Etc. zijn zoveel beter als dit Ajax!!
    Maargoed, gefeliciteerd ajacieden met dit punt in Portugal!
    Op naar de miljoenen!!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 01:29
    Hier krijg ik toch echt jeuk van. Als topsporter ga je altijd voor het hoogst haalbare. Winnen begint met er in geloven dat je kan winnen. En als TEAM kan je van ieder team winnen als zij geen TEAM zijn maar een topclub met een paar sterren.
    Vind ik leuk
    Kinkladze +48
    donderdag 8 november 2018 om 02:30
    Ach, gewoon proberen joh. Lukte twee jaar terug ook bijna.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 01:17
    Ajacieden gefeliciteerd met het punt, mooie stap naar overwintering!
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3184
    donderdag 8 november 2018 om 08:40
    Thanks
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 01:18
    Dit is mijn cluppie hoor, godverdomme he😍
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 01:24
    En het voelt goed he? :>
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21512
    donderdag 8 november 2018 om 06:05
    zegt Mazraoui na afloop tegen deze website....

    Nemen websites ook al interviews af?
    Vind ik leuk
    Bullshit +1355
    donderdag 8 november 2018 om 06:08
    Ten Hag werd boos. 😏😏
    Daar rake de Ajacieden zeker van onder de indruk.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12720
    donderdag 8 november 2018 om 06:27
    Het was een slechte wedstrijd van beide kanten..
    Als Onana niet zo belachelijk de fout in gegaan was was het 0-0 gebleven denk ik.. Maar goed, ik ben tevreden met deze 1-1.. Overwintering CL kun je bijna niet meer ontlopen.. Wij pakken minimaal wel een punt in Athene en Benfica gaat echt niet in Munchen winnen..
    Vind ik leuk
    Roel Boeli +239
    donderdag 8 november 2018 om 06:39
    Beide clubs zijn gewoon niet zo goed al had Sporting minimaal 4 punten verdiend uit dit 2luik.
    Nederland heeft er weer wat puntjes bij en daarom is het erg jammer dat PSV, die wel meer verdiende, Europees niet wat geluk heeft. De tegenstanders in hun poule zijn zo goed dat betnal bijzonder is dat men meedoet soms.
    Vind ik leuk
    Forever Ajax +1142
    donderdag 8 november 2018 om 06:52
    In welke vorm verdiende PSV meer?

    Die hebben 4 westrijden gespeeld, 1 punt... worden iedere keer van het kastje naar de muur getikt...

    Er is maar 1 club wat Nederland trots maakt en dat is ons mooie warme Ajax!
    Vind ik leuk
    Eddepet +48
    donderdag 8 november 2018 om 11:15
    3-0 ?
    Vind ik leuk
    Forever Ajax +1142
    donderdag 8 november 2018 om 11:17
    33x ?
    Vind ik leuk
    JSV +1004
    donderdag 8 november 2018 om 07:30
    Sporting.. Jij weet waar je het over hebt!
    Vind ik leuk
    Jozef +38700
    donderdag 8 november 2018 om 08:20
    Haha, ik zag het ook...

    Een mens mag zoiets vinden, maar om serieus genomen te worden moet je soms toch kijken....


    Vind ik leuk
    hannes +352
    donderdag 8 november 2018 om 08:05
    Blijft een matig rechtsbackje, Ajax zou beter een verdedigende rechtsback moeten kopen.
    Vind ik leuk
    Corse996 +1458
    donderdag 8 november 2018 om 08:37
    Ten Hag met een donderspeech. Wedden dat er spelers hebben zitten grinniken?
    Vind ik leuk
    peinke +2059
    donderdag 8 november 2018 om 08:54
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 09:05]
    Vind ik leuk
    Eddepet +48