'Ik vind dat Blind uitstekend in vorm is, hij was de kleine rots naast De Ligt'

    'Ik vind dat Blind uitstekend in vorm is, hij was de kleine rots naast De Ligt'

    donderdag 8 november 2018 om 07:30

    PODCAST - Ajax mag zich gelukkig prijzen met een gelijkspel tegen Benfica. De Amsterdammers kwamen niet in hun spel, mede doordat een aantal spelers hun niveau niet haalden. Dat stellen de mannen van de Derde Helft. Ook de nederlaag van PSV tegen Tottenham Hotspur wordt besproken.

    Check de Derde Helft op Apple Podcast
    Check de Derde Helft op Spotify
    Check de Derde Helft op SoundCloud

    De afleveringen zijn op alle podcastplatformen te horen!

    In De Derde Helft-podcast is de basisopstelling bekend: de onwetende presentator Titus, de voetbalencyclopedie Koen 'Snijboon', de iets te langdradige Tim en diens humorloze broer Gijs. Samen behandelen ze in 45 minuten op eigen wijze de Eredivisie: met snelle rubriekjes, slappe grappen en krankzinnige feiten maken ze je warm voor de romantiek van de vaderlandse voetbalcompetitie. Luister nu de nieuwste aflevering!

    Plaats een reactie

    Snapje? +7029
    donderdag 8 november 2018 om 07:39
    Geweldige aankoop Blind!
    Vind ik leuk
    Morris +22832
    donderdag 8 november 2018 om 07:40
    Het blijft een goede aankoop, alleen wel te duur. Maar goed dat heeft Overmars ook toegegeven.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 07:46
    Wat is te duur eigenlijk. Geld van Blind en Tadic hebben ze dubbel en dwars eruit. Dus op lange termijn is het goed.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +26573
    donderdag 8 november 2018 om 10:03
    Dat geld hebben ze dubbel en dwars eruit... maar dat is niet te danken aan het spel van Blind natuurlijk. Tadic was een koopje, maar Ajax heeft natuurlijk ook flink geld uitgegeven aan spelers die het eigenlijk niet waard waren (Labyad, Orejuela, Kristensen, Blind, Bandé). Net zoals dat wij die 10 miljoen aan Romero hebben uitgegeven)...
    Vind ik leuk
    Babelagtig +534
    donderdag 8 november 2018 om 11:06
    Bande heeft nog geen minuut gespeeld. Kristenssen blijkt na zijn stroeve start een prima back up te zijn. Labyad en orejuela ben ik met je eens. Blind is misschien niet " marktconform" maar heeft zijn waarde al meer dan bewezen. Ook mede dankzij blind al bijna bij de laatste 16 cl!
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    donderdag 8 november 2018 om 13:14
    Blind was een koopje.en kostte minder dan wat talentje Kluivert opbracht.... Heeft ervaring en genoeg kwaliteit en is 28... Als Nederlamdse club vind je die niet veel.

    Nogmaals opgemerkt hier: wat kunnen mensen toch kinderachtig reageren als bepaalde namen zien voorbijkomen....
    Vind ik leuk
    Gerro +6674
    donderdag 8 november 2018 om 12:55
    Bande die heb je nog helemaal niet kunnen beoordelen die heeft zijn poot gebroken nog voor het seizoen begon. Blind is verder een prima aankoop. De overige spelers hebben het niet gemaakt maar worden mischien ook wel veel te vroeg afgeschreven.
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    donderdag 8 november 2018 om 13:10
    Ach, zolang je minder uitgeeft dan ontvangt doe je het goed. Kan menigeen wat van leren.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 07:48
    Volledig met je eens. Zie de ligt eens. Die heerst achterin. En blind huppelt er een beetje naast. Toch triest dat de ligt daley het goede voorbeeld moet geven
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12832
    donderdag 8 november 2018 om 08:03
    Blind "hulppelt er inderdaad een beetje naast" en was gisteren echt dramatisch.

    Benfica heeft laten zien hoe je Ajax in de problemen brengt en dat was best simpel: Blind heeft gewoon zo'n beetje de hele wedstrijd "vrij" gestaan en met de pressing op Ziyech, Tadic, de Ligt etc kwam hij steeds weer volledig vrijstaand op de LB positie in balbezit. (Tagliafico schuift op naar voren, de Ligt blijft centraal)
    En ondanks alle ruimte en tijd wist hij er niets mee te doen en vlogen zeker de ballen naar voren alle kanten op behalve de goede. Hoe kun je de bal zo vaak uitschieten zonder dat je onder druk staat en alle tijd hebt om een lange bal te geven?

    En wanneer ie wel in het centrum stond: 10 a 15 kopduels aangaan en er misschien 1 winnen....

    Blind was gisteren met afstand de slechtste Ajacied die nog maar eens duidelijk liet zien dat hij in balbezit vooral een gevaar is voor Ajax zelf omdat ie een dramatische lange pass heeft en totaal geen inzicht in waar de bal heel moet.
    En dat hij bij hoge ballen ongeschikt is als CV omdat ie totaal niet kan koppen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 08:06]
    Vind ik leuk
    Benniewies +896
    donderdag 8 november 2018 om 08:05
    Wat een heerlijke droom had jij vannacht
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:14
    Druifjes weer zuur...….
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:30
    Ruud heeft zo te lezen ook genoten van Ajax! Fijn om te zien dat ieder mens er vrolijk van wordt. Lekker bezig Ruud!
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12832
    donderdag 8 november 2018 om 12:50
    Aan de wedstrijd van gisteren viel weinig te genieten, was meer een gevecht tussen twee ploegen die veel strijd gebruikten en weinig goed voetbal.

    Het ging puur om het resultaat en dat is gelukt met heel hard werken.

    Wat wel bizar is, is hoe Blind deze week opgehemeld wordt. Eerst zondag MotM en nu op VP terwijl het niet best was wat hij gisteren liet zien.

    Blind was 1 vd zwakste schakels. Een speler als Blind die niet graag erin kleunt heeft het moeilijk in een wedstrijd als gisteren. Die veel balbezit had omdat Benfica hem de hele wedstrijd vrij liet staan maar daar weinig mee wist te doen. Die veel (kop)duels verloor en in de 2e helft minstens 2x gered werd door Onana omdat hij te langzaam was waardoor zijn sliding mislukte en de speler door kon lopen..

    Als die dan "een kleine rots naast de Ligt" genoemd wordt dan ben ik daar zeer verbaasd over.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 12:51]
    Vind ik leuk
    hantayo +1069
    donderdag 8 november 2018 om 13:41
    Niet te geloven zo slecht ie speelde. Geen woord erover gehoord echter op tv. Alle passes kwamen niet aan, werd overlopen. Dé blinde vlek van ten Hag.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 15:27]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:22
    Nee, dat geeft aan wat voor extreem talent Matthijs is.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 16:20
    Blind is wel op 3 plaatsen inzetbaar, vind maar zo’n speler van dat niveau voor rond de €10mlj dat lukt je niet! Dus prima aankoop en hij begint ook steeds beter zijn draai en oude niveau te vinden! Ajax is net een puzzel als hij dit seizoen nog niet klaar is of volgend seizoen dan 100% het seizoen erop!! Verheug me nu al op de toekomst en dat is wek eens anders geweest!!

    Europees hoop ik trouwens dat we volgend jaar met minimaal 3 teams gaan strijden dat moet makkelijk kunnen, er komen eindelijk weer leuke en mooie. Nederlandse tijden aan inclusief Oranje onder R Koeman!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 07:41
    Blind is super bezig. Een top aankoop.
    Vind ik leuk
    GetRekt +1775
    donderdag 8 november 2018 om 07:43
    Zelfs met een dramatische pass blesseert die nog de tegenstander, fantastico.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:15
    Ja joh, het is nou eenmaal geen Trencin…..
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 07:44
    Blind was gisteren weer niet om aan te zien jammer genoeg. Maar er waren meerr spelers
    Vind ik leuk
    markie +821
    donderdag 8 november 2018 om 07:54
    Onzin, verdiende een dikke voldoende
    Vind ik leuk
    Benniewies +896
    donderdag 8 november 2018 om 08:06
    Laat hem lekker. 5 likes. Vast een nieuw account moeten maken door zijn getroll
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:23
    Ik zeg toch ook jammer genoeg. Omdat hij de laatste tijd beter speelde. + wat heeft het nou weer met likes te maken? 😂
    Vind ik leuk
    Gutierres14 +1033
    vrijdag 9 november 2018 om 06:53
    Dan snap je er niks van
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:02
    👍🏻
    Vind ik leuk
    Leozao +4150
    donderdag 8 november 2018 om 07:45
    Hij begint al vrijer te voetballen, alhoewel ik gisteren toch weer verschillende keren een Blind stroperig zag opbouwen. Voor de rest solide, maar weer werd een keer duidelijk dat hij snelheid mist.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 11:39]
    Vind ik leuk
    Swout +700
    donderdag 8 november 2018 om 11:39
    Blind hoort daar ook helemaal niet te staan. En qua beweging was het buiten Frenkie helemaal niks op het middenveld. Ten Hag had Schone moeten wisselen voor Blind en Wober achterin moeten zetten. De verdediging van Ajax kon gewoon de bal niet kwijt.
    Vind ik leuk
    Gutierres14 +1033
    donderdag 8 november 2018 om 07:50
    Zeker. Al die simpele zielen die continu Blind lopen te haten. Hij speelt al weken goed en is een rust punt achterin. Een geweldig centraal duo! Op 1/2 slordige ballen na gister erg goed gespeeld. Overigens kwam dat ook omdat ( zoals eerder werd beschreven in verschillende stukjes over de wedstrijd ) de ajax spelers behoorlijk verstoppertje aan het spelen waren op het middenveld en aanval.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:24
    Dat heb jij goed gezien, daarom kan Blind z'n passes niet kwijt en lijkt 't of hij dom balverlies heeft.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21437
    donderdag 8 november 2018 om 07:55
    Blind doet het prima.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9458
    donderdag 8 november 2018 om 08:33
    Blind was weer op en top.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 12:15]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:31
    Zozo een reactie die nog niet verwijdert is van je. Grote jongen!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 11:03
    Je moet eens naar specsaver gaan zal best helpen
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:36
    Door Tim z'n ambitities moest hij weer verstek laten gaan, hoeveel betalende toeschouwers had hij deze keer? Elf? (-;
    Vind ik leuk
    3Bier +9577
    donderdag 8 november 2018 om 09:18
    Als ik sommige reacties lees vraag ik me toch af of Blind iemand wat aangedaan heeft. Zoveel haat richting hem. En waarom?
    Hij is niet arrogant, is een beleefde jongen, praat netjes met de media en kan meer dan 3 zinnen achter elkaar spreken, hij zit niet onder de tattoo's, komt niet met gekke hoedjes aanzetten, loopt nooit te provoceren, maakt geen schwalbes, is geen schopper, heeft een prima mentaliteit, geeft niet op en zeikt niet.
    Je kan hem hooguit geen goede voetballer vinden.
    Maar dan nog moet je hem gewoon objectief beoordelen. Bij een aantal hier kan hij echt werkelijk niks goed doen.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:59
    Het is ook een super aardige gozer.Hij doet geen mens iets aan.Maar de Ajax meute praat hem oranje in.En dan komt die bij de rest van Nederland in het team. Daar mag die ook fout op fout stapelen en hebben we al zat punten door hem verspeeld.Dan komt er bij hem altijd een jah maar .Maakt die grove fouten op het middenveld dan moet die weer naar achteren en andersom.In oranje is het gewoon tijd voor iets anders als blind.Die gaat ons niet meer verassen.Die gaat het tempo niet versnellen.Die gaat zich achter de ligt verstoppen.Blijft leuk ze driehoekjes maken.De doelman als simpelste uitweg zien en bij paniek de lange bal.Hij kan leuk mee doen maar meer gaat het niet worden.
    Vind ik leuk
    3Bier +9577
    donderdag 8 november 2018 om 10:42
    Dit bedoel ik dus.
    De Ajax meute praat hem Oranje in? Wat een onzin. Hij wordt geselecteerd door Van Gaal, Hiddink, Blind, Advocaat en Koeman. En die laten allemaal hun oortjes hangen naar de Ajax meute?
    Ook Mourinho stelde hem vaak op bij United.

    Het Nederlands elftal heeft een aantal zeer magere jaren achter de rug waarin hij vaak mee deed inderdaad. Maar die magere jaren schuif jij voor het gemak even allemaal op hem af. Is wel heel makkelijk. Er stonden er nog een paar op het veld.

    Blind is gewoon een echte teamspeler. Hij zal nooit uitblinken maar haalt altijd wel een voldoende. Hij hoeft van mij ook niet in de basis te staan bij Oranje maar dat eeuwige afzeiken van hem slaat nergens op. Gewoon objectief beoordelen.

    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 11:03
    Niet iedere ajax speler hoeft een bergkamp te zijn.De ligt geweldig.Kluivertje mag er van mij ook bij daar zit nog muziek in .maar Blind is geen verassing meer.Zo een beetje hetzelfde verhaal als Vermeer of Veldman.Als die bij Ajax weg zijn hoor je er niets meer van.De Boerrigters de Tete S Bazoer alles moest oranje in.Echt ajax speelt goed ga zo door win de cl voor mijn part. Maar ik zal blij zijn als ze voor blind een ander vinden in oranje
    Vind ik leuk
    3Bier +9577
    donderdag 8 november 2018 om 11:30
    Blind gaat niet meer verrassen en zal ook niet veel beter meer worden. Dat jij hem daarom niet in Oranje wilt zien is ook niet zo raar. Ik vind ik ook dat er voor hem betere spelers zijn.

    Waarom je nu al die (ex)spelers van Ajax erbij haalt is voor mij niet helemaal duidelijk. Je weet dat de bondscoach de spelers selecteert hè? Niet een stelletje roeptoeters hier op de site.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:50
    Toen Sane niet speelde tegen oranje en het wk.kwam dat door de München clan volgens de kenners. In Nederland komt dat door de ajax meute dat die spelers die ik opnoemde meteen in oranje mogen spelen. dat probeerde ik te vertellen. En blind is daar een van. Maar goed dat blind niet zomaar alles moet spelen zijn we het over eens.
    Vind ik leuk
    3Bier +9577
    donderdag 8 november 2018 om 14:33
    Jonge wat zit je nou slap te lullen man. Weet je wel wie die Bayern clan was? Dat waren spelers van Bayern die in het Duits elftal spelen. Oftewel de kern van het Duitse elftal. En die wilden niet samen spelen met Sané, volgens de geruchten.

    Noem jij even de Ajax meute die alle bondscoaches dwingen om Blind te selecteren. Of roep je maar zomaar wat?
    Vind ik leuk
    Talentscout +1122
    donderdag 8 november 2018 om 10:01
    In de CL voortaan wel weer op het middenveld. Hoor helemaal niemand over de onbegrijpelijke keuze van TH voor Schöne en van de Beek, die (wederom) compleet overlopen werden, in balbezit veel te weinig brengen en amper een bal veroveren. Blind op het middenveld is een verademing. Snel regelen!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 10:02]
    Vind ik leuk
    remakil +5920
    donderdag 8 november 2018 om 10:43
    Een rots? Hij grossierde in foute passes man 😂
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 11:48
    Ajax moet thuis kunnen winnen van Bayern. Bayern met Robben, Ribery, Müller; dat kan niet meer. Bayern is van het niveau Vitesse/AZ. AEK is van het niveau Emmen. Overwinteren is dus nu al een feit!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws