Schuldbewust na Ajax-remise: 'Ga proberen te slapen, dat wordt moeilijk'

Schuldbewust na Ajax-remise: 'Ga proberen te slapen, dat wordt moeilijk'

Gepubliceerd: donderdag 8 november 2018 om 07:54do 08-11-2018 om 07:54

Schlemiel in de eerste helft, reddende engel na rust. Voor Ajax-doelman André Onana was er woensdagavond tijdens het uitduel met Benfica (1-1) een hoofdrol weggelegd. Na de wedstrijd was de Kameroense goalie vooral opgelucht over de uitslag. 

Over de 1-0 van Jonas voelde Onana zich schuldig. Bij een hoge bal tastte de sluitpost volledig mis. "Natuurlijk kan het gebeuren, maar het is volledig mijn verantwoordelijkheid. De volgende ronde is dichtbij, maar we zijn er nog niet, misschien vanwege mijn fout", zei hij voor de camera van de NOS. "Ik ga proberen te slapen, maar het wordt wel moeilijk."

In de absolute slotfase verrichtte de doelman twee fantastische reddingen. Daarmee sleepte hij een gelijkspel uit het vuur voor zijn club. "Ik kijk niet naar mijn redding, ik kijk naar mijn fout. Het is belangrijk om hiervan te leren. Ik ben sterk, ik stop dit weer in mijn rugzak. En nu moet ik vooruit kijken."

Check ook: De beelden: Onana redt Ajax in 95e minuut met prachtige reflex

Plaats een reactie

langeGek +1778
donderdag 8 november 2018 om 07:58
Het is al goed Andre. Wat een held!
Vind ik leuk
pico323 +7742
donderdag 8 november 2018 om 07:58
interview na de wedstrijd was slechter dan zijn blunder.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 08:03
Omdat? De interviewster net zo'n steenkolen Engels spreekt als Onana? Dat was inderdaad gênant.
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 08:03]
Vind ik leuk
Korm +40083
donderdag 8 november 2018 om 07:59
Onana stond inderdaad te stuntelen, gelukkig pakte hij de draad weer goed op.
Vind ik leuk
De Liefhebber +12904
donderdag 8 november 2018 om 08:06
Twee momenten onbegrijpelijk, een paar heel goed. Ik hoop dat het er uit gaat....
Vind ik leuk
Korm +40083
donderdag 8 november 2018 om 08:28
Het moet eruit als Onana een stap hoger wilt maken.
Hetzelfde geldt een beetje voor Zoet maar gezien Zoet's leeftijd zal dat er niet uit gaan. Onana is jong en kan nog leren en doorgroeien
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 09:19]
Vind ik leuk
Zultkop +6733
donderdag 8 november 2018 om 09:18
Maar goed, Onana had gisteren weer zo'n momentje als bij FC Groningen, klooien met de bal en proberen zich eruit te voetballen. Volgens mij had hij dat vorig seizoen nog een keer, geloof niet dat hij er van heeft geleerd. Tegen FC Groningen kreeg hij een doelpunt tegen, gisteren was op het randje.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 07:59
Het is je zekers te weten vergeven. Je bent erg belangrijk voor ons Ajax en we zijn er trots op.
Vind ik leuk
Benniewies +5850
donderdag 8 november 2018 om 08:02
Beter 1 fout, dan 2
Vind ik leuk
Buck Worrier +2654
donderdag 8 november 2018 om 08:09
Onana of Zoet. Ik weet het wel. Wat een heerlijke keeper.
Vind ik leuk
Shelbourne +6170
donderdag 8 november 2018 om 08:23
Zoet
Vind ik leuk
Roeptoeter +18704
donderdag 8 november 2018 om 08:25
Grapjas.
Vind ik leuk
Roeptoeter +18704
donderdag 8 november 2018 om 08:09
De vraagprijs voor Onana is sinds gisteren ook weer verdubbeld.
Hij hield zelfs de ballen tegen die niet recht op hem geschoten werden.
Vind ik leuk
Shelbourne +6170
donderdag 8 november 2018 om 08:23
Grapjas
Vind ik leuk
LifeErazor +1653
donderdag 8 november 2018 om 08:11
Zijn kwaliteit ligt meer in hoe hij met die fout om is gegaan en er in de tweede helft weer stond. Erg belangrijk.
Vind ik leuk
Shelbourne +6170
donderdag 8 november 2018 om 08:23
Met alle respect maar Onana kost hier Ajax twee punten en de koppositie in de poule.
Vind ik leuk
Jozef +44995
donderdag 8 november 2018 om 08:29
Onana blunderde en blonk uit.

Next...
Vind ik leuk
Buck Worrier +2654
donderdag 8 november 2018 om 09:11
Volgens mij hebben we 4 punten tegen Benfica gehaald. Prima score tegen de Portugese Kampioen. Ruimte voor verbetering is er altijd met zo’n jonge ploeg.
Vind ik leuk
Johan59 +1247
donderdag 8 november 2018 om 08:48
Mooie kerel! En wat werden we uitgelachen toen dit mannetje uit Barcelona bij ons kwam. Ik moet moet wel zeggen zoet was dinsdag ook best goed bezig. Maar Onana is nr ono
Vind ik leuk
popiejopie +3029
donderdag 8 november 2018 om 09:54
Doet me steeds meer denken aan Vermeer, die was ook fantastisch het ene moment en dan weer een onbegrijpelijke blunder het andere moment.
Vind ik leuk
Meneer Smith +3204
donderdag 8 november 2018 om 09:58
Elke keeper heeft dat
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws