Schuldbewust na Ajax-remise: 'Ga proberen te slapen, dat wordt moeilijk'

    Schuldbewust na Ajax-remise: 'Ga proberen te slapen, dat wordt moeilijk'

    donderdag 8 november 2018 om 07:54

    Schlemiel in de eerste helft, reddende engel na rust. Voor Ajax-doelman André Onana was er woensdagavond tijdens het uitduel met Benfica (1-1) een hoofdrol weggelegd. Na de wedstrijd was de Kameroense goalie vooral opgelucht over de uitslag. 

    Over de 1-0 van Jonas voelde Onana zich schuldig. Bij een hoge bal tastte de sluitpost volledig mis. "Natuurlijk kan het gebeuren, maar het is volledig mijn verantwoordelijkheid. De volgende ronde is dichtbij, maar we zijn er nog niet, misschien vanwege mijn fout", zei hij voor de camera van de NOS. "Ik ga proberen te slapen, maar het wordt wel moeilijk."

    In de absolute slotfase verrichtte de doelman twee fantastische reddingen. Daarmee sleepte hij een gelijkspel uit het vuur voor zijn club. "Ik kijk niet naar mijn redding, ik kijk naar mijn fout. Het is belangrijk om hiervan te leren. Ik ben sterk, ik stop dit weer in mijn rugzak. En nu moet ik vooruit kijken."

    Check ook: De beelden: Onana redt Ajax in 95e minuut met prachtige reflex

    Plaats een reactie

    langeGek +845
    donderdag 8 november 2018 om 07:58
    Het is al goed Andre. Wat een held!
    Vind ik leuk
    pico323 +6017
    donderdag 8 november 2018 om 07:58
    interview na de wedstrijd was slechter dan zijn blunder.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:03
    Omdat? De interviewster net zo'n steenkolen Engels spreekt als Onana? Dat was inderdaad gênant.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 08:03]
    Vind ik leuk
    Decimius +365
    donderdag 8 november 2018 om 08:06
    Leuke vrouwen komen daar mee weg. Bij ongeveer 80% van het mannelijk geslacht.
    Vind ik leuk
    Nashua +6911
    donderdag 8 november 2018 om 08:11
    Onana moet ook Nederlands praten. Idioterie, zelfs in de Bijenkorf of kroegen in Amsterdam beginnen ze in het Engels tegen je te praten .
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 08:11]
    Vind ik leuk
    Decimius +365
    donderdag 8 november 2018 om 08:13
    De Bijenkorf is wat vreemd jah, maar wat voor kroegen zijn dat waar ze engels praten? Me love u longtime?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 08:17]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:50
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 09:40]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:05
    Zoals in kroegen hoe wil je dan dat die buitenlandse studenten hun geld verdien?

    Daarnaast zijn er zoveel internationale bedrijven waar dus ook internationale talen gesproken worden en laat nu net 1 van de grootste internationale talen Engels zijn.
    Vind ik leuk
    Korm +36559
    donderdag 8 november 2018 om 07:59
    Onana stond inderdaad te stuntelen, gelukkig pakte hij de draad weer goed op.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:06
    Twee momenten onbegrijpelijk, een paar heel goed. Ik hoop dat het er uit gaat....
    Vind ik leuk
    Korm +36559
    donderdag 8 november 2018 om 08:28
    Het moet eruit als Onana een stap hoger wilt maken.
    Hetzelfde geldt een beetje voor Zoet maar gezien Zoet's leeftijd zal dat er niet uit gaan. Onana is jong en kan nog leren en doorgroeien
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 09:19]
    Vind ik leuk
    Zultkop +5387
    donderdag 8 november 2018 om 09:18
    Maar goed, Onana had gisteren weer zo'n momentje als bij FC Groningen, klooien met de bal en proberen zich eruit te voetballen. Volgens mij had hij dat vorig seizoen nog een keer, geloof niet dat hij er van heeft geleerd. Tegen FC Groningen kreeg hij een doelpunt tegen, gisteren was op het randje.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 07:59
    Het is je zekers te weten vergeven. Je bent erg belangrijk voor ons Ajax en we zijn er trots op.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1812
    donderdag 8 november 2018 om 08:00
    Hij is zo een goede keeper maar elke keer weer die rare fratsen van hem. Het zit in hem en het zal er ook niet uitkomen.
    Vind ik leuk
    Freddy M. +1040
    donderdag 8 november 2018 om 08:03
    Hij is pas 22 jaar dus af en toe een fout overkomt zelfs de besten, kijk ook maar eens naar buffon want ook hem overkwam/overkomt het nog wel eens!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:19
    Onana speelt zijn derde seizoen in de hoofdmacht van Ajax en heeft al een volledige Europese campagne achter de rug.
    Dan is onderschatting van de tegenstander niet meer naïef.
    Twee prima reddingen maar daarvoor gepingel met de bal voor het eigen doel, diverse keren korte inspeelpasses op een verdediger waar twee Benficaspelers in sneltreinvaart op afkomen. Om die redenen zou ik hem een wedstrijd op de bank zetten. Al bekent die 100 keer schuld voor lopende camera's. Dan ben je toch echt toe aan 'learning it the hard way'. Imo
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:28
    Ja ga 'm nu op de bank zetten, kan je 'm meteen afschrijven. Een keeper moet je vertrouwen geven. Zie elke doelman weleens een fout maken. Misschien moeten we blij zijn dat Onana soms een fout maakt, anders was hij al lang weg. Dit geldt trouwens ook voor Zoet.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:35
    Het gaat niet om de fout, man. Obama's housing is het probleem. Bij volwassen worden hoort ook een keer op je plek worden gezet.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:37
    Tuurlijk het was een stomme fout, maar hij herpakt zich ook geweldig. Maar zie de beste keepers in Europa fouten maken.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:42
    Je mist mijn punt. Die keepersfout bij de corner was op zichzelf geen probleem geweest. Ernaast grijpen overkomt iedere keeper wel eens. Maar dat staaltje volleybal was het negatieve hoogtepunt in een reeks van stomme acties daarvoor. Hij speelde nonchalant en overschatte zichzelf. En dat niet voor het eerst. Onana heeft om de zoveel tijd fases waarin die qua houding en gedrag tekort schiet.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:02
    Klopt wat je zegt, daarom speelt hij bij Ajax en niet bij Real. Zoet en Onana zijn prima keepers met soms allebei een goede misser.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:08
    Wat heeft Zoet daarmee te maken? Oh, je denkt dat ik PSV supporter ben? Nee, ben ik niet. Wel vind ik de fouten van Zoet echte fouten, die van Onana eerder een gevolg van zelfoverschatting, misschien nog gebrek aan spelinzicht. Als dat laatste klopt, dan heb jij gelijk. Dan staan hij en Zoet terecht waar ze staan.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 10:27]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:12
    Voel je niet zo aangevallen. Ik bedoel alleen maar te zeggen dat Ajax en PSV keepers hebben die momenteel tot de subtop behoren. Niks mis mee prima keepers maar halen afentoe net ff teveel capriolen uit.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:28
    Okay. Excuus dat ik op dat ik een overbodig punt heb gemaakt.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:42
    Geen probleem man!
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3170
    donderdag 8 november 2018 om 08:05
    Helemaal niet elke keer man hou op,vroeger ja,maar nu niet meer . Welke keeper is nooit onder een bal doorgegaan ? Hebben die dan ook Rare fratsen
    Vind ik leuk
    Zultkop +5387
    donderdag 8 november 2018 om 09:20
    Nou die actie voorafgaand aan die ingooi...dat is typisch onana. Volgens mij al de derde keer dat gekloot.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3170
    donderdag 8 november 2018 om 09:55
    Het valt wel mee ,imo. Maar het mag niet te vaak gebeuren ! Helemaal op cruciale momenten !
    Vind ik leuk
    Leozao +4150
    donderdag 8 november 2018 om 08:01
    Prima kerel die Andre. Heel Ajax zat de eerste helft niet lekker in zijn vel. kan een keer gebeuren. Maar in de tweede helft bleek dat Ajax ook veerkracht heeft! En heeft als keeper nog zo'n 15 jaar voor zich!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 08:09]
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    donderdag 8 november 2018 om 08:27
    Hmm, die 1-0 viel op een moment dat Ajax zijn zaakjes op orde had. Totaal onnodig en dat is verwijtbaar.
    Vind ik leuk
    Leozao +4150
    donderdag 8 november 2018 om 08:35
    Andre is op sommige momenten wat creatief.. moet hij nog afleren. Daar zijn deze wedstrijden uitermate geschikt voor.
    Vind ik leuk
    Benniewies +896
    donderdag 8 november 2018 om 08:02
    Beter 1 fout, dan 2
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:09
    Onana of Zoet. Ik weet het wel. Wat een heerlijke keeper.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4665
    donderdag 8 november 2018 om 08:23
    Zoet
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +3931
    donderdag 8 november 2018 om 08:25
    Grapjas.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +3931
    donderdag 8 november 2018 om 08:09
    De vraagprijs voor Onana is sinds gisteren ook weer verdubbeld.
    Hij hield zelfs de ballen tegen die niet recht op hem geschoten werden.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4665
    donderdag 8 november 2018 om 08:23
    Grapjas
    Vind ik leuk
    LifeErazor +1513
    donderdag 8 november 2018 om 08:11
    Zijn kwaliteit ligt meer in hoe hij met die fout om is gegaan en er in de tweede helft weer stond. Erg belangrijk.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4665
    donderdag 8 november 2018 om 08:23
    Met alle respect maar Onana kost hier Ajax twee punten en de koppositie in de poule.
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    donderdag 8 november 2018 om 08:29
    Onana blunderde en blonk uit.

    Next...
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:11
    Volgens mij hebben we 4 punten tegen Benfica gehaald. Prima score tegen de Portugese Kampioen. Ruimte voor verbetering is er altijd met zo’n jonge ploeg.
    Vind ik leuk
    Johan59 +700
    donderdag 8 november 2018 om 08:48
    Mooie kerel! En wat werden we uitgelachen toen dit mannetje uit Barcelona bij ons kwam. Ik moet moet wel zeggen zoet was dinsdag ook best goed bezig. Maar Onana is nr ono
    Vind ik leuk
    popiejopie +2684
    donderdag 8 november 2018 om 09:54
    Doet me steeds meer denken aan Vermeer, die was ook fantastisch het ene moment en dan weer een onbegrijpelijke blunder het andere moment.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3170
    donderdag 8 november 2018 om 09:58
    Elke keeper heeft dat
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws