'Vechtend, knokkend, beukend' Ajax pakt punt: 'De emoties kwamen eruit'

    'Vechtend, knokkend, beukend' Ajax pakt punt: 'De emoties kwamen eruit'

    donderdag 8 november 2018 om 08:48

    Lasse Schöne is na een loodzware avond in Portugal trots op Ajax. De Deense controleur zag hoe zijn team zich zo nu en dan 'beukend en vechtend' tegen Benfica moest verweren. Door de uiteindelijke 1-1 is plaatsing voor de volgende ronde van de Champions League dichterbij dan ooit. 

    De eerste helft verliep teleurstellend, vond Schöne. Ajax ging rusten met een 1-0 achterstand. "In de kleedkamer zeiden we tegen elkaar dat het absoluut beter moest. Gelukkig gebeurde dat ook. We durfden elkaar sneller te zoeken, met risico, maar dat moet je altijd hebben", aldus de routinier in gesprek met Voetbal International

    "Een pass vooruit kan misgaan, maar dat is onderdeel van ons spel. De gelijkmaker was dan ook verdiend en ook nog op een geweldige manier. Hoe Hakim met een pass Dusan vrij speelt, heel mooi."

    In de absolute slotfase verrichtte André Onana een fantastische redding. Daarmee maakte hij een fout uit de eerste helf goed. "Andre heeft zich heel goed hersteld en dat is knap. Ik zag het van dichtbij gebeuren, zijn redding was cruciaal. Vervolgens kwamen alle emoties bij iedereen eruit. Het was bij vlagen vechten, knokken en beuken, maar we hebben het gered met een goed resultaat. We zijn er nog niet, maar hebben alles in eigen hand."

    Plaats een reactie

    donderdag 8 november 2018 om 08:55
    De handelingssnelheid van dhr Schöne zelf is een van de redenen dat Ajax zo hard moest knokken. Ik blijf erbij, heerlijke speler in de eredivisie maar komt echt te kort voor dit soort wedstrijden.
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    donderdag 8 november 2018 om 09:01
    Helaas moet ik je gelijkgeven.
    Vind ik leuk
    2cents +56639
    donderdag 8 november 2018 om 09:01
    Hij was inderdaad juist de speler die het makkelijkst opgejaagd werd door Benfica, wat weer tot balverlies leidde. Hij is dit seizoen weer belangrijk, zie ook de vrije trap vlak voor rust, maar ook te vaak een gevaar voor de eigen ploeg.
    Vind ik leuk
    James655 +901
    donderdag 8 november 2018 om 09:14
    Mee eens. Laat zich te vaak, na de bal te hebben veroverd, van achteren verrassen, wat tot gevaarlijke counters leidt.
    Vind ik leuk
    ELD070 +832
    donderdag 8 november 2018 om 09:10
    Schöne is een topper met een geweldige instelling. Komt helaas inmiddels voor de internationale top wat snelheid te kort, werd een paar keer echt heel eenvoudig van de bal gelopen.
    Voegt denk ik nog wel veel toe in de kleedkamer, lekker nog jaartje bij Ajax blijven.
    Vind ik leuk
    Jozef +38705
    donderdag 8 november 2018 om 10:23
    Schone zijn top lag nooit hoger dan nu.
    Vind ik leuk
    ELD070 +832
    donderdag 8 november 2018 om 10:34
    Ajax speelde dan ook zelden op zo'n hoog niveau als nu.
    Vind ik leuk
    Jozef +38705
    donderdag 8 november 2018 om 10:36
    Iets met kant noch wal...
    Vind ik leuk
    ELD070 +832
    donderdag 8 november 2018 om 10:38
    Ik bedoel dat Schone er misschien niet minder op geworden is maar dat het niveau van het voetbal van Ajax gewoon een stuk hoger ligt dan voorgaande Jaren. Hierdoor valt het op dat hij voor internationale top iets tekort komt.
    Neemt niet weg dat ik het een fantastische speler met een goed karakter vind.
    Was ook geen sneer richting Ajax oid hoor.
    Vind ik leuk
    Jozef +38705
    donderdag 8 november 2018 om 10:45
    Oké joh...

    Persoonlijk vind ik het al sinds zijn komst vrij duidelijk dat hij in alle topwedstrijden net wat tekort komt. Kan eigenlijk niet een uitzondering herinneren. Hij mist net dat laatste beetje handelingssnelheid, inzicht en fysiek voor de Europese top. In de competitie goud waard, maar je kunt hem moeilijk blijven opstellen voor enkel en alleen zijn excellente vrije trappen. Mooie speler die we zeker moeten behouden, maar imo steeds meer in een Huntelaar rol: als pruma back-up, want eigenlijk haalt hij bijna altijd zijn eigen maximum.
    Vind ik leuk
    aphex twin +1383
    donderdag 8 november 2018 om 11:12
    Hij lijkt momenteel beter dan ooit. Steekt in een geweldige vorm. Voetbalt zich bijna overal makkelijk doorheen en ziet vaak openingen die anderen niet zien. Jammer dat mensen klagen over zijn handelingssnelheid (check zijn voortzettingen maar eens) Schone moet gewoon basis staan!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 11:16]
    Vind ik leuk
    JWK +416
    donderdag 8 november 2018 om 09:14
    Eens, hij kan het niet meer bijsloffen!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 09:15]
    Vind ik leuk
    Benniewies +937
    donderdag 8 november 2018 om 09:17
    Hij blijft gewoon een gevaarlijk wapen. Kijk zijn pegels en vrije trappen. Hij scoort gemiddeld 1x per 4 wedstrijden
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:19
    Dat is ook wel zo, maar als je ook zelf minimaal 2 a 3 keer een kans voor de tegenstander inleidt doordat je geen of te laat een keuze maakt met de bal aan de voet, moet je afwegen of dat het waard is in dit soort wedstrijden.
    Vind ik leuk
    Benniewies +937
    donderdag 8 november 2018 om 09:25
    Ik denk dat hij gewoon nog heel belangrijk is in en om het veld. Ik wil Ajax wel weer eens een paar wedstrijden zonder hem zien.

    Hij is gewoon belangrijk.

    Toen hij van NEC kwam, had iedereen zoiets van, dat is een bankzitter. Bromsnor Derksen prijsde hem de hemel in en zei al dat hij belangrijk voor Ajax zou worden.

    Hij mag van mij wel bij AZ komen
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:35
    Ja, maar je mist mijn hele statement. AZ speelt niet tegen Bayern en Benfica. In de eredivisie is het een klasse speler. Als je op CL niveau speelt en je moet binnen een seconde beslissen wat je doet met een bal dan is Schöne niet de juiste man als controleur.
    Vind ik leuk
    Benniewies +937
    donderdag 8 november 2018 om 09:41
    Ik begrijp je wel! Maar ik denk en vind dat hij nog te belangrijk is.

    En tuurlijk het is geen Xavi of Modric

    Vind ik leuk
    Delfie +19
    donderdag 8 november 2018 om 09:22
    Dan zou ik hem alleen elke keer alleen de 4e wedstrijd opstellen..😜
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1795
    donderdag 8 november 2018 om 10:37
    Misschien eens Blind op de positie van Schone zetten en dan Wobertje naast De Ligt?
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:53
    Ja dat is een uitstekende optie waar ik telkens op hoop. En misschien zelfs wel Wöber voor Blind en dan een middenveld met Frenkie, Hakim en Donny. Op die manier kan je David ook basis laten spelen want zeg nou zelf, Hakim en Dusan zijn topspelers maar op de flank mis je vaak diepgang als ze daar allebei staan.
    Vind ik leuk
    3-5-2 +1630
    donderdag 8 november 2018 om 08:56
    Het was misschien wel de slechtste wedstrijd van dit seizoen maar het resultaat mag er zijn :-)
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:12
    Nee de slechtste wedstrijd was tegen PSV. In normale doen had Ajax wel gewonnen hoor 😁
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 09:13]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:13
    Nee de slechtste wedstrijd was tegen PSV. Anders had Ajax wel gewonnen hoor 😁
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1037
    donderdag 8 november 2018 om 09:36
    Heracles, Psv, Benfica uit toch wel de slechtste wedstrijden
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9566
    donderdag 8 november 2018 om 08:57
    Een pass vooruit kan misgaan, maar dat is onderdeel van ons spel.

    Dus er word bewust verkeerde passes gegeven.

    Zou bijna denken dat Blind het onbewust deed.
    Vind ik leuk
    The Iceman +10492
    donderdag 8 november 2018 om 08:59
    Blind brak zowat de enkel van die Benfica-speler met een foute pass, een bewussie ;-)
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1796
    donderdag 8 november 2018 om 09:40
    Nee kopstootje, simpele ziel. Dat betekend dat Ajax zijn spel met risico speelt. Iets wat die andere topclub uit NL nalaat.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5430
    donderdag 8 november 2018 om 10:01
    Die spelen geen europees voetbal meer helaas.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1796
    donderdag 8 november 2018 om 10:11
    Nee klopt, al heeft dat ook te maken met de poule waar ze in zitten. Ik denk dat Ajax ook minder goed zou presteren in zo’n poule. Maar de manier hoe ze tegen Tottenham hebben gespeeld is niet hoe ze zouden moeten spelen. Ze hadden meer lef moeten tonen en meer vooruit moeten voetballen ipv achterin te hangen met 9 man.
    Overigens vind ik het voor Psv geen schande dat ze het niet redden, laat dat duidelijk zijn.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5430
    donderdag 8 november 2018 om 10:13
    Ik had het niet over psv eigenlijk. :p
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1796
    donderdag 8 november 2018 om 10:14
    Ow haha. Verkeerd begrepen dan 😉
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:37
    Haha. Jij bent weer de gene met de raarste reactie van vandaag. Gefeliciteerd. Even leren begrijpend lezen. Misschien wordt het nog wat met je
    Vind ik leuk
    3Bier +9704
    donderdag 8 november 2018 om 08:58
    In het verleden trokken we in dit soort wedstrijden steevast aan het kortste eind. Zeker tegen Portugezen. Maar Ajax laat zien dat ze niet alleen aardig kunnen voetballen maar ook kunnen knokken. Goed om te zien.
    Vind ik leuk
    2cents +56639
    donderdag 8 november 2018 om 09:04
    Dat geeft een lekker gevoel hè, die wetenschap? Benfica en Ajax waren gelijkwaardig en als je dan met 4 punten uit dit tweeluik komt heb je het boven verwachting gedaan. Op meer dan alleen kunnen voetballen.
    Vind ik leuk
    3Bier +9704
    donderdag 8 november 2018 om 09:11
    Ja inderdaad. Puur op doorzettingsvermogen, vechtlust en strijd 4 punten binnen geharkt. Met een 19 jaar oude aanvoerder die voorop in de strijd gaat. Goed om te zien dat als het voetballend niet lukt, Ajax nog altijd moeilijk te verslaan is in Europa.
    Vind ik leuk
    2cents +56639
    donderdag 8 november 2018 om 09:17
    10e Europese wedstrijd van het seizoen en nog altijd ongeslagen. Best netjes.
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    donderdag 8 november 2018 om 09:00
    De bagage van onze Ajacieden begint compleet te worden. Er zit nog veel rek in. We staan weer voor een mooie periode.
    Vind ik leuk
    Korm +36723
    donderdag 8 november 2018 om 09:11
    Zou mooi zijn als je zo'n elftal nog bij elkaar kan houden.
    Voor het geld hoeft ajax het niet te doen :)
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 11:04
    Zeker weten, ik ben alleen heel bang voor de zomer transferperiode. Frenkie en Mathijs staan op ieder lijstje en gaven vorig jaar al aan niet per sé te willen blijven.
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    donderdag 8 november 2018 om 11:07
    Alles komt recht! De uitschieters (de Ligt, de Jong) verdwijnen maar het gemiddelde van de selectie gaat wel omhoog. Er zal voldoende geld zijn om de zwakke plekken te verbeteren. In het kort: de bovengrens zal wat lager worden, en de ondergrens hoger. Daarnaast het gemiddelde hoger. En de bankrekening zal ook alleen maar groeien.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 11:23
    Goed bekeken. Die twee zijn uitzonderlijk, maar wie weet wie er nu weer opstaat van de nieuwe lichting. Die Gravenberch wordt ook enorm hoog ingeschat.
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    donderdag 8 november 2018 om 11:25
    Alles komt recht. wat ik wel hoop is dat er weer aanvallend talent komt bovendrijven. dat vind ik persoonlijk toch wel een aandachtspuntje voor ons alles Ajax.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 11:28
    Ja dat is zorgelijk. Maar dat is ook al jaren zo. Een enkele uitzondering daargelaten. Kluivert was aardig maar nam niet de tijd om te groeien. Je zal me echt moeten helpen om meer talent op te noemen, hoop dat Sierhuis nog kan doorbreken.
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    donderdag 8 november 2018 om 11:30
    Geen absolute topper, anders had hij er al moeten staan. En we hadden ze wel... alleen die voetballen nu ergens anders.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1723
    donderdag 8 november 2018 om 09:00
    Mooi voor het Nederlandse voetbal. Gefeliciteerd Ajax fans met de overwintering.
    Vind ik leuk
    ELD070 +832
    donderdag 8 november 2018 om 09:10
    M'n hart zit nog steeds in m'n keel na die redding in de laatste minuut!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:25
    Het verwijtbare concertinavoetbal van Ajax werd rijkelijk beloond met een gelijkspelletje.
    Vind ik leuk
    Jozef +38705
    donderdag 8 november 2018 om 10:29
    Sorry, wat is dat nu weer voor nieuw woord, Boemel?
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:22
    Enige omzichtige behoedzaamheid is hier gepast en de vraag mag zijn of je dit ueberhaupt nog te lezen krijgt.

    Zeer onlangs werd namelijk een liefdevolle hommage met een knipoog van de hand van Mott The Hoople aan het adres van Rafeal van der Vaart op verzoek verwijderd omdat een primeurlezer te dom was om het te snappen. Weg post. Weg account. Het is een patroon dat past bij een ordinaire klopjacht.

    Concertinavoetbal is schrikdraadvoetbal.

    Fijne dag nog!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 12:27]
    Vind ik leuk
    Jozef +38705
    donderdag 8 november 2018 om 12:36
    Van mij mag je blijven hoor, maar ook schrikdraadvoetbal begrijp ik niet zo.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:36
    Iedereen met zn balverlies schone, ik zat erop te letten en hij speelde gewoon lekker fel. Niet per se meer of minder balverlies dan zn teamgenoten, gister iig.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws