'Zou de échte top genoegen nemen met Ziyech zoals-ie tegen Benfica speelde?'

'Zou de échte top genoegen nemen met Ziyech zoals-ie tegen Benfica speelde?'

Gepubliceerd: donderdag 8 november 2018 om 09:10do 08-11-2018 om 09:10

Voor Ajax-spelmaker Hakim Ziyech zou het goed zijn om naar een club als  - bijvoorbeeld - Borussia Dortmund te verkassen. Daar komt hij namelijk onderaan de pikorde te staan en moet hij zich dus weer gaan bewijzen. Dat vindt Kees Kwakman. 

Op bezoek bij Benfica speelde Ziyech woensdagavond geen sterke wedstrijd. De international van Marokko leverde wél een fraaie assist af op Dusan Tadic. Bij Voetbalpraat op FOX Sports werd na de wedstrijd uitgebreid gediscussieerd over de sportieve toekomst van de linkspoot. "Het zou echt goed zijn voor Ziyech als hij ergens opnieuw geprikkeld gaat worden", aldus de analist. "Wéér zich moeten bewijzen."

Dortmund is een uitstekende club voor Ziyech, denkt Kwakman. "Ja, ik zou hem halen. 40 miljoen euro? Dát weet ik niet. Dat is ongeveer de prijs tegenwoordig. Dat betaal je voor zo'n speler."

Commentator Vincent Schildkamp had z'n bedenking bij het optreden van Ziyech in Portugal. "Zou de échte top genoegen nemen met zoals-ie speelde? Ook als je de andere wedstrijden in de Champions League als leidraad neemt. Zou een topclub het dan aandurven?"

Poll

Is Dortmund een mooie club voor Ziyech?

(911 stemmen)

Plaats een reactie

Kopstootje +9350
donderdag 8 november 2018 om 09:19
Alleen Duitsland zou hem waarschijnlijk passen.
Vind ik leuk
3-5-2 +1779
donderdag 8 november 2018 om 09:20
Vind persoonlijk Dortmund ook wel een mooie club voor hem....

Maar hij mag ook gewoon blijven :-)
Vind ik leuk
Pimman +11392
donderdag 8 november 2018 om 09:30
Ik denk dat hij helemaal niet naar Dortmund wil..eerder Italiaanse of Spaanse competitie. Bij Ajax blijven zou ook prima zíjn mits hij dan nog gemotiveerd is.
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6493
donderdag 8 november 2018 om 11:42
Vraag ik me af. Als daar de trainer iets zegt wat hem niet bevalt is er gelijk ellende. Onderaan de pikorde staan is al helemaal niks voor hem.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 09:19
Ja, Dortmund is een mooie club voor Dortmund!
Vind ik leuk
popiejopie +3027
donderdag 8 november 2018 om 09:51
Of niet, Ik vind Schalke 04 op de een of andere manier beter bij Dortmund passen. Goed dat VP hier een poll voor heeft.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 09:20
Dortmund is zeker een mooie club voor Dortmund. Goedemorgen VP!
Vind ik leuk
HupHolland +4392
donderdag 8 november 2018 om 09:21
Poll: Is Dormund een mooie club voor Dortmund?

Ik heb maar niet meegedaan met deze poll (zoals met vele anderen)
Vind ik leuk
Korm +40087
donderdag 8 november 2018 om 09:21
de wisselvalligheid bij Ziyech is te groot. Voetballen kan hij, inzicht heeft hij ook maar man wat heeft deze man ook veel balverlies.
Vind ik leuk
galleys +421
donderdag 8 november 2018 om 10:02
Ik denk dat gisteren ook maar eens duidelijk werd waarom de hele top achter de Jong en de Ligt aan zit, en niet achter Ziyech. Op het hoogste niveau laten zij namelijk altijd zien snel te kunnen handelen en minimaal een 6,5/7 te halen. Ziyech heeft te veel pieken en dalen, waardoor topclubs denk ik nog twijfelen bij hem.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 10:13
Dat in combinatie met leeftijd. Dat maakt je ook minder kneedbaar.
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 10:13]
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 10:30
Op basis van de eerste helft zullen de topclubs ook hun twijfels hebben gehad bij de jong denk ik. Gelukkig herpakte hij zich in de 2de helft waarin Ten Hag hem verder naar achteren had gezet om de opbouw van achteruit te verzorgen.
Vind ik leuk
galleys +421
donderdag 8 november 2018 om 11:15
Misschien ligt het aan mij maar ik vond de Jong gisteren veruit de beste Ajacied. Altijd aanspeelbaar, nauwelijks balverlies en altijd een pass naar voren. Hij was dan ook de enige middenvelder die je een bal aan kon spelen, aangezien Schöne en vd Beek echt internationale handelingssnelheid missen.
Vind ik leuk
DeanJayden +13608
donderdag 8 november 2018 om 13:39
En toch komt de enige treffer weer van zijn voeten, hij mag lekker bij ons blijven dan zingen we hem toe en zit het met de motivatie wel snor
Vind ik leuk
voorstopper +1154
donderdag 8 november 2018 om 09:23
Wat een onzin.

Hij heeft met één pass de wedstrijd beslist.
Vind ik leuk
groninger +2001
donderdag 8 november 2018 om 09:23
En wat heeft Kees Kwakman bereikt met voetballen?
Vind ik leuk
Korm +40087
donderdag 8 november 2018 om 09:41
Dus als je niks bereikt mag je ook geen mening hebben? wat doe jij dan op een Forum?
Vind ik leuk
The Iceman +17961
donderdag 8 november 2018 om 09:23
Ze zullen de wedstrijd in München toch ook wel gezien hebben lijkt me.
Vind ik leuk
Pimman +11392
donderdag 8 november 2018 om 09:26
Mee eens met Kwakman (sowieso een van de betere analisten). Ziyech is een geweldig technische speler en gooit véél energie in de strijd. Gisterenavond prachtige bepalende pass op Tadic. Maar toch dat vele balverlies en veel slechte schoten op doel kost Ajax onnodig veel balverlies. Tegen Bayern speelde hij fantastisch maar de rechtsback van Benfica had weinig moeite met hem en denderde vaak over hem heen. Ziyech is fantastisch voor de NL-competitie of evt middenmoot/subtop Italië/Spanje maar meer ook niet lijkt mij.
Vind ik leuk
JAG89 +477
donderdag 8 november 2018 om 09:34
Was de linksback die over hem heen denderde, wat ik trouwens ook wel echt goede linksback vind. Die Spanjaard word de opvolger van Jordy Alba bij het nationale elftal.
Vind ik leuk
Korm +40087
donderdag 8 november 2018 om 09:43
nee, dat wordt onze Angelino ;)
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 09:43]
Vind ik leuk
Johnny Cash +10883
donderdag 8 november 2018 om 09:59
Ja die hebben ze bij barcelona weg laten gaan. Eeuwig zonde
Vind ik leuk
Dee79 +2699
donderdag 8 november 2018 om 09:28
Nee de top zit niet op hem te wachten anders was hij al weg , ja zijn techniek wel maar de tientallen verkeerde (soms nonchalant ogende) steekpasjes niet echt.
Daarnaast vind ik hem langszaam.
Niet erg hoor zie hem graag blijven.
Vind ik leuk
renemar +836
donderdag 8 november 2018 om 09:28
Ziyech slaagt nooit bij clubs als Bayern, Barca, Real. Gisteren speelde hij gewoon weer waardeloos met een geniale actie. De Ziyech van de laatste weken heeft op voetbalgebied weer veel overeenkomst met die van een groot deel van vorig seizoen. Enorm veel balverlies.
Alleen dat vervelend trekje heeft hij nu niet.
Vind ik leuk
Benniewies +5843
donderdag 8 november 2018 om 09:31
Kees wie?
Vind ik leuk
mcmodd +28532
donderdag 8 november 2018 om 09:42
Kwakbol?
Vind ik leuk
Benniewies +5843
donderdag 8 november 2018 om 09:45
Dat verklaart een hoop.
Dat was toch die speler die met real Madrid de CL won?
Vind ik leuk
mcmodd +28532
donderdag 8 november 2018 om 09:47
Ja, zat als Nederlandse ex-speler (op vakantie) op de tribune. Achteraf klagen dat de kaartjes zo duur waren.
Vind ik leuk
Benniewies +5843
donderdag 8 november 2018 om 09:50
Dan weet ik wie het is.
Iets met Volendam, NAC en Groningen....

Dankjewel voor je hulp :)
Vind ik leuk
Zultkop +6731
donderdag 8 november 2018 om 10:08
Zeg ken jij de kwakjesman, de kwakjesman? Die woont in sche...Volundaham.
Vind ik leuk
Benniewies +5843
donderdag 8 november 2018 om 10:11
Ik kwam laatst wel een Jamaicaanse eend tegen... Die zei....Kwak-man!
Vind ik leuk
Janste +393
donderdag 8 november 2018 om 09:34
Hij was gisteren op de assist na, de slechts van ajax
Vind ik leuk
Spiegel +11514
donderdag 8 november 2018 om 09:39
Roy Makaay en Klaas Jan waren in hun top tijd altijd de slechtste, tot die ene ingeving....

Ziyech is met 1 pass beslissend geweest.

Als ik Ajax was zou ik me eerder druk maken om tagliafico. Zoveel overtredingen en kaarten nodig.
Heb het idee dat hij te snel naar de sliding gaat. Ook op momenten dat het spel ophouden makkelijker is.
Vind ik leuk
mcmodd +28532
donderdag 8 november 2018 om 09:45
Ik had rood voor hem voorspeld, het werd ‘slechts’ geel. Hij is een heel goede voetballer, maar als je zoveel kaarten moet pakken op momenten dat je iets niet kan, ben je effectief een blok aan het been van de gehele ploeg. Nu kan hij de volgende wedstrijd op de tribune zitten shinen: ‘kijk mij, die jongen die zo goed voetballen kan’. Daar heb je echt wat aan.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 09:56
Tsja, op de positie van Klaas-Jan en Roy kan je je het nog wel veroorloven om totaal niet mee te voetballen, als je die ene kans er maar inschiet. Op de posities waar Ziyech voetbalt, is continue balverlies, verkeerde keuzes etc toch iets dodelijker voor je team.
Vind ik leuk
Janste +393
donderdag 8 november 2018 om 10:01
Dit is precies wat ik bedoel
Vind ik leuk
mcmodd +28532
donderdag 8 november 2018 om 09:57
Je vond alle andere Ajacieden beter?
Vind ik leuk
Hertogtwan +538
donderdag 8 november 2018 om 09:34
Begrijp het wel als je het zegt na aanleiding van gisteravond, alleen is hij dan wel weer "beslissend" met een assist. Ik denk dat dat wel een kwaliteit is van een speler, slecht spelen, maar toch 1 moment hebben die dan 9,5 miljoen waard kan zijn. Mooi de Bundesliga in als tussenstap...
Vind ik leuk
Kevindo +2027
donderdag 8 november 2018 om 09:38
Gisteren toevallig nog een discussie over gehad met een kameraad (Ajacied). Hij vond dat Ziyech makkelijk het niveau Barcelona en Real Madrid aan kan. Ik zelf vind van niet. Voorlopig niet in ieder geval. Hij kan geweldig voetballen, maar heeft toch nog altijd te veel slordigheden in zijn spel. Bij Ajax kan en 'mag' dat nog, maar bij de absolute top wordt hier geen genoegen mee genomen. Dit moet dan ook echt uit zijn spel als zijn ambitie is om de absolute top te behalen.
Vind ik leuk
mcmodd +28532
donderdag 8 november 2018 om 11:32
Het ligt in de lijn van de ontwikkeling dat, hoe hoger je komt, des te meer het aanbod zal zijn op het gebied waar je nog gaat leren. Lopen en spraakontwikkeling gingen vroeger langs elkaar heen, als je ergens aan toe bent moet je pas de omgeving hebben waar je dat geboden kan worden. Dus het zit er nog allemaal, alles op zijn tijd. Vandaar dat het niet aangaat om jonge jongens te verwijten wat ze nog niet kunnen, biedt ze de kansen die ze nodig hebben. En vooral: geniet van wat ze wel kunnen, zo’n wereldpass geven bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
Kevindo +2027
donderdag 8 november 2018 om 12:07
Hier haal je inderdaad een goed punt aan. Echter, als we nu kijken naar de huidige Ziyech, heeft hij nog niks te zoeken bij een absolute topclub. Dan zou een subtopper dat tegen de top aanschurkt een betere tussenoplossing zijn. Dortmund zou in mijn ogen een zeer geschikte club zijn. Laat 'ie het daar twee seizoenen zien wat hij kan en worden de slordigheden minder, dan zou hij op basis van zijn talent wellicht nog een stap hogerop kunnen maken.
Vind ik leuk
mcmodd +28532
donderdag 8 november 2018 om 12:49
Zoiets heb ik ook wel in gedachten Kevin. Komt nog wel goed denk ik.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 09:38
Dortmund is inderdaad een mooie club voor Dortmund......VP stagiaire weer snel even een poll bedacht tussen de soep en de aardappelen ?
Vind ik leuk
mcmodd +28532
donderdag 8 november 2018 om 09:39
Ja hoor, Dortmund is een uitstekende ploeg voor Dortmund. Voor Amsterdam zouden ze zwaar tegenvallen, maar in Dortmund kan het wel, zo’n club.
Vind ik leuk
ELD070 +983
donderdag 8 november 2018 om 09:40
De echte top legt tegenwoordig ook 60 miljoen op tafel voor spelers die alleen nog maar in de jeugd hebben gespeeld, zie niet in waarom ze dan geen speler met champions league ervaring voor dat geld zouden kopen.
Vind ik leuk
Garinsha +5119
donderdag 8 november 2018 om 09:42
Zou de échte top genoegen nemen met zoals-ie speelde?

NEE.. daarom speelt hij nog bij ajax....
Na een mindere wedstrijd gelijk weer twijfels.. en wie zegt dat hij meteen naar de top wilt? Misschien maakt hij wel een tussenstop. Subtop Duitsland spanje.. Zo zelfkritisch is ziyech wel.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 09:42
Hij stond ook te vast op rechts. Omdat Mazraoui z'n handen vol had aan Grimaldo kon hij te weinig in aanvallend opzicht Ziyech ondersteunen.Dan komt Ziyech ook niet in die vrije rol terecht die 'm centraler naar 't middenveld brengt.Maar misschien kunnen we Ziyech op 10 wel als troefkaart gebruiken in de achtste finales.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 09:50
Is Dortmund een mooie club voor Dortmund:)
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 10:09
Ziyech staat er in grote wedstrijden zelden/ nooit
Vind ik leuk
Red de Kuip +2687
donderdag 8 november 2018 om 10:13
Ziyech is een hele goede voetballer, maar ik denk niet voor de echte grote topclubs. Maar misschien met nog een tussenstap.
Vind ik leuk
JoeyC +4368
donderdag 8 november 2018 om 10:14
De assist op Tadic zal velen bijblijven, maar Ziyech speelde voor de rest weer echt slecht. Denk dat Ajax zijn plafond is voor een zekere basisplaats.
Vind ik leuk
reggie +1982
donderdag 8 november 2018 om 10:15
Veel ajax spelers zakten gisteren door het ijs, prijzen zullen hard zakken of niemand wilt ze meer.
Vind ik leuk
roelio77 +616
donderdag 8 november 2018 om 10:18
Lekkere poll...
Vind ik leuk
Hvdp +2042
donderdag 8 november 2018 om 10:22
Zyech was erg slecht en dan toch een geweldige assist
maar bezorgde mij wel bijna een hartverzakking door die domme actie
3.34 minuten in blessure tijd
in plaats van de bal in de ploeg te houden ging hij van grote afstand schieten en gaf benfica daardoor nog een mogelijkheid om aan te vallen
wat een ongelofelijke dombo pffff
Onana had hem gelukkig
ben er vannacht nog paar keer wakker van geworden
wat wel grappig is dat vroeger dit soort dommigheden direct afgestraft werden
nu zijn ze niet beslissend meer
het ongrijpbare van voetbal
Vind ik leuk
SuperScc +1089
donderdag 8 november 2018 om 10:34
Hij was op zijn zachtst gezegd niet best..
Vind ik leuk
Hulsink +605
donderdag 8 november 2018 om 11:06
Altijd maar weer een, voor mij ergelijke, Poll. Lekker ja of nee invullen zonder ook maar enige motivatie en in dit geval zonder verstand van Voetbal!
Vind ik leuk
Bill +926
donderdag 8 november 2018 om 11:21
Woehahahahhahaha!
Wat denkt vp zelf?
Nee natuurlijk niet!
Meest overschatte voetballer sinds jaren!

Overmars nog 1 keer:
Verkopen die gast en hondsbrutaal bergwijn wegkopen bij psv.
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 11:24]
Vind ik leuk
rinirat +4014
donderdag 8 november 2018 om 11:23
Kees Kwakman.... who the fuck is... hahahah
Vind ik leuk
Ale +6147
donderdag 8 november 2018 om 12:50
Zyich speelt zelden een sterke wedstrijd. Ajax is zijn top.
Vind ik leuk
Bas49 +24
donderdag 8 november 2018 om 13:41
Wat mij betreft is Ziyech al enkele wedstrijden uit vorm. Tegenover enkele briljante passes over lange afstanden staan vele mislukte passes op korte afstand en teveel matige en zelfs slechte schoten. Vrije trappen en hoekschoppen hebben nauwelijks rendement.
Bij het huidige Ajax moet je hem niet automatisch een basisplaats geven in deze situatie. Laat hem met aanvullende individuele training werken aan het herstel van zijn nauwkeurigheid en geeft hem wat meer rust. Dat moet de huidige selectie toch kunnen opvangen? Als het weer lukt bij hem valt er veel te genieten.
Vind ik leuk
joppie +230
donderdag 8 november 2018 om 15:37
Ziyech kan ook een mindere dag hebben is geen robot
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 22:47
Ik wil mijn strik terug...
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 00:18
Echt jullie zijn echt raar. Hij speelde geen uitstekende wedstrijd nee. Maar heel ajax niet trouwens en wat dacht ja van donny van de beek hij was de slechtste van het veld. Volgens mij hebben jullie nog steeds pijn in jullie hart dat ziyech voor Marokko heeft gekozen en niet voor nl.
Vind ik leuk
Bou Bou +12
vrijdag 9 november 2018 om 02:51
Hakim ziyech:90minuten gespeeld, heeft 1 assist, 5 dribbels, 2 crossen, 36 accurate passes, 1 tackles/interceptions, uiteindelijk 7,5 als rapport cijfer
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws