'Vreselijke' ervaring voor Ajax-fans in Lissabon: Je zag het bloed stromen

'Vreselijke' ervaring voor Ajax-fans in Lissabon: "Je zag het bloed stromen"

Gepubliceerd: donderdag 8 november 2018 om 12:22do 08-11-2018 om 12:22

De commotie en het geweld na afloop van Benfica-Ajax (1-1) heeft woensdagavond veel indruk gemaakt op Ajax-fans die waren afgereisd naar Lissabon. Een hotel waarin veel Ajacieden verbleven, werd aangevallen door hooligans. In gesprek met NH doet een anonieme Ajax-supporter zijn verhaal. 

"Er zaten denk ik zo'n honderd supporters van onze club op het terras en in de lobby van het hotel", zegt hij. "Plotseling hoorden we heel veel glas rinkelen en zagen we dat er een glasbak werd omgegooid. Vervolgens werden we met flessen bekogeld en liep het helemaal uit de hand."

De aanval kwam vanuit het niets. "Het liep echt helemaal uit de hand. Ik kreeg een stoel in mijn rug en ga zo naar de dokter als we weer in Nederland zijn geland. Ik kan nauwelijks lopen. Maar ik zag jongens die hun hele gezicht hadden opengehaald. Ze liepen met theedoeken om hun hoofd en je zag het bloed stromen."

De schrik zit er goed in. "Het was echt vreselijk. Dat denk je even leuk naar een uitwedstrijd te gaan. Dit was echt niet normaal."

Check ook: Bizarre beelden: laffe aanval van Benfica-hooligans op hotel met Ajax-fans

Lees ook: Ajax-fans aangevallen door hooligans in Lissabon: "We konden geen kant op"

Plaats een reactie

donderdag 8 november 2018 om 12:24
Dit is toch niet meer normaal je zal er met je kind slapen en nog even een drankje doen na de wedstrijd in de lobby
Dat soort mensen moeten toch echt eens goed aangepakt worden!
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 12:27
Inderdaad, ook wel opzienbarend dat het nu in Portugal gebeurd, niet meteen het land waaraan je denkt als er van dit soort dingen gebeuren normaal gesproken.
Vind ik leuk
Tweey +2123
donderdag 8 november 2018 om 12:33
Inderdaad. Normaal verwacht je dat in Nederland.
Vind ik leuk
Fce9091 +2779
donderdag 8 november 2018 om 12:51
Onzin.. Dit heb je overal.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 12:58
Dat zeg ik toch niet ofwel?
Mijn mening dat ik het niet direct bij Portugal verwacht, kan toch? bij Europese rellen denk ik vaak eerder aan de Balkan of het Oostblok. dus wat is je punt? dat ik het opmerkelijk vind dat het in Portugal gebeurd nu?

Vind ik leuk
Fce9091 +2779
donderdag 8 november 2018 om 13:38
"niet meteen het land waaraan je denkt..."
Had dan _ik denk_moeten zijn he.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 14:45
Voetbalforum lijkt me bij uitstek een discussieplatform waar je een mening ventileert.

Dus als ik een reactie plaats, zegt het toch automatisch dat het mijn mening is.
Vind ik leuk
Tweey +2123
vrijdag 9 november 2018 om 10:41
Schrijf dat dan.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 11:57
Ja ik zal er bij iedere reactie voortaan onderzetten dat het mijn mening is.

spreekt voor zich lijkt me.
Vind ik leuk
Tweey +2123
vrijdag 9 november 2018 om 13:13
Nee, schrijf gewoon: niet meteen het land waaraan ik denk. Dan is het jouw mening. Zo simpel is het.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 14:28
Die aanval op de sporting selectie vergeten? Waarbij Dost rake klappen kreeg?
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 15:35
Yes, werd ik net hier onder terecht op gewezen inderdaad.
Maar daar heb je gelijk in;)
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 15:36]
Vind ik leuk
Tweey +2123
vrijdag 9 november 2018 om 10:40
Ik verwacht dat eerder in Nederland.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 12:53
Daar denkt Bas Dost vast anders over.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 12:59
Daar heb je gelijk in;)
Vind ik leuk
HJR +8335
donderdag 8 november 2018 om 13:52
Wat een idioten zeg. En dat te bedenken dat ik met veel Ajacieden tussen de supporters zat van Benfica, op de lange zijde overigens. In mijn Ajax shirt. De supporter aan 1 kant naast mij, was (helaas) een teveel pratende Portugees, toen hij door had dat ik Portugees sprak, maar voor de rest was het prima in het stadion. En natuurlijk op die gasten na die vochten met de politie.

Jammer weer dit.
Vind ik leuk
Come on Utreg +28466
donderdag 8 november 2018 om 17:00
Supporters/hooligans van Sporting Portugal, die andere club uit Lissabon, molesteerden nota bene spelers van hun eigen club!! Idioten heb je overal. Dus ook in Lissabon, helaas!
Vind ik leuk
Psv1989 +2476
donderdag 8 november 2018 om 17:32
Niet verwacht ? De fans vallen nog wel is hun eigen spelers en trainers aan, haha
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 12:29
Ik ben het eens met je reactie als het de situatie betreft die jij voorschrijft. Wat men vergeet te vermelden is dat de Ajax fans ( voor zover je het fans mag noemen) eerder op de dag al ruzie en confrontaties hebben gezocht met de aanhang van Benfica. Dat was niet slim. Maar nogmaals het is totale waanzin.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 12:31
Ja dat klopt
Maar voor hun telt hetzelfde
Aanpakken die gasten of ze nou voor Benfica , Ajax , Liverpool of wie dan ook zijn dit hoort niet bij het voetbal , weg met die gasten
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 12:33
100% mee eens
Vind ik leuk
HJR +8335
donderdag 8 november 2018 om 18:51
Ook kort ervoor waren ze in de metro ruzie aant zoeken en aan uitlokken. Allemaal sukkels gewoon :) met sukkels bedoel ik dan de gasten die het uitlokken en er op in gaan
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 18:52]
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 19:04
Mooie reactie man. 100% mee eens. Dit soort figuren maken een club kapot, dan maakt het niet uit welke club of wat voor een club
Vind ik leuk
Dub_Rtd +3143
donderdag 8 november 2018 om 12:59
Je moet je kind helemaal niet meenemen naar Europese uitwedstrijden.
Die jong moeten op school zitten.
Vind ik leuk
HJR +8335
donderdag 8 november 2018 om 18:54
Die jong?? Die dag over het onderwerp die/dat/deze, op school, had jij ook een Europese wedstrijd ;)?
Vind ik leuk
Dub_Rtd +3143
vrijdag 9 november 2018 om 08:37
In dit geval is "jong" meervoud (gebruikt ipv "kinderen") en dus die.

Ik ben in een tijd naar school gegaan dat je nog wat leerde in plaats van dat je geleerd werd een test te maken. Europese uitwedstrijdenbezoeken was een uitdaging omdat de helft van de tegenstanders achter het ijzeren gordijn zaten en we een EU hadden van 12 landen

Die goeie oude tijd zeg maar
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 08:47]
Vind ik leuk
Tweey +2123
vrijdag 9 november 2018 om 10:52
Wat was daar goed aan?
Vind ik leuk
Tweey +2123
vrijdag 9 november 2018 om 10:42
Jij zeker nooit op school gezeten.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +3143
vrijdag 9 november 2018 om 10:48
¿Qué?
Vind ik leuk
Tweey +2123
vrijdag 9 november 2018 om 10:51
Die jong.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +3143
vrijdag 9 november 2018 om 10:57
Tamelijk normale uitspraak waarbij "die jong" gebruikt wordt in plaats van "die kinderen"

Dit in tegenstelling tot het steeds populairder wordende "die meisje" wat dus pure taalverkrachting is.
Vind ik leuk
Tweey +2123
vrijdag 9 november 2018 om 13:15
"die jong" is normaal, omdat???
Vind ik leuk
mikez +36
donderdag 8 november 2018 om 13:38
Mee eens hans!
Vind ik leuk
Elchucky +161
donderdag 8 november 2018 om 13:41
Hoop niet dat jij je kind laat slapen in bed terwijl jij de hort op bent
Vind ik leuk
HupHolland +3244
donderdag 8 november 2018 om 13:50
Allemaal oppakken, een jaartje of twee de cel in en daarna weer op straat zetten met een strafblad.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 12:28
Was 1 bericht hierover niet genoeg VP? Of vinden jullie het leuk alles continu op te rakelen, zodat de haters even lekker los kunnen gaan?
Vind ik leuk
TheMariner +3757
donderdag 8 november 2018 om 13:05
Je weet toch dat alles wat over Ajax gaat tot vervelens toe herhaald wordt.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 13:11
Helaas wel. Hoeft zelfs van mij niet. Laat zoiets bij 1 bericht, zorg dat de mensen die niet normaal kunnen reageren en discussiëren de kans niet krijgen een hoop vuilspuiterij rond te baggeren en ik denk dat het nog weleens een heel leuke discussies kunnen worden!
Vind ik leuk
Tweey +2123
vrijdag 9 november 2018 om 10:52
Je naam zegt genoeg.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 12:37
Niet gek, vergelding na onderstaande actie waarschijnlijk

https://www.dumpert.nl/mediabase/7558541/a480232a/ajax_hooli_s_doen_stoeltjes_gooien.html
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 12:38]
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 12:49
En jij weet de aanleiding hiervan? Of ga je uit van 1 enkel filmpje? Want poeh dan zouden situaties bij jou weleens heel zwart-wit kunnen wezen.
Vind ik leuk
SirUltionem +3047
donderdag 8 november 2018 om 12:53
oow ja precies, een uitvak waar enkel en precies alleen Ajaxsupporters en beveiligers/politie inzitten, context...

bij een staatsgreep door de politie van Portugal was er maar een kleine dappere groep strijders die in verzet kwamen tegen deze ongrondwettelijke actie, de groep Ajacieden die ironisch gezien toch al niet heel veel zouden moeten zeggen over Portugeze politiek aangezien ze zelf Nederlands zijn heeft dapper gestreden

zoiets?
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 12:54]
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 12:58
Als je niet weet waarover je praat, enkel haat heb jegens Ajax en dus niet normaal een discussie kan voeren zal een antwoord van mijn zijde achterwege blijven. Blijf vooral geloven wat een enkel filmpje je laat zien. Net als zaterdag bij de Willem II supporters zal de echte waarheid toch nooit boven water komen.
Vind ik leuk
SirUltionem +3047
donderdag 8 november 2018 om 13:05
dus als ik het goed begrijp zit er heel veel achter en was het dus absoluut niet zo dat de Ajacieden zich misdroegen in het stadion?

of jij bent gewoon verblind door je "clubliefde"...

dat tweede klinkt me toch realistischer vooral omdat je lijkt te geloven dat ik een blinde hekel heb aan de club uit de hoofdstad terwijl ik enkel een zeer sterke sportieve rivaliteit voel...

ook bijzonder dat je dat over die Willem II supporters erbij haalt terwijl dat juist een perfect voorbeeld is van hoe je je als supporter zou kunnen gedragen, gewoon rustig wachten terwijl je daar vastzit, een beetje gezellig zingen en na afloop gewoon juridisch proberen aan te tonen dat het onrechtmatig was wat je is aangedaan...
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 13:10
Ik lees mij inderdaad in over wat er gebeurd is rondom wedstrijden. Niet alleen bij Ajax, maar bij alle rellen of onjuistheden rondom supportersgroepen. En daar baseer ik mijn mening op.

En ik haal de Willem II supporters aan omdat rondom deze begeleiding enorm veel mis is gegaan. Hier is de lokale driehoek aansprakelijk voor. Helaas zijn er echter teveel mensen die zonder onderzoek alles geloven wat media schrijft. Zo ook afgelopen zaterdag. Ga op onderzoek uit en vind uit wat er degelijk gebeurd is. Geloof mij, de Willem II supporters zijn net zo onschuldig als de Ajax supporters afgelopen zaterdag. Enkel de lokale driehoek is aansprakelijk vanwege verkeerd beleid. Maar die komen weg met alle smoesjes.
Vind ik leuk
frhoi +1354
donderdag 8 november 2018 om 13:53
Is dat niet altijd dat er na 1 filmpje iedereen gelijk zijn mening klaar heeft.

Kan mij nog Rome herinneren, worden op t plein omsingeld , hoeken ingedreven etc. en uiteindelijk is t tuig uit Rotterdam altijd blabla, tuurlijk zitten er mensen tussen die t verzieken ( in rome toen de vuurwerk gooiers) en bij ajax gister stoeltjes gooiers.

Verder reageren er ook altijd mensen die zelf nooit gaan. heel irritant
Vind ik leuk
Pimman +7881
donderdag 8 november 2018 om 12:42
Héél bizar..stelletje imbecielen van welke club dan ook!
Vind ik leuk
Harrie82 +3863
donderdag 8 november 2018 om 12:45
Verkeerde plek, verkeerd moment. Shit happens.
Niet goed te praten, maar ja zo wordt er door de Ajax supporters ook gepraat over andere supporters.
Vind ik leuk
3Bier +11563
donderdag 8 november 2018 om 14:41
Zo is het. Gewoon allemaal elkaar de tyfus in slaan. Kan gebeuren....
Vind ik leuk
JanTa48 +6750
donderdag 8 november 2018 om 12:49
Dat zijn die kleine groepen hooligans met wat meelopers die iedere club wel heeft. Het zijn geen supporters maar deze kneuzen willen graag ergens bij horen.
Vind ik leuk
SirUltionem +3047
donderdag 8 november 2018 om 12:49
die Benfica supporters zijn helden, opkomen voor de politie als uitsupporters zich misdragen, zouden wij ook moeten doen, gewoon respect hebben voor de politie en als je dan ziet dat anderen dan geen respect tonen gewoon daarop aanspreken, luisteren ze niet naar je woorden dan maar naar je vuisten, aanpakken dat tuig dat zich misdroeg in het uitvak...
Vind ik leuk
3Bier +11563
donderdag 8 november 2018 om 14:42
er zaten 3.500 man in het uitvak. Zullen die zich allemaal misdragen hebben denk je?
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 12:50
Gelijk spelen en eindigen als een echte zielige verliezer......zo jammer dat er na zo'n mooie voetbalavond, er nog van die halve garen wakker zijn om de hooligan uit te gaan hangen. Sterkte aan diegene die aan deze zinloze aanval verwondingen hebben overgehouden.....
Vind ik leuk
giomenin +160
donderdag 8 november 2018 om 12:52
Het is toch gewoon een feit dat iedereen die zn club achterna reist een potentieel doelwit is. Die hooligans maken dan echt geen onderscheid of het ook hooligans zijn of niet. Dat doen die van ajax immers ook niet altijd..

Je kan niet in een vreemde stad de hele dag dronken de popie jopie uithangen, de locals beledigen en dus vrijheden verwerven en dan niks van de plaatselijke hooligans verwachten... dat zit er altijd in. Vaak zijn helaas wel onschuldigen de dupe.
Vind ik leuk
3Bier +11563
donderdag 8 november 2018 om 14:44
Ja hebt gelijk. Een drankje doen in je hotel na de wedstrijd. Ja dan vraag je er ook om...
Vind ik leuk
Dub_Rtd +3143
donderdag 8 november 2018 om 12:54
Komt er voor iedere ooggetuige een apart topic?
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 12:54]
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 13:05
Ik zou het lekker bij 1 topic laten. Nu geef je de haters teveel podium hun mening onder elk bericht te uiten. Met de meest onzinnige verwensingen! Gewoon updaten die zooi als er relevante informatie binnenkomt. Maar volgens mij is de stoeptegel voor het hotel nog niet gevraagd wat er gebeurde.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 13:23
Het dient buitengewoon breed uitgesponnen te worden.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +3143
donderdag 8 november 2018 om 13:35
Het perpetuele in de slachtofferrol kruipen irriteert me een tikkeltje.

Toen er in Glasgow een pub vol met niets vermoedende Schotten werd leeggeslagen wemelde het hier niet de hele dag topics met koppen als: Ajax Hooligans vallen Schotten aan.

https://i.gyazo.com/40ffe11d6eb345fcfe4ad711f56558a4.png

Zie jij onderstaande er tussen staan? Ik niet.
https://www.dailyrecord.co.uk/news/scottish-news/celtic-pub-owner-recalls-moment-6912165

Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 14:09
Ja. De ironie van het weglaten en schoonpraten.

Willem II revisited.




Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 12:55
en daar gaan ze weer, ze doen zelf nooit wat, nee gewoon weer met ze alle in de slachtofferrol,
Vind ik leuk
Basik013 +563
donderdag 8 november 2018 om 12:59
Ze zijn gewoon pissed dat t niet lekker loopt bij hun club endan zorgt ajax erook nog eens voor dat het zo goed als zeker europaleague word... tja dan worden ze boos he.
Maar ja blijft een gegeven dat dit niet bij voetbal hoort natuurlijk.
Vind ik leuk
De Gekste +692
donderdag 8 november 2018 om 13:09
Het wordt nogmaals bevestigd, de wereld is verrot! Bij het even leuk een voetbalwedstrijd kijken moet je er al rekening mee houden dat je gemolesteerd wordt.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 13:22
Het is 'bon ton' en de rigueur om, selectief verontwaardigd, amechtig te smeken om dit type topic niet tot een running gag en/of feuilleton te promoveren.

Smeken om censuurterreur omdat het niet aan het gewenste beeld voldoet. Hilarisch!

Vind ik leuk
Vamos7 +7752
donderdag 8 november 2018 om 13:32
Dat weet je als Ajacied dan moet je je maar tegen verweren en mannetje staan....
Vind ik leuk
frankn27 +5575
donderdag 8 november 2018 om 13:35
absoluut niet goed te praten... maar toen ik met Twente bij Benfica was heb ik de tijd van mijn leven gehad... echt gezellig, werd gewoon thuis bij mensen uitgenodigd enzo.... Supporters van clubs als Ajax en Feyenoord verpesten het zelf ook overal in het buitenland, en dan krijgen vaak onschuldige echte liefhebbers de rekening gepresenteerd..... omdat ze nog wat recht te zetten hebben..... ik zag gisteren toen Ajax scoorde door het hele stadion van Benfica Ajax supporters juichen alsof ze de CL hadden gewonnen.... als ik in een vak van de tegenstander zit (en dat doe ik regelmatig) dan juich ik van binnen... zou ik zelf ook niet tof vinden als ik bij thuiswedstrijden juichende uitsupporters naast me heb zitten...
Snap daarom ook wel waarom vd Heuvel eergisteren is verzocht het stadion te verlaten... vanwege dit soort dingen... helaas
Vind ik leuk
Stranger +5851
donderdag 8 november 2018 om 13:45
Op zich heb ik geen moeite met een supporter van de tegenpartij naast me in het vak.
Zelfs al zou hij voor Ajax of PSV of weet ik wie zijn.
Alleen denken er een groot aantal zo niet over.
Vind ik leuk
frankn27 +5575
donderdag 8 november 2018 om 13:55
Ik heb geen problemen met supporters van tegenstanders.... nee ik ben zelf dan ook vaak genoeg met een supporter van een andere club... maar de manier van juichen........ kan wel iets ingetogener als je niet in je eigen stadion bent... (vind ik)
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 14:39
Pffff Twente met z'n Vak P doet dat niet.Een grote cokebende. Ik kan me de verhalen van de uitwedstrijd tegen PSG nog herinneren. Die zijn echt niet beter als Feyenoord of Ajax supporters.
Vind ik leuk
frankn27 +5575
donderdag 8 november 2018 om 16:43
Dan noem je ook een club.... PSG en Marseille staan erom bekend....

Ajax en Feyenoord hebben het overal in Europa


Maar goed je reageert niet op wat ik inhoudelijk zeg, waarom vieren supporters van Ajax (en Feyenoord) zo ongelooflijk overdreven feest in vakken van de thuisclub?

[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 16:44]
Vind ik leuk
Vamos7 +7752
donderdag 8 november 2018 om 13:41
kan weg blijkt iemand te zijn die stratumseind nadoet..
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 13:58]
Vind ik leuk
Stranger +5851
donderdag 8 november 2018 om 13:46
Dan moet je het maar netjes houden.
Vind ik leuk
Vamos7 +7752
donderdag 8 november 2018 om 13:58
Het blijkt een neppert te zijn...
Vind ik leuk
HupHolland +3244
donderdag 8 november 2018 om 13:50
Heeft meneer Rutte al gereageerd? (zonder te lachen).
Vind ik leuk
Sabau +1283
donderdag 8 november 2018 om 13:51
Lekker voor ze. Eerst in het stadion jezelf misdragen en dan piepen als je teruggepakt wordt. En ja, het waren natuurlijk anderen, maar dat is het risico als je medesupporters mensen gaan bekogelen enzo. Tevens mogen ze in amsterdam even hun muil houden, want de hele week overal mogen lezen dat ze bij Feyenoord en Den Haag niet welkom zijn, en dat dat niet aan ajax ligt, maar eens even stelling nemen tegen je eigen wannabehooligans zit er dan weer niet in.
Vind ik leuk
VatosLocos +173
donderdag 8 november 2018 om 15:07
Eens, en die gasten misdragen ze elke uitwedstrijd afgelopen jaren. En dit lees je niet in de telegraaf, rara hoe kan dat. En nu piepen in de media.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 14:00
Ach, het is ook vaak genoeg andersom geweest volgens mij, dus nu niet piepen a.u.b.
Vind ik leuk
VatosLocos +173
donderdag 8 november 2018 om 15:07
1. In Nederland mogen supporters van Feyenoord niet op de thuis tribunes zitten. Als dat wel gebeurd is de wereld te klein en ligt het aan Feyenoord. Nu ligt het zeker aan Benfica?

2. Elke Europese uitwedstrijd zijn de gasten uit amsterdam aan het rellen en nu worden ze keihard aangepakt en wat is de reactie? Het ligt aan Benfica maar nimmer in de media het gedrag van de amsterdammers.

3. Vaak hbben de jongens met een stadionverbod kaartjes voor de thuisvakken. Just saying ;) Dit geldt overigens voor de meeste clubs.
Vind ik leuk
alaaf +1913
donderdag 8 november 2018 om 15:41
Gewoon een psv shirt aantrekken dan krijg je wel respect
Vind ik leuk
DeNeutrale +133
donderdag 8 november 2018 om 16:08
Waarom denkt een 'gewone' supporter dat het leuk is om naar een uitduel van zijn club te gaan. Het komt toch steeds voor dat hooligans deze mensen opzoeken, omdat ze anders geen 'leuke' avond hebben. Als de Ajax hooligans 3 weken geleden zich misdragen hebben tegen Duitse of Griekse of Portugese fans, dan kan je een tegenactie verwachten. Ik kijk de wedstrijd op de buis (voor de sfeer ga ik niet naar het buitenland, je komt altijd bedrogen uit). Ik bespaar daardoor honderden euro 's die ik gebruik voor mijn jaarlijkse trip naar de tropen.
Vind ik leuk
bernardus +11
donderdag 8 november 2018 om 17:56
dat was dus duidelijk ietsje anders als toen na de beslissings-wedstrijd in Lissabon!beslissings-wedstrijd toentertijd in Lissabon!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws