'Vreselijke' ervaring voor Ajax-fans in Lissabon: Je zag het bloed stromen

    'Vreselijke' ervaring voor Ajax-fans in Lissabon: "Je zag het bloed stromen"

    donderdag 8 november 2018 om 12:22

    De commotie en het geweld na afloop van Benfica-Ajax (1-1) heeft woensdagavond veel indruk gemaakt op Ajax-fans die waren afgereisd naar Lissabon. Een hotel waarin veel Ajacieden verbleven, werd aangevallen door hooligans. In gesprek met NH doet een anonieme Ajax-supporter zijn verhaal. 

    "Er zaten denk ik zo'n honderd supporters van onze club op het terras en in de lobby van het hotel", zegt hij. "Plotseling hoorden we heel veel glas rinkelen en zagen we dat er een glasbak werd omgegooid. Vervolgens werden we met flessen bekogeld en liep het helemaal uit de hand."

    De aanval kwam vanuit het niets. "Het liep echt helemaal uit de hand. Ik kreeg een stoel in mijn rug en ga zo naar de dokter als we weer in Nederland zijn geland. Ik kan nauwelijks lopen. Maar ik zag jongens die hun hele gezicht hadden opengehaald. Ze liepen met theedoeken om hun hoofd en je zag het bloed stromen."

    De schrik zit er goed in. "Het was echt vreselijk. Dat denk je even leuk naar een uitwedstrijd te gaan. Dit was echt niet normaal."

    Check ook: Bizarre beelden: laffe aanval van Benfica-hooligans op hotel met Ajax-fans

    Lees ook: Ajax-fans aangevallen door hooligans in Lissabon: "We konden geen kant op"

    Plaats een reactie

    donderdag 8 november 2018 om 12:24
    Dit is toch niet meer normaal je zal er met je kind slapen en nog even een drankje doen na de wedstrijd in de lobby
    Dat soort mensen moeten toch echt eens goed aangepakt worden!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:27
    Inderdaad, ook wel opzienbarend dat het nu in Portugal gebeurd, niet meteen het land waaraan je denkt als er van dit soort dingen gebeuren normaal gesproken.
    Vind ik leuk
    Tweey +2144
    donderdag 8 november 2018 om 12:33
    Inderdaad. Normaal verwacht je dat in Nederland.
    Vind ik leuk
    Fce9091 +2621
    donderdag 8 november 2018 om 12:51
    Onzin.. Dit heb je overal.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:58
    Dat zeg ik toch niet ofwel?
    Mijn mening dat ik het niet direct bij Portugal verwacht, kan toch? bij Europese rellen denk ik vaak eerder aan de Balkan of het Oostblok. dus wat is je punt? dat ik het opmerkelijk vind dat het in Portugal gebeurd nu?

    Vind ik leuk
    Mablo46 +155
    donderdag 8 november 2018 om 13:26
    Gebeurt ook 'gewoon' in Milaan. Lekker achter je TV, veilig, makkelijk, rustig en net zo goed te volgen.
    Vind ik leuk
    Fce9091 +2621
    donderdag 8 november 2018 om 13:38
    "niet meteen het land waaraan je denkt..."
    Had dan _ik denk_moeten zijn he.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 14:45
    Voetbalforum lijkt me bij uitstek een discussieplatform waar je een mening ventileert.

    Dus als ik een reactie plaats, zegt het toch automatisch dat het mijn mening is.
    Vind ik leuk
    Tweey +2144
    vrijdag 9 november 2018 om 10:41
    Schrijf dat dan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 11:57
    Ja ik zal er bij iedere reactie voortaan onderzetten dat het mijn mening is.

    spreekt voor zich lijkt me.
    Vind ik leuk
    Tweey +2144
    vrijdag 9 november 2018 om 13:13
    Nee, schrijf gewoon: niet meteen het land waaraan ik denk. Dan is het jouw mening. Zo simpel is het.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 14:28
    Die aanval op de sporting selectie vergeten? Waarbij Dost rake klappen kreeg?
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 15:35
    Yes, werd ik net hier onder terecht op gewezen inderdaad.
    Maar daar heb je gelijk in;)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 15:36]
    Vind ik leuk
    Tweey +2144
    vrijdag 9 november 2018 om 10:40
    Ik verwacht dat eerder in Nederland.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:53
    Daar denkt Bas Dost vast anders over.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:59
    Daar heb je gelijk in;)
    Vind ik leuk
    HJR +7871
    donderdag 8 november 2018 om 13:52
    Wat een idioten zeg. En dat te bedenken dat ik met veel Ajacieden tussen de supporters zat van Benfica, op de lange zijde overigens. In mijn Ajax shirt. De supporter aan 1 kant naast mij, was (helaas) een teveel pratende Portugees, toen hij door had dat ik Portugees sprak, maar voor de rest was het prima in het stadion. En natuurlijk op die gasten na die vochten met de politie.

    Jammer weer dit.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26429
    donderdag 8 november 2018 om 17:00
    Supporters/hooligans van Sporting Portugal, die andere club uit Lissabon, molesteerden nota bene spelers van hun eigen club!! Idioten heb je overal. Dus ook in Lissabon, helaas!
    Vind ik leuk
    Psv1989 +2138
    donderdag 8 november 2018 om 17:32
    Niet verwacht ? De fans vallen nog wel is hun eigen spelers en trainers aan, haha
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:29
    Ik ben het eens met je reactie als het de situatie betreft die jij voorschrijft. Wat men vergeet te vermelden is dat de Ajax fans ( voor zover je het fans mag noemen) eerder op de dag al ruzie en confrontaties hebben gezocht met de aanhang van Benfica. Dat was niet slim. Maar nogmaals het is totale waanzin.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:31
    Ja dat klopt
    Maar voor hun telt hetzelfde
    Aanpakken die gasten of ze nou voor Benfica , Ajax , Liverpool of wie dan ook zijn dit hoort niet bij het voetbal , weg met die gasten
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:33
    100% mee eens
    Vind ik leuk
    HJR +7871
    donderdag 8 november 2018 om 18:51
    Ook kort ervoor waren ze in de metro ruzie aant zoeken en aan uitlokken. Allemaal sukkels gewoon :) met sukkels bedoel ik dan de gasten die het uitlokken en er op in gaan
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 18:52]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 19:04
    Mooie reactie man. 100% mee eens. Dit soort figuren maken een club kapot, dan maakt het niet uit welke club of wat voor een club
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +242
    donderdag 8 november 2018 om 12:59
    Je moet je kind helemaal niet meenemen naar Europese uitwedstrijden.
    Die jong moeten op school zitten.
    Vind ik leuk
    HJR +7871
    donderdag 8 november 2018 om 18:54
    Die jong?? Die dag over het onderwerp die/dat/deze, op school, had jij ook een Europese wedstrijd ;)?
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +242
    vrijdag 9 november 2018 om 08:37
    In dit geval is "jong" meervoud (gebruikt ipv "kinderen") en dus die.

    Ik ben in een tijd naar school gegaan dat je nog wat leerde in plaats van dat je geleerd werd een test te maken. Europese uitwedstrijdenbezoeken was een uitdaging omdat de helft van de tegenstanders achter het ijzeren gordijn zaten en we een EU hadden van 12 landen

    Die goeie oude tijd zeg maar
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 08:47]
    Vind ik leuk
    Tweey +2144
    vrijdag 9 november 2018 om 10:52
    Wat was daar goed aan?
    Vind ik leuk
    Tweey +2144
    vrijdag 9 november 2018 om 10:42
    Jij zeker nooit op school gezeten.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +242
    vrijdag 9 november 2018 om 10:48
    ¿Qué?
    Vind ik leuk
    Tweey +2144
    vrijdag 9 november 2018 om 10:51
    Die jong.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +242
    vrijdag 9 november 2018 om 10:57
    Tamelijk normale uitspraak waarbij "die jong" gebruikt wordt in plaats van "die kinderen"

    Dit in tegenstelling tot het steeds populairder wordende "die meisje" wat dus pure taalverkrachting is.
    Vind ik leuk
    Tweey +2144
    vrijdag 9 november 2018 om 13:15
    "die jong" is normaal, omdat???
    Vind ik leuk
    mikez +13
    donderdag 8 november 2018 om 13:38
    Mee eens hans!
    Vind ik leuk
    Elchucky +145
    donderdag 8 november 2018 om 13:41
    Hoop niet dat jij je kind laat slapen in bed terwijl jij de hort op bent
    Vind ik leuk
    HupHolland +2570
    donderdag 8 november 2018 om 13:50
    Allemaal oppakken, een jaartje of twee de cel in en daarna weer op straat zetten met een strafblad.
    Vind ik leuk
    Roger Otten +1000
    donderdag 8 november 2018 om 12:27
    Edit VP: Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 12:36]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:28
    Was 1 bericht hierover niet genoeg VP? Of vinden jullie het leuk alles continu op te rakelen, zodat de haters even lekker los kunnen gaan?
    Vind ik leuk
    TheMariner +3451
    donderdag 8 november 2018 om 13:05
    Je weet toch dat alles wat over Ajax gaat tot vervelens toe herhaald wordt.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 13:11
    Helaas wel. Hoeft zelfs van mij niet. Laat zoiets bij 1 bericht, zorg dat de mensen die niet normaal kunnen reageren en discussiëren de kans niet krijgen een hoop vuilspuiterij rond te baggeren en ik denk dat het nog weleens een heel leuke discussies kunnen worden!
    Vind ik leuk
    Tweey +2144
    vrijdag 9 november 2018 om 10:52
    Je naam zegt genoeg.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:29
    Ze zullen het zelf wel uitgelokt hebben,hooligans vallen alleen maar hooligans aan.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1995
    donderdag 8 november 2018 om 12:31
    Ja met een borreltje op een terras en aan de bar. Heel provocerend.
    Hooligans in Portugal vallen ook spelers aan, is afgelopen zomer gebleken. Dus jouw stelling klopt niet helemaal.
    Daarbij ben ik samen met mij vader ooit eens aangevallen door Cambuur hoolie’s en wij zijn niet bepaald relschoppende mannetjes.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 12:33]
    Vind ik leuk
    fr1963 +3085
    donderdag 8 november 2018 om 12:43
    Ajax hooligans vallen verenigingsgebouwen aan met kinderen erin(ADO) en slaan spelers van het 2e elftal van Feyenoord op de toekomst....ze breken stoeltjes af en gooien die naar spelers op het veld na een verloren wedstrijd. Vernielen stoeltjes en het veld met vuurwerk in de Kuip na weer een verloren bekerfinale enz. enz.
    Elke club heeft van deze dwazen.
    Vind ik leuk
    TheMariner +3451
    donderdag 8 november 2018 om 12:54
    Amsterdamse fans sloegen met zn allen één barkeeper in Glasgow helemaal de tyfus.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1995
    donderdag 8 november 2018 om 13:02
    Helaas wel ja. Van mij mogen ze wel harder optreden tegen die hooligans. Lekker de gevangenis in.
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    donderdag 8 november 2018 om 13:02
    Kan wel wezen, maar het praat niks goed.

    Als de volbloed idioten van clubs nou eens bij elke wedstrijd een apart terreintje krijgen om elkaar de harses in te slaan, dan lost het probleem zich vanzelf op.

    Vind ik leuk
    jari11 +734
    donderdag 8 november 2018 om 17:22
    Geloof mij dat gebeurd echt wel, niet dat ik er aan deelneem. Maar ik kan je vertellen dat dit zelfs bij Almere City gebeurd. Allemaal dorpsgekkies
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    donderdag 8 november 2018 om 17:24
    Sponsoren met wat zwaarder middelen dan.
    Vind ik leuk
    Niels92 +27029
    donderdag 8 november 2018 om 12:31
    Wat een gelul!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:33
    Kijk maar eens de filmpjes op dumpert kun je zien wat voor lieverdjes die zogenaamde ajax fans zijn in dat vak.
    De capuchons gaan op en dan vliegen de stoeltjes door de lucht.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 12:36]
    Vind ik leuk
    Niels92 +27029
    donderdag 8 november 2018 om 12:37
    Ik zeg niet dat het lieverdjes zijn, ik zeg dat het gelul is dat de supporters die rustig een biertje aan het drinken waren hooligans zijn zoals jij zegt. Als je zo denkt dat alle Ajacieden hooligans zijn!
    Vind ik leuk
    fr1963 +3085
    donderdag 8 november 2018 om 12:57
    Staat niet op je voorhoofd toch: "ik ben voor ajax, maar geen hooligan"...
    Vind ik leuk
    Niels92 +27029
    donderdag 8 november 2018 om 13:01
    Wat heeft dat ermee te maken, dus ik moet maar er maar vanuit gaan voortaan dat iedere Feyenoord een hooligan is wanneer ik weet dat ie voor Feyenoord is en dat erbij Feyenoord ook meer dan genoeg hooligans rondlopen. Mensen moeten is een keer niet iedere supporter over een kam scheren en denken dat iedere Ajacied een hooligan is omdat er een paar losgebroken idioten tussen lopen.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    donderdag 8 november 2018 om 13:58
    De groep is groter dan een paar hooligans, Niels.
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    donderdag 8 november 2018 om 17:26
    Paar honderd idioten die onze naam te grabbel gooien.
    Vind ik leuk
    Tweey +2144
    vrijdag 9 november 2018 om 10:54
    Die neuzen worden niet voor niets overal geweerd.
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    vrijdag 9 november 2018 om 10:57
    Verfijnde reactie.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 14:32
    Jij snapt er niet veel van. Die Hooligans pakken gewoon elke groep aan die de tegenstander support. Was in Kiev ook zo. Als jij net on vermoedend met je Ajax shirtje in de stand van de tegenstander loopt kan je zo in elkaar geslagen worden. Andersom gebeurt 't uiteraard ook. Elke club heeft deze randdebielen.
    Vind ik leuk
    Tweey +2144
    vrijdag 9 november 2018 om 13:14
    Wat denk je dat er gebeurt als ik in een ADO shirt in de Arena ga lopen? Waarom haal je Kiev erbij?
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 14:01
    Omdat Kiev supporters ook onschuldige supporters aanvielen. Het gebeurt bij elke club.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 15:39
    IEDERE club heeft hooligans en iedere club heeft natuurlijk goedwillende supporters, die in de meerderheid zijn. Bij europese wedstrijden komt het voor dat de hooligans de normale uit supporter aanvalt. Dat lijkt hier het geval te zijn geweest. Niet goed te praten, laf, maar het gebeurt nog steeds, en vaak ook (zie Kiev). Zet je toch wel aan het denken een europese wedstrijd te bezoeken. Jammer want kan ook kers op de taart zijn.
    Vind ik leuk
    HJR +7871
    donderdag 8 november 2018 om 18:57
    Maar kort ervoor waren ze wel aan het uitdagen in de metro. Ook sommige op het terras. Er wonen ook veel NL jongeren in Lissabon, die werken voor groot call center. Daar zitten helaas genoeg gasten die het nodig vinden om dingen uit te lokken. Bijna elk weekend zijn er wel problemen mee. Blijft natuurlijk schandalige actie, wat gestraft moet worden, maar dat ze allemaal onschuldig op terras zaten is niet helemaal waar en de gehele avond lief zijn geweest.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 19:00]
    Vind ik leuk
    Pimman +4971
    donderdag 8 november 2018 om 12:45
    @Kampioen21ste.eeuw..Oh jij gaat déze berichtgeving gebruiken om even mee te delen hoe verrot de Ajaxfans óók kunnen zijn?! Jij bent net zo simpel als het gemiddelde híer. Wéét jij wat voor mensen in dat hotel zaten? Is tóch triest dat dit sowieso is gebeurd. Of dat nou Ajax, Feyenoord of psv-fans zijn die worden aangevallen..het blijft triest! Ga dan niet wijzen ja die deden dat ook enz. Dus dat maakt het dan minder erg??
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 12:51]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:50
    Ze kunnen altijd alleen slecht naar Ajacieden kijken dat soort volk en sluiten de ogen wat ze zelf uitvreten, PSV supporters hebben ook genoeg ellende gehad met politie en gooiden ook een vuurwerkbom in het vak met Zwolle supporters. Hebben ook de politie voor het stadion in Eindhoven aangevallen nadat Ajax in Eindje toen had gewonnen, waar zelfs een vrouw en een klein kind ( 5 ) gewond zijn geraakt. Maar dan hoor je ze niet, want daar is zo'n gast als kampioen21ste.eeuw te hypocriet voor.
    Vind ik leuk
    Pimman +4971
    donderdag 8 november 2018 om 13:00
    Wás mij óók al opgevallen..eigenlijk is er niet op reageren het allerbeste. Maar soms moet je ze weer even op hun plaats zetten deze simpele figuurtjes.
    Vind ik leuk
    Stranger +5101
    donderdag 8 november 2018 om 13:37
    En dat doe je door je , je op hetzelfde niveau te begeven. Dus ben je geen haar beter!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 18:46
    Gisteren een heel vak vol simpele figuurtjes;-)
    Vind ik leuk
    Stranger +5101
    donderdag 8 november 2018 om 13:36
    En zelf ga je dus ook weer aan het wijzen.
    Kijk naar de post van Jozef en sluit je daarbij aan.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 23:08
    Daar is de hypocriet weer. Afgelopen zaterdag lag het nog aan de Willem II supporters zelf en nu ligt het zeker niét aan de Ajax supporters zelf...?
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:49
    En jij weet de aanleiding dat het stoeltje gegooid werd? Of ga je af op een filmpje?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 12:51]
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    donderdag 8 november 2018 om 13:26
    Ook ingrijpen dan. Ieder moet verantwoordelijk gesteld worden voor zijn gedrag. Ik heb niet echt de indruk dat de fans uit het artikel iets verkeerds deden...
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 14:57
    Jij bent zeker die gast die in het Philips stadion die gehandicapte op zijn bek sloeg? Aan je reactie te zien ben je daar wel toe in staat.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 16:31
    Doe ff normaal pinokkio met je grote smoel.
    Ga lekker je ajax vriendjes ergens van beschuldigen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 16:33]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 18:42
    Mission acclomplished. Jij Jij doet precies hetzelfde. Nu doe ik het bij jou en dan kan het niet? Kijk ff lekker in de spiegel!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 18:50
    Hoezo,dus jij wil zeggen dat ze allemaal zo onschuldig zijn in welke wereld leef jij?
    Ben je wel eens bij zo'n wedstrijd geweest in het buitenland ik vaak zat dus weet echt wel waar ik het over heb.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 18:53]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 18:54
    Dus jij wilde zeggen dat het hele Philips stadion onschuldig is? In wat voor wereld leef jij? Als je het artikel goed gelezen had, dan had je geweten dat die mensen rustig een drankje in het hotel zaten te drinken. Dat waren honderd man. Knappe kerel als jij weet dat precies die 100 man liepen te rellen in het stadion. Als je de beelden had bekeken zag je dat het een man of dertig waren. Maar ja, het is zo lekker makkelijk om iedereen de schuld te geven. Wie kregen er in de tweede Wereldoorlog ook alweer de schuld?
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 19:01
    Ik hoor het al jij hebt nog nóóit zo'n wedstrijd bezocht in het buitenland anders praat je wel anders.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 19:01]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 19:08
    Wat een verschrikkelijke onzin praat jij zeg. Of supporters van PSV steken heel anders in elkaar. Bij Madrid uit was dat namelijk wel te zien ja!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 19:10
    Ga is een keer naar zo'n wedstrijd toe in het buitenland met de ajaxfans,dan zul je zien dat ik gelijk heb,en dan praten we er nog eens over.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 19:11]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 19:16
    Ik ging al in 1995 naar wedstrijden in het buitenland. Ik heb 20 jaar een uitvaart gehad, dus je hoeft mij niks wijs te maken. Daarom weet ik ook dat je onzin praat
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 19:22
    Haha maak dat de kat wijs.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 19:57
    Jij komt echt van een andere planeet of niet? Ik heb aan de Diemenzijde gestaan in de Meer. Waarschijnlijk geloof je mij niet omdat je zelf veel onzin verkoopt. Niet iedere supporter is hooligan. Je moet niet zoveel documentaires kijken. Je raakt een beetje de realiteitszin kwijt. Als al die meegereisde supporters waren gaan rellen was heel Lissabon afgebroken. Er waren meer dan 3000 man mee.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 20:04
    Waar zeg ik dat dan dat iedere supporter hooligan is dat maak jij ervan.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 20:17]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 20:16
    Jij zegt dat als ik een keer een wedstrijd in het buitenland bezoek, ik wel anders praat. Ik ben naar meerdere uitwedstrijden in het buitenland geweest en jou beeld daarover staat daar haaks op
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 20:21
    Wat heeft dat met mijn reactie te maken met dat filmpje van dumpert,waar je mij op aanvalt?
    Nee je hebt gelijk de supporters van ajax zijn allemaal lieverdjes en nu hou ik er over op.
    En door.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 20:30]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 20:42
    Het ging over het feit dat je alle supporters over een kam scheerde. Daar val ik je over aan
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 20:51
    Ik had het alleen over die zielige ajaxsupporters.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 20:59
    Nou nee hoor, je had het over die supporters die bij het hotel wat zaten te drinken. Je zei dat ze het zelf waarschijnlijk wel uitgelokt hadden.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 21:09
    Maar op die had jij niet gereageerd,misverstandje dan.
    Vind ik leuk
    A.I.D.H. +52
    donderdag 8 november 2018 om 16:09
    Wat Anders dan "haat, hekel of afkeer" je reactie! Het enige wat je hier over kan zeggen is dat het een gevaarlijke en ongehoorde actie is naar mensen die onschuldig en gewoon chill op een terrasje zitten! Maar jij kan dit niet "het lezen en veroordelen" wat laat zien dat zelfs bij bericht waar niks negatiefs over Ajax haar supporters te vinden is jouw gedachte er wel iets negatiefs bij denken! Je gaat zelfs meer dan 10 jaar terug! Erg triest zo te denken!
    Vind ik leuk
    Hast57 +1998
    donderdag 8 november 2018 om 12:45
    Ze zullen wel muntjes gegooid hebben, dan zijn zulke reacties normaal.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 13:43
    Was t kop of munt?
    Vind ik leuk
    Hast57 +1998
    donderdag 8 november 2018 om 15:28
    Ik ben meer van de kop. Het gezicht doet ook wat.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 14:53
    Dit is er een uit de categorie domme opmerkingen. Niet capabel geweest om het hele stuk tekst te lezen? Kon je je niet zolang concentreren?
    Vind ik leuk
    Freddyst +257
    donderdag 8 november 2018 om 21:01
    Net als op de tribune bij PSV toen een gehandicapte hooligan een klap kreeg van een PSV supporter, of is dat weer iets anders in jou ogen.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:37
    Niet gek, vergelding na onderstaande actie waarschijnlijk

    https://www.dumpert.nl/mediabase/7558541/a480232a/ajax_hooli_s_doen_stoeltjes_gooien.html
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 12:38]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:49
    En jij weet de aanleiding hiervan? Of ga je uit van 1 enkel filmpje? Want poeh dan zouden situaties bij jou weleens heel zwart-wit kunnen wezen.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1925
    donderdag 8 november 2018 om 12:53
    oow ja precies, een uitvak waar enkel en precies alleen Ajaxsupporters en beveiligers/politie inzitten, context...

    bij een staatsgreep door de politie van Portugal was er maar een kleine dappere groep strijders die in verzet kwamen tegen deze ongrondwettelijke actie, de groep Ajacieden die ironisch gezien toch al niet heel veel zouden moeten zeggen over Portugeze politiek aangezien ze zelf Nederlands zijn heeft dapper gestreden

    zoiets?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 12:54]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:58
    Als je niet weet waarover je praat, enkel haat heb jegens Ajax en dus niet normaal een discussie kan voeren zal een antwoord van mijn zijde achterwege blijven. Blijf vooral geloven wat een enkel filmpje je laat zien. Net als zaterdag bij de Willem II supporters zal de echte waarheid toch nooit boven water komen.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1925
    donderdag 8 november 2018 om 13:05
    dus als ik het goed begrijp zit er heel veel achter en was het dus absoluut niet zo dat de Ajacieden zich misdroegen in het stadion?

    of jij bent gewoon verblind door je "clubliefde"...

    dat tweede klinkt me toch realistischer vooral omdat je lijkt te geloven dat ik een blinde hekel heb aan de club uit de hoofdstad terwijl ik enkel een zeer sterke sportieve rivaliteit voel...

    ook bijzonder dat je dat over die Willem II supporters erbij haalt terwijl dat juist een perfect voorbeeld is van hoe je je als supporter zou kunnen gedragen, gewoon rustig wachten terwijl je daar vastzit, een beetje gezellig zingen en na afloop gewoon juridisch proberen aan te tonen dat het onrechtmatig was wat je is aangedaan...
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 13:10
    Ik lees mij inderdaad in over wat er gebeurd is rondom wedstrijden. Niet alleen bij Ajax, maar bij alle rellen of onjuistheden rondom supportersgroepen. En daar baseer ik mijn mening op.

    En ik haal de Willem II supporters aan omdat rondom deze begeleiding enorm veel mis is gegaan. Hier is de lokale driehoek aansprakelijk voor. Helaas zijn er echter teveel mensen die zonder onderzoek alles geloven wat media schrijft. Zo ook afgelopen zaterdag. Ga op onderzoek uit en vind uit wat er degelijk gebeurd is. Geloof mij, de Willem II supporters zijn net zo onschuldig als de Ajax supporters afgelopen zaterdag. Enkel de lokale driehoek is aansprakelijk vanwege verkeerd beleid. Maar die komen weg met alle smoesjes.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 13:23
    Ben zelf vaak zat europees geweest dus weet echt wel waar ik over praat.
    Vind ik leuk
    frhoi +903
    donderdag 8 november 2018 om 13:53
    Is dat niet altijd dat er na 1 filmpje iedereen gelijk zijn mening klaar heeft.

    Kan mij nog Rome herinneren, worden op t plein omsingeld , hoeken ingedreven etc. en uiteindelijk is t tuig uit Rotterdam altijd blabla, tuurlijk zitten er mensen tussen die t verzieken ( in rome toen de vuurwerk gooiers) en bij ajax gister stoeltjes gooiers.

    Verder reageren er ook altijd mensen die zelf nooit gaan. heel irritant
    Vind ik leuk
    Pimman +4971
    donderdag 8 november 2018 om 12:42
    Héél bizar..stelletje imbecielen van welke club dan ook!
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3264
    donderdag 8 november 2018 om 12:45
    Verkeerde plek, verkeerd moment. Shit happens.
    Niet goed te praten, maar ja zo wordt er door de Ajax supporters ook gepraat over andere supporters.
    Vind ik leuk
    3Bier +9577
    donderdag 8 november 2018 om 14:41
    Zo is het. Gewoon allemaal elkaar de tyfus in slaan. Kan gebeuren....
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5519
    donderdag 8 november 2018 om 12:49
    Dat zijn die kleine groepen hooligans met wat meelopers die iedere club wel heeft. Het zijn geen supporters maar deze kneuzen willen graag ergens bij horen.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1925
    donderdag 8 november 2018 om 12:49
    die Benfica supporters zijn helden, opkomen voor de politie als uitsupporters zich misdragen, zouden wij ook moeten doen, gewoon respect hebben voor de politie en als je dan ziet dat anderen dan geen respect tonen gewoon daarop aanspreken, luisteren ze niet naar je woorden dan maar naar je vuisten, aanpakken dat tuig dat zich misdroeg in het uitvak...
    Vind ik leuk
    3Bier +9577
    donderdag 8 november 2018 om 14:42
    er zaten 3.500 man in het uitvak. Zullen die zich allemaal misdragen hebben denk je?
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:50
    Gelijk spelen en eindigen als een echte zielige verliezer......zo jammer dat er na zo'n mooie voetbalavond, er nog van die halve garen wakker zijn om de hooligan uit te gaan hangen. Sterkte aan diegene die aan deze zinloze aanval verwondingen hebben overgehouden.....
    Vind ik leuk
    De aftrap +94
    donderdag 8 november 2018 om 12:52
    Edit VP: Reactie verwijderd
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:53
    Wauw, wat een intellectueel antwoord! Stoer hoor achter je computerschermpje. Maar hup, schoolpauze is weer voorbij! Snel de klas in!
    Vind ik leuk
    Pimman +4971
    donderdag 8 november 2018 om 12:57
    Juist..heel sneu figuurtje
    Vind ik leuk
    Pimman +4971
    donderdag 8 november 2018 om 12:56
    Gut oh gut..wat een stoere praatjes
    Vind ik leuk
    De aftrap +94
    donderdag 8 november 2018 om 13:12
    Haha er zit hier zeker weer een ras echte neus die reacties verwijderd. Triest volk
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 16:54]
    Vind ik leuk
    giomenin +143
    donderdag 8 november 2018 om 12:52
    Het is toch gewoon een feit dat iedereen die zn club achterna reist een potentieel doelwit is. Die hooligans maken dan echt geen onderscheid of het ook hooligans zijn of niet. Dat doen die van ajax immers ook niet altijd..

    Je kan niet in een vreemde stad de hele dag dronken de popie jopie uithangen, de locals beledigen en dus vrijheden verwerven en dan niks van de plaatselijke hooligans verwachten... dat zit er altijd in. Vaak zijn helaas wel onschuldigen de dupe.
    Vind ik leuk
    3Bier +9577
    donderdag 8 november 2018 om 14:44
    Ja hebt gelijk. Een drankje doen in je hotel na de wedstrijd. Ja dan vraag je er ook om...
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +242
    donderdag 8 november 2018 om 12:54
    Komt er voor iedere ooggetuige een apart topic?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 12:54]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 13:05
    Ik zou het lekker bij 1 topic laten. Nu geef je de haters teveel podium hun mening onder elk bericht te uiten. Met de meest onzinnige verwensingen! Gewoon updaten die zooi als er relevante informatie binnenkomt. Maar volgens mij is de stoeptegel voor het hotel nog niet gevraagd wat er gebeurde.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 13:23
    Het dient buitengewoon breed uitgesponnen te worden.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +242
    donderdag 8 november 2018 om 13:35
    Het perpetuele in de slachtofferrol kruipen irriteert me een tikkeltje.

    Toen er in Glasgow een pub vol met niets vermoedende Schotten werd leeggeslagen wemelde het hier niet de hele dag topics met koppen als: Ajax Hooligans vallen Schotten aan.

    https://i.gyazo.com/40ffe11d6eb345fcfe4ad711f56558a4.png

    Zie jij onderstaande er tussen staan? Ik niet.
    https://www.dailyrecord.co.uk/news/scottish-news/celtic-pub-owner-recalls-moment-6912165

    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 14:09
    Ja. De ironie van het weglaten en schoonpraten.

    Willem II revisited.




    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:55
    en daar gaan ze weer, ze doen zelf nooit wat, nee gewoon weer met ze alle in de slachtofferrol,
    Vind ik leuk
    Basik013 +436
    donderdag 8 november 2018 om 12:59
    Ze zijn gewoon pissed dat t niet lekker loopt bij hun club endan zorgt ajax erook nog eens voor dat het zo goed als zeker europaleague word... tja dan worden ze boos he.
    Maar ja blijft een gegeven dat dit niet bij voetbal hoort natuurlijk.
    Vind ik leuk
    De Gekste +490
    donderdag 8 november 2018 om 13:09
    Het wordt nogmaals bevestigd, de wereld is verrot! Bij het even leuk een voetbalwedstrijd kijken moet je er al rekening mee houden dat je gemolesteerd wordt.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 13:15
    Ik snap niet hoe die imbecielen zo iets in hun hoofd kunnen halen, en ik wil het gedrag van de Ajax supporters ook niet goed praten want die waren volgens mij ook niet helemaal leuk bezig in het stadion, maar om dan nietsvermoedende mensen in een hotel aan te vallen gaat natuurlijk het boekje te buiten.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 13:22
    Het is 'bon ton' en de rigueur om, selectief verontwaardigd, amechtig te smeken om dit type topic niet tot een running gag en/of feuilleton te promoveren.

    Smeken om censuurterreur omdat het niet aan het gewenste beeld voldoet. Hilarisch!

    Vind ik leuk
    Vamos7 +4035
    donderdag 8 november 2018 om 13:32
    Dat weet je als Ajacied dan moet je je maar tegen verweren en mannetje staan....
    Vind ik leuk
    frankn27 +5552
    donderdag 8 november 2018 om 13:35
    absoluut niet goed te praten... maar toen ik met Twente bij Benfica was heb ik de tijd van mijn leven gehad... echt gezellig, werd gewoon thuis bij mensen uitgenodigd enzo.... Supporters van clubs als Ajax en Feyenoord verpesten het zelf ook overal in het buitenland, en dan krijgen vaak onschuldige echte liefhebbers de rekening gepresenteerd..... omdat ze nog wat recht te zetten hebben..... ik zag gisteren toen Ajax scoorde door het hele stadion van Benfica Ajax supporters juichen alsof ze de CL hadden gewonnen.... als ik in een vak van de tegenstander zit (en dat doe ik regelmatig) dan juich ik van binnen... zou ik zelf ook niet tof vinden als ik bij thuiswedstrijden juichende uitsupporters naast me heb zitten...
    Snap daarom ook wel waarom vd Heuvel eergisteren is verzocht het stadion te verlaten... vanwege dit soort dingen... helaas
    Vind ik leuk
    Stranger +5101
    donderdag 8 november 2018 om 13:45
    Op zich heb ik geen moeite met een supporter van de tegenpartij naast me in het vak.
    Zelfs al zou hij voor Ajax of PSV of weet ik wie zijn.
    Alleen denken er een groot aantal zo niet over.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5552
    donderdag 8 november 2018 om 13:55
    Ik heb geen problemen met supporters van tegenstanders.... nee ik ben zelf dan ook vaak genoeg met een supporter van een andere club... maar de manier van juichen........ kan wel iets ingetogener als je niet in je eigen stadion bent... (vind ik)
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 14:39
    Pffff Twente met z'n Vak P doet dat niet.Een grote cokebende. Ik kan me de verhalen van de uitwedstrijd tegen PSG nog herinneren. Die zijn echt niet beter als Feyenoord of Ajax supporters.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5552
    donderdag 8 november 2018 om 16:43
    Dan noem je ook een club.... PSG en Marseille staan erom bekend....

    Ajax en Feyenoord hebben het overal in Europa


    Maar goed je reageert niet op wat ik inhoudelijk zeg, waarom vieren supporters van Ajax (en Feyenoord) zo ongelooflijk overdreven feest in vakken van de thuisclub?

    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 16:44]
    Vind ik leuk
    Vamos7 +4035
    donderdag 8 november 2018 om 13:41
    kan weg blijkt iemand te zijn die stratumseind nadoet..
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 13:58]
    Vind ik leuk
    Stranger +5101
    donderdag 8 november 2018 om 13:46
    Dan moet je het maar netjes houden.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +4035
    donderdag 8 november 2018 om 13:58
    Het blijkt een neppert te zijn...
    Vind ik leuk
    HupHolland +2570
    donderdag 8 november 2018 om 13:50
    Heeft meneer Rutte al gereageerd? (zonder te lachen).
    Vind ik leuk
    Sabau +88
    donderdag 8 november 2018 om 13:51
    Lekker voor ze. Eerst in het stadion jezelf misdragen en dan piepen als je teruggepakt wordt. En ja, het waren natuurlijk anderen, maar dat is het risico als je medesupporters mensen gaan bekogelen enzo. Tevens mogen ze in amsterdam even hun muil houden, want de hele week overal mogen lezen dat ze bij Feyenoord en Den Haag niet welkom zijn, en dat dat niet aan ajax ligt, maar eens even stelling nemen tegen je eigen wannabehooligans zit er dan weer niet in.
    Vind ik leuk
    VatosLocos +173
    donderdag 8 november 2018 om 15:07
    Eens, en die gasten misdragen ze elke uitwedstrijd afgelopen jaren. En dit lees je niet in de telegraaf, rara hoe kan dat. En nu piepen in de media.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 14:00
    Ach, het is ook vaak genoeg andersom geweest volgens mij, dus nu niet piepen a.u.b.
    Vind ik leuk
    VatosLocos +173
    donderdag 8 november 2018 om 15:07
    1. In Nederland mogen supporters van Feyenoord niet op de thuis tribunes zitten. Als dat wel gebeurd is de wereld te klein en ligt het aan Feyenoord. Nu ligt het zeker aan Benfica?

    2. Elke Europese uitwedstrijd zijn de gasten uit amsterdam aan het rellen en nu worden ze keihard aangepakt en wat is de reactie? Het ligt aan Benfica maar nimmer in de media het gedrag van de amsterdammers.

    3. Vaak hbben de jongens met een stadionverbod kaartjes voor de thuisvakken. Just saying ;) Dit geldt overigens voor de meeste clubs.
    Vind ik leuk
    alaaf +1187
    donderdag 8 november 2018 om 15:41
    Gewoon een psv shirt aantrekken dan krijg je wel respect
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 16:08
    Waarom denkt een 'gewone' supporter dat het leuk is om naar een uitduel van zijn club te gaan. Het komt toch steeds voor dat hooligans deze mensen opzoeken, omdat ze anders geen 'leuke' avond hebben. Als de Ajax hooligans 3 weken geleden zich misdragen hebben tegen Duitse of Griekse of Portugese fans, dan kan je een tegenactie verwachten. Ik kijk de wedstrijd op de buis (voor de sfeer ga ik niet naar het buitenland, je komt altijd bedrogen uit). Ik bespaar daardoor honderden euro 's die ik gebruik voor mijn jaarlijkse trip naar de tropen.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 17:56
    dat was dus duidelijk ietsje anders als toen na de beslissings-wedstrijd in Lissabon!beslissings-wedstrijd toentertijd in Lissabon!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws