Mazraoui ziet scorende Tadic: 'Weet niet precies waarom hij in de spits stond'

    Mazraoui ziet scorende Tadic: 'Weet niet precies waarom hij in de spits stond'

    donderdag 8 november 2018 om 16:28

    Noussair Mazraoui was na afloop van het gelijkspel bij Benfica blij met het behaalde punt. De Amsterdammers speelden in Portugal met Dusan Tadic in de spits, een keuze die volgens Mazraoui uiteindelijk goed uitpakte.

    Bennett van Fessem
    LISSABON

    Vorige week startte Ajax nog met Kasper Dolberg in de spits tegen Benfica, maar in de terugwedstrijd koos Ajax-trainer Erik ten Hag voor Tadic. Volgens Mazraoui maakt het weinig uit. "Of we nu met Tadic, Kasper (Dolberg red.) of Huntelaar in de spits spelen; ze zijn alledrie heel goed daar", stelt de rechtsback voor de camera van VoetbalPrimeur. "Tadic is alleen balvaster en heel sterk. Hij heeft natuurlijk in de Premier League gespeeld."

    "Ik weet niet precies waarom de trainer Tadic in de spits heeft gezet. Maar hij heeft uiteindelijk toch gescoord, dus dan pakt het goed uit", vervolgt Mazraoui, die toegeeft dat na afloop de muziek in de kleedkamer op vol volume heeft gestaan. "Muziek is er altijd na een overwinning of zo'n belangrijk punt."

    Bekijk het volledige interview met Mazraoui hieronder.

    Poll

    Gaat Ajax de Champions League-groep winnen?

    (3641 stemmen)

    Plaats een reactie

    ajaksiet +370
    donderdag 8 november 2018 om 16:32
    Ik ben al blij dat ze 2e worden in deze poule. Pff, Zware poule, alleen die van PSG/Napoli/Liverpool is sterker. Laat de reacties maar komen!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 16:33]
    Vind ik leuk
    Vowtar +5216
    donderdag 8 november 2018 om 16:35
    Haha, dit is wel kwaliteitsaas om op VP mee te gaan vissen!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 16:36
    PSV poule is zwaarder
    Vind ik leuk
    Tsubamba +511
    donderdag 8 november 2018 om 16:44
    PSV hoort met 2 vingers in de neus eerste te worden in hun groep, beschamend dat ze slechts 1 punt hebben gepakt! (ik doe ook mee)
    Vind ik leuk
    ajaksiet +370
    donderdag 8 november 2018 om 16:45
    Klopt meer kilo's inderdaad, maar niet wat voetbal betreft. Alleen Barca kan bij de laatste 8 komen de rest zeker niet. Weet je wt een zware poule was? Ajax-Dortmund-Real-City van een paar jaar geleden, 4 landskampioenen. Bij PSV staat 2x de nummer van 5 hun land.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 16:45]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 16:47
    Ja leuk! En wat moeten we hier allemaal mee?
    Vind ik leuk
    ajaksiet +370
    donderdag 8 november 2018 om 18:55
    Dat PSV in Europa niets voorstelt in een normale poule en Ajax wel in een vergelijkbare poule. Ik zal het vergelijk maken:
    Barca is gelijkwaardig aan Bayern
    Inter gelijkwaardig aan Ajax
    Tottenham gelijkwaardig aan Benfica
    PSV is minder dan AEK.

    Dus eigenlijk is de poule van ajax sterker
    Vind ik leuk
    Unknown007 +1861
    donderdag 8 november 2018 om 16:55
    Inter staat gewoon 2e en de Spurs staan 4e..
    Vind ik leuk
    Tsubamba +511
    donderdag 8 november 2018 om 16:59
    Straight facts! Aanpakken!
    Vind ik leuk
    AlecBlc +945
    donderdag 8 november 2018 om 17:14
    Het gaat erover op welke positie ze vorig jaar zijn geëindigd...
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 17:42
    Oh ik dacht dat ze tegen de selecties van dit seizoen speelden
    Vind ik leuk
    JSV +959
    donderdag 8 november 2018 om 17:57
    In 16/17 zat psv toch ook in de CL en toen stonden ze derde of zelfs nog lager afhankelijk van het meetmoment.. de huidige stand zegt namelijk weinig tot niets over de sterkte, je zou dan ook het speelschema, de vernieuwingen van andere elftallen etc. moeten meenemen in de berekening en dat is op z'n minst arbitrair en eigenlijk onbegonnen werk.
    Vind ik leuk
    JSV +959
    donderdag 8 november 2018 om 17:43
    De vraag is of ze dat ook stonden bij kwalificatie.. antwoord is, nee!
    Je gaat dus niet door voor de koelkast.
    Vind ik leuk
    Unknown007 +1861
    vrijdag 9 november 2018 om 09:49
    Ze spelen toch ook niet tegen het inter ofs purs van vorig seizoen?

    Misschien iets te hard met je hoofd tegen die koelkast aangelopen, maar inter is vorig seizoen dan alsnog 4e geworden en Spurs 3e (anders speelde ze niet in de CL).

    Dus leuk je met je semi grappige opmerking, maar er klopt geen ene flikker van. #Fakenews
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 09:53]
    Vind ik leuk
    JSV +959
    zaterdag 10 november 2018 om 11:55
    Blablabla, aan het einde van het seizoen ga je zien dat Inter echt niet ineens bij de beste 20 komt te zitten en dat de coëfficiënt een prima graadmeter is.

    Zelfs al zou je het mogen doen is een geheel nieuw elftal kopen geen garantie op een team.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 10 november 2018 om 11:55]
    Vind ik leuk
    Swout +700
    donderdag 8 november 2018 om 17:49
    Al stond Inter 12e en Spurs 25ste.. Dit zwakke Psv kan van geen enkele tegenstander winnen in de CL
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 17:51
    Ajacied zeker?
    Vind ik leuk
    JSV +959
    donderdag 8 november 2018 om 17:59
    Nee, aandachtig toeschouwer. En als je zo vaak op voorsprong kan komen, maar het nooit uitspeelt ligt dit aan hen zelf.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 17:59]
    Vind ik leuk
    Nilsinno +217
    donderdag 8 november 2018 om 18:08
    Idd als scoren in de laatste minuten zoals PSV in de eredivisie is is dit idd een grote zwakte als de ploegen iets sterker worden
    Vind ik leuk
    ajaksiet +370
    donderdag 8 november 2018 om 19:39
    Nee, ajaksiet. en Ja PSV is erg slecht in Europa.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1007
    donderdag 8 november 2018 om 21:10
    Leer nu eerst ff het woord Ajacied goed schrijven voor je weer een commentaar post. Vraag me wel af waar Mazraoui was bij de wedstrijdbespreking als hij niet snapt waarom Tadic in de spits speelde....
    Vind ik leuk
    Swout +700
    donderdag 8 november 2018 om 17:47
    Psv is zo ongelofelijk zwak, dat iedere poule in de CL te zwaar is voor ze.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4665
    donderdag 8 november 2018 om 18:16
    Wat wil je ook, er is geen concurrentie in de Eredivisie
    Vind ik leuk
    JSV +959
    donderdag 8 november 2018 om 20:20
    Toch gek dat psv dan geen recordkampioen is..
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 02:02
    Record kampioen in de afgelopen 4 jaar bedoel je zeker lmao 😂
    Vind ik leuk
    JSV +959
    zaterdag 10 november 2018 om 11:50
    Over het woordje "geen" heen gelezen?
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 november 2018 om 20:19
    Ja denk het wel 😂
    Vind ik leuk
    fier&koen +546
    donderdag 8 november 2018 om 23:33
    Kijk naar zijn naam. Kan dat niet eens correct schrijven haha Flapdrollen level is weer hoog.
    Vind ik leuk
    1904088 +146
    donderdag 8 november 2018 om 16:38
    Doe normaal joh, slaat nergens op wat je zegt. Er zijn veel zwaardere poules.

    Zo goed? ;)
    Vind ik leuk
    Chucky +784
    donderdag 8 november 2018 om 16:44
    🙊🙊
    Vind ik leuk
    younited +4015
    donderdag 8 november 2018 om 16:33
    Sympathieke vent, en hij was goed gister!
    Vind ik leuk
    hantayo +1069
    donderdag 8 november 2018 om 17:46
    heeft zich wel verbeterd inderdaad
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 16:35
    Ze zullen nu echt niet meer Bayern inhalen
    Vind ik leuk
    thierryer +1657
    donderdag 8 november 2018 om 16:41
    Is dat belangrijk dan?
    Vind ik leuk
    Wim59 +104
    donderdag 8 november 2018 om 17:00
    Hoezo niet? Thuis gewoon winnen van bayer en bij aek ook winnen dan sta je erboven.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 17:08]
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +198
    donderdag 8 november 2018 om 17:47
    Thuis 'gewoon'winnen..
    Vind ik leuk
    Wim59 +104
    donderdag 8 november 2018 om 17:49
    Yep gewoon winnen.
    Vind ik leuk
    JSV +959
    donderdag 8 november 2018 om 18:01
    Dat is wel waar elk team met ambities denkt de punten te halen.. dat jij (en psv) dit niet doen is nu net het probleem.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 17:25
    Dat kan toch zomaar gebeuren, na nog 2 winst partijen.
    Vind ik leuk
    1904088 +146
    donderdag 8 november 2018 om 16:36
    Vreemd dat hij niet weet waarom Tadic in de spits stond. Neem aan dat dit uitvoerig besproken is voorafgaande aan de wedstrijd.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 16:42]
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1050
    donderdag 8 november 2018 om 16:39
    Daar dacht ik ook gelijk aan.
    Je hebt een hele tactische bespreking en dan zegt er een.
    Weet niet waarom hij in de spits stond.
    Of hij is in slaap gedommeld of hij neemt ten hag niet serieus.

    En nu gaan er vast mensen reageren die roepen dat ten hag het miss alleen aan tadic heeft uitgelegd.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 16:45
    Ik denk dat hij Ten Hag niet verstond.... ;)
    Vind ik leuk
    El Cazador +6563
    donderdag 8 november 2018 om 17:27
    10 likes voor deze opmerking!!!!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 16:37
    MazraouWIE?
    Vind ik leuk
    Tsubamba +511
    donderdag 8 november 2018 om 16:46
    Nee sorry man, deze is best slecht
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 16:49
    Dat is die Nederlander die voor Marokko wil spelen
    Vind ik leuk
    Tsubamba +511
    donderdag 8 november 2018 om 16:51
    Zit je nou tegen je zelf te praten of was dit aan mij gericht?
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 16:52
    Aan iedereen die het graag wil lezen
    Vind ik leuk
    Tsubamba +511
    donderdag 8 november 2018 om 16:53
    Namens ons allen bedankt!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 16:38
    Mazraoui heeft niet het gelijk aan zijn kant. Tadic is veel sneller dan de twee andere spitsen. Weliswaar kan hij ook als linkeraanvaller goed uit de voeten.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 16:45
    Tadic is veel sneller? Dat valt toch allemaal wel mee haha.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 16:45
    Dolberg is echt wel sneller dan Tadic.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23955
    donderdag 8 november 2018 om 16:53
    Dat is waar en dat weet deze back ook wel. Maar hij wil niemand van zijn ploeg afvallen, en al helemaal zijn trainer-coach niet. Dus eerder een onhandig antwoord, denk ik.
    Vind ik leuk
    aphex twin +1371
    donderdag 8 november 2018 om 21:54
    Dolberg was afgelopen wedstrijd in de Eredivisie zelfs de snelste van het veld (32km)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 21:54]
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17712
    donderdag 8 november 2018 om 16:46
    We worden 2e en Tadic scoorde gelukkig wel, maar speelde verder niet echt goed. Vind ik..
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 16:46]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 16:52
    Speelde ook niet goed maar vond hem wel redelijk balvast(wat ook de reden is hoezo hij en niet Dolberg in de spits stond). Daarnaast denk ik ook dat vanwege het vele rouleren van de posities gister, het beter is om op zo'n moment Tadic te laten spelen als spits omdat hij makkelijker met de links/rechtsbuiten kan wisselen
    Vind ik leuk
    lebonton +804
    donderdag 8 november 2018 om 17:58
    Staat hij eigenlijk als doelpuntenmaker op het wedstrijdformulier? Welbeschouwd was het een eigen doelpunt van die Portugees die de bal het doel in sloeg.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17712
    donderdag 8 november 2018 om 18:12
    Geen idee, hoop van niet, des te zuurder voor die Portugezen! ;-D
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 19:03
    Nee natuurlijk niet
    Het voetbal was o.m. in de 1e helft niet om aan te zien
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 19:31
    Ajax gaat de poule wel winnen die oudjes uit Duitsland die krijgen hier ook nog een paar doelpunten voor hun kiezen . Ik denk dat die wedstrijd tegen BayrenMunchen makkelijker wordt als tegen AEK. Daar word het gelijk.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1007
    donderdag 8 november 2018 om 21:10
    Vraag me wel af waar Mazraoui was bij de wedstrijdbespreking als hij niet snapt waarom Tadic in de spits speelde....
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws