Koeman staat open voor Groningen: 'Ik voel me nergens te groot voor'

    Koeman staat open voor Groningen: 'Ik voel me nergens te groot voor'

    donderdag 8 november 2018 om 17:10

    Mocht FC Groningen in de toekomst op zoek moeten naar een nieuwe hoofdtrainer, kan het altijd aankloppen bij Erwin Koeman. De oefenmeester sluit niet uit ooit nog eens aan de slag te gaan bij de Trots van het Noorden.

    "Wat de toekomst brengt, staat in de sterren geschreven, maar één ding: niet geschoten is natuurlijk altijd mis en vragen staat vrij", aldus Koeman tegenover Dagblad van het Noorden. "Als het nee is, is het nee, maar als het ja is, is het ja. Dan gaat het misschien wel een keer gebeuren."

    Koeman stelt nog altijd warme gevoelens te hebben voor de club. "Ik volg de club op de voet en voel me in ieder geval nergens te groot voor. Ik geniet net zoveel van het spelletje bij Everton of Fenerbahce als bij mijn cluppie vv Acht, al is het lang niet altijd een feest om trainer te zijn. Maar FC Groningen zal me altijd blijven triggeren."

    Plaats een reactie

    donderdag 8 november 2018 om 17:16
    Het heeft altijd wat potsierlijks als iemand van het kaliber Erwin Koeman zegt dat hij zich nergens te groot voor voelt, zeker in relatie tot het hoofdtrainerschap bij FC Groningen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 17:18]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 17:52
    Inderdaad! Wat heeft Erwin Koeman nou gepresteerd als trainer? Zijn grootste club was Feyenoord en daar is hij ook mislukt. Geloof ook nog een keer Hongarije en verder alleen maar C garnituur. Hij mag blij zijn als een club als Groningen interesse in hem zou hebben.
    Vind ik leuk
    Enden +4116
    donderdag 8 november 2018 om 21:19
    Volgens mij is dat nog steeds 5 maal zo veel als de huidige traimer van Groningen
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 21:53
    Dat is de context toch niet?
    Vind ik leuk
    Enden +4116
    donderdag 8 november 2018 om 22:10
    Groningen zou de handen dicht mogen knijpen met een coach als Koeman.

    - Als speler meer ervaring dan iedere groningen speler.
    - Een Nederlandse coach
    - Rustig en evenwichtig
    - Veldtrainer geweest in Nederland, Engeland en Turkije.

    Persoonlijk vind ik dit zelfs 1 van de beste trainers voor Groningen

    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 11:17
    Gebaseerd op Wikipedia? ;-)

    Jouw kwalificatie-opsomming geldt ook voor Buijs, muv veldtrainer in 't buitenland.
    Dit seizoen heb ik nog geen moment het idee gehad dat Buijs vervangen zou moeten worden m.a.g. dat het daarna beter zou gaan.
    Vind ik leuk
    Enden +4116
    vrijdag 9 november 2018 om 20:29
    Ervaring van Koeman is wel ff van een ander niveau.
    Vind ik leuk
    Paddepoel +437
    vrijdag 9 november 2018 om 09:53
    Wel ff alles in perspectief zien he Zlatan Eindbaas.
    Bij Feyenoord mocht hij destijds geen cent uitgeven, er was totaal geen geld beschikbaar.
    Seizoen erop kwam de nieuwe trainer en die mocht opeens weer spelers halen.
    Rijkaard is dacht ik gedegradeerd met Sparta en wint bijna alles met Barca....gek he.
    Vind ik leuk
    JoTaPe +858
    donderdag 8 november 2018 om 17:18
    Jaja. Ook hij en broer groot geworden in Groningen! Eerst bij GRC later bij de FC!
    Daarna beiden mooie carrière gehad en de EK gewonnen!
    Zou mooi zijn als hij idd een keer trainer wordt bij Grunn
    Vind ik leuk
    Koeien +2527
    vrijdag 9 november 2018 om 11:08
    Als dat gaat gebeuren zouden we meteen een tribune naar 'm moeten vernoemen!
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 14:54
    Is er al (zuidzijde)
    Vind ik leuk
    El Cazador +6563
    donderdag 8 november 2018 om 17:22
    Geef eerst maar eens de huidige trainer Buys de kans. Heb het idee dat hij het lek boven heeft.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 17:25
    Staat ook bij ''in de toekomst'' Voor nu buijs idd maar mocht dat een keer mis gaan in de toekomst dan is het top als erwin terugkomt. :)
    Vind ik leuk
    Cookee +10846
    donderdag 8 november 2018 om 18:00
    Hij liet spelers de opstelling maken en die kozen 4-4-2.
    Niet lullig bedoeld hoor, een trainer die luistert hoeft niet slecht te zijn toch?
    Vind ik leuk
    Krav +109
    donderdag 8 november 2018 om 18:58
    Nee idd. De moderne manager (ook in hrt bedrijfsleven) zorgt juist voor een gezamelijk besluit. Zo is iedereen het eens en voelen zich verantwoordelijk en zetten ze juist een stapje extra

    Van gaal ging 532 spelen op aandringen van de grote 3.
    Vind ik leuk
    Cookee +10846
    donderdag 8 november 2018 om 19:08
    Mmmm... ik ben niet zo'n van Gaal fan.
    En 5-3-2 vind ik een vervelende optie.
    Maar ik snap je punt, je hebt gelijk.
    Vind ik leuk
    Krav +109
    zaterdag 10 november 2018 om 09:41
    Ik ben ook geen fan van 532. Maar het was een voorbeeld van hoe van gaal als man veranderd is naar een moderne trainen. Vroeger moesten spelers zich aanpassen aan zijn manier. Op het wk gaf hij gehoor aan de spelers die het verschil konden maken
    Vind ik leuk
    Cookee +10846
    zaterdag 10 november 2018 om 12:40
    Ja, het was de enige mogelijkheid met die spelers.
    Maar mij maakte dat niet echt blij.
    Uitvoering is voor mij even belangrijk als uitslag.
    Vind ik leuk
    Koeien +2527
    vrijdag 9 november 2018 om 11:29
    Daar is helaas geen woord van waar.

    Van Gaal overwoog een 3-5-2 met 1 controleur (Nigel) 3 aanvallende mids en een valse 9.

    Toen heeft hij Blind laten kijken naar ploegen die in staat waren Barca/Spanje te verslaan. In 2013 haalde Italie gelijkspel en in de CL won (ik meen) Juve hiermee tegen Barca in datzelfde jaar met dat systeem, waar de 5-3-2 in de opbouw een 3-5-2 werd.

    Dit heeft hij volgens voorgelegd aan de spelers die daar vervolgens "mee eens" waren.

    "Mee eens" tussen haakjes, want met Van Gaal ben je het niet oneens, je doet gewoon wat hij zegt en hij duld geen tegenspraak.
    Vind ik leuk
    Krav +109
    zaterdag 10 november 2018 om 09:42
    Van gaal heeft zelf in een interview toegegeven dat robben van persie en sneijder dit systeem hebben geopperd bij van gaal
    Vind ik leuk
    bennings +312
    donderdag 8 november 2018 om 17:23
    Typisch gevalletje van net niet
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2267
    donderdag 8 november 2018 om 17:25
    Met Groningen komt het wel goed ,word een goede middenmoter.
    Vind ik leuk
    ronniever +158
    donderdag 8 november 2018 om 17:32
    De kop dekt de lading van de inhoud van het verhaaltje niet he , zo lijkt het net of hij al aan de poten van Buijs aan het zagen is maar hij heeft het over wat er in de sterren staat geschreven en bovendien houden die Turken hem misschien nog wel 2,5 jaar daar ! :)
    Vind ik leuk
    Cookee +10846
    donderdag 8 november 2018 om 18:02
    Als Erwin politiek commentaar gaat leveren, dan houden ze hem daar zeker nog wel even. Maar in een kleinere ruimte dan een stadion vrees ik.
    Vind ik leuk
    Pancev +127
    donderdag 8 november 2018 om 17:33
    Wesley Sneijder voelt zich ook nergens te groot voor, maar die hangt het tenminste niet aan de grote klok (waarschijnlijk omdat 'ie daar helemaal niet bij komt, maar goed dat terzijde...).
    Vind ik leuk
    Hast57 +1998
    donderdag 8 november 2018 om 17:37
    Een staartklok dan kan hij toch aan de gewichten trekken..
    Vind ik leuk
    Cookee +10846
    donderdag 8 november 2018 om 18:04
    Hoe doet ie dat als de klok vooruit moet... Yolanthe zeker.
    Of gebruikt ie het trapje van het aanrecht?
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    vrijdag 9 november 2018 om 14:21
    nee die voelt zich nergens te groot voor maar vraagt wel ff 2 miljoen salaris
    Vind ik leuk
    gerard.. +259
    donderdag 8 november 2018 om 17:43
    schande dat hij dat zegt lekker collegiaal
    Vind ik leuk
    035 +5827
    donderdag 8 november 2018 om 18:55
    Juist!!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 17:47
    Wat een verschrikkelijke waardeloze wedstrijd zeg nu op Fox Sport tussen Fenerbahce en Anderlecht, dus ga maar naar FC Groningen toe.

    Update.
    Maar voorlopig staat Koeman z.n ploeg wel met 2 - 0 voor tegen Anderlecht.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 18:26]
    Vind ik leuk
    Cookee +10846
    donderdag 8 november 2018 om 18:06
    Ik hoor volgende week weer Oranje-week.
    Waardeloos. Nietszeggend toernooi ook nog.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 18:16
    Verschrikkelijk wordt dat volgende week.
    Vind ik leuk
    Cookee +10846
    donderdag 8 november 2018 om 18:39
    Haha, we tellen de seconden samen af.
    Vind ik leuk
    frhoi +903
    vrijdag 9 november 2018 om 09:54
    Wel oranje in t mooiste stadion van Nederland.
    Vind ik leuk
    Koeien +2527
    vrijdag 9 november 2018 om 12:09
    je kan ook gewoon niet gaan kijken natuurlijk...
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 12:12
    Ken door prive omstandigheden niet meer naar het stadion maar om Feyenoord niet op Fox Sport te zien dat gaat mij veel te ver en ken ik niet maken.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9451
    donderdag 8 november 2018 om 17:47
    Het zal wel naar z'n zin moeten zijn anders loopt hij zo weg.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 17:49
    Ja dat lijkt me ook wel een goede match Erwin en Groningen
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 17:53
    Voor geld draait niemand zich om !!!!!!!!!! Ook gene Koeman , Ronald sprong op de trein
    Vind ik leuk
    Cookee +10846
    donderdag 8 november 2018 om 18:10
    Erwin is geen geldwolf, is een eerlijke kerel.
    Als het hem ergens niet aanstaat dan stapt ie op... geld of niet.
    Een man met principes.
    Alleen het principe in Turkije te willen trainen verbaast me dan weer.
    Vind ik leuk
    Hulsink +509
    donderdag 8 november 2018 om 17:58
    En waarom zou hij zich dan ergens te groot voor voelen? Is daar dan een reden voor?
    Vind ik leuk
    Cookee +10846
    donderdag 8 november 2018 om 18:08
    RKC of Groningen... scheelt niet veel.
    Maar Erwin mag ik wel, het is een fijne kerel.
    Als je zo lang als trainer bezig bent dan moet je ook je eigen club een keer doen... dat geldt ook voor Dicky Advocaat.
    Maar het moment van instappen nu, lijkt me niet ideaal.
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1119
    donderdag 8 november 2018 om 18:25
    Dicky heeft zijn cluppie al gedaan,namelijk Sparta! Heeft bij Utreg volgens mij maar 1 seizoen gevoetbald.
    Vind ik leuk
    Cookee +10846
    donderdag 8 november 2018 om 18:42
    ADO bedoelde ik toch? Hij zegt dat ie daar 11 jaar rondliep?
    Ik kan me hem herinneren in geel-groen namelijk.
    Was dat voor Sparta of daarna?
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1119
    donderdag 8 november 2018 om 18:52
    Je hebt helemaal gelijk ouwe!!!! Mea Culpa......Dicky is in zijn hart ADO en ook een echt Hagenees. Laten we het maar op een black-out mijnerzijds houden,want ondanks die 4 a 5 jaar Sparta is Advocaat=ADO.......je hebt helemaal gelijk Cookee....!!
    Vind ik leuk
    Cookee +10846
    donderdag 8 november 2018 om 19:06
    Hij is ook Sparta, net zo goed, ik zie hem in gedachten nog in dat shirt lopen... alleen plakt mijn brein zijn huidige ouwe kop erop... das geen gezicht Rebel.
    Maar alle hulde aan Dicky, prima kerel.
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1119
    donderdag 8 november 2018 om 19:14
    Hij had toen minder haar dan nu ha,ha....Altijd die ene lok over zijn kale knar en gaan als de brandweer. Echt nog 1 van de oude garde toendertijd: uitdelen maar ook incasseren!!! Geweldig!!
    Vind ik leuk
    Cookee +10846
    donderdag 8 november 2018 om 20:00
    Ja, joh kerels van stavast.
    Die gasten kregen een peer, zeiden niks stonden op en gaven een hand... een elleboogje doen dat deden ze niet, ze streden hard maar fair.
    Perongeluk op een voet staan deden ze ook niet.
    Dick is nu 70 die kent niet anders dan werken.
    Ik vermoed niet dat ten Hag met 70 nog bezig is.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 19:28
    Pfffff aub niet koeman. Alleen maar emotie in dit verhaal. Hebbem we in groningen helemaa niets aan.
    Vind ik leuk
    Koeien +2527
    vrijdag 9 november 2018 om 12:12
    mwoa, ik zie niet was er mis is als Koeman de FC gaat coachen.
    Vind ik leuk
    Mo +11669
    donderdag 8 november 2018 om 19:38
    Erwin Koeman die zich niet te groot voelt voor Groningen... Als je zoiets leest denk je dat het om Van Gaal of Wenger ofzo gaat maar het gaat over Erwin Koeman, een trainer die werkelijk nog niks heeft gepresteerd. Zou te gek voor worden zijn als hij hier zich te groot voor zou voelen.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2676
    vrijdag 9 november 2018 om 12:31
    Lezen we mee Hans Nijland?
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    vrijdag 9 november 2018 om 14:19
    deze amateur trainer voelt zich niet te groot maar is overal mislukt
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws