Afgang voor Strootman, Willems dendert door, zure avond voor Babel en Lens

    Afgang voor Strootman, Willems dendert door, zure avond voor Babel en Lens

    donderdag 8 november 2018 om 20:52

    Olympique Marseille haalde vorig seizoen nog de finale van de Europa League, maar is donderdagavond na vier (!) poulewedstrijden al kansloos voor de knock-outfase. L'OM moest een resultaat halen tegen SS Lazio, maar verliet de Italiaanse hoofdstad met een nederlaag.

    Vlak voor rust ging het mis voor Marseille, waar Kevin Strootman negentig minuten lang op het middenveld speelde. De bal viel loodrecht omhoog in het strafschopgebied van de Fransen en Marco Parolo verraste doelman Yohann Pélé met een kopbal. Na rust werd de Marseille-verdediging opengereten door een één-twee tussen Joaquin Correa en Ciro Immobile. Correa rondde koeltjes af: 2-0. Na knullig balverlies van de thuisploeg werd de spanning teruggebracht door Florian Thauvin. Lazio strok de 2-1 voorsprong echter over de streep en bezegelde het lot van Marseille.

    De kaarten in Groep H zijn hiermee na vier wedstrijden al geschud: Lazio en Eintracht Frankfurt zullen ook na de winterstop Europa League-voetbal spelen. De Duitsers boekten op bezoek bij het Cypriotische Apollon Limassol hun vierde Europese zege op rij. Jetro Willems opende het bal met een fraaie steekpass op Luka Jovic: 0-1. Voormalig FC Utrecht-spits Sébastien Haller en Mijat Gacinovic beslisten het duel na de rust. Emilio Zelaya kwam nog twee keer op het wedstrijdformulier, maar kon een nederlaag niet meer voorkomen: 2-3.

    Racing Genk-Besiktas 1-1
    Het Besiktas van Jeremain Lens en Ryan Babel moest twee weken geleden nog een pijnlijke 2-4 thuisnederlaag slikken tegen Racing Genk en leek in de 'returnwedstrijd' revanche te nemen. Kort nadat Lens uit was gevallen met een blessure, schoot Ricardo Quaresma na een counter de 0-1 achter doelman Danny Vukovic. De koploper van België had nog 75 minuten om de achterstand goed te maken en slaagden daar pas in de slotfase in. De Noor Sander Berge tekende kort voor tijd de gelijkmaker.

    Doordat het Zweedse Malmö FF en het Noorse Sarpsborg ook op 1-1 eindigden, verandert er weinig aan de stand in Poule I. Racing Genk leidt met zeven punten, Malmö en Sarpsborg hebben er ieder vijf en Besiktas sluit de rij met vier punten.

    BATE Borisov-Chelsea 0-1
    Chelsea kan het in het vervolg van de eerste seizoenshelft rustig aan doen: The Blues boekten op bezoek bij BATE Borisov hun vierde zege in Poule H en hebben zich nu al verzekerd van een ticket voor de knock-outfase. Eén flits bleek voldoende voor de Londenaren. Olivier Giroud kroop naar de eerste paal na een knappe voorzet van Emerson Palmieri en kopte de enige treffer van de avond binnen.

    Het Hongaarse MOL Vidi maakt de grote kans om met Chelsea mee te gaan naar de volgende ronde. Georgi Milanov bezorgde zijn ploeg een 1-0 zege op het Griekse PAOK Saloniki. De Hongaren staan nu op zes punten en kunnen theoretisch gezien nog in punten gelijk komen met Chelsea. PAOK en BATE Borisov volgen met allebei drie punten.

    Overige uitslagen:
    Rapid Wien-Villarreal 0-0
    Spartak Moskou-Glasgow Rangers 4-3
    FK Krasnodar-Standard Luik 2-1
    Akhisarspor-Sevilla 2-3
    FC Astana-Jablonec 2-1
    Dinamo Kiev-Stade Rennes 3-1

    Lees meer over:Europa League

    Plaats een reactie

    Drobtine +2521
    donderdag 8 november 2018 om 20:55
    Ja dat krijg je als je Strontman opstelt
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9417
    donderdag 8 november 2018 om 21:03
    Je kon er op wachten.
    Vind ik leuk
    Srbija +226
    donderdag 8 november 2018 om 21:18
    Ik vind Strootman oprecht heel slecht
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 21:58
    Beetje meer respect mag wel..
    Vind ik leuk
    Gerro +6674
    donderdag 8 november 2018 om 22:43
    Verklootman kan ook.
    Vind ik leuk
    Koeien +2528
    vrijdag 9 november 2018 om 10:46
    Strootvrouw
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 21:01
    maar gelukkig mogen ze wel mee gaan doen in de super league...geen idee wat ze daar te zoeken hebben
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 21:06
    Gekke wedstrijd in Moskou, jammer dat Rangers uiteindelijk net tekort kwam (4-3), toch staan ze er met 5 punten na 4 duels zeker niet heel slecht voor in de groep, ze moeten later deze maand wel thuis van Villareal zien te winnen als het even kan.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 21:14
    Zoud wel leuk zijn als Rangers het haalt met Gerrard als trainer.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 21:17
    Doet het inderdaad helemaal niet onaardig, net zoals Frank Lampard goed werk doet bij Derby County, ze staan nu op een keurige vijfde plek in het Championship (wat uiteindelijk recht zou geven op de play-offs voor promotie) en maar 2 punten achter koploper Leeds.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 21:19]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 21:29
    Idd mooi om te zien dat die legendes het ook goed doen als trainer!
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1007
    donderdag 8 november 2018 om 21:07
    Nou die huldigingen op het Museumplein moeten nog ff wachten.
    Strootman is nog niet uitgeleerd merk ik.
    Vind ik leuk
    Hast57 +1998
    donderdag 8 november 2018 om 21:07
    Een bal die loodrecht omhoog valt. Ik loop al een poosje rond op deze aardbol maar dat heb ik nog nooit gezien.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 21:09
    De bal VIEL loodrecht OMHOOG .... ja ja ... sterke tekst weer.
    Vind ik leuk
    HJR +7871
    donderdag 8 november 2018 om 21:36
    Haha iets klopt hier net, je begint het bericht te lezen, dan ben je er al gelijk weer klaar mee :)
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 21:09
    Die haller wat een speler is dat.Hoop dat PSV hem haalt
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 21:13
    Kunnen ze niet betalen
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 21:24
    Psv wel hoor.ligt er ook aan hoeveel ze vragen
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 21:29
    Nee, PSV gaat geen 15 miljoen betalen voor Haller
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:04
    Ik denk dat hij heel wat meer moet kosten dan 15 miljoen.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5518
    donderdag 8 november 2018 om 21:32
    Dan zullen ze eerst weer moeten gaan verkopen. Je hebt het gehoord van je eigen voorzitter Geen Europees voetbal en geen beker meer, de huidige selectie zal moeten worden uitgedund.
    Vind ik leuk
    Twardt +357
    donderdag 8 november 2018 om 21:12
    Ach, een jaar ervoor wist een finalist zich niet eens te plaatsen voor de voorronde, dus dit valt best wel mee.
    Vind ik leuk
    Lamzia +105
    donderdag 8 november 2018 om 21:25
    Alleen wij en lyon kunnen het franse eer nog redden
    Vind ik leuk
    Sanders +3900
    vrijdag 9 november 2018 om 02:19
    Alleen lyon* psg zal nooit als een eervol team gezien worden vrees ik. Kwestie van net zo veel olie geld erin pompen tot jullie eindelijk een keer de champions league winnen. Heel triest. Gelukkig werkt het tot nu toe nog voor geen meter.
    Vind ik leuk
    Lamzia +105
    vrijdag 9 november 2018 om 22:39
    zorgen jullie maar eerst voor om ons bij te houden in europa :)
    Vind ik leuk
    Sanders +3900
    zaterdag 10 november 2018 om 00:28
    Ik ben geen lyon fan hoor. Heb eigenlijk uberhaupt niet heel veel met frans voetbal.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21433
    donderdag 8 november 2018 om 21:31
    De bal viel loodrecht omhoog...... now I am confused...
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 22:00
    ja de redactie is pro ajax dus dan kan je dit soort teksten verwachten toch. :)
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21433
    vrijdag 9 november 2018 om 05:24
    ;-)
    Vind ik leuk
    Koeien +2528
    vrijdag 9 november 2018 om 10:44
    "De bal viel loodrecht omhoog"

    Naast de reguliere spelvaudten op VP nu ook natuurkundig niet meer verantwoord.

    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws