Mido en Van der Meyde komen niet meer bij: 'Ik vloog de grensrechter om zijn nek!'

    Mido en Van der Meyde komen niet meer bij: 'Ik vloog de grensrechter om zijn nek!'

    donderdag 8 november 2018 om 21:17

    Ahmed Hossam, beter bekend onder zijn voetbalnaam Mido, zal zijn eerste bekerfinale in Nederland nooit vergeten. De Egyptenaar wist in 2002 als spits van Ajax de beker te winnen, nadat een duidelijke buitenspelgoal van Wamberto werd goedgekeurd door de arbitrage.

    Ajax won vervolgens in de verlenging van FC Utrecht dankzij Zlatan Ibrahimovic. Mido kan zich de avond in De Kuip nog goed herinneren. "Dat was vijf of zes dagen nadat we kampioen waren geworden. We hebben toen vier dagen lopen feesten", schatert de oud-spits in gesprek met oud-ploeggenoot Andy van der Meyde in diens YouTube-show Bij Andy in de Auto. "Tijdens de warming-up rook ik alleen maar champagne om me heen."

    Ajax leek met 2-1 te verliezen van FC Utrecht, maar Wamberto maakte in de blessuretijd zijn beruchte buitenspelgoal. "Dat was drie meter buitenspel! Iedereen rende op Wamberto af om te juichen, maar ik ging naar de grensrechter. En ik vloog hem om de nek!", aldus een uitgelaten Mido. "En hij zei: ga weg, you fucking bastard! Ik raak mijn baan kwijt!"

    De anekdote van Mido begint op minuut 18:45.

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    Stack5 +3038
    donderdag 8 november 2018 om 21:18
    Ja lachen joh...
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1014
    donderdag 8 november 2018 om 21:25
    😂😂 sorry maar ik vind je reactie wel een beetje grappig.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7559
    donderdag 8 november 2018 om 22:24
    Vieze vuile racist die mido. Eng mannetje.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3176
    vrijdag 9 november 2018 om 08:44
    ?heb ik iets gemist van mido?
    Vind ik leuk
    Voebtal +7559
    vrijdag 9 november 2018 om 09:00
    Zou kunnen.. hij wilde alle Joden verbranden ofzo.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3176
    vrijdag 9 november 2018 om 09:02
    Wauw das minder man ,sowieso heb ik niks met racisme en discriminatie ,die wist ik niet ,kijk je toch anders tegen zo iemand aan man,net als kenneth perez een beetje die mido dus
    Vind ik leuk
    Voebtal +7559
    vrijdag 9 november 2018 om 09:06
    Precies mijn punt..
    Vind ik leuk
    Stack5 +3038
    vrijdag 9 november 2018 om 10:12
    Kenneth perez??? Heb ik dat dan weer gemist?
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3176
    vrijdag 9 november 2018 om 10:20
    Serieus ? Zoek t maar op , hij noemde iemand een bepaald 'iets ' .
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1281
    vrijdag 9 november 2018 om 09:08
    Hahha wel mooie actie ... mido is dan wel egyptenaar maar dat is de klasse van een ajacied !!!!
    Vind ik leuk
    The Iceman +10426
    donderdag 8 november 2018 om 21:20
    Ik zie Hans Kraay jr. nog janken.
    Vind ik leuk
    Talentscout +1171
    donderdag 8 november 2018 om 21:23
    Die was voor Utreg?
    Vind ik leuk
    The Iceman +10426
    donderdag 8 november 2018 om 21:24
    Zeker. Die stond met tranen in z’n ogen te presenteren. Geboren in Utrecht en van huis uit natuurlijk ook een beetje anti-Ajax.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 21:30
    Een beetje? Ik zie nog zn chagrijnige kop voorbij komen bij de rode kaart van st. Juste
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1105
    donderdag 8 november 2018 om 21:21
    Als dit waar is ...is het matchfixing.
    Vind ik leuk
    Florian87 +10973
    donderdag 8 november 2018 om 21:27
    Meteen aangifte doen :D
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1105
    donderdag 8 november 2018 om 22:42
    Nu snap ik hoe ajax aan al die prijzen is gekomen.
    Vind ik leuk
    Kevindo +1164
    vrijdag 9 november 2018 om 09:40
    Onderwerp: vermoeden van metsjfiksing
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 21:21
    Mido wat een held als PSV fan zeg ik toch wat een legend is hij
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 21:25
    Als je zo een wedstrijd moet winnen;-)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 21:27]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 21:34
    Ach, dat wil je niet, maar gebeurd gewoon.
    Vind ik leuk
    HJR +7877
    donderdag 8 november 2018 om 21:47
    Op zo'n moment snap ik nog wel dat ze blij zijn. Ook al is het natuurlijk niet fair. Maar als je hoort dat de spelers van Utrecht je al aan uitlachen zijn.
    Waar ik niet tegen kan en ook niet begrijp is wat gisteren gebeurde bij Sterling. Je staat al voor, je weet dat je dik gaat winnen en je weet dat je zelf valt. Dan loop je toch even naar de scheids toe. Maar goed het geld is belangrijker en dat zal ook zo blijven :(....
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 21:36
    Wat een werelddoelpunt van Wamberto was dat. Goed gezien vd scheids! 🤣🤣
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +5789
    donderdag 8 november 2018 om 21:38
    Met de VAR had hij ook geteld.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26496
    donderdag 8 november 2018 om 22:32
    Heel leuk..Blijft een schande.
    Vind ik leuk
    fier&koen +583
    donderdag 8 november 2018 om 23:37
    Yep zeker waar.
    Iedereen zag het buitenspel.
    Leuk liedje over gemaakt ook nog haha kon ik wel erg om lachen. Jij wat minder dat snap ik heel goed. Andersom zou ik ook pissed off zijn.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1105
    donderdag 8 november 2018 om 22:38
    We kunnen er wel om lachen
    Maar tis overal.
    Dus hier ook.
    Ook al is het zoveel jaar terug.
    Denk ook niet dat ajax hier zo blij mee zal zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 23:04
    Als het Ajax van toen en de spelers van toen een beetje eigenwaarde en een ruggengraat hadden, hadden ze de wedstrijd niet op deze manier moeten willen winnen en Utrecht alsnog de winnende moeten laten maken aangezien de scheidsrechter het niet meer terug kon draaien. Maar dat betekent dat ze respect voor het spelletje en respect voor de tegenstander zouden moeten hebben en dat is te veel gevraagd. Liever winnen door valsspelen (beetje zoals Twente dat ook heeft gedaan de laatste jaren) dan ruggengraat te tonen.
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1281
    vrijdag 9 november 2018 om 09:10
    Hahahaha ben jij van het rode kruis ? Maf !!
    Hahah winnende doelpunt laten maken nog nooit zulke onzin gehoord .. fout van een scheidsrecgtwr !!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 23:39
    Toen ook al werd Ajax bevooroordeeld door d scheids, niets aan veranderd al die afgelopen jaren
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1069
    vrijdag 9 november 2018 om 00:03
    @soeplepel_original:
    Weet je wat Ome Jan Boskamp zou zeggen?

    Quote: "Dondertstraalt ff lekker op joh; een win is een win"
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1281
    vrijdag 9 november 2018 om 09:10
    Ja precies
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 11:14
    Andy te weinig kijkers ofzo dat vp hier mee komt
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 14:08
    Met behulp van de leidsman is Ajax ook 33 keer kampioen geworden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 november 2018 om 11:04
    @koekie en nog een paar van die sukkeltjes:

    Manchester city afgelopen week die penalty, die vonden jullie ook vast terecht. Pakken wat je pakken kunt toch? Wel de opvatting van een kleine club die nooit iets wint hoor. Pipo's.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws