'Kuipvrees? Noteer maar: dat is een verzonnen mythe. Onzin, allemaal gelul!'

    'Kuipvrees? Noteer maar: dat is een verzonnen mythe. Onzin, allemaal gelul!'

    vrijdag 9 november 2018 om 09:15

    De ondermaatse prestaties van Sam Larsson bij Feyenoord hebben 'helemaal niets' te maken met een zogenaamd Kuip-syndroom. ‘Kuipvrees’ bestaat namelijk niet, het is een mythe. Dat zegt Harry van der Laan in gesprek met VoetbalPrimeur.

    Voormalig goalgetter Van der Laan was zelf één seizoen (1990/91) in dienst bij Feyenoord. De FOX Sports-analist herinnert zich dat er begin jaren negentig ook al werd gediscussieerd over een Kuip-syndroom: aankopen van de Rotterdamse grootmacht zouden gebukt gaan onder de druk en het immense verwachtingspatroon van Het Legioen. "Noteer maar: Kuipvrees bestaat niet. Dat is een verzonnen mythe", aldus Van der Laan. "Het is totale onzin!"

    Gelul
    "Of je het wel of niet redt in De Kuip, gaat puur en alleen om kwaliteit. Het heeft niets met Kuipvrees te maken. 10.000, 30.000 of 50.000 mensen in een stadion: doet er niet toe. Het gaat om de weerstanden die bij een topclub ontstaan. Feyenoord-Heracles is een totáál ander duel dan bijvoorbeeld FC Utrecht-Heracles. Er wordt door spelers en fans van Heracles weken naar zo'n wedstrijd toegeleefd. De tegenstander vliegt erop. Bijna elke ploeg graaft zich in en de ruimtes worden dus kleiner. Je krijgt heel ander voetbal."

    "Die zaken bepalen of iemand het niveau van Feyenoord wel of niet aankan. Dan gaan ze het over De Kuip hebben… Allemaal gelul! Het draait om kwaliteit. Er zijn zelfs boeken geschreven over Kuipvrees", weet Van der Laan. "Nu heb je 't met Larsson. Bij sc Heerenveen en andere clubs mocht-ie altijd z'n gang gaan. Dat kán nu eenmaal niet in de top, tenzij je een absolute wereldspeler bent misschien."


    "Larsson is een gewone linksbuiten die zoekende is. Ik vind dat ze hem best wel gesteund hebben. Larsson heeft al veel tijd en kansen gehad van Feyenoord. Vroeger was dat anders. Als je toen een paar wedstrijden niet goed speelde, stond je ernaast."

    "Het is gewoon héél moeilijk. Ik heb het zelf ook meegemaakt. De stap van een Nederlandse club naar Feyenoord, Ajax of PSV is gigantisch. Er zijn maar weinig spelers die daar goed doorheen komen."

    Moeilijk
    Van der Laan, die ruim honderd goals maakte namens ADO Den Haag en bij drie verschillende clubs topscorer werd van de Eerste Divisie, onderstreept dat het voor een aanvaller extra lastig is in de top. "Een middenvelder kan meevoetballen. Een verdediger moet tegenhouden, dan is men al snel tevreden. Van buitenspelers worden goals en assists verwacht, zij moeten iets extra's brengen. Dat is het allermoeilijkste."

    "Steven Berghuis heeft ook fases dat het wat minder loopt, dat-ie het moeilijker heeft. Is nu eenmaal zo. Het heeft ook met het elftal te maken, als het lekker draait wordt het voor een aanvaller makkelijker. Dan maakt Larsson ook sneller z’n goals."

    "Aan de andere kant: bij Heerenveen was het geen doelpuntenmachine, hè? Viel wel mee, toch? Als het allemaal even niet lukt, gaat het zelfvertrouwen achteruit. Dan ontbreekt de overtuiging. Met name bij een aanvaller gaat dat keihard, hoor. Een speler als Larsson valt dan terug op hard weken, wil in ieder geval nuttig zijn voor de ploeg - en dat is niet voldoende natuurlijk."

    (Paul Audenaerd/VoetbalPrimeur)

    Poll

    Komt het ooit nog goed met Larsson in De Kuip?

    (10611 stemmen)

    Plaats een reactie

    Strijp +12997
    vrijdag 9 november 2018 om 09:18
    Het is tijd voor een trainerswissel. Dat is het al meer dan een jaar. Tijd voor vers bloed.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:18
    Ik ben bang van wel.

    Sorry Gio
    Vind ik leuk
    Strijp +12997
    vrijdag 9 november 2018 om 09:20
    Hij kan worden bedankt voor bewezen diensten maar hoe langer hij blijft hoe meer dat verwaterd. Ik vond Gio altijd een type Cocu, een rustige en verantwoording nemende trainer die redelijk voorspelbaar handelt en helaas zijn hoofd meerdere malen aan de zelfde steen stoot. Bij PSV is v Bommel verre van perfect maar ik ben als supporter blij met de verandering, het werd tijd.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12421
    vrijdag 9 november 2018 om 09:52
    Iemand die waarschijnlijk 4 jaar een miljoen per jaar heeft mogen verdienen voor aardig zijn, en 11 poppetjes neerzetten hoeft geen 'sorry' te krijgen. Dat beetje magie wat er was in het kampioensjaar is totaal verdwenen. Het is klaar, het zit er op. Nieuwe bezems, nieuw bloed.
    En over bezemen gesproken, voor Van Geel zit het er ook op.

    Mensen die echt kunnen scouten, met een echt netwerk, en een trainer die met jeugd kan omgaan, ze beter maakt, dát is wat we de komende jaren nodig hebben. Net dat beetje meer creativiteit en kwaliteit, dan een AZ en Vitesse in huis hebben/halen. Dán blijven we die voor, en kunnen we vanuit een vaste 3e plaats, langzaam verder omhoog kijken. Dat gaat never nooit meer lukken met Gio en Martin.
    Vind ik leuk
    Bhj +1601
    vrijdag 9 november 2018 om 10:39
    Moet je wel even vragen of er nog mensen zijn die een zak geld hebben liggen.

    Overigens als John van de Brom in 2015 de best betaalde trainer was met 350.000 per jaar

    Dan gok ik dat Gio nu niet meer dan een half miljoen krijgt. Ik denk ook niet dat Gio het voor het geld doet, die is allang binnen, de komende 5 generaties hoeven niks meer te doen.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12421
    vrijdag 9 november 2018 om 10:51
    Mario Been verdiende destijds al een miljoen om Feyenoord te trainen. Ik ben bang dat de bedragen niet zijn gedaald. Vd Brom in 2015 met 3,5 ton de best betaalde trainer? Bedrag zal kloppen maar denk je niet dat een Cocu en Fronsie toen al veel meer verdienden?
    Nee, ik durf wel te gokken met dat miljoen. Laat het 7-8 ton zijn. Daar hoef je geen medelijden mee te hebben.
    Vind ik leuk
    Bhj +1601
    vrijdag 9 november 2018 om 12:24
    Ik stond er ook van te kijken dat het zo weinig was, maar ik ben ook van mening dat trainers die 1 miljoen krijgen echt uitzonderingen zijn in Nederland. Ik geloof eerlijk gezegd ook weer niet dat Been toen al 1 miljoen pakte.

    Het is op Internet te vinden,of het echt waar is, is natuurlijk de vraag. Alleen dat een trainer (zoveel) meer verdiend dan de beste speler geloof ik echt niet. Op Ajax na heeft iedereen een salarisplafond toch, ik meen niet hoger dan 1 miljoen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 19:52
    Overmars krijgt ook maar 3 a 4 ton.

    Relatief best weinig.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 19:53]
    Vind ik leuk
    Blindsy +12421
    vrijdag 9 november 2018 om 21:10
    Maar die vangt miljoenenbonussen aan transfers..
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 21:16
    Misschien wel ja. Maar dat geldt dan voor elke TD. Vooral in Engeland.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12421
    vrijdag 9 november 2018 om 21:11
    Nee, normaal gesproken verdiend n trainer niet meer dan de beste spelers.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 21:18
    Ik denk ook rond t half miljoen voor Gio.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12421
    zaterdag 10 november 2018 om 05:32
    Meer als genoeg!
    Vind ik leuk
    Voebtal +7574
    vrijdag 9 november 2018 om 10:07
    Onzin. Wie gaat er meer uit deze midelmatige selectie halen?
    Vind ik leuk
    Strijp +12997
    vrijdag 9 november 2018 om 10:17
    Ik mag hopen dat legio trainers meer uit dit Feyenoord kunnen halen dan Gio, het is ongeïnspireerd en voorspelbaar. Er moet meer vuur achter.
    Vind ik leuk
    Kristian +163
    vrijdag 9 november 2018 om 11:14
    Ik kan je vertellen, dat er geen andere trainer zo veel uit Feyenoord gehaald zou hebben als wat Gio eruit heeft gehaald. De selectie is gewoon zeer matig en dat is op het conto van Van Geel te schrijven. Gio heeft het top gedaan met die beperkte middelen. Van Geel! dat is degene die vervangen moet worden.
    Vind ik leuk
    rinirat +2653
    vrijdag 9 november 2018 om 10:53
    Het is meer... wie durft wel de jeugd de kans te geven.
    Vind ik leuk
    Bhj +1601
    vrijdag 9 november 2018 om 10:33
    De meest succesvolle trainer van de afgelopen 20 jaar ontslaan zou ik echt het domste vinden wat je kan doen.

    Je kan wel een nieuwe trainer voor deze groep zetten, maar denk je dat die het beter gaat doen?

    Ik bedoel, je staat nu 3e en als je dan de begroting, het materiaal en de salarishuishouding afzet tegen dat van PSV of Ajax dan is dat toch een hele logische plek.

    Jullie Feyenoorders kunnen wel meer willen, omdat er eindelijk de laatste 3 of 4 jaar weer wat meer is bereikt, maar het is gewoon niet realistisch. Ik denk dat je hard in je handen mag klappen met wat er de afgelopen 4 jaar gebeurd is.

    Daar zouden jullie Gio op jullie knieën voor moeten bedanken. Je staat nu 3e en zit nog in de beker. Geen andere trainert die het beter kan doen hoor.

    Dus ik begrijp echt niet, waarom zoveel "trouwe" Feyenoorders roepen om een vertrek van Ras Feyenoorder en club icoon Gio......

    Waar is die trouw dan gebleven? Beetje hypocriet vind ik het eigenlijk zelfs.
    Vind ik leuk
    Kristian +163
    vrijdag 9 november 2018 om 11:10
    Hier is geen spelt tussen te krijgen. Goed verhaal!
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 19:54
    Leuk verhaal, maar ik zie meer in Kuyt.
    Vind ik leuk
    Kristian +163
    vrijdag 9 november 2018 om 11:08
    Het is helemaal geen tijd voor een trainerswissel. Gio heeft tot nu toe het maximale uit Feyenoord gehaald. Ik ben meer voor een TD wissel bij Feyenoord. Het aankoopbeleid van Van Geel, dat is het probleem.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:18
    Dus een volle of een lege Kuip maakt geen verschil ...
    Supporters u kunt allemaal thuis blijven aankomend weekend, dhr. VdLaan heeft gesproken.
    Vind ik leuk
    Strijp +12997
    vrijdag 9 november 2018 om 09:21
    Kuipvrees bestaat wel degelijk, maar in mijn ogen bestaat dit voor tegenstanders, Feyenoorders zouden hier hun voordeel uit moeten halen.
    Vind ik leuk
    Tsubamba +671
    vrijdag 9 november 2018 om 09:26
    Ja inderdaad, als je bang bent in je eigen huis gaat er iets niet goed
    Vind ik leuk
    rinirat +2653
    vrijdag 9 november 2018 om 10:56
    Als ze leuk kunnen voetballen wel..
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 10:56]
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2730
    vrijdag 9 november 2018 om 10:30
    Lurling was een goed voorbeeld van kuipvrees. Naaide een feyenoorder rood aan en trapte iemand uit de wedstrijd voor hij bij feyenoord kwam en begon met 1-0 achter, toen een paar domme interviews en het publiek moest hem niet meer. Ik steun eigen spelers altijd maar voor een kleine groep is dat anders
    Vind ik leuk
    Bhj +1601
    vrijdag 9 november 2018 om 12:26
    Lurling heeft toch nergens echt gepresteerd buiten NAC? of zie ik dat verkeerd?

    Het licht dus niet aan de vrees, maar aan de kwaliteit van de speler. Kuipvrees is gewoon een slap excuus.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 19:56
    Ziyech was ook boos om een paar fluiters.

    De meeste spelers laten zich toch beinvloeden. Uit of thuis is ook een verschil, dat zal toch een reden hebben.
    Vind ik leuk
    Talentscout +1172
    vrijdag 9 november 2018 om 10:50
    Wim, wat denk je van een middenveld Van Persie, Ayoub en Tapia?
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 19:58
    Te aanvallend. Drie aanvallers en van Persie erbij, dat is teveel van het goede. Daarom begrijp ik de keuze voor Vilhena wel.
    Je moet toch minimaal 6 verdedigende spelers hebben.

    Van de backs mag je aanvallend wat meer verwachten. Dat valt ook niet mee.

    Malacia lijkt een beetje bang geworden, na zijn kaartenregen. En st Juste valt ook niet mee als back. Daardoor staan Berghuis en Larsson te geisoleerd, ze hebben bijna geen afspeelmogelijkeden.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 20:04]
    Vind ik leuk
    Talentscout +1172
    vrijdag 9 november 2018 om 20:04
    Ik krijg het idee dat Vilhena alleen speelt omdat hij transferwaarde vertegenwoordigt. Als een van de weinige van deze selectie. Ayoub is toch ook geen aanvallende middenvelder? Tapia is ook een controleur..
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 20:07
    Idd Clasie of Tapia en daar zit ook geen groot verschil tussen.
    Ayoub of Vilhena dan. Ayoub is aanvallender, maar ja ... met van Persie daar nog eens naast, dan wordt dat knap lastig.
    Dan blijft er verdedigend wel heel weinig over.
    Vind ik leuk
    Talentscout +1172
    vrijdag 9 november 2018 om 20:10
    Ik denk dat Feyenoord met zo'n middenveld veel dominanter kan spelen en de verdedigers kan ontlasten. Maar ja, snap het behoudende ook wel. Als je 1 tegen 1 met Jan-Scharie of Botteghin staat is het zo goed als een goal..
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31842
    vrijdag 9 november 2018 om 09:30
    #gioisklaar.

    Tijd voor wat anders.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:36
    Wat kraamt deze man een onzin uit. Tuurlijk bestaat kuipvrees. Het is niet per se kuipvrees, maar ik kan me voorstellen dat een speler die gewend is om in het Abe Lendstra stadion te spelen, de druk van de Kuip als belastend kan ervaren. Zo is het bij Ajax ook, maar we noemen het geen Arena vrees. Genoeg voorbeelden van spelers die niet met de druk van een traditionele topclub om kunnen gaan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:43
    Kuipvrees is inmiddels veranderd naar vrees in je eigen huis. Daar waar Feyenoord supporters tegenwoordig de spelers met de dood bedreigen.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12421
    vrijdag 9 november 2018 om 09:55
    Dit was een poging tot humor, toch? Geef er anders een seintje bij, bijv. een knipogende smiley.. dan kunnen we beleefd lachen, ja, je misschien zelfs wel een Like geven. Voor de moeite. Gewoon, omdat jij het bent. Arme jij.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 12:52
    Is het niet gebeurd dan? Ontken je dit?
    Vind ik leuk
    Blindsy +12421
    vrijdag 9 november 2018 om 21:07
    Dat is beslist gebeurd. Maar om in jouw dwaze overdrijving mee te gaan: heeft elke Ajax-speler een strafblad vanwege het mishandelen van agentes?
    Lul dus niet zo dom, sneuneus.
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 november 2018 om 08:30
    Haha huiliebuilie. Ik zeg toch nergens dat ALLE Feyenoord spelers kuipvrees hebben, dus net zo min dat ze allemaal bedreigd worden. Ga nu maar weer verder huilen
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    vrijdag 9 november 2018 om 09:37
    Feijenoord heeft geen Neymar aangekocht. Larsson is er geen van de buitencategorie.. Als het legioen wel wonderen van hem verwacht is dat vanuit wanhoop. Tijd voor een frisse wind in Rotterdam denk ik...
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 09:37]
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:45
    Ik snap de ophef ook niet zo. Hadden ze dan verwacht dat Larsson van het niveau Ronaldo was ofzo?
    Vind ik leuk
    Blindsy +12421
    vrijdag 9 november 2018 om 09:56
    Laten we eerlijk zijn.. veel meer dan dit kán een Feyenoord toch ook niet halen? En dit is er al een uit de prijscategorie 4-6 miljoen.
    Daarnaast, zijn laatste seizoen bij Heerenveen was ook al niet best, ik heb het idee dat hij die lijn gewoon heeft doorgetrokken.
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    vrijdag 9 november 2018 om 09:59
    Bij Feijenoord moet snel iets veranderen. Het gaat allemaal te geleidelijk naar beneden, zodat het niet opvalt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:21
    Ik denk dat het GELEIDELIJK afzakken er idd voor zorgt dat er nog steeds niet onmiddelijk wordt ingegrepen Ergens las ik dat er in de winterstop weer overleg tussen Feyenoord en GIO plaats vindt Ik denk dat men het contract met deze trainer, die Feyenoord meerdere prijzen bezorgd heeft, op een nette manier wil beëindigen En daar kan ik dan ook nog wel weer respect voor opbrengen !
    Vind ik leuk
    Blindsy +12421
    vrijdag 9 november 2018 om 11:04
    Ik zal KNETTERGEK worden als blijkt dat die langharige tekkel zijn woord gestand houdt en doodleuk samen met Gio en een lekker glaasje champagne een persmomentje regelt om trots de verlenging van 2 jaar aan te kondigen. Ik zie ze er echt voor aan. Half jaar terug bazelde die idioot nog dat Gio eigenlijk een contract voor het leven verdiende. Van Geel blijft dan ook lekker zitten, en dan kan alleen een staatsgreep Feyenoord nog op de been helpen.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12421
    vrijdag 9 november 2018 om 11:02
    Een hele juiste conclusie. Onder Koeman is de opbouw gestart, daarna volgden korte hoogte- en dieptepunten zich weer snel op, met het kampioenschap als absolute voltreffer en een ploeg waar alles op het juiste moment klopte (talent, goede aankopen, ervaring, 'een leuk stel'). En nu wordt het weer langzaam afgebroken.
    Je mag blij zijn wanneer je voor Jorgensen nog 5-6 milj kunt vragen, komende zomer. Tonny de Postbode mag ook voor 3-4 miljoen weg, incl. de inkomsten van Amrabat/Boetius heb je dan -pak 'em beet- 14 miljoen in de knip. Stel dat je dan 10 miljoen over hebt om te investeren? Dat is in 2019 he-le-maal NIETS.
    Nog één keer een rondje Studio Sport-scouting.. nog één keer 2 spelers bij de subtopclubs weghalen voor 5 miljoen per stuk.. en het is helemaal klaar met Feyenoord.
    Maar nee, paar bekertjes, een schaaltje, en het is weer feest. Vrees met grote vreze!
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    vrijdag 9 november 2018 om 11:05
    Ik heb het idee dat Tony V. met een beter elftal om zich heen zich tot een goede speler kan ontwikkelen.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12421
    vrijdag 9 november 2018 om 11:31
    Dan heeft hij waarschijnlijk het idee dat het minder van hem alléén afhangt? Dat hij het minder hoeft te forceren? Ik denk dat ook wel eens. Wat dat betreft zijn zn invalbeurten in Oranje, daar het bewijs van. Niet dat hij dan de ster is, maar voor een gozer die bij zijn club zo overcompenseert met zo weinig succes.. doet hij in Oranje echt weinig verkeerd.
    Ergens hoop ik dat het tij nog gaat keren dit seizoen, want met Berghuis en Jorgensen is Vilhena de enige speler waar je nog een miljoenenbedrag voor kunt vangen.
    Ik bedoel, een lekkere sterke periode zoals vorig seizoen (veel goals en assists) en er staan zo een paar Duitse en Italiaanse clubs op de stoep, die tussen de 6-9 miljoen bieden. Geen wereldbedragen, maar zorg je weer voor een leuk transferpotje.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 11:10
    Prima betoog, maar was het na het Koeman tijdperk niet gewoon de komst van Kuyt die voor de hoogtepunten zorgde ?
    En hij werd door GIO ook nog op de bank gezet, toen ging het nog bijna mis !
    Vind ik leuk
    Blindsy +12421
    vrijdag 9 november 2018 om 11:27
    Kuyt kon het in zijn laatste jaar ook minder belopen. Wat dat betreft heeft hij het met RVP meer onder de knie. Dus eerst fit, en eenmaal fit, beschermen door af en toe te wisselen, etc. Ipv zomaar op de bank. Wat dat had heel slecht kunnen aflopen voor F.
    Maar je hebt gelijk, Kuyt was een leider, iemand die de boel op en buiten het veld op sleeptouw nam, de aandacht op zich nam. Hier konden Karsdorp, Kongolo, Van Beek, etc zich aan optrekken. En Elia was natuurlijk een gouden greep. Soms valt dat allemaal op zijn plaats.

    Zag laatst een lijstje. Daarop stonden alle namen van spelers die bij F hebben gespeeld, gevolgd door hun vervangers. Toen zag ik eigenlijk pas hoe erg het er aan toe is. Werkelijk élke vervanger, is van een lager niveau dan diegene die vervangen werd. Het is dus logisch om te zien hoe het langzaam wegzakt. Met ene Sinisterra als backup van Berghuis (en wellicht op termijn vervanger?) als laatste dieptepunt. Las recent nl dat niemand het intern in hem schijnt te zien zitten. Die speelt dus nooit meer, wéér 1,5 miljoen weggegooid. En wéér een vervanger die minder is dan diegene die hij vervangt.
    Echt iets om je grote zorgen over te maken.
    En het levert ook geen moer op. Wanneer zie je bijv. een speler aangekocht worden, die 1-2-3 jaar later met winst wordt doorverkocht? De laatste jaren kon dat alleen nog Jorgensen overkomen.. en dat heeft Van Geel vakkundig onmogelijk gemaakt. Maak mij grote zorgen, punt-uit.

    Tijd voor jeugd, tijd voor bezems. Terug naar de Koeman-tijd, met zelf-opgeleide spelers weer kapitaal creeren, en de winst dan eindelijk eens in échte versterkingen stoppen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 11:28]
    Vind ik leuk
    Bhj +1601
    vrijdag 9 november 2018 om 12:33
    Dat de mensen die een ander vervangen minder zijn, is vaak vrij logisch. Degene die net zo goed zijn, die krijgen doorgaans ook aanbiedingen van betere clubs, net als degene die vertrekt.

    Daarom moet je denk ik ook meer inzetten op talent, want die kunnen groeien. Feyenoord haalt net als in de tijd met Gullit te veel spelers van een leeftijd waar het talent al uit is en ook niet zo heel veel meer groeien.
    Dat is kapitaal vernietiging, zag je onder Gullit en nu gebeurd het weer.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 15:27
    Juist !
    Vind ik leuk
    COYG +6173
    vrijdag 9 november 2018 om 09:59
    Zijn statistieken bij een lagere club waren al super goed. Een supporter mag dan toch meer verwachten van Larsson met betere spelers om zich heen. Ook was hij super goedkoop.

    Maar bij hem was het meer Feyenoord vrees. De druk was blijkbaar te groot.
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    vrijdag 9 november 2018 om 10:01
    Bij Feijenoord stond hij op een andere plek in de pikorde, en moest zich dus bewijzen. dat is dus (nog) niet gelukt op een hoger niveau
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 10:32]
    Vind ik leuk
    COYG +6173
    vrijdag 9 november 2018 om 10:20
    Het begint te komen, dus nog niet te snel afkeuren.
    Vind ik leuk
    Bhj +1601
    vrijdag 9 november 2018 om 12:35
    eens, hij is nog jong en daar zit nog wel groei in. Deze jongen kan wel voetballen. Of hij op deze manier linksbuiten moet spelen vraag ik me wel af.
    Vind ik leuk
    Andre As +1144
    vrijdag 9 november 2018 om 09:43
    Spelers die bang zijn in het donker hebben Kuipvrees.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:56
    Het is tijd voor een totale reorganisatie bij Feyenoord. Niet het volgend seizoen, niet in de winterstop maar het liefst NU van daag nog. Om te beginnen met van Geel en van Bronckhorst er uit te donderen, want MIJN Feyenoord is naar de kloten geholpen dankzij o.a. bovengenoemde 2 namen. Maar er moet daarnaast meer gebeuren, veel meer want dat nieuwe stadion, en of je nu voor of tegenstander bent maakt niet uit, maar dat nieuwe stadion komt er niet dit door de veels te vele partijen die er mee te maken hebben en allemaal hun eigen regels en wetgevingen hebben. Maar ik zal het wel weer verkeerd zien, ik doe ouwe Lul op VP zal het weer verkeerd zien. Maar MIJN Feyenoord, en nogmaals, gaat of is eigenlijk al helemaal naar de Kloten!!!!!!!!
    Vind ik leuk
    3-5-2 +1630
    vrijdag 9 november 2018 om 09:58
    Wie zou jij als trainer willen zien dan ?
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:05
    Ik heb geen idee met deze klote selectie.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +16091
    vrijdag 9 november 2018 om 10:02
    Wat is er helemaal naar de klote bij Feyenoord?
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:09
    Niks, er is helemaal niks naar de klote bij Feyenoord. We staan stijf bovenaan in de ED, Europees doen we nog volop mee, het voetbal is schitterend om te zien en we hebben geld genoeg om top spelers te kopen bovendien hebben we een selectie cq trainer en TD waar we nog jaren mee vooruit kunnen. Maar laat maar, want ik heb geen zin meer om verder op dit soort reactie,s te reageren.
    Vind ik leuk
    Corse996 +1458
    vrijdag 9 november 2018 om 10:29
    Enig realisme ontbreekt bij je zie ik. In 2008. Toen was Feyenoord naar de klote. Nu is het op zn minst stabiel te noemen. Je kan niet van vandaag op morgen weer zijn waar je denkt te horen. En ja, het is ook mijn Feyenoord.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 10:29]
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:41
    Weet je, ook jouw geef ik gelijk en droom daarom maar verder met o.a. het idee dat Feyenoord nu stabiel is. Maar kijk effe nu naar de ranglijst waar we staan en ook na Heracles - Feyenoord a.s. zondag. En O ja, vergeet vooral niet om te luisteren naar het altijd opzienbarende commentaar wat m.i. in jouw ogen de toptrainer van Bronckhorst weer te vertellen heeft.
    Vind ik leuk
    Corse996 +1458
    vrijdag 9 november 2018 om 12:19
    Ik ben ook niet tegen verandering, integendeel zelfs. Maar je moet niet vergeten waar we weg komen. En ja, dan word je een keer kampioen. Dit verbloemd het geheel enigszins.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 12:21
    Weet je wat Corse996? Ik geef je helemaal gelijk.
    Vind ik leuk
    Corse996 +1458
    vrijdag 9 november 2018 om 13:11
    Omdat het vrijdag is zeker ! ;)
    Vind ik leuk
    rinirat +2653
    vrijdag 9 november 2018 om 11:02
    Ben het echt niet met jou eens.. ik zie Feyenoord met deze selectie dit seizoen nog wegzakken wat een wanbeleid.
    Wie gaan we volgend seizoen terughalen.. ze zijn allemaal niet goed genoeg.
    Weg die trainer en de slapende V Geel met zijn mooie teksten.
    Vind ik leuk
    rinirat +2653
    vrijdag 9 november 2018 om 11:01
    Beste Feyenoorder.. dit heb je prima verwoord.
    De trainer en de heer V Geel zitten er alleen maar om er te zitten deze club staat stil en holt achteruit.
    Er komt nauwelijks jeugd door en er wordt wanbeleid gevoerd.
    Ik persoonlijk vind dat erg jammer.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 11:06
    Dank je en gelukkig iemand die het ook begrijpt, net zoals heel veel Feyenoord supporters het begrijpen maar het is tegenwoordig Noord - Korea in dat Maasgebouw met van Bronckhorst daarbij als trouwe volger.
    Vind ik leuk
    Bhj +1601
    vrijdag 9 november 2018 om 12:37
    Wat is er naar de klote dan?
    Omdat je op een 3e plek staat? Dat is toch op papier ook het hoogst haalbare voor Feyenoord.

    Het probleem is, dat veel Feyenoorders een te hoog verwachtingspatroon hebben. Dat is niet lullig bedoeld, maar het is wel gewoon zo.

    Jullie vinden Feyenoord een absolute topclub, terwijl het in werkelijkheid op enkele uitzondering na al 40 jaar achter PSV en Feyenoord aan huppelt en maar niet op dezelfde hoogte komt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 12:42
    Lees effe je laatste stukje schrijven goed. want dit is zinloos om te reageren.
    Vind ik leuk
    Bhj +1601
    vrijdag 9 november 2018 om 12:44
    Je heb gelijk, waar het hart van vol is hè :-)

    Ik bedoel uiteraard PSV en Ajax.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 12:46
    Tof van je om op deze manier te reageren, bedankt.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +2557
    vrijdag 9 november 2018 om 10:17
    Gelukkig hebben wij geen last van kuipvrees. 😃
    Vind ik leuk
    Bhj +1601
    vrijdag 9 november 2018 om 10:22
    Klopt helemaal, voetballers die niet presteren bij Feyenoord zijn gewoon niet goed genoeg, dus slecht gescout en als Feyenoord veel geluk heb dan is het een speler die hopeloos uit vorm is
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:26
    Als het geen kuipvrees mag heten dan noemen we het wel anders, vroegguh, dan praat ik over 1978 tot 1990, werden de namen van spelers gescandeerd vooraf de wedstrijd, dat gaf de speler het gevoel er bij te horen, of je nu reserve staat of niet, nu is het anders, de buschauffeurs song wordt in het begin meegedeunt, maar dan houdt het ook op, opwinding gebeurt verder tijdens de wedstrijd, helaas nog te weinig, supporters die meezingen beseffen niet wat voor een impact het heeft als het legioen zich last horen, het geeft vrees bij de tegenstanders... dan praten we wel over kuipvrees... spelers van Feyenoord hebben wel degelijk spanning als ze in de kuip op het grasveld komen, wat een entourage, wat een geweldig publiek, dat doet iets met een speler, als hij in het begin al een ongelukkige actie of fout maakt merken ze dat, wij als publiek moeten hem dan steunen, gevoel geven dat het goed komt, mentale ondersteuning, daar is het publiek goed in in de kuip, dat mag veel vaker.... waar we mee moeten starten is weer de namen scanderen van alle spelers tijdens de warming up, dat was vroeger zo, dat geeft een boost, hoe lekker is het voor het publiek om te horen dat Feyenoord supporters de beste zijn in Nederland of Europa of sterker nog de wereld... laat men zich horen dan is er invloed van de tribune, dan hebben de tegenstanders kuipvrees...

    Hoe mooi kunnen we het maken...


    Laten we roeien met de riemen die we hebben nu, de beuk erin, negativiteit even opzij schuiven, laten horen dat er in de kuip voor de tegenstanders niets te halen valt en laten horen dat de spelers in de kuip steun voelen vanaf de tribune..
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11385
    vrijdag 9 november 2018 om 10:30
    Onze spelers hebben wel kuipvrees, maar alleen als guzubuyuk fluit.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +651
    vrijdag 9 november 2018 om 11:04
    De enige kuipvrees heerst bij iedere scheidsrechter die zo doodsbang zijn voor thuisfluiter te worden uitgemaakt in de "onafhankelijke" sportpers dat ze spontaan tegen Feyenoord fluiten.

    Wat dat aangaat is de nergens op gebaseerde campagne "scheidrechters laten zich beinvloeden door De Kuip en geven Feyenoord altijd strafschoppen cadeau" geweldig gelukt.

    Ajax en PSV hadden ieder vorig seizoen evenveel strafschoppen als Feyenoord in de afgelopen 3 seizoenen bij elkaar.

    Vind ik leuk
    Vak-DD +11385
    vrijdag 9 november 2018 om 11:11
    Ik weet van vroeger dat de scheidsrechters altijd bang waren om in de kuip te fluiten omdat ze bang waren niet meer thuis te komen. Ik ben een seizoen of drie geleden nog een keertje in de kuip geweest bij een voor mij neutrale wedstrijd, maar als je hoort wat de scheidsrechters en spelers een verwensingen naar hun hoofd krijgen geslingerd en een haat wat er vanaf de tribunes naar benden daalt. Dan snap ik best dat de kuip voor hun intimiderend is. Maar voor mij is het meer gericht naar guzubuyuk, de thuisfluiter die ons afgelopen weekend in eindhoven weer benadeelde.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 11:11]
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +651
    vrijdag 9 november 2018 om 11:21
    Oh, dat het intimiderend kan zijn, geloof ik allemaal wel.
    Jaren geleden zat ik met een mede Rotterdammer in een normale discussie en iedere niet Rotterdammer in de buurt dacht dat er klappen gingen vallen.
    Soep wordt niet zo heet gegeten als dat ie wordt weggepleurd.
    In de rest van Nederland gooien ze hem weg. Om je een idee te geven.

    Dat Guzubyuk Bruns er met rood afstuurde, was voor de gemiddelde Feyenoord supporter een grote verrassing omdat het 90% van de tijd gaat zoals met Beugelsdijk, die geen 2de geel kreeg tijdens Feyenoord - ADO maar die wel minimaal 2x had moeten hebben.

    Vind ik leuk
    rinirat +2653
    vrijdag 9 november 2018 om 10:51
    Meeste Feyenoorders die op dit moment in de kuip spelen zijn gewoon niet goed genoeg ook Larson niet Clasie Toornstra...Bottaghin noem maar op.
    Feyenoord zou een veel beter elftal moeten hebben.
    Wanbeleid en trainer maken dit onmogelijk.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +651
    vrijdag 9 november 2018 om 10:59
    Zelfs VP trok toch de conclusie na Feyenoord - ADO voor de beker dat Larsson geen kuipvrees had?
    Maar toch gewoon weer oprakelen.

    Eerste alinea: https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/850310/larsson-cynisch-ik-ben-doodsbang-als-ik-hier-naar-binnen-loop-ongelooflijk-.html

    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:59
    Nou nou
    Niet zo stoer Sam
    Na 1 potje leuk gebald te hebben.
    Vind ik leuk
    Muscles +825
    vrijdag 9 november 2018 om 11:13
    Stuk barst van valse aannames. De Kuip is een mooi stadion met trouw publiek maar Feyenoord is niet meer de topclub die het was.....slechts een stap naar de toekomst met een ambitieuze Kuip aan de Maas biedt een kans aan te haken. Voetballers moeten voetballen onder alle omstandigheden en dat heeft inderdaad met klasse en ervaring te maken. Dat is voor de jongeren bij Ajax in de CL de grootste winst
    Vind ik leuk
    krul +254
    vrijdag 9 november 2018 om 12:49
    mooi ? oke maat smaken verschillen
    Vind ik leuk
    TNG +14
    vrijdag 9 november 2018 om 11:18
    Zou best kuipvrees kunnen zijn, maar ik denk dat het vooral kut scouting is. Feyenoord wilde een linksbuiten halen maar hebben dus niet gezien dat Larsson op papier linksbuiten staat en in het veld vooral indd lekker zn gang gaat en vaak in de as van het veld liep. En nu bij Feyenoord moet ie gewoon linksbuiten blijven staan, tja dan word het lastig aanpassen
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 11:28
    grappig dat harry dit zeg,toen hij van den haag naar feyenoord kwam heeft hij er zelf ook niet veel van gebakken in de kuip
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 11:29]
    Vind ik leuk
    Cookee +10887
    vrijdag 9 november 2018 om 11:46
    Interessante visie van Harry, die hier bij Cambuur een fenomeen was.
    Maar die man was een koele afmaker, die kon onder grote druk de precisie opbrengen om te scoren, dat hoeft Larsson niet te hebben, die komt van H'veen waar ze al klappen als hun kunstgras groen blijkt te zijn.
    Bij H'veen spelen ze vanuit omschakeling, dan kom je op en zoek je centraal de ruimte, bij Fey komt hij tegen de krijtlijn aan en is er geen ruimte.

    Ook is het verlangen naar succes zo groot, de mensen willen bij echte clubs zo graag succes dat er meer druk op zit, ook bij Cambuur is dat en NAC en andere clubs waar beleving is. Een Jaap Stam had Cambuur in de benen, dan weet je dat het er om gaat. Vd Belt noemt dat wat hier gebeurt;
    Hemelhoog geprezen en Dodelijk bedroefd,
    Himmelhoch jauchzend und zu Tode betrübt.
    Het knettert in vreugde en in verdriet.
    Een Lurling maakte ook die stap van H'veen dat werd ook niks.
    Cambuur haalt al jaren de beste spelers van andere clubs, die onder druk hier verkrampen.

    Harry zit wat anders inelkaar dan Larsson.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 11:50]
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 12:03
    Ik heb ook kipvrees ja.
    Vind ik leuk
    krul +254
    vrijdag 9 november 2018 om 12:48
    kuipvrees ?? does normaal mensen deze lelijke ouwe beschimmelde stadion dat op instorten staat het zal niet langduren voordat feyenoord het nieuws zal halen met een dramatich ongeval die havenslaven vinden het wel heel cool al die trillende beelden maar ze stellen natuurlijk geen reet word tijd dat ze overstappen naar excelsior ofzo beter voor hun toekomst doet het met minder veel en beel beter
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 22:35
    Kuipvrees gelul. Als je goed kan voetballen laat je dat meteen zien. Dat geld ook voor al die jongens die talenten worden genoemd laat het maar zien , komt het er niet uit ben je een middelmatige voetballer!!

    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 22:36]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws