Opvallende beelden: nietsvermoedende Ajax-fan krijgt klap met wapenstok in uitvak

    Opvallende beelden: nietsvermoedende Ajax-fan krijgt klap met wapenstok in uitvak

    vrijdag 9 november 2018 om 09:43

    Voorafgaand aan het Champions League-duel met Benfica clashten fans van Ajax met de politie in het uitvak. Uit beelden blijkt nu dat de Portugese politie zelf de lont in het kruidvat stak door een nietsvermoedende supporter een klap met een wapenstok te geven.

    Plaats een reactie

    GKL +228
    vrijdag 9 november 2018 om 09:45
    Ja en de minuten ervoor zullen we nooit weten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:47
    Dat is totaal niet van toepassing in deze situatie. Als de gemoederen bedaard zijn (de beste man zit gewoon voor zich uit te staren) moet je gewoon geen tikken meer gaan uitdelen.
    Vind ik leuk
    COYG +6113
    vrijdag 9 november 2018 om 09:49
    Die debiele eenheid daar in Portugal had al lang het waas voor de ogen. Die kunnen normale mensen en relschoppers niet meer onderscheiden van elkaar.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5524
    vrijdag 9 november 2018 om 11:16
    Agenten zijn dan net mensen als ze zien dat hun cluppie niet doen van wat ze verwachte.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 11:32
    Dit was voor de wedstrijd.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5524
    vrijdag 9 november 2018 om 13:37
    Dan is de toon al helemaal gezet en dan niet achteraf klagen waarom het uitvak onrustig was. In al die CL is dit de 1e keer dat er incidenten waren, aan wie zou het gelegen hebben?
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 14:36
    Ok....
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +14804
    vrijdag 9 november 2018 om 09:51
    Volgensmij mochten ze niet op de voorste rijen zitten, of dit voor dit incident al bekend was is dan de vraag.
    Neemt niet weg dat politieagressie altijd fout is.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 11:19
    Ik vraag het mij af. Die ene ME’er gebaart dat ze naar voren moeten komen
    Vind ik leuk
    Bertus +5685
    vrijdag 9 november 2018 om 10:26
    Inderdaad, ze kunnen ook gewoon zeggen dat de eerste rijen vrij moeten blijven. Hier is de ME vaak te soft omdat ze niets mogen maar dit slaagt ook nergens op
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +704
    vrijdag 9 november 2018 om 10:34
    Ja tuurlijk en daarom staan ze al klaar om te filmen om er lekker verontwaardigd over te gaan doen! Je moet niet alles geloven wat je ziet! Dit is typisch fakenews!
    Vind ik leuk
    Markieee +972
    vrijdag 9 november 2018 om 12:32
    Uhmmm. Volgens mij is het toch een echt filmpje..... Of ze daar nou mogen zitten of niet, slaat heeeelemaal nergens zomaar de wapenstok te trekken.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +704
    vrijdag 9 november 2018 om 15:45
    Zeker een echt filmpje maar de nuance ontbreekt en van een pak slaag is geen sprake, al zouden sommige het verdienen!
    Vind ik leuk
    Markieee +972
    vrijdag 9 november 2018 om 17:54
    Ik begrijp je gedachte wel, maar heb het nu flink vaak bekeken en op dr achtergond zie je een hele stoet ME-agenten aankomen. Het is niet heel raar om dan te gaan filmen. En het blijft altijd dat hij niks doet voordat hij geslagen wordt, dus is het op welke manier dan ook ongepast en zelf schandalig om die wapenstok te trekken. Hij vormt geen enkele dreiging.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +704
    zaterdag 10 november 2018 om 10:46
    Wie stout is krijgt de roe! Gewoon luisteren en doen wat de steward vraagt! Niet doen? Tikkie voor je bast en luisteren! 't leven is zo simpel maar we willen overal maar verontwaardigd over doen, want hij doet toch niks......dat is het 'm juist! Hij had moeten luisteren dan was er niks aan de hand geweest!
    Vind ik leuk
    Markieee +972
    zaterdag 10 november 2018 om 11:26
    Nu reageer je alleen op het tweede deel van m'n reactie, waar het punt juist in het eerste deel stond. Namelijk dat dit helemaal niet uitgelokt is waarschrijnlijk. Dan kun je wel weer heerlijk cynisch doen over dat tweede deel, maar je gaat niet echt in op de inhoud van mijn reactie.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 10 november 2018 om 11:26]
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +704
    zaterdag 10 november 2018 om 12:30
    Ik reageer op het eerste stuk, die steward staat machteloos alleen tegen die "supporters" het gevolg? Dat zie je in het filmpje! Niks bijzonders! Allemaal opgeklopt en uit z'n verband gerukt!
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +704
    zaterdag 10 november 2018 om 12:33
    En hij is zo "verrast" dat ie niet eens opkijkt maar "geconcentreerd" naar het veld zit te kijken!
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:49
    Precies, want ja heel toevallig filmt hij die jongen voor de deur. En die jongen zit opvallend rustig naar de wedstrijd te kijken daar waar de politie ernaast duidelijke intenties heeft zich te richtten tot het uitvak. Zal mij niet verbazen als ze wel degelijk iets hebben uit zitten vreten voordat er gefilmd werd. En die titel, zucht.. "Krijgt klap met wapenstok". Als dat een klap wordt genoemd tegenwoordig.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 09:50]
    Vind ik leuk
    Youri99 +9359
    vrijdag 9 november 2018 om 09:52
    Haha het moet niet gekker worden, deze vent zit hier overduidelijk met een houding van dat zootje ongeregeld achter mij daar wil ik niets mee te maken hebben (En terecht) en krijgt voor zijn voorbeeldige gedrag een tik op de koop toe.
    Als je dat goed wilt praten dan spoor je absoluut niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:54
    Dat denk jij, je weet helemaal niks van die situatie. Er is niks "overduidelijk" zoals jij het zegt. Ik concludeer niks, maar ik heb m'n vermoedens en het zal mij niet verbazen als ik gelijk heb. Jij trekt hier keiharde conclusies. Roeptoeter
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1307
    vrijdag 9 november 2018 om 10:19
    Jij trekt dus je conclusie op een aanname
    Vind ik leuk
    Youri99 +9359
    vrijdag 9 november 2018 om 11:02
    Laat hem hij wil blijkbaar gewoon trollen want zelf trekt hij conclusies om vervolgens iedereen die reageert te beschuldigen van het trekken van conclusies alleen bij hem zijn het "vermoedens".
    Met woorden spelen kunnen we allemaal.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 12:03
    Ben je net zo dom als dat je er uit zien? Ik trek juist GEEN conclusies. Ik heb vermoedens. Youri (ezel nummer 2) praat over "overduidelijk". Dan praat je in termen van conclusies trekken. Ik heb vermoedens, dat is wat anders. Hebben jullie soms samen gespijbeld? Enige vorm van onderwijs ontbreekt duidelijk in jullie reacties.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 12:04]
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5546
    vrijdag 9 november 2018 om 10:19
    Overduidelijk, hahahaha. Jij weet vast niet wat het woordje context betekent
    Vind ik leuk
    Youri99 +9359
    vrijdag 9 november 2018 om 11:04
    Vind je dat hij agressief gedrag vertoont dan? Enige elaboratie zou welkom zijn.
    Vind ik leuk
    RonnieX1989 +2816
    vrijdag 9 november 2018 om 11:52
    Mag ik jou ajb een keer zo een klap geven op die achterlijke kop van jou? Kijken of je dan ook denkt dat het allemaal wel mee valt!
    Zou echt zo veel mensen genot geven, om zo'n droeftoeter als dat jij bent te aaien met een wapenstok
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 12:06
    Ga huilen zielepiet. Dat is geen klap. Ongewenst, zeer zeker. Een klap? Jouw lelijke kop, daar wil ik wel een demonstratie geven wat een 'klap' inhoudt. Met alle plezier.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9359
    vrijdag 9 november 2018 om 09:50
    Oke dus jij denkt dat deze jongen die hier geheel rustig zit met zijn bekertje drinken , dat die de minuten ervoor doorgesnoven de politie heeft lopen provoceren?
    Als je niets weet te zeggen, ga dan niet zomaar iets roepen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:52
    Als je toch de moraalridder uit gaan hangen, zeg je dit dan ook even tegen diegenen hier die het belachelijk vinden dat deze jongen met een stok werd aangepakt (zogenaamd zonder reden)? Want zij weten ook "niks" en trekken conclusies.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9359
    vrijdag 9 november 2018 om 11:07
    Je zegt een hele hoop maar eigenlijk helemaal niks. Op basis van dit filmpje kan je alleen maar stellen dat die jongen daar rustig zit en zomaar een klap krijgt. Als je op basis van dit filmpje andere conclusies denkt te kunnen trekken of zoals je zojuist zei vermoedens kunt opmaken dan heb je of een hele creatieve geest of is de wens de vader van je gedachte.
    Toevallig een hekel aan Ajax of aan voetbalsupporters in het algemeen dat je al bij voorbaat uitgaat van het slechte van de mens?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 11:07]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89514
    vrijdag 9 november 2018 om 11:19
    Op basis van bepaalde filmpjes leeft Elvis nog.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9359
    vrijdag 9 november 2018 om 11:19
    Op basis van filmpjes heb ik gisteren seks gehad met de buurvrouw.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89514
    vrijdag 9 november 2018 om 11:20
    Precies.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5389
    vrijdag 9 november 2018 om 12:48
    Dat zou ik nou nooit doen.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5389
    vrijdag 9 november 2018 om 12:49
    Hey MN, lang geleden dat je er was of nie?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89514
    vrijdag 9 november 2018 om 13:06
    Ben er de afgelopen tijd niet zo veel geweest nee. Ben even een nieuw huisje aan het zoeken.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5389
    vrijdag 9 november 2018 om 13:12
    Ah, ok, succes met het vinden van een paleisje.

    https://www.funda.nl/koop/den-haag/huis-40987411-tomatenstraat-262/
    of
    https://www.funda.nl/koop/den-haag/huis-40809986-van-vlotenstraat-20/
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 13:06
    Weet jij wel wat jij zelf zegt? Je beschuldigt mij van conclusies trekken. Jij zegt letterlijk: "deze vent zit hier overduidelijk met een houding van dat zootje ongeregeld achter mij daar wil ik niets mee te maken hebben". Hoe wil jij weten met welke gedachte hij daar zit? Ik zie op dit filmpje geen zootje ongeregeld, jij? Zowel jij als ik weten niet wat hij deed voordat het filmen begon. Ik NEIG naar deelname aan rotzooi trappen, maar bevestig dit nergens. Jij stelt dat hij overduidelijk niks met ongeregeldheden te maken wilt hebben. Dat weet jij helemaal niet! Je lult maar wat en OF je snapt het maar niet, OF je wilt niet toegeven dat jouw beredenering niet klopt.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9359
    vrijdag 9 november 2018 om 13:11
    Ik neig ernaar dat hij hier overduidelijk niets mee te maken heeft.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 13:48
    Kijk, dat is beter :D
    Vind ik leuk
    Kevindo +1114
    vrijdag 9 november 2018 om 10:20
    Ongeacht het feit wat zich in de minuten daarvoor heeft afgespeeld, is het een meer dan onbeschofte actie om een nietsvermoedende en op het oog onschuldige supporter uit het niets een klap met een wapenstok te geven.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +704
    vrijdag 9 november 2018 om 10:38
    Je kan ook stellen dat vanuit het professionalisme, de agenten echt niet zonder reden iemand een corrigerend tikje geven! En een klap kan je het niet noemen! Het is meer een tikje van denk erom we hebben je in de smiezen en je kan leuk lopen filmen maar als je doorgaat kan je een echte klap krijgen!
    Vind ik leuk
    Youri99 +9359
    vrijdag 9 november 2018 om 11:08
    Die vent die daar zit filmt niet he.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 11:35
    Reken maar dat hij zich de pleuris schrikt zacht of niet. Dit gaat nergens over. En anders dan dat mijn naam doet vermoeden, ben ik zwaar anti geweld in welke vorm dan ook.
    Vind ik leuk
    Psv1989 +2140
    vrijdag 9 november 2018 om 10:41
    Wtf die jongen zit rustig naar de wedstrijd te kijken, daar heb ik een pest hekel aan agenten en dat soort volk ze denken dat ze alles maar mogen en trappen en slaan om dat ze het leuk vinden en stoer want ze denken mij kennen ze niks maken
    Vind ik leuk
    Youri99 +9359
    vrijdag 9 november 2018 om 11:11
    Laat ik vooropstellen dat je niet alle agenten over 1 kam kan scheren maar iemand die zich normaal gedraagt slaan met een wapenstok is hufterig gedrag en totaal overbodig. Mensen vergeten hier dat de politie de-escalerend moet werken en niet agressie-opwekkend.
    Het slaan van onschuldige mensen draagt vaak niet bij aan dat eerste.
    Vind ik leuk
    HJR +7875
    vrijdag 9 november 2018 om 11:44
    De wedstrijd was nog niet begonnen hoor ;).

    De agenten krijgen instructies mee en als er tegen supporters wordt gezegd dat ze uit de eerste rijen moeten weggaan, dit niet doen, ja dan kan je optreden verwachten. Dus als je lekker blijft zitten gaan ze het echt niet nog een keer lief vragen ;).

    En het is beter om geen hekel te hebben aan agenten (of wat dan ook) want dat zijn wel degene die vaak als eerste bij een ongeluk zijn om eerste hulp te bieden.

    En normaal gesproken heb je alleen ´problemen´ met een agent als je iets doet wat niet mag. En ja ook agenten zullen weleens fouten maken, net als euhmmmm.... oh ja elk mens.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9359
    vrijdag 9 november 2018 om 13:04
    Ookal krijgen ze die instructies, is het dan menselijk?
    Het gaat verdomme om op de verkeerde plek zitten.

    Weer wat nieuws geleerd, eerstvolgende keer dat ik iemand die niet gehandicapt is op een invalide plek zie zitten kan die een pomp op zijn neus verwachten. Daarmee zal de situatie dan ook meteen zijn opgeklaard verwacht ik.
    Vind ik leuk
    Xero +78
    vrijdag 9 november 2018 om 11:23
    Achterlijke reactie dit... Je ziet duidelijk dat hier niks aan de hand is en dat de politie weer even mannig moet gaan doen
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 11:31
    Jezus kom op man die gast doet niks, en dat ziet die man met de stok ook. Dit hoef je echt niet recht te lullen.
    Vind ik leuk
    Ut Grunn +1189
    vrijdag 9 november 2018 om 14:15
    Dom gezwets van je, zit koffie te drinken in een beschermde omgeving.
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1032
    vrijdag 9 november 2018 om 23:21
    Als je even de comments leests op twitter door portugezen is er corruptie bij benfica en politie en in dat hele stukje land.

    De hotel eigenaar die werd aangevallen door benfica hooligangd heeft zelfs niet eens aanklacht ingediend tegen benfica supporters omdat hij weet dat er niks tegen gedaan word
    Vind ik leuk
    GKL +228
    vrijdag 9 november 2018 om 09:45
    Dubbel
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 09:50]
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:46
    Edit VP :Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 09:49]
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:46
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 09:50]
    Vind ik leuk
    ivdr +81
    vrijdag 9 november 2018 om 09:46
    Te gek voor woorden
    Vind ik leuk
    3-5-2 +1628
    vrijdag 9 november 2018 om 09:55
    Inderdaad... grote stoere vent hoor met zo'n stok in zijn hand.... wou hem zonder die stok wel eens zien...
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +704
    vrijdag 9 november 2018 om 10:38
    Hij slaapt ermee!
    Vind ik leuk
    Zultkop +5389
    vrijdag 9 november 2018 om 12:51
    Beter daarmee dan slapen in een Ajax pyjama.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +704
    vrijdag 9 november 2018 om 15:43
    Dan word ie ook gillend wakker😂
    Vind ik leuk
    lemon9 +866
    vrijdag 9 november 2018 om 09:46
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 09:49]
    Vind ik leuk
    goreju +101
    vrijdag 9 november 2018 om 09:47
    Ik hoop dat het goed met hem gaat. Wat een enorme klap was dat zeg
    Vind ik leuk
    Quareck +7140
    vrijdag 9 november 2018 om 10:26
    Ik heb gehoord dat het toch een lichtroze plek was achtergebleven, die aan de rand zelfs naar rood neigde! Voor hetzelfde geld sloeg hij nog harder en was het blauw geweest!! En dan?
    Vind ik leuk
    COYG +6113
    vrijdag 9 november 2018 om 09:48
    Politie moet je in zijn algemeenheid geen wapenstok geven. Ook in Nederland, met name Rotterdam, lopen ook van die debielen rond. Die slingeren naar alles wat beweegt met zo'n ding, zonder enige reden.
    Vind ik leuk
    The Iceman +10329
    vrijdag 9 november 2018 om 09:48
    Geen wapens dan maar? Of tasers?
    Vind ik leuk
    younited +4017
    vrijdag 9 november 2018 om 09:51
    jij doet niet meer mee
    Vind ik leuk
    COYG +6113
    vrijdag 9 november 2018 om 09:52
    ?
    Vind ik leuk
    younited +4017
    vrijdag 9 november 2018 om 09:53
    Geen wapenstok? Ben jij wel lekker maat!
    Vind ik leuk
    Quareck +7140
    vrijdag 9 november 2018 om 10:27
    Net als bij het leger, als de oefenkogels op zijn moet je pang roepen. Misschien kunnen ze mensen verjagen met een slaand geluid.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:00
    idd die hebben er ook een handje van ,en als ze dan zelf een x in het nauw worden gedreven ,dan is iedereen in rep en roer ,wie de bal kaats kan hem ook terug verwachten
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +704
    vrijdag 9 november 2018 om 10:39
    Haha, tuurlijk en de rode kruizen worden ook niet massaal genegeerd!
    Vind ik leuk
    younited +4017
    vrijdag 9 november 2018 om 09:48
    Het kan ook prima zo zijn dat ze al minutenlang aangeven naar achteren te gaan en van die rijen weg te blijven, maar dat deze knul tof probeert te doen..

    We worden niet veel wijzer van dit filmpje
    Vind ik leuk
    jari4ever +1399
    vrijdag 9 november 2018 om 09:51
    De politie geeft niks aan daar die slaat eerst
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:00
    Daarom, ik was er niet bij en deze beelden tonen te weinig om er een oordeel over te vellen...
    Vind ik leuk
    Hvdp +1197
    vrijdag 9 november 2018 om 10:02
    volgens ooggetuigen bleef hij zitten na herhaaldelijke aanwijzigingen
    deed net of hij niets hoorde
    het filmpje was wat er daarna gebeurde
    dus oordeel zelf......
    Vind ik leuk
    Youri99 +9359
    vrijdag 9 november 2018 om 11:14
    Volgens andere ooggetuigen slaat deze agent ook thuis zijn vrouw en kind, het filmpje was wat er daarna gebeurde
    Dus oordeel zelf...
    Vind ik leuk
    Hvdp +1197
    vrijdag 9 november 2018 om 11:43
    door dwazen als jij worden uitsupporters opgesloten in kooien
    en krijg je zulke uitwassen (van beide zijden)
    dus eerst open je ogen en daarna oordeel zelf.....
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:49
    Net zoals onder de supporters zitten er bij de politie ook genoeg rotte appels, het dient in ieder geval geen enkel doel om deze supporter een tik te geven, tenzij je er op uit bent om te provoceren en dus helemaal niets van je vak hebt begrepen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 09:53]
    Vind ik leuk
    frhoi +911
    vrijdag 9 november 2018 om 09:50
    Tja, als uitsupporter ben je gewoon vaak de lul.
    Vind ik leuk
    Leozao +4162
    vrijdag 9 november 2018 om 09:51
    Voor veel ME'rs zijn dit momenten dat ze er "legaal" op los mogen slaan. Dan is dit ook nog eens in Portugal... Maar ook tijdens een kampioenschap van Ajax heb ik de ME zonder reden in zien slaan op een aantal enthousiaste pubermeisjes..
    Vind ik leuk
    COYG +6113
    vrijdag 9 november 2018 om 09:53
    In Rotterdam heeft er een zelfs iemand zwaar gewond geslagen, ook totaal zonder reden.
    Vind ik leuk
    Leozao +4162
    vrijdag 9 november 2018 om 09:56
    Hoeft hij ook niet te hebben... Ik krijg vaak kritiek op wat er in Brasil gebeurt vanwege mijn achtergrond. Hier gebeurt ook genoeg maar het is wat minder duidelijk waar te nemen, of toch door "slimme" wetjes legaal.
    Vind ik leuk
    Hvdp +1197
    vrijdag 9 november 2018 om 12:46
    En nu deed dezelfde agent het in Lissabon weer!!
    Oppakken die man!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:51
    Zijn maat zit niet voor niks klaar met de camerastand van zijn telefoon.
    De eerste rijen moesten vrijblijven van de hermandad en de boefjes van Ajax wilden daar geen gehoor aangeven.
    Deze jongeman ging lekker zitten zodat die uiteindelijk weggebonjourd zou worden.
    Bewust traineren van hardwerkende mannen die er niet voor kiezen om begooid, bespuugd en beschimpt te worden door “supporters”.
    Wees gewoon normaal en hou je aan de regels.
    Politie is in mijn ogen algemeen nog te soft. Gewoon zo’n lange knuppel met een stroomstok erop. Bzzzzzzzz. Oprotten en luisteren.
    Kwaad tot erger in deze maatschappij.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 09:52]
    Vind ik leuk
    Youri99 +9359
    vrijdag 9 november 2018 om 11:19
    "begooid, bespuugd en beschimpt te worden door “supporters”. "
    Dat is natuurlijk niet goed te praten.

    Toch ben ik van mening dat politie moet de-escaleren, je kan beter zo'n jongen als die de regels negeert het stadion uittiefen dan voor een vak doorgesnoven bezopen "supporters" een onverwachte tik uit te delen. Dat werkt over het algemeen als olie op vuur.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 11:25
    Het de-escaleren is al niet gelukt anders komt er geen ME in.
    En de Ajax aanhang heeft nogal een reputatie in het buitenland.
    Frankrijk. Schotland. Duitsland. Italië. Etc. Afgelopen 10 jaar genoeg voorbeelden. Daarbij ook de NL ploegen als Fey en PSv waar supporters ook voor ongeregeldheden hebben gezorgd zorgt voor zero tolerance. Direct luisteren anders klappen.
    Ik ben in de jaren 90 naar veel Europese uitwedstrijden geweest met als hoogtepunt 1995 (andere tijden) maar over het algemeen ging het toentertijd eigenlijk super.
    Maar sinds internet en YouTube is hooliganisme onder Youth weer opgelaaid.
    Ik walg ervan. Ben supporter en wil lol hebben in het stadion en een pot voetbal beleven en kijken.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5389
    vrijdag 9 november 2018 om 12:56
    Helemaal mee eens, net zo hard optreden als de guardia civil. Ook in Nederland.
    Ik heb het ooit aan den lijve ondervonden en heb mijn lesje wel geleerd, geen uitlokking en provocatie meer richting bevoegd gezag. Gewoon doen wat je opgedragen wordt en respect hebben voor politie en andere hulpverleners.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:52
    Niet zo janken, gewoon een vriendelijk klopje op de borstkas..
    Vind ik leuk
    The Iceman +10329
    vrijdag 9 november 2018 om 09:53
    Maar ook niet janken dat het dan escaleert.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:55
    ?
    Vind ik leuk
    The Iceman +10329
    vrijdag 9 november 2018 om 09:56
    Dat het niet raar is dat er wat rellen ontstaan als je als politie zo optreedt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:59
    Ach man, die hebben het lopen uitlokken. Dan kan je wat terugverwachten ook.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9359
    vrijdag 9 november 2018 om 13:05
    Jij bent dus ook ongeschikt.
    Politie is er om erger te voorkomen, "supporters" niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 13:06
    YYOOOUUUURRRRIIIIIIII
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:53
    Ze zullen het wel uitgelokt hebben. Net als de Willem II'ers op CS. Ohnee wacht...
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:54
    Die zijn nog gewelddadiger dan het personeel dat normaal in de Johan Cruyff Arena rondloopt
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:55
    Goedgelovig kudde dat van psv, die laten zich met leuke praatjes het stadion uitzetten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:59
    Beter dan dat verotte zooitje,kan me ook nog goed herinneren dat ze vuurwerk in een familie vak gooiden.En wat zijn ze maar toch onschuldig.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171154
    vrijdag 9 november 2018 om 09:59
    wat heeft dat nou ins hemelsnaam met dit geval te maken????
    Vind ik leuk
    R94 +2018
    vrijdag 9 november 2018 om 09:56
    Hahaha, dat mensen hier serieus het scenario schetsen dat die gast alsnog fout zit. Politie is heilig, handelen altijd geweldig. De voetbalsupporter zit altijd fout, terroristen zijn het!
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:59
    Is toch Gekkenwerk. Niemand verdient om dit te krijgen. Rare gozers...
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:05
    De politie is je beste vriend !😁😁
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 10:09]
    Vind ik leuk
    stratumseind +171154
    vrijdag 9 november 2018 om 10:06
    Kappen draaien en meppen
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:10
    Zitten klappen draaien (wegrennen)
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 10:10]
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:07
    De politie in Portugal en Spanje zijn zo corrupt als de pest, Ik was vorig jaar op vakantie in Albufeira en je zag daar gewoon een groep van 20 jongens afgewerkt worden door de politie omdat die jongens aan het bekvechten waren met wat Portugezen. Slaat helemaal nergens meer op tegenwoordig.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5389
    vrijdag 9 november 2018 om 12:59
    Was dat een groep nederlandse jongeren? Die hebben tegenwoordig , net als de engelsen, niet echt een goede reputatie in het buitenland.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 13:01
    Waren Nederlanders ja.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 13:03
    Als je bijvoorbeeld gaat kijken in Mallorca, daar heb je verschillende delen die eigenlijk "bezet" worden door verschillende landen om het zo maar te noemen, Ik geloof dat die Engelsen in Magaluf zitten en de Nederlanders in El Arenal, we zijn destijds een avondje in Magaluf geweest, daar hing niet echt bepaald een gezellige sfeer. Dat was dus voor mij ook meteen de laatste keer daar.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5389
    vrijdag 9 november 2018 om 13:06
    Kreta heb je dat ook, Malia een ongezellig engels sodom.
    Vind ik leuk
    dzego_ +26
    vrijdag 9 november 2018 om 10:08
    Waanzin, en je zult het waarschijnlijk nooit weten. Hondenvolk in het blauw
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:08
    Hier kun je dus niets mee. Wat is er gebeurd voordat dit gefilmd werd, dat zul je nooit te weten komen.
    AJAX-fan krijgt een tik met de wapenstok zou een betere kop zijn geweest voor dit item VP, maar ja dat zal dan waarschijnlijk weer minder reacties opleveren ??
    Vind ik leuk
    FCGrunn050 +270
    vrijdag 9 november 2018 om 10:11
    Buiten het feit of hij daar echt rustig zat of kort ervoor wel wat heeft uitgevreten is dat toch niet echt een klap te noemen. Meer een tikkie van ga hier even weg! Dan heb ik ze vroeger wel anders gehad bij uitwedstrijden in Zwolle, Deventer en Eindhoven. Daar werd ook niet gekeken wie wat gedaan had.
    Vind ik leuk
    Bhj +1598
    vrijdag 9 november 2018 om 10:44
    Inderdaad, volledig mee eens.
    Vind ik leuk
    Gannef +6
    vrijdag 9 november 2018 om 10:12
    Tuurlijk weten wij het voorafgaande verhaal niet. Supporter wordt natuurlijk niets voor niets gefilmd. Neemt niet weg dat de politie in elke fase de-escalerend moet werken. De wapenstok had hij absoluut niet hoeven te gebruiken hier.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171154
    vrijdag 9 november 2018 om 10:16
    Dit zijn toch geen stokken en of meppen?
    Vroeger hadden ze van die langere bij zich die trokken wel door alles heen als je daar een klap van kreeg, daar had je dagenlang plezier van......
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11397
    vrijdag 9 november 2018 om 10:28
    Zijn niks meer gewend tegenwoordig, kwam wel eens thuis met de striemen op de rug :)
    Vind ik leuk
    stratumseind +171154
    vrijdag 9 november 2018 om 10:39
    hahaha inderdaad ik heb ook wel eens een paar nachten niet op mijn rug kunnen liggen
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:20
    En wat doet de UEFA en FIFA...word Benfica nu gestraft???
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +15865
    vrijdag 9 november 2018 om 10:24
    Benfica krijgt nu 20 stokslagen als straf.
    Vind ik leuk
    SimonSays +6223
    vrijdag 9 november 2018 om 11:06
    Wordt dan het stadion geslagen of hoe moet ik dat zien?
    Vind ik leuk
    Korm +36636
    vrijdag 9 november 2018 om 10:22
    Politie zijn vaak uit op sensatie...
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11397
    vrijdag 9 november 2018 om 10:27
    We kregen vroeger wel vaker klappen met een wapenstok, vaak ook om niks. Maar je kunt het verwachten, vooral in het buitenland. En je went er vanzelf aan.
    Vind ik leuk
    Bhj +1598
    vrijdag 9 november 2018 om 10:43
    Klap, klap.....Ik vind het meer een tikje van hey, je moet die kant op.

    Ik weet niet of er mensen zijn die wel eens een klap met zo een knuppel hebben gehad, maar dit was geen klap hoor.
    Vind ik leuk
    Cappie +7373
    vrijdag 9 november 2018 om 10:48
    Wauw, wat een klap. Sjongejonge.
    Vind ik leuk
    Renelas +205
    vrijdag 9 november 2018 om 10:50
    Er lijkt van te voren wel iets te zijn gebeurd maar dan nog is dit een foute reactie van de politie, tenzij deze jongens echt ergens te ver mee zijn gegaan. We kunnen het niet weten, maar het feit dat iemand dit 'precies' zat te filmen zou een teken kunnen zijn dat ze zaten the wachten op een reactie.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +313
    vrijdag 9 november 2018 om 11:14
    Typisch zo'n gozertje die dondersgoed weet dat ie daar niet mag zitten.
    Dan opvallend onopvallend nonchalant net doen alsof hij gek is en niet weet en hoort dat agentje er aan komt.
    Die hem dan even met de wapenstok aantikt om de aandacht te krijgen.

    Hier is het "slachtoffer" te zien bij een protest tegen de waterbelasting in Ierland: https://www.youtube.com/watch?v=IBYBHydg2m8
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 11:15]
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1894
    vrijdag 9 november 2018 om 11:18
    Normaal gesproken zijn bij risicowedstrijden de trappen naar de onderste rijen afgesloten dmv stangen. Die maatregel hebben ze moeten nemen omdat bij de eerste paar Benfica-Sporting derbies in het vernieuwde stadion de Benfica aanhangers op de eerste ring de urine-regen niet zo leuk vonden.

    In het filmpje met de rellen is goed te zien dat die trap naar beneden nu ook was afgesloten. Ik vermoed dus dat deze Ajacied dondersgoed weet dat ie fout zat. Tegelijkertijd mis ik in hetzelfde filmpje de stewards/politie die de doorgang normaal gesproken extra bewaken. Dat zou dan weer nalatigheid van Benfica betekenen.
    Vind ik leuk
    michelhx +3686
    vrijdag 9 november 2018 om 11:42
    Nou ja, sommige zeggen hier een tikje, maar ik kan je uit ervaring vertellen dat zo'n wapenstok hard aan komt. Dat ding is niet alleen van rubber, aan de binnenkant zit gewoon een zwaar metaal dat hard aan komt.
    Het is natuurlijk wel opvallend dat degene die filmt een situatie filmt waar ogenschijnlijk niets aan de hand is. Dus we weten niet wat er van tevoren is gebeurd. Wellicht hebben ze van tevoren al enkele waarschuwingen gegeven. Desalniettemin een overdreven reactie van de politie, maar in dit soort landen accepteren ze geen 'ja, maar...' reacties, maar is het eerst slaan.
    Vind ik leuk
    Koenbres +785
    vrijdag 9 november 2018 om 12:29
    Klopt, is in Spanje ook zo, was er op vakantie en heb het nog zien gebeuren, wie niet wil luisteren moet voelen
    Vind ik leuk
    Pinokkio2 +87
    vrijdag 9 november 2018 om 11:48
    Als je het begin van het filmpje goed bekijkt zie je de steward al heftig naar boven gebaren maken voordat het deurtje opengaat. Het lijkt erop dat de politie hier de steward even komt helpen en ik kan dus niets anders concluderen dat de geslagen persoon en degene die filmt wel iets ' verwachtten'. Dit heet uitlokking/provocatie en de politie vraagt dus niet maar deelt gelijk een klap uit. Er is dus al irritatie van steward en vervolgens politie en daarmee wordt de klap verklaard. Is daarmee geen zielig verhaal.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 12:02
    Als niet niet bestraft gaat worden en flink ook. Nederlandse ploegen en supporters zijn ook terecht bestraft, maar dit slaat alles en gelukkig op beeld ook bij hotel
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 12:09
    Nietsvermoedend? Zelfs een groot acteur moet zich eerst inleven in zo'n rol. Probeer het nog eens, zou ik zo zeggen.
    Vind ik leuk
    Jorg Vde +115
    vrijdag 9 november 2018 om 12:12
    Jammer dat het maar een tikje was.
    Vind ik leuk
    Koenbres +785
    vrijdag 9 november 2018 om 12:27
    Ik weet het niet zeker natuurlijk maar vind dit wel heel onwaarschijnlijk. De Ajax supporters hebben zich al niet goed gedragen in het uitvak. Ook opvallend dat net de deur van het uitvak gefilmd wordt met iemand die ervoor zit (dat terwijl deze rijen leeg moesten blijven) en dat dan net de politie zo komt binnen vallen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 12:49
    Wat een knuppel
    Vind ik leuk
    Jur74 +8928
    vrijdag 9 november 2018 om 12:50
    Als je dit al een klap noemt ben ik benieuwd wat er gebeurt als ze echt uit halen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 13:04
    Ik ben een Ajax fan maar het lijkt toch wel alsof die politie al eens had gezegd dat je daar niet mag zitten, als je naar de gebaren van de ME'er kijkt zovan doe niet zo kinderachtig en ga naar achteren. Dit filmpje ziet er gewoon veelste opgezet eruit. Een supporter die dan wilt laten zien dat hij schijt aan de politie heeft en gewoon lekker blijft zitten..
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 13:21
    De doodstraf voor die eikel, slaat nergens op👿
    Vind ik leuk
    Farmer +12246
    vrijdag 9 november 2018 om 15:35
    Dit zal niet eens onderzocht worden door de UEFA bv, wordt gewoon onder een politiek correct deurmatje geveegd als 'Weigerde instructies op te volgen van de autoriteiten' of 'Persoon koos zelf om zich op deze plaats, tussen de ME en de vermeende Hooligans te positioneren' oid.

    Dit is een fractie van het totale wat er gebeurt, maar de jongen op het filmpje doet toch niks verkeerds. Die ME-er geeft ook geen énkele aanwijzing oid, gewoon BAM, oprotten.

    Ergens mogen ze blij zijn dat het hier bij bleef, voor hetzelfde geld slaat de vlam in de pan en staan 200 ME-ers daar met een heel uitvak te knokken.

    In ieder geval, zoals dit er uit zag, heeft dat niks te maken met preventief handelen of beschermend optreden, dit is gewoon bewust iemand een optetter verkopen.
    Internationale regels zullen het onmogelijk maken, maar in Nederland zou een ME-er hier prima op aangepakt kunnen worden volgens mij(Al vertroebelen ze al die juridische procedures tegenwoordig zo erg, dat je óf maanden, dan wel jaren aan het procederen bent: kost je teveel dat je er uberhaubt iets mee bereikt bv)
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 22:34
    Deze gast (uit Someren) bestormde met nog paar ventjes onderste rijen ondanks dat er hek was en stewards die herhaaldelijk verzochten om niet daar te komen. Zijn maatje die alles filmde begon toen tegen de zijdeur te schoppen omdat hij Benfica supporters wilde belagen wat niet lukte en ze gingen zitten.Waarop de stewards met ME terugkwamen en deur opende. Dat stukje
    Mis je maar ik zat er nog geen 10 meter boven. Nadat deze knul terug was geknuppeld. Begon hij van achter hek weer stoer te doen en kreeg weer paar tikken.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 13:35
    Niet alle Ajax fans zijn slecht.
    Dus niet zo gauw oordelen waar je niet bij bent geweest.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws