Ex-De Graafschap-speler over scrimmage tegen PSV: 'Bijzonder, mensen vielen om'

    Ex-De Graafschap-speler over scrimmage tegen PSV: 'Bijzonder, mensen vielen om'

    vrijdag 9 november 2018 om 10:18

    PSV gaat zaterdagavond op bezoek bij De Graafschap. De laatste ontmoeting tussen beide ploegen eind 2015 was een memorabele, met een bizarre scrimmage voor het doel van Jeroen Zoet als hoogtepunt.

    "Heel bijzonder was het. Het is sowieso speciaal als je tegen PSV mag spelen en we hebben toen laten zien dat een volslagen kansloze wedstrijd toch nog te draaien is", zegt Bryan Smeets in het Eindhovens Dagblad. "In de eerste helft hadden we werkelijk niks te vertellen en stonden we 0-3 achter. We gooiden de beuk erin en kwamen op 3-3, Luuk de Jong maakte de 3-4 en daarna ging het voor los. Mensen vielen om, we schoten maar achter elkaar en de bal wilde er gewoon niet in."

    "Uiteindelijk had ik de 4-4 in de kruising geschoten, maar stond Cas Peters er met zijn dikke kop voor", grapt de huidig speler van TOP Oss. Overigens was Peters zo 'dizzy' dat hij zich moest laten vervangen. Na die scrimmage liep PSV alsnog uit naar een 3-6 zege op de Vijverberg.

    De Graafschap wist op de laatste speeldag dankzij een goal van Smeets wél Ajax van de overwinning te houden, waardoor de Eindhovenaren met de titel aan de haal gingen. "Ook de wedstrijd tegen PSV is qua strijdlust een mooie herinnering, al hebben we uiteindelijk toch dik verloren."

    Plaats een reactie

    vrijdag 9 november 2018 om 10:33
    Bryan Smeets: HELD..!!!!!
    Vind ik leuk
    3Bier +9703
    vrijdag 9 november 2018 om 10:48
    Daar zijn de meningen over verdeeld....
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 11:13
    Als liefhebber is hij wel voor Ajax...
    Vind ik leuk
    3Bier +9703
    vrijdag 9 november 2018 om 11:31
    Wat dan ook wel logisch is natuurlijk
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2733
    vrijdag 9 november 2018 om 12:27
    Sjaak?
    Vind ik leuk
    Counterattack +11595
    zaterdag 10 november 2018 om 01:22
    Vandaag weer gescoord voor TOP Oss, en Dogan 2x ...
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1859
    vrijdag 9 november 2018 om 10:33
    Superboeren VS Boeren. Altijd spektakel
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:39
    Was geweldig om te zien. Super gaaf duel. Zie je niet vaak.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 10:40]
    Vind ik leuk
    stratumseind +171432
    vrijdag 9 november 2018 om 10:47
    Ik teken zaterdag weer voor een 3-6 mooi man
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 12:03
    Present! En eens ook.
    Vind ik leuk
    3Bier +9703
    vrijdag 9 november 2018 om 12:32
    Ik vind dat jullie De Graafschap nog wat verschuldigd zijn. Daarom nu maar gewoon 6-3.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 13:40
    Daar doe ik het voor! Spektakel, goals en winst op De Vijverberg
    Vind ik leuk
    MeAgain +6507
    vrijdag 9 november 2018 om 22:13
    Die 6 kan ik mee leven maar die 3 tegengoals niet. Zoet moet zijn doel schoon houden.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171432
    zaterdag 10 november 2018 om 00:42
    3 punten zijn 3 punten maat
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 11:08
    Lucky PSV. En verrader en nep Ajax-Supporter Smeets
    Vind ik leuk
    stratumseind +171432
    vrijdag 9 november 2018 om 11:11
    het heeft blijvende schade aangericht zie ik
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 11:29
    Ja Bartje,ik zou zeggen kijk de samenvatting nog eens terug .Als soort van genezingsproces.Misschien helpt dat je wel over je trauma heen te komen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 18:14
    Helemaal niets in Eindhoven, geen Europees geen beker!
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 18:40
    Haha Willempje toch,heb je verlof van je dwangbuis.
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 november 2018 om 08:40
    Rustig Bart, komt goed...
    Vind ik leuk
    SimonSays +6212
    vrijdag 9 november 2018 om 11:10
    Die laatste alinea, dat was ik bijna alweer vergeten..
    Vind ik leuk
    stratumseind +171432
    vrijdag 9 november 2018 om 11:13
    hahaha daar meen je helemaal niets van....
    Vind ik leuk
    SimonSays +6212
    vrijdag 9 november 2018 om 11:16
    Dat heb jij helemaal goed Straat :p
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 11:21
    Geweldige pot was dat inderdaad. Ook leuk om te zien dat Bryan het nu weer goed doet bij TOP, die zie ik de play-offs wel halen dit seizoen.
    Vind ik leuk
    JoeyC +2529
    vrijdag 9 november 2018 om 11:33
    Dit was volgens mij ook die wedstrijd waarin 1 De Graafschap “supporter” heel de wedstrijd door nare dingen naar Zoet riep.
    Morgen hopelijk weer 6 doelpunten voor PSV en dan geen voor De Graafschap. De verdediging van PSV is dit seizoen een stuk sterker.
    Vind ik leuk
    wilheimus +1475
    zaterdag 10 november 2018 om 01:46
    Een dieptepunt inderdaad op de tribune, maar het spektakel op het veld is wat ik liever in mijn herinneringen houd!
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9148
    vrijdag 9 november 2018 om 12:15
    Prachtige wedstrijd! Als je zo verkiezen ga je nog met applaus van het veld
    Vind ik leuk
    wilheimus +1475