Utrecht-huurling hekelt trainingen: 'Vind het jammer dat het soms te ver gaat'

Utrecht-huurling hekelt trainingen: 'Vind het jammer dat het soms te ver gaat'

Gepubliceerd: vrijdag 9 november 2018 om 10:56vr 09-11-2018 om 10:56

Oussama Tannane speelt dit seizoen op huurbasis voor FC Utrecht, maar staat onder contract bij het Franse Saint-Etienne. De rechtsbuiten merkt een duidelijk verschil tussen de landen in de manier van trainen.

"Toen ik hier kwam, kreeg ik heel wat trappen. Dat gaat steeds beter. Ik weet ze nu wel te ontwijken", vertelt Tannane in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Ik heb het daar met de trainer en zijn assistent over gehad. Zij denken dat het komt door meer bewijsdrang. Je moet je hier op trainingen écht laten zien aan de coach."

Volgens Tannane is dat in Frankrijk veel minder het geval. Omdat er zoveel wedstrijden worden gespeeld, wordt er meer gerouleerd en zijn alle spelers nodig. "Ze willen daar geen blessures zien op trainingen. Iemand met een 'gekke tackle' sturen ze gewoon naar binnen. Terwijl ze hier dan zeggen: o, goed bezig! Dat ligt me minder. Het is voor een verdediger misschien een kick, maar als aanvaller denk ik dat je met respect met elkaar moet omgaan. Ik vind het jammer dat het soms te ver gaat. Een beetje agressiviteit is lekker, maar wel met mate."

Plaats een reactie

vrijdag 9 november 2018 om 11:02
Jankert, waarschijnlijk loopt ie alleen maar met de bal op de training.
Vind ik leuk
Tsubamba +3465
vrijdag 9 november 2018 om 11:06
Hij heeft wel gelijk, de training is om je voetbalkwaliteiten te verbeteren/onderhouden niet om schoppen uit te delen aan je teamgenoten
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 11:27
Maar verdedigers moeten hun kwaliteiten toch ook verbeteren? Hoe doe je dat als je niet mag tackelen? Voor aanvallers lijkt het schoppen, voor verdedigers een poging de bal te winnen. Als het echt schoppen waren, had een trainer daar echt wel wat aan gedaan.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95380
vrijdag 9 november 2018 om 11:33
Maar geen onnodige gefrustreerde slidings waardoor er blessures ontstaan. Er ontstaan genoeg blessures op trainingen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 11:33]
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 12:00
De kwaliteit van de tackels ligt hier wat lager. Mislukte tackle = schop. Dan moet ie in Frankrijk maar op de bank gaan zitten.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95380
vrijdag 9 november 2018 om 12:04
Hoezo, hij doet het juist goed.
Vind ik leuk
zaterdag 10 november 2018 om 11:19
Ik zeg niet dat hij het niet goed doet maar hij vond dat er hier teveel geschopt werd op de training. Dat kan dan aan een hogere trainingsintensiteit of de tackle vaardigheden van de verdediger liggen. Lijkt mij niet dat st etienne zich een lagere intensiteit kan veroorloven dus dan gok ik op dat ze gewoon zuiverder tackelen. Al staan ze verbazingwekkend hoog op de ranglijst nu (5e davht ik).
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 12:54
Kwaliteit van Tannane ligt ook wat lager dan het gemiddelde niveau in Frankrijk.
Vind ik leuk
Krav +239
vrijdag 9 november 2018 om 19:15
Lijkt mij ook. Een tackle op de bal is wat anders dan iemand tackelen
Vind ik leuk
henk1952 +312
vrijdag 9 november 2018 om 11:35
Hij heeft volkomen gelijk. Teams gaan met elkaar op de foto, armen om elkaar. Grote spandoeken met RESPECT. Vervolgens elkaar verrot schoppen, scheidsrechters aanvliegen. Rode kaarten. Pas nog dikke gevechten bij Gal-Fenerb. 4 x rood. Kooigevechten! Alles geleerd op trainingen! Moest 't ff kwijt...
Vind ik leuk
4everfcu +5487
vrijdag 9 november 2018 om 12:55
mooi toch gebeurd er in ieder geval wat op het veld.
Vind ik leuk
Weetjewel +505
vrijdag 9 november 2018 om 11:04
Mooi weer voetballer.. geen karakter
Vind ik leuk
1UEU +209
vrijdag 9 november 2018 om 11:08
Exact mijn gedachte.
Vind ik leuk
Friend +400
vrijdag 9 november 2018 om 11:05
Gewoon incasseren en uit delen , Utrecht rules !
Vind ik leuk
3Bier +15650
vrijdag 9 november 2018 om 11:06
Scherp trainen is prima. Maar idiote tackles op de benen van je medespeler slaat echt nergens op.
Vind ik leuk
1UEU +209
vrijdag 9 november 2018 om 11:08
Ja of je medespelers op de bek slaan, dat dat soort spelers nog mogen spelen is ook gestoord (Kali).
Vind ik leuk
Gearry +1542
vrijdag 9 november 2018 om 11:23
Dat vraag ik me ook af idd, waarom die uberhaupt nog op de Nederlandse velden rond mag lopen.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 12:06
Spreek je jezelf niet een beetje tegen? Net was je het nog eens met je Weetjewel, toch?
Of was dit commentaar mogelijk slechts bedoeld om 3Bier uit de tent te lokken?
Vind ik leuk
1UEU +209
vrijdag 9 november 2018 om 14:22
Snap je gedachten gang. Ben het er inderdaad mee eens dat Tannane een mooiweer voetballer is, dat zie je terug op het veld waar hij naar mijn idee niet hard genoeg werkt (daarbij wekt zijn fysieke staat nu ook niet het idee dat hij hard traint).
Idiote tackles en dergelijke aggressie hoort niet thuis op het veld, al helemaal niet op een training.
Vind ik leuk
berwi +516
vrijdag 9 november 2018 om 11:07
mieperd
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 11:14
Dan ga je toch weer terug naar Saint Etienne,dan kan van de Streek er tenminste weer in
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 11:15]
Vind ik leuk
Muscles +2092
vrijdag 9 november 2018 om 11:15
In Utrecht wordt strijd altijd bewierookt maar de VAR zal dat steeds meer gaan afstraffen. Dan rest het echte voetbal en of dat genoeg is?
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 12:06
Strijd is een wezenlijk onderdeel van het spelletje en de VAR verzint geen nieuwe regels dus wat is het probleem? Het is geen zaalvoetbal.
Ik zie op de Internationale velden tackels die ik bij FC niet zie dus niet overdrijven.
Vind ik leuk
4everfcu +5487
vrijdag 9 november 2018 om 12:58
de var straft ons sowiezo hoor ook als er niets gebeurd we zijn ajax niet die bij een schouderduw al een strafschop krijgt
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 13:35]
Vind ik leuk
19AZ82 +2021
vrijdag 9 november 2018 om 11:30
Hé Oussama dan ga je toch lekker op ballet joh.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 11:37
Bek houden en trainen.
Vind ik leuk
Dybala +269
vrijdag 9 november 2018 om 11:51
Nog even en hij is weer terug in Frankrijk.
Voegt niets toe bij utreg
Vind ik leuk
Jajaja +661
vrijdag 9 november 2018 om 11:55
Hij is veel te zwaar en veel te traag, snap wel dat hij moeite heeft (gehad) om te ontwijken.

Zolang hij geen 10 kilo afvalt en z'n inzet verbetert zal hij het moeilijk blijven hebben op trainingen.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 12:03
Laatste wedstrijd was hij al beter en actiever. Probleem is dat er nu eigenlijk geen concurrentie is in de voorhoede. Hopen dat Bahebeck snel fit wordt en blijft.
Vind ik leuk
Kopstootje +9347
vrijdag 9 november 2018 om 11:56
Oussama moet zich meer met voetbal bezig houden.

Heeft meer kwaliteiten dan hij tot nu toe laat zien.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 12:02
Welkom in Utrecht waar mannen zich onderscheiden van jongetjes. Als je geen lichamelijk contact wilt, moet je gaan zaalvoetballen. Op de training oefen je wedstrijdsituaties. Daarin zijn ook tackels. Nu leer je ze dagelijks te ontwijken. Daar wordt je alleen maar beter van.
Vind ik leuk
BS +1394
vrijdag 9 november 2018 om 12:11
Daarom speelt hij nog steeds als een zoutzak, totaal geen mentaliteit, gooi vd Streek er maar in
Vind ik leuk
Cookee +13007
vrijdag 9 november 2018 om 12:14
In dit land moet je op training bewijzen en dan zijn ze zondag slappe hap.
Hoe vaak hoor ik niet van trainers... we hebben zo goed getraind...
Ik heb liever dat ze inzet bewaren voor zondag.
Vind ik leuk
4everfcu +5487
vrijdag 9 november 2018 om 12:54
minder janken en meer voetballen en scoren dan mag ie wat zeggen nu moet hij gewoon zijn mond houden en gaan presteren.
Vind ik leuk
TheMariner +4200
vrijdag 9 november 2018 om 13:06
Op de trainingen bij Utrecht gaat er altijd stevig aan toe. Daar heb ik Robbie de Wit, Carbo, Rietveld, Willaarts, Linford, vLoen, Mols, Kuyt, Mulenga, Mertens of Haller nooit over horen klagen. Wees blij dat ie met Mark vd Maarel en Willem Jansen traint ipv met Joop vMourik en Willem vHanegem. Misschien past E-sport beter bij hem.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 13:10]
Vind ik leuk