Van Bommel geeft toe bij PSV: Bij iedere keuze twijfel ik

Van Bommel geeft toe bij PSV: "Bij iedere keuze twijfel ik"

Gepubliceerd: vrijdag 9 november 2018 om 14:47vr 09-11-2018 om 14:47

Mark van Bommel rekent aankomende zaterdag op veel lawaai op De Vijverberg, waar De Graafschap het opneemt tegen PSV. Op Wembley, waar PSV tegen Tottenham Hotspur speelde in de Champions League, waren vooral de Eindhovense supporters in vorm.

"Van Wembley naar De Vijverberg. Ik denk dat daar meer lawaai is dan op Wembley, buiten onze eigen supporters om. Die zijn altijd in vorm. Als wij niet in vorm zijn, hebben ze kritiek, zoals het hoort. Ze weten ook precies wanneer we onze steun nodig hebben. Dat doen ze goed. De wisselwerking tussen de spelers en fans is aanwezig. Van beide kanten voel je dat. Op Wembley kregen ze heel veel complimenten, ook van de tegenstander en de pers. Dat was mooi om te zien."

Van Bommel kiest al wekenlang voor dezelfde opstelling, maar toch twijfelt hij telkens. "Ik twijfel altijd over mijn opstelling. Anders denk je niet meer na. Bij iedere keuze twijfel ik. Je moet er goed over nadenken. Dat is hetzelfde als wanneer je een auto koopt. Daar moet je ook over nadenken. Wil je leren bekleding? Pak je een automaat?"

De Graafschap-trainer Henk de Jong probeert zijn spelers met het juiste gevoel de wedstrijd in te sturen. "We moeten PSV tegenhouden, maar willen ook voorin iets brengen. Als je zelf de bal hebt, is dat de beste verdediging. Dat geeft rust in het spel", zegt hij op de clubsite van De Superboeren.

PSV heeft dit seizoen nog geen punt verspeeld. "Maar natuurlijk gaan we vol voor een resultaat. We stonden er ook tegen Feyenoord. Compact spelen en zorgen voor defensieve zekerheid: dat is het belangrijkst."

Plaats een reactie

FC Treurwilg +8211
vrijdag 9 november 2018 om 14:48
Hup Superboeren
Vind ik leuk
Bosch +57
vrijdag 9 november 2018 om 15:02
Nee maat... wij gaan er het kampioenschap niet verspelen ; P
Vind ik leuk
ajaksiet +1311
vrijdag 9 november 2018 om 16:27
Tegen Inter, tottenham, barca alles al verspeeld he
Vind ik leuk
Smithsonian +45038
vrijdag 9 november 2018 om 18:04
Ajax had in die groep ook niets klaar gespeeld.
Vind ik leuk
ajaksiet +1311
vrijdag 9 november 2018 om 18:19
haha, zo zou ik ook reageren als wij maar 1 punt hadden in onze poule.
Vind ik leuk
Smithsonian +45038
vrijdag 9 november 2018 om 18:38
*ajacied.
Vind ik leuk
JCJWZ +15098
vrijdag 9 november 2018 om 19:43
Ajax heeft in het verleden al bewezen in dergelijke groepen minstens EL te kunnen halen. Psv had in de poule van Ajax ook niks klaar gespeeld, misschien een puntje tegen AEK.
Vind ik leuk
ardesch +3
zaterdag 10 november 2018 om 10:58
glazen bol?
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 19:46
Overwinteren jullie maar en de eerste goede tegenstander eruit en dan weer uitgespeeld en weer niks
Vind ik leuk
Il Gordo +20915
vrijdag 9 november 2018 om 20:32
Ja, dat had ik ook niet verwacht tegen deze ploegen. Jij wel?
Vind ik leuk
Plattekar bv +35822
zaterdag 10 november 2018 om 06:51
Bosch heeft het over het kampioenschap Ajaksiet. Kom jij weer met de CL tegenstanders....ken je t verschil niet ?
Vind ik leuk
Plattekar bv +35822
vrijdag 9 november 2018 om 15:24
Met Pereiro koop je een Nissan Micra...met Guti een Ferrari. Dus niet lullen, Mark.
Vind ik leuk
dijkie87 +1436
vrijdag 9 november 2018 om 15:45
guti nog niks laten zien is een zoethoudertje voor lozano om nog even te blijven bij psv
Vind ik leuk
tannat +16776
vrijdag 9 november 2018 om 16:04
Hahaha niks laten zien? Zijn gemiddelde aantal goals per gespeelde minuut is erg hoog.
Vind ik leuk
dijkie87 +1436
vrijdag 9 november 2018 om 16:20
tegen ado en rkc nou nou
Vind ik leuk
Werner1913 +11086
vrijdag 9 november 2018 om 16:24
Daar zou Huntelaar voor tekenen ;-)
Vind ik leuk
dijkie87 +1436
vrijdag 9 november 2018 om 16:26
goeie grap die scoort liever in de cl voorrondes
Vind ik leuk
ajaksiet +1311
vrijdag 9 november 2018 om 18:19
sorry, mag Huntelaar zijn schoenen niets eens strikken, Als hij 10% vd carriere van Huntelaar haalt heeft hij het al goed gedaan. Dat van Bommel hem niet in de basis zet, zegt genoeg.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 19:48
Heeft totaal niets bereikt die lama
Vind ik leuk
ardesch +3
zaterdag 10 november 2018 om 11:01
huiswerk béter doen
Vind ik leuk
ajaksiet +1311
vrijdag 9 november 2018 om 17:35
klopt, hij is geweldig! vandaar ook elke week basisplaats in de Mickey Mouse competitie toch?
Vind ik leuk
tannat +16776
vrijdag 9 november 2018 om 18:14
never change a winning team
Vind ik leuk
Plattekar bv +35822
zaterdag 10 november 2018 om 06:48
2 assists en 3 goals in 4 invalbeurten...nee hoor, nog niks laten zien
Vind ik leuk
ajaksiet +1311
zaterdag 10 november 2018 om 09:07
Waarom heeft hij dan geen basisplaats?
Vind ik leuk
Plattekar bv +35822
zaterdag 10 november 2018 om 11:07
Omdat Bommel wil laten zien dat hij zich niet laat intimideren en onverstoorbaar wilt zijn
Vind ik leuk
ajaksiet +1311
zaterdag 10 november 2018 om 11:12
Of omdat hij toch (nog) niet goed genoeg is......
Vind ik leuk
dijkie87 +1436
zaterdag 10 november 2018 om 11:19
idd nog niks tegen ado rkc dat zijn amateurs
Vind ik leuk
Tsubamba +3467
vrijdag 9 november 2018 om 14:49
Misschien als ze aan het stadion aan het werk zijn, maar anders moet Mark nog eens even goed nadenken
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 15:03
Klopt gewoon wat hij zegt, op Wembley hoorde je niemand behalve de PSV supporters.. dus denk dat er inderdaad meer te horen is op de Vijverberg.
Vind ik leuk
Tsubamba +3467
vrijdag 9 november 2018 om 15:05
Hmm oke oke, sorry. Dat was waarschijnlijk omdat alle engelse supporters dachten een potje NFL te zien kregen op dat veld
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 15:07
Zou kunnen, maar de sfeer in Engeland is sws niet echt geweldig bij een wedstrijd.. met liverpool als uitzondering
Vind ik leuk
ajaksiet +1311
zaterdag 10 november 2018 om 09:09
Dan ben je nog nooit bij arsenal geweest denk ik.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 14:52
Eerste punt verlies??
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 14:55
Hup de Graafschap
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 15:00
Vermoedelijk zal hij nu de tegenstander overklassen in plaats van zoals afgelopen dinsdag totaal overklast te worden, 1-3.

Vind ik leuk
jari11 +5044
vrijdag 9 november 2018 om 15:04
Een bijna net zo een pijnlijke 1-1 lijkt mij een mooie uitslag:)
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 15:05
Dan zal hij wel weer heel dicht bij de vierde man gaan staan om te zeuren.
Vind ik leuk
KvhZ +2759
vrijdag 9 november 2018 om 15:17
Ja want die 4e man zorgt er altijd voor dat PSV wint. Lekker belangrijk zeg. Als Mark tegen die 4e man wil lullen, dan laat hem doen. Dat jij en anderen daar last van hebben, daar plaats ik dan weer mijn vraagtekens bij. Op het veld wordt het spel gespeeld, niet ernaast.
Vind ik leuk
Vrolijkje +2128
vrijdag 9 november 2018 om 15:32
Wel frappant dat het altijd over het mark en de vierde man gaat..of luuk de jong..st juste ..etc etc.

Nooit over jammermeisje tadic.
Kaartenzeurder frenkie de jong.
Of de schandalige overtreding van mazraoui.

Beter van 2 kanten bekijken.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 19:53
Kunnen ze niet ivm die grote neuzen die ze hebben
Vind ik leuk
Radaje +1659
vrijdag 9 november 2018 om 15:27
Jesus wat een slijmjurk die van Bommel als trainer. Kon hem dan als speler meer waarderen.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 15:30
Hebben de PSV-supporters op Wembley complimenten gekregen?
Dan zeker alleen die zijn toegelaten !
Overal lees ik over PSV-supporters die uit het stadion zijn gezet en niet zijn toegelaten.
Nu begrijp ik het ff niet meer ?
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 15:49
Niet alleen lezen wat je wilt lezen zou ik zeggen.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 17:05
Het is toch schandalig hoe sommige supporters buiten het stadion zijn gehouden !
En dan daarna complimenten uitdelen ???
Vind ik leuk
maandag 12 november 2018 om 10:19
Denk dat degenen die de complimenten uitdelen en degenen die supporters buiten het stadion hebben gehouden niet dezelfde zijn, denk je ook niet?
Vind ik leuk
maandag 12 november 2018 om 16:57
Nee maar wel van dezelfde club !
Vind ik leuk
Bhj +2520
vrijdag 9 november 2018 om 15:35
Beste Leeuw.

Zie ook dit topic wederom.

Maakt me verder niet zoveel uit hoor, maar verwijt de pot niet als de ketel zwart ziet.

Deze wedstrijd zal PSV denk ik toch wel winnen, zij het moeizaam zoals zovele, maar dat geeft niet. De makkelijke helft van het seizoen voor PSV was de eerste getuige het programma.

De lastigere uitwedstrijden zijn bijna alle in de 2e helft van het seizoen, op zich best opvallend eigenlijk. Dat is wel de helft dat PSV geen Europees meer heeft en door de arrogante gedachte dat de selectie in de breedte net zo sterk is als die van Ajax, ook geen beker meer.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 15:50
Wie is hier nu arrogant? Brede selectie? Vandaar dat ze vanwege 1 blessure kansloos ten onder gingen tegen dat PSV met dat makkelijke programma zeker?
Vind ik leuk
040bovenaan +1957
vrijdag 9 november 2018 om 15:59
Hij is zich nu al aan het indekken.......
Vind ik leuk
G.Kopf +5662
vrijdag 9 november 2018 om 15:43
Keuze? Welke keuzes?
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 16:33
Zal je helpen,guti erin voor perreiro,wordt gek van een voetballer die soms wel soms niet presteerd,dat noem ik russisch roulette met mijn hart,dat gaat al jaren zo,het is nu klaar,nu kan guti nog met chucky samen voetballen,straks heb je die kans niet meer,want alles op de competitie na is verneukt dit seizoen,dus waarom zou chucky nog langer blijven,topscorer worden jahooeeee,zegt niks in nederland,dat kreeg vincent jansen nog voor elkaar. Weer kampioen worden is leuk,maar de lat ligt een beetje hoger bij chucky,daar kan psv een voorbeeld aan nemen.
Een speler vervangen in de basis kan makkelijk,maar het andere uiterste 11 vervangen,is onmogelijk,zeker tegen rkc,rkc is geen dhc delft.
Perreiro laten staan omdat zijn contract afloopt is echt geen optie,hij wordt nooit een goudmijn,lekker verkopen in de winterstop,de lat moet hoger bij psv,een wel nietes presterende voetballer hoort niet thuis in eindhoven.
Die teren zieltjes moeten aangepakt worden,want in het buitenland hoor je ze namelijk niet,neem locadia als voorbeeld,doodstil op de bank,het ligt aan de instelling,als spelers niet tot aan het gaatje durven te gaan om een overwinnig te behalen is er wat mis,heb nog geen psv speler met kramp gezien,dat ligt niet alleen aan dat ze topfit zijn,ze durven hun grenzen niet op te zoeken.
Je zal alleen maar beter worden als je je grenzen opzoekt,anders zal je stagneren in je ontwikkeling,lat moet omhoog,en als de trainer al niet hard kan zijn,waarom zullen de spelers het dan wel,psv 1 is geen vrienden team,er moet gepresteerd worden,anders moet je lekker bij dhc delft gaan voetballen met twee bitterballen in je wangzak.
Dus meneer van bommel,in het veld kon je een klootzak zijn,durf dat ook als trainer,harde beslissingen horen erbij,niet tevreden zijn met een zesje,dat deed je als voetballer ook niet,dus waarom nu wel.
Het maximaal aantal punten in de competitie is het doel,DE BEUK ERIN EN GAAN,tweede plaatsen tellen niet,anders hadden we wel ajax geheten,dat ajax in de cl door is,dat moeten we relativeren,dat kregen wij onder cocu ook voor elkaar,niks bijzonders,meneer van bommel,die lat moet omhoog,en ik denk dat jij dat kan maar dan moet je wel jezelf blijven en ook de klootzak durven zijn.
Succes,godszegen!!!!!
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 17:38
Er valt weinig te twijfelen Mark want met uitzondering van Gutti, Ramselaar en eventueel Malen is de rest ver verwijderd van het niveau voor een basisplek.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 19:37
Guti / gaston / Rosario.

Dat moet ons middenveld zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 22:23
En Jorinde lekker op het banksu
Vind ik leuk
erikv78 +672
vrijdag 9 november 2018 om 17:45
We stonden er tegen Feyenoord ook.. Gaat Henk de Jong, Psv nu met Feyenoord vergelijken ???
Vind ik leuk
pietprecies +12431
vrijdag 9 november 2018 om 20:25
Hahahahaha, wat een bak onzin dit weer, heeft feilloos het parochiegedrag van Gebrands over genomen... nergens een artikel te lezen over de psv supporters op Wembley.. Bommeltje kruipt ze alsnog graag in hun kont.

De supporters zelf ondertussen slikken het als zoete koek (van de pastoor) want die komen niet verder dan Teletekst en moeten het met dit soort retoriek en propaganda doen. Whahahahaha
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 21:01
Heeey kijk eens naar antwoord hier onder.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 21:00
Wil elke ajacied hier weg gaan..

Piet precies vind dat iemand van een andere club niet mag reageren op een topic wat niet over zijn eigen club gaat.
Vind ik leuk
Unitas'59 +66
maandag 12 november 2018 om 04:41
En omdat Piet dat vindt moet dat maar gebeuren? Laten we beter zijn dan Piet ;). Er zijn genoeg Ajacieden die gewoon normaal doen. De kunst is gewoon op hen reageren en die andere links laten liggen. Sommigen verdienen een ignore knopje waardoor je hun berichten niet meer kan zien. Maar als we eerlijk zijn, zijn dat niet alleen Ajacieden.
Vind ik leuk
maandag 12 november 2018 om 09:56
Dat klopt precies!!
Vind ik leuk
Teamgeest +1930
vrijdag 9 november 2018 om 21:57
Mark trots op P.S.V Team 👍🏻 keep on going ,.. focus next game 👊🏼
Vind ik leuk
Gerro +9511
zaterdag 10 november 2018 om 00:28
Keuzes worden pas moeilijk als je gaat verliezen en dat is in de competitie dichterbij dan iedereen denkt.
Vind ik leuk
zaterdag 10 november 2018 om 00:44
De Superboeren tegen de boeren!
Vind ik leuk
Cookee +12955
zaterdag 10 november 2018 om 12:15
Ik zou graag zien dat een club als Graafschap echt meekan, maar helaas zorgen onze top-2 wel dat de kleintjes geen geld hebben om een gevaar te zijn.
Henk is realist, maar jammer is 't wel, bij Cambuur had hij een veel betere selectie die de topclubs pijn kon doen. Helaas koopt het grote geld al je talentjes weer weg... zo blijven de huidige verhoudingen in stand.
Vind ik leuk
Unitas'59 +66
maandag 12 november 2018 om 04:33
Helemaal mee eens, nu iedereen het eens is over dat de jeugd zo belangrijk is worden overal de talenten weg geplukt. Terwijl PSV (niet onbegrijpelijk) ook zo de vruchten wil plukken als Ajax doet. Vooral nu de Ligt en de Jong waarschijnlijk veel geld op gaan brengen is dat zeer begrijpelijk. Echter denk ik dat dit ten koste gaat van het niveau in de eredivisie. Ik lees hier dat het voor veel Ajax supporters een natte droom is om het Bayern van Nederland te worden. Terwijl er niets slechter is voor de competitie dan dat. Het ontbreken van een concurrent maakt de competitie minder spannend. Het gebrek aan redelijke transfers van de subtop zal uiteindelijk resulteren in een saaie competitie. En mocht PSV niet meer met het niveau van Ajax mee kunnen lijkt me dat nog erger. Ik neem aan dat spelers 8/10 potjes op hoog niveau in de CL als alles goed gaat niet genoeg vinden. Want nu zit alles mee bij Ajax in de CL maar dat had zomaar anders kunnen zijn. Een late goal thuis en uit de redding van Onana zorgen ervoor dat je 8 punten hebt. Zit het tegen stond je op 5 punten Benfica op 6 en moet je misschien punten halen tegen Bayern om de tweede ronde te halen. Wat overigens niet wil zeggen dat ik niet onder de indruk ben van Ajax in de CL. Maar het had ook zomaar even anders kunnen lopen.
Vind ik leuk
Cookee +12955
maandag 12 november 2018 om 20:16
Je mening is verfrissend vind ik. De meesten lullen de media na hier.

Bayern koopt zodra Dortmund een goede speler heeft die weg, zo houden ze de afstand, het is zo saai. En Ajax doet dat ook, zo dom, ze hebben niet door dat ze de competitie vermoorden.
Omdat Utrecht gevaarlijk voor hun is kopen de top-3 Ramselaar, weg en Labyad en Ayoub, maar die jongens spelen niet eens. Allemaal om nog meer verschil te maken.

Feijenoord hoopt straks meer geld te hebben, maar als dat over 10 jaar pas lukt dan zijn Ajax en PSV al zo ver weg.

Ik denk wel eens laat ze maar een beneleague of met schotland samen doen die top-2.
Dan wordt het hier een stuk spannender zonder die 2.
Onderin is het al leuk, maar bovenin is niks aan.

Ajax, heeft in de CL 5x een goal gemaakt die van richting veranderde, dan zit het dus heel erg mee. Voorin dwingen ze heel weinig af.
Natuurlijk vind ik het ook leuk dat Ajax met al dat geluk weer een beetje meedoet, maar laat ons wel realistisch zijn, ze dwingen heel weinig af.

Valt ook op dat die top-2 in de CL echt keihard werken.
In de competitie lopen ze op 70% denk ik.
Das jammer, ik ben ervoor als alle clubs ongeveer even veel geld hebben, maar de top-3 pikt het merendeel van het tv-geld.

Als wij beide monopoly willen spelen en jij zegt dat je omdat je al 30x gewonnen hebt dat jij daarom 10x meer geld verdient te krijgen bij de start... dan doe ik niet eens mee, en jij zult dat andersom ook vinden, toch?
Maar in de ED is dat elk jaar de praktijk.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 20:18]
Vind ik leuk
Unitas'59 +66
maandag 12 november 2018 om 20:43
Klopt Helemaal, al zouden ze eens kunnen beginnen met geld af te staan zodat die kunstgrasvelden eens weg kunnen. Daar hebben ze in ieder geval zelf ook profijt van. Maar feit blijft dat in 12 wedstrijden maar 2 verliespunten zijn gehaald. Mocht je ze tegen elkaar niet mee tellen. En ik wijt dat aan het leeg plukken van jeugdopleidingen van de kleine clubs, terwijl er maar 2/3 per jaar kunnen doorbreken. Anders krijg je een te onervaren selectie. Dat geeft dus aan dat die andere jongens die net iets minder zijn dan een De Ligt bv in bij Jong Ajax zijn wedstrijden speelt ipv bij Heerenveen ofzo. Ik weiger te geloven dat dat goed is voor het Nederlandse voetbal. Daardoor heb ik de stempel koopclub voor mijn club ook nooit als slecht ervaren. Er is niks mis met manier waarop Ziyech is opgeklommen tot de voetballer die hij nu is. Daar profiteren meerdere clubs van die weer kunnen investeren om zelf weer beter van te worden. Dat is een stuk beter dan een kleine opleidingsvergoeding te krijgen die weer opgaat om afvallers van PSV en Ajax (terug) te halen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws