Afwezige Nijhuis voorlopig niet in actie: 'Misschien tot en met de winterstop

    Afwezige Nijhuis voorlopig niet in actie: 'Misschien tot en met de winterstop"

    Gepubliceerd: zondag 11 november 2018 om 16:35zo 11-11-2018 om 16:35

    Bas Nijhuis kan voorlopig niet in actie komen. De scheidsrechter kampt met een knieblessure. Dat is ook de reden dat Nijhuis dit weekend niet in staat was om de wedstrijd tussen Excelsior en Ajax te fluiten. 

    De KNVB maakte zaterdag bekend dat Nijhuis vervangen was door Serdar Gözübüyük. Onduidelijk was wáárom. In gesprek met Veronica Inside vertelt de arbiter dat hij deze week tijdens een training geblesseerd is geraakt aan zijn knie. "Bij het uitglijden verschoof mijn knieschijf en die ging vervolgens niet meer terug."

    "In het ziekenhuis hebben ze alles hersteld. Het was gewoon domme pech. Of misschien was het overbelasting van die minuut bij Feyenoord tegen VVV", knipoogt Nijhuis. 

    Komende week zit de leidsman sowieso in het gips. Daarna moet blijken wanneer hij weer inzetbaar is. "Ik hoop natuurlijk zo snel mogelijk, maar het kan ook zijn dat ik tot en met de winterstop niet op het veld sta. Bij de KNVB zeiden ze al dat het niet erg is als ik er een weekje langer uit lig. Ze zijn er zeker niet gebrand op dat ik terugkom, haha."

    Het feit dat de KNVB aanvankelijk niet liet blijken dat Nijhuis geblesseerd is, heeft blijkbaar te maken met een privacy-wet die in Nederland geldt. De scheidsrechter moest toestemming geven om dat nieuws kenbaar te maken. 

    Lees meer over:Eredivisie

    Plaats een reactie

    Janzijnvader +16135
    zondag 11 november 2018 om 16:38
    Wanneer krijgt Blom een knie blessure?
    Vind ik leuk
    LangeDraak +1645
    zondag 11 november 2018 om 16:41
    Pies in m'n broek 😂🤣😂
    Vind ik leuk
    TheArena. +1150
    zondag 11 november 2018 om 16:59
    Das niet lekker.
    Vind ik leuk
    LangeDraak +1645
    zondag 11 november 2018 om 17:00
    Heb al schone aan 😉
    Vind ik leuk
    Importbrabo +1572
    zondag 11 november 2018 om 19:56
    Een Lasse of een korte?
    Vind ik leuk
    Romo +1020
    zondag 11 november 2018 om 16:57
    Ja en Kuijpers
    Vind ik leuk
    pico323 +6705
    zondag 11 november 2018 om 17:16
    nee liever die turk er jaren uit. wat een top drie fluiter is dat.
    Vind ik leuk
    Jozef +40200
    zondag 11 november 2018 om 16:38
    Het is állemaal een complot...

    Omgekocht door Ajax....


    ...en nog meer onzin gisteren van een compleet legioen zwarte kuikens...
    Vind ik leuk
    zondag 11 november 2018 om 16:42
    Zo geloofwaardig is het voetbal nou geworden.
    Vind ik leuk
    Jozef +40200
    zondag 11 november 2018 om 16:58
    Hoezo dan?

    Had Ajax de Var weer eens mee, of had Nijhuis de wedstrijd nog een leuke draai kunnen geven?
    Vind ik leuk
    zondag 11 november 2018 om 17:05
    Ajax heeft vandaag dik verdiend gewonnen. Ook dat mag wel eens gezegd worden, voor een keertje.
    [Reactie gewijzigd op zondag 11 november 2018 om 17:06]
    Vind ik leuk
    Jozef +40200
    zondag 11 november 2018 om 17:57
    Het was allemaal anders gelopen met Nijhuis. Goed dat we die van deze wedstrijd afgehaald hebben. Het kost wat, maar dan heb je ook wat...🙄
    Vind ik leuk
    HJR +8354
    zondag 11 november 2018 om 16:46
    Haha inderdaad.
    Vind ik leuk
    zondag 11 november 2018 om 16:38
    Dan kan die soms waardeloos fluiten (maar goed welke scheids doet dat nou niet), maar sterkte!
    Vind ik leuk
    Mari +10265
    zondag 11 november 2018 om 16:39
    Heerlijk.
    Last van zijn knie? Komt door het kunstgras
    Vind ik leuk
    zondag 11 november 2018 om 16:39
    Dan kan hij toch gewoon de VAR zijn?
    Vind ik leuk
    HJR +8354
    zondag 11 november 2018 om 16:46
    Inderdaad denken in oplossingen
    Vind ik leuk
    zondag 11 november 2018 om 16:47
    Eerst een knipoog om je zogenaamde eigen grap, daarna zelfs lachen om je zogenaamde eigen grap, nee Nijhuis hoop je voorlopig zelfs helemaal niet meer te zien op welk voetbalveld dan ook. Egotripper ben je!
    Vind ik leuk
    HJR +8354
    zondag 11 november 2018 om 16:48
    Beterschap natuurlijk gewenst. Dat sommige het leuk vinden, is dan weer jammer. Maar goed ieder zijn ding
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1476
    zondag 11 november 2018 om 16:50
    Ik zou willen zeggen: Bas, heeeeel rustig aan terugkomen. Dat scheelt de toeschouwers een hoop ergernis.
    Vind ik leuk
    groninger +1752
    zondag 11 november 2018 om 16:53
    Beter dat hij stopt
    Vind ik leuk
    Rood&wit +3656
    zondag 11 november 2018 om 17:06
    Ach thuis hadden jullie hem aardig mee tegen ons ;-)
    Vind ik leuk
    groninger +1752
    zondag 11 november 2018 om 16:52
    Blijf aub het hele seizoen maar weg.
    Vind ik leuk
    zondag 11 november 2018 om 17:01
    Sterkte met je herstel!!
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1835
    zondag 11 november 2018 om 17:03
    Ach dan kan hij nog lekker vaak aanschuiven bij zijn vriendje Johan Derksen.
    Vind ik leuk
    pico323 +6705
    zondag 11 november 2018 om 17:18
    grote schoonmaak binnen het scheidsrechters korps. met Nijhuis en Gözübüyük voorop.
    Vind ik leuk
    zondag 11 november 2018 om 17:47
    Alles op zijn hondjes willen doen en dan dit
    Vind ik leuk
    zondag 11 november 2018 om 19:52
    De privacywet. Daar gaan ze tegenwoordig wel heel spastisch mee om hoor.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5507
    maandag 12 november 2018 om 04:02
    Precies, ze zijn nu een beetje aan het doorslaan.
    de KNVB had makkelijk kunnen zeggen dat Nijhuis geblesseerd is.
    Maar wat ie dan precies heeft, dat valt onder de privacy wet.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws