Paris Saint-Germain laat weinig heel van Monaco en staat al 13 (!) punten voor

    Paris Saint-Germain laat weinig heel van Monaco en staat al 13 (!) punten voor

    Gepubliceerd: zondag 11 november 2018 om 22:55zo 11-11-2018 om 22:55

    Paris Saint-Germain heeft het AS Monaco van Thierry Henry dieper in het moeras geduwd. De Monegasken waren in eigen huis duidelijk een maatje te klein voor de Parijzenaars: 0-4.

    Henry heeft Monaco sinds zijn aanstelling nog niet van de grond gekregen. Afgelopen dinsdag werd er in de Champions League zelfs een harde nederlaag geleden tegen Club Brugge, dat voor het eerst in dertien jaar een wedstrijd in het miljardenbal won. 

    Edinson Cavani besliste het duel in Monaco al binnen elf minuten. De Uruguyaanse topschutter profiteerde na vier minuten optimaal van slecht uitverdedigen van de thuisploeg. Zeven minuten later herhaalde hij zijn kunstje opnieuw en gleed hij de 0-2 binnen.

    Het tempo ging uit de wedstrijd en er werd amper iets gecreërd, maar vlak na rust gooide PSG het duel via Cavani in het slot, die zijn hattrick completeerde. PSG zette nog een keer aan en maakte de vernedering van Monaco nog wat erger. Na een overtreding op Kylian Mbappé mocht Neymar aanleggen voor een strafschop: 0-4.

    PSG haalde de voet van het gaspedaal, al kreeg de topclub nog kansen op meer. Mbappé zag de 0-5 afgekeurd worden vanwege buitenspel. PSG lijkt de champagne inmiddels koud te kunnen zetten, want de club staat na dertien duels al dertien (!) punten voor. De gifbeker van Monaco moet helemaal leeg. Henry staat met zijn ploeg op de negentiende plek in de Ligue 1.

    Plaats een reactie

    Knoerisgeitje +22165
    zondag 11 november 2018 om 22:58
    Verdomme moeten we her nog langer volhouden om als enige over te blijven
    Vind ik leuk
    stratumseind +174004
    zondag 11 november 2018 om 23:07
    We gaan gewoon eigenwijs door timmio wa kan ons het verrekken.
    We zullen die fransozen eens laten zien wie de langste adem heeft
    [Reactie gewijzigd op zondag 11 november 2018 om 23:10]
    Vind ik leuk
    zondag 11 november 2018 om 23:00
    Vreselijk die Franse competitie!
    Ik kijk ook geen minuut voetbal uit die competitie.
    Vind ik leuk
    zondag 11 november 2018 om 23:08
    Zelfde als de eredivisie alleen hogere kwaliteit spelers.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6540
    zondag 11 november 2018 om 23:50
    Wij hebben een top 2. Hun maar 1. Nog saaier
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5652
    maandag 12 november 2018 om 00:27
    Aan de onderkant valt dat nog behoorlijk mee hoor. Je moet het natuurlijk niet met alleen PSG vergelijken, waar in mijn ogen niks indrukwekkends aan is.. als je alles opkoopt dan koop je de titel, weinig aan.

    Des te mooier vindt ik wat er op dit moment gebeurd in Duitsland. Dortmund weet altijd weer terug te komen, en hoop van harte dat ze het weten vol te houden.

    Zelfs Schotland (als het niveau je niet interesseert) begint dit seizoen eens leuk te worden. Hearts won wedstrijd na wedstrijd, en valt nu een beetje terug. Celtic heeft meer verliespunten dan ooit te voren en ook de Rangers zijn weer aangehaakt.

    Zulke dingen vindt ik mooier dan PSG.
    Vind ik leuk
    yuuup +9904
    maandag 12 november 2018 om 03:04
    Ja de PL, Bundesliga, Primera Division, en Serie A ook.
    Vind ik leuk
    Verratti +2133
    zondag 11 november 2018 om 23:11
    Weer lekker gekeken. Deze wedstrijd was de gemakkelijkste overwinning. Monaco is leeg gekocht en ze hebben de nodige blessures en er staat een veredeld jeugdelftal. PSG is natuurlijk veel te goed: hoge balcirculaties en er staan wat toppers (daarnaast ook weer een stuk of 3 jeugdspelers. Draxler was goed. Met Neymar en MBappe wordt het altijd ook een beetje circus en ontstijgt het het voetbal. Anderzijds speelt PSG zo aanvallend dat de tegenstander altijd kansen krijgt. Het is altijd wel genieten en daar gaat voetbal toch om.
    Vind ik leuk
    LIO7 +1265
    maandag 12 november 2018 om 02:58
    Helemaal mee eens. Wat een heerlijke selectie...!
    Vind ik leuk
    Mo +11799
    zondag 11 november 2018 om 23:41
    Ook geen flikker aan daar in Frankrijk.
    Vind ik leuk
    HJR +8275
    maandag 12 november 2018 om 00:43
    Dus de goal op het filmpje van Cavani werd uiteindelijk toch goed gekeurd, ondanks het vlag signaal?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34257
    maandag 12 november 2018 om 07:32
    Zonde van monaco. Gun het henry wel.
    Vind ik leuk
    Koenbres +1215
    maandag 12 november 2018 om 08:53
    Kampioenschap kopen niks moeilijks aan lijkt me
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws