Koeman: Denk dat De Ligt een van weinigen is die daar heel goed in is

Koeman: "Denk dat De Ligt een van weinigen is die daar heel goed in is"

Gepubliceerd: maandag 12 november 2018 om 16:34ma 12-11-2018 om 16:34

Ronald Koeman gelooft niet dat het algemene niveau van de Eredivisie dit seizoen enorm is gekelderd. PSV en Ajax zijn simpelweg veel beter dan afgelopen jaar. Dat zei de bondscoach maandagmiddag tijdens een persconferentie. 

Een aanwezige journalist wilde van Koeman weten of de ontwikkeling op de Nederlandse velden zorgelijk zijn. "Het zou niet goed zijn als dit het hele seizoen zo gaat. Ik geloof niet dat andere clubs zwakker zijn dan vorig jaar, ik denk met name dat Ajax en PSV versterkt zijn en beter zijn."

Ook het feit dat de Amsterdammers en de Eindhovenaren actief zijn in het Champions League, maakt volgens Koeman een verschil. "Die intensiteit... Daar ontwikkelen zij zichzelf individueel en als team dusdanig, dat het voor de andere ploegen helaas tegenhouden is."

Prikkel
Matthijs de Ligt gaf zondag, na afloop van Excelsior- Ajax (1-7), aan dat hij in Nederland soms 'een prikkel mist' vanwege de krachtsverschillen. "Ik kan me dat wel voorstellen, dat als jij Champions League speelt en daarna op Woudestein op kunstgras... Dan moet heel veel uit jezelf komen."

"Je verwacht dat van iedere speler, maar ik heb ook ervaring in dat soort wedstrijden, dus ik denk dat het ook menselijk is. Tuurlijk eis je als trainer altijd meer... Maar de intensiteit is anders. De tegenstand is in kwaliteit totaal anders, minder. Ik denk dat De Ligt een van weinigen is die daar heel goed in is en te allen tijde zich voorbereid alsof het een finale is."

Poll

Eens met Koeman?

(918 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 12 november 2018 om 16:38
NLers praten de eigen competitie graag de grond in, onterecht echter.
Vind ik leuk
Whatevaa +505
maandag 12 november 2018 om 16:39
Mathijs de ligt. Professioneler vooral op deze leeftijd krijg je ze niet. Dat is ook enorm veel waard. Baas!! Gaan we nog veel lol aan beleven.
Vind ik leuk
frhoi +1507
maandag 12 november 2018 om 16:41
Als ie naar Engeland gaat speel je de ene keer tegen een topper en dan tegen een Cardiff, daar moet je je dan ook voor kunnen opladen. Eerst dat maar eens zien te halen
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14982
maandag 12 november 2018 om 18:15
Cardiff zou in de ED gewoon in de top 5 staan.
Vind ik leuk
Koeien +3293
dinsdag 13 november 2018 om 12:33
Toch schat ik de onderkant van de PL moeilijker in dan de Eredivisie. Spelen ze niet met supersterelftallen dan word je wel omvergekegeld door die Engelse buffels omdat je niet snel genoeg aanvalt. De eredivisie is over het algemeen technisch en positioneel wel goed in orde, maar dat fysieke heb je hier niet.

Daar kun je zeker wat van leren.
Vind ik leuk
Mr.Dee +401
maandag 12 november 2018 om 16:43
@voetbalprimeur “te allen tijde”
Vind ik leuk
hantayo +1216
maandag 12 november 2018 om 16:49
ojee, dat vergeet ik weer na een week
Vind ik leuk
Groen +2352
maandag 12 november 2018 om 18:10
@Koeman...
Vind ik leuk
De fries +1845
maandag 12 november 2018 om 16:43
Er staat dat de ligt een prikkel mist. Koeman zegt dat de ligt een van de weinigen is die zich altijd oplaadt alsof het een finale is... snap ik het niet of is dit een onzin artikel ?
Vind ik leuk
Roeptoeter +12165
maandag 12 november 2018 om 16:46
Basisplaats voor De Ligt dus.
Vind ik leuk
Vrolijkje +1845
maandag 12 november 2018 om 16:47
Ja duuh.
De ligt ,v dijk is een heel mooi centrum.
Vind ik leuk
michelhx +4418
maandag 12 november 2018 om 16:57
Tuurlijk, als de Ligt het zegt is het logisch, maar als Locadia hetzelfde zegt dan krijgt hij van iedereen een veeg uit de pan. Meten met 2 maten, noemt men dat.
Vind ik leuk
Emnu +6558
maandag 12 november 2018 om 17:01
T verschil is dat Ajax dit potje op 60% afdeed en nog met 1-7 won...
Vind ik leuk
maandag 12 november 2018 om 17:32
Ja en nee,ajax en psv hebben beide met pis geluk gewonnen,is vertekend dit seizoen,lijkt net of ze zo goed bezig zijn,is gewoon matig wat ajax en psv laten zien.
Vind ik leuk
Marco S +6563
maandag 12 november 2018 om 18:06
Ik ben het er eigenlijk niet mee eens. Ik ben groot van van Mathijs de Ligt maar hij zet een sneue schouderduw in die slim ontweken wordt en gelijk kassa en een tegengoal. Dan loopt hij een kwartier te janken en dus is hij nog niet uitgeleerd en klaar voor barca..
Vind ik leuk
reggie +2021
maandag 12 november 2018 om 19:52
Daarom moet de Ligt al in de winterstop verkocht worden, hier zullen de ajacieden denk ik niet mee eens zijn maar voor zijn ontwikkeling en voor het Nederlands voetbal is het wel beter.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws