Koeman: Denk dat De Ligt een van weinigen is die daar heel goed in is

    Koeman: "Denk dat De Ligt een van weinigen is die daar heel goed in is"

    Gepubliceerd: maandag 12 november 2018 om 16:34ma 12-11-2018 om 16:34

    Ronald Koeman gelooft niet dat het algemene niveau van de Eredivisie dit seizoen enorm is gekelderd. PSV en Ajax zijn simpelweg veel beter dan afgelopen jaar. Dat zei de bondscoach maandagmiddag tijdens een persconferentie. 

    Een aanwezige journalist wilde van Koeman weten of de ontwikkeling op de Nederlandse velden zorgelijk zijn. "Het zou niet goed zijn als dit het hele seizoen zo gaat. Ik geloof niet dat andere clubs zwakker zijn dan vorig jaar, ik denk met name dat Ajax en PSV versterkt zijn en beter zijn."

    Ook het feit dat de Amsterdammers en de Eindhovenaren actief zijn in het Champions League, maakt volgens Koeman een verschil. "Die intensiteit... Daar ontwikkelen zij zichzelf individueel en als team dusdanig, dat het voor de andere ploegen helaas tegenhouden is."

    Prikkel
    Matthijs de Ligt gaf zondag, na afloop van Excelsior- Ajax (1-7), aan dat hij in Nederland soms 'een prikkel mist' vanwege de krachtsverschillen. "Ik kan me dat wel voorstellen, dat als jij Champions League speelt en daarna op Woudestein op kunstgras... Dan moet heel veel uit jezelf komen."

    "Je verwacht dat van iedere speler, maar ik heb ook ervaring in dat soort wedstrijden, dus ik denk dat het ook menselijk is. Tuurlijk eis je als trainer altijd meer... Maar de intensiteit is anders. De tegenstand is in kwaliteit totaal anders, minder. Ik denk dat De Ligt een van weinigen is die daar heel goed in is en te allen tijde zich voorbereid alsof het een finale is."

    Poll

    Eens met Koeman?

    (917 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 12 november 2018 om 16:38
    NLers praten de eigen competitie graag de grond in, onterecht echter.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 16:58
    Hier ben ik het helemaal mee eens. Ook dat continue schreeuwen dat spelers persé naar het buitenland moeten om beter te worden! Wat willen we dan? Dat alle goede spelers naar het buitenland verdwijnen?
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3295
    maandag 12 november 2018 om 17:29
    Maar wat heeft bijvoorbeeld De Ligt eraan om nog in Nederland te blijven? Die paar CL wedstrijden zullen hem goed doen en twee wedstrijden tegen PSV, maar voor de rest kunnen dat soort talenten de Eredivisie wedstrijdjes gewoon afwerken op 60%. Ik denk dat als De Ligt bij Ajax zou blijven zijn hele carrière hij niet zijn maximale niveau zal halen. Wat mij betreft moet De Ligt aankomende zomer gewoon vertrekken naar een topcompetitie en elke week veel weerstand hebben (in ieder geval meer dan in een gemiddelde Eredivisie wedstrijd).
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 17:40
    Ik vind de Ligt en Frenky de Jong ook uitzonderingen. Dit zijn zulke uitzonderlijke talenten. Met name deze 2 zullen er inderdaad baat bij hebben om een mooie stap te maken. Maar naar welke club?
    Zij zien denk ik in dat, mits het team bij elkaar blijft, ze met Ajax kans maken om de CL, de beker en de landstitel te winnen. De enige reden is dan nog dat het geld de drijfveer word. Maar het zijn slimme jongens, allebei. Met de juiste mentaliteit en instelling. Die gaan niet alleen voor het geld.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3295
    maandag 12 november 2018 om 18:03
    De CL winnen vind ik zwaar overdreven. Ik vind dat alleen Frenkie en De Ligt echt het talent hebben om ooit de CL te winnen. De rest zit daar echt onder. Ook al blijven alle talenten denk ik echt niet dat Ajax het niveau van Barca, Real, PSG, Manchester City, Bayern en Juventus gaat halen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 20:08
    Er is altijd een kans. En je wint de CL niet met de beste individuen, maar met het beste TEAM!
    Vind ik leuk
    Whatevaa +358
    maandag 12 november 2018 om 16:39
    Mathijs de ligt. Professioneler vooral op deze leeftijd krijg je ze niet. Dat is ook enorm veel waard. Baas!! Gaan we nog veel lol aan beleven.
    Vind ik leuk
    frhoi +1016
    maandag 12 november 2018 om 16:41
    Als ie naar Engeland gaat speel je de ene keer tegen een topper en dan tegen een Cardiff, daar moet je je dan ook voor kunnen opladen. Eerst dat maar eens zien te halen
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13846
    maandag 12 november 2018 om 18:15
    Cardiff zou in de ED gewoon in de top 5 staan.
    Vind ik leuk
    Koeien +2736
    dinsdag 13 november 2018 om 12:33
    Toch schat ik de onderkant van de PL moeilijker in dan de Eredivisie. Spelen ze niet met supersterelftallen dan word je wel omvergekegeld door die Engelse buffels omdat je niet snel genoeg aanvalt. De eredivisie is over het algemeen technisch en positioneel wel goed in orde, maar dat fysieke heb je hier niet.

    Daar kun je zeker wat van leren.
    Vind ik leuk
    Mr.Dee +234
    maandag 12 november 2018 om 16:43
    @voetbalprimeur “te allen tijde”
    Vind ik leuk
    hantayo +1117
    maandag 12 november 2018 om 16:49
    ojee, dat vergeet ik weer na een week
    Vind ik leuk
    Groen +1600
    maandag 12 november 2018 om 18:10
    @Koeman...
    Vind ik leuk
    De fries +984
    maandag 12 november 2018 om 16:43
    Er staat dat de ligt een prikkel mist. Koeman zegt dat de ligt een van de weinigen is die zich altijd oplaadt alsof het een finale is... snap ik het niet of is dit een onzin artikel ?
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6835
    maandag 12 november 2018 om 16:46
    Basisplaats voor De Ligt dus.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1287
    maandag 12 november 2018 om 16:47
    Ja duuh.
    De ligt ,v dijk is een heel mooi centrum.
    Vind ik leuk
    michelhx +3778
    maandag 12 november 2018 om 16:57
    Tuurlijk, als de Ligt het zegt is het logisch, maar als Locadia hetzelfde zegt dan krijgt hij van iedereen een veeg uit de pan. Meten met 2 maten, noemt men dat.
    Vind ik leuk
    Emnu +4848
    maandag 12 november 2018 om 17:01
    T verschil is dat Ajax dit potje op 60% afdeed en nog met 1-7 won...
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 17:01
    Who the F*ck is Locadia?
    Vind ik leuk
    Groen +1600
    maandag 12 november 2018 om 18:14
    Onlangs nog kampioen geweest en speelt bij de top 3 van de vaderlandsche competitie. Dus ik snap wel dat het je weinig zegt want dat gaat jouw voorstellingsvermogen te boven... ;)
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 20:16
    Aha. Een 040 troll. Joh hou op zeg. Die Locadia mag de veters van de Ligt nog geeneens strikken.🥚🥚🥚
    Vind ik leuk
    Groen +1600
    maandag 12 november 2018 om 20:59
    Ben ik met je eens. En nee niet 040 maar 020 :)
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 17:24
    Er zit toch wel een verschil tussen je niet kunnen opladen omdat het geen Bayern is bij een wedstrijd die je de rest van het seizoen bepaald, of het moeilijk vinden om soms een prikkel te vinden als je van CL wedstrijd naar een Eredivisie wedstrijd voor 4000 man te moeten spelen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 17:32
    Ja en nee,ajax en psv hebben beide met pis geluk gewonnen,is vertekend dit seizoen,lijkt net of ze zo goed bezig zijn,is gewoon matig wat ajax en psv laten zien.
    Vind ik leuk
    Marco S +5834
    maandag 12 november 2018 om 18:06
    Ik ben het er eigenlijk niet mee eens. Ik ben groot van van Mathijs de Ligt maar hij zet een sneue schouderduw in die slim ontweken wordt en gelijk kassa en een tegengoal. Dan loopt hij een kwartier te janken en dus is hij nog niet uitgeleerd en klaar voor barca..
    Vind ik leuk
    reggie +1808
    maandag 12 november 2018 om 19:52
    Daarom moet de Ligt al in de winterstop verkocht worden, hier zullen de ajacieden denk ik niet mee eens zijn maar voor zijn ontwikkeling en voor het Nederlands voetbal is het wel beter.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws