PSV gewezen op 'vier gevaren': 'Geen enkel uitduel tegen ploeg in linkerrijtje'

    PSV gewezen op 'vier gevaren': 'Geen enkel uitduel tegen ploeg in linkerrijtje'

    Gepubliceerd: dinsdag 13 november 2018 om 09:55di 13-11-2018 om 09:55

    PSV dendert in sneltrein vaart door de Eredivisie. De ploeg van trainer Mark van Bommel won al twaalf duels op rij, maar het Eindhovens Dagblad ziet nog diverse valkuilen op de weg naar de landstitel.

    De regionale krant waarschuwt PSV voor het naderende programma. 'Belangrijke kanttekening bij het succes van nu is dat PSV nog geen enkele uitwedstrijd tegen een ploeg uit het linkerrijtje in de Eredivisie heeft afgewerkt', valt te lezen.

    Ook valt het op dat PSV tot dusver verstoken bleef van blessures. Het is de vraag wat er gebeurt als de basisspelers vervangen moeten worden. 'De situatie is in een enkel geval schrijnend, bleek tegen RKC. Veel reserves speelden amper en kunnen soms niet bij Jong PSV in actie komen, vanwege hun leeftijd. PSV oogt erg afhankelijk van de backs en topscorer Luuk de Jong. Vervangers lijken van een ander kaliber.'

    Ontevredenheid ligt eveneens op de loer, denkt het ED. 'Spelers als Bart Ramselaar en Nicolas Isimat-Mirin zijn onder Mark van Bommel gedaald in de pikorde. Hun ontevredenheid leidt niet tot uitslaande bermbrandjes en dat geldt ook niet voor de reserveplek van de voor 8 miljoen euro aangekochte Gutiérrez.' Toch krijgt Van Bommel de waarschuwing om de situatie van de reserves goed te managen. 'Voor een aantal van hen is een transfer gewenst, zeker als PSV na de winterstop alleen nog in Nederland actief is.'

    Tot slot moet PSV waken voor vormverlies. Tamelijk onervaren spelers als Denzel Dumfries, Angelino en Pablo Rosario presteren nu al maanden uitstekend. 'Weten ze tussen de stabiele waarden van PSV een terugval te beperken of voorkomen, dan heeft PSV weinig te vrezen.'

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Plaats een reactie

    peesjeevee +1811
    dinsdag 13 november 2018 om 09:59
    PSV word landskampioen!!
    Vind ik leuk
    Dejordaan +53
    dinsdag 13 november 2018 om 10:09
    Edit VP(noord-Koreaanse media instituut) : Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 13:41]
    Vind ik leuk
    Gewoonzo +202
    dinsdag 13 november 2018 om 10:20
    Nog harder schreeuwen, wellicht ook nog even in capslock hier neerzetten zodat niemand het over het hoofd ziet?
    Vind ik leuk
    Drobtine +2525
    dinsdag 13 november 2018 om 10:22
    Ach de competitie is nog lang en PSV gaat zeker punten verliezen. Als dat niet zo is dan kan ik maar een ding zeggen respect als je ongeslagen kampioen wordt...............Utopia
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 11:00
    102 punten, 136 goals ;p
    Vind ik leuk
    Dani82 +2197
    dinsdag 13 november 2018 om 10:38
    Als ze dat niet worden moeten ze zich schamen ook. Overal al (zo goed als) uigespeeld, dus ze kunnen zich focussen op de competitie
    Vind ik leuk
    Korm +37500
    dinsdag 13 november 2018 om 11:38
    Ben ik het niet mee eens, Ajax heeft een betere selectie en heeft er miljoenen tegen aangekwakt om weer eens kampioen te worden. Wat als het niets wordt? staan ze dan weer met capuchons de spelersbus op te wachten?

    PSV en Ajax gaan er een mooie strijd van maken en laten we vooral elkaars team eens respecteren ipv afzeiken :)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 12:24]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 12:10
    Waarom vergeet iedereen altijd dat PSV ook flink veel geld heeft uitgegeven aan transfers? In de zomer 21 miljoen euro en vorige winter ook flink veel voor Mauro junior en Romero, die eigenlijk gehaald zijn voor het huidige seizoen. Dat is ook al rond de 40 miljoen euro.
    Vind ik leuk
    Korm +37500
    dinsdag 13 november 2018 om 12:30
    klopt zeker watr je zegt, PSV heeft spelers moeten halen van spelers die vertrokken zijn. Dat heeft Ajax dan weer niet gehad.

    PSV had inkomsten van speler rond de 17 en uitgave rond de 21.

    ajax had ook verkocht rond de 18 alleen kochten die voor 42 weer in..

    dat is een klein verschil :)
    Vind ik leuk
    Emnu +4829
    dinsdag 13 november 2018 om 13:48
    Het verschil ligt er echter in dat Ajax, door uitgaande transfers in voorgaande jaren, dit geld makkelijk op tafel legt, waar PSV na CL plaatsing en n “opmerkelijke daling in transfersom” (dubieus wellicht?) Guti kon halen.

    Jammer dat-ie niet speelt, net als Romero.

    Jammer ook dat de te voorzien transfer inkomsten bij PSV kelderen door het pathetische optreden in Europa, waarbij die bij Ajax alleen maar verder stijgen.

    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 13:48]
    Vind ik leuk
    Korm +37500
    dinsdag 13 november 2018 om 14:16
    tja gaat allemaal wel goed komen hoor, en om eerlijk te zijn denk ik dat PSV zich ook gewoon in de kijker speelt rondom de CL. PSV speelt in een zware poule en ik vind dat PSV daarin geen gezichtsverlies draait. Tuurlijk had ik ook liever in de poule van Ajax gezeten maar soms zit het mee en soms zit het tegen
    Vind ik leuk
    Emnu +4829
    dinsdag 13 november 2018 om 14:20
    Geen gezichtsverlies?

    Nul kans tegen Barça mag natuurlijk maar daar maak je geen indruk mee.

    Vervolgens drie keer op voorsprong komen en daar een schamel puntje aan overhouden overigens ook niet.
    Vind ik leuk
    Korm +37500
    dinsdag 13 november 2018 om 14:36
    Ach de tegenstanders zijn stuk voor stuk sterker dan de nederlandse ploegen. PSV heeft het gewoon naar behoren gedaan :)
    Vind ik leuk
    Emnu +4829
    dinsdag 13 november 2018 om 14:45
    Triest ambitie niveau.

    Zo goed doen Barça, Spurs en Inter t nou ook weer niet in hun competities maar dat schijnt alleen over Bayern en Benfica gezegd te mogen worden.
    Vind ik leuk
    Korm +37500
    dinsdag 13 november 2018 om 14:47
    Nou toen PSV er tegen speelde stonden de spurs vierde, inter 2de en barca 1ste. en dat in 1 de zwaarste competities.
    Snap dat je het leuk vind om PSV de grond in te trappen want dat is het gemiddelde niveau hier maar ik doe er niet aan mee :)

    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 14:47]
    Vind ik leuk
    Emnu +4829
    dinsdag 13 november 2018 om 14:49
    Ja, en toen Ajax tegen Bayern speelde, stonden die keurig tweede, en Benfica bij de eerste pot geloof ik nog bovenaan.

    En doe nou niet of Benfica of Porto maar kutclubjes zijn omdat t geen top competitie is.
    Vind ik leuk
    Korm +37500
    dinsdag 13 november 2018 om 15:01
    Hahaha ik zeg er helemaal niks over benfica maar je schiet gelijk al in de stress. Waar wil je heen met deze discussie? of wat wil je uitlokken?
    wil je horen dat Benfica niet in vorm is, dat klopt ze spreken daar zelfs over crisis. Bayern niet in vorm is? ook dat klopt waar Bayern nog stijf boven aan stond in het verleden staat het nu 5de.

    Lekker dat Ajax de volgende ronde gaat halen? Ja, harstikke mooi dat het mee zit en dat ajax ook een goed team heeft
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 15:02]
    Vind ik leuk
    Emnu +4829
    dinsdag 13 november 2018 om 15:03
    Weet je, je hebt gelijk, PSV doet het Europees fantastisch en heel Europa voelt met hun mee dat ze zo zwaar geloot hebben.

    Ik lees niet anders.
    Vind ik leuk
    Korm +37500
    dinsdag 13 november 2018 om 15:09
    hahaha kinderlijk antwoord hoor... maar prima, een fijne dag :)
    Vind ik leuk
    Emnu +4829
    dinsdag 13 november 2018 om 15:12
    Joh, wat wil je horen dan?

    Ik vind oprecht dat PSV t erg slecht doet, met name kwa spel opvatting.

    T mag nooit zo zijn dat je drie keer op voorsprong komt en vervolgens bangig de bus gaat parkeren waarbij je ook nog elke keer op je neus krijgt.
    Dat ene puntje tegen Spurs mag je je handjes mee dichtknijpen en dat is m.i. zowel compleet onnodig geweest als volledig op,t conto van Van Bommel te schrijven.
    Vind ik leuk
    Korm +37500
    dinsdag 13 november 2018 om 15:26
    Mag jij vinden, ik heb een andere mening :)
    Vind ik leuk
    Emnu +4829
    dinsdag 13 november 2018 om 15:28
    Begrijp ik 👍🏻
    Vind ik leuk
    Korm +37500
    dinsdag 13 november 2018 om 15:36
    dat is mooi ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 14:15
    Een jaar daarvoor had ajax 50 miljoen verdient aan transfers. Dat is pas een klein verschil..
    Vind ik leuk
    Korm +37500
    dinsdag 13 november 2018 om 14:17
    alleen bereik je er niks mee ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 15:03
    En dan wel zeggen dat je niet van Barca inter of de spurs kan winnen omdat ze zoveel meer geld hebben. Hahaha laat me niet lachen.
    Vind ik leuk
    Korm +37500
    dinsdag 13 november 2018 om 15:07
    zoveel meer geld hebben? onzin natuurlijk, deze clubs hebben veel meer kwaliteits spelers. Spurs heeft bijna op elke positie een betere speler. Geldt ook voor inter en Barca
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 15:07]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 15:33
    Man man man. Ben jij wel naar school geweest? De kwaliteit van spelers staat in direct verband met hoeveel geld een club heeft maarja ik ga nu niet meer verder met deze discussie.
    Vind ik leuk
    Korm +37500
    dinsdag 13 november 2018 om 15:37
    daar ben ik het wel mee eens, alleen moet een club wel goed beleid hebben..
    Vind ik leuk
    Dani82 +2197
    dinsdag 13 november 2018 om 17:57
    Neem mijn reactie vooral niet te serieus;)
    Ik ben niet voor psv noch ajax, maar vind ajax’ hun voetbal van dit seizoen wel het leukst om naar te kijken.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 17:58]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 10:43
    Wij aardappelplukkers weten wel beter. Wij worden kampioen. Zo door blijven gaan en uit bij de Amsterdammers een puntje stelen.
    Vind ik leuk
    Always PSV +12504
    dinsdag 13 november 2018 om 11:09
    Als, als met blessures! Tot nu toe nog niet en dat is prima. Kan ook met trainingsaanpak te maken hebben. Ajax kan net zo goed blessures oplopen, vooral bij de KNVB beker;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 11:27
    Als Kerst en Pasen op 1 dag vallen gaat dit vast lukken 🤣🤣🤣🥚🥚🥚
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 11:37
    Ajax word landskampioen!!
    Vind ik leuk
    jochempje +3580
    dinsdag 13 november 2018 om 12:04
    Arrogant.
    Vind ik leuk
    yuuup +9855
    dinsdag 13 november 2018 om 18:33
    Dat mag ook wel, om deze arrogantie enigszins te rechtvaardigen. Die is al net zo erg als die van sommigen Ajacieden, maar dan zonder het aantal prijzen.
    Vind ik leuk
    MeAgain +6499
    dinsdag 13 november 2018 om 19:34
    Laten wij dat hopen, maar juich niet te vroeg.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9541
    dinsdag 13 november 2018 om 22:31
    Zekers 4 in 5 jaar lekker hoor
    Vind ik leuk
    Springbok +1263
    dinsdag 13 november 2018 om 09:59
    Hardlopers zijn doodlopers. Toch?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 09:59
    Edit VP: Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 10:09]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 10:02
    Nep accountje aangemaakt pinnokio?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 10:04
    Edit VP: Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 10:09]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 10:09
    Wat zijn jullie toch een zielig volkje👏👏👏
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 10:33
    Lekker alles over 1 kam scheren, jij bent dus nog erger 👏👏👏👏
    Vind ik leuk
    HJR +8240
    dinsdag 13 november 2018 om 10:33
    jullie??
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 10:36
    Degene die zich aangesproken voelen.
    Vind ik leuk
    AFCA-1324 +451
    dinsdag 13 november 2018 om 12:17
    Omdat er eentje aan het schelden is of weet ik veel wat ie doet is gelijk der rest ook maar een zielig volkje kijk eens naar jezelf 😉
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 12:19
    Wie de schoen past trekt hem aan;-)
    Vind ik leuk
    AFCA-1324 +451
    dinsdag 13 november 2018 om 12:22
    Beetje raar zulke reactie laat het gewoon lekker over voetbal gaan daar is deze site toch voor in plaats van elkaar aleen maar naar beneden te halen
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 10:11
    Zodra Dumfries/Angelino wegvallen met blessures is het gevaar gebleken.
    Behich gaat jullie wel even kampioen maken dan ;).
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 10:15]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 10:00
    Weet dat psv en ajax samen gaan uit maken wie er kampioen gaat worden. Ze spelen beide solide. Maar zoals de ligt aangaf.. de grootste vijand zijn zezelf als ze van hun zelf verliezen
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6798
    dinsdag 13 november 2018 om 10:01
    Geluk met het programma. Geen beker en Europees scheelt straks ook als ze wel zwaardere tegenstanders krijgen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 10:04
    Een competitieprogramma is geen geluk. Je krijgt uiteindelijk alle ploegen een keer uit en een keer thuis voor je kiezen.

    Die 12 winstpartijen zijn leuk en vormen een mooie basis, maar pas aan het einde van de competitie wordt de schaal uitgereikt.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 10:05]
    Vind ik leuk
    Korm +37500
    dinsdag 13 november 2018 om 10:06
    Zo is het!!
    Vind ik leuk
    Morris +23151
    dinsdag 13 november 2018 om 10:13
    zo is het uiteraard niet. een competitieprogramma kan echt wel in je voordeel uitvallen.

    Welke wedstrijden heb je tussen de Europese? hoe valt een blessure of schorsing? uiteraard zijn dat losstaande factoren maar hebben wel invloed op het programma.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 10:25
    Dat kan ook andersom werken. Tot nu toe laten beide ploegen niets liggen rondom CL wedstrijden. Misschien is het juist een voordeel voor PSV als Ajax straks nog zware Europese wedstrijden krijgt. Al had ik liever gezien dat ook PSV nog door gaat, maar helaas. Ben het volledig met je eens dat spelers als Luuk of de backs niet geblesseerd moeten raken. We gaan het zien in het voorjaar wie er aan het langste eind trekt, spannend gaat het zeker worden
    Vind ik leuk
    Emnu +4829
    dinsdag 13 november 2018 om 15:44
    T mes kan inderdaad aan beide kanten snijden.

    Zowel PSV als Ajax wordt toegeschreven dat met name door t spelen van CL wedstrijden ze het niveau van de rest ontlopen.

    Dit kan voor Ajax zowel gunstig uitpakken na de winter als ongunstig door extra belasting.

    Nog niets beslist al heeft PSV een voor hun lekker gaatje geslagen.

    Absurd eigenlijk, de afstand tussen Ajax, PSV en de rest.
    Vind ik leuk
    semi1946 +206
    dinsdag 13 november 2018 om 11:37
    Nou psv heeft erg veel geluk gehad dat de gemeente dat lapje grond kocht voor 40 mill,
    Vind ik leuk
    Korm +37500
    dinsdag 13 november 2018 om 11:40
    tja en zo heeft feyenoord de vrienden van en heeft ajax ook geld gekregen voor de Arena, iedereen is wel eens geholpen :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 11:40
    Ja trolletje. Natuurlijk... veel plezier verder vandaag op de kleuterschool.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 11:43
    1946 in zijn accountnaam is zijn geboortejaar. Hij weet inmiddels niet beter, geen medicijnen gehad of juist teveel. Heb meelij met zijn familie :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 11:45
    Was nog een koopje ook, slechts 40 milj. Die historische grond is veel meer waard. PSV heeft de gemeente gematst, niet andersom :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 12:15
    Weer zo'n kneusje met 2e account.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 10:07
    Je kunt je ook afvragen of PSV benauwd moet zijn voor uitwedstrijden tegen clubs uit het linker rijtje. Alleen Feyenoord kan, als het er bovenop zit en een goeie dag heeft winnen van PSV. Met blessures en schorsingen krijgt iedereen te maken, ook Ajax.
    Vind ik leuk
    Babelagtig +644
    dinsdag 13 november 2018 om 10:14
    Ach ze hadden t al lastig bij groningen, nac, fortuna en zwolle...vitesse , heereveen feyenoord heracles en az zijn toch net ff wat anders
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1173
    dinsdag 13 november 2018 om 10:33
    Ik ben er van overtuigd dat wij Ajax gaan jelpen door van PSV te winnen. Typisch een moment dat ze boven zich uit kunnen stijgen. Wij = Feyenoord overigens
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 10:33]
    Vind ik leuk
    Korm +37500
    dinsdag 13 november 2018 om 11:42
    al zie ik jullie ook wel in de kuip van ajax winnen ;)
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1173
    dinsdag 13 november 2018 om 13:04
    Wordt weer eens tijd!
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9437
    dinsdag 13 november 2018 om 10:44
    Joh laat ze praten daar, simpel volk dat is het
    Vind ik leuk
    Korm +37500
    dinsdag 13 november 2018 om 11:42
    tja dat zijn voetbalsupporters in het algemeen, heeft niks met PSV te maken want ook jullie hebben ze ;)
    Vind ik leuk
    Korm +37500
    dinsdag 13 november 2018 om 11:41
    clubs die jij opnoemt komen niet om te voetballen en ook Ajax had het moeilijk tegen VVV, Fortuna en Heracles :)
    Maar we gaan het zien wat PSV gaat doen want ook ik ben er nieuwsgierig naar :)
    Vind ik leuk
    Babelagtig +644
    dinsdag 13 november 2018 om 13:17
    Idd ajax had t daar ook moeilijk...probeer je mijn punt nou meer kracht bij te zetten of moet ik nou happen? Ik twijfel...
    Vind ik leuk
    Korm +37500
    dinsdag 13 november 2018 om 13:27
    nee hoor niet happen, geef alleen maar aan dat elke ploeg op elk tijdstip ook gewoon kan verliezen. De weg naar de schaal is lang..
    Vind ik leuk
    Babelagtig +644
    dinsdag 13 november 2018 om 15:31
    Ok..dan is dat duidelijk😋
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 10:16
    Blessures: de trainingsaanpak van Van Bommel lijkt hier wel mee te helpen. In een vroeg stadium was iedereen fysiek topfit. En als je topfit bent, dan is het makkelijker om onhandige tackles (in trainingen en wedstrijden) te ontwijken of op te vangen. Het gaat niet alle blessures voorkomen, maar het verminderd het risico wel.

    Schorsingen: als je in de meeste wedstrijden de bovenliggende partij bent, dan is er geen echte reden om aan noodremmen te trekken of noodzakelijke overtredingen te maken. Dat gaat het risico op schorsingen dus ook verkleinen


    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1973
    dinsdag 13 november 2018 om 10:26
    Cocu had ook nauwelijks blessures de afgelopen jaren dus weet niet of je Van Bommel nou daar credits voor moet geven.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 10:30
    Dat houdt in dat Cocu zijn trainingsprogramma ook goed voor elkaar had. Ik kijk nu even specifiek naar dit seizoen.

    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1973
    dinsdag 13 november 2018 om 10:32
    Oh ok....

    Ik las dit " de trainingsaanpak van Van Bommel lijkt hier wel mee te helpen. " alsof het voorheen minder goed gesteld was qua blessures.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2563
    dinsdag 13 november 2018 om 12:55
    Geloof er helemaal niets van dat trainingsaanpak daar invloed op heeft,,, blessures zijn nl ook vaak domme pech... kruisbanden en enkelbanden komen vaak door verkeerde bewegingen dan door schoppen.. spierblessures misschien iets meer te maken met belasting en overbelasting... per speler ook weer verschillend, ivm gestel
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 13:03
    Heb je je er een beetje op ingelezen? Of zegt je onderbuik dat het geen invloed heeft?

    Door gericht te werken aan een goede combinatie van flexibiliteit en spierkracht kun je verkeerde bewegingen voorkomen óf de effecten ervan opvangen. Ook ben je beter in staat om schoppen te omzeilen of op zijn minst de impact ervan te verminderen.
    Ergo: minder blessures.

    Een moderne trainingsaanpak in het voetbal kent vormen waarbij je een team traint, maar zeker ook individueel aangepaste trainingsvormen. Waarom denk je dat de ene speler meer in het krachthonk zit dan een ander?
    Een goede balans tussen inspanning en rust is ook onderdeel van een trainingsaanpak.

    We hebben allemaal wel eens teams gezien waar doorlopend (en volop) blessures waren. Hoe vaak hoorde je dan niet dat de trainingsaanpak niet deugde? Maar als een ploeg weinig blessures kent, dan zou dat niet aan de trainingen kunnen liggen?
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2563
    dinsdag 13 november 2018 om 13:25
    Joh. heb zelf sportacademie en Cios diploma dus weet denk ik genoeg van trainingsprincipes en belasting... maar uit eigen ervaring weet ik dat soms hele langdurige blessures wel degelijk te maken hebben met pech en ongelukkig en niet door direct lichamelijk contact en vaak ook te maken heeft met lichaamsbouw en gestel.. In sommige landen wordt nog veel intensiever en frequenter getraind, dus jouw vlieger gaat niet altijd op,...
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 13:28
    Ik zeg toch ook niet dat blessures volledig uit te bannen zijn?

    Maar als jij die achtergrond hebt, dan verbaas ik me ten zeerste over je eerste reactie.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2563
    dinsdag 13 november 2018 om 13:37
    Ik wordt gewoon moe dat als en team opgezadeld zit met veel blessures dat het altijd standaard wordt gerelateerd aan de trainingsaanpak en opbouw... hangt van zoveel factoren af... wijze van spelen, positie, ondergrond, concentratie, tegenstander, scheidsrechters, belasting, arbeids/rust, warming uo, programma, tempo, prive, enz enz... en dus zeker ook niet te vergeten domme pech. Welke percentage welke invloed heeft op ene blessure zijn zelfs de deskundigen het nog niet eens denk maar aan alles discussies irt Verheijen.
    Vind ik leuk
    Vooruit +75
    dinsdag 13 november 2018 om 10:10
    PSV zakt na de kerst naar de 4e of 5e plaats. Het is waardeloos voetbal maar ze hebben veel geluk met hun doelpunten.
    Vind ik leuk
    Babelagtig +644
    dinsdag 13 november 2018 om 10:15
    Niet overdrijven he🤣 hopelijk laten ze een paar steekjes vallen.
    Vind ik leuk
    PSV-WKS +37
    dinsdag 13 november 2018 om 10:17
    Ja hoor... De meeste doelpunten maken in de competitie en de minste tegen. Uiteraard is dat allemaal geluk, ze kunnen er helemaal niks van, die gasten zouden eigenlijk allemaal nog niet bij een 4e klasser in de basis horen te staan. Grapjas
    Vind ik leuk
    Vooruit +75
    dinsdag 13 november 2018 om 12:48
    Je hebt helemaal gelijk. Dat noemen we mazzel. Jouw mening t.av. de 4e klasse is sterk overdreven. Je bedoelt toch plek 4 linker rijtje ED?
    Vind ik leuk
    Sigma +2923
    dinsdag 13 november 2018 om 10:13
    Na Kerst staat psv niet meer bovenaan.......
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    dinsdag 13 november 2018 om 10:15
    Nu ook verkrijgbaar bij alle vestigingen van Blokker door heel Nederland
    Vind ik leuk
    Sigma +2923
    dinsdag 13 november 2018 om 10:23
    we zullen zien....
    Vind ik leuk
    HanV +4615
    dinsdag 13 november 2018 om 10:29
    Blokker lijkt mij niet voor de hand te liggen als je het nieuws volgt.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    dinsdag 13 november 2018 om 10:31
    das mijn probleem ik volg geen nederlands nieuws.......althans verrekte weinig....hoezo blokker naar de kloten?
    Vind ik leuk
    HanV +4615
    dinsdag 13 november 2018 om 10:44
    Staat sinds gisteren te koop.
    Vind ik leuk
    Gerro +7266
    dinsdag 13 november 2018 om 10:14
    Het programma van psv lijkt door de knvb echt afgestemd op het Europese programma met steeds niets zeggende ploegen uit het rechterijtje bij uitwedstrijden en thuis de ploegen uit het linker rijtje. Eens kijken hoe het de komende weken gaat.
    Vind ik leuk
    040-077 +908
    dinsdag 13 november 2018 om 10:20
    Klopt, want we moesten na Barcelona op 18 sept. tegen Ajax 23 sept. en over een aantal weken na Barcelona midweeks, in het weekend tegen Feyenoord op 2
    dec. Thuis zijn die wedstrijden bij voorbaat natuurlijk 3 punten....... wat een onzin
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 10:21]
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1973
    dinsdag 13 november 2018 om 10:40
    KNVB heeft de laatste jaren de neiging om Europees actieve ploegen tegen elkaar te zetten na Europees voetbal.

    Nou gaat dat natuurlijk vorig seizoen al mis met psv en ajax die in juli klaar waren en dit seizoen haakte Feyenoord lekker af in de voorrondes.

    Die Europees actieve ploegen moet je in andere weekenden tegen elkaar laten spelen.

    Een CL ploeg die op dinsdag speelt tegen een EL ploeg die donderdag laat heeft gespeeld is gigantisch in het voordeel.

    2 jaar geleden was PSV - Feyenoord op zondag nadat Feyenoord op donderdag tegen Man Utd had gespeeld en PSV op dinsdag tegen Atletico.
    Dat is op zijn zachtst gezegd niet fair.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 10:39
    Op de dag dat de loting van de eerste voorrondes CL werd gehouden ('s avonds), werd in de ochtend het definitieve programma van de Eredivisie bekend gemaakt: 12 juni.

    Vind ik leuk
    Gerro +7266
    dinsdag 13 november 2018 om 22:38
    Ja en? Dan kun je nog wel een programma maken waarin je in die fase van wedstrijden geen zware tegenstanders uit heb.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    dinsdag 13 november 2018 om 10:14
    Dat komt omdat ze allemaal door psv naar het linkerrijtje gespeeld zijn.....
    Vind ik leuk
    El Cazador +7275
    dinsdag 13 november 2018 om 10:53
    Beetje door de Spaanse korte bocht, Stratum
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    dinsdag 13 november 2018 om 12:22
    ach dat gezeik ieder jaar over makkelijk of moeilijk programma
    je moet sowieso tegen iedereen.
    in 15-16 waren de geluiden op het einde van het seizoen ook al zo ,psv zou het niet redden want het programma was veel zwaarder.....
    ajax moest nog uit naar de graafschap.........
    Vind ik leuk
    El Cazador +7275
    dinsdag 13 november 2018 om 12:27
    Tja, de Graafschap uit blijft nog steeds wel een dingetje, maar die pot heeft het warme PSV al gehad, dus poets de platte kar maar alvast op!!! Bovendien geen beker en Europese besognes mee, wat wil een die-hard PSV fan nog meer!!!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 10:16
    Niet iedereen zweeft In Lampcity!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 10:19
    Is nog zoveel te (ver) spelen door beide clubs. Het wordt in ieder geval spannend met PSV met 2 troeven in handen 5 punten voorsprong en niet meer europees.
    Vind ik leuk
    cheeks +3866
    dinsdag 13 november 2018 om 10:23
    Maar de punten welke ze vorig jaar verspeeld hebben die hebben zenu al winnend afgesloten.
    Vind ik leuk
    HanV +4615
    dinsdag 13 november 2018 om 10:43
    Als je de nu gespeelde wedstrijden vergelijkt met die van vorig seizoen dan hebben ze 2 punten meer gehaald bij ADO. Met Emmen/Sparta, Fortuna/Twente en De Graafschap/Roda JC ook 2 meer door de laatste. En 2 meer tegen Groningen. 6 punten meer uit dezelfde wedstrijden.
    Ajax 2 minder tegen Heracles. 1 meer tegen Fort/Tw. 3 meer tegen Vitesse. Totaal 2 meer.
    Vind ik leuk
    windforce11 +2399
    dinsdag 13 november 2018 om 10:26
    Volgens mij is Bergwijn even geblesseerd geweest net als Rosario.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 10:51
    En de trein dendert door..........
    Kedekedeng kedekedeng
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 11:13
    Tot dat de trein de grens over moet...
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 12:45
    Jullie hebben geluk met de loting gehad. Wij gewoon pech.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7275
    dinsdag 13 november 2018 om 10:52
    Ik hoop van harte dat alle PSV fans zo euforistisch blijven dan snijden zich vanzelf wel in hun eigen vingers. Hoogmoed komt ……………….
    Vind ik leuk
    fr1963 +3325
    dinsdag 13 november 2018 om 11:16
    Hahaha, ze proberen psv iets aan te praten. Denkt men dat ajax hier verschoond van blijft? Die hebben met veel geluk bij Fortuna en VVV gewonnen, dus dat gaat ook heus wel een keertje tegenzitten. Zoals in Eindhoven....
    Ziyech, Tadic, Frenkie en de Ligt zijn nu de 4 drijvers. Als er daar 2 of 3 van wegvallen zakt ajax ook een stukkie weg....
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 11:18]
    Vind ik leuk
    El Cazador +7275
    dinsdag 13 november 2018 om 12:21
    Luuk is bij PSV de belangrijkste schakel als die weg valt heb je een mega probleem, dat speelt niet als bijv. Tadic weg valt.
    Vind ik leuk
    Bas Bus +60
    dinsdag 13 november 2018 om 11:42
    Wat een open deuren zeg...
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 11:56
    Als ze gewonnen hadden van PSV hadden ze wellicht in het linker rijtje kunnen staan, rare beredenatie hier🤔
    Vind ik leuk
    Leozao +5499
    dinsdag 13 november 2018 om 12:02
    Veel gezanik vanuit beide kampen. Maar de competitie duurt nog lang. Blessures / schorsingen / vorm / aankopen / verkopen. Er zijn er veel met een grote mond, but talk is cheap. we gaan het zien.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 12:11
    Blijft maar zoeken Voetbalprimeur dit bewijst veel. Die jongens Dumfries, Angelino en Pablo Rosario zijn ervaren genoeg en Pereiro, De Jong, Zoet, Hendricks Viergever, Lozano noem maar op en zelfs Bergwijn zullen daar voor waken! Als ééntje weg valt kunnen er gepuzzelt worden want Viergever kan ook linksback spelen. En jong PSV heeft bewezen geen kind aan RKC te hebben in de uitwestrijd 3-5.

    En met die linkerrijtje komt het wel goed die ervaring hebben wij nog van vorigjaar en dat gaan wij beter doen!
    Vind ik leuk
    johny +55
    dinsdag 13 november 2018 om 12:30
    Uiteindelijk zal dit Psv ervaren dat zij niet kampioen waardig zijn . Na de winterstop zullen er punten verspeeld gaan worden let maar op , en dan speelt Ajax een grote rol voor het kampioenschap.Ajax heeft een geweldige ploeg met vele jonge talenten en wat belangrijk is om kampioen te worden het is een ploeg wat op het veld staat . Bij Ajax past alles bij elkaar en bij Psv is het een gekochte elftal wat je eigenlijk dan ziet dat het niet zo in elkaar zit als bij Ajax dat blijkt Europees maar ook hier in de Ere Divisie. Mijn verwachtingen zijn dan ook Ajax word lands kampioen.
    Vind ik leuk
    10Wijnaldum +1020
    dinsdag 13 november 2018 om 15:36
    Zo groot zijn de verschillen niet tussen middenmoot en bijvoorbeeld Groningen.
    Heracles-Feyenoord ( 3 tegen 4 ) als Feyenoord daar kan winnen moet PSV dat ook kunnen.
    Ik denk dat PSV best nog wedstrijden zal verspelen en dat het middenveld bij Ajax de doorslag gaat geven. Het scorende middenveld van Ajax gaat het verschil maken. Het middenveld van PSV met Hendriks, Perreiro en Rosario is veel te licht. Pak hem beet Vitesse of Heracles heeft een middenveld dat gewoonweg minsten net zo goed is.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 18:22
    Logisch ze hebben alleen kleine mannekes gehad, op ajax na dan. Nu gaat het gebeuren raaait,,?
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9541
    dinsdag 13 november 2018 om 22:30
    CHUCKY is de enige speler uit de Nederlandse competitie die bij de beste 50 voetballers ter wereld lijst van de FIFA zit. CHUCKY THA BOMB
    Vind ik leuk
    ritje +299