Zaakwaarnemer doet boekje open: 'Op Louis van Gaal na doet iedereen het'

    Zaakwaarnemer doet boekje open: 'Op Louis van Gaal na doet iedereen het'

    Gepubliceerd: dinsdag 13 november 2018 om 19:13di 13-11-2018 om 19:13

    André Gieling is niet verrast dat de spelersprijzen maar blijven stijgen, terwijl bijna alle clubs verlies maken. Volgens de Amsterdamse zaakwaarnemer worden 'bedragen kunstmatig opgepompt'.

    Dat vertelt Gieling in Weekendmiljonairs, waarvan op Voetbal International een voorpublicatie is verschenen. In de boekhouding is van de 'heren-akkoorden' niets terug te vinden. Het geld wordt cash betaald of gaat naar zogeheten eilandrekeningen. Volgens Gieling worden clubs structureel benadeeld door eigen werknemers.

    "Cvitanich, die destijds bij Ajax is mislukt, kon voor 2 miljoen dollar worden opgehaald bij Boca Juniors", haalt Gieling aan. "De Ajax-scout ging naar Buenos Aires, samen met een medewerker van het kantoor van makelaar Sören Lerby. Waarom? Tja… Uiteindelijk is Cvitanich voor 6 of 6,5 miljoen naar Ajax gegaan. Dit was een relatief kleine transfer. Als je in het groot denkt…"

    Volgens Gieling doet bijna iedere manager er aan mee. "Vroeger had Arie Haan de naam. Maar nu… Op Louis van Gaal na doet iedereen het. Ik zal je een voorbeeld geven. Dan praat je over een heel klein facet van de voetbalsport: de scouts. Die willen muntjes. Bij de president van een club hoef je niet aan te komen over smeergeld, want je hebt het over zijn centen. Maar scouts hebben een belangrijke stem in het aankopen van nieuwe spelers."

    Gieling stelt dat scouts een beloning willen voor het aanprijzen van spelers. "Ik ging eens op bezoek bij het makelaarskantoor SEG in Amsterdam. Daar kwam ik een scout tegen van Ajax. Die kwam even langswippen. In principe heb je daar als scout niets te zoeken. Hij kwam er eigenlijk om verkapt te vragen waar hij het beste zijn centjes kon stallen in bv-vorm. Nou ja. Hoe kun je dan nog objectief spelers van dat bureau beoordelen?"

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    Marco S +5982
    dinsdag 13 november 2018 om 19:21
    Maaskant en Koeman doen dit al jaren waarom denk je anders dat Stekelenburg steeds overal wordt gekocht waar koetje zit
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 19:24
    Heb je ook betrouwbare bronnen, of roep je zomaar wat?!
    Vind ik leuk
    karnisse +296
    dinsdag 13 november 2018 om 19:44
    Sorry dat ik het vraag. Maar waarom ben jij supporter van Nac?


    (Niet dat daar iets mis mee is)



    Vind ik leuk
    Koeien +2743
    dinsdag 13 november 2018 om 19:48
    ik denk dat hij supporter van NAC is omdat hij die club graag steunt. Maar waarom stel jij zulke goeie vragen?


    (niet dat daar wat mis mee is)
    Vind ik leuk
    karnisse +296
    dinsdag 13 november 2018 om 19:52
    Tja. Meeste Amsterdammers zijn meestal voor Ajax of Feyenoord, nooit echt van de andere clubs
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 20:46]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 20:20
    Tja, maar ik ben een naccer in mokum, geen Mokumse naccer 😀
    Vind ik leuk
    karnisse +296
    dinsdag 13 november 2018 om 20:23
    Oh oke. Ik snap hem.

    Bedankt dat je me vraag hebt beantwoord :)
    Vind ik leuk
    HJR +8293
    dinsdag 13 november 2018 om 22:10
    Gelukkig heeft hij je antwoord na tevredenheid bevraagd ;)
    Vind ik leuk
    Koeien +2743
    dinsdag 13 november 2018 om 20:33
    Een Amsterdammer die voor Feyenoord is, volgens mij ben ik de enige hier op VP die dat ooit is geweest toen Cruijff z'n laatste jaar afsloot bij Feyenoord (niet tot gehele tevredenheid van mijn familie en kennisen overigens). Maargoed, als klein jochie vond ik Cruijff ook gewoon veel leuker dan dat hele Ajax team bijelkaar.

    Inmiddels mijn leven aan het slijten in het prachtige Groningen en daar speelt dan ook mijn club.



    Vind ik leuk
    karnisse +296
    dinsdag 13 november 2018 om 20:48
    Hier in VP heb ik een paar Mokumse Feyenoorders gezien (En ook een paar Rotterdammers die voor Ajax zijn)

    Ook was mijn Opa voor Feyenoord
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 20:49]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 22:23
    Goede keus van jou opa
    Vind ik leuk
    karnisse +296
    dinsdag 13 november 2018 om 22:30
    🤔
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 22:35
    Mijn vader is voor Ajax. Iedereen maakt foutjes,maar jou opa gelukkig niet
    Vind ik leuk
    karnisse +296
    dinsdag 13 november 2018 om 22:51
    Goede keuze van je Vader 😉
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 23:19
    Als hij een voorbeeld neemt aan zijn zoon wel 😎
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 22:06
    Ben naar de Randstad verhuisd als Brabander. Dan ben je als PSV-supporter uniek...
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 23:40
    ik ben een geboren en getogen Limburger maar ik ben toch al van kleins af aan al voor Ajax
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 23:48
    Niemand is perfect...
    Vind ik leuk
    035 +6417
    dinsdag 13 november 2018 om 22:30
    Vandaar jouw schermnaam? :-)
    Vind ik leuk
    Marco S +5982
    dinsdag 13 november 2018 om 20:14
    ik heb vooral een goed geheugen.. dit is jaren geleden al eens gepubliceerd en ik geloof het wel. Kijk maar hoe veel spelers getransfereerd zijn in hun stalletje, niet spelen en bij de volgende club weer zijn gekocht en niet spelen. Allardyce was echt niet de enige
    Vind ik leuk
    Sideburnn +3047
    dinsdag 13 november 2018 om 22:28
    Bij Sparta de Bombacks en de Volasjes waardoor je er uit vliegt....hoge kostennvoor de club en extra inkomsten voor......
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +7029
    dinsdag 13 november 2018 om 19:22
    Ophef. Ophef. #OPHEF.

    Hoe meer ophef hoe beter. Hoe sneller het overwaait en hoe sneller het gewoon bij het oude kan blijven.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9676
    dinsdag 13 november 2018 om 19:23
    Oftewel ze hebben zich dus openlijk laten piepelen.
    Vind ik leuk
    DingDing +166
    dinsdag 13 november 2018 om 19:23
    Its all about the money!
    Vind ik leuk
    Blagger +58
    dinsdag 13 november 2018 om 19:23
    Tja... Alsof dit een ‘nieuws’ is.... zucht
    Mino...o,ja 😑
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22214
    dinsdag 13 november 2018 om 19:25
    Mag hopen dat je zaken zwart op wit hebt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 19:28
    Profvoetbal hangt al jaren van financiële belangen aan elkaar. Niets nieuws onder de zon. Neemt niet weg dat dit natuurlijk weer een verhaal zonder enige vorm van bewijs is. Leuk hoor, dit roepen, maar is er ook maar een greintje bewijs dat Cvitanich voor 2,5 miljoen op te pikken was en een scout de boel getild heeft? Of geloven we eenieder die een smeuïg verhaal heeft op zijn blauwe ogen?
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19262
    dinsdag 13 november 2018 om 19:29


    #stormineenglaswater
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 19:29]
    Vind ik leuk
    derksen +8932
    dinsdag 13 november 2018 om 19:39
    Oho oho
    Lekker boeiend!
    Zolang onze minister president smeergeld aan neemt van mensen die echt geld hebben dus niet die arme voetballertjes hoev niemand te zeiken op voetballers/makelaars/voorzitters
    Of is niemand daarvan op de hoogte miljarden bedrijven enzo nee niemand weet hier?
    Hou dan lekker je smoeliwoeli!
    Vind ik leuk
    MG MG +264
    woensdag 14 november 2018 om 07:31
    Ik mag ook door rood rijden want hij doet het ook.
    Vind ik leuk
    deltiaan +1286
    dinsdag 13 november 2018 om 19:43
    daarom gaan langzaam veel clubs naar de kloooooten
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 20:08
    Je moet het alleen niet overdrijven...
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10506
    dinsdag 13 november 2018 om 20:53
    Professioneel voetbal is een business net als alle andere commerciële organisaties; eerlijk, objectief zijn bestaat niet als je veel geld wil verdienen.
    Op die voorwaarde dan; dat je het op de 1 of andere manier binnen het kader van de wet houdt.
    Vind ik leuk
    035 +6417
    dinsdag 13 november 2018 om 22:39
    Precies!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 21:33
    Omkopen, belchineesjes, gokken, premies, zaakwaarnemers, bonussen.

    Het stopt nooit meer. Gekker kan nog gekker.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 22:39
    Ze kunnen met terugwerkende kracht alle scouts in betaald voetbal gewoon helemaal doorlichten. Begin bij 1 club en dan weet je gelijk dat het bij elke eredivisieclub zo rot is als het maar zijn kan.
    Vind ik leuk
    Gerro +7438
    dinsdag 13 november 2018 om 22:45
    Tja het draait bij de meeste alleen maar om geld niet om de belangen van degene die ze behartigen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 23:59
    Cvitanich is gekocht van Banfield. Niet van Boca..
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws