Eredivisie volgende stap richting top: 'Doel is duidelijk: wil voor Real spelen'

    Eredivisie volgende stap richting top: 'Doel is duidelijk: wil voor Real spelen'

    Gepubliceerd: woensdag 14 november 2018 om 07:42wo 14-11-2018 om 07:42

    Martin Odegaard heeft er geen moeite mee dat hij dit seizoen opnieuw in de Eredivisie speelt. De negentienjarige Noor draaide de voorbereiding mee met Real Madrid, maar de Spaanse grootmacht besloot hem daarna te verhuren aan Vitesse.

    "Je moet bescheiden zijn en je doel voor ogen houden. Hoeveel jongens van negentien spelen er in het eerste elftal van Madrid?", zegt Odegaard in Voetbal International. "De weg is lang en ik ben overtuigd van mezelf. Werk hard, leer iedere wedstrijd weer meer en maak massa's minuten. Mijn doel is duidelijk: ik wil voor Real Madrid spelen. Daar doe ik alles voor."

    "Mijn contract is al verlengd. Dat ervaar ik als vertrouwen", vervolgt de aanvallende middenvelder. "Net zoals dat ik de hele zomer heb mogen meedraaien onder de nieuwe trainer. Vitesse is absoluut geen stap terug, het is een stap vooruit richting de top." Om die top te bereiken moet hij nog wel veel stappen zetten, beseft Odegaard. Zo moet hij dwingender worden bij Vitesse.

    "Ik ben net nieuw hier. Dan heb ik me eerst aan te passen", verklaart Odegaard. "Ik ben pas negentien, maar ik speel al wel vijf jaar betaald voetbal. Dan mag ik verwachten dat ik dominanter durf te zijn. Ik weet niet of opeisen het goede woord is, maar wel meer aanwezig zijn. Daarin kan ik juist van jongens als Linssen nog veel leren."

    Poll

    Zie jij Odegaard nog uitgroeien tot een topspeler?

    (518 stemmen)

    Plaats een reactie

    Kopstootje +9722
    woensdag 14 november 2018 om 07:50
    Als hij eerst nog 3 jaar Utrecht zou doen zou dat beter zijn.

    Dan is de overstap naar Madrid niet zo groot.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 07:55
    10 voor 8 is echt te vroeg.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 07:54
    Deze jongen geeft in elk geval blijkt van reflecterend en lerend vermogen. Hopelijk weet hij, onder leiding van oude vos Slutsky, dit seizoen stappen te maken die hem volgend seizoen naar bijvoorbeeld Sevilla brengen. Dan pas zal blijken of hij de stap naar het eerste van Real Madrid definitief kan maken. Er is niets mis met een omweg.
    Vind ik leuk
    Batimob +6
    woensdag 14 november 2018 om 12:35
    Dat zal dan is tijd worden. 2 jaar terug was het nog een ventje die liep op te scheppen en arrogant was tegen zijn ploeggenoten.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 12:39
    Zoals de meeste puberjongens waar je het testosteron ruikt als je 's ochtends in hun kamer stapt. Ik weet niet waar jij je herinnering hebt gelaten en je empathie.
    Vind ik leuk
    Asarkan +134
    woensdag 14 november 2018 om 07:57
    Verder dan een club als Real Betis gaat deze jongen echt niet komen. En dat is gewoon prima, niks mis mee en zeker als Noors international
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27457
    woensdag 14 november 2018 om 08:05
    Spaanse subtopper wellicht. Ajax of PSV past ook bij hem qua niveau. Real Madrid is te hoog gegrepen.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1907
    woensdag 14 november 2018 om 08:33
    Je ziet hem bij Vitesse nu al stappen zetten. Zeker als hij op zijn favoriete positie speelt. Die gaat steeds meer bepalend worden. Dat zal ook moeten als hij die volgende stap wil gaan zetten.
    Vind ik leuk
    HarrieNAC +840
    woensdag 14 november 2018 om 09:28
    Ik zie hem die stappen niet zetten. Veel te weinig dominant en speelt net zo veel verstoppertje als bij Heerenveen. Tamme speler. En als hij de bal dan heeft wil hij vaak weer te veel gaan doen ipv em gewoon af te spelen. Deze jongen speelt waarschijnlijk nog een paar jaar links en rechts en komt dan bij een saint etienne ofzo terecht.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1907
    woensdag 14 november 2018 om 09:29
    Ik zie hem de laatste weken steeds meer het spel naar zich toe trekken. Had tegen Utrecht ook een paar heerlijke passes. Ik vind absoluut niet dat hij verstoppertje speelt. Wilt soms zelfs teveel doen. Maakt ook ongelooflijk veel meters.
    Vind ik leuk
    HarrieNAC +840
    woensdag 14 november 2018 om 09:56
    Heb je gelijk in, het is gewoon nog te grillig voor iemand die toch al zn 5e jaar betaald voetbal speelt.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 08:35
    Op het middenveld van Feyenoord zou goed kunnen. En Stengs van AZ .
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 08:37]
    Vind ik leuk
    VA1 +2027
    woensdag 14 november 2018 om 14:27
    Deze jongen heeft me nog niet zo kunnen overtuigen zoals Mason Mount maar het gaat de goede kant op. Hij is leergierig en niet vies van hard werken. Waar een wil is is een weg.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws