Stoïcijnse De Jong: Het moet toch érgens over gaan, dus nu wordt dit weer gezegd

    Stoïcijnse De Jong: "Het moet toch érgens over gaan, dus nu wordt dit weer gezegd"

    Gepubliceerd: woensdag 14 november 2018 om 08:31wo 14-11-2018 om 08:31

    De constante discussie over zijn spel interesseert Luuk de Jong vrij weinig. De targetman en topscorer van PSV vertelt dat in gesprek met Voetbal International. 

    Haast élk seizoen worden er door kenners en fans twijfels gezet bij de kwaliteiten van De Jong en zijn toegevoegde waarde voor de koploper uit Eindhoven. "Ja, daar krijg ik wel wat van mee. Wat ik daarvan vind? Helemaal niks. Ik weet dat ik waarschijnlijk toch alles speel bij deze trainer", aldus de Oranje-international.

    "Ik heb het vertrouwen. Laat mensen lekker praten, het moet toch érgens over gaan, dus nu wordt dit weer gezegd. Ik scoor tegen De Graafschap en tegen Tottenham, zo reageren is het enige wat je kunt doen. Het was wel een lekkere kopbal moet ik zeggen."

    Dat hij zo'n goede kopper is, heeft mogelijk te maken met het volleybalverleden van zijn ouders, denkt De Jong. "Om die ballen goed te timen, dat vind ik zo lekker. Daar heb ik zo'n goed gevoel bij. Het liefst heb ik alle ballen zo in de zestien. Die timing heeft, denk ik, wel met de volleybalachtergrond van mijn ouders te maken."

    Plaats een reactie

    Roeptoeter +7249
    woensdag 14 november 2018 om 08:44
    Probeer dan eens een keer de bal te smashen in plaats van te koppen.
    Vind ik leuk
    Castromann +8005
    woensdag 14 november 2018 om 08:49
    Topspits in Nederlandse competitie. Daarbuiten bruikbaar als pinchhitter bij oranje. En in europa nuttig door zijn keiharde werken.
    Lekker bij psv nog blijven n jaar of 2 en dan lekker cashen in een exotisch oord.
    Vind ik leuk
    Hvdp +1276
    woensdag 14 november 2018 om 09:12
    luxemburg of andorra ?
    Vind ik leuk
    younited +4088
    woensdag 14 november 2018 om 10:33
    Limburg
    Vind ik leuk
    Hvdp +1276
    woensdag 14 november 2018 om 10:44
    je bent te optimistisch!!
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 08:59
    Hij is topscorer, droeftoeter...
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +42016
    woensdag 14 november 2018 om 08:55
    Alweer een de Jong topic joh.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 08:56
    Jouw dag kan niet meer stuk, hè?
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 09:12
    Wel slim van VP om geen voornaam erbij te zetten, nu clicken ook de Ajacieden.
    Vind ik leuk
    zwollie +8500
    woensdag 14 november 2018 om 10:07
    Jammer dat het niet over frenkie ging.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 09:02
    Is erg belangrijk voor PSV. Geeft variatie in de aanvallen en dat blijkt, zeker in de ED, lastig te verdedigen.
    Komen de backs op met goede voorzetten, dan is hij in de lucht moeilijk te kloppen. Houdt men de backs in bedwang, dan laat hij zich wat zakken en is aanspeelpunt voor de snel doorkomende Bergwijn/Lozano/Malen.
    Wordt het elftal onder druk gezet, dan bikkelt hij mee terug tot in de eigen 16 meter. Geeft nooit op en sleept regelmatig anderen over een dood punt heen.

    Dat het er allemaal niet zo gepolijst uitziet als bij Messi, dat boeit niet. Zijn rendement voor de ploeg is enorm hoog.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 09:51
    Niets aan toe te voegen.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 10:52
    Amen...inderdaad Luuk is een prima spits.
    Vind ik leuk
    Forever Ajax +2285
    woensdag 14 november 2018 om 09:13
    Zijn spel valt wel mee, maar daarin tegen zijn gejank is zooooo erg
    Vind ik leuk
    alaaf +1629
    woensdag 14 november 2018 om 09:51
    Bij Schone begint het al voor de wedstrijd, dat is nog tien keer erger!
    Vind ik leuk
    Benniewies +1418
    woensdag 14 november 2018 om 09:52
    Luuk stop eens met dat gejank. Dan ben je een betere speler.

    Geldt ook voor die Neymar
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 10:54
    Yep en voor Tadic, Schone, Kali, Huntelaar, de ex coach van Achillis, Veltman, Berghuis etc etc.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:37
    Bij Dolberg is een schouder tegen schouder al een strafschop die hoeft niet te zeuren .
    Vind ik leuk
    Benniewies +1418
    woensdag 14 november 2018 om 13:43
    Die kreeg nog een duw. Kan Lozano niet zeggen in de wedstrijd tegen NAC.

    Maar wat maakt mij Dolberg uit.
    Vind ik leuk
    La Luz +587
    woensdag 14 november 2018 om 11:01
    Heeft Isimat ook ouders met een volleybalachtergrond dat iemand weet?
    Vind ik leuk
    Emnu +5592
    woensdag 14 november 2018 om 12:18
    Typisch gevalletje te groot voor t servet, te klein voor t tafellaken.

    Voor de ED n uitstekende spits, zeker in t voetbal van Van Bommel.

    Over de grens pure middelmaat.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 12:32
    Als het goed gaat dan kan niemand diegene stoppen en is het miljoenen waard en als ze er niks van bakken dan is het een waardeloze speler.

    En dat binnen 2 jaar over dezelfde speler zeggen. Dat is best vreemd.

    Laat hem geen red bull geven anders krijgt hij nog vleugels en komt de klap met de grond zo hard aan.
    Vind ik leuk
    DeNeutrale +109
    woensdag 14 november 2018 om 16:32
    Luuk kan het ook in Oranje laten zien, maar in Oranje krijgt hij vrij weinig voorzetten (om niet te zeggen nul). Nu krijgt hij in zijn eigen PSV voorzetten van Lozano, Bergwijn en Angelina. Tegen Ajax, Vitesse en de Graafschap liet hij zien dat hij niet alleen met het hoofd kan scoren.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws