Veltman op trainingsveld: 'Kreeg berichtjes, ook van jongens van nationale elftal'

    Veltman op trainingsveld: 'Kreeg berichtjes, ook van jongens van nationale elftal'

    Gepubliceerd: woensdag 14 november 2018 om 13:03wo 14-11-2018 om 13:03

    Joël Veltman stond dinsdag na zeven maanden voor het eerst weer eens op het trainingsveld bij Ajax. De verdediger is blij met de voortgang van zijn revalidatie, maar geeft aan dat hij er nog lang niet is.

    "Het gaat goed, ik lig op schema", laat Veltman weten aan Ajax TV. "Je moet geen risico's nemen, geen grotere stappen maken dan je eigenlijk zou moeten doen. Er is conditioneel nog veel bij te spijkeren en uiteindelijk zit het ook tussen je oren. Je moet die duels durven aangaan. Dat heb ik nog helemaal niet hoor, dat durf ik nog niet."

    Zijn teamgenoten zijn in ieder geval blij hem weer te zien op het trainingsveld. "Ik kreeg allemaal berichtjes", vertelt Veltman lachend. "Ook van jongens die nu bij het nationale elftal zitten. Dan denk je toch bij jezelf van: ja, het gaat weer een beetje beginnen."

    Veltman wil begin volgend jaar zijn rentree gaan maken voor Ajax. "Ik hoop in januari, maar we gaan van week tot week kijken wat ik kan doen op het veld. Het is nu de eerste weken doorkomen, daarna ga je leukere dingen doen. Dat maakt het alleen maar makkelijker om naar januari toe te werken."

    Poll

    Maakt Veltman na zijn rentree meteen weer aanspraak op een basisplaats?

    (506 stemmen)

    Plaats een reactie

    Mari +10159
    woensdag 14 november 2018 om 13:06
    Zijn tijd komt nog wel. Rustig aan opbouwen, net als Sinkgraven en Romero bijvoorbeeld.
    Te snel te veel willen kan funest zijn
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:09
    Sinkgraven daar zal Ajax wel afstand van gaan doen, contract loopt af eind van het seizoen.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:20
    Ik hoop het niet vond het altijd een hele leuke speler. Hopelijk hersteld hij zich weer.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2857
    woensdag 14 november 2018 om 13:28
    Ja, sinkgraven is/was altijd wel een bijzonder leuke speler, maar het zal een wonder wezen als hij ooit zijn oude nivo weer haalt.
    Vind ik leuk
    Sil95 +11172
    woensdag 14 november 2018 om 13:28
    Inderdaad een leuke speler. Alleen, waar moet je hem kwijt? De posities zijn goed bezet.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:32
    Kan gewoon een goede back-up zijn. Voor linksback en ook bij een aantal blessures/schorsingen op het middenveld kan je hem heel goed gebruiken. Kan ook nog als buitenspeler, dus zoud hem er gewoon lekker bijhouden, want miss maakt hij zijn potentieel nog waar en komt hij heel sterk terug van zijn blessure.
    Vind ik leuk
    Sil95 +11172
    woensdag 14 november 2018 om 13:36
    De vraag is echter of Sinkgraven genoegen neemt met een rol als back up. Hij heeft de afgelopen jaren al nauwelijks gespeeld, terwijl hij zich nu in een leeftijdscategorie bevindt waarin hij eigenlijk wekelijks gegarandeerd zou moeten spelen. Die garantie kunnen ze hem uiteraard bij Ajax niet geven. Ik ben ook gecharmeerd van de voetballer Sinkgraven maar vrees dat zijn kansen bij Ajax fors zijn verminderd.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:48
    Nou ja of hij speelt wekelijks bij Heerenveen of Utrecht ofz of hij moet het doen met invalbeurten bij Ajax en dan af en toe kunnen beginnen bij blessures...

    Ik weet niet wat hij dan gaat kiezen, maar voor Ajax vind ik hem nog zeker bruikbaar.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 13:48]
    Vind ik leuk
    HupHolland +2857
    woensdag 14 november 2018 om 15:23
    Volgens mij heeft hij een aflopend contract bij Ajax en ik denk dat er heel wat moet geberuren als Ajax dat wil verlengen.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 15:24
    Ik hoop dat Ajax hem wel verlengt.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2857
    woensdag 14 november 2018 om 15:30
    Ik ook, maar het ziet er niet echt goed uit voor Sinkgraven. Hopelijk is hij 'snel' weer fit, want dat zou zijn kansen drastisch kunnen vergroten.
    Vind ik leuk
    pietprecies +7462
    woensdag 14 november 2018 om 18:33
    Nee eens maar ook kleinere clubs weten dat hij er lang uit is geweest en zullen hem niet direct voor de basis willen. Maybe kkd clubs maarja dat kan bij Jong Ajax ook..
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    woensdag 14 november 2018 om 15:21
    Kan er niks van hoor. Op linskabck was het altijd een groot drama.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 15:25
    Onzin... Was prima op linksback en hij is eigenlijk ook helemaal geen linksback.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:06
    Oh ja.. die hebben we ook nog..
    Vind ik leuk
    El Cazador +7294
    woensdag 14 november 2018 om 13:07
    Daar is die te lang voor uit de roulatie geweest.
    Never change a winning team.
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +6018
    woensdag 14 november 2018 om 13:09
    Niet om lullig te doen, maar we kunnen hem echt nog wel even missen
    Vind ik leuk
    El Cazador +7294
    woensdag 14 november 2018 om 13:18
    Vermoed dat hij echt nog wel zijn bijdrage gaat leveren, competitie duurt nog wel ff
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +6018
    woensdag 14 november 2018 om 13:24
    Dat zal zeker en is in die zin ook zeer welkom natuurlijk. Hoop alleen niet dat Ten Hag snel de boel gaat omgooien. Daarnaast vind ik het gedrag van Veltman wat te veel richting Lucy de Jong gaan en daar heb ik echt een hekel aan (niet aan Lucy, maar aan dat gejank!)
    Vind ik leuk
    El Cazador +7294
    woensdag 14 november 2018 om 13:31
    Ten Hag gooit zijn eigen glazen in als die dat doet.
    Vind ik leuk
    Kevindo +1563
    woensdag 14 november 2018 om 13:10
    Ik denk dat Veltman qua niveau onder het huidige Ajax-niveau zit momenteel.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2857
    woensdag 14 november 2018 om 13:33
    Veltman was voor zijn blessure al discutabel. Ajax heeft niet voor niks zoveel rechtsbacks in huis gehaald'.

    Leuke speler, maar niet goed genoeg voor dit Ajax.

    Ajax moet niet terugvallen op het verleden, maar juist doorschakelen naar de toekomst. Op elke positie moet ajax naar verbetering streven en niet naar behoudendheid.
    Vind ik leuk
    pos +8833
    woensdag 14 november 2018 om 13:10
    Op het trainingsveld staan en spelen daar kan nog wel een half jaar tussen zitten. Kijk naar jongens als Stengs, Boadu en Mihalik bij AZ.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:10
    Hopelijk voor hem bereikt hij zijn oude niveau. Dan kan hij in het roulatiesyteem van Ten Hag mee. Hoe meer keuze centraal en rechtsachter, hoe makkelijker Ten Hag kan inspelen op de zwaktes van de tegenstander.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 13:11]
    Vind ik leuk
    HupHolland +2857
    woensdag 14 november 2018 om 13:35
    Bij gebrek aan beter heb je misschien nog iets aan Veltman. Maargoed, ajax moet stappeen vooruuit en niet achteruit maken.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:42
    Ik onderbouw mijn opvattingen nog steeds graag met statistieken. Die van Veltman waren ver bovengemiddeld in de seizoenen 16/17 en 17/18. De vraag blijft of hij daar weer komt.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2857
    woensdag 14 november 2018 om 13:53
    Ik hou niet zozeer van statistieken, want daar kun je alle kanten mee op.

    Ajax op dit nivo 'moet' doorselecteren. Veltman is bijna 27 en heeft zowel centraal achterin als op de rechtsback positie niet de kwaliteit die ajax nu na zou 'moeten' streven.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 14:12
    Cijfers zijn imo een goed vertrekpunt voor tactische beslissingen maar het lijkt erop dat we daarover kunnen blijven soebatten.
    Veltman zal nooit meer zoveel spelen als de afgelopen jaren naar er zijn zeker wedstrijden en opstellingen waarin zijn sterke kanten waarde toevoegen ook aan dit elftal.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2857
    woensdag 14 november 2018 om 14:32
    Natuurlijk voegt Veltman wat toe. Meer dan Mazraoui in de CL bijvoorbeeld? Als je kijkt naar het aantal tegen-doelpunten van Ajax in de CL (statistieken) waarschijnlijk niet.

    Ik ben geen fan van beiden, dus daar gaat het mij dus niet om. Veltman is leuk voor AZ ofzo. Ajax moet (blijven verjongen en) doorselecteren. De rechtsback positie is bij ajax zwak bezet, ook met Veltman in de gelederen. Ajax zou er beter aan doen om Edson Alavarez binnen te halen. Het geld is er, en dit soort spelers zijn nodig om aansluiting in europa te vinden.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    woensdag 14 november 2018 om 15:11
    Je kan met statistieken alleen veel kanten op als je ze verkeerd gebruikt volgens mij
    Vind ik leuk
    HupHolland +2857
    woensdag 14 november 2018 om 15:24
    Da's de kracht van statistieken, je kunt ze altijd in je voordeel gebruiken. ;-)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    woensdag 14 november 2018 om 15:27
    Dat is dus verkeerd gebruiken.
    En als de ander een beetje kan denken werkt het al niet meer.
    Je moet ze niet gebruiken om bij je stelling uit te komen, maar bij je stelling komen op basis van statistieken.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2857
    woensdag 14 november 2018 om 15:34
    Statistieken worden al dan niet bewust vooral verkeerd geinterpreteerd.

    Ook in voetbal gebeurd dat dagelijks. Clean sheets voor een keeper, zonder rekening te houden met het team waarin hij speelt, tactische keuzes van de coach, de tegenstanders die hij tegenkomt.

    Wint een team met minder possessie terrecht?

    Honderden voorbeelden te noemen
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    woensdag 14 november 2018 om 15:41
    Ja dat weet ik wel.
    Daarom heb ik het over verkeerd gebruiken.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9456
    woensdag 14 november 2018 om 13:12
    Fijn dat hij weer terug is. Hij zal niet snel een basisplaats krijgen maar hij is echt niet zo slecht als sommige willen beweren. Prima back up.
    Vind ik leuk
    14forever +8671
    woensdag 14 november 2018 om 13:16
    VELTMAN in oranje!!!!!
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:17
    Haha grapjas.
    Vind ik leuk
    14forever +8671
    woensdag 14 november 2018 om 13:19
    Veel te vroeg voor grappen,'eerst koffie
    Vind ik leuk
    HupHolland +2857
    woensdag 14 november 2018 om 13:36
    Wat voor lijm snuif jij? Dat spul wil ik ook eens proberen!
    Vind ik leuk
    Sil95 +11172
    woensdag 14 november 2018 om 13:27
    Allereerst ben ik verheugd om Joel weer op het veld te zien staan, na zeven maanden van blessureleed. Hopelijk is hij weer snel fit. Echter moet ik in alle eerlijkheid zeggen dat ik hem geen (toekomstige) rol meer zie spelen in dit Ajax. Mazraoui heeft zich inmiddels opgewerkt tot de vaste rechtsachter en ook back-up Kristensen maakt vorderingen. Ook in het centrum zijn er genoeg opties met De Ligt, Blind, Wober en Schuurs. Ik denk dan ook dat je er als Ajax zijnde verstandig aan zou doen om Veltman komende winter tegen een acceptabel bod te verkopen. Ik gun hem een mooie middenmoter/subtopper in de Bundesliga. Hij moet bij een club als Schalke of Eintracht Frankfurt wel kunnen meedraaien.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2857
    woensdag 14 november 2018 om 13:37
    Precies dit!
    Vind ik leuk
    ajaksiet +536
    woensdag 14 november 2018 om 13:29
    Goede rechtsback! met gif in zijn karakter, echter....geen voorzet in huis....
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 23:15
    Weet niet naar welke wedstrijden jij dan gekeken hebt van hem🤣 hij moest blij zijn dat Sanchez 1 seizoen naast hem stond maar hij staat garant voor fouten
    Vind ik leuk
    ajaksiet +536
    donderdag 15 november 2018 om 08:20
    Onze huidige rechtsback is verdedigend niet beter.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 09:36
    Dan is jou kijk op de wedstijden van ajax niet bepaald goed. Ajax krijgt weinig tot haast geen tegendoelpunten vanaf de linkerkant en voorheen kwamen veel tegendoelpunten vanaf de linkerkant. Dus Veltman is rechtsback onwaardig heeft geen snelheid, geen techniek, geen inzicht, alleen maar goed in overtredingen maken en de rest van de verdediging in benarde situaties te zetten. Zoals het er nu staat staat het toch goed ? Waarom zou je dat dan veranderen ?🙄🙄
    Vind ik leuk
    ajaksiet +536
    donderdag 15 november 2018 om 11:35
    Helaas is mijn kijk dus anders dan die van jou. Ik vind hem gewoon een veel betere verdediger op alle fronten. Koppend zijn we nu zeker zwak defensief. Veltman is koppend sowieso veel sterker dan de huidige 3 van de 4 verdedigers.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:38
    Ik ben geen fan van hem maar blij voor hem dat hij weer terug op de goeie weg is. Zulke blessures gun je gewoon niemand.
    Vind ik leuk
    Downvalley +248
    woensdag 14 november 2018 om 13:48
    Hoop dat Veltman zijn niveau kan halen.
    Dan kan hij ook nog wel belangrijk zijn/worden.
    Want ik vind dat de verdediging wat zwakjes is qua bezetting.
    Dus naar de winterstop Veltman erbij en eventueel nog Mallagan(waar de geruchten over gaan)
    Dan is dat probleem ook opgelost.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 23:13
    Zwak ? En met Veltman voorheen was het sterk ? Heb je weleens zijn fouten geteld ? 🤣 alles behalve een belangrijke speler! Wou 2 jaar geleden weg bij Ajax maar geen ene club klopte aan voor hem. Vindt je het heel gek? 🤦🏽‍♂️
    Vind ik leuk
    Leozao +5505
    woensdag 14 november 2018 om 14:49
    Eerst volledig hersteld terugkomen. Daarna hem in de "etalage" zetten, wanneer dat kan. Ik denk dat hij niet veel toevoegt aan de bestaande selectie, en daarnaast heeft hij een leeftijd om te gaan cashen in het buitenland. Zo kan iedereen zonder gezichtsverlies stappen zetten.
    Vind ik leuk
    michelhx +3778
    woensdag 14 november 2018 om 15:07
    Leuke opvulling voor de reservebank als hij weer fit is.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    woensdag 14 november 2018 om 16:26
    Gelijk in de basis starten.

    Een geweldige voetballer.
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    woensdag 14 november 2018 om 16:40
    Lange tijd weggeweest, prima werknemer, ik gun hem nog een mooie tijd, maar komt hij er weer in? Lijkt mij sterk... en komen er andere clubs voor hem, ik zie het niet gebeuren.
    Vind ik leuk
    Ron777 +138
    woensdag 14 november 2018 om 16:52
    Hij speelt maar 1 keer dan mag hij weer 2 wedstrijden niet meedoen voor een stomme rode kaart die hij weer krijgt
    Vind ik leuk