Veltman op trainingsveld: 'Kreeg berichtjes, ook van jongens van nationale elftal'

Veltman op trainingsveld: 'Kreeg berichtjes, ook van jongens van nationale elftal'

Gepubliceerd: woensdag 14 november 2018 om 13:03wo 14-11-2018 om 13:03

Joël Veltman stond dinsdag na zeven maanden voor het eerst weer eens op het trainingsveld bij Ajax. De verdediger is blij met de voortgang van zijn revalidatie, maar geeft aan dat hij er nog lang niet is.

"Het gaat goed, ik lig op schema", laat Veltman weten aan Ajax TV. "Je moet geen risico's nemen, geen grotere stappen maken dan je eigenlijk zou moeten doen. Er is conditioneel nog veel bij te spijkeren en uiteindelijk zit het ook tussen je oren. Je moet die duels durven aangaan. Dat heb ik nog helemaal niet hoor, dat durf ik nog niet."

Zijn teamgenoten zijn in ieder geval blij hem weer te zien op het trainingsveld. "Ik kreeg allemaal berichtjes", vertelt Veltman lachend. "Ook van jongens die nu bij het nationale elftal zitten. Dan denk je toch bij jezelf van: ja, het gaat weer een beetje beginnen."

Veltman wil begin volgend jaar zijn rentree gaan maken voor Ajax. "Ik hoop in januari, maar we gaan van week tot week kijken wat ik kan doen op het veld. Het is nu de eerste weken doorkomen, daarna ga je leukere dingen doen. Dat maakt het alleen maar makkelijker om naar januari toe te werken."

Poll

Maakt Veltman na zijn rentree meteen weer aanspraak op een basisplaats?

(506 stemmen)

Plaats een reactie

Mari +11718
woensdag 14 november 2018 om 13:06
Zijn tijd komt nog wel. Rustig aan opbouwen, net als Sinkgraven en Romero bijvoorbeeld.
Te snel te veel willen kan funest zijn
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 13:06
Oh ja.. die hebben we ook nog..
Vind ik leuk
El Cazador +8602
woensdag 14 november 2018 om 13:07
Daar is die te lang voor uit de roulatie geweest.
Never change a winning team.
Vind ik leuk
FC Treurwilg +7128
woensdag 14 november 2018 om 13:09
Niet om lullig te doen, maar we kunnen hem echt nog wel even missen
Vind ik leuk
El Cazador +8602
woensdag 14 november 2018 om 13:18
Vermoed dat hij echt nog wel zijn bijdrage gaat leveren, competitie duurt nog wel ff
Vind ik leuk
FC Treurwilg +7128
woensdag 14 november 2018 om 13:24
Dat zal zeker en is in die zin ook zeer welkom natuurlijk. Hoop alleen niet dat Ten Hag snel de boel gaat omgooien. Daarnaast vind ik het gedrag van Veltman wat te veel richting Lucy de Jong gaan en daar heb ik echt een hekel aan (niet aan Lucy, maar aan dat gejank!)
Vind ik leuk
El Cazador +8602
woensdag 14 november 2018 om 13:31
Ten Hag gooit zijn eigen glazen in als die dat doet.
Vind ik leuk
Kevindo +1898
woensdag 14 november 2018 om 13:10
Ik denk dat Veltman qua niveau onder het huidige Ajax-niveau zit momenteel.
Vind ik leuk
HupHolland +3485
woensdag 14 november 2018 om 13:33
Veltman was voor zijn blessure al discutabel. Ajax heeft niet voor niks zoveel rechtsbacks in huis gehaald'.

Leuke speler, maar niet goed genoeg voor dit Ajax.

Ajax moet niet terugvallen op het verleden, maar juist doorschakelen naar de toekomst. Op elke positie moet ajax naar verbetering streven en niet naar behoudendheid.
Vind ik leuk
pos +9316
woensdag 14 november 2018 om 13:10
Op het trainingsveld staan en spelen daar kan nog wel een half jaar tussen zitten. Kijk naar jongens als Stengs, Boadu en Mihalik bij AZ.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 13:10
Hopelijk voor hem bereikt hij zijn oude niveau. Dan kan hij in het roulatiesyteem van Ten Hag mee. Hoe meer keuze centraal en rechtsachter, hoe makkelijker Ten Hag kan inspelen op de zwaktes van de tegenstander.
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 13:11]
Vind ik leuk
HupHolland +3485
woensdag 14 november 2018 om 13:35
Bij gebrek aan beter heb je misschien nog iets aan Veltman. Maargoed, ajax moet stappeen vooruuit en niet achteruit maken.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 13:42
Ik onderbouw mijn opvattingen nog steeds graag met statistieken. Die van Veltman waren ver bovengemiddeld in de seizoenen 16/17 en 17/18. De vraag blijft of hij daar weer komt.
Vind ik leuk
HupHolland +3485
woensdag 14 november 2018 om 13:53
Ik hou niet zozeer van statistieken, want daar kun je alle kanten mee op.

Ajax op dit nivo 'moet' doorselecteren. Veltman is bijna 27 en heeft zowel centraal achterin als op de rechtsback positie niet de kwaliteit die ajax nu na zou 'moeten' streven.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 14:12
Cijfers zijn imo een goed vertrekpunt voor tactische beslissingen maar het lijkt erop dat we daarover kunnen blijven soebatten.
Veltman zal nooit meer zoveel spelen als de afgelopen jaren naar er zijn zeker wedstrijden en opstellingen waarin zijn sterke kanten waarde toevoegen ook aan dit elftal.
Vind ik leuk
HupHolland +3485
woensdag 14 november 2018 om 14:32
Natuurlijk voegt Veltman wat toe. Meer dan Mazraoui in de CL bijvoorbeeld? Als je kijkt naar het aantal tegen-doelpunten van Ajax in de CL (statistieken) waarschijnlijk niet.

Ik ben geen fan van beiden, dus daar gaat het mij dus niet om. Veltman is leuk voor AZ ofzo. Ajax moet (blijven verjongen en) doorselecteren. De rechtsback positie is bij ajax zwak bezet, ook met Veltman in de gelederen. Ajax zou er beter aan doen om Edson Alavarez binnen te halen. Het geld is er, en dit soort spelers zijn nodig om aansluiting in europa te vinden.
Vind ik leuk
#Keizerout +41535
woensdag 14 november 2018 om 15:11
Je kan met statistieken alleen veel kanten op als je ze verkeerd gebruikt volgens mij
Vind ik leuk
HupHolland +3485
woensdag 14 november 2018 om 15:24
Da's de kracht van statistieken, je kunt ze altijd in je voordeel gebruiken. ;-)
Vind ik leuk
#Keizerout +41535
woensdag 14 november 2018 om 15:27
Dat is dus verkeerd gebruiken.
En als de ander een beetje kan denken werkt het al niet meer.
Je moet ze niet gebruiken om bij je stelling uit te komen, maar bij je stelling komen op basis van statistieken.
Vind ik leuk
HupHolland +3485
woensdag 14 november 2018 om 15:34
Statistieken worden al dan niet bewust vooral verkeerd geinterpreteerd.

Ook in voetbal gebeurd dat dagelijks. Clean sheets voor een keeper, zonder rekening te houden met het team waarin hij speelt, tactische keuzes van de coach, de tegenstanders die hij tegenkomt.

Wint een team met minder possessie terrecht?

Honderden voorbeelden te noemen
Vind ik leuk
#Keizerout +41535
woensdag 14 november 2018 om 15:41
Ja dat weet ik wel.
Daarom heb ik het over verkeerd gebruiken.
Vind ik leuk
14forever +8979
woensdag 14 november 2018 om 13:16
VELTMAN in oranje!!!!!
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 13:17
Haha grapjas.
Vind ik leuk
14forever +8979
woensdag 14 november 2018 om 13:19
Veel te vroeg voor grappen,'eerst koffie
Vind ik leuk
HupHolland +3485
woensdag 14 november 2018 om 13:36
Wat voor lijm snuif jij? Dat spul wil ik ook eens proberen!
Vind ik leuk
Sil95 +11841
woensdag 14 november 2018 om 13:27
Allereerst ben ik verheugd om Joel weer op het veld te zien staan, na zeven maanden van blessureleed. Hopelijk is hij weer snel fit. Echter moet ik in alle eerlijkheid zeggen dat ik hem geen (toekomstige) rol meer zie spelen in dit Ajax. Mazraoui heeft zich inmiddels opgewerkt tot de vaste rechtsachter en ook back-up Kristensen maakt vorderingen. Ook in het centrum zijn er genoeg opties met De Ligt, Blind, Wober en Schuurs. Ik denk dan ook dat je er als Ajax zijnde verstandig aan zou doen om Veltman komende winter tegen een acceptabel bod te verkopen. Ik gun hem een mooie middenmoter/subtopper in de Bundesliga. Hij moet bij een club als Schalke of Eintracht Frankfurt wel kunnen meedraaien.
Vind ik leuk
HupHolland +3485
woensdag 14 november 2018 om 13:37
Precies dit!
Vind ik leuk
ajaksiet +1064
woensdag 14 november 2018 om 13:29
Goede rechtsback! met gif in zijn karakter, echter....geen voorzet in huis....
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 23:15
Weet niet naar welke wedstrijden jij dan gekeken hebt van hem🤣 hij moest blij zijn dat Sanchez 1 seizoen naast hem stond maar hij staat garant voor fouten
Vind ik leuk
ajaksiet +1064
donderdag 15 november 2018 om 08:20
Onze huidige rechtsback is verdedigend niet beter.
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 09:36
Dan is jou kijk op de wedstijden van ajax niet bepaald goed. Ajax krijgt weinig tot haast geen tegendoelpunten vanaf de linkerkant en voorheen kwamen veel tegendoelpunten vanaf de linkerkant. Dus Veltman is rechtsback onwaardig heeft geen snelheid, geen techniek, geen inzicht, alleen maar goed in overtredingen maken en de rest van de verdediging in benarde situaties te zetten. Zoals het er nu staat staat het toch goed ? Waarom zou je dat dan veranderen ?🙄🙄
Vind ik leuk
ajaksiet +1064
donderdag 15 november 2018 om 11:35
Helaas is mijn kijk dus anders dan die van jou. Ik vind hem gewoon een veel betere verdediger op alle fronten. Koppend zijn we nu zeker zwak defensief. Veltman is koppend sowieso veel sterker dan de huidige 3 van de 4 verdedigers.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 13:38
Ik ben geen fan van hem maar blij voor hem dat hij weer terug op de goeie weg is. Zulke blessures gun je gewoon niemand.
Vind ik leuk
Downvalley +278
woensdag 14 november 2018 om 13:48
Hoop dat Veltman zijn niveau kan halen.
Dan kan hij ook nog wel belangrijk zijn/worden.
Want ik vind dat de verdediging wat zwakjes is qua bezetting.
Dus naar de winterstop Veltman erbij en eventueel nog Mallagan(waar de geruchten over gaan)
Dan is dat probleem ook opgelost.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 23:13
Zwak ? En met Veltman voorheen was het sterk ? Heb je weleens zijn fouten geteld ? 🤣 alles behalve een belangrijke speler! Wou 2 jaar geleden weg bij Ajax maar geen ene club klopte aan voor hem. Vindt je het heel gek? 🤦🏽‍♂️
Vind ik leuk
michelhx +4418
woensdag 14 november 2018 om 15:07
Leuke opvulling voor de reservebank als hij weer fit is.
Vind ik leuk
Kopstootje +9537
woensdag 14 november 2018 om 16:26
Gelijk in de basis starten.

Een geweldige voetballer.
Vind ik leuk
Cookee +12163
woensdag 14 november 2018 om 16:40
Lange tijd weggeweest, prima werknemer, ik gun hem nog een mooie tijd, maar komt hij er weer in? Lijkt mij sterk... en komen er andere clubs voor hem, ik zie het niet gebeuren.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 23:10
Basisplaats ?? NOOIT MEER! De rechterflank staat een stuk beter nu zonder onnodige fouten
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws