Van Halst prijst Ajacied: Zijn kleine ego is misschien wel het belangrijkste

    Van Halst prijst Ajacied: "Zijn kleine ego is misschien wel het belangrijkste"

    Gepubliceerd: woensdag 14 november 2018 om 13:12wo 14-11-2018 om 13:12

    Lasse Schöne kan nog prima mee op het middenveld van Ajax. Dat vindt Jan van Halst, zelf oud-speler van de Amsterdamse club. Schöne (32) is bezig aan zijn zevende jaar in de Arena. Het contract van de Deen loopt komende zomer af. 

    "Leeftijd is niet belangrijk. Je moet het per seizoen bekijken. Sommige spelers kunnen nog drie jaar door, anderen krijgen opeens een piano op de kop, zoals ze dat in Engeland zeggen", steekt Van Halst van wal in gesprek met Ajax Showtime

    "Dan is het in een keer over, qua fitheid. Van tevoren weet je dat niet. Schöne heeft mij in ieder geval al jaren positief verrast", vervolgt de analist. Van Halst vindt Schöne complementair aan de andere middenvelders van Ajax - Frenkie de Jong en Donny van de Beek, bijvoorbeeld. 

    "Technisch vaardig en tactisch slim, maar zijn kleine ego is misschien wel het belangrijkste. Naast deze jongens heb je dat nodig. Hij laat anderen aan de bal, kijkt vaak om zich heen en is alleen maar aan het schakelen."

    Poll

    Moet Ajax nog een jaar doorgaan met Schöne?

    (1448 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 14 november 2018 om 13:13
    Zou m nog een jaartje geven en dan door als jeugdtrainer.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    woensdag 14 november 2018 om 13:15
    Mee eens. Volgend jaar alleen niet meer als basisspeler, maar ik zou hem er zeker bijhouden.
    Vind ik leuk
    John Garp +2291
    woensdag 14 november 2018 om 13:40
    Eerlijk gezegd denk ik dat ieder jaar. Maar ieder jaar moet ik daar weer op terugkomen. Lijkt dit seizoen zelfs zijn beste seizoen te draaien.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    woensdag 14 november 2018 om 13:58
    Hij speelt prima, maar toch zie ik liever Blind op zijn plek en Wober centraal achterin.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    woensdag 14 november 2018 om 17:49
    Blind?

    Dan kun je net zo goed met 10 man het veld in gaan.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    woensdag 14 november 2018 om 18:06
    Ja tuurlijk.
    Vind ik leuk
    John Garp +2291
    woensdag 14 november 2018 om 19:53
    Dijenkletser weer.
    Vind ik leuk
    Whatevaa +358
    woensdag 14 november 2018 om 14:21
    Dat heb ik dus ook. Blijft verassen wat fitheid en spelplezier betreft. Moet af en toe een stapje extra doen maar daar is hij niet vies van. Voorbeeldige prof.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:14
    Contract verlengen, volgend seizoen lekker bij Ajax blijven en daarna jeugdtrainer worden bij Ajax, Schone hoort bij Ajax en is een echte Ajacied geworden!
    Vind ik leuk
    Dorzon +4446
    woensdag 14 november 2018 om 13:14
    Ik vond Schone altijd een prachtige speler, maar dit seizoen is het helaas over. Een vrije trap kan hij er goed inschieten, voor de rest komt hij helaas langzaam maar zeker te kort
    Vind ik leuk
    benny-boys +1309
    woensdag 14 november 2018 om 13:18
    Hij kan best nog 1 jaartje door bij Ajax en volgend jaar maar weer kijken hoe het er bij staat. Goede speler.
    Vind ik leuk
    Bullet +3234
    woensdag 14 november 2018 om 13:26
    Maar kijk naar Viergever. Bij Ajax kon hij het niet meer bijbenen, maar in een ander team met een andere speelwijze en een andere maat naast hem, kun je toch heel belangrijk zijn. Lasse wordt misschien minder, maar blijft toch nog steeds ontzettend belangrijk. Je doet hem te kort door alleen maar op zijn vrije trappen te wijzen.
    Vind ik leuk
    abraksas +1520
    woensdag 14 november 2018 om 13:39
    Idd, bij Ajax wordt er gewoon veel verwacht van een middenvelder en moet het allemaal snel gaan waardoor het er bij Schöne soms wat tegenvallend uitziet maar dat hij het spelletje nog steeds beheerst moge wel duidelijk zijn. Is gewoon niet meer de snelste maar dat maakt hem geen slechte speler die alleen nog goed is voor vrije trappen.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:32
    Schöne was nog nooit super snel en presteert al sinds drie jaar minder als hij verzekerd is van een basisplaats. Moeten vechten om de basis zet hem op scherp. Verder is zijn overzicht nu nog essentieel. Zo lang Van de Beek zich vooral wil bewijzen door zelf te scoren is Schöne's inzet broodnodig.
    Vind ik leuk
    14forever +8657
    woensdag 14 november 2018 om 13:15
    Op internationaal niveau lijkt het me klaar, maar.op ED niveau kan het nog.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7275
    woensdag 14 november 2018 om 13:16
    Wie het beste weet waar zijn grenzen liggen is Lasse zelf, daar is hij realist genoeg voor!!!
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:19
    Echt een voorbeeldprof! Heeft zich vaak terug geknokt van de bank naar de basis. Zeurt nooit en stelt zich heel professioneel op. Hopelijk kan hij die mentaliteit doorgeven aan de jeugd. Dus zeker behouden!
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:20
    Jaar verlengen en daarna Ajax o19 laten trainer, denk dat ie dat prima kan!
    Vind ik leuk
    Orphen89 +1980
    woensdag 14 november 2018 om 16:05
    Precies kan hij al die Deense jonge jongens helpen inburgeren hier, want ik vermoed dat Ajax altijd wel in denemarken blijft scouten.
    Vind ik leuk
    Leozao +5499
    woensdag 14 november 2018 om 13:19
    In de ED kan hij nog goed mee. Internationaal gaat het weleens te snel voor hem. Toch heel blij dat we hem hebben. Ieder jaar kwam hij toch weer bovendrijven!
    Vind ik leuk
    HupHolland +2858
    woensdag 14 november 2018 om 13:24
    Ik ben wel een fan van Lasse, en ik vind ook dat Ajax met hem door moet gaan. Zijn vrije trappen blijven een uitzonderlijk wapen.

    Maar voor Europa is hij wel te traag en hij maakt ondertussen ook teveel fouten. Het is geen basis-speler meer en ajax zou er allen aan moeten doen om voor hem een vervanger te vinden.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:34
    Alleen maar respect voor Lasse Schone, goeie voetballer!
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1972
    woensdag 14 november 2018 om 13:37
    "Sommige spelers kunnen nog drie jaar door, anderen krijgen opeens een piano op de kop, zoals ze dat in Engeland zeggen",

    Nou woon ik al een poosje aan de overkant maar ik heb werkelijk waar nog nooit 1 Engelsman dit horen zeggen, dit nog geen 1 keer op de tv gehoord en nog nooit in een krant gelezen.

    Google zit me ook aan te kijken alsof ik 7 lullen heb: https://tinyurl.com/y6whquko
    Vind ik leuk
    Groen +1600
    woensdag 14 november 2018 om 20:58
    Zou ook raar zijn, de meeste mensen spreken daar geen Nederlands...
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1972
    woensdag 14 november 2018 om 21:46
    Hoe komt die Van Halst er dan bij dat ze dat daar zeggen?
    Vind ik leuk
    Downvalley +248
    woensdag 14 november 2018 om 13:39
    Zeker zijn contract verlengen.......... heeft Schöne meer dan verdient.
    Goede mentaliteit een voorbeeld voor vele.
    Vind ik leuk
    Cultonly +18
    woensdag 14 november 2018 om 13:56
    Ja Jan van Halst, aan dat kleine ego kan jij een voorbeeld nemen, hol vat!
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2563
    woensdag 14 november 2018 om 14:12
    Haha.. deze discussie is denk ik al 4 a 5 jaar aan de gang.... en de uitkomst ook...
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 14:14
    Wel een jaar met hem doorgaan maar niet meer als vaste kracht. Alle respect voor deze man, voor wat hij heeft betekent voor Ajax. Ik zie wel dat het soms wat te snel gaat voor hem, en dan vooral Europees. Maar ook nationaal begin je het wel een beetje te merken.
    Vind ik leuk
    Vbond +4
    woensdag 14 november 2018 om 16:02
    Schone is zo trouw aan ajax die moet je volgend jaar trainer van jong ajax maken
    Vind ik leuk
    Vooruit +75
    woensdag 14 november 2018 om 16:32
    Van Halst? Was dat niet die nepamalist die later fc Twente naar de gallemiezen heeft geholpen? Die woont nu toch stilletjes in Siberië? Of is ie weer terug.
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    woensdag 14 november 2018 om 16:38
    Schone kan het nooit goed doen, toen hij kwam was er al kritiek.
    Vergeet niet dat Ajax hem op een positie zet waarvoor hij niet gemaakt is.
    Vind ik leuk
    Bhj +1864
    woensdag 14 november 2018 om 16:52
    Schone erbij is altijd prima, ik zou hem zo 2 jaar geven. Ik zou hem alleen niet standaard in de basis zetten. Nu niet en volgend jaar nog niet.
    Vind ik leuk
    Andre As +3049
    woensdag 14 november 2018 om 16:59
    Kan nog prima mee in de Eredivisie. Europees wordt het lastig(er). Nog lekker een jaar verlengen en dan in de opleiding laten werken.
    Toch mooi hoe hij zich al jaren staande weet te houden.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3547
    woensdag 14 november 2018 om 18:45
    Als ie alleen maar aan het schakelen is dan wordt het tijd dat ie eens een automaat neemt...
    Vind ik leuk